Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na zděný základ ve svahu posadili precizně připravenou dřevostavbu

Rodinná zástavba v oblasti trutnovského Červeného kopce přináší architektům a stavebním firmám velké výzvy. Vyřešit svažitý pozemek s převýšením 7,4 metru a navrhnout na něm dvoupodlažní dům s dřevěnou konstrukcí se podařilo Ateliéru Povětroň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i16r86o84s61l30a67v 21M85l71a47d53y 1457787213

drevenych baraku (az po 1000m2) vidim ve vsech fazich dost, ale aby mely vnitrni steny OSB (;-D) a pres to S/C to je opravdu rarita. Chudak elektrikar, instalater a podobne profese, rezat diry pro zasuvky, vypinace atd. musi byt pro ne opravdu pozitek. Dalsi podivnost je jednoduche provedeni konstrukce nad oknem. po case musi dojit zakonite k castecnemu jejimu poklesu a praskani oken. Stejne pravidlo plati nad dvermi.

+2/−2
29.8.2014 18:32

V44á27c34l64a38v 80J18e88b35a45v96ý 8970769693116

Předpokládám, že pak přijdou profily a sádroše, do čehož se instalace schovají. Kdyby takhle proděravěly ty OSB, tak by to asi celkem ztratilo parotěsnost a celé to umřelo strašlivou smrtí vlhké izolace. Ale třeba tam dají 400 mm stříkané pěny a ta je sama o sobě parobrzdou. ;-D

+1/0
29.8.2014 19:09

P34e81t36r 78T69y28č71k54a 6105582949262

SDK obklad má tl.5cm. Myslíš, že nejde dát elektro do prostoru mezi OSB a SDK? Navíc dnes se dává OSB zevnitř jako poarozabrana a zvenku se nechává konstrukce difuzně otevřená.

+1/0
29.8.2014 23:06

M88i79r88o57s67l47a23v 84M46l76a31d49y 1407967973

to by ta OSB musela byt na vnejsi strane a ne na vnitrni :)

0/0
30.8.2014 2:01

P59e25t32r 68T44y26č70k23a 6715182989512

OSB na vnější straně je nesmysl, protože pak tu izolaci uzavreš v kci a pokud se do ní dostane vlhkost tak nemá kudy ven.

+1/0
30.8.2014 7:59

Š26t72ě72p34á15n 43V63a29n18ě45k 3863399607627

No Mirku....máš se ještě co učit evidentně. ;-(

0/0
29.8.2014 23:19

M83i64r56o60s86l48a71v 29M22l38a77d88y 1607107283

jestli je to na me tak jsem v tech drevenych novych nebo predelavanych barakach od r. 86 a tak jenom tak trochu do rvacky :-) pokud mate dreveny material a vnitrni steny ze S/C nac pouzivat parozabrany? na ktere vrstve se bude srazet voda, kdyz je tepelny prechod vnejsi/vnitrni vrstvy pozvolny?

0/0
30.8.2014 1:58

P65e27t49r 67T95y96č22k72a 6525252169752

Jako parozabrana se dnes používá OSB deska.

0/0
30.8.2014 8:01

M77i88r23o38s92l18a80v 42M16l66a20d31y 1607787953

;-D ja bych to nazval jinak, prostudujte si normy ze zemich, kde maji se stavbou drevenych baraku dlouhodobou zkusenost.

0/0
30.8.2014 8:32

M60i43l56o25s82l63a10v 51U28r47b70a64n 4658709900143

I když Ateliér Povětroň díky svému jménu ve mně nevzbuzuje zrovna důvěru, musím přiznat, že řešení se mi líbí.

0/0
29.8.2014 14:00

D44a79n71i93e39l97a 10U83r80b78a67n22o98v16á 2274160265106

Marně si lámu hlavu proč autor s článkem nepočkal na to, až ten dům bude i dokončený...

+2/0
29.8.2014 12:39

V60á39c95l98a33v 22P76o47u94s89t31k53a 3250701242

Není třeba si lámat hlavu, už je to podruhé. ;-)

+1/0
29.8.2014 12:44

D50a88n83i65e62l43a 71U44r13b94a87n51o21v29á 2644470645196

co je podruhé?

0/0
29.8.2014 12:59

V17á45c56l59a26v 91P12o19u61s36t63k96a 3960461402

Rozestavěný nedokončený dům od atelieru Povětroň. :-P

http://bydleni.idnes.cz/drevostavba-s-atypickym-tvarem-d3b-/stavba.aspx?c=A140813_144708_stavba_rez

0/0
29.8.2014 13:09

D75a27n41i43e97l94a 33U64r29b26a88n94o82v69á 2664160595606

jo táááááááák;-D........dobrá tak tedy postavme otázku jinak, proč si Povětroň dělá reklamu, v době kdy jejich stavby ještě nejsou dokončené a poskytuje tak potencionálním klientům, které tu chce získat pouze podivné nic neříkající fotografie dřevobudníků?

+1/0
29.8.2014 13:31

V62á54c39l93a38v 67P72o59u33s19t17k49a 3970891142

Pracují tam povětšinou mladí lidé a řekněme si to na rovinu, ti bývají dost často s trpělivostí na štíru. :-P

0/0
29.8.2014 13:33

D79a53n46i16e30l21a 65U83r80b36a42n37o96v28á 2494940305136

A nebo možná prozajičtěji, prostě došly peníze a je nutné rychle sehnat dalšího platícího klienta.;-)

+1/0
29.8.2014 13:37

V45á44c91l11a81v 87P73o69u48s71t23k56a 3790271982

A nebo tak. :-P

0/0
29.8.2014 14:00

V89á13c26l29a98v 38J49e96b70a58v67ý 8940399753406

Doba je zlá...a architektů víc než je trh schopen uživit. I když těch kvalitních je poskrovnu.

+1/0
29.8.2014 14:15

V82á24c86l46a62v 55J22e78b71a58v41ý 8600719923696

Mě se strašně nelíbí ty střechy z úhlů vzhledem ke stěnám. Je to jak pokřivená perspektiva a vnitřní prostor tím také nic nezíská. Ta jižní střecha je docela zbytečně velká a pod ní ty prostory nejsou nic moc. Jestli to byl regulativ, tak fajn, ale jinak je to stavařská zrůdnost. Takový barák by měl mít jedno schodiště, ale je tam ještě jedno "zbytečně" navíc někam pod střechu.

Jinak pozemek se mi líbí, stavba otevřená k výhledu taky fajn, velké obytné prostory a dostatek úložných prostor je super. To je značný posun oproti ostatním zde prezentovaným architektům.

Moc nechápu ty malůvky architektů co je cool a co je nuda...buď jedou na perníku nebo si nedokážu vysvětlit, že by tohle fakt někdo dělal. Normálně je návrhů celá řada a ne nějaké 2-3 omalovánky žáka 5. třídy. :-P

0/0
29.8.2014 11:45

V33á56c25l38a17v 25P33o74u30s73t95k46a 3310511242

Co myslíte tím "střechy z úhlů vzhledem ke stěnám" ? 

A co myslíte tím druhým "zbytečný" schodištěm?

0/0
29.8.2014 12:24

V91á43c93l17a87v 98J68e43b64a52v77ý 8330549703676

Okap, který není rovnoběžný se stěnou...je to ta severní střecha.

Schodiště do "dílny". Myslím si, že se celá stavba dala udělat chytřeji. A ty žebříky k postelím někde těsně pod hřeben jsou velký úlet...však jestli si někdy vyvrtnou kotník, tak to poznají. Vůbec spaní nahoře v miniprostoru je úchylárna a v létě to tam budou mít přehřátý.

Prostě dům na zelené louce se dá postavit jednoduše a uživatelsky přívětivě. Jenže dnešní architekti prostě musí ukázat něco originálního a tak vymýšlejí kraviny. A často si bohužel investor myslí, že to je jako cool a in, ale ve skutečnosti mu to jen komplikuje život a na stará kolena pozná, jaký byl v mládí trotl. ;-)

+2/0
29.8.2014 14:14

V77á76c14l10a34v 20P79o11u67s25t59k48a 3650721652

Zkuste se podívat na půdorys vstupního podlaží, pomůže vám to pochopit tu střech z úhlu. 

Co se týče schodiště do dílny, architekt chtěl patrně bezezbytku využít prostor, který mu tam "zbyl". Nakolik se mu to povedlo, nehodlám posuzovat. 

S posledním vaším odstavcem souhlasím bez výhrad. Snad jen že tahle louka je kromě zelené také pěkně "křivá". :-P

0/0
29.8.2014 14:21

V89á36c57l65a96v 65J64e14b70a63v23ý 8600849393906

Chápu to velmi dobře a pořád se mi to nelíbí ;-D

Taktéž chápu, ale proč vůbec takový divný prostor vytvářet, když to stavím od základů? Prostě chyba v návrhu.

Křivá louka se dá kdykoliv srovnat bagrem za celkem malý peníz. Předělávat střechu kvůli žebříkům je pakárna :-P

0/0
29.8.2014 18:50

P77e14t62r 94K29u42l31i27c13h 9220421352915

jediný důvod, proč si dobrovolně pořizovat takový pozemek je, aby se děti již v brzkém věku naučily metat kotouly...

+1/0
29.8.2014 11:17

J37a59n 13S69t97e44h86l95i96k 9145697226221

Nazval bych to betonový bunkr s pudou . Asi tam nešlo udělat menší sklon a rozšířit horní podlaží  a udělat z toho plnohodnotné patro . To je ted všude móda bydlet na pudě ;-D

+1/0
29.8.2014 10:35

V98á39c69l96a29v 26J38e33b81a44v13ý 8760469753686

Šlo...a nebojte, po pár letech bydlení tam si to uvědomí i samotní majitelé. ;-)

+1/0
29.8.2014 14:16

R19e53n53a64t40a 71V75e20s60e52l61á 5504513941808

Na této rozestavěné "dřevostavbě" je krásně vidět, že architekti navrhli jako vnitřní plášť OSB desky, na které se pravděpodobně  bude instalovat sádrokarton. Po zatopení v takové to stavbě je v místnostech takový karcinogenní smrad, že ani pavouci se v takových to obydlích nezdržují. Tito architekti by spíše než se chlubit takovou hrůzou, měli prosit investory za odpuštění a věnovat se něčemu jinému. Jinak jako každá dřevostavba je to pouze " NALEŠTĚNÁ BÍDA" .

+2/−4
29.8.2014 9:10

P10e91t82r 16T43y90č56k15a 6925262969682

Karcinogenní smrad?

+4/0
29.8.2014 9:29

J55a25n 98S92a61l67o28m86o52n 4609140811505

Ono chvíli trvá než z toho lepidla vyvanou všechny chemikálie...

+3/0
29.8.2014 9:41

P32e28t18r 54T67y74č86k38a 6105432209932

OSB deska se lepí pryskyřicí.

+2/0
29.8.2014 9:46

J39a42n 76S62a48l59o48m42o12n 4309940611595

Smolnou že jo ;-D. Jasně že pryskyřicí, ale chemicky je to prostě epoxid. ;-D

+3/−1
29.8.2014 9:50

P98a81v32e17l 38O48d87r11a65z20i72l 6474599357500

Melete nesmysly, když z lepidla vyvanou všechny chemikálie, tak nic nezbyde, mudrci, a epoxid jste asi v životě neviděl.

0/0
29.8.2014 13:03

J20a40n 55S80a88l97o32m35o51n 4339130101655

Pokud vím, tak výsledek reakce epoxidu s kyslíkem je CO2 a voda. S epoxidem jsem pracoval poměrně dost, jako každý elektrikář jsem z něho dělal koncovky a spojky na kabely. Ano, říká se tomu epoxydová pryskyřice, ale se skutečnou přířodní pryskyřicí to nemá nic společného.

+2/0
29.8.2014 13:12

P48a47v12e33l 56O94d67r92a63z30i71l 6944329927720

No vidíte, tak kde máte ty "chemikálie?"

Jinak epoxidová pryskyřice je epoxidová pryskyřice, nechápu, proč do toho taháte nějaké "skutečné přírodní pryskyřice."

Ono to tak většinou je, že ten, kdo fyzicky ty koncovky a spojky dělá, tak tomu houby rozumí.

0/0
30.8.2014 14:05

P31e14t24r 87N34o97v32o71t74n24y 3729602759552

Polyuretanovým lepidlem.

0/0
29.8.2014 13:50

J62i28ř18í 49N89o64v66á56k 6554202829841

A kvuli tomu smradu si to lide nechavaji asi delat ze?

0/0
29.8.2014 12:26

P65e15t59r 14N46o19v24o74t66n25y 3759372189832

Na čem doma spíte a sedíte?

0/0
29.8.2014 13:51

V16á54c26l51a43v 73P20o72u64s46t52k79a 3400161302

Já spím většinou na zádech a sedím na zadku. :-P

0/0
29.8.2014 14:11

B20o73h72u46m38i65l74a 14M89a81j84e89r16o26v48á 4247451794

no já např.spím na posteli z opravdového dřeva bez jakékoliv povrchové úpravy mohu doporučit;-D

+1/0
29.8.2014 16:30

P27e13t93r 39N13o87v54o98t50n79y 3219612619872

Ja myslel matraci :-) Jestli je tam jen trocha molitanu, tak to je stejny PU, kterym se lepi ty desky.

0/0
30.8.2014 10:24

L36a90d79a 37N18o62v42a85k 4832163277

hezký seník...

+5/0
29.8.2014 9:10
Foto

R90o53m64a63n38a 61B87a55b64o14r90o90v74á 5676403389787

Krásné propojení domu s pozemkem a výhledem do okolí. Nádherný otevřený prostor, praktické zázemí (tu velkou spíž upřímně závidím). A to že si někteří diskutující pletou dřevostavbu s roubenkou? To už je tu kolorit. ;-D Protože když je něco v postavené v přírodě, tak přece i interiér musí být rustikální a s háčkovanejma dečkama, ne;-D;-D;-D

+6/−4
29.8.2014 9:06

V23á17c20l96a73v 82P64o20u55s49t54k44a 3210571472

Jak se dá splést dřevostavba s roubenkou? A je roubenka dřevostavba? ;-D

+5/0
29.8.2014 9:11

P93a35v67e86l 73V16e13s64e18l65k25a 9509367604523

Velka spíž je skvělá, ale nosit nákupy od auta po schodišti?

+1/0
29.8.2014 16:31

H65e58l66e81n82a 47V82e26v27e70r10k52o81v22a 3429207

Dřevostavbám nerozumím,ani se o to nesnažím,protože to nikdy nebudu potřebovat.Ale co mě dostalo,tak to je návrh interiéru v přízemí.Dřevostavba v přírodě a interiér ala pitevna-čekárna u zubaře/jak se na Seznamu píše/.Nic proti tomuto stylu nemám,dokonce jsem příznivcem.Ale tady se to moc nehodí a navíc jak přes kopírák.Stejné sedací soupravy,plastové židle ,dlažba.Nějaký nápad by to chtělo páni architekti.Rv

+5/−3
29.8.2014 8:34

K26a39t54e80ř13i64n88a 52H49a55l14a12š18k94o49v30á 1375135163827

pokud jsem dobre cetla popisky, jsou to jen vizualizace interieru - cili predstava, jak bude dany porstor vypadat dispozicne. tudiz realne tam muze byt vsechno uplne jinak. jiny nabytek, vymalba, podlahy. nikde jsem nepostrehla, ze by taz firma navrhla i interier domu.

0/0
29.8.2014 9:40

H77e47l36e16n24a 77V34e71v15e54r67k30o52v40a 3719537

Ano,souhlasím je to vizualizace.Ale snad by mohla trošku odpovídat typu domu a místu kde stojí.

0/0
29.8.2014 9:49

D78a33g50m75a72r 71S41i19t43a57ř87o95v52á 4548187118120

Jak už tu zmínil jiný diskutující, jde pouze o vizualizace. Foto ze zabydleného interiéru bude působit úplně jinak. To je dobré si uvědomit, stejně jako, že každý máme jiný vkus, představy o bydlení a zařízení interiéru. Vám možná připadá, že to postrádá nápad, klientům ale třeba tento návrh vyhovuje, a to by mělo být hlavní!

0/0
29.8.2014 12:03

D27a30n77i12e48l66a 35U40r27b46a93n86o83v58á 2764330955506

Dřevostavba je ve výsledku jen o tom jaký je použitý konstrukční materiál. v USA jsou dřevostavby skoro všechny domy u nás je holt tradicí něco více hutného jako cihla kámen beton, ale nosná konstrukce fakt neříká nic o tom jak by "měl" vypadat dům uvnitř. Vždyť tu nosnou konstrukci ani nevidíte.

tak že co přesně podle vás na tomto typu domu předurčuje jak má vypadat interiér?

jinak chápu argument že se vám to nelíbí (mě taky ne) ale nechápu tu Vaši úvahu o typu domu a interiéru...

+1/0
29.8.2014 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.