Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brně se rodí atraktivní pracoviště budoucnosti

Je jedno, zda pracujete na úřadě, ve škole nebo programujete. Vaše podvědomí nepřetržitě vnímá okolí a také se mu poddává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a42v50e63l 73O43d21r44a86z69i28l 6404519857850

Jaké myši? Krysy, dycinky krysy ;-) A líbí se mi, že jediný reálný argument proti os je, že si nemůže každý pustit nahlas rádio, co se mu líbí, tak to je skutečně od pracantů ;-D

0/−1
5.1.2015 10:16

M70a50r17t37i69n 45K79u48ř97í24t51k81a 6187936758285

Nakonec se zjistí, že kamrlíky po cca 3 lidech jsou nejlepší.

+2/0
4.1.2015 20:06

J34a84n 49R58á81ž 1399913484260

"Opustil jsem výtečně placené misto s vyhlídkou brzkého povýšení spojeného s nadstandardními bonusy, když se zaměstnavatel rozhodl přestěhovat do open space prostor v moderní brněnské kancelářské budově. A v krátké době mne následovalo víc z řad do té doby perspektivních zaměstnanců." Tak okomentoval proč mění zaměstnavatele adept na práci v "kamrlíku" v mé firmě.

+2/0
4.1.2015 16:23

P85a96v39e77l 14O17d35r98a38z17i75l 6294619397950

A jak to dopadlo? Já bych asi hysterku nezaměstnal.

0/−1
5.1.2015 10:06

J91a43n 35R22á91ž 1359263674680

Vzal jsem ho a za nim přišli ještě tři, všichni mezi 25-30let. Sesedli se v jednom kanclu dohromady a vytvořili nejproduktivnější tým, jaký jsem kdy měl.

+2/0
5.1.2015 16:36

P45a42v90e92l 13O56d78r11a89z51i71l 6164129447900

To by mě zajímalo, v jakém jednoduchém oboru působíte, když vám nejvíc práce udělaj lidi těsně po škole.

0/−1
6.1.2015 9:17

M88a51r52t10i28n 55N66e93r87m57u25t 9557267988239

dík, radši budu dál zašitý ve svém kamrlíku, nábytek typu "co se našlo u sběrného dvora" + sešroubované nařezané lamino. Zákony prof. Parkinsona stále platí - honosná pracoviště a budovy jsou symbolem blížícího se sestupu firmy, kdy nadšení lidí pro věc a motivace jsou už pryč

+6/0
30.12.2014 8:40

P10e27t38r 92V44i23n24t31r52l58í15k 3856774881

když tak na to koukám, jsem rád, že pracuji sám na sebe a nemusí mě nikdo nutit být v takovém prostředí...

+4/−1
29.12.2014 19:29

K32a93m56i51l 45S69c49h34w97a21g11e50r 3543426775576

;-D myslím, že každý programátor si dobře rozmyslí pracovní nabídku v momentě kde zahlédne zaklínadlo open-space ;-D

...a prej že je to to nejlepší, to si pán asi z nás dělá prču ;-D

+8/0
29.12.2014 13:50

I39v79a87n89a 33N43o22v66a30k76o67v98a 2922932429772

Oni ale nerekli pro koho.

+2/0
31.12.2014 15:46

R76a70d93m10i72l20a 56S59i87m12č15á36k52o89v79á 5465733225785

Open space je dávno překonaná záležitost... sama jsem v tom pracovala 5 let a byla to hrůza... a to nás tam bylo jen 7...

+6/0
28.12.2014 19:57

R27o95b54e55r20t 37M35o74t76k69a 4556407659435

To že open space je blbost se ví už nějakých 10 15 let, ale u nás je spousta firem je ještě propaguje.

+8/0
28.12.2014 20:14

E34l78i59š41k14a 46K82u30č98e86r28o16v68á 1756498407939

musím potvrdit. snad na některé pracovní pozice, nevím, ale já se tam nedokázala soustředit. a navíc když tam jedna ze "zasloužilých" kolegyň nechávala hrát svou oblíbenou stanici tak, aby ji slyšela, což znamenalo, že jsem měla řvoucí reprák za zády... horor.

+4/0
28.12.2014 20:58
Foto

A86l23a75n 45Ř33e31p60k66a 4735976

Škoda, že se to týká jen kancelářských profesí a ti ostatní nemají mnohdy ani žádnou oddychovou místnost (šatnu nepočítám) třeba s fotbálkem nebo pohodlným gaučem a jídelna je zařízena co nejjednodušeji, pardon spíš nejlevněji :-/

+2/0
28.12.2014 19:17

M42a85r13e57k 46J70a12n72e39č48k41a 1367396583281

Ti, co tohle navrhují jsou asi extroverti s exhibicionistickými sklony a takové firmy, které tohle prosazují asi moc nestojí o kreativitu a tvůrčí myšlení svých zaměstnanců, ale jde jim pouze o zcela nemyslící jedince, kteří udělají pouze to, co je po nich  požadováno. Kdo netuší co to je, doporučuji vyzkoušet, když v místnosti menší jídelny jenom najednou telefonuje několik lidí, do toho si někdo pustí nějaké rádio, další se vykecávají a teď v tom zkuste přemýšlet a řešit nějaký problém. Ideální mega kancl pro roboty.

+11/0
28.12.2014 18:37

P18e35t48r50a 60N85o43v82á82k41o63v29á 7208136284928

Dokážu si to představit. Rádio si nikdo nepustí, protože to není věc nezbytná k práci, telefonovat se dá naprosto bez problému. Mám to vyzkoušené jak z call centra, kde nás v jedné místnosti telefonovalo 25 a nevadí to, protože ty ostatní nevnímáte, řešíte svůj problém, a samozřejmě do telefonu neřvete, takže není problém se slyšet, a rovněž je samozřejmostí mít podle toho řešenou místnost s takovými těmi zvuk pohlcujícími panely na stropě, tak není problém telefonovat s kolegy. Ano, konfereční hovor na hale neuskutečníte, ale na to jsou konferenční místnosti.

+2/−10
28.12.2014 19:35

I66v16o 14Ž95á26č50e50k 9560142949467

Vy jste v call centru řešila nějaké problémy? Tam se řeší jediný problém - jak odrbat toho blbce, který je ochoten vás poslouchat.

+10/−1
29.12.2014 3:13

P11e98t67r 57M64a57r37e96č81e19k 1163871639598

Jaké myši? Odjakživa se jim říká kancelářské krysy. :-)

+3/0
28.12.2014 17:55

M13a70g93d27a 60K98a54t46z80o35v31á 9426411769668

Krysy jsou šéfové. Podřízení jsou myši.

+1/−1
29.12.2014 6:03

M78a44r54t24i83n 44B24u35s76i15d90e23a 4303180

Snaha architektů chvályhodná...ale velkochov úředníků je jednou velkochov...s tím nikdo nic moc nenadělá. 

Místa pro neformální setkávání jsou výborná...hlavně pro intrikány ;-)

+5/0
28.12.2014 16:35

J85i77r51k53a 92N55o56v33á94k 6142505985299

strašný, to bych chtěl poznat tu kancelářskou myš, která má tohle jako svůj sen. člověk si nemůže individuálně nastavit ani takové základní parametery pracoviště, jako je hladina osvělení, teploty, hluku (myslím třeba nějakou muziku) a jako bonus mu tam do práce kafrá hromada dalších do desítek telefonů i mezi sebou.

jeden čas jsem v nečem takovým pracoval a chtělo to chodit hodně brzy ráno do práce, co člověk nestihl tak to půl devátý, tak už byl problém. a nebo trávit celej den se sluchátkama na uších, ale to po čase taky není nic příjemnýho.

umím si to představit na nějakou tupou práci typu callcentrum (tam holt maj ty sluchátka), ale kde má něco smyluplného vznikat, tam je to jednoznačně negativum.

a šéfikům jsem to dycky říkal - "a že vy jste zalezlí v kancelářích, když je to v tom open space tak skvělý" - ale je to marný, je to marný, je to marný. je to prostě levný (proti kanclům) tak na to bohužel všici slyší.

+12/0
28.12.2014 15:16

I73v45o 24Č33á80n 5708273

Takže jste chodil do práce na šestou? Jako do fabriky? Ale tak zase jestli jste mohl končit v půl třetí, tak proč ne... to pak mělo svou výhodu...

0/−2
28.12.2014 16:15

P47e63t91r 14J29a44n77o93š 5875351470775

pracuji v openspace kanceláři a pár kolegů to tak řeší. Chodí na šestou do práce a ve dvě domů, aby měli čas věnovat se rodině, baráku, koníčkům...

+5/0
29.12.2014 14:30

I45v59o 12Č82á76n 5498853

Právě tak jsem to myslel - máte pak volné odpoledne, což se obzvláště rodičům hodí... ale i tak je zvláštní, že začínáte / že kolegové začínají jako ve fabrice nebo ve skladu...

Zaměstnavatelům se tyhle kanceláře nevyplatí, jenže na to ještě nepřišli - efektivita je malá, přes den se v tom ruchu už moc neudělá, sám o tom píšete...

0/−2
30.12.2014 11:36

P30e42t82r 39J14a24n63o70š 5775201530345

Osobně nechodím na 6, ale i tak nevidím problém v tom začínat brzo ráno jako ve fabrice. Spousta kancelářských krys včetně mě je vázáno na jiná pracoviště (jako konstruktér potřebuji využívat prototypovou dílnu, která pracuje fixně). 

Co se týče efektivity, potvrzuji, co jste napsal - opravdu se mi nejlépe pracuje brzo ráno nebo odpoledne, až většina lidí z kanceláře odejde.

+1/0
3.1.2015 9:31

I29v94o 82Č54á93n 5738323

To mě přivádí k tomu, že mnoho lidí z open space by jistě přivítalo možnost home office, protože by mohli v klidu z domova za jeden den udělat víc práce než v open space za další čtyři dny z pracovního týdne...

0/0
3.1.2015 23:29

I19v24o 60Č67á97n 5578353

Jen bych ještě dodal, že ale zase o to dříve pak chodí / chodíte spát, takže neponocujete... protože naspat musíte / potřebujete stále stejný počet hodin, pokud to nechcete dohánět o víkendech... Výhodou ještě může být, že v šest ráno ještě není špička a do práce se dá dobře dojet autem, což tedy platí pro Prahu nebo Brno, ve špičce je to tragédie, resp. i na tu šestou jedzí slušně MHD, hlavně tam, kde je potřebova dopravovat dělníky do fabrik...

+1/0
30.12.2014 11:41

P14e48t26r89a 68N73o46v60á37k44o17v59á 7768496574668

Zvuk si řešíte do sluchátek.

+1/0
28.12.2014 19:37

V66l50a63s15t52i94m90i65l 38P59r67a35u35s 6614440356134

Open space není super vynález z USA. Takovou jsme měli konstrukci ve Strojobalu v UL. Bylo nás tam cca 25 lidí. A bylo to někdy na palici. Stačil jeden, který poslouchal rozhlas po drátě - operu, otrávil x lidí kolem. Jako odvetu jeden tam pustil kazeťák s Black Sabath. To je navíc generační střet. Nebo stačilo otevřít ventilačku a za chvíli přiběhla z konce kanclu baba, že jí táhne do vagíny.....

+7/0
28.12.2014 14:17

P98e74t46r 79M19a45r16e73č90e60k 1743931269348

Jen počkejte až zestárnete a bude vám vadit až vám potáhne na prostatu nebo na hrb. :-)

+3/0
28.12.2014 17:57

R74a51d56i19m 14P91o15l40á22š82e87k 9406103489219

Konstruktéři byli téměř vždy v Open Space. Nějak to na tuto práci tehdy pasovalo. Kreslení na prknech bylo bezhlučné a pokud měl někdo roupy rušit třeba svou puštěnou muzikou, na rozdíl od dnešních managorů - magorů se tehdejší šéfové nerozpakovali tam svými příkazy držet pořádek.

To dnešní managoři - magoři na to jsou jinak, působí na personalisty, aby už příchozí zaměstnance vybírali podle toho, aby pasovali na pracoviště. Kdo nedokáže na testech a na pohovorech vytvořit takový psychologický profil, respektive kdo se personalistům psychologicky nezdá, práci tam obvykle nedostane.

+5/−1
28.12.2014 18:09

J97a92n 18K13r59i11e12g76l56e31r 4441887235916

mate nejaky mindrak z manazeru? my mame open space a jsme super parta. a je fakt, ze lidi vybirame i tak, aby k nam zapadli, takze nektere prehnane karieristy, co se neumi zasmat, poustime s radosti konkurenci

+3/−4
28.12.2014 20:46

R29a95d48i13m 84P25o77l25á56š52e29k 9726863919579

Jen to, že se potom nevybírá podle toho, co člověk umí, ale podle toho, aby ten člověk v týmu nevyčníval.

+4/−1
29.12.2014 9:39

K49a19m95i94l 74S97c51h71w44a25g32e96r 3943356745246

No tak abyste něco uměl, to je jaxi většinou podmínka aby vás vůbec pozvali na pohovor. Ale pokud jde o týmovou práci, tak je mnohem důležitější abyste dokázal spolupracovat s ostatními než abyste byl super expert.

Ale samozřejmě může být i obrácená situace.

+1/−1
29.12.2014 16:43

P77e23t20r26a 44N84o55v83á70k94o50v50á 7878406724198

Vy jste si jako směli pouštět nahlas hudbu? No pak máte hloupého zaměstnavatele, že to dovolí. Normálně to na halách neexistuje. Hluk je tam pouze ten, který se nedá vyloučit, čili to telefonování. Ale jinak si to všichni mají řešit sluchátky a to pomiňme, že kdyby si každý pustil rádio přes internet, tak firmě zatuhne internet. Takže rádio si každý řeší přes vlastní zdroje.

+1/−1
28.12.2014 19:40

A53l37e47x 34B48a24s25t49i57n 5617338802864

Tak mě uvedené fotografie - nijak neoslovují . Působí to jak fabrika s kójemi pro volný čas. Předpokládám, že zaměstnavatel asi bude vyžadovat přítomnost na pracovišti delší než 9 hodin denně:-PRv

+5/0
28.12.2014 14:00

M30a51r49e42k 73K16a61l69i57n72a 3939344355988

Dnes už aspoň na trošku vyšších pozicích zaměstnavatel často přítomnost na pracovšti nijak specificky nevyžaduje, ale úspěšnost je měřena výsledky.. Což považuji za mmnohem lepší...

+1/0
28.12.2014 14:32

J33i57r62k41a 71N15o77v68á56k 6102355105629

někde ano, ale to znamená vytvořit metriky na tu "úspěšnost" pro každou takovou pozici a do toho se spousty zaměstnavatelům nechce. jednak je to pro ně práce navíc (i když by to měl být základ) a jednak jim to potom znemožňuje čachry v odměňování, když je vše dopředu známo.

0/0
28.12.2014 15:20

M72a62r63e20k 13K67a63l28i54n18a 3759814775128

Naopak, je nakonec pro všechny lepší, když každý ví, na čem závisí jeho bonusy. Myslel jsem to i tak, že u nás ve firmě neřešíme, jestli někdo přišel v devět nebo poůl desáté, nebo nějaký den jde domů ve čtyři, resp. se to neřeší u lidí, kteří plní... Zrovna tak jako když někdo onecmocní a potřebuje zůstat občas jeden nebo dva dny doma, tak to taky neřešíme dovolenou, ale takový, pseudo-home-officem... A takovýto lidský přístup se stává, řekl bych, trendem ve stále rostoucím počtu firem...

+1/0
28.12.2014 15:28

M61a79r43e23k 98V49e89s66e86l26ý 1897278120284

Doslova mne desi prace v nejake takove velke firme a nedej boze v open space. Za ideal pro sebe povazuji nejakou mensi IT firmu do 10 zamestnancu, kde se jeste nehraje na nejake brainstormingy, psychotesty u vyberoveho rizeni ci rozdeleni na tisic oddeleni, kdy kazdy dela jen neco uzkoprofiloveho a prace mu pak zacne lezt na mozek. Nevite o necem na Severni Morave? :-)

+3/0
28.12.2014 13:28

P72e50t24r41a 21N43o97v16á46k68o36v70á 7168536254818

Pokud vás v těch deseti zaměstnancích má kdo zastoupit, když honíte termíny, tak je to dobré. Jinak je to dost nevýhodné, protože makáte, jak je třeba. A ono je třeba tak nějak furt. (I když je to třeba dobře placené.)

0/−1
28.12.2014 19:42

D79a62n68i53e96l 35K43r11o85n20e94r 7844464736927

Jak se na to tak divam, tak je to naopak velmi neprijemne prostredi.

+19/0
28.12.2014 12:27

V11l49a89s77t40i75m63i47l 79S95v24o21b17o51d92a 7943748845164

No, ne každá firma má peníze na stavbu nových sídel nebo nějakých rozsáhlých rekonstrukcí jejich vnitřků. Takže tohle je zajímavé jen pro několik firem.

Nicméně příjemné pracovní prostředí pro každého lze udělat i za pakatel. Co tomu brání je naslouchání podřízeného nadřízeným v této a řadě dalších věcí. Žijeme v době "odborníkové", tj. nadřízený - nezdravý egoista - pokud někoho, tak poslouchá jen (externího) "odborníka" na nadou věc, význam selského rozumu a zdravé komunikace ve firmách byl zcela potlačen. A to už se v tomto režimu nezlepší. Už bude jen hůř, dokud se tento "etatisticky" laděný režim nezhroutí.

+3/−3
28.12.2014 11:25

M62a30r72e15k 91K39a49l37i31n26a 3589614415538

Co to plácáte? Vaše frustrace je patrně výsledkem neschopnosti si najít práci ve slušné firmě, kde panují normální rozumné poměry...

+1/−7
28.12.2014 11:48

V67l86a79s38t23i48m27i42l 81S72v39o85b28o90d17a 7903448195774

Ne, můj komentář nebyl výsledkem frustrace. Pokud pracujete ve firmě, kde na žádném stupni není patrné, co jsem napsal, pak jste buď velmi nenáročný nebo ten egoista (co se nedokáže podívat do zrcadla) nebo máte opravdu velké štěstí nebo se to zrovna vašeho stupně netýká. Na druhou stranu máte smůlu v tom, že nejste u toho, jak se to pomalu hroutí a tak budete jen u toho, jak se to náhle zhroutí a s největší pravděpodobností nebudete vlastně vědět proč.

+2/0
28.12.2014 14:23

M82a53r29e95k 56K60a37l12i54n47a 3889284645708

NIc se nezhroutí. Ono je všude něco, ale Vy jste to popsal fatalisticky jako nějakou danou neměnnou věc... Prostě ve firmě zůstanu tehdy, když pozitiva významně přavyšují negativa... A to co ppisujete by mě štvalo poměrně dost... Vzhledem k tomu, že pracuji v oblasti headhuntingu a management consultingu, vidím dovnitř situace v mnoha firmách a samozřejmě neěkde d nějaké míry skutečně existují Vámi popisované jevy, ale rozhodně to není něco, co by nějak převažovalo, natož aby se kvůůli tomu hroutil nějaký systém...

0/0
28.12.2014 14:30

V52l30a70s64t81i36m67i73l 79S57v43o28b72o47d41a 7463858165794

Ne, ne, tohle není důvod, proč se to zhroutí, je to nezdravé fungování firem, je to průvodní jev narůstajícího etatismu - cesty do záhuby.

0/0
28.12.2014 15:27

M77a86r33e71k 39K29a10l20i93n79a 3529634175678

Většina firem nefunguje nějak výrazně nezdravě...

0/0
28.12.2014 15:30

R43a97d29i52m 18P18o51l14á12š95e84k 9766823229949

No systém se nezhroutí, ale nemocný je. Manažeři a personalisté řvou, že nemají lidi a na druhé straně lidi schopní a s příslušným vzděláním a praxí, jen s něčím mírně odlišným, co nezapadá do škatulky "nového zaměstnance ve firmě" , práci hledají marně.

Co se týká interních věcí, podle mně spousta firem podlehla diplomovému opojení. Dříve jednomu špičkovému a taky tak špičkově placenému odborníkovi s vysokoškolským diplomem ve firmě přicmrndávalo až několik pracovníků středoškolsky vzdělaných a s příslušným středoškolským platem . Vysokoškolák dělal tu náročnou kreativní práci a středoškoláci tu otrockou, bylo to pečlivě rozděleno podle schopností i platu.

Dneska na všechna místa naperou vysokoškoláky, i když třeba jenom pár procent pracovní doby dělají tu náročnou práci a po zbytek pracovní doby tu jednoduchou a otrockou. Ve firmě se pak diví, že jsou nerentabilní a musí dávat většině nízké středoškolské platy a vysokoškoláci se diví, za jak málo peněz dokáží pracovat. A protože to tak dělá většina , tak se ještě návdavkem k tomu personalisté a manažeři občas diví, že na taková pracovní místa nikoho podle jejich představ neseženou .

+3/0
28.12.2014 18:21

V65l67a40s19t49i76m46i80l 89S51v63o70b41o87d31a 7263498755844

Hmm, to se mi líbí, zejména poslední odstavec, je vidět, že máte více zkušeností, než pan Kalina ;-).

0/0
28.12.2014 21:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.