Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neblázněte, pronájmem nevyděláte, radí zkušená čtenářka

Je mi upřímně líto lidí, kteří investují svoje těžce nabyté prostředky na zakoupení bytu. Nemovitost často opraví s tím, že ji budou dlouhodobě pronajímat. Věří, že tak své úspory nejlépe zhodnotí. To ale v podstatě není možné, píše čtenářka Šárka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20l23a65d72i36m94í61r 89Z89u27z23á68k 4778792950118

Dobrý den, 

tenhle článek vzbudil pochopitelnou reakci mezi diskutujícími, opravdu se nedá říct, že pronájmem se obecně vydělat nedá a rozhodně ani to, že všichni slušní lidé už bydlí ve vlastním bytě. 

Zabývám se investičními byty už dlouho, a proto jsem na tento článek reagoval trochu obsáhleji na svém blogu: http://www.home-institute.cz/vydelat-penize-pronajmem-bytu. 

Majitelé bytů ani lidi, kteří se chystají k investici, by se neměli nechat vystrašit, byla by to škoda. Každý, kdo je ochoten se věnovat dobré správě svého bytu a kdo ho koupil v dobré lokalitě a dobré kategorii, může na pronájmu vydělat.

0/0
28.3.2014 9:56

P47e92t96r 28D55v42o14ř74á56k 9194457712610

Někdo vydělá, někdo ne. Tohle bude časem lokální záležitost. Demografický vývoj je neúprosný a volných nemovitostí na trhu bude přibývat. Ostatně v mnohých městech za posledních 14 let ubylo obyvatel. Ani výstavba domů a bytů už neporoste jako dřív. U nás jsou stále na prodej nové domy, které byly postaveny před několika lety. 

http://www.czso.cz/csu/tz.nsf/i/stredocesky_kraj_zustane_nejlidnatejsim_krajem_i_v_roce_2050_20140122

0/0
26.3.2014 9:01

D31a57n 10M29a26c48h23o71l15d79a 8617712884812

no ja nevim pronajimam byt uz 5 let a zatim musim zaklepat, jedni tam byli 3 roky, dalsi tam je uz dva nejsou naznaky na odchod. Problemy s nimi zadne. Zaplati mi hypoteku a za 2 roky je byt zaplaceny. Kdybych ho ted prodal, tak jsem na tom uz vydelal, nehlede na to ze ho muzu pronajimat dalsich 10 let s nejakyma drobnyma investicema. Jedine co ma pani pravdu je si vybrat spravne lidi, protoze se na tom vydelat da, kdyz na to clovek nekasle

+5/−2
24.3.2014 13:48

D77a80v95i17d 53M88a49r13e15š 8450202645769

Pronajímaní bytů, stejně jako plno jiných činností prostě není pro úplné d..e..b..i.l.y. Já si za své 2  pronajaté byty v Pze skasíruji svých čtvrt mega jako každý rok, bez ohledu na to, jaké bláboly se tu na idnesu objevují ....

+3/−2
24.3.2014 11:42

P19ř90e25m26y58s88l 37H67r68o23m48a60d41a 2814386428231

Dva byty pořizovací cena 5 milionů, čistý zisk ať nežeru 150 000 ročně = za 33 let se vám investice navrátí - pokud budete mít štěstí a dům vám nezničej.

Tak to si skutečně gratulujte a zařaďte se mezi ty - no jak jste to tečkoval ;-D

+4/0
24.3.2014 13:19

D44a55v66i60d 35M93a60r11e91š 8810212285529

cisty zisk 250k rocne, umite cist? pronajimam je 5 let, vsechny penize jsou do plusu, nejsou na hypo a cena tech bytu opravdu neklesa. Mam  je pro decka, ktery je budou mit tak za 15 let, cili do te doby z nich bude tak cca. 4 mega na utratu ...

0/−3
24.3.2014 15:41

P63e19t61r 71H14l80o88c62h 4136814618236

Ano, ale ty byty stály každý 4 mega a ten člověk mluví čistém zisku na investovaný kapitál, což je pro Vás asi těžko pochopitelné...

+3/0
24.3.2014 17:32

M19i66l57a56n 22G16á21l 4690916114631

No pan Mareš bude zřejmě jedním ze šťastlivců, kterým byty spadly za komické částky do klína v první vlně privatizace. Každý bohužel takové štěstí nemá...

+2/0
24.3.2014 23:51

J97a25r82o96s64l25a66v 17K25a48d26l58e39c 2973693771575

Na pronájem není potřeba kupovat předražené nemovitosti.:-)

+1/0
25.3.2014 17:09

L52u59m41i72r 14N47o26v36a13k 8531793746108

velký krásný byt uprostřed prahy přeci pronajmout musíte… pokud si lidi koupí byt na zličíně a myslí si, že ho pronajmou a budou rejžovat, pak nepřemýšlí hlavou… to si můžu koupit taky… já chci ale bydlet uprostřed prahy, vlatní byt nepotřebuju, až se mi přestane líbit chování pronajímatele, budu své peníze dávat jinému majiteli bytu - easy: poptávka - nabídka

+1/0
24.3.2014 11:18

V57á59c62l54a63v 55J30o83n33á46š 8452743452733

Zkušená čtenářka? To jako že je zkušená ve čtení?

0/0
23.3.2014 23:13

P91ř18e27m57y52s38l 63H26r41o69m89a92d77a 2664696618711

Hlavně teď po tom začal jít fest berňák. Doměřuje daně i za špatné náklady.

+1/0
23.3.2014 21:17

R86a41d25e89k 65P95r83o44c23h56á72z29k23a 2943979688

To není žádný blábol, ale zjevně normální PR masáž (určitě dobře placená) nějakého developera ;-D

+4/0
23.3.2014 20:18

R72a33d28e84k 95P36r45o45c41h27á92z63k70a 2773639238

To je šílené. Zase se mi špatně zařadil příspěvek. Opravte si ten redakční systém, teď jsem si zcela jistý, že to nebylo moje ukliknutí! ;-O

+1/0
23.3.2014 20:19

J71a74n 58F42r29o82l35í21k 6436230395814

Nikdo si nedělá naděje na pronájem jedné osobě na věčné časy. Investovat do oprav bytu, domu je normální. I tam kde sama bydlíte musíte občas něco opravit, vymalovat atd. Nepronajímat pod cenou je věc dikutabilní. Raději se krátkodobě vzdám zisku než by zůstal dům neobydlen. Když je nájemník ve finanční tísni a jinak se chová slušně jsem rád, že mě v zimě topí za své peníze a barák mě tak nespadne na hlavu. U bytu to ovšem většinou neplatí. Na pronájmu nezbohatnete, ale vlastnit majetek je lepší než Singerovy inflační peníze.

+2/0
23.3.2014 15:44
Foto

J89o96h28a74n91a 33U14l43r51i76c75h59o95v79á 9587484131

Jsem slušná, a přesto bydlím v pronajatém bytě - od města, neboť na vlastní byt nedosáhnu. Jsem sama s dítětem a hypotéku mi nikdo nedá. Myslím, že i nadále je poměrně dost lidí vděčno za dlouhodobý pronájem.

+7/0
23.3.2014 15:24

P29a73v44e92l 59O57d47r45a65z49i88l 6964169507810

No jo, ale vy už bydlíte, takže těm, co slušné dlouhodobé nájemníky shánějí, asi nepomůžete;-)

+1/0
23.3.2014 15:26
Foto

J96o63h55a43n97a 27U71l46r72i29c71h93o98v97á 9467494331

To je otázka...Jde o to, co s tím bytem má MÚ v úmyslu, když ho nekoupím...

0/0
23.3.2014 15:37

Ř86e18h23o49ř 93V88l40a49s80á38k 2354824241456

Tak stát se toho může víc. Třeba taky přestanete být sama s dítětem.

+1/0
24.3.2014 9:56

D44á35š92a 61D41o34s25t49á84l56o36v71á 1729873620472

Proč byste ho nekoupila? Vždyt je to dnes největší vejvar, byt v privatizaci za zlomek tržní ceny. Pokud ho nekoupíte, město může byt nabídnout někomu jinému, nebo Vám prostě zvedne drasticky nájem.

0/0
30.3.2014 10:16

M47a28r10t65i20n96a 37T42a13u73š24k93o27v88á 7462639583831

Je pravda, ze s pronajmem bytu je mnoho starosti, shaneni najemniku, reseni problemu s najemniky, udrzba, administrativa, dane. Dnes uz ale existuji firmy, ktere zajistuji kompletni servis, tak ze se majitel nemusi o nic starat a byt Vam maximalne vydelava. Ja vyuzivam jiz 5 let spolecnost Bohemian Estates a maximalni spokojenost. Mam nekolik bytu na pronajem a v dnesni dobe to podle meho nazoru je nejlepsi investice. Byty mi vynasi kolem 5% z vlozenych prostredku a hodnota bytu alespon pokryva inflaci. Lepsi nez sporak v bance. :)

+1/0
23.3.2014 14:40

V36á68c16l45a14v 24J18e46b33a66v23ý 8320259513856

A ještě nám řekněte, jestli náhodou neděláte například v Bohemian Estates a nehoníte si tady triko :P

+4/0
24.3.2014 2:24

P42e90t16r 82V58i35n46t97r59l58í67k 3196304321

můj názor je takový, že nejlepší výdělek na nemovitosti je takový, když dům buď postavíte, či opravíte a následně prodáte, pravda je, že pronájem je spíše z nouze cnost, aby byla nemovitost, či byt  alespoň udržovaná, lidé jsou takoví, že se k tomu majetku chovají jak k cizímu a pak to tak také vypadá, tudíž se dá říct, že i když dostáváte nájem, stejně po nájemníkovi často musíte něco opravit, vymalovat atd, prostě jak když investujete do svého bydlení, takže to ve finále stojí nervy a taky peníze, tudíž je lepší tu nemovitost radši prodat, zhodnocení rychlé efektivnější a vysoké

0/0
23.3.2014 13:19

J94a20r72o22s88l60a93v 41K11a24d84l56e72c 2733693291805

Ano, znám lidi, kteří koupí nemovitost v co nejlepším stavu = zbytečně vysoká investice... pak ho předělají k obrazu svému, včetně nábytku = vyhozené peníze... pak shánějí "solidního" nájemce = ztráta investic... nedokáží si sami právně ošetřit nájem ani podat daňové přiznání = ztráta investic... a po nájemnících opět nová rekonstrukce = vyhozené peníze... a pak znova dokola... ANO, pro takové lidi ani takováto debata nemá vůbec žádný význam. Proto tito lidé jsou tam, kde jsou.:-)

+1/0
23.3.2014 13:30

P58a72v17e83l 97O39d79r98a58z88i69l 6554869467150

To jo, ale stavbou domu asi strávíte víc času, než běháním kolem nájemníků.

0/0
23.3.2014 15:25

P86e24t38r 55V50i19n36t90r91l10í88k 3916974111

třeba půl roku, když tu stavbu provádíte ano, nicméně máte potom čisté peníze z výdělku a konec starostí, ve finále se to vyplatí

0/0
23.3.2014 21:09

P61a72v37e40l 77O18d46r23a47z95i80l 6914239407700

Půl roku???

+2/0
24.3.2014 9:05

R33a85d23k77a 78M69a58t45z24n78e71r 2315804246822

Srovnavat trh s najemnimi byty v CR a v Nemecku nelze. Tady nejdo o solidni ci nesolidni najemce. Duvod si byt pronajmout a ne koupit je casto MOBILITA. Lidi v CR nejsou zvykli se stehovat za praci. Cele rodiny v CR uz po nekolik generaci bydli ve stejnem meste/vesnici, a koupe nemovitosti tuto situaci jeste "betonuji". Ale stezovat si ze nekde jinde jsou vyssi prijmy.... to jo. V najmu v D bydli i lidi s velmi nadprumernym prijmem, nebot se nechteji vazat problemem s vlastnictvim. To neni jenom otazka penez.

BTW: vydelavat najmem neni ani tady - ciste z financniho hlediska - zpravidla dobra investice. Porizovaci cena (pokud nespadla nemovitost nekomu napr. dedictvim do klina...), urok, naklady na udrzbu, zdaneni prijmu (zde narozdil od CR pravidlem!) vers. prijem z najmu.... to neni nic na zbohatnuti. Byty k pronajmu se vyplati pouze v nekolika vybranych mestech a pokud nejsou financovane.

0/0
23.3.2014 13:13

J18a47r81o96s95l26a42v 24K19a37d68l73e75c 2413743571945

Nejhorší investice je do nové nebo opravené nemovitosti, ve které nehodláte bydlet sama. Tato investice se rozmělňuje až od přblibližně deseti vlastněných nemovitostí... pak už přichází do úvahy i podstoupení pronajatých nemovitostí dalším nájemcům, což už ale nebylo smyslem článku a diskuze.:-)

0/0
23.3.2014 13:35

P95a29v68e24l 75O23d28r41a13z36i23l 6614159867640

Z vašeho příspěvku vyplývá, že v Německu doplácejí majitelé domů na nájemníky z nějakého virtuálního fondu.

Dále by to znamenalo, že nikdo nebude investovat do nové bytové výstavby, protože, jak píšete, se to nevyplatí.

Je to tak? Mí příbuzní z Německa tedy říkají trochu něco jiného.

+1/0
23.3.2014 15:29

J97a64n 86F43r20o25l43í53k 6896700145504

To je časté klišé, že lidi v Česku nejsou ochotni se stěhovat za prací. Tím nás krmí politici a noviny. Skutečnost je taková, že já i v mém okolí pronajímáme lidem z Bruntálska, Karviné a Opavska. Nejde o studenty ale chlapce a děvčata, kteří si u nás našli práci a žijí singl. Doba se mění.

+2/0
23.3.2014 15:51

A20n94n81a 13V49e30s75e35l61á 3559670421330

já se taky přidám, mnoho a mnoho lidí nežije ve městě kde se narodilo , odstěhovali se kvůli práci jinam. Ono dělat IT zaměstnance za 20 tisíc v Karlových Varech není vůbec žádné terno.  Jsou města odkud lidi v mladém věku utekli za práci jinam a ve městě zůstali převážně důchodci. Vůbec nemáte tušení jak velké číslo to je . V mém okolí odešlo mnoho lidí za prací jinam.

+1/0
23.3.2014 22:02

J63a64r91o89s29l62a13v 50K14a74d20l53e41c 2473783611745

Zkušená čtenářka je asi mimo.:-) Nechat peníze ležet vzhledem k inflaci je čirý nesmysl. To je můžete vyhodit oknem. Nemluvě o nejisté politice EU. Nemovitost na pronájem nakupuji ve stavu jakém je a v takovém ji pronajímám; nic neopravuji, ale nechám vše na nájemnících aby si to utvořili k obrazu svému. Ceny se pohybují na vesnicích již od 200 000Kč - nájmy již od 2000Kč, což je čistý zisk po odečtech zhruba 10%. Pokud přidáte službu, tak už podnikáte a odečtete si mnohem více. Do deseti let je investice zpátky bez inflační doložky (o tu Vám naopak peníze rostou každoročně - navíc je můžete dále nechat zhodnocovat) a kdykoli můžete nemovitost zase prodat (což udělá jen blázen), takže za deset let můžete mít z 200 000Kč až 500 000Kč. To Vám asi žádná banka nedá:-). A tak mohu pokračovat v malých městech od 500 000Kč až po velká města. Poslední zkušenost Praha: Byt necelé 2mil., pronájem pod cenou 12tis. Nemusím snad pokračovat. Pokud chcete kvalitnější nemovitosti - dokonce levnější a spolehlivější nájemníky pak hledejte v Německu. Pravdu má zkušená čtenářka v jednom, a sice v tom, že to není pro každého. Musíte u toho také trošku přemýšlet. Moje zkušenost je ta, že panelák Vám nájemníci nezničí. A ty holé zdi vymaluju sám za jedno dopoledne, nic neřeším, jen polohu nemovitosti a její cenu.:-)

+5/0
23.3.2014 11:53

D77á53š71a 72D17o45s30t32á72l40o39v60á 1129513950542

Bych chtěl vidět, kdo Vám za pronájem nějaké vybydlené 1+1 špelunky (cena pod 2m) dá v Praze 12 tisíc bez energií s tím, že si to tam ještě bude sám opravovat ;-D Takový byt jde bezpečně sehnat do 8-9 tis. včetně energií.

0/0
30.3.2014 10:19

Š19á55r60k50a 63T70e17s10a10ř15o30v70á 7597171828951

Můj příspěvek byl určen lidem, kteří si představují, že si na stará kolena zajistí přilepšení k důchodu tím, že svoje těžce vydělané a ušetřené peníze investují do bytu a budou ho pronajímat, aniž by s tím měli nějaké zkušenosti.

Je to celé jen o tom, že pronajímání bytů je prostě podnikání jako každé jiné (jak tady již někdo velmi všimavě zmínil), může přinést zisk, ale není to automatická samozřejmost. A určitě to není renta bez práce jak se mnozí domnívají. A pokud jste starší člověk a chcete investovat celoživotní úspory, tak abyste z nich měli pravidelný příjem, tak je dobré si uvědomit, že toto je sice možnost, ale ne pro každého.

Pro někoho je prostě vhodnější nakoupit třeba akcie (telefonní operátoři dávají dividendy kolem 9%) nebo uvažovat o jiných variantách.

Koho jsem se nějak dotkla, tomu se omlouvám, to jsem nechtěla.

Příspěvek nebyl míněný jako útok na nikoho ani nějaké naříkání nad špatností světa, ale prostě jen čirým zkonstatováním jak se věci mají a jak funguji.

Přeji všem... krásný den ;-)

+4/0
23.3.2014 11:04

P73a85v77e24l 70O59d55r28a71z66i55l 6324729887110

Telefonní operátoři dávaj dividendy kolem 9 pct. čeho?

Renta bez práce to může být, když její část obětujete správci.

Bohužel pak těch bytů potřebujete několik desítek.;-)

+1/−1
23.3.2014 11:08

Z33d24e98n31ě90k 28G20l20a16s 7458708728115

Takovýto příjem z pronájmu pro důchodce ještě pohoršil. Odpadla pro ně sleva na daň a jeho část se tedy odevzdá FÚ.

+1/0
23.3.2014 11:41

J25a59r72o65s57l42a85v 26K73a81d82l58e10c 2413783961255

Dají se udělat takové odečty, že daň je pak v řádech jen několik tisícovek.:-)

0/0
23.3.2014 11:57

J84a36n 20F14r96o56l59í85k 6906770635744

Pronajímat umím. Nejsem sice génius, ale hrubky nedělám. Investovat do akcií si netroufám. Sice jsem na rozdíl od mnohých kuponové body investoval sám a celkem i slušně vydělal (šílené úsilí v době bez kloudného internetu), ale do akcií se může pustit jen fanda, který se trhem zabývá nebo člověk, kterému je investování zaměstnáním. Myslet si, že nakoupím Telefoniku a ČEZ a díky tomu mám vyděláno, no tak to nefunguje. Jinak to také beru jako diskusi bez urážek a emocí. Prostě každý máme nějaké zkušenosti a není špatné se o ně podělit a rozšířit si obzory.;-)

+1/0
23.3.2014 16:00

P70a77v10e86l 53O13d22r92a89z73i39l 6124849597420

Dlouhodobí nájemníci a slušní nájemníci samozřejmě existují, problém je hlavně v tom, že již dlouhodobě a slušně bydlí jinde. Je to jako s kvalitními a dostupnými byty, jsou již obsazeny.

Na trhu se potácí ten zbytek, z velké části kočovný jak z důvodu chování a platební morálky v případě nájemníků, tak z důvodu nesouladu cena/výkon v případě bytů.

Trh je nadále drsně pokřiven nízkými nájmy, které si mohou dovolit ti, kteří nemovitosti restituovali, případně získali za směšné peníze při potenciálně protiprávním rozdávání majetku obcí. Až budou tyto vlivy vylikvidovány a zbyde jen stabilní část těch, kteří budou pod náklady prosté obnovy prodávat třeba zděděné byty, tak se situace vylepší.

A na závěr, nákup nemovitosti k pronájmu neslouží ke zhodnocování peněz, ale k jejich ochraně před inflací. V době rostoucí populace mohlo sloužit i ke zhodnocení, nyní je to diskutabilní.

+2/−1
23.3.2014 11:03

P25a71v90e86l 40K23u90r59a43l 5621964280120

Ono i v době rostoucí nezaměsnané populace to zhodnocení také není moc pravděpodobné.

0/0
23.3.2014 11:27

A23n79n65a 64V32e50s12e13l82á 3719550381660

nájmy jsou adekvátní k platům , nejsou adekvátní k cenám nemovitostí. Je to dáno tím, že na trhu je mnoho financí a málo příležitostí k investicím , proto tak velká cena nemovitostí

0/0
23.3.2014 22:08

P13a34v21e95l 17O28d47r24a43z23i10l 6904329617790

Cena nemovitostí se odvíjí od ceny nových nemovitostí, že, těžko někdo bude kupovat starou kuču dráž, než nový byt ve srovnatelné lokalitě.

A ceny nových nemovitostí jsou dány právě tou lokalitou shora a náklady zezdola, těžko vám někdo bude prodávat novej barák pod cenu materiálu a práce, že.

+1/0
24.3.2014 9:07

P28a65v34e55l 83O19d79r20a17z74i78l 6444569397420

To dá rozum. Pronájmem vydělá zkušený domácí, ne zkušený čtenář.

+2/0
23.3.2014 10:56

P10ř44e57m72y19s65l 48H46r54o77m80a87d78a 2654656738981

Pořízení nemovitosti je dlouhodobá investice. Zisk není z pronájmmu, ale ze zvýšení cen nemovitostí. Problém nastane tehdy, pokud přestane cena nemovitostí růst.

Po intervenci CNB máme skutečný problém, ceny stavebních materiálů prudce rostou a ceny nemovitostí stagnují. Doufejme, že se jedná jen o dočasný problém.

0/0
23.3.2014 9:18

A87n31n84a 26V46e98s53e57l33á 3249130311370

Díky úžasnému zákonu o exekucích , kterých je dnes kolem 4 milionů je český realitní trh a sním stavební trh totálně v háji. Česká republika by neměla problémy kdyby lobby skupiny neprotlačovali podobné destruktivní zákony. Prodávali by se panelákové byty, lidi by rekonstruovali své nemovitosti a náš realitní a stavební byznys by jakžtakž běžel. Oni neběží , proto tolik oslavných článků na nízké úrokové sazby  a koupi bytů . Z trhu mizí jedna malá stavební firma za druhou , zakázky nemají ani velké firmy . Z trhu mizí hotovost , každý dluží každému. Pronájmy jsou prý moc nízké, ale mzdy taky. Drahé jsou pořád nemovitosti .

0/0
23.3.2014 8:21

A83n89n84a 11V22e64s42e59l51á 3249780291780

http://byznys.lidovky.cz/velka-mapa-cen-za-bydleni-poridit-si-byt-je-lepsi-nez-penize-v-bance-101-/moje-penize.aspx?c=A140321_111858_moje-penize_mev

0/0
23.3.2014 8:52

A77n13n31a 11V53e50s10e79l55á 3359530251620

Třeba živnostníci, kteří zbankrotovali , k tomu aby jste dostali sociální dávky nesmíte vlastnit nemovitost. Takže je skoro lepší být v pronájmu , dostanete příspěvek na bydlení a jinou sociální podporu. Třeba pojištění splácet , tak velký nesmysl a zbytečně vyhozené peníze , v okolí znám pár lidí, kteří přišli o práci a přišli i o dům a měli pojištění  na nesplácení .

+2/0
23.3.2014 9:00

P45a14v25e85l 50O45d24r26a93z90i13l 6774539117410

Exekucí ubývá, takže neplácejte nesmysly. Realitní trh zcela jistě brzdí daň z převodu nemovitosti a případná DPFO.

+1/−1
23.3.2014 11:10

J49a45n 17P15a96v66e31l50k36a 9324707611318

40 000kč z každého mega

0/0
23.3.2014 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.