Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PORADNA ARCHITEKTA: Byt v zoufalém stavu potřebuje radikální změnu

Krásné místo, ale dezolátní stav i zoufalá dispozice bytu. To bývá častá varianta při koupi staršího bytu. Zejména mladí lidé si totiž uvědomují, že lokalita je obrovské plus a interiér lze kompletně předělat. To je i případ dnešní proměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77n63e75t30a 75D19r10a35h98á 4158258627258

Určitě bych po rekonstrukci použila správné osvětlení. Tedy LED žárovky, protože když už jednou rekonstruuji, tak myslím i na úspory. A když takhle vyměním 60W kl. žárovku za LEDku Philips Corepro 9,5W z www.ledorigo.eu, mohu začít výborně šetřit ihned po rekonstrukci

0/0
13.3.2014 9:25

J53a35n38a 74L66a96n57g70m18a80j74e18r97o69v14á 6734162717613

Tohle není byt pro rodinu s dětmi. Šlo by to snad jen v případě, že by z pokoje označeného jako dětský pokoj udělali klasickou koupelnu a kuchyńský kout bez okna. :-/ V obýváku by pak mohli mít jídelní stůl a sklopnou postel, a z ložnice udělat dětský pokoj. Byt je ale zoufale malý a má dost nešťastnou dispozici, žádné úložné prostory se tam nevejdou. Na variantu, že v něm budou vychovávat dítě/děti, ať radši zapomenou a koupí si nějaký jiný.

0/−2
1.3.2014 5:54
Foto

Z31b51y34n10ě63k 78M61e38l27i27c39h17a64r 9555347665649

je to celé takové podivné... např. dostat vodu a odpady tam, kde je teď pokoj se mi moc nezdá... nemám taky rád pokoj, do kterého se jde přes jiný pokoj; asi bych se poohlídl jinde :-)

+2/0
28.2.2014 22:13

B34e31n 86P77a76v53k56a 1127783767171

Všechny varianty bych s klidem zahodil.

1) Je to 2kk či 1+1. Smiřte se s tím.

2) Koupelna přeci musí být vpravo a s oknem. Nevím, co tam zase odborník vymýšlí za bytový kreaturismus. To je přirozená dispozice. A k tomu se tam přihodí šatna.

0/0
28.2.2014 15:20

D49a94n40i59e79l85a 55U44r13b19a36n19o32v82á 2134250925236

je to 2+1 abychom byli přesní.

+2/0
28.2.2014 16:29
Foto

Š79t70ě32p33á81n52k89a 52B27e77r94g31e31r85o71v21á 8423851660590

Nejpraktičtější mi přijde varianta 1. Chybějící umývátko na záchodě bych umístila do vysekaného výklenku.

Dvě koupelny nepovažuji za přehnaný luxus.

0/0
28.2.2014 14:04

A30l18e20x30a56n37d24r 98K14o74s61t60k42a 5329176549826

Není to přehnaný luxus, ale do takto malého bytečku se prostě nevejdou. Respektive daleko víc potřebujete nějakou šatnu nebo špajz, prostě úložný prostor.

+3/0
28.2.2014 16:17

D66a52n50i16e61l18a 60U23r81b32a64n97o88v95á 2454640715146

tak to je opravdu dost špatná dispozice - v podstatě jediné smysluplné řešení je udělat z toho bytu 2kk což ale neodpovídá představě budoucích majitelů, když tam chtějí mít pokoj pro hosta/ pokojíček pro dítě, na 3kk je prostě moc malý a blbě řešený. Myslím, že by bylo lepší, kdyby koupili něco jiného, tohle bude při jakékoli variantě poněkud z nouze cnost.

Odhlédnu-li od přání klienta tak u 2kk tak do této varianty bych 2 koupelny spíš nedávala je to zbytečný luxus pro malý byt, nepříjemné je ovšem to že WC je tak malé, že se tam nevejde umývátko a návštěvy tak budou muset do koupelny v ložnici nebo si mýt ruce v kuchyni,;-)

+2/−1
28.2.2014 11:09

K69a50t74e94ř66i53n84a 77P65e26š61k98o23v41á 7875546891453

v puvodnim stavu tam umyvatko je...tak proc by tam nemelo byt dal?

jinak ale souhlasim, ze je to nestastne, ale urcite se to da...napada me jeste jedna varianta s loznici ve velkem obyvacim okoji oddelena jinak nez naprimo stavebne

+1/0
28.2.2014 14:11

D60a96n21i57e96l48a 33U72r26b20a17n38o95v87á 2374610665786

vy v některém z těch návrhů umývátko vidíte?;-)

Jinak dle norem TZB  se

při otevírání dveří ven a umístění umývátka  dělá šířka WC min 900, délka min 1350 mm, což podle mne toto WC nesplňuje. Samozřejmě udělají li si to v rozporu s normou je to jejich věc ale je to v rozporu se stavebním zákonem.

0/0
28.2.2014 16:28

B87e98n 97P64a37v94k90a 1977233677901

Tak jako to WC a koupelna prostě přirozeně musí zabrat v tom bytě prostor vpravo. Tj. část dětského pokoje.

0/0
28.2.2014 15:23

L76u52d97v60í84k 66G60a56j72d11o50š32í50k 2425773494692

No nevím. S dispozicí se toho moc zásadního dělat nedá. Samé nosné zdi.

Vyřešit malou koupelnu tím, že si musím postavit vedle druhou na úkor obýváku je dost zoufalství.

+4/0
28.2.2014 11:07

M38i33r47k56a 61P98e55c91h79o32v12á 2302581822797

Poohlédla bych se jiném bytě. Tohle je pro ně perspektivně moc malý za dost peněz s nejistým výsledkem.

Taky jsme rekonstruovali byt, když se nám rozrůstala rodina, podle dveří soudím, že zhruba stejného stáří. Můžu říct jen jedno - plán byl hezký, realita překvapující. V podstatě každá zeď včetně stropů a podlah skrývala nečekané tajemství.

+9/0
28.2.2014 10:21

A42l94e73x22a55n53d38r 37K80o87s64t38k64a 5589646869876

Tajemství v podobě zaflikovaných děr, nedokumentovaných potrubí a podobně jsou běžná. Plus to, že se pokusíte v omítce vysekat 2 cm široký šlic na elektřinu a odpadne půl metru a podobně.

+3/0
28.2.2014 11:23

B35e62n 74P75a21v38k76a 1967163807621

Ano, to odpadávání vždy pobaví. Takové to "A je to!";-D

0/0
28.2.2014 15:24

A64l39e96x88a31n17d37r 75K30o31s94t41k11a 5529586909336

Umí to být i nebezpečné, zažil jsem, že po klepniutí kladívka vypadl kus víc než půl na půl metru a v tom i jedna celá cihla. Navíc to bylo skoro u stropu, jít někdo dole, tak nedopadl dobře. A přitom ta zeď vypadala solidně, ani dutě to neznělo. (Jasně, protože to byl tak velký a pevný kus, tak to ani neznělo dutě..)

0/0
28.2.2014 16:15

J44i96r36i 92M43a75r67e83k 2179686143275

Pokud to pan developer s celkovou rekonstrukci objektu  mysli vazne, tak by nove stoupacky v tom svetliku v predsini, nemely byt zadny problem. Svetlik by se dal ve vsech bytech vyuzit take jako satna. V tom pripade bych navrhoval koupelnu jako var. 3 jen o trochu vetsi(2,2x 1,8), hned vedle loznici 3x4m a stavajici loznici jako obyvakokuchyn ve tvaru "el" 5,3x3(3,6)m, dvere stavajiciho obyvaku zrusit a tim vytvorit chodbicku mezi koupelnou, loznici a obyvakem. Kuchyn samozrejmne tahnout po stene sousedici se schodistem.V budoucim detskem pokoji zatim nechat koupelnu pro hosty a pozdeji zrusit. Bez novych stoupacek bych na jejich miste do koupe bytu vubec nesel, protoze pro 3(4)clenou rodinu je takto absolutne nepouzitelny.

0/0
28.2.2014 10:07

J76a16n 74J90a72n96e82č98e43k 9300373810446

"Svetlik by se dal ve vsech bytech vyuzit take jako satna."

To jistě a balkony by se daly obezdít a udělat z nich garáže ;-D

+1/−1
28.2.2014 10:50

J65i92r93i 60M32a26r29e14k 2429986783875

Pro hlupaka kazdy hloupy. Vase dva prispevky v teto diskusi hovori za vse. Radim vice konstruktivity a mene "zoufalstvi" a sarkasmu. Pekny den preji.

0/0
28.2.2014 11:05

J29a87n 71J23a80n61e13č19e97k 9240553140676

Udělat šatnu místo světlíku v několikapatrovém činžovním domě může navrhovat skutečně pouze hlupák, proto ten sarkasmus - nazdar :-P

+1/−1
28.2.2014 11:46

P13a68v58l57a 12N17o24v91á 3365503818165

Já taky nevím, jak jste to s tou šatnou ve světlíku myslel... Jak jste to vlastně tedy myslel?

0/0
28.2.2014 12:08

J61i90r49i 98M84a76r36e86k 2719836343685

Tento svetlik zrejme odvetrava nejake prostory v prizemi nebo suterenu proto si nemyslim ze by pri celkove rekonstrukci domu a dnesnich moznostech byl problem tam udelat odvetrni aktivni+nove stoupacky dodelat podlahy a vyuzit zbyly prostor. Tak asi tak.

0/0
28.2.2014 12:38

J27a80n 27J27a82n29e19č87e35k 9570623660716

To je sice pravda, ale musely by s tím souhlasit a jít do toho všechny partaje, což je absolutně nereálné. Navíc šatna o velikosti cca 150×60 cm by byla v podstatě vestavěná skříň, v tomto případě navíc s úzkými dveřmi - to za tu investici (stavební povolení, projekt, materiál, práce) vážně nestojí.

0/0
28.2.2014 12:47

A11n34n84a 86V60e77s16e65l61á 3899220131340

na stavbě : proč tam máme dávat kolik železa, víte kolik to stojí ? Pepa to stavěl taky tak . Jiné a jiné podobné perličky. Potom se všichni diví, že to praská, vznikají tepelné mosty, odpadává fasáda apod.

0/0
28.2.2014 15:19

J31i87r68i 42M83a78r98e41k 2759846893405

Tak konecne reakce v komunikacni urovni ve ktere bych se chtel pohybovat. Pri celkove rekonstrukci domu nejde o domluvu partaji ale o toho pana developera. Z prilozenych fotografii jsem nabyl dojmu ze jde o totalni rekonstrukci hrube stavby a instalaci(nevidim zadne topeni atd.) a ty partaje si dodelaji vnitrni dispozice ale to se da vycist uz z meho 1. prizpevku. Take jsem psal ze pokud to tak neni tak bych do toho nesel. Mate pravdu s tou "satnou" termin vestavena skrin je presnejsi. Budu predjimat ale dle pudorysu a mych zkusenosti stena s okynkem nema se statikou domu nic moc spolecneho, stropy jsou kladeny pricne a tloustka plnila funkci izolacni. Skrin 150x300x60 neni k zahozeni. Do dalsich spekulaci se nepoustim, ten svetlik nebyl stredobod mnou navrhovane dispozice.

0/0
28.2.2014 17:23

P72a27v61e56l 58V97e33r76n96e59r 1913493352927

podle dispozice oken je na snade, ze svetlik plni funkci prirozeneho svetla v predsini, coz by se muselo resit upravou pokojovych dveri na prosklenne. vysledkem by tedy nakonec byly upravy cenove neodpovidajici funkci.

0/0
28.2.2014 12:56

V77á67c17l36a68v 23J92e61b41a49v55ý 8510779623356

A jakýpak má developer zájem na tom, aby přidal 1m2 ke svým několika bytům nahoře, ale stát ho to bude balík? Developer se na to může z vysoka vykašlat, toho zajímá zisk a ne to, jestli tahle rodina o 2 patra níž bude mít lepší bydlení.

0/0
28.2.2014 22:03

V95o26j44t54ě24c42h 26R58y17c62h66e44c15k73ý 2390477426489

Přeji jim hodně štěstí s rekonstrukci. Ale ten limit 600tis je hodně na hraně, pokud předpokládám, že si to nebudou zčásti dělat sami. Tedy pokud za rekonstrukci nepovažijí jen poopravení omitek a nové rozvody atd. Spíš jak do toho hrábnou, tak to pujde komplet na cihlu a budou rádi, že alepoň parkety budou jim zůstanou původní (že jsou v rozumnem stavu). Renovovali jsme taky starý byt, a na první pohled to taky vypadalo více vpohodě. A to ten náš byt byl v trošku lepším stavu.

+4/0
28.2.2014 10:04

B15e20n 90P14a16v71k96a 1777403767151

Tyhle prvorepublikáky se musí osekat na cihlu. Bez toho jako prakticky nic pořádně dělat nejde. Kdo to dělá jinak, zapláče.

0/0
28.2.2014 15:26

V15o79j44t97ě80c80h 25R46y35c92h75e28c60k53ý 2690337176289

Malý byt a dvě koupelny - velmi chytré. Koupelna se vstupem z dětského pokoje, tedy koupelna jen pro (malé) děti - ještě chytřejší

0/0
28.2.2014 9:27

P32a92v17l16a 45N66o70v30á 3885533478755

A tak děti jednou vyrostou. Já osobně bych dvě koupelny brala. Pamatuji si, jak jsme jako malí s bráchou měli pokojík, úzkou nudli, a tam byl vchod do koupelny. A máma, jak ráno vstávala do práce, do koupelny samozřejmě musela. A přežili jsme to a dodnes žiju a jsem zdráva ;-D Jako dítě jsem to tenkrát neřešila, brala jsem to jako hotovou věc, na kterou jsem byla zvyklá, ale jako dospělák bych fakt uvítala víc osobního prostoru.

0/0
28.2.2014 9:31
Foto

J82a65k21u53b 37S28o68b63o33t58k91a 6224498727856

Ano, za 15 let se jim děti podaří třeba vyhnat na intr a budou mít konečně klid. Ale do té doby se v tak malém bytě, kterému ještě uberou další koupelnou zblázní ponorkou.

+1/0
28.2.2014 10:03

V59o47j44t82ě63c77h 55R47y68c97h68e22c72k76ý 2900367776709

Nebavíme se o nutností chození do koupelny přes pokojík, ale o druhé koupelně (jejím zachování). I ve větších bytech mají jednu koupelnu a častěji vadí nedostatek uložných prostor než absence druhé koupelny. Druhá malá koupelna nemusí být špatná, ale radeji bych ji měl v ložnici.

+2/0
28.2.2014 10:13

P52e36t64r74a 32N35o11v68á83k69o40v80á 7678436594178

No nevím, jestli "přežili jsme to" je vhodný přístup k životu, pokud to lze udělat i jinak.

+1/0
28.2.2014 10:21

P33a85v16l89a 68N29o44v95á 3225843248545

To asi určitě ne. Já jenom popisuju, že mi to jako dítěti bylo jedno a dodávám, že jako dospělé už mi to jedno nebude. A taky píšu, že bych brala dvě koupelny, i když tady je to očividně na úkor prostoru.

0/0
28.2.2014 10:47

M90a71r95t80i30n 69K22o17v21á36ř 2212430233792

U nás jsme to měli podobné. Dvoupokojový byt 53 m2 a žili jsme tam ve 4 lidech 18 let. Tehdy mě to vůbec nepřišlo divné. Ani pokojík jsme se sestrou neměli.

0/0
28.2.2014 13:00

P18a25v66l11a 64N19o15v48á 3905843468185

Neřekla bych, že je tady dispozice bytu zoufalá. Byt má krásné prvky. Líbí se mi okna a dveře. Tak doufám, že rekonstrukce zvládnou se vkusem... nebo alespoň ke své spokojenosti :-)

+1/0
28.2.2014 9:11

L17u40d52v89í18k 80G19a95j86d87o19š20í54k 2355483794222

Pletete si dispozici a vybavení.

0/0
28.2.2014 11:09

P52a91v20l59a 14N77o93v56á 3745193158105

Nepletu. Píšu, že mi se mi dispozice zdá ok, a že si mi líbí okna. To si nijak neprotiřečí a každá věta je o něčem jiném.

0/0
28.2.2014 11:45

P86a59v71l78a 61N81o64v30á 3285393348265

A jenom dodávám, že stávající rozmístění by bylo nejvhodnější pro bezdětný pár. Vážně se mi to líbí. Jak se tam popere rodinka, to je věc druhá. A architekt, si myslím, tomu moc nepomohl. :-/

+1/0
28.2.2014 11:54

H92a29n15a 55S56k38o69u34m36a47l91o35v57á 5460397452

Tak je docela možné, že stoupačky vedou, nebo se nově povedou i tím světlíkem na konci předsíně, takže koupelna v rohu obýváku není takový nesmysl. Pokud ale postaví tuhle novou koupelnu, tu starou by bylo lepší zrušit a buď v ní udělat dítěti krámoviště, nebo zbourat tu příčku mezi ní a pokojem a dítě tam bude mít takovou zašívárnu.

+3/0
28.2.2014 9:05

P94e24t98r75a 18N19o36v26á39k58o71v70á 7278616814288

Přesně, stejně to bude akorát další práce pro matku, která to musí uklízet. Stačí uklízet jednu koupelnu.

0/0
28.2.2014 10:22
Foto

J75a27n 40K97o31c46m27i14c83h 1774614941330

kdyby byla matka rozumná, tak na dětskou koupelnu ani nešáhne a nechá starat děti...

0/0
28.2.2014 14:06

J23a42n 31J45a69n16e28č63e25k 9170653130756

Zoufalství...

0/0
28.2.2014 8:36

M95i83c67h52a72e53l29a 25K18r27o47u17p97o76v19á 3250960558232

varianta 3 je asi nejlepší.....tedy za předpokladu, že ta koupelna u kuchyně bude tam...resp. stoupačky. Tu "skvělou" druhou koupelnu....zrušit a udělat šatnu a maj úložný prostor. Nevím na co potřebujou dvě koupelny ve 2+kk. Ale plánovat rekonstrukci naslepo, vzhledem k tomu, že nemají prozatím zaměřeno skutečné vedení stoupaček je jaksi mimo.

+4/−1
28.2.2014 8:29

A12l12e96x36a35n10d21r 42K28o12s67t60k37a 5329346619596

V bytě 59m2 3 pokoje a 2 koupelny? Upadl jsem na hlavu já, nebo autoři "návrhů"?

+12/0
28.2.2014 7:45

P61a20v34e42l 78V25e95r93n24e46r 1913953132657

treti varianta je spravne, jde o zadani od potencionalnich majitelu.

0/0
28.2.2014 7:48

P69a92v63e10l 78V69e58r66n40e40r 1353273572567

Tohle je byt pro mlade lidi, kteri nechteji deti nebo pro starsi par. Na tak malem prostoru 2 koupelny jsou prehanany, a nepochopitelny, luxus. Pochopitelne se da s prostorem dost carovat, ale predstava, ze nekdo bude delat nove stoupacky i jinde, nez jsou puvodni je dost absurdni. Jednak jde o cenu, druhak, kdo by chtel poslouchat kazde splachnuti v trubkach vedouci obyvacim pokojem. Uvadene dispozice sice s zachodem nepocitaji, ale verte, ze kdyz tam nove stupacky, a hlavne odpady,budou natazeny, tak v budoucnu nekoho v poslednim patre napadne v tech mistech vybudovat novy zachod a ze stareho WC udelat odkladaci komoru.

+2/0
28.2.2014 7:21

F89r25a81n46t27i56š15e72k 23S44k86o16č12d22o87p18o24l38e 9619424736963

Tak ten byt vypadá opravdu tragicky. Ale k té dispozici - současní "architekti" typu Kačenka udělají z blbé dispozice vždy ještě o tři řády blbější. 8-o Nevím proč všichni musí za každou cenu dělat to "úžasné kk". Vždyť už z fotky je vidět že pomyslná plocha "kk" zabírá většinu plochy místnosti obýváku. To opravdu budou v jednom kuse v kuchyni nebo ždát u stolu? 8-o

Kdyby se na nějaké architekty vybodli a začali trochu MYSLET tak vymyslí sami to co potřebují. R^

+3/0
28.2.2014 6:45

H36a53n64a 13S91k30o78u98m24a31l67o15v77á 5410107742

Kk nemusí být úžasné, ale pomůže jim vyšašit ložnici i dětský pokoj. My teď taky rekonstruujeme byt a přesně tohle jsem si poručila taky. Teď bydlíme v 1+1, všichni i s dítětem spíme v pokoji, který zároveň slouží i jako dětský pokoj a "žijeme" v kuchyni (naštěstí velké). Ložnici potřebujeme proto, že já jsem sova a manžel je skřivan, takže spát v obýváku, kde jeden z nás něco kutí, se dost dobře nedá.

0/0
28.2.2014 9:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.