Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koupila ve škole jednu třídu. Zvláštnímu bydlení ustoupili i památkáři

Stará škola, která stojí v centru Amsterdamu již osmdesát let, Riannu okouzlila na první pohled. Koupila zde jednu třídu a rozhodla se, že z ní udělá svůj domov. Spojila se s architektonickým studiem RUIM a společně se pustili do velmi odvážného projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H10e90l93e30n49a 20Č95í54ž62k81o17v86á 9241431132428

Památkáři by mohli být rozumnou protiváhou někdy poněkud zbrklým "novostavitelům", ale co vidím, tak v ČR to tak mnohdy není. Namísto abychom měli dvě rozumné strany, které se snaží najít kompromis, máme kolikrát dvě skupiny fanatiků, které ze svého neustoupí ani za živého boha. Miluji staré stavby, ale mám ráda i soudobou architekturu, i tu "obyčejnou", "užitkovou". Někdy si říkám, že existovat památkáři 500 let nazpátek, nemáme dnes např. Prahu takovou, jaká je -- tj. jako mix gotiky, renesance, baroka, funkcionalismu atd... Doporučuju všem udělat si někdy procházku např. po poměrně novodobých pražských Příkopech -- a dívat se ne do země, ale nad výšku očí; uvidíte mix secese, empíru, 30. let a dalších období; a hle, jak je to všechno pospolu pěkné, estetické.

+5/0
27.11.2014 13:37

V40á62c10l81a32v 19J38e58b87a32v36ý 8970659593776

Tak do toho střelíme sem tam nějaký betonový skleník...například: Quadrio, Florentinum, Paladium...

Problém památkářů je, že se chovají úplně jinak k malým stavebníkům, kterým nedovolí skoro nic a jinak k developerům, kterým dovolí dělat naprostá zvěrstva. ;-(

+2/0
27.11.2014 21:34

V42l58a36d55i62m11í50r 76L46o25u44d22a 8347137586792

R^R^R^

0/0
28.11.2014 8:18

E33v27a 79K41r58e94j85č42o89v61á 9448424270830

Chtěla bych vidět tu její sbírku bot:) občas dopadnou hrozně:

http://magazin.svetbot.cz/73-prokleti-vyjimecnosti-smutne-osudy-nejvetsich-sbirek-bot.xhtml

0/0
27.11.2014 13:20

M96a88g12d14a 73K38a86t87z49o40v89á 9846631669868

Taky to považuju za divný sběratelský předmět.

0/0
28.11.2014 10:18
Foto

J96a14n 54Č38e51r12m80á84k 4289288475717

myslím, že levnější byt v centru Amsterodamu by šlo stěží sehnat... Šikovná holka... ;-);-D;-D;-D

+1/0
27.11.2014 12:58

J92a64r11o66s17l59a62v 27T55a19c30h38o30v92s44k76y 2492500724410

Pro jednoho na poradani mejdanu je to dobry. Jinak se mi to moc nelibi.

+2/0
27.11.2014 12:48

P28e55t92r 57K88o13l74á80ř 2268137834841

Pro čtyřicetiletou "starou panu" je to ok ...

0/−6
27.11.2014 12:28

E36v65a 92K32a48l73l81i35s11t49o40v86á 6827258186580

Proboha, proč "starou panu" ? Tohle je byt sebevědomé, samostatné ženy, která přesně ví, co chce..  a to patrně není chlap, kterého by musela mít trvale nakvartýrovaného doma, aby měla koho obskakovat a starat se o něj.

+8/0
27.11.2014 12:53
Foto

J66a13n 45Č76e54r15m52á47k 4719528765147

no, normální to není... člověk by měl mít rodinu a vzájemné obskakování k tomu patří, byť je sebevědomostí mohl sundávat stíhačky z nebe...

+3/0
27.11.2014 12:57

E83v80a 11K52a35l45l12i63s98t22o37v75á 6677478406780

Z vašeho pohledu "by měl mít"..., ale že by musel ?

Ať už z důvodu vlastního rozhodnutí nebo souhrou okolností to přece nemusí být povinné, ne ? :-)

+7/0
27.11.2014 13:20

H25e15l73e72n93a 26Č23í22ž66k17o39v30á 9221551602948

Předběhla jste mě. Úvahy na téma, co by někdo jiný (nejlépe každý) "měl mít" (nebo jaký by "měl" být", co by "měl" dělat a jak by "měl" žít), mě rozčilují do nepříčetna. Někdo má rodinu, někdo ne, můžeme se nad tím zamýšlet, proč jeden tak a druhý onak, ale to je tak vše, naštěstí má dnes každý právo žít po svém.

+4/0
27.11.2014 13:31

E95v77a 51K29a47l86l61i47s23t53o58v54á 6747688186170

:-) Já si dokonce myslím, že nejen dneska, ale vždycky měl každý právo žít si po svém !

+2/−1
27.11.2014 13:47

H74e73l31e65n78a 13Č19í67ž66k87o85v28á 9151801512538

Tak ano, morální právo určitě, jen dnes je realizce toho práva naštěstí, aspoň myslím, jednodušší než kdy předtím.

+3/0
27.11.2014 13:48

E61v42a 78K89a95l20l40i38s53t35o59v50á 6667688476960

To asi jo ..

+1/0
27.11.2014 14:04
Foto

J97a31n 55Č48e33r93m26á92k 4689838625597

i z pohledu přírodních zákonů a biologie... 

to, že ji nemá není normální (včetně mě, který ji rovněž dosud nemá) ať to omlouváte, jakkoliv chcete... 

v tomto věku už by jí za normálních okolností nemělo mnoho chybět do babičky... 

My bohužel si málem zakládáme na skutečnosti, že děti nemáme, hledáme pro to tisíce hrdých a rozumných výmluv a muslimové se smějou...

A pokud to tak bude ještě chvíli pokračovat, naši potomci (potomkyyně:::) je budou mít ve 13 letech násilně...;-(

+3/−5
27.11.2014 13:37

E11v43a 41K41a12l15l92i42s88t28o21v63á 6427928226530

Nejsme zvířata, vážený pane a příroda nám dala mozek. Nevidím tudíž žádný důvod, proč bychom ten mozek neměli používat  a museli se řídit pouze instinkty a přírodními zákony. Jestliže někdo nemá potřebu se množit a žít v páru nebo k tomu dospěje svým myšlením (tedy tím mozkem) je třeba to respektovat. Neznamená to, že ten kdo k takovému rozhodnutí z jakéhokoli důvodu dospěl si na tom musí zakládat, prostě to tak je a nikdo nemá právo ho nutit, aby svůj názor změnil.

Patrně takových lidí je menšina, takže ta zbylá většina se stihne rozmnožovat za ně.

Beztak je už dnes na zeměkouli víc lidí, než je schopna uživit.

Argumentovat v tomhle případě muslimy, to už mi připadá hodně na hraně, ne-li za ní. I Hitler razil heslo, že každá německá žena má mít co nejvíc dětí :-/.

Berte to prostě tak, že to je vývoj a má-li být jednou na zeměkouli převaha muslimů, číňanů nebo marťanů, tak to tak prostě mělo být a ani vy s tím nic neuděláte.

+5/−1
27.11.2014 14:01
Foto

J52a68n 10Č97e50r87m29á83k 4359138305667

1) jim v tom ZATÍM nikdo nebrání

2)nevšiml jsem si, že při natalitě 1,2 dítěte na pár by bezdětné někdo nahradil

3)celou Zeměkouli do toho nelze počítat, neboť žijeme zde, nikoliv v Africe a krom toho, samotné počty nejsou relevantní, neboť musíte vzít do úvahy, že bílí (míněn euroatlantský kulturní a civilizační okruh) jsou ti, kteří táhnou šetrnost k přírodě. Černým  je toto zcela cizí a neudržují ani vlastní krajinu, natož nějakou v Evropě... ti jsou jak kobylky či některé nadnárodní společnosti . Až ji spasou, přesunou se o kus dál...

4) země je schopna uživit i víc lidí než nyní... 

Vezměte v úvahu, že výrazný pokles obyvatel sebou nese úpadek civilizace, úpadek moderních technologií a pokud se dopracujeme na třeba 100 milionovou Evropu, zahodíme mobily, auta a pluhy, vezmeme motyky, ukoveme meče a osedláme koně,  a vrátíme se k negramotnosti, - u motyky vzdělání nebudeme potřebovat a ke šlechtě a poddaným, neboť určitý stupeň civilizace závisí na počtu lidí a materiální a mozkové základně...!!

0/0
27.11.2014 14:21

A25l85e31n21a 57V80e37s20e92l28á 3473611745148

To tvrzení, že "určitý stupeň civilizace závisní na počtu lidí" je docela zvláštní. Jak jste k takovému závěru došel? A ten nejvyšší stupeň civilizace mají podle vás v Indii nebo v Číně?

0/0
27.11.2014 14:54
Foto

J91a16n 39Č80e72r49m98á82k 4649198225237

těch podmínek je víc, ovšem určitý počet jedinců je zcela zásadní... záleží také na svobodě jedince, ochraně jeho i jeho majetku, konkurence vztahová i ekonomická... Ovšem zcela zásadní je určitý počet lidí a ekonomických jednotek, aby to mohlo fungovat... o tom je v dějinách světa dost příkladů...  vždy, když došlo k zásadnímu úbytku obyvatel, společnost se nějak zadrhla, upadla či zanikla...

0/0
27.11.2014 17:27

A57l16e98n84a 35V26e13s95e98l15á 3603651125598

"Určitý počet jedinců"...pokud myslíte, že to nebude fungovat na Antarktidě,kde bydlí (jen tak plácnu od boku) jeden člověk na deset čtverečních kilometrů, tak dejme tomu... ale jinak je to spíš naopak. Největšího rozvoje se dosahuje tam, kde se lidi až tak moc zběsile nemnoží.

0/0
27.11.2014 21:50
Foto

V34l30a47s32t45i79m49i73l 42Č95e89c84h 6520464311385

Největšího rozvoje se dosahuje tam, kde se lidi až tak moc zběsile nemnoží.... Souhlasím.

Jakýsi počet lidí ovšem být musí... aby se udržely aspoň schůdné chodníky, aby měl kdo ukovat motyku a uplácat aspoň hliněný hrnec. Lidí nesmí být moc málo, ani moc hodně, aby byl svět příjemné místo.

Nikdo to ovšem jen tak nevyřeší, protže nikdo nechce nikoho mordovat a nikdo ani být mordován nechce.

Je nás na světě až moc.

0/0
28.11.2014 10:35

E92v71a 24K95a44l21l48i76s49t86o14v82á 6197858546730

Helejte, to je na diskuzi někam jinam a navíc máte pro mně málo pochopitelné úvahy. Takže jen stručně :

1. Moje tvrzení bylo obecné, a navíc některým i brání a některým pomáhá. Nic to ovšem nemění na intenzitě rozmnožovacího pudu u zvířat, závisí to na životních pomínkách, kromě jiného.

2. Není třeba někoho nahrazovat, to je pouze vnucené sociální inženýrství. Nechápu jediný rozumný důvod proč by nás MUSELO být víc stejně jako nechápu, proč musíme pořád produkovat víc čehokoliv.

3. Neznám jediný rozumný důvod (z globálního hlediska), proč nelze počítat celou zeměkouli, ale pouze Evropu.Protože tu žijeme vy a já ?

A nám podobní? To je zcela opomenutelný důvod! Všude žijí lidé!

Kde vidíte tu euroatlantskou šetrnost k přírodě?Všechny ty fabriky,zplundrovaná krajina..výčet by byl hodně dlouhý. Člověk v Africe "zničí" a zabije jenom to co potřebuje pro přežití. Tak to bylo odjakživa.Když "spásli" šli dál, no a co? Zvířata to dělají jinak?

Proč by musel pokles obyvatelstva znamenat úpadek civilizace? Proč si vůbec myslíte, že jsme kdovíjak kvalitní civilizace? Kde v sobě berete tu nadřazenost nad jinými, bývalými i současnými "civilizacemi" a společnostmi? Pokud je pro vás mobil maximum dosaženého, tak jste chudák.A jste proto víc šťastný než někdo, kdo, co já vím, žije někde na horách a pase ovce, mobil a internet ho nezajímá a žije tak,jako generace před ním?

Tímhle zběsilým honěním se za tím "výš a dál" ve všem si jenom podřezáváme pod sebou větev.

Nic neroste do nebe,jednou takhle skončí celá ta vaše "civilizace",tak si držte palce, abyste se toho ještě nedožil, vy byste to asi nepřežil :(. Mně už se to netýká, ale vám mladým bude jednou ouzko, pokud nezačnete koukat dál než před práh vašeho domu, potažmo Evropy.

+1/0
27.11.2014 15:43
Foto

J78a22n 24Č78e45r41m72á42k 4739838735127

podívejte, důležité je, že dnes (co bylo před 3 tisíciletími jinde je liché (ostatně, ony ty dřívější civilizace plné otroků a lidských obětí až tak skvělé nebyly... ta naše je v dějinách první a podle všeho i jediná, kde si jsou lidé rovni a jejich život a majetek je nedotknutelný)...  je euroatlantická civilizace jediná, kdo o přírodu trochu dbá a snaží se o nějaký trvalý rozvoj lidstva i krajiny... tady nejde o nadřazenost, nýbrž nutnost, chcete-li přírodo uchovat... 

Svou civilizaci musíme udržet a ostatní ovlivňovat a učit... 

a co se týče oněch rabujících společnostech, takl ty jsem ve svém příspěvku zmínil rovněž... 

A všechny ty předchozí civilizace také musely mít určitý počet jedinců, jinak by nemohly existovat...  Bez určitého počtu jedinců nemůže existovat ani společnost ani civilizace... 

s poslední vaší větou souhlasím. Proto musíme o svou zemi a životní prostor po všech stránkách pečovat, aby nám ouzko nebylo či si jednou svůj prostor a své hodnoty tvrdě znovu vybojovávat...

0/0
27.11.2014 17:10

E93v50a 72K65a73l70l21i88s51t16o24v23á 6807698826570

1.Lidé si nejsou rovni (de iure možná, de facto naprosto ne)

2.euroatlantická civilizace drancuje přírodu,aby uživila zvyšující se počet lidí,protože nemá dost prostoru ani surovin, postupně likviduje nerostné bohatství nejen na svém území,ale i na cizím... (doly v severních čechách, amazonské pralesy)

3.Není důvod udržet SVOUcivilizaci stůj co stůj a už vůbec nemáme žádné morální právo nutit nikoho,aby žil podle našich představ (jak to končí vidíme t.č. v arabském světě,kam jsme se snažili uměle naroubovat naši představu "demokracii",která je jejich kultuře naprosto cizí)

4.Existence předchozích civilizací nebyla závislá na množství jedinců a není na ni závislá ani teď. Jsou jiné faktory,které ovlivňují přežití civilizace. (Mayů taky nebyly miliardy ani miliony)

(v závorkách jsou velmi stručné a jen nahozené příklady).

 A vzhledem k tomu, že náš pohled na existenci a budoucnost světa a lidstva (:-)) se evidentně velmi zásadně liší, nevidím důvod v téhle debatě pokračovat  a na tomto fóru už vůbec ne. Nejen že to sem nepatří, ale ani nemám chuť vás dál o své "pravdě" přesvědčovat.

Bojujte si dál o přežití a záchranu své civilizace, ale nadále už beze mně...

+1/0
27.11.2014 22:27
Foto

A50n26n16a 40V31e52s91e60l97á 2800318606

Čtyřicetiletá úřednice z Haagu může mít dítě dospělé, nebo může být bezdětná ze zdravotních důvodů...

V každém případě ten, kdo řeší v diskusi o interiérovém designu nepodstatné drobnosti nebo dokonce s tématem nesouvisející problémy, ukazuje jen své frustrace, svou hloupost a svou malichernost...

+4/0
27.11.2014 13:22
Foto

J46a81n 97Č23e48r18m48á74k 4659328725967

já jen reagoval, stejně jako vy... ;-D

+1/0
27.11.2014 13:38

E11v96a 74K58a25l67l18i30s27t60o77v43á 6427438316780

Ale poněkud vám uniklo, že jste ty reakce vyvolal svou nepříliš vhodnou poznámkou o "staré panně"...:-/

+1/−2
27.11.2014 14:07
Foto

J60a90n 69Č83e63r74m44á87k 4839438365567

to nebyl můj text...  čtěte pozorněji... :-)

jednak si nemyslím, že ve 40 je člověk starý a jednak nevěřím tomu, že je panna... ;-D

+2/0
27.11.2014 14:25

E25v80a 84K93a42l42l30i54s27t12o81v23á 6237398296840

Aha, tak pardon, to jsem přehlídla, ale taky to byl chlap a vy jste se hned radostně chopil tématu, takže jsem se, jak vidět zase tak nesekla.

0/−1
27.11.2014 15:16
Foto

J14a63n 80Č14e85r68m23á73k 4619878435357

ale, ale milá dámo... to přeci vůbec není o pohlaví... na rodinu snad vždycky musí být dva... :-)

+1/0
27.11.2014 16:46

E62v86a 74K80a40l60l15i45s74t83o11v10á 6237768616570

Dva ? Já si pod slovem rodina představuju všechny blízké okolo sebe, tedy nejen případného manžela a děti, ale i rodiče, sourozence, bratrance, sestřenice, další blízké příbuzné... takže rozhodně ne jen dva... I člověk bez muže a dětí snad může mít "rodinu", ne ? Já to slovo prostě neomezuju na dva...

0/0
27.11.2014 16:52
Foto

J18a55n 70Č34e54r58m82á29k 4629328695557

nemluvím o kmeni či rodu... nežijeme v 7. století... dva jsou pro rodinu minimum... Na tom se myslím shodneme... :-)

+1/0
27.11.2014 17:13

E66v20a 41K53a97l94l90i39s37t11o81v61á 6347828196290

Sourozenci a rodiče nepovažuju za "kmen", je-li někdo bez manžela a dětí, přesto nemusí být bez "rodiny".

Ale myslím, že zacházíme do absurdní debaty k článku o bydlení, nezdá se vám?

0/−1
27.11.2014 22:07
Foto

J62a79n 90Č19e17r65m65á16k 4279198795137

souhlasím... už ta reakce na  poznámku o staré panně přešla někam úplně jinam... 8-o  Ale i tak děkuji za váš postoj a diskusi...

0/0
27.11.2014 22:12

E13v54a 27K18a89l59l78i64s52t56o11v27á 6857318306170

Není zač, rádo se stalo ;-)

0/0
27.11.2014 22:28

J72i18ř98í 70K49r63u65t82i40l 8609475111548

tady bych dal za pravdu kolegyni, pokud máte náruživějšího druha rodina může mít značný poloměr.

0/0
5.12.2014 8:41

V34l35a88d25i86m36í81r 82L72o70u74d14a 8547767156772

Rozumné využití nepotřebné budovy. A naši "památkáři" ať si od těch z Amsterodamu vezmou příklad...

+1/−1
27.11.2014 12:24

P72e33t85r 44K57o42l19á19ř 2188637494871

Jsi si jist, že víš o čem píšeš? Opravdu si myslíš, že u nás by památkáři bránili změně interiéru školní budovy?

+1/0
27.11.2014 12:29

V44l77a39d21i76m19í27r 31L21o12u97d94a 8477347106462

Už jsem památkáře zažil - a to dokoce při zateplování paneláku (!!!) na sídlišti Petřiny v Praze. Nemluvě o asistenci známému při žádosti o výměnu oken v ulici Trojická (taky Praha)

+2/−1
27.11.2014 12:36

E34v66a 93K85a60l14l67i36s61t66o95v91á 6267798166320

Já jsem si těmi komplikacemi téměř jistá ! :-/

+3/0
27.11.2014 12:54

V86l93a47d94i41m62í37r 44L59o83u65d70a 8347907956332

U nás to snad mají v popisu práce;-D;-(;-D.

+1/0
27.11.2014 12:58

D42a71n83i51e69l62a 37U40r19b12a58n20o22v34á 2144410945746

Mně se to moc líbí, je to takové dynamické vzdušné a přitom nekomplikované. Líbí se mi ta střední hnědá stěna i ta podlaha a moc se mi líbí koberec v obývací části. Snad jediné co mne úplně neoslovilo je to schodiště ale v podstatě jen pro to že ty stupně nemají pravoúhlý tvar, což bych v tomhle případě preferovala, ty "zuby pily" bych tam prostě nemusela.

Tohle je loftový byt, který má vážně něco do sebe.

+5/0
27.11.2014 9:29

H17e53l85e14n15a 70Č39í58ž35k75o47v96á 9111701692728

Mne opravdu zaujal ten využitý odstín hnědé, je dost netradiční, je to taková "studená" hnědá, trochu do kakaova. Dále se mi mj. líbí, že nakonec, oproti vizualizacím, nezvolili šedou, ale světlou pohovku. Celkově mi prostor připadá opravdu pěkný, osobitý, má přesně těch pár procent navíc oproti "současným trendům", ačkoli je víceméně respektuje; zkrátka to má takovou pěknou míru "koření".

+2/0
27.11.2014 13:40

P58e54t94r 64V62o33j65t17a 4854381133265

V celém bytě jeden obrázek? Příšernost.

Pardon, ještě jeden. Jistě naaranžovaný architektem. Děs.

Pěna na holení, či co, na zemi? Utajovaný milenec? 

Nepřirozeně naaranžováno... v tom se nežije.

+4/−7
27.11.2014 8:49

D32a34n79i34e74l59a 82U51r46b38a66n23o22v20á 2364600915226

pěna na holení - ehm ony se i ženy holí víme? A dost často právě ve spre ve které je ta pěna a holítko postavené.;-)

Což samozřejmě nevylučuje že má paní majitelka milence, ale to bych fakt do hodnocení bytu nezatahovala.;-D

+7/0
27.11.2014 10:28

P10e87t49r 49V75o59j45t39a 4224831873785

Nic proti milenci, ale my se ve sprše obvykle neholíme. Ovšem v takovém bytě zapomenout vybudovat poličku ve sprše je dost trapné. Byt by měl sloužit k žití. Neměl by být vydyzajnovanej na efekt.

Jinak o tom, že se dámy též holí jsem cosi slyšel. Ovšem zrovna toto, poměrně intimní nářadí, vystavovat na fotkách... mno... v ložnici je případný robertek také schován v šupleti :)

Ale moje hlavní výhrada je k tomu, že je to byt studený jak psí čumák. Byt bez obrázků je děs a svědčí o nekulturnosti architekta i majitelky.

0/−5
27.11.2014 11:13

D28a76n66i22e36l11a 95U23r31b51a87n27o35v30á 2874810525516

Souhlasím s tím, že polička ve sprše je dobrá věc, ale polička z drátěného programu se tam dá přidělat vždycky, tak že to fakt nedegraduje byt do stavu nepoužitelnosti- Mne překvapuje že vám na jednu stranu vadí že je to naaranžované a nežije se v tom a když je na fotce pěna na holení na zemi tak jak ji tam nechala majitelka tak vám vadí že není uklizeno a vystajlováno před focením.;-)

Také nesouhlasím s tím že bez obrázků na zdech je dokladem nekulturnosti. Každej druhej má v bytě nějaký rreprodukce půlka lidí je koupila někde v IKEA nebo Hornbachu už pěkně zarámované - tak že mají sice víc obrázků na zdech ale to ještě nesvědčí o nějaké vyšší kulturnosti. Hodně lidí si pořizuje obrazy jen jako barevné doplňky - tedy takové aby ladily s interiérem - v podstatě tedy jakási obdoba chlupatého polštářku na gauči.

Skutečnou galerii s "pravými" obrazy a né jen levnými reprodukcemi má naprosté minimum lidí.

+7/0
27.11.2014 11:22

P95e14t24r 72V37o25j76t82a 4584291873455

Nic proti reprodukci, když to nebude jelen na pasece. Klidně to mohou být i školní mapy. Alespoň na chodbě že něco je. Mám v pracovně jen 1/4 originálů (z toho dvě fotky). Byt bez obrázků je psí čumák nekulturní :).

Když ono to holení tam právě naaranžované je. Stejně jako botky na podpatku v koupelně. 

A ta polička tam měla být už při realizaci, jinak slavní architekti prd domýšlejí celkové řešení.

0/−2
27.11.2014 12:18

E46v98a 63K67a20l88l55i98s83t35o64v78á 6907588106320

Ale že to byla šichta, něco na tom najít ke kritizování, co ?

Myslím, že v celkové koncepci bytu jsou ty vaše výhrady docela prkotina.

Moc lofty nemusím, ale tohle se mi líbí. Dokonce i to schodiště, přestože je dost agresivní mi tam nevadí, dělá ten prostor zajímavý.

Cpát do bytu "obrázky" jen aby tam něco bylo, byť na úrovni tulipánů z Ikey mi vůbec nepřipadá jako nutnost. Myslím, že kdyby majitelka narazila na nějaký pěkný originál místo by se našlo.Krom toho absence obrazů vůbec nic nevypovídá o kulturnosti nebo nekulturnosti člověka, to je jenom takové prvoplánové a maloměšťácké hodnocení. Pověšením nepovedené reprodukce nebo map jenom proto, aby na zdech něco bylo a proto, že to "tak má být" se člověk kulturním nestane (i když já mám byt plný obrazů, ale ke každému mám nějaký konkretní vztah a vazbu, nepřipadám si "kulturnější"  a vůbec mi nevadí, když to má někdo jinak).

+6/0
27.11.2014 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.