Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kanadský srub a roubenka z cedru. Brutálně primitivní stavby v Česku

Česká roubenka z červeného cedru, kanadský srub z kulatiny na Šumavě a valašská dřevěnice v Krkonoších. Když se dřevostavba nenaplánuje s ohledem na okolní prostředí, může působit jako pěst na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a84t47e34ř79i95n31a 59O92d82e65h44n18a13l59o91v43á 6381485271713

Ten kanadský srub si pamatuju jako malá holka, byly tam jen základy, oblouky zadělané mříží. Bylo to tak ještě před pár lety, museli to čerstvě dodělat. Ale je to na nádherném místě. Kousek je řeka Úpa, jsou tam nádherné oblázkové pláže, hluboké tůně plné obrovských pstruhů, kteří nežerou žížaly. Škoda jen, že se v řece, ani v létě nedá koupat, jak je ledová.

0/0
10.7.2014 21:57

J86a32n 94P59e23r76n71i97k 8750421558576

No nadávat sice pan novinář může, ale v podstatě nikomu nic není do toho, co si postavím na svém pozemku, pokud to neomezuje činnost souseda (omezením mám na mysli např. zastínění pozemku mrakodrapem, ne že se sousedovi nelíbí má architektura). Nikdy by nebyl postaven Neuschwachstein, Lednický minaret nebo Karlův most.

0/0
19.6.2014 8:58
Foto

P26e26t50r 77H80a53n65á26k 6338371364

Máte úplnou pravdu. Stavební úřady jsou obvykle zkorumpované nebo obsazené hlupáky. Někomu zakazují plochou střechu a jinému povolují tyhle roubenky.... Stejně úchylné jsou regulace energetické náročnosti budov.

0/0
7.7.2014 9:31

T71o38m 52K48r95i19s12t 9650644222467

Pan Grygera je zcela jistě primitivnější než kulatina sama a měl by si za ten článek naliskat. V podstatě co věta, to pěkný blábol. Jeho tým (Rak, Smola i Ružička) očividně neví nic o architektuře, kultuře, tradici ani tepelných vlastnostech masivních staveb nebo to jsou zaprdění konzervativci.

Sruby u nás byli mnohem dřív než cihla. Energetická a ekologická náročnost, vliv na zdraví aj. je ve prospěch dřeva. Ale dlouze se rozepisovat nemá cenu, kdo chce, najde si objektivní a odborné články sám a hlavně si udělá sám zdravý úsudek.

+2/−1
12.6.2014 19:35

P50e67t75r 47V57i10n71t45r26l20í66k 3686754571

aha, takže sruby z kulatiny ne, ale moderní krychle, či stavební nedodělávky, které dle mého hydzí okolí ještě více a to i mnoho let tolerovány jsou, ještě bych zapomněl na komunistické bytovky, které jsou v každém druhém horském městečku... kam jsme se to dostali... :-)

+7/0
11.6.2014 16:50

M12a75r27t87i69n46a 28T30r15o71j31a85n15o42v55á 5363468455

No, měl ten člověk, co si postavil první roubenku v Krkonoších, velkou kliku, že v té době nebyli žádní ochranáři, památkáři a architekti. Celý život by se po něm vozili, že se ta dřevěná příšernost mezi tradiční jeskyně  (nebo v čem tam před příchodem první roubenky lidi bydleli :-)) vůbec nehodí a že je buran a anekulturní osoba.

+5/0
11.6.2014 15:29
Foto

L54a59d61i38s40l39a84v 89S77v74e37c 8649353222426

Mne osobne se sruby libi . Rozhodne vic nez vselijake roubenky ,ale je to muj nazor a respektuji ,ze jinym se sruby v zemich ceskych nelibi . To je ciste vec vkusu . Panelaky  v cesku take pred 50  roky nestaly a podivejte se kolik jich tam dnes mate  a jdou stale na dracku . Na svem a za sve at si kazdy postavi co chce ,treba obytne mraveniste .   ....................... co mne ale dostalo doslova do kolen  je anketa . Koukam ,ze mate  tech prikazu , zakazu , doporuceni ,narizeni malo . Jednou se s toho po..rete , az vam bude narizeno kolik  sprusli musi mit vas dreveny plot  a jak daleko od sebe , az budete zadat o povoleni jedne sprchy nebo pouziti jedne toalety  nad PLAN . Ale tak vam treba . Orwell by s vas mel radost ,v cesku by nasel spoustu inspirace pro pokracovani sveho romanu

+2/0
11.6.2014 14:39

P80a36v42e54l 63Z87á94c58h79a 5310576271520

Laikovi se muže zdat klaciská srubovice kycovita, ale z technického hlediska ma neopracovaná kulatina a presahy v rozich svuj význam. Přesahy v rozich se stavi i v klasickych roubenkach. Postavit takovou stavbu ze dreva je trochu jina stavarina. Clovek se na ni musi divat uplne jinak a poradne ji navrhnout umí dnes v republice jen pár lidi.

+1/0
11.6.2014 7:04

P38a49v59e21l 76Z21á42c38h21a 5560266651580

Zrovna v tomhle pripade se mi zda zbytecné vyhlasovani války srubovicím a roubenkam... ve stavebniíctví se dějí daleko vetsi prasarny, ktero stoji za clanek, ale chapu, do drevenic se lehce kope. Tyhle drevenice pokud se o ne nekdo prestane starat tak z vetsi zhniji. Nektere hruzy zde budou strasit daleko dyl.

+1/0
11.6.2014 6:58

A39l16e42š 40J36a95n93á31č78e30k 3223544196133

Pokud to nestaví v nějaké pamétkové zoně tak ať si staví dům jaký kdo chce, ať si udělají srub třeba na pražském sídlišti je to věc majitele. Mě se taky některé domky nebo auta nelíbí a přece nebudu někomu zakazovat aby si za své pořídil co chce a na svém si postavil co se mu líbí.

+12/−3
10.6.2014 20:40

V10á95c72l43a81v 59P63o41u60s32t98k24a 3740111642

Jak jste přišel na to, že někdo někomu něco zakazuje?

0/−1
10.6.2014 20:43

P68e93t13r 42J16a71r38o98š 2504251255867

anketa?

+4/−1
10.6.2014 22:01

V25á41c54l38a41v 56P98o86u29s18t55k29a 3910251562

Neměl byste brát ankety na iDnes ta vážně. :-P

+1/−2
10.6.2014 22:17

M55i77l97a75n 73K94l16o14u29č57e84k 3250985668887

Ale můžete mu říct že je to hnus a je že je to buran ne?

+6/0
10.6.2014 20:53

P11e14t81r 18J48a26r73o16š 2664681465687

to ano. nazor tu nikdo nikomu neupira. ale je tu dost diskutujicich i hlasu v ankete, volajici po kontrole a regulaci.

+3/−1
10.6.2014 22:01

V17á69c16l83a34v 60P51o46u83s92t68k46a 3880491672

Tomu se říká demokracie. Potřeby většiny převyšují potřeby menšiny nebo jednotlivce. :-P

+1/0
10.6.2014 22:17

M59i32l36a36n 50K11l13o19u87č39e90k 3200745478397

Vy už jste ale také volal po regulaci a to když omezujete volbu mimo památkové z'ony.

0/0
10.6.2014 23:22

P80a12v66e37l 46J67e59ř49á25b18e24k 7421382584677

Tento názor je celkem zhoubný. Stavět by se mělo s nějakým smyslem pro cit v okolí. kdo projede satelity  a vesnice okolo Prahy, ví o čem píši.

+1/0
12.6.2014 0:33
Foto

M96a24r78t78i83n 66H98e19j24h42a80l 1297159802253

Jo, jo - za penízky jde u nás pořád všechno... V tom (a nejen v tom) jsme stále ještě rozvojová země na úrovni jiných rozvojových zemí...

0/0
10.6.2014 19:38

V71á21c54l72a28v 31P17o17u47s11t32k84a 3680751102

Co tím myslíte?

0/0
10.6.2014 19:43

M85i93l93o55š 11K42o52l76m32a59n 6116273987382

Zhruba před dvaceti roky jsem viděl na stavbě používat jako pomocný materiál právě ten cedr a ještě mahagon. ČechoAmeričan, který byl investorem my řekl, že jej vyjde levněji to dřevo dovést z Ameriky, než kupovat u nás smrk, nebo borovici. Jak je to dnes nevím.

0/0
10.6.2014 20:24

V37á53c27l68a94v 13P43o26u66s46t22k33a 3950571712

Co prosím?

+1/0
10.6.2014 20:30

L76u29d97ě86k 38N72ě14m28e28c 5855301252204

Vy zíráte, my taky zíráme.

+1/0
10.6.2014 20:53

V22l30a50d97i57m15í30r 11P92a57v25l58í41č89e90k 5606383445946

...drazí (doslova!) estéti a regulátoři, nechte život pučet...

+3/−1
10.6.2014 19:35

V40á53c36l11a39v 49P78o40u50s24t54k63a 3760841572

Tak ještě do třetice všeho dobrého....:-P

0/0
10.6.2014 19:37

V94l50a36d98i13m55í59r 24P70a98v95l92í80č57e55k 5866373935696

...drazí (doslova!) estéti a regulátoři, nechte život pučet...

+2/0
10.6.2014 19:35

T85o75m27a88š 96P71o55k75o79r32n62ý 6168105132763

Prostě kombinace peněz a lidské hlouposti. :-(

+3/−2
10.6.2014 19:34

P23a16v12e42l 92R68o41k49y79t50a 3240781790438

Co je hloupost? Bydlet v domě z přírodního materiálu nebo si hrát na rádoby estéta a kritizovat?

+2/0
10.6.2014 19:58

V56á43c95l18a89v 56P62o35u63s60t80k24a 3570871672

Já nevím, jsou cihly přírodní materiál? A co beton? Ten je na tom s přírodou jak?

+2/−1
10.6.2014 20:06
Foto

P93e29t73r 39P73r57o51c19h23á87z67k52a 3812576572574

Raději tohle,než leckterá rádoby umělecká díla našich architektů.

+13/−3
10.6.2014 19:18

M90a14r60k10é51t28a 59P65o17č 3685330585494

Tak pokud se někomu nelíbí tenhle srub, přijeďte se podívat k nám do Klimkovic. Tady si majitelé postavili podobnou obludu přímo u městského parku. :-/ Viz. odkaz na mapy: https://www.google.cz/maps/@49.784233,18.133253,3a,21.3y,238.71h,91.95t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWqu-sjCKeFOGolYYc91eWw!2e0, fotka je starší, momentálně je dům doplněn o "vkusné skalky". No vypadá stejně geniálně jako sádrový trpaslík na krtinci uprostřed zahrady. 8-o

+4/−3
10.6.2014 19:14

T17e39r18e59z34a 32H62a56j83k60o69v27a 5697482664790

Slusna hruza.

0/0
11.6.2014 9:14

P42e73t66r 20G77a32r66d10o95ň 4626425283317

Podle mě to nevypadá jako kanadský srub, ale jako ruská dača.

+9/0
10.6.2014 19:10

P20a24v90e44l 50Z88á38c27h45a 5520496961320

Jasne ve meste nebo na jizni morave bych to asi nestavel...ale pojud si nekdo postavi srubovici na horach, tak mi to zily netrha. Je to aspon ze dreva. Myslim ze jsou daleko vetsi stavebni nemravnosti, ktere stoji za clanek.

+14/−1
10.6.2014 18:58

Z68u50z14a25n90a 58K41r95e67j11č53o25v74á 7491289395360

Asi tak :-) Kanadský srub na horách budeme zakazovat a raději budeme lidi tlačit, aby si postavili nějaké architektonické veledílo v moderním sterilním, betonovém a krychloidním stylu ;-) Mně osobně se sruby líbí, patří někam pěkně k lesu, akorát je nemusím tolik "přeplácané" jako je ten na fotce... Ale tak či tak nemůže přece nikdo zákonem omezovat to, jak člověk za své peníze bude či nebude bydlet....

+3/0
10.6.2014 23:07

P67a31v66e92l 51R41o48k16y55t57a 3320391530448

Pokud mi vadí něco jenom z estetickýho hlediska tak mám problém především sám ze sebou.

+8/−7
10.6.2014 18:50

P49e74t35r 82K68o77v37a21ř38í12k 1391613819937

S tímto názorem tu nepochodíte - spousta diskutujících je přesvědčena, že když se to nelíbí jim, nemůže se to přece líbit ani ostatním, tím pádem nesmí být takový dům postaven a mají právo do toho mluvit. Taky jejich logiku nechápu, ale co naděláte. :-(

+1/0
12.6.2014 9:15

P75e48t45r 22J52a94r33o19š 2694631465837

me se zase nelibi ta moda tzv nizkoenergetickych domu - totiz bunkry odlite z betonu. ale rozhodne neuvazuji o tom, ze bych to nekomu zakazoval.

stejne tomu rozumi a padne argumenty ma defakto jen par studovanych architektu. ten zbytek proste jen hloupe zavidi. pro takove mam jen jediny vzkaz. chapu ze reklamy mezi TV serialy jsou otravne a tak je treba je vyplnit diskuzemi na internetu, ale vazne - starejte se o sve.

+7/−2
10.6.2014 18:49

V20á73c59l19a35v 50P20o78u24s71t39k10a 3520141532

Dobrá rada za pět korun. Mám pro vás také jednu. Vadí-li vám v diskusi názory jiných, nečtěte je. Ušetříte svůj krevní tlak. :-P

+4/−1
10.6.2014 18:53

P97e53t38r 80J22a38r18o53š 2724621555897

ja mam tlak naprosto v poradku. ja se o sebe staram ;-)

+1/−1
10.6.2014 18:57
Foto

P17e31t95r 79P11r72o98c23h89á37z27k38a 3792516552534

Za první půlku +.Ta druhá už je zbytečná.Svůj názor může říct každý byť tomu nerozumí.Diskuse je o pocitech a ne o tom zda jsem nebo nejsem odborník.Vy sám to svým příspěvkem porušujete.

+5/0
10.6.2014 19:21

P65e68t31r 50J22a93r80o15š 2264651925557

mate pravdu. nechal jsem se trosku unest.

+1/0
10.6.2014 21:55

J39i60r30k11a 80H76o56n33c33ů 2644184131718

Kanadský srub může být pěstí na oko, ovšem některé developerské projekty, například apartmány na Horních Mísečkách, jsou spíš ranou na solar.

+9/0
10.6.2014 18:40

P12e79t98r 39M48a53t94ě10j38í11č26e18k 2889303854805

V orlickach si taky kdosi postavil barak z kulatiny a vypadalo to ... no blbe. Starosta ho pak donutil aby vzal hoblik a kulace zarovnal.Sice na rozich je to trochu divny, ale jinak ta chalupa tam najednou zapadne.

+3/−2
10.6.2014 18:33

P83e85t30r 66J81a57r95o80š 2864761585507

pan starosta muze maximalne pekne poprosit. mel stesti, ze dotycny byl zrejme docela rozumny clovek.

+4/−2
10.6.2014 18:51

P74e76t18r 45N96o84v14o89t18n13y 3469652639172

pan starosta muže nepříjemnosti zpusobit znacne.

0/−1
11.6.2014 2:56

P85e65t30r 72S78v59o47b43o12d78a 8364298854810

Recyklace článku. Opět a znovu. Proč ne. Opakování je matka moudrosti, že?

+1/0
10.6.2014 17:57

V22ě27r81a 51B71e17n33o78v60á 7517410795849

Zde platí méně je někdy více, ale jde o novostavbu a dřevo pracuje a postupně docílí tmavší přírodnější barvy.

+1/0
10.6.2014 17:49

D87a95v79i94d 21K63r44a90j42í73č11e20k 7383773946267

Tak určitě! To bylo první, co mě napadlo. Klidně stačilo natřít tmavým lakem a z odstrašujícího příkladu by byla vzorová stavba.

+3/0
10.6.2014 18:08

M70i11l94a16n 77K70l31o31u33č48e80k 3640235588957

To těžko, nejde o barvu, takovéhle obludy z kulatiny tam prostě nezapadají

+3/−3
10.6.2014 18:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.