Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Devět let bydlí na Novém Zélandu. Dům si koupili jen díky zemětřesení

První příspěvek do našeho seriálu Češi v zahraničí zaslala čtenářka Olga. S rodinou žije na Novém Zélandu v rodinném domě, který nedávno předělali. „Trvalo nám to téměř rok, dřív jsme si dům pronajímali, ale po dvou zemětřeseních šly některé nemovitosti hodně dolů a to byla naše šance,“ píše Olga.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e88t61r 87V46i43n15t86r96l94í35k 3756474871

pěkný čistý domeček R^

0/0
3.11.2014 14:27

D31a67n55i29e91l21a 84U84r20b74a78n14o35v22á 2384820815466

až na ten "pokakaný" koberec v jídelně.

0/0
3.11.2014 16:43

O27l70g28a 11O32b81r60i71e94n 5201610388840

Nektere fotky jsou pred a po.. Dum se prestavoval, tak pak uz tam je vylestene drevo tak jak v kuchyni;-)

+1/0
3.11.2014 19:01

D91a87n30i37e55l47a 69U67r67b47a14n50o22v66á 2394780735686

No fotka jídelny "po" tam není a u popisu není napsané že jde o starou jídelnu, tak nevím zda je to stávající stav. ;-)

0/0
3.11.2014 20:05

O21l53g38a 93O70b60r48i53e96n 5191590238890

Vsak jo, ja jen vysvetlila;-)

0/0
3.11.2014 20:11

A98n22t50o28n43í34n 17S55t36e98d81i58n12a 4807962804690

no to je ale ošklivé :)

0/−3
2.11.2014 14:49

V93á41c26l46a92v 26V41á63v92r59a 5766179921727

well, břízolit se ujal v Čechách... podívej se jak žádané a moderní jsou třeba v Anglii cihlové domy bez omítky. A nejen tam. Někde obhodí domy plastovým "siding" někde "a la malta nahrubo" někde dřevem, jinde sklem... vyloženě ošklivých domů je po Čechách hodně a mnohé na stránkách "Bydlení iDnes"

Podivné kostky, kvádry, jedno okno výš, druhé níž, drtivou většinou bez garáže, s ložnicí kam se nevejde "letiště" a když tak bez dalšího nábytku, mnohdy okázalý sprchový kout ale chybí vana s turbo, Kuchyně bývá v Čechách velká protože Češky doma vaří. A zpravidla vaří dobře. Každá země má své.

+2/0
2.11.2014 18:09

F57r18a34n24t51i98s26e21k 45M49i60k65e26s 8383227210572

No mohu srovnat bydleni v CR, USA i v GB kde zije muj syn. Myslim si, ze CR z tohoto srovnani vychazi docela dobre. Takove byty a domy co jsem videl v Brooklynu a Queens se jen tak v CR nevidi a nechapu jak tam muze nekdo vubec bydlet. Myslim si , ze by p.VV mel byt vyskrtnout ze seznamu prispevatelu na iDnes pro totalni neobjektivitu[>-]:-).!

+2/0
2.11.2014 21:37

M67i56c25h49a65l 80M73i61l29l33e85r 9786402579782

kazda zeme ma svuj architektonicky styl, ktery se vyvinul z historickych okolnosti a zivotnich podminek. Novy Zeland, podobne jako Australie, zacinaly vzhledem k ostatnim svetadilum podstatne pozdeji a jsou znacne izolovany od "zbytku" sveta svou nesmirnou vzdalenosti.

Pred 150-200 lety tam byl prumysl v plenkach a podminky byly primitivni. Vsechno se muselo z Evropy dovazet na plachetnicich, cesta trvala dlouhe mesice a kapacita lodi byla omezena.

Pri stavbach se muselo improvizovat co se materialu tyce a prevazne pouzivat mistni zdroje - drevo, spis nez cihly a prizpusobovat se take mistnimu klimatu. Take je znamo, ze prvni pristehovalci byli lide predevsim zkuseni v lodnich remeslech, napr. tesari.

To vse ovlivnilo vyvoj mistni architektury. Pristehovalci si na to nejen zvykli jako na dusledek mistnich podminek, ale take si to oblibili. Po nich si to oblibily i dalsi generace, protoze se jedna o kus osobite historie zeme a tato architektura je dnes historicky chranena tamejsim pamatkovym uradem.

Na Novem Zelandu je vesnice Puhoi, asi 70km na sever od Aucklandu, ktera byla zalozena ceskou pristehovaleckou komunitou puvodem ze Stodu na Plzensku, v letech 1862/3. Kdo mel moznost mnavstivit Puhoi, zjistil v jakych nesmirne obtiznych podminkach se ti lide tam usazovali a zacinali tam zit. Dodnes je mozne videt jejich prvni stavby.

Proto rikam "kazdy ku svemu", je blbost to kritizovat. Treba takovym Novozelandanum a Australanum, kteri jsou dnes zvykli na domy s velikymi okny az na zem, se zrovna trebna nelibi (prumerne) mnohem mensi evropske domy s malymi okny a omezenym prostorem i dennim svetlem uvnitr.

 Tech novozelanskych a australskych prukopniku si nesmirne vazim, jak se umeli postavit nepriznivym podminkam a dat zaklad pro budouci prosperitu a civilizovane, demokraticke statni zrizeni.

+2/0
3.11.2014 14:08

P28e16t19r 11Š93t55ě82c39h 3692761308793

Heat pumpa = česky tepelné čerpadlo :-)

+2/0
2.11.2014 14:42

V96á41c60l24a34v 80V47á28v49r45a 5576179521537

heat pump se už dnes nikde neinstaluje. Tady na Floridě to bývalo populární řešení. Dnes se topí jinak.

Je vidět že ve světě se žije dost rozdílně než v Čechách a Evropě vůbec ale hlavně na poněkud jiných rozměrech. Docela překvapí, že se v Čechách stále staví malé domečky s malými místnostmi. Důvodem může být vysoká cena energií za topení.

Můj dům je rozlehlý (250 metrů čtv)...solárně vytápěný bazén, několik koupelen, pokoje..garáž pro 3 auta... a spotřebuje hodně elektřiny hlavně na chlazení.

Pokud není v domě plym, lidé mají nádrže s propanem, nebo topí  teplovzdušně. Při ceně elektřiny 0.10 USD za 1kWh se to snese.

Na severním ostrově Zealandu mají tepleji než na jižním a průměr je 18°C v lednu a únoru mají nejtepleji.

0/0
2.11.2014 18:01

R50a88d79i91m 34P65o18l13á86š97e32k 9126203639219

No u nás je nyní nějak 5 - 6 Kč za kilowathodinu, podle tarifu plus nějaké miliardy přidávané na OZE dotace z našich daní.

Temelín dělá kilowathodinu za nějak 90 halířů, uhelky nějak za 1,30 Kč , OZE šílenosti jako fotovoltaika a větrníky jsou dotovány na dalších 15 let  od cca  15 Kč za kilowathodinu po nějak 2 - 3 Kč za kilowathodinu , podle toho, kdy byly postaveny. Jestli před 5 lety nebo loni.

A cena elektřiny půjde nahoru, protože množství OZE zdrojů se má na příkaz z Brulele a díky zelené lobby a zeleným tunelům dále podstatně zvyšovat. Takže  prvák nestabilní OZE zdroje bude třeba nadále jistit záložními zdroji, které se ale budou muset taky dotovat a druhák pro instalování dalších  nestabilních  OZE zdrojů prosazovaných v Bruseli bude třeba významně posílit rozvodné sítě, což jsou investice taky placené z ceny elektřiny.

Jinak díky zelené lobby z Brusele se už nemohou prodávat na vytápění domků jednoduché kotle za 15 - 20 tisíc Kč, mohou se prodávat pouze složité kotle za 60 - 100 tisíc Kč. Nebo tepelná čerpadla za 150 - 300 tisíc. Domek taky už nemůže být jednoduchý, ale musí být znatelně dražší zaizolovaný tak aspoń 10 cm polystyrenu nebo podobným.

Na co člověk dnes koukne, tak díky Bruseli to dnes nemůže jít jednoduše, snadno a levně, ale jenom složitě a draze.

+3/0
2.11.2014 18:42

P73e84t79r 87N59o92v64o86t72n70y 3549582199592

U nás je to tak 2 Kč, pokud mate blbej bojler nebo akumulaci.

0/0
2.11.2014 23:22

P77e70t61r 92N50o12v41o50t89n84y 3959242879382

Ja ja, a pak tady ctete článek o super finské roubence s 20 cm obvodove zdi ze dreva.

0/0
2.11.2014 23:28

E72v26a 12K78a37l64l38i70s71t37o63v92á 6567338916280

Já bych navrhovala, abyste se tady už konečně přestal kasat, jakou díru do světa jste v těch Státech udělal a co všechno máte, protože my si tady z toho stejně na zadek nesedneme. Buďte rád, jestli teda nekecáte, že se vám dobře daří a přestaňte tady dělat chytrýho !

+5/0
3.11.2014 1:19

V62á21c59l92a36v 29V60a50n26ě22k 2193413438891

Že by vás užíralo paní Kallistová to zelenooké monstrum - závist?

Porovnání nikdy neuškodí.

0/0
3.11.2014 13:16

E13v63a 78K76a58l98l54i51s79t81o94v49á 6987888646860

Mám spoustu různých neduhů a nedobrých vlastností, ale závist v nějaké patologické podobě se mi vždycky nějak dost vyhýbala, z toho mě podezřívat opravdu nemusíte.

Porovnání opravdu neškodí, ale ta vaše jakási nadřazenost a snaha ukázat "koukejte, co jsem dokázal a co mám!" (možná i oprávněná, nevím..) z každého vašeho příspěvku teče proudem.

Bylo by myslím dobře, kdybyste nepovažoval zdější přispěvatele za úplné blbce, i když to někdy dá opravdu trochu práce, to přiznávám...

+1/0
3.11.2014 15:21
Foto

R19o84s26t96i65s43l12a38v 45H46r96á50č37e20k 6518290386370

Na Novém Zélandu jedině v Hobitíně.

+1/0
2.11.2014 11:33

R47a59d39i77m 56P43o29l18á69š78e21k 9416783619619

Mě by zajímalo, jak tam jsou nadstaveny ceny stavebních materiálů.

U nás by se taková rekonstrukce vyplatila málo, protože když se od vyšší prodejní ceny rekonstruovaného domku odečte cena materiálu, zbude tak sotva 10 %. To stačí možná pro firmy, co stihnou za měsíc takových rekonstrukcí několik, ale pro samodomo rekonstrukci trvající roky ne.

Nezanedbatelný podíl na nákladech takové rekonstrukce si taky vezme nutnost vejít se po rekonstrukci do současných stavebních předpisů diktovaných EU, zejméně těch o maximálních povolených únicich tepla v zimě. Dneska už i rekonstruované domky musí být izolované a energeticky pasívní.

Proto se u nás spíš starší domky bourají a na jejich místě stavějí zbrusu nové. Taky stavební materiály , třeba cihly se levně nerecyklují, ale odvážejí na skládku a na stavby kupují nové.

0/0
2.11.2014 10:49

J61a34n 10S56t27e91h47l30i75k 9475227626571

Energeticky pasivní ? U nás jsem zatím žádný neviděl. Bourá se proto že u nového domu máte vše rovné , dispozici si uděláte podle svého.Ze starého nikdy nový neuděláte.

Já bych spíše řekl , že u nás je to dáno tím , že máme nízké platy a drahé energie. Proto se u nás tak rozvinula zateplovací manie.

Dále Nový zeland je blíže k rovníku a zima tam tedy moc není . Proto i náklady na vytápění nebudou moc velké. Tím pádem je vytápění klimatizacemi bezproblémové .

0/0
2.11.2014 11:03

R10a51d70i52m 30P70o60l27á36š78e16k 9696623469359

http://www.tzb-info.cz/pravni-predpisy/smernice-2010-31-eu

Taky s tou zimou na Novém Zélandu nemáte pravdu. jižní části toho soustroví, kde mám pocit bydlí taky autorka článku, jsou už hodně na jihu a podnebí tam je podobné jako u nás. Ne li ještě studenější.

0/0
2.11.2014 12:12

M42i58c34h15a27l 88M75i58l27l28e80r 9206542229182

neni studenejsi, jsou u more a maji primorske klima.

Nejstudenejsi je cervenec, prumerna denni minima +1C, prumerna denni maxima +11C.

 Nejteplejsi je leden- unor, prumerna minima 12C, prumerna maxima 22C.

Samozrejme, ze existuji vykyvy kolem prumeru, ale v zime tam -10 az -20C nezazijete.

Kdyz jsem navstivil Christchurch v lete 2011, meli nekolik dni v rade pres 30C a v den nasi navstevy 37C.

+1/0
2.11.2014 13:47

R12a18d30i65m 59P68o37l49á87š57e90k 9106443979309

Máte pravdu, kouknul jsem se do mapy, není zas tak moc na jihu. Odpovídá zhruba zeměpisnou šířkou na severní polokouli Chorvatsku nebo střední Itálii. Taky není na západě jižního ostrova, kde je díky silným a studeným západním mořským větrům velice nepříjemné počasí s velkým množstvím srážek , v zimě sněhových. Je na východě a tudíž na závětrné straně ostrova.

0/0
2.11.2014 18:09

M50i56c38h11a94l 42M88i87l57l39e20r 9756222359112

ale neni mozne porovnat Novy Zeland s Chorvatskem klimaticky, prestoze jsou na odpovidajicich zemepisnych sirkach. Chorvatsko jakozto evropska zeme pocituje vliv Golfskeho proudu, zatimco NZ ho nema. Proto odpovidajici z.s. na jihu maji podstatne studenejsi klima nez jejich severni "sestry".

0/0
4.11.2014 0:18

V88á49c71l24a69v 13V60á42v79r74a 5736309831267

Tak se to dělá i jinde. Zbourat a postavit nový. Ceny stavebních společností jsou dnes hodně dole.

0/0
2.11.2014 18:18

O69l97g74a 24O28b97r40i63e26n 5211230688290

Porad se to vyplati, pokud si skoro vse delate sam.. Samozrejme, elektrikarske prace musi byt testovane, ale kuchyn se da koupit kus po kuse a slozit. Tady domky izolovane byt nemusi, ale uz to tady zacinaji delat, jelikoz i kdyz bydlime na 'ostrove', muze byt tady zima. Nejde o teplotu jak o studeny jizni vitr.

0/0
2.11.2014 19:07

M41a18r30t57a 61S37o62u55k11u60p71o82v59á 9466956950300

Pěkná nuda:-/

+1/−5
2.11.2014 8:55

J29a68r67o14s40l69a22v 10K96a16d13l57e85c 5551139552431

Smutný dům, nevím proč mi připomíná nezařízený panelový byt.

+3/−6
2.11.2014 8:42

J41a10r70o54s25l68a56v 62K23a95d24l51e45c 5481929662291

Přitom taková krásná země...

+1/0
2.11.2014 8:49

J89o92s10e60f 37K76r59a45l 3607393564527

"Hodně domů bylo poškozeno a ještě dnes někde nějaký poničený dům stojí. Jsou vyklizené a čekají na demolici. Pak se bude několik let čekat, až úřady parcelu opět označí za dostatečně stabilní pro stavbu nemovitosti." Je to všude stejné, hlavně ať je to výhodně pořízené. u nás po záplavách předělají záplavové mapy a nemovitosti jsou nepojistitelný.... jen několik let než to změní a smažou. A lidi zase výhodně postaví a žijou si blaze do první povodně a pak brečení a natahování rukou..... Rv

+7/0
2.11.2014 7:38

P53e73t26r 79N13o12v64o95t59n74y 3539972579762

Zemětřesení je asi něco jiného než povodeň.

0/0
2.11.2014 10:10

J55o25s85e54f 70K63r64a28l 3357233624437

Obojí jsou živelné katastrofy a lidi se jim vystavují. Psal jsem jen o tom, že si lidi nalhávají a chlácholí, že se v oblasti s vyšším výskytem nějaké živelné pohromy nic za jejich života nestane.

+1/0
2.11.2014 19:51

E79v71a 92K93a78l18l26i16s70t52o49v35á 6647448896120

A co mají jako dělat ? Maji se odevšad, kde hrozí zemětřesení vystěhovat nebo co jako ?

+1/0
3.11.2014 1:22

M33a39r28t55i62n79a 98H14á30j74k83o84v87á 6875556894665

Oli, máš to tam moc hezké. A nový domeček bude ještě lepší. Jinak k diskuzi níže, tato rodina opravdu není usedlá a netráví čas leštěním věcí, naopak jsou velmi akční!

+7/0
2.11.2014 6:08

M50i68r84o33s65l80a74v 89H40e70r84a71n 6468297151

To je pro lidi na usazeni, jak pise clanek ze ty lidi griluji, travi cas doma. Proste takovy fotrici a pani mami, ktery lesti ten majetek a prostor maji na shromazdovaji kramu;-D Jinak k cemu pro dva lidi takovy dum :-/

0/−14
2.11.2014 3:58

E28v73a 26K11a82l43l86i27s90t92o88v57á 6437418306810

Pro dva lidi ? A ty 2 děti mají podle vás na zahradě stan či co ? A kde tam vidíte shromážděné "krámy" ? Já naopak čekám, že spousta lidí napíše, že to je "takové prázdné", což mně taky mimochodem připadá. Ale Ony se tam asi moc věci shromažďovat nedají, když jim tam často hrozí zemětřesení ;-).

Líbí se mi ta barevná kombinace s tou zvláštní modrou v jídelně i na verandě.

Je to každopádně zajímavý vhled do života na opačné straně zeměkoule, zvlášť když jeden z manželů je Čech, tudíž tam jaksi zanese i nějaký český prvek nebo postoj k bydlení  :-).

+13/0
2.11.2014 4:14

M63i92c44h97a93l 31M27i10l73l46e80r 9716492389292

podle vzhledu mistnosti a '"prazdnoty" usuzuji, ze dum nebyl vyfotografovan ve svem normalnim provoznim stavu, ale v nedavne dobe, kdy uz byl na prodej.

Realitni agentury doporucuji prodavajicim, aby se zbavili vsech moznych osobnich veci a "kramu" z domu, kdy je na prodej. Jednak to dava velmi uklizeny a sporadany vzhled, jednak to dava domu dojem vetsiho prostoru, coz je pro prodej velmi dulezite.

Proto si prodavajici casto najmou nejaky mensi skladovaci prostor na dobu prodeje, kam ulozi vsechny veci a nabytek, ktere nejsou nutne potrebne.

+7/0
2.11.2014 6:20

O57l38g64a 79O68b24r39i88e82n 5161800668410

To je pravda Michale, je to tesne pred prodejem a podle realitek nema nic moc byt viditelne.

+3/0
2.11.2014 8:43

E71v91a 26K56a97l49l12i17s52t84o17v34á 6517978116180

No jo, to mně vlastně nenapadlo, že už to je připravené před prodejem..

Jinak samozřejmě vím o homestagingu, to jen u nás jsou fotky v nabídkách realitek někdy málem i s tátovýma fuseklema pod židlí   (asi aby to mělo to správné "teplo domova" ;-)).

Už jsem taky četla, že nikdo nebude vyhazovat peníze za nějaký homestaging, protože by kupci "nalhával" něco, co není pravda a že on se za svůj byt nestydí..naprosté nepochopení úspěšného prodeje nemovitosti. Kdyby si aspoň ten sklad sehnali a nacpali tam všechno přebytečné, co kazí dojem při prodeji !

+2/0
2.11.2014 13:34

P96e16t54r51a 64N69o98v15á76k50o23v49á 7638556244878

Tak nevím, jak na NZ, ale u nás většinou prodáváte byt stylem kus za kus - tedy zájemci chodí v době, kdy v něm ještě bydlíte, protože nemáte kam jít, až když kupující složí peníze, tak berete hypotéku nebo platíte něco dalšího, abyste se mohla přestěhovat i s věcmi a přenechat byt kupujícímu. Takový krok, že půl roku či rok, než se najde zájemce a všechno se to vyřídí, bydlíte v prázdném bytě, to se u nás nedělá.

Ale obecně lze říct, že lidi jsou u nás často čuňata a nechají si byt na prodej opravdu se slušným, byť provozním bordelem. Někdy je z toho jasné, že tym v podnájmu bydlí studenti, ale častěji jsou to vlastní nepořádky.

+2/0
2.11.2014 14:09

E49v59a 67K12a54l63l25i50s88t27o50v85á 6787718446710

Já vím, tady to není tak jednoduché, že by se mohl někdo někam na dobu prodeje uchýlit, už i pro to, že to někdey trvá hodně dlouho než se ten zájemce najde. Ale aspoň na těch fotkách by to mohlo vypdat trošku jinak, nemá každý takovou představivost, aby si přes ten čurbes uměl představit jak ten byt vlastně vypadá s holými zdmi a jaký ma vlastně potenciál..

0/0
2.11.2014 14:19

O40l86g74a 19O74b22r88i17e31n 5271510318970

Evi, je to pravda, ze ten dum vypada hodne prazdny, doslo mi to az jsme se prestehovali trosku do mensiho a najednou nas nabytek zaplnil pokoje lepe. Ten byvaly mel hodne vysoke stropy, ale meli jsme hodne obrazu a zelenych rostlin, ktere bohuzel na fotkach nejdou videt. Ale diky vsem za komentare, inspirace na dalsi je tady. Jen tady jsou lidi zvykli na jine tony, maji radi cim mene to lepe. A jestli tohle prodava nemovitosti, budu se tim trosku ridit. Nakonec to bude jejich a oni muzou mit predstavu, kde daji svuj nabytek. Me zalezi na tom, at je kuchyn funkcni, koupelna novsi a barvy sladene.

+1/0
2.11.2014 23:53

E87v67a 87K39a91l46l12i48s43t16o52v51á 6387118756520

Paní Olgo, já bych klidně ten váš dům brala, už jen proto, že je tam kde je. Australie a Zéland byly vždycky místa, kam jsem se strašně chtěla podívat. No, tak snad v příštím životě :-P.

Jinak se mi moc líbí ta vaše vlastně "práce" : koupit barák za rozumnou cenu, vylepšit ho a prodat. Jednak se na tom člověk docela vyřádí, každý dům je jiný, může projevit svou kreativitu a ještě netrčí na jednom místě.

Před časem jsem viděla v TV nějaký angl.  pořad, který se homestageingem zabýval. Popisovali tam 10 největších nešvarů, které je třeba odstranit, aby se dům dobře prodal. Bylo to směřováno na tamnější kupce, ale v podstatě to asi platí všude (tam šlo třeba o to, že za největší prohřešek a překážku v prodeji považovali popcorn strop, což mě docela překvapilo, jinak takové ty samozřejmé věci, jako nevymalované zdi, spousta nadbytečného nábytku a osobních věcí v domě nebo jejich rozmístění, ať už pro fotky nebo pro přímou návštěvu kupce, neuklizené okolí domu a pod.) a dokonce vyčíslovali, jak a o kolik může částka, investovaná do odstranění vady zvýšit prodejní cenu (tedy tam, je otázka, nakolik by to obecně fungovalo v Česku :-)). Bylo to hodně zajímavé a leckdy až překvapující.

Tak vám přeju, ať se vám daří, ať máte hodně nápadů a vůbec ať máte v životě hodně štěstí !

+2/0
3.11.2014 1:57

O58l29g96a 77O78b76r33i68e49n 5771740468770

Dekuji pani Evo, zivot je tady trosku jiny, ale zase az tak moc se nelisi od nas. Pivo je tady o moc drazsi a nechutna tak dobre;-).

Popcorn strop je tady taky uz odstranovan, me doporucili sundat vsechny fotky, nic na kuchynske lince, jen ciste prostory.  Ale dum to prodalo, coz je hlavni a take za cenu, s kterou jsme byli spokojeni.

A u nas (v Cechach) se lide moc nestehuji, tak se nabytek a dalsi veci kumuluji. 

A jeste vam jednou dekuji za prispevky, a ja vam taky preji hodne stesti.

+1/0
3.11.2014 4:14

E93v32a 46K73a29l89l38i81s96t49o78v96á 6697908526670

Děkuji.

A ještě drobnost : nevím jestli jsem to dobře pochopila z článku, ale máte patrně v úmyslu se vrátit do Česka. Pokud sledujete i jiné české servery a zprávy z domova vůbec (vč. různých diskuzí pod těmito články)... nevím, jestli je to rozumný nápad ;-).

Myslím, že Australie a Nový Zeland byly v nějakých celosvětových průzkumech hodně vysoko na žebříčku zemí, kde se žije nejlépe na světě a kde jsou lidé na sebe t.zv. "hodní", o politické kultuře a životních podmínkách ani nemluvě. Nevím, jestli je šťastný nápad vracet se v nejbližší době tam, kde všechny tyhle hodnoty jsou bohužel na opačném konci žebříčku a zatím to ani nevypadá, že by se měly v nejbližší době po něm drápat někam výš, spíš naopak.

Aby ta srážka s realitou pro vás nebyla po 10 letech tvrdší, než si dokážete představit..:-(

0/0
3.11.2014 15:14

O65l33g82a 87O40b78r67i31e33n 5301190898640

Ja se vracim kazde dva roky za rodinou na dovolenou, jeste tam vsichni jsou a budou. Jestli se nekdy vratim, tak to bude o hodne pozdeji. Ale vratka tady nezavru nikdy;-).

0/0
3.11.2014 18:56

E70v52a 67K37a11l64l21i29s14t64o81v85á 6237768316570

Tak to jo ! Nevím proč mi to z textu v článku vyšlo tak, že máte v úmyslu se vráti na trvalo a proto jsem jen nechápavě (při pohledu odsud) vrtěla hlavou.  Tak to při vašich plánech máme ještě šanci ;-D

0/0
3.11.2014 20:16

O97l80g17a 41O25b81r22i50e63n 5881630528780

;-), ono se mi ale vraci 'domu' dobre. Moje rodina je mlada, rodice, kamaradi, sestra a jeji deti, tak je to tezke vzdy odjizdet zpatky sem. Ale snad se mi plany podari a budu moci letat zpet ty kazde dva roky, ono to neni jednoduche letet pres cely svet s vetsi rodinou;-). Jinak, jestli se tady nekdy rozhodnete, dejte vedet;-)

0/0
3.11.2014 21:08

O51l94g69a 29O91b42r78i36e39n 5411890868550

Jasne, pani mama ;-). Na co bych shromazdovala kramy, kdyz se stehujeme kazde dva roky? A lestit majetek me moc nebavi.. Je to nas konicek a taky privydelek na to, abychom se dostali zpatky do Cech. Je nas vice nez dva, vetsinou maji diky nasim velkym prostorum misto nasi cesti kamaradi, rodina a i ti nekteri neznami, kterym pomuzeme, kdyz tady jsou na pracovnich vizech.

+11/0
2.11.2014 8:39

P45e28t28r16a 54N65o90v10á74k31o38v81á 7328546704558

Nemohla bych být vaše kamarádka a dojet se podívat? Určitě bych si nemyslela, že jste panímáma :)

+3/0
2.11.2014 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.