Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší hříchy českých ložnic. Co stojí za upoceným a rozlámaným tělem

Utratili jste za lůžko spoustu peněz, ale trčí vám z něj nohy, špatně se z něj vstává, ráno jste ze spaní celí rozlámaní a upocení. Zjevně špatná koupě. V posteli člověk tráví třetinu života, proto by měl jejímu výběru věnovat velkou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A64l60a22n 93Ř30e78p92k54a 4485706

Když poslechnu všechny ty rady, kolik mě to bude stát a na jak dlouho tu ultrakvalitní matraci budu mít? ;-)

+1/0
21.12.2014 12:03

M12a82r17e87k 50H94r19u69b19y 6567892691278

Vyspat se je koukam věda, vůbec nechápu, že to naši předci zvládli bez návodu...

+1/0
1.12.2014 19:48

M14a98r96t65i94n 67P55o73s59p10í50š33i27l 8615461516487

proč se tedy nejčastěji vyskytují matrace o délce 200 cm když nevyhovují zhruba necelé polovině národa?

 Minimální délku matrace spočítáte sečtením své výšky a délky chodidla (ale nejméně 20-25 centimetrů, ještě lépe 40 centimetrů).

když

V roce 2010 už ale byla průměrná výška českých osmnáctiletých mužů 180 centimetrů a dívek 168 centimetrů.

takže průměrný chlap potřebuje 205, ale spíše 220 cm dle rad v článku

+4/−1
30.11.2014 21:05

D50a94n77i21e41l 85K74r27o96n17e96r 7724944276947

Nejdulezitejsi je pred spanim vyzabijet vsechny komary.

+17/0
29.11.2014 18:33

L74u89k94a88s 30N80e36m59e80c 7259370322174

Uz jste jako ti bratri Masinove ...

+4/0
1.12.2014 0:20

J14a33r37d52a 70W51o61l28f 8695687286394

Já spím jako hruštička. Štopkou nahoru. :-)

0/0
29.11.2014 18:21

J26a57r52o19s58l89a28v 25H71o59r85á35k 8262554955629

Docela by mě zajímalo, jaký mají tito odborníci názor na vodní postel. Prodyšná sice není, ale zase je v podstatě dokonale hygienická (nedrží se v ní nic - snadná údržba), je vyhřívaná, a podporu tělu asi také poskytuje dobrou...

...je zvláštní, že článků na téma "zdravý spánek" jsou desítky, ale při vyjmenovávání možností se o vodní posteli ani jeden nezmiňuje (ani pozitivně, ani negativně - jako by neexistovaly).

+1/−2
29.11.2014 17:11

J69a45k80u20b 76R60o45u13s 3243870344852

"a podporu tělu asi také poskytuje dobrou" 8-o8-o8-o8-o8-o8-o

Ne, to teda neposkytne. To už je lepší spát na zemi. Vodní postel je ta nejhorší varianta ze všech špatných variant.

+9/−1
29.11.2014 17:53

J80a15r89o78s15l30a62v 50H62o47r67á20k 8562574705429

Máte pro toto tvrzení nějaké reference, nebo je to jenom Váš názor?

V tom případě totiž prodejci vodních postelí sprostě lžou?

http://www.duo-akva.cz/03_oluzku_otazky.html

http://vodni-postel.cz/o-vodnich-postelich/

http://www.vodnimatrace.cz/o-vodnim-luzku.html

...stejně jako některé jiné články:

http://www.zdravy-svet.cz/zdravi/zdravy-spanek-nebo-morska-nemoc-vecny-otaznik-vodnich-posteli

...včetně výrobců speciálních matrací (zmínka o "efektu vodní matrace"):

http://www.matrace-vegas.cz/kvalitou-ke-zdravi/materialy/pruzinova-jadra-agro/

0/0
30.11.2014 15:41

V73á51c27l54a94v 64H64o98s32c46h 8286488962171

Ty byly populární tak 85-95. To je už pasé. Podpora zad žádná. To radši matraci potaženou latexem, mají to tak v hotelech.

+2/0
29.11.2014 19:11

J16a44r11o93s38l89a53v 95H55o20r34á42k 8212174965239

viz má odpověď panu Rousovi výše - nějak se mi nezdá, že by prodejci vodních postelí lidem tak nehorázně lhali...

0/0
30.11.2014 15:47

V10á29c12l73a69v 49H46o17s41c85h 8496348792811

Lidi jsou obecně schopni kupovat si novou věž, tv a hlavně mobil rok co rok za 20 tisíc, ale do opravdu kvalitní postele a matraců nechtějí investovat a neví, jak o matraci pečovat. Nemá každý na Hästens od 250 tisíc, taky by se mi líbila, ale hlavně naši řidiče a úplně hlavně jejich rodiče jsou schopni spát na 20-30 a v více let starých matracích a rozvrzaných, křivých postelích, nebo dokonce na pravidelné spaní nevhodných válendách se zlámanýma žebrama z dřevotřísky.

Už jste někdy hloubkově vysávali matraci??? Vysajete tenký povlak prachu, jemného jako mouka. Všechno zbytky kůže a výlučky roztočů.

+2/0
29.11.2014 16:23

A83l44e11n64a 40V61e75s54e63l42á 3523291555718

No, přiznám se, že jsem asi jak ti vaši "řidiče" :-)

Postel vyrábě manžel v době, kdy se ještě nedalo nic moc koupit svařením kostry z jeklů a obložením deskami dřevotřísky a na tom je rovněž podomácku vyrobená matrace z deseticentimetrového molitanu...

Už je to tak deset let, když jsme si říkali, že si zasloužíme něco lepšího a trochu se pídili. Když nám řekli, co stojí kvalitní matrace a že bude mít životnost nějakých pět let... no, nechali jsme ty mollitany dál. Zatím musím říct, že se mi na nich už osmadvacátý rok spí dobře. :-)

+2/−1
29.11.2014 16:48

V75á77c60l50a89v 76H71o41s75c85h 8476188422921

noo, tak to je masakr:-). Minimálně ty matrace by to chtělo už vyměnit:-). Moje babča má asi taky pěkně přestárlou postel, ale ta už nic jiné prostě nechce.

+2/0
29.11.2014 19:08

A97l24e17n88a 33V94e51s41e14l96á 3313421465388

Máte bezpochyby pravdu, ale na druhou stranu, kdybychom bývali před těmi deseti lety tu novou postel pořídili nejspíš bychom na tom dnes byli stejně... tj. se závěrem "minimálně ty matrace už by to chtělo vyměnit". :-)

(Ne, fakt to nedávám jak následováníhodný návod - ale zatím se mi, pokud spím mimo domov, na většině postelí spí hůř než na tom, co mám doma. Takže ta motivace holt chybí.)

0/−1
30.11.2014 8:59

P42a70v75e27l 34O45d55r52a67z44i35l 6124669657950

Rozhodně je dobře, že se vám dobře spí, ale viděl jsem pětiletý molitan a nechci si ani představovat, jak vypadá ten třicetiletý.;-)

0/0
23.12.2014 22:42

L69u11d92ě75k 27N82ě66m32e39c 5725461502354

A ono se v posteli jenom spí?

+1/0
29.11.2014 15:31

V91á57c28l31a29v 35H22o15s70c34h 8146718882751

Fakt to není sranda, vybrat dobrou matraci. Měl jsem šest let pružinové, ale byly tak měkké, že už musely pryč. Teď máme vrstvěné pěnové asi půl roku z Jysku, s kokosem, 90x200, nebyly moc drahé, byla na ně sleva 50% zrovna. První týdny hodně smrděly, jako shnilý hadr, jsem se lekl, ale byly toho plné diskuze na netu, že to nakonec vypáchne a skutečně. Snažím se ji i obracet, vrchem dolů, nebo kde jsou nohy, zase k hlavě, ale i tak začínám mít pocit, že se střed začíná příliš moc prohybat oproti krajům. Já na své spím denně, přítelkyně jenom občas, když tu je na návštěvě a její matrace je pořád rovnoměrně tvrdá, když je teď porovnávám. Jinak všecko se to vyrábí v Polsku, výrobní cena do 2000 Kč, proto si můžou dovolit dát na matraci slevu i 50% z 8000, protože jsou na tom brutální marže, řekl nám přímo prodavač v OC Nové Butovice. A ty s pamětovou pěnou jsou největší blbost, protože vy se otočíte a od váma se to kroutí ještě půl minuty, což je nepříjemné, i když to vypadá efektně. Je to jenom a pouze na marketingové odůvodnění vysoké ceny zboží.

+1/0
29.11.2014 11:32

M57a96r43t68i60n 15H72o86r56ň15á95k 7271201582

zkuste někdy od amwa přírodní kaučukovou, je to jako se vším, čím dražší, tím lepší a přírodní kaučuk u nás vedou jednoznačně

+1/0
29.11.2014 11:50

A13d52o86l60f 97R15o27z75b86o16ř79i46l 5408830647

Matrace, která zapáchá - to je hodně špatně !! Příčin může být několik. Pokud odmyslíme vadný vstupní materiál, provlhlý a zaplísněný již před výrobou, pak nejčastějším prohřeškem výrobců je nevhodné lepidlo při výrobě pěnových sendvičů. Pro odpaření složky lepidla je třeba dodržet technologický čas (pokud je lepidlo kvalitní), ale v zásadě je vhodnější použití dražšího lepidla, které neobsahuje odparnou nebo sublimující složku. Zapáchající výrobek jednoznačně doporučuji prodejci vrátit, jako NEVHODNÝ !! Je logické, že použitím kvalitnějších materiálů vzrůstá cena výrobku, ale je třeba si uvědomit, že se také zvyšují jeho užitné vlastnosti. Je třeba, zvláště v dnešní době, spolehnout na prostý selský rozum a přidržet se pravidla našich babiček a prababiček: " levně koupené je dvakráte placené".  :-/ Ing.AR, člen Cechu čal.

+9/0
29.11.2014 11:54

V39á68c70l54a93v 90H73o42s38c76h 8886298292701

Zdravím, díky za odpověď. Běžný uživatel nezná technologii výroby a má za to, že za plnou cenu 8-10 tisíc kupuje kvalitu oproti tenké matraci za 1500 Kč, které se prodávají srolované. Aby udrželi výrobu levnou, odpaření lepidla nechají na zákazníkovi, výrobce šetří čas a tedy náklady. Oni to hned zataví do igelitu, takže i když matraci prodají za půl roku, nemá to jak vypáchnot, když je mají uložené na sobě. S matracema je otravná manipulace, takže kdo by to kam vozil reklamovat. Já to samozřejmě hned Jysku napsal, že to mají dát na web, že nová matrace může přechodně nevábně zavánět "novotou" ať se lidi neděsí a neřeší to webových diskuzích tolik, odepsali, že to tam dají, ale už jsem to nesledoval. Mě víc vadí, že tuhost není stabilní po celé ploše. A to mám 188 cm a 79 kilo, tj žádný tlusťoch, navíc spím max 5,5 - 6,5 hodiny, takže tu matraci používám podstandartně.

0/0
29.11.2014 13:44

J70i26r33k18a 11H56o66n80c27ů 2214894701408

S tou paměťovou pěnou to není až tak pravda. Když je to skutečně kvalitní pěna, nic se pod Vámi nekroutí. Ovšem kdo ví, co všechno mohou někteří výrobci prodávat pod názvem paměťová pěna. Ona je totiž dost drahá už jako surovina.

+4/0
29.11.2014 12:29

V30á56c62l79a67v 42H12o91s74c36h 8556648642211

Jak já poznám skutečně kvalitní pěnu? Prostě jsem si v prodejně lehl na postel s takovou pěnou a nebylo mi příjemné, že když jsem se chtěl překulit, bylo to jakoby do kopce a pak se ta hmota pode mnou ještě půl minuty dotvarovávala a já se propadal. Už jste na tom někdy ležel?

+1/0
29.11.2014 15:05

P77a53v31e30l 25O96d56r25a44z63i23l 6314819187720

Jo, tak to funguje, ale mně je to příjemné. Mimochodem v tom Jysku prodávají srolované i matrace za 8 tisíc (to je po té 50 procent slevě). Jistěže ne pružinové, jen ty pěnové.

0/0
23.12.2014 22:47

P87e53t43r 14M30a43l21i81š24k19a 6611865671783

Když je to paměťová pěna, tak by si měla chvíli pamatovat tvar ne? Podle mě, pokud se vrátí hned už není paměťová. Možná se pletu.

+2/0
29.11.2014 15:18

M50a95r62t46i90n 54L12ž72i88č68a54ř 9425737402274

Přesně tak, matrace od Tempur nebo Magniflex skutečně funguje a je cenově dostupná.

Paměťová pěna má 2 zásadní nedostatky - nesmí namrznout (ztvrdne) a vylít na ni vodu (dostane se do buněk a špatně se voda dostává ven)

0/0
30.11.2014 14:30

J26a53n 20D30o83b12r48o11v30o60l90n44ý 1410493162166

Take mam z Jysku a uplne stejny pocit po nekolika letech, ze uprostred je nejaka moc propadla. Jiz delsi dobu me boli zada a podezrivam matraci. Poradte nekdo jakou koupit?

0/0
29.11.2014 15:36

V45á69c57l65a22v 27H68o45s26c27h 8846798542441

Já mám pocit propadlosti už po pár měsících, ne letech. No jedině ten Hästens od 250 tisíc:-). Výrobce nechce abyste měl stejnou matraci 10 let, ale abyste si ji kupoval mnohem častěji, co tři roky třebas. Některé se dají i půjčit na měsíc tuším, ale to nestačí, matraci poznáte po půl roce. Moje mi přišla jako nová taky úplně tvrdá jako deska a teď je už měkká.

0/0
29.11.2014 16:45

P74a11v46e50l 95O91d17r75a47z93i48l 6564609257400

Tak upřímně řečeno, v posteli trávíte (tedy vy osobně) čtvrtinu života a dát co tři roky dejme tomu 8 tisíc za matraci mi nepřijde jako nějaký luxus. To dají lidé běžně za týden dva dovolené, že.

0/0
23.12.2014 22:49

P63a67v41e49l 62O48d96r14a82z61i13l 6364519837670

Po několika letech? Novou. Bez legrace. Tak to dnes chodí.

0/0
23.12.2014 22:52

M83a63r31t75i25n 25H42o93r97ň19á23k 7371921192

u nás to vyřešil nejfuton a 12 euro palet, špatný není ani amwa přírodní kaučuk a jejich ložní prádlo, ale já osobně nemám přírodní kaučuk moc v lásce, protože je to krev stromů

+2/0
29.11.2014 10:26

A70d72o70l17f 30R84o62z27b48o15ř80i35l 5148410667

Avantgardní ležení pro mladou generaci ? Dejme tomu, na několik měsíců, na několik málo roků.  Ale kvalitní postel nelze jen tak lehce nahradit.

0/0
29.11.2014 11:58

M44a87r80t34i62n 36H63o92r39ň48á24k 7471341462

u futonu já osobně předpokládám životnost po zkušenostech tak 5-6 let maximálně, pak vyměnit, co se palet týče nevidím problém, pokud člověk nechce polohovat :)

+1/0
29.11.2014 13:43

P50e52t35r68a 21N73o89v39á64k44o63v81á 7318456824708

Přesně, koupila jsem taky futon, ale nebavilo mě ležet jen na skládačce, tak jsem ještě v ikee vzala nejlevnější postel a rošty. Má to jedinou vadu, že to bylo brané na kostru 140 cm, na čemž se dva lidi musí hoděn tulit.

+1/0
29.11.2014 14:29

B44o88h38u61m40i74l34a 56M68a55j44e19r77o76v80á 4697241924

optimální šíře pro JEDNOHO

+3/0
29.11.2014 15:02

N11i63n37a 10P45a30n92o54ž57k25o88v98á 9537425565568

Měli jsme postelový komplet s pružinovými matracemi (za 7.500,-) a po 3 letech se na něm nedalo vůbec spát. Proto jsme se rozhodli při koupě nové postele nešetřit, protože tady se vám každá ušetřená koruna může tvrdě vrátit. Postel 200x220 z masivního dubu máme přímo od truhláře + polohovací rošty + matrace Tropico Fox = 25.000,- Byla to naše nejlepší investice, protože zmizely bolesti zad, postel má rozměry podle našich potřeb a spí se nám jak v bavlnce.

Jinak matrace jsme také zkoušeli přímo u prodejce, ale při pár minutách ležení nemáte šanci zjistit, zda se vám na ni bude spát dobře dalších 7-10 let. Maximálně tím vyřadíte 1-2 matrace, které vám bude nepříjemné, ale u dalších 20 už moc velký rozdíl nevykoumáte. :-)

+8/0
29.11.2014 10:16

J77i79r58k94a 83H20o77n11c21ů 2514274541308

Fox jsou dobré matrace, ale chce to zvolit větší výšku. Tedy minimálně 20 cm.

+3/0
29.11.2014 10:31

N86i66n82a 22P16a52n80o16ž16k88o92v41á 9467305755418

Máte pravdu, také jsme sáhli po 20 cm variantě. R^

+2/0
29.11.2014 11:07

A78d56o90l75f 30R30o12z88b65o96ř26i53l 5588980347

Paní Panožková, veřejně chválím R^R^R^. Popsala jste to tak, jak to je v realitě. Vyzkoušení ležení u prodejce téměř NIC neřeší. Jak dlouho si poležíte ?  10 minut na jedné ? U specialisty na lůžka strávíte takto dva dny a stejně mnoho nepoznáte. Někdo si na novou matraci zvykne za dva-tři dny, jiný třeba až za týden. Prostě jsme každý člověk jiný, každý máme jiné vjemy, každého z nás organismus reaguje jinak a v jiném čase. Ideálem by bylo zkoušení matrací vždy na několik dní doma. Ale takový komfort služeb (především z hygienických hledisek) není možné realizovat. Musíme počkat, až vzniknou "spací testovací studia" ;-D - 10 dnů dovolené, každý den na jiné posteli ;-D

+1/0
29.11.2014 12:07

M77a75r98t37i37n 32H26o40d36í14k 2755715738687

Myslím, že to tak nebude. Kdo by si vzal 10 dnů dovolené na výběr postele. Maximálně tak důchodci, ale ti by si pak stejně vzali tu nejlevnější, takže by se to prodejci brutálně nevyplácelo. Nevím jak jiní, ale Jysk dává možnost matrace vrátit, pokud vám nevyhovují, snad až půl roku. To je jediná rozumná možnost.

+1/0
29.11.2014 14:58

N12i52n72a 57P34a78n72o70ž62k53o65v46á 9797325495548

On téměř každý výrobce dává nějaké záruky a dobu na vyzkoušení, ale my třeba na výrobu prodloužené verze matrací čekali 3 týdny (což nám nevadilo, protože stejnou dobu se dělala postel) a teď si vemte, že třeba za 3 měsíce zjistíte, že vám matrace nevyhovuje a musíte je odvézt zpět prodejci a doufat, že s vrácením nebudou potíže (jak je známo stačí pár vět typu, ale to je na dobré vůli prodavače, špatně jste používali apod.) a i když vám vyhoví, tak budete opět pár týdnů bez matrace a budete znovu tam, kde jste byla před 3 měsíci...:-/

0/0
29.11.2014 15:47

B63o62h56u89m68i62l70a 30M48a13j56e39r59o49v26á 4547401254

Volila jsem kvalitu a nechala jsem si udělat na míru matraci 130 krát 200 cm - po dvou měsících přišla měří 194 cm matraci jsem reklamovala a nebyla reklamace uznána že je to v NORME!!!!! Stála přes 30 000. Ještě že mám jenom 170 cmRv jméno dodavatele ráda dodám.

0/−2
29.11.2014 10:07

A95d93o72l80f 11R73o54z15b14o45ř82i71l 5858450187

Rozhodně bych zvažoval cestu soudního sporu !! Tolerance pro výrobu matrací jsou +/- 2 cm. Rozhodující je rozměr jádra matrace (pokud má snímatelný potah). Výrobce musí při výrobě samozřejmě počítat s tvarovými deformacemi po zatížení ležícím uživatelem. Ovšem 6 cm je na "můj vkus" trochu příliš. Zvláště, když se bavíme o výrobku na zakázku.

+8/0
29.11.2014 12:16

B85o58h21u18m27i78l43a 89M11a37j85e74r26o40v13á 4147491914

Na můj vkus také, byl tu jejich tzv odborník změřil posoudil a poslal nás do pr.ele že otravujeme a že je to v normě že snad 4% nebo 3% což je při délce právě těch 6cm málem chtěli zaplatit to že sem přijel. Když ležím na břiše visí mi nohy dolů ale co dělat těžko jim jí odnesu jako boty na reklamaci, když bych neměla na čem spát. Jádro bez potahu má na délku 190 cm.

0/0
29.11.2014 15:09

V59á89c80l55a25v 23H57o66s83c64h 8416698932511

Je to smutné, ale pořád lepší, než by kdyby byla delší a nevešla by se do postele:-)

+1/0
29.11.2014 16:50

K62l66á42r31a 97T27r60n82k78o72v86á 3784879724429

Jak je možné, že to je v normě? Je to sice příšerné, ale při takové ceně bych se asi obrátila na soud. Uvést jméno výrobce bych považovala za povinnost, jinak naletí někdo další.

0/0
30.11.2014 18:07

J78i32ř92í 94V10o42g98e30l 1364709629299

Článek na mě působí, jako by se člověk v noci vůbec nehýbal a spal pouze v jedné poloze. Tedy zatímco slečna na obrázku spí na ideální matraci, ideálně na boku a má ideálně rovnou páteř, tak já spím chvilku na břiše, pak na zádech... na jednom boku a po chvíli zase na druhém. Páteř mám pokaždé jinak a kdybych se měl takhle bořit do matrace, tak se vůbec nevyspím.

+23/0
29.11.2014 9:15

A41d43o52l31f 43R55o46z60b50o81ř58i28l 5198350987

Ten obrázek je statický. Jinak každý spící člověk se v noci obrací. Mnohdy až 300x v závislosti na únavě, psychice, zdravotním stavu, a pak, každý jsme jiný !!Výrobci a technologové se snaží o maximum možného. Každá poloha lidského těla vyžaduje jiné hodnoty výrobku. Tedy i možnost přiblížit se ideálu. Ale můžeme vyvinou jen tu SNAHU.  Ideál neexistuje. Snažíme se k němu co nejvíce přiblížit. Co vyhovuje vám, nemusí vyhovovat druhému.

+1/0
29.11.2014 12:21

R17a12d81k38o 44M68i92k51u85l18i76č 9973509297673

za upoceným a rozlámaným tělem stojí sádlo a televize/pc.

+7/0
29.11.2014 8:52

I22v93a36n 63Č40u51k44a 3302654441422

pokud autor spí podle článku R^

stejný důraz kladu i na boty v kterých trávím druhou třetinu a neptejte se na ceny ;-)

+3/0
29.11.2014 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.