Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodina přišla o pozemek pod domem kvůli chybě úředníka. Nepomohlo nic

Obyčejná písařská chyba úředníka na katastrálním úřadě připravila pražskou rodinu o pozemek pod domem. I když nešlo o úmyslný podvod a na vině je stát, chyba platí a zaplatit za ni musí manželé v důchodu. O případu informovala Česká televize v pořadu Reportéři ČT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O58l14d33ř12i78c39h 40H10o46r87á96k 2224859261745

Když jdu do nemocnice na operaci a nějaký doktor mne zmrzačí, nemocnice je pojištěna a dohodneme se na kompenzaci.

Když jdu na úřad a úředník mne finančně zmrzačí, stát je bez viny, úředník udělal chybu a bude příští měsíc bez prémií (možná) a já nedostanu ani poukázku na konopné lano na oběšení.

Dokážete tedy pochopit, že může dojít k situaci, kdy ožebračený klient (vinou úředníka) stojí před úřadem a láduje do brokovnice náboj za nábojem.

Já to pochopit dokážu. Můžete roky spořit na svůj sen, pak si ho splníte a dáreček na úřadu ..... je nepostižitelný a chyby nevratné a náhrada nemožná. Takže zapumpujete předpažbím své brokovnice a vstoupíte na úřad.

0/0
26.1.2015 13:41

P11a41v73e72l 54O51d38r70a40z64i46l 6554739307170

Nic zvláštního. Příbuzná koupila kolem 2000 byt v domě z roku 196x a v roce 2004 se přihlásili původní majitelé pozemků pod ním s tím, že tenkrát souzi pozemky sice nuceně vykoupili, ale neráčili to zapsat na katastru a tudíž se musely pozemky vykupovat podruhé.

0/0
6.1.2015 9:15

2145744188303

tak co, je už ten pravý čas vzít do rukou palice ?

+2/0
5.1.2015 14:57

P68a93v50e84l 88P31e26r43o53u97t82k94a 7755623862880

Trochu mi to připadá jako reklama na Fa.... 365, zřídím si datovou schránku a mám to zdarma.

0/0
3.1.2015 9:47

V89l75a13d17i59s30l42a91v 47B42u83r66y78š39e82k 3323136642574

no nevím, reklama to asi je, ale těm lidem by stejně žádná služba a ani schránka nepomohla, pozemek fakticky nikdy nevlastnili, tak je těžko mohl někdo upozornit, že bude dražen

0/0
3.1.2015 11:38

Š79t59ě55p83á50n 38F18r83a72n57c68l 8704919864410

No, pokud by si službu zaplatili s tím, že jim má sledovat dům i pozemek, pak by se na "nevlastnictví" přišlo poměrně rychle...

0/0
26.1.2015 8:26

M27i38r71o11s69l48a60v 57K47o56t47r58b63a 6231249605916

DS mám. Zadarmo to není, stálo to pořád 200 Kč a je to jen pro mě, jako vlastníka. Takže baráky v rodině CUZK nepohlídá.

0/0
3.1.2015 19:37

V20l15a16d39i43m90í61r 77L51o45u69l44a 2778707902791

Jak je to se zneužitím ukradené nebo ztracené občanky. Já jsem si vždycy myslel, že když občanku nahlásím jako odcizenou, tak tím okamžikem ztrácí platnost a veškeré úkony provedené s touto občankou jsou neplatné. Že prostě existuje nějaká dostupná databáze občanek, které ztratily platnost z důvodů odcizení, a je možné kdykolik si ověřit, zda občanka do této databáze patří nebo ne.

0/0
3.1.2015 9:08

V47l22a54d59i12s94l18a28v 11B18u36r12y79š54e69k 3573956762594

když si někdo půjčí peníze nebo něco jinýho na vaši občanku a nebude splácet, tak vám příjde výzva k uhrazení pohledávky, je na vás, abyste prokázal, že jste si nic nepůjčil a k tomu vám dobře poslouží i doklad o ztrátě, pak už bude záležet na věřiteli, jak bude postupovat, pokud vás dá k soudu a tam se ukáže, že jste si věc nepůjčil, nebudete nic muset hradit. Policie samozřejmě ví, komu se ztratila občanka, ale tak jednochý, aby existovalo pravidlo, že automaticky za nic neodpovídáte to jistě neni

0/0
3.1.2015 11:46

P85e79t11r 82G46r19y33g28a 7132902233693

Asi to bude podobné jako s ukradenou SPZ. Jakmile jsem to zjistil, tak jsem jel na Policii to nahlásit. Sepsali zprávu, jednu kopii mi dali a řekli: "To máte pro případ, kdyby vás zastavila hlídka a nebo, kdyby s vaši SPZ někdo spáchal trestný čin (např. natankování a odjezd bez placení)."

0/0
3.1.2015 19:51

V85l56a78d25i11s68l10a89v 25B95u86r37y35š63e59k 3973956742214

bych to tak tragicky neviděl, chybou úřednice došlo k situaci, kdy majitel domu užívá pozemek pod svým domem bez právního důvodu, katastrální úřad chybu uznal a odškodnil postiženého částkou odpovídající tržní hodnotě pozemku, spekulant získal levně pozemek, nemůže ho užívat a nemá k němu přístup, takže z toho vychází, že se budou muset nějak domluvit. Pokud se to nepodaří, což pokládám za nepravděpodobné, tak bude muset majitel pozemku podat na majitele baráku žalobu pro bezdůvodné obohacení a doložit své oprávněné požadavky, argumentovat může cenovou mapou případně znaleckými posudky. Soud rozhodne podmínkách narovnání vlasnických vztahů, nemyslím však, že by spekulantovi vycházel vstříc v jeho požadavcích

+3/−1
2.1.2015 22:29

M48a10r20t14i98n 45K39a18r50á77s75e15k 1378874489504

Bylo by krásné, kdyby k tomu soud takto přistoupil. Nějak se mi ale nechce věřit že v kocourkově který si nechá prolobovat tak zvrhlý exekuční zákon a teď nemyslím jen tuto jeho část, ale třeba i důkazní břemeno, bude míra zdravého rozumu, kterou sodcům neupírám, uplatnitelná navzdory zákonům které se zdravým rozumem často nemají nic společného.

0/0
27.1.2015 13:20

R55e10n38é 68P88t94á86č44e89k 3911729573810

tahle diskuze je smutná ukázka nulového právního povědomí v našem státě... měla by se zavést výuka práva alespoň na středních školách, pak by to takto nedopadalo...

Jinak  - úředník udělal chybu, stát to uznal, vyplatil odškodné... co víc by měl udělat? 

Exekutor za nic nemůže (ale chápu, že si do něj každý rád kopne) a ten co koupil pozemek sice může chtít milion, ale cena je otázkou vyjednávání - jemu je pozemek pod barákem taky k ničemu...

+4/−2
2.1.2015 21:58

V59l34a32d37i78s73l68a74v 51B78u78r71y60š59e21k 3493906592494

nedopadlo, pokud by diskutéři měli alespoň střední školu

+1/−1
2.1.2015 23:14

R86a23d13e96k 66H16o32d52a23ň 9756247171713

Úředník udělal chybu, a my všichni jsme to zaplatili. Vám to připadá v pořádku?

+5/0
2.1.2015 23:42

V80l35a90d53i53s77l57a23v 78B75u13r31y58š96e37k 3453756932974

nevím že by někdo tvrdil, že je to v pořádku, navíc z článku není zřejmé z čeho byla kompenzace vyplacena, mohla ji zaplatit úřednice, mohla ji zaplatit pojišťovna a mohl ji zaplatit katastrální úřad a o to vyplatit menší odměny zaměstnancům, tvrzení, že zrovna vy jste to zaplatil je sice zajímavé, ale není opřeno o konkrétní fakta

0/−1
3.1.2015 8:19

Z42l33a70t68a 55Z36b64o30r56i31l54o97v37a 6710172895

Pravni povedomi bychom meli mit lepsi, ale.

Onen zakon je nelogicky a nelegitimni.Je na povazenou, ze nekoho vubec napadl a pak, ze byl schvalen.Nevim, jestli o tom nekdy referovali v novinach nebo v televizi.Na rozdil od jinych hlouposti, o kterych se mluvi stale dokola.

Ja jsem se o nem dozvedela z hromadneho emailu a neverila svym ocim.

Puvodne snad znel tak, ze cloveku propada pozemek /nebo cela nemovitost/, kdyz neprijde na chybu v zapisu na katastru behem poslednich 10 let. Asi pred rokem v jakemsi okrajovem clanku psali, ze behem poslednich 3 let. Co kdyz vcera zakon upravili na lhutu 2 dny?

Cozpak neni relevantni notarsky overena smlouva o koupi pozemku mezi puvodnim a novym majitelem?

Proc urednik, ktery pochybil, by nemel zaplatit skodu /krom toho vysetrovan jako podezrely z korupce/, pripadne instituce katastralniho uradu za nej.

Dalsi priklad divergence legality a legitimity.

Mimochodem, nevim, jestli pozemek pod barakem je k nicemu. Neplati nahodou, ze ci pozemek, toho barak? Tj onen spekulant jim ho bude pronajimat pozemek, ale taky dum, a cenu si muze urcovat sam.

0/0
10.1.2015 11:26

J35a68n 66L95i23b11i35c17h 9472108755173

Exekuční mafia brzy ovládne celé Česko.

+3/0
2.1.2015 21:24

T19o93m16á46š 81K26u73c48h20a65ř 3447261888561

Už se stalo.

+2/−1
2.1.2015 21:54

R11e91n34é 76P75t59á51č16e12k 3761189973840

neplatíš dluhy? tak se nediv ;-D

+1/−2
2.1.2015 21:58

Z41d96e63n31ě54k 60Z56a21b61a24v17a 1262214966674

kdyby se o trochu zhoršila vymahatelnost dluhů - neodpadli by ti "šmejdi", co všude nabízejí půjčky horemdolem?;-€

+1/0
3.1.2015 5:22

V65l98a43d82i69s34l26a65v 12B91u38r38y82š40e42k 3513566442894

to je zajímavá myšleka, trochu povolme, ať se lidi můžou začít chovat nezodpovědně a nemusejí vracet co si půjčili, odměnou nám bude lepší svět, kde šmejdi už nebudou nabízet půjčky, protože budou mít sami dluhy, jen škoda, že pro to asi zákonodárci nebudou mít pochopení

+1/0
3.1.2015 8:11

J65a41n 45L49i76b26i59c64h 9612838365433

Jednoznačný Kocourkov turboprávnických zákonů panů Bendy a spol., kterého uplacení lidé opakovaně volí do poslanecké nalévárny.

+2/0
2.1.2015 21:24

V53l67a90d28i41s62l79a60v 30B43u90r18y69š84e78k 3423796632264

soud zatím žádný neproběhl a tudíž žádné zákony nebyly použity, celé se to seběhlo tak, že úřednice udělala chybu, pozemek na katastru zůstal zapsán původnímu majiteli, ten se zadlužil, exekutor pozemek vydražil, katastr ho pak vlastníkovi baráku zaplatil a Benda tam u toho vůbec nebyl

0/0
3.1.2015 8:59

P33a34v43e84l 74K30u59r66a65l 5191694630800

Nezaplatil... cenu za nej chce novy majitel jinou. Tudiz tech 250000 ktere rika cenova mapa je irelevantni.

0/0
26.1.2015 10:50

T75o57m84á70š 90K21u11c87h75a82ř 3687311508361

Njn, tak si tu zanadávaje, naklikejte pluska těm, co správně píší, že díky uplaceným zákonodárcům je to zde ráj exekuční mafie a podvodníků, ale tím to hasne a jedeme zase dál.. :-/

+1/0
2.1.2015 21:20

V79í90t 46J26e83ž97e66k 4136199209825

Nemohu pochopit jednu věc -> jak je možné, když iDnes, ČT a pod. jsou hlásné trouby vlády a mocných, jakto, že se na ČT a iDnes uvádějí takovéto články?! Vždyť je to kontraproduktivní, ne?

0/0
2.1.2015 21:00

J26o97s80e94f 23H50o60n79e19š 7421212100183

Dejte se ke komunistům.Ti také cenzurovali a chartisté museli informovat veřejnost o lumpárnách mocných

0/0
2.1.2015 21:07

V51í67t 61J38e57ž50e73k 4636339929795

Zřejmě jste nepochopil co jsem tím chtěl říct..

0/0
2.1.2015 21:15

V75l29a91d84i65s24l72a48v 74B86u74r23y30š92e61k 3413186502404

já si myslím, že to bude tím, že lidí, kteří si spojí chybu úřednice se zodpovědností vlády a mocných je naprostá menšina, alespoň tak uvažují

0/0
3.1.2015 8:23

I92r68e89n38a 74M25a45c38h55a67l45k28o91v14a 8105283938578

Jelikož podobný příběh tu není poprvé, vypadá to spíše na reklamu společnosti jmenované v článku. Stát se to mohlo, ale spíš mi to přijde jako strašení lidí...zaplaťte a budete chráněni...:-/

+2/0
2.1.2015 20:55

V74í23t 94J69e71ž34e30k 4766549419455

Pro některé, kteří rádi nadávají na současné poměry -> rozdělení pozemku a nemovitosti na ní postavené na dvě odlišné části, je dílem vlády z roku 1950 (můžete hádat jaká strana v té době vládla).

-> Nový občanský zákoník (tedy výsledek dnešní zkorumpované vlády) definuje od 1.1.2015 pozemek pod nemovitostí shodný s nemovitostí na ní postavenou.

0/0
2.1.2015 20:40

V94á19c65l22a92v 10P21o85u90s27t69k30a 3840271802

No, to je sice pravda, ale to je aktuálně 65 let minulostí. Naštěstí. A s danou situací to nijak nesouvisí.

0/0
2.1.2015 20:54

V38í68t 81J18e29ž73e66k 4826429379455

Souvisí... Pokud by se tyto dvě věci nedělily, tak se to nestane... Samozřejmě v součinnosti s úředníčkem v KÚ a exekutorským zákonem..

0/0
2.1.2015 21:01

V33á95c64l17a97v 69P13o92u59s58t79k16a 3980141872

Kdyby chyby.

0/0
2.1.2015 21:03

R42e13n40é 15P92t20á52č89e95k 3611939463210

přesně... odjakživa platilo, že stavba je součástí pozemku... soudruhům se to nehodilo a pak z toho vznikají podobné průšvihy...

0/0
2.1.2015 22:00

Z70d38e35n32ě83k 56Z75a24b30a82v28a 1982264906664

komančové nikdy nebyli strana - od začátku zásadně sekta - a moc se nezměnili Rv;-O

0/0
3.1.2015 5:24

J32i58r61i 82L13a40l40a 4622518377

Malo kdo si asi uvedomuje, ze i tato "chyba urednika" je dalším reziduem po komunisticke totalite, která tady 40 let vladla. Byli to totiž komunisti, kteří oddelili budovu od pozemku, protože to lepe vyhovovalo jejím zlocineckym planum se zabavovanim a vyvlastnovanim. Az teprve novy obcansky zakonik opet zpet vratil odvěkou logiku, ze budova je spojena s pozemkem. Chybu muze udelat každý, ale puvodce tohoto problemu, je někdo uplne jinyRv

+2/0
2.1.2015 19:56

P43e35t79r 16H68l55o14u33š91e31k 9306323575311

a proč ten nový obč. zákoník přišel až 25 let po?

+1/0
2.1.2015 20:10

V51á37c73l22a30v 22P16o75u28s84t66k47a 3100211422

A navíc jako naprostý paskvil.

+3/−1
2.1.2015 20:12

J79i40r74i 82L94a49l31a 4942188617

a jak to mam vedet?? asi to nebylo tak jednoduche, když vznikal cca 15 let...

Ono borit je vždy jednodussi, nez něco budovat...

0/0
2.1.2015 20:15

V37á24c74l34a68v 45P10o11u39s40t74k66a 3280421392

No, někdy je lepší nebudovat vůbec. :-P

0/0
2.1.2015 20:19

A30n67t16o94n48i31n 55K91a89d21l90c55e48k 9612819291416

Jednim slovem "Kocourkov".

+1/0
2.1.2015 19:49

T64o60m92á96š 40H51a58v48e66t46t69a 5803664230211

20. května 2014, 19. listopadu 2014, 17. prosince 2014, 2. ledna 2015. Všechny tyto dny spojuje na první pohled nenápadný PR článek ve kterém je odborník z webu KatastrXXX. Čím si to jen zasloužil?;-D

Srovnatelná služba garantovaná přímo vlastníkem dat, Katastrem nemovitostí, přitom stojí 200 Kč za zřízení a hotovo, pokud máte míň než 20 nemovitostí. A pokud víc, platíte 10 Kč/nemovitost za rok. Na webu KatastrXXX zaplatíte 2.500 Kč každý rok za sledování 15 nemovitostí. U Katastru nemovitostí je za stejnou cenu 250 nemovitostí! 

Dobrá rada serveru iDnes nad zlato!RvRvRv

+4/0
2.1.2015 19:48

V42i52k73t81o25r 10N68e39d81o31m83a 4226764897603

Katastrální data nikdo nevlastní, ty jeden jelimáne. To, že se to jmenuje katastrální úřad neznamená že něco vlastní, úřady za naše daně dělají pouze správu a dle článku ne zrovna dobře. vážně je pojem "úřad, úředník a správa" nutno vysvětlovat? Bože můj, kdo všechno tu má volební právo.

+1/0
2.1.2015 21:40

V48á57c20l43a11v 67P48o42u88s25t56k55a 3810841842

Takže ta data se válí na chodníku?

0/0
2.1.2015 22:08

T21o33m97á79š 23H94a87v98e14t41t95a 5303214750561

Ano, jsem jelimán, protože jsem použil zjednodušující pojem pro rozlišení faktu, že CUZK zabezpečuje "správu katastru nemovitostí České republiky". Tím vytváří data, která přímo spravuje, a nabízí službu "Sledování změn" za 200 Kč pro 20 nemovitostí.

Naproti tomu KatastrXxx nabízí službu Sledování 15 nemovitostí za 2.500 Kč/rok.

Změnila se tím, Vaše urozenosti, nějak hlavní informace psaného textu, porovnávající cenu dvou služeb zajišťujících to samé. Docela by mne zajímal Váš názor na to cenové srovnání.

0/0
3.1.2015 14:22

P38a81v58e15l 96J22e69h33l21i53č92k20a 1833668672532

" Jelimám" jsem už dlouho neslyšel. Velmi vtipné. Každopádně jím opravdu jste. Ta služba katastr365 nemá konkurovat Cuzk, ale nabídnout možnost hlídat si nemovitosti rodičů, sourozenců, což Cuzk v rámci jednoho účtu vůbec neumožnuje. A o tom je celý článek. O starých lidech. Já si budu hlídat 3 byty, mámy, můj a jeden pozemek firmy. Mám to za 570 Kč u firmy 365. U Cuzk za 600 Kč. A ta největší výhoda, nikdo z nás 3 vlastníků nikam nemusí osobně na úřad zaplatit poplateček 200 Kč.Takže za mě přínosné.

+1/−1
3.1.2015 19:10

O85t54o 95P19a60l24d96u76s 1643608580154

Když někdo koupí v aukci exekutorského úřadu auto které někdo ukradl v Německu.

Tak nový majitel klidně může jezdit do Německa protože vůz je čistý..... BLBOST!!  Auto mu seberou a pošlou ho pěšky domů. Ti co takový zákon přijali by měli být souzeni jako spolupachatelé takových podvodů;-€!!!

+9/0
2.1.2015 19:30

J11o15s47e37f 65H42o85n74e96š 7751862710513

Souhlas-to může platit jen v Česku jakožto Banánové republice

+3/0
2.1.2015 21:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.