Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koupil ruinu statku, po jeho rekonstrukci se mu změnil celý život

Martin Hoffmeister, který vlastnil stejnojmenný hotel na pražském Klárově, radikálně změnil svůj život. Odmala žil v centru hlavního města, ale před osmi lety se natrvalo přestěhoval na statek do malé obce nedaleko metropole. A je tu spokojený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a80r19i61e 14B42u75r88i67a50n52o20v11á 5749947154895

tedy ten red exeriér,.. nevím, no.

0/0
9.10.2014 10:23

Š53t56ě45p46á44n 95B53e43d98n25á31ř 8667120167192

PěknéR^,škoda že není víc fotek

+3/0
23.9.2014 15:35

B27o43h51u82m61i15l21a 94M39a20j85e10r26o97v64á 4777431304

Přesto, že to není zcela můj šálek čaje tak za mne tedy velké plus. Vnitřek koresponduje s domem. Musí se tam pěkně bydlet.R^

+7/0
23.9.2014 14:00

K36l89á40r63a 68T59r45n23k17o69v43á 3604679114479

Ano, takto vyjadřuje názor kulturní bytost, která má jiný vkus.R^

+5/0
23.9.2014 15:39

M46a11r83t40i53n 32P37e48c45i49n17a 4331193

Skvěle povedená rekonstrukce. A navíc se povedlo skloubení starého nábytku s novým zařízením a nalezení nového využití i pro "staré harampádí".

+4/0
23.9.2014 12:45

J53a26n10a 60N52o32v81o78t28n85á 4785812329253

Nevkus v celé své nádheře. Vévodí tomu svícen s černouškem. Rv

+2/−16
23.9.2014 9:16

A90n13n35a 94V59e28s98e78l61á 3629930131760

Naopak je to výborný interiér.

+7/−2
23.9.2014 10:14

M14a62r91t28a 29S51o22u13k63u52p43o98v24á 9786646660810

Vidím to podobně:-)

+6/0
23.9.2014 10:29

L96a60d70i10s21l56a41v 24M22i73k90a 1541479484964

A teď ještě záleží čí nevkus to je, jestli Novotné, nebo

+1/−1
23.9.2014 11:49

K58l28á15r74a 65T93r60n61k79o13v86á 3494819614599

Dnes se starožitně zařízený interiér považuje za nevkus. Kam jsme to dospěli. Všechny kousky i obrazy jsou pravé starožitnosti, v hodnotě statisíců, žádné napodobeniny. Píšete o něčem čemu nerozumíte.

+15/−1
23.9.2014 12:25

P13a30v24e93l 80O96d52r15a14z50i44l 6854159397480

Asi si to plete s popelníkem s ledním medvědem.

+1/0
23.9.2014 13:45
Foto

A22n19n15a 93V12e65s59e58l91á 2250128986

Možná vás to překvapí, ale i interiér zařízený opravdovými a velmi drahými starožitnostmi nemusí nutně dopadnout dobře a nemusí být ukázkou vynikajícího vkusu. 

Zařizovat prostor bývalé sýpky množstvím tmavého městského starožitného nábytku je sice originální ale ideální to rozhodně není.

Tenhle interiér je poněkud rozporuplný, zejména konferenční stolek sestávající z historických saní překrytých skleněnou deskou nacházející se ve společnosti zlatého „zámeckého“ barokizujícího  lustru s elektrickými svícemi budí rozpaky...

+1/0
24.9.2014 2:25

K18l29á18r68a 91T41r60n23k86o33v32á 3544269614759

Jestli vy si trochu neodporujete, nahoře píšete, že je to skvělý interiér, tady to zas budí rozpaky, na mě to spíš dělá dojem, že se musíte dohadovat a předvádět za každou cenu.

0/0
24.9.2014 2:29
Foto

A10n69n25a 59V73e56s49e64l74á 2400758676

Musíte si všímat nejen jmen ale i těch malinkých čísel za jmény. Mají svůj důvod.

Jelikož už přecházíte na argumenty „ad hominem“ čili místo reakce na příspěvek spekulujete o mé osobě, je na čase konverzaci ukončit.

0/0
24.9.2014 3:39

P57a47v69e64l 11O64d93r52a95z83i41l 6744939727780

To je výtečný nápad, vzhledem k tomu, že ani netušíte, o čem diskutujete (viz poznámka o špatných fotografiích):-P

0/−1
24.9.2014 11:22

K34l34á84r82a 48T84r13n82k58o31v10á 3524359604789

Ještě bych ráda dodala, že je mnoho způsobů a mnoho stylů bydlení. Je trochu úsměvné, že u nás se považuje za vkusný jen černobílý nebo šedobílý minimalismus. Dokonce jsou zesměšňovány některé barvy či doplňky. Omezený pohled nesvědčí o velkém rozhledu a papouškováním módních trendů nikdo vkusu nenabude. Byt by měl sloužit svému majiteli, a když už má někdo potřebu něco předvádět druhým, mělo by bydlení odrážet jeho osobnost. Je jedno jestli je byt útulný, světlý nebo tmavý, barevný nebo černobílý, jednoduchý nebo kreativní. Člověk, který se vydává za znalce, by ale měl odhadnout kvalitu, i když ten nebo onen interiér není jeho šálkem kávy. Není to jednoduché a není to také samozřejmě žádná povinnost, ale výkřiky o nevkusu, když nepoznám hodnotný starožitný kus je jen ukázkou nevzdělanosti a není čím se chlubit. Chápu, že se člověk nemůže orientovat v mnoha oborech ale pak obecně platí skvělé přísloví „mlčeti zlato”, je to nejbezpečnější způsob jak se nezesměšnit.

+6/−1
23.9.2014 15:32

M53a92g60d65a 91K65a48t63z67o52v60á 6667339138857

Nakonec, myslím si, že vkus a nevkus je značně proměnlivý, a že je hlavně důležité, jak se obyvatel bytu v něm cítí. Někdo má rád "pitevnu", někdo "střelnici", a oba mohou být spokojení. Starožitnosti nejsou právě moje záliba, ale když je má někdo rád, proč ne?:-)

+1/0
23.9.2014 15:37

V82a83n78d83a 70B39ě50l54í92k28o71v43á 9862154784630

Paní Trnková, tleskám, krásně vyjádřeno. Já mám z tohoto interiéru rozporuplný pocit. V nádherné kuchyni bych ochotně strávila celý život, to ostatní je nějak "moc krásné", bála bych se, že něco poničím. Můj chalupářský sen a život je obyčejně chalupářský, tohle mi připadá chalupářsky příliš luxusní, spíš do zrenovovaného secesního bytu.

0/0
23.9.2014 17:30

K50l27á44r14a 87T80r42n16k85o68v84á 3314249954349

Tohle ale opravdu není chalupářský sen a není to ani secesní byt. Je to luxusní interiér s poměrně drahým, občas i vzácným nábytkem, ještě z původní rodiny. Na chalupu pokud bych chtěla starobylý útulný vzhled, bych pořídila prostý venkovský nábytek, buď lakovaný tak jak býval původně nebo louhovaný jak se dělá v současnosti, ale i moderní, pokud to někomu vyhovuje. Původně se měkké dřevo pro vylepšení vzhledu natíralo, protože bylo považováno za podřadné, v současnosti je jakýkoliv masiv skoro luxusem. Nebála bych se obejít i bazary, nemusí být všechno z jednoho období, obyčejné kousky, které nemají starožitnou hodnotu se dají upravit a sjednotit, třeba stejnou barevnou úpravou nebo čalouněním. Hlavně je potřeba nenechat se znervóznit momentálními trendy, které budou za pět let zase zcela out, tak jako jsou dnes ty vzývané před par roky. Léta jsem se zabývala interiérovým poradenstvím a vždycky jsem vycházela vstříc požadavkům zákazníků, jen jsem se snažila sladit jim interiér do nějakého smysluplného funkčního a estetického celku.

+3/0
23.9.2014 18:02
Foto

A46n59n54a 45V26e68s55e76l18á 2240528166

Můžete uvést příklad (odkaz) na nábytek vzývaný architekty před pár lety a nyní zatracovaný...?

0/0
23.9.2014 18:29

K72l73á92r15a 76T61r73n95k26o16v68á 3804949124459

Ano např. kuchyně z třešňového dřeva s rámovými dvířky je dnes považována za nevkus, stejně jako výmalba v teplé barevnosti. Spíš se zatracuje styl, který zrovna není trendy a to mi připadá až směšné, protože jsem zažila už mnoho kotrmelců. Ještě jednou se omlouvám za můj nepřiměřený příspěvek výše nebo níže.

+1/0
23.9.2014 18:57
Foto

A77n83n69a 64V33e77s32e47l96á 2360598426

Nemyslím si, že by renomovaní architekti před pár lety houfně prosazovali kuchyňská dvířka z třešňového dřeva s historizujícími rámečky nebo meruňkovou výmalbu. To byl (a pravděpodobně stále ještě je) typický atribut útulného bytečku širokých lidových vrstev... ;)

0/0
24.9.2014 2:03

P47a81v70e67l 94O72d38r36a43z22i75l 6794549617320

Vaše snaha někam paní Trnkovou vmanipulovat a pak ji zesměšnit je vyloženě trapná. Ona píše o vzývání trendů, což je zcela běžný jev, vy na to našroubujete nějaké architekty, když vám odpoví, co jsou ty trendy, tak na své architekty našroubujete nějaké RENOMOVANÉ architekty.

Proč to děláte?

0/0
24.9.2014 11:18

K37l30á53r85a 64T31r66n19k97o34v53á 3874819934519

To už tak holt někdo má potřebu se předvádět v internetových diskusích. Ona stačí poznámka o útulném bytečku širokých lidových vrstev a máte jasno. Snobů jsem potkala v životě řadu, ale nijak se mě to nedotklo, neboť preferuji zdravý rozum. Díky:-).

0/0
24.9.2014 12:15

V55a17n49d11a 40B58ě43l44í11k84o31v73á 9192444714930

Ještě to doplním. Já totiž také žiju na bývalém statku, ale ten statek je obyčejný, venkovský, maštalky, malé stáje pro pár zvířat, stodola. Statek z článku mi připadá jako panský statek, kde žil bohatý správce. Abych to připodobnila - něco jako V zámku a podzámčí, Babička apod. Já bych se v tomto interiéru asi cítila pořád jako na návštěvě, ale je to dané určitě i tím, že nejsem znalec  a milec starožitností. Takže - proti gustu žádný dišputát, každému co se líbí jemu.:-)

0/−1
23.9.2014 17:49

K84l78á25r10a 20T76r82n73k77o25v24á 3614689704299

No právě, statek může být jak panský, tak venkovsky prostý, dá se zařídit i v moderním duchu. Vždy je ale potřeba si rozmyslet v čem je mi dobře. Často se lidé nechají natlačit do „jediného možného moderního” interiéru a pak si s ním nevědí rady. Krásný interiér může vzniknout z čehokoliv. Z betonu a skla, stejně jako ze starožitného nebo jen starého vyhozeného nábytku, ale i z palet a industriálních pozůstatků, každému podle libosti. Mně připadají divné akorát minimalistické nerezovo-skleněné interiéry s růžičkovými pucláčky po babičce. Taková je někdy snaha o zútulnění příliš studeného interiéru. Vkus se ale nehodnotí podle stylu ke kterému kdo tíhne, ale podle schopnosti sám vytvořit nebo posoudit estetiku  předmětu z  jakéhokoliv období, tedy i takového, který je zcela proti našemu naturelu.

+1/0
23.9.2014 18:18
Foto

A50n54n48a 69V30e72s14e59l90á 2770858196

Hodnotný starožitný podle nekvalitní fotografie se vší pravděpodobností nepozná ani obchodník se starožitnostmi.

+1/0
23.9.2014 18:25

K84l79á98r92a 10T63r61n59k12o13v78á 3514459394669

Já ale ten nábytek znám a vím odkud pochází a zrovna ten černoušek je vzácné svítidlo, které se nevyrábí ani v napodobeninách, takže bych ho mohla poznat i na nekvalitní fotce. Bývaly to svícny, žardiniéry a odkládací stolky či stojany na vizitky a tento druh bizarních starožitností mě velmi zajímá. Při vaší poznámce o nekvalitních fotkách mi pak není jasné jak vy zase poznáte, že jde o nevkus v celé nádheře.

+1/0
23.9.2014 18:38
Foto

A37n62n42a 29V81e41s23e12l33á 2630948116

Ano, ta lampa, figura mouřenína držícího svícen, je drahá bizarní starožitnost. Což ale nezaručuje, že ať ji postavím kamkoliv, budu chválen/a za vynikající vkus.

Budu se opakovat, ale ne každá pravá a drahá starožitnost z období Biedermeieru, druhého rokoka, novobaroka, třetího rokoka, secese..., čili z doby kdy platilo, čím více ozdob, tím krásnější (a dražší), je nezpochybnitelně vkusná. A už vůbec neplatí, že interiér, ve kterém stojí množství různých pravých (a drahých) starožitnosti, je jaksi z podstaty nezpochybnitelné krásný... 

A nijak zvlášť mu nepomohou staré saně a jednoduchý krb s industriálně nezakrytým kovovým kouřovodem.

Je to zkrátka velmi postmoderní interiér (z mého pohledu až příliš), ale přeju majiteli vše dobré, jsou i horší interiéry.

+2/0
24.9.2014 4:13

P73a22v73e64l 18O41d90r72a88z97i26l 6314619157180

Podle vašich řečí nejspíš ty vaše.

0/0
24.9.2014 11:20

K68l47á51r69a 28T83r42n47k32o38v44á 3654369524659

Ježíš pardon, spletla jsem si vás s paní Janou Novotnou, která má příspěvek výše. Ta vlákna jsou někdy poněkud nepřehledná.

0/0
23.9.2014 18:49

K96l68á45r67a 60T85r89n38k23o42v13á 3474929484639

Podle mínusu soudím, že se mnou nesouhlasíte, to se holt nedá nic dělat. Myslím si, že každý má bydlet v čem je mu dobře nemá se příliš nechat ovlivňovat současnými trendy. Byt je přeci jen dlouhodobější záležitostí než třeba oblékání, ale i tam by měl člověk dávat přednost tomu, co mu sluší a ne jen tomu co se právě nosí.

+1/0
23.9.2014 19:06

E26v96a 30K36a15l42l85i22s35t81o88v78á 6367428786960

Nemusí se to možná poznat "podle nekvalitní fotografie", ale dá se to odhadnout z textu a z toho, kdo je majitelem téhle nemovitosti, na příklad.

Z textu vyplývá, že nábytek byl převezen ze starého bytu a majitelem je býv. velmi úspěšný hotelier a syn známého herce a malíře... I to je svým způsobem indicie ;-)

0/0
24.9.2014 0:35

K34l46á45r42a 28T61r25n46k57o81v56á 3224559854809

Otec, tedy Adolf Hoffmeister byl právník, později spisovatel, kreslíř a ilustrátor, pracoval jako diplomat a ještě později byl profesorem na Sorbonně. Herec rozhodně ne. Nicméně jinak máte pravdu a na druhou stranu, některé zajímavé kousky se dají odhadnout i z méně kvalitní fotky.

0/0
24.9.2014 1:43

E93v53a 83K74a27l68l16i26s59t63o82v32á 6427778966210

Šmarjááá, jak se mi tam ten herec dostal ?????  No, to je trapas !! Samozřejmě, že ne herec ! (To snad je naprosto šílený "kraťas" Hoffmeister x Hlinomaz nebo nevim...;-(. Škoda, že to nejde smazat, teď tu budu za blba :-/). Nicméně díky za upozornění, budu se příště snažit rychleji myslet než psát, občas mi to dělá potíže ..;-).

0/0
24.9.2014 1:52

K12l80á62r16a 23T56r13n31k96o44v14á 3894569604389

Ale kdeže, to se stane každému, já to po sobě i čtu a stejně se vloudí chybka. Nic si z toho nedělejte. Hezkou noc přeju.:-)

0/0
24.9.2014 2:04

E10v78a 95K17a83l81l58i14s78t65o39v28á 6817648776910

No, tohle není chybka..., ale budiž ! Třeba to nikdo nebude ani číst ;-).

Jinak i Vám dobrou ... ! :-)

0/0
24.9.2014 2:06

D14a79g84m44a19r 74S32i73t80a96ř79o52v30á 4338117368130

S trochou nadsázky - ne každá přehlídka luxusu (či starožitného kusu), je i známkou vytříbeného vkusu. Pro mě osobně je to "hra na selské baroko, s trochou Provence i moderny". Těch stylů je tam prostě až moc. Pro majitele je to ale zřejmě vysněný domov, a tak to má být...

0/0
24.9.2014 15:08

K13l54á32r62a 80T88r36n30k32o58v37á 3574269834499

To ale není přehlídka luxusu, ani míšení stylů. Není to ani vysněné bydlení, protože se v tom narodili, oni si totiž na nic nehrají, ani to nemají zapotřebí, oni takoví jsou. Je to původní kvalitní rodinný nábytek a zařízení je přesně v duchu jejich rodinných tradic. Nevím proč by každý musel držet krok s dobou a měnit zvyklosti, aby dostál současnému trendu. Mícháním stylů se vyznačovalo bydlení několika generací, naopak čistý sloh je zcela k nebydlení svou nepraktičností. Ze selského baroka tam není ani stín. V rodinách, které mají nějakou tradici je zvykem ponechávat si část zařízení a postupně zase doplňovat jak jde čas. Jsou i lidé, kteří necítí potřebu zcela se odříznout od původní rodiny, naopak jim kontinuita přináší prospěch i radost a s láskou opatrují dědictví ve smyslu hodnot (ne přímo fyzického majetku). Typické je to třeba u šlechtických rodů nebo u rodinných firem kde se prostě nějaké zásady, zvyklosti a způsoby dodržují a potrpí si ne na luxus, ale na kvalitu. Každému co je jeho vlastní, ale spotřební způsob života není prostě pro všechny. Taky není nutné všechno pojmenovat a zařadit do škatulek a když tak toto je prostě hoffmeisterovský styl.

0/0
24.9.2014 16:15

D42a66g21m84a76r 74S92i89t14a73ř42o13v83á 4778617588410

Tak myslím, že jste mou nadsázku moc nepochopila...

O žádné nutnosti dodržování současných trendů ani čistého slohu jsem nepsala. Nevím, kde jste to mezi mými řádky vyčetla.

Plně rozumím dědičnosti rodinného nábytku, i jeho zakomponování do nového prostředí. Nelze nic namítat, pokud je to provedeno s citem a rozvahou. V tomto případě mi ale kombinace stylů a prvků, které byly v interiéru užity a doplněny k rodinnému nábytku, nepřijde zdařilá a místy na mě působí až kýčovitě. Míchání stylů je zde evidentní. Nicméně, jsem chtěla na Váš příspěvek v diskuzi poznamenat, že přítomnost kvalitních starožitných věcí ještě není zárukou všeobjímajícího vkusu. Zde ale asi naše diskuze končí, neb na to má každý člověk jiný náhled.

PS: Ti lidé se zde nenarodili, přestěhovali se sem z centra velkoměsta, i se svým dědictvím, tedy věřím, že o jisté naplnění snu půjde.

0/0
24.9.2014 17:09

K38l91á77r61a 33T69r50n97k94o18v88á 3524729464339

Jistě, že starožitnosti nejsou zárukoudobrého vkusu, na druhou stranu selské baroko je terminus technicus sjasnými a danými prvky a ani v uvozovkách jako nadsázka nesedí. Pokud jste měla na mysli„podnikatelské baroko”, pak si ovšem pletete termíny, pokud ne, tak je těžko pochopit co jste vlastně měla na mysli.

Oni se nenarodili na tom statku, ale v určitém stylu života a je jedno zda jej uplatňují ve městě, na chalupě nebo v Austrálii. Ono ani tak nejde o individuální názor, každému se líbí něco jiného, spíše jde o schopnost pochopit autorův záměr. Nemohla bych bydlet v minimalistickém interiéru, ale některé realizace mi připadají přímo úchvatné. V této rubrice mi ale většina interiérů připadá nudná a sterilní v tom smyslu, že se osobitost majitele někam vytratila.

0/0
24.9.2014 19:56

B79e94á12t86a 66H88o50l35a37n60o41v58á 3163552324454

Krasne :) Velmi utulne a prijemne, kuchyna je super R^

+10/0
23.9.2014 8:17

P53e96t78r 25N87ě91m70e80č42e51k 1442774782843

Krásná práce R^

+7/0
23.9.2014 7:01

A10n60n11a 95V79e13s81e58l70á 3739480501510

Tady jsou lepší fotky . Je to velmi pěkná rekonstrukce . Interiér dělala p. Vágnerová , bývalá manželka skladatele a maminka rybáře Jakuba. Má výborný vkus . Interiér je velmi pěkný a oku lahodící . http://www.novinky.cz/bydleni/jak-bydli-vip/337812-jak-bydli-i-podnika-martin-hoffmeister-na-statku-v-cicovicich.html

+13/0
23.9.2014 6:59

I33v71o 38Č91á91n 5488843

Už jsem to také našel, takže sem ten odkaz nemusím vkládat... Jak to tak vypadá, tak se objeví všude, kde je rubrika o bydlení... jen konstatování.

A tady jsou jejich webové stránky a s nimi i další fotky, třeba pokojů pro hosty:

http://www.dvur-hoffmeister.cz/

+3/0
23.9.2014 11:59

K53l97á75r67a 17T91r13n41k16o33v47á 3164579574759

Objevuje se často, protože dobře navržených interiérů se starožitnostmi je u nás poskrovnu. U nás je vkus trochu stádní a všechno co trochu vybočuje je považováno za nevkus.

0/0
23.9.2014 15:36
Foto

Š41t96ě15p59á52n41k71a 47B17e50r48g51e28r56o69v23á 8513851390980

Bezva, už jsem si to také prohlédla. Dobrý tip :-) R^

+1/0
23.9.2014 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.