Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevostavba, nebo zděný dům? Kde se lépe žije a co je opravdu výhodné

Stavební trh je v Česku přesycený firmami, které nabízejí stavbu rodinného domu na klíč, kdekoliv, z čehokoliv a samozřejmě za nejlepší cenu. Volba padne nejčastěji na zděný dům, nebo dřevostavbu. Zjistěte, jaký typ stavby je pro vás nejvýhodnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E51l35i42š60k41a 96R97a31c44k49o24v24á 4757267670874

Vypadá to, že někdo omylem zapoměl označit článek titulkem Komerční sdělení - viz příspěvky níže. Dřevostavby by byly super, ale ne za stejnou cenu, jako zděný dům. Za dnešních podmínek nemá většina rodinných domků větší životnost, než hypotéka.

+2/0
30.9.2014 11:24

D57a84n65y 46S72c42o41t53t 8654461633268

? nestíhám valit oči kolik polopravd nebo dokonce manipulativních výmyslů tam autor stačil naskládat, přitom zapomněl uvést třeba náklady na chlazení v letních měsících (v době francouzských oken bývá potíž spíš uchladit než vytopit), uvedené náklady na topení by seděly pouze pokud jde pouze o letní sídlo kde neudržujete stálou teplotu ale vždy vytápíte od nuly studený dům, nikde není pořízení záložních zdrojů pro případ výpadku některé z energií u dřevostavby protože je to jen "igelitový" pytlík bez akumulace a po výpadku topidla dřevo-dům v řádu hodin stydne  atd.   ...  čistokrevný článek na propagaci dřevostavby - sice proti nim nic nemám (tedy vhledem k trvanlivosti stavby by měla být cena poloviční oproti zdivu což rozhodně není), ale tohle zavání velkým klamáním lidí mimo obor!

+4/−1
29.9.2014 13:06

P60e30t55r 50T32y92č28k42a 6595542789872

A co regulace? Odejdu do práce a je nastaveno pouze temperování domu. Přijdu z práce tak zatopím a mám hned teplo.

0/0
29.9.2014 13:17

M79a18r43t53i30n 15P18i49t85u98c76h70a 8532678183935

Překližkostavba je je určitě o něco levnější než zděná, může i lépe izolovat, ale zkuste někdy dojít k názoru, že chcete udělat něco jinak, než to bylo navrženo původně a jste v háji. To není jako práce s busolou :-)

+1/0
29.9.2014 12:19

P87e94t94r 43T81y69č23k92a 6725902819972

Nesmysl.

0/0
29.9.2014 12:29

M34a37r13t16i76n 67P92i34t96u10c44h41a 8542758743305

Ano, děkuji za hodnotný komentář plný neotřesitelných argumentů. Opravdu jste mě přesvědčil :-P

+1/0
29.9.2014 12:33

P92e84t74r 83T95y87č59k62a 6875162949922

Proč by nešla udělat změna v dřevostavbě? Tvrzení, že nelze udělat žádnou změnu je prostě nesmysl.

+4/0
29.9.2014 13:19

P24a92v21e56l 87F85o66l53t31á32n 4710832404

Samozřejmě, třeba obraz si můžete pověsit na jinou stěnu.

0/0
21.10.2014 3:55

M57a30r15t18i44n 59L27ž34i17č85a92ř 9605357512824

Škoda, že jste nedoplnili srovnání s "novou" modulární sestavou z "kontejnerů" jakou třeba dělá Zlínská firma Koma

Původně jsem s přítelkyní byl pro dřevostavbu ala free domek, ale modulární kontejnerová výstavba je mnohem praktičtější a s větší životností

0/0
29.9.2014 11:32

B98e31á65t89a 23H11o34l86a27n75o31v39á 3903522494704

Medzi nevyhody drevostavby ste zabudli uviest: ovela kratsia zivotnost oproti murovanym stavbam a zatuchlina. Budme radi ze tu nemame take otrasne americke drevene domy, ale normalne murovane ktore nerozozieraju chrobaky.

+1/−2
29.9.2014 8:39

J23a90r52o48s66l54a54v 52H55o77r67á16k 8162284945629

Doporučuji navštívit některý z čínských chrámů - jsou ze dřeva a jsou staré tisíce let. Pokud nechcete cestovat tak daleko, pomůže i návštěva některého z českých skanzenů - najdete tam roubené a hrázděné domy, které také už nějaké to století pamatují.

+3/−1
29.9.2014 9:57

M43a82r54t98i65n 80P69i39t32u42c86h41a 8232308353815

A vy jste tam byl? Já za sebe jsem tam žádnou překližku, tenká nosná smrková prkýnka ani vatové vycpávky neviděl.

+2/0
29.9.2014 12:21

P67e25t79r 68T81y13č25k53a 6755232449452

Z preklizky se drevostavby nestavi. OSB desky obsahuji 90% dreva a maji lepsi vlastnosti nez prirodni drevo.

+2/0
29.9.2014 12:38

M42a28r79t98i79n 68P94i17t97u49c14h42a 8302238253335

To je pravda, třeba krásně voní :-D

Ano, OSB mají určité výhody, ale tvrzení "maji lepsi vlastnosti nez prirodni drevo" bych být vámi nebral až tak vážně. Například i v mírném vlhku degradují výrazně rychleji než dřevo a jednou promočeným deskám už bych nevěřil ani pozdravení.

+3/−1
29.9.2014 12:51

P66e22t39r 34T51y85č47k89a 6485362799392

Nedegradují. Zatímco dřevo je pevné pouze v jednom směru vláken a ten rozdíl se uvádí až 40:1, tak u OSB desky je tato pevnost asi 1-2:3.

+2/0
29.9.2014 13:22

J66i10ř32í 52L45e34b95d14u62š87k60a 7540343284826

To je zvláštní argument - když vezmu papír, tak ten v tomto ohledu OSB desku spolehlivě překoná poměrem 1:1...

0/−1
29.9.2014 15:00

P28e21t46r 48T68y87č90k86a 6635822199922

Není zvláštní. OSB deska drží pevnost dřevo v jednom směru a přidává pevnost i ve druhém směru. Dřevo je použito jako výrobní materiál. Je to stejné jako se změní vlastnosti hliněné cihly po vypálení.

+1/0
29.9.2014 17:16

P55a79v88e60l 53K88ř65í49ž 8967261600959

No tak... Houpat nás můžete. ale když je to kolem dokola - to už je moc...;-D;-D;-D   Buďte si jist, že OSB nemá lepší pevnost než dřevo...

+1/0
29.9.2014 20:15

P95e26t21r 70T78y61č84k98a 6335122299782

Po smeru vlaken zcela jiste ma.

0/0
29.9.2014 21:41

P11e87t20r 51N74o23v68o68t36n40y 3509332729372

Nechte si nekde uriznout prkno 2500x625x15. Prerazite to rukou. A pak to zkuste s osb deskou.

0/0
30.9.2014 8:56

P16a64v68e77l 85K12ř59í50ž 8517521750309

Pánové Tyčko a Novotný, vezměte si do ruky OSB a dřevěný hranol stejných rozměrů a zkuste si to...

0/0
30.9.2014 18:24

P17e11t97r 19N69o53v59o19t58n65y 3779232749832

Vždyť vám říkám, vemte prkno 2500x625x15(nebo 18) a uvidite, co vydrží. Prakticky nic proti osb desce. Ve velkem formatu je vyhoda osb proti normalnimu prknu. Hranoly se touto technologii nedelaji.

+1/0
30.9.2014 19:47

P56a90v69e65l 75K86ř97í50ž 8547291400549

Pane Novotný, hranol je obecný tvar, ten si musíte uříznout... Je logické srovnávat stejný rozměr.  Kde chcete vzít prkno 2500x625x15, pokud nechcete použít lepené? Nebavme se o výhodách velkého formátu. Bavme se o pevnosti. Dřevo bude pevnější než OSB.

0/0
1.10.2014 6:08

P26a27v29e60l 45K67ř75í54ž 8157661700269

PS: dle EN OSB v ohybu 20MPa, dřevo S10 -24MPa

0/0
1.10.2014 6:18

P69e95t72r 62N77o49v85o55t13n11y 3549672809842

Takže prakticky stejne, nevim, o co vam jde. Dřevo musim spravne orientovat, aby melo pevnost u osb je to fuk.

0/0
1.10.2014 7:23

P75a88v32e65l 56K78ř78í24ž 8367421890979

To se pletete. Ta hodnota u OSB platí pro hlavní osu. Pro vedlejší je poloviční...

O co mi jde? Že hlásáte nepravdy...

0/0
2.10.2014 6:55

J30a20r47o29s78l88a30v 53H94o78r23á44k 8722144425839

Vy vidíte v příspěvku paní Holanové něco o nějakých překližkách, tenkých smrkových prkýnkách nebo vatových vycpávkách? Nic takového tam není. Řeč je o dřevostavbách obecně. Jsou čínské chrámy dřevostavby? Ano. Jsou staré roubenky dřevostavby? Ano. Samozřejmě, že dřevostavba je široký pojem, ale i moderní dřevostavby (mám na mysli ty kvalitní - ne nějaké podivně splácané stavby) mají perspektivu dlouhé životnosti, jen to zatím není ověřené praxí, protože je to mladá technologie.

0/0
29.9.2014 13:02

P51e24t71r 60T78y60č90k85a 6325482209902

V drevostavbe zadna zatuchlina neni. Zatuchlina je tam kde je vlhko a nevetra se tam. Typ konstrukce je irelevantni.

+4/0
29.9.2014 12:36

I46v55a68n 40P72š78e29n75č18í82k 6327650479366

Bydlím ve zděném a jsem spokojen...185m2...elektřina za rok 33tis, dřevo za 4 tis., voda 6 tis...celkove naklady na 43tis ročně...a to topím elektřinou a o večerech dřevem...

V létě ráno vyvětrám,pak zavřu, i v největších vedrech jsme v podkroví neměli přes 25°C. Žádná klima, nebo vzduchotechnika.

Domu trvá několik dní než vychladne,takže v pokud dva dny prší a je zima, máme stále nad 20°C...netopím...Naopak, když ho v zimě natopím, a druhý den svítí sluníčko, tak netopíme vůbec.

Cihla je holt cihla...nic proti dřevostavbám  :)

+3/0
29.9.2014 8:19

M89i96r75o86s92l52a45v 93U71r21b69a38n 1286687281609

Jeden odstavec o zdenem a pak hromada kydu u vyhodnosti drevostavby.. Ale nejak pozapomneli zminit, ze kdyz si v drevostavbe v jednom rohu domu psouknete, tak v druhem rohu poznaji i kdo to byl... A kdyz se vam jednou vylije na drevotriskovou podlahu kybl s vodou, tak se pripravte na trhani podlahy...

0/0
29.9.2014 8:04

P95a39v78e38l 16S49ý19k81o70r93a 7837652757681

Proc se tomu říká dřevostavba ? Marketingovy nazev ? [>-]

0/0
29.9.2014 0:02

P91e16t23r 52T70y93č19k45a 6555672559512

A proc ne? Nosna konstrukce drevostavby je ze dreva.

0/0
29.9.2014 7:00

P82a56v69e44l 59S60ý57k56o85r91a 7857182307491

Toho dřeva na montovaných domech je dost málo.

0/0
29.9.2014 11:01

P86e92t25r 98T67y79č28k13a 6295632249752

Dreva je tam dost na to aby se tomu dalo rikat drevostavba.

+3/0
29.9.2014 12:48

P97a33v50e60l 83S21ý82k63o65r61a 7227362437331

Prekvapuje mne vysoka odborna uroven diskutujících. Beze srandy,. Nedaji se opit PR clankem reklamnim. ;-)

0/0
28.9.2014 23:32

M18a28r81t98i30n 15V31o30j17á25č29e55k 9982748338797

no zdejší PR články jsou spíš něco jako soutěž "kdo najde větší nesmysl " diskutéry to baví -v podstatě se tím vzdělávají a úroveň diskuzí je solidníR^R^

0/0
30.9.2014 10:38

B37o16r29i82s 61S33y15k35o18r74a 4346657830

Clanok je obsaovo blabol.. to je jasne.. ale stajne tu blabolia v diskusii niektori jedinci o prehrievani drevostavby. Nikdy mi v drevostavbe neprekrocil teplomer 28 stupnov - to boli tropicke dni. Bezny letny den cca 25 stupnov a klima omnoho prijemnejsia nez v akomkolvek byte. Z tohoto aspektu by som nikdy nemenil !

+4/0
28.9.2014 21:31

P77a26v34e41l 37S21ý17k40o85r34a 7157162597711

Muzete dat, pane Boris parametry ? Okna, fasada, strop, podlaha, 2 patrovy ?

Materiálly, tloustky izolaci ?

;-)Dekuji.

+1/0
28.9.2014 23:35

B83o22r55i90s 54S79y64k45o82r44a 4406897640

okna 2 skla, fasada EPS 12cm, strop vata 30cm, podlaha 10cmEPS, bungalow 125m zastavana plocha, ziadna zdena stena vnutri, ziaden krb.. sadrovlaknite dosky miesto sadrokarton.

0/0
29.9.2014 8:51

P14a33v57e17l 72S20ý38k83o17r79a 7937802637271

Myslel jsem si to. Do bungalovů se nemontuje klimatizace ani v Bratislavě, kde je jinak dost teplo.

0/0
29.9.2014 11:02

B35o97r98i74s 81S15y71k85o86r74a 4386877390

ano, je to mozne, v bungalove nie je priama miestnost pod strechou, ale to bude nasledne asi problem rovnako aj v zdenom dome. Obecne plati ze drevostavba sa chova tak ako sa chova jej majitel. Je to viac nachylne na spravnost uzivania, na druhej strane ked clovek vie ako s k tomu chovat, dostane viac nez od klasickeho domu.

0/0
29.9.2014 14:17

D88a41n43y 89S11c46o55t13t 8164371273428

chybí zásadní údaj ohledně procentuálního poměru mezi stěnou a prosklenými plochami... je rozdíl mít střílny nebo na jižní straně okna/stěnu 2x4m ze skla...

0/−1
29.9.2014 13:10

B94o30r87i76s 41S61y19k90o61r39a 4476827680

na juznej a zapadnej strane som zvykol zatahovat zaluzky .. ale to iste by som robil v ktoromkolvek inom dome ;) V panelaku takisto... ale tam mi to nepomaha.. tam je v lete 29 aj v noci..

0/0
29.9.2014 14:18

S57t84a91n27i46s81l77a83v 80S49e51d72l89á92k 1435179237

Je nesporným faktem, že dřevostavby mají nižší tepelnou kapacitu. Pokud mají obě stavby stejnou izolaci, tak dá rozum, že zděná stavba musí poskytovat stabilnější tepené vlastnosti

0/0
29.9.2014 1:04

B28o70r81i41s 85S83y83k18o54r23a 4296967760

stabilnejsie znamena aj to ze sa pocas tropickych dni prehreje a udrzi stale neznesitelne vysoku teplotu... na tom sa zhodneme.. ze? ;) A teraz nebojujem slepo za drevostavby.. ale s tym prehriveanim by som rozhodne bol opatrnejsi.

+3/0
29.9.2014 8:52

D59a93n59y 30S52c60o62t84t 8694541483578

ano, pokud se přesunete do rovníkového pásma a tropické dny pak budou několik týdnů v kuse, pak jistě... ale až po přímořské státy (Itálie, Řecko - Španělsko atd.) se staletí s úspěchem používají zděné a kamenné stavby právě díky tomu, že v nich i během dlouhého léta nebývá vaše "nesnesitelně vysoká teplota"... on zděný dům totiž nikdy nevyšplhá teplotně tak vysoko pokud má nějakou podlahovou plochu která odspodu chladí. Ale co se budeme dohadovat - prostě si na jih zajeďte a na vlastní kůži zjistěte jak moc jsou ty jejich stavby v létě "přehřáté" ;-)

0/−1
29.9.2014 13:15

J24i80r45k13a 51D68e75m82e47k 6209751100374

Nebyl náhodou v soboutu 27.9.2014 "DEN DŘEVOSTAVEB"?

+2/0
28.9.2014 21:26

J70a10n 18H18a90v68r58d86a 4141889564229

Pro hňupy: Vymrznutím neodejde ze stavby ani ň vody. Pokud voda zmrzne, tak se prakticky neodpařuje.

Pro zaostalé: Tzv. vymrznutí mělo význam v minulosti, kdy se nestavělo dnešním způsobem. V minulosti se nechal dům určitou dobu bez omítek, aby se tzv. usadil, respektive aby si sednul, a dál se nehýbal. Až poté se dělaly omítky. Dnes se staví domy s bohatě dimenzovanými základy, většinou přetažené železobetonovou základovou deskou, pod kterou je silně zvibrovaná zemina. V každém patře jsou železobetonové věnce. Dům tím pádem je velice stabilní a nedochází k jeho dosedání. Optimální je dát dům pod střechu do zimy, osadit okna, v zimě natahat sítě (vodu, kanalizaci, topení, elektřinu) přitom vytápět a větrat, na jaře naházet omítky a na konci léta se stěhovat.

+3/−4
28.9.2014 21:25

S68t49a81n53i38s58l25a42v 82S71e12d48l15á13k 1535529237

Tsss....

V zimě je podstatně nižší vlhkost vzduchu. Tím dojde k velmi významnému poklesu vlhkosti ve zdivu, pokud tam byla při zdění voda dodána.

Neslyšel jsem nikdy o tom, že by v minulosti stavby plesnivěly. Dnes je to celkem běžný folklór. A není to jen okny.

0/0
29.9.2014 1:08

V38á49c27l59a92v 80P60o54u76s77t85k89a 3700191912

Proč by měla být v zimě podstatně!!! nižší vlhkost vzduchu? Co to asi je a o kolik je nižší?

0/−3
29.9.2014 6:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.