Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak nenaletět realitnímu makléři. Pět triků, na které si dejte pozor

Při koupi bytu nebo domu operujeme s milionovými částkami, někteří i s celoživotními úsporami. A pokud ještě navíc máme hypotéku, jsme vázáni mnoha časovými limity a právními podmínkami. Většina kupujících je v trvalém stresu z neznámého prostředí a právě toho někdy využívají realitní makléři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u74k24a84s 27B80u71c22h69t60a 8909430424507

Makléři=šílená provize za málo práce...

+1/−2
11.2.2014 18:46

L42u35k87a37s 61B12u59c29h27t94a 8109620584797

A okno v koupelně je také na jih pane makléři?...Ano, tento byt je orientován na jih..

0/0
11.2.2014 18:38

M83i68c14h81a49l 16K94r59č10á70l 6778858786892

Hlavně ale v článku chybí rada, že kupní cenu nikdy neplatit přes úschovu v realitní kanceláři. Je to stejné jako byste dali peníze do úschovy k náhodně vybranému kolemjdoucímu.

0/0
11.2.2014 12:05

H21a53n57a 29G24a74l48l63e72t81t35i26o58v74á 8331684196898

Dvakrat jsem prodavala ( u stejneho maklere ) a jednou jsem kupovala. Oba makleri byli ok. Asi jsem mela stesti ...;-D

0/0
10.2.2014 18:25

V21i94k10t13o56r 43S43v56o74b50o96d72a 8982938792886

Místo hledání makléře, který výjimečně nelže a nepodvádí, doporučuji nehledat vůbec žádného. Jsou to zcela zbyteční paraziti na vztahu prodávající-kupující. Nemovitost většina lidí kupuje jednou za život a dá za ní celoživotní úspory, resp. bude ji půlku života splácet. Kvůli tomu se snad vyplatí nastudovat si, jaké dokumenty musí být v pořádku a co a kde je potřeba vyřídit, ne? Minimálně proto, abych mohl kontrolovat nedůvěryhodného makléře. Tak proč bych měl dublovat jeho práci a zbytečně mu za to platit krvavá procenta z ceny? To už si to můžu vyřídit rovnou celé sám, ne? A že mi realitka pomůže vhodnou nemovitost najít? Díky, fakt si to zvládnu naklikat během 2 minut na některém mnoha inzertních webů.

Apeluji tímto i na všechny případné prodávající: udělat pár fotek mobilem a vyplnit formulář na inzertním serveru snad zvládnete, ne? Doporučuji tam připsat "RK nevolat", protože se na vás ihnet sesypou realitní hyeny a 10x denně zazvoní telefon, že by si váš byteček rádi zařadili do své databáze a vydělali na něm skromnou maržičku. Nepodlehněte. Když dáte inzerát na sreality, bazos, bezrealitky, případně další servery, které vám vyběhnou z googlu po zadání hesla "bez realitky", rozhodně tím oslovíte drtivou většinu kupců. Možná přijdete o pár kupců v podobě 80letých babiček, které už se s internetem nenaučí a na stará kolena se rozhodly rozfofrovat miliony naspořené z důchodu.

+3/−3
10.2.2014 18:20

R90i19c71h61a66r98d 38M33i36k98u41l39e70n17k96a 1339487527524

Jasně že jo, svatá pravda. Celoživotní úspory obětuju za nemovitost kterou si naklikám za 2 minuty a když ji budu chtít prodat jinému joudovi za jeho celoživotní úspory tak udělám 3 fotky mobilem a je to..... Svatá prostoto.;-D

+2/−1
10.2.2014 22:09

V43i61k33t13o15r 61S62v39o60b16o68d40a 8872468402476

A jéje, další makléř v diskusi.

Kde píšu, že si to má člověk naklikat a ihned od stolu poslat někomu prachy na účet? Jde o vytipování kandidátů a pak se samozřejmě rozeběhne klasické kolečko - jít se na to podívat, ověřit si to na katastru, atd. Fotky z mobilu, které udělá přímo prodávající "jouda" (jak titulujete Vaše zákazníky), mají ve většině případů daleko vyšší vypovídací schopnost, než vysoce profesionálně vyretušované, naaranžované a zakamuflované fotky realitního dravce v obleku.

0/−2
10.2.2014 22:24
Foto

P42a89v60e26l 70M16a14r13e64š 7182531316822

No když myslíte...

Váš boj, vaše peníze, váš majetek...

Ale pár takových chytráků jako vy jsem už viděl plakat v televizi, jak je někdo podvedl;-D.

.

.

Mimochodem, to mi hlava nebere, jako prodávající máte full service zdarma, nezaplatíte ani desetník, smlouvu si můžete vymínit třeba jen na měsíc ( slušná firma s tím nemá problém) jaký máte racionální důvod odmítnout odbornou službu ZDARMA ??8-o

+1/−1
11.2.2014 0:08

V48i41k87t35o44r 21S62v89o30b82o62d19a 8912408142196

A článek, pod kterým diskutujeme, ten jste četl? :) Chytráků podvedených superdůvěryhodnými makléři, kteří se snaží dostat svojí provizi za každou cenu a z principu musí nutit koupit i něco, co nechci ... to Vám taky hlava nebere? :)

Ad služba zdarma: to je právě ten trik, ona vůbec není zdarma. To, že provizi Vám jakoby zaplatí kupující, je taky taková iluze. Řekněme, že prodávám nemovitost přes RK Vy ji pro mě "zdarma" prodáte konečnému kupujícímu. On Vám zaplatí navíc třeba 300 tisíc. To znamená, že tržní cena byla o 300 tis. vyšší, než jsem dostal já. (Tržní cena = to, co je ochoten zaplatit kupující). Takže jsem to klidně mohl prodat o těch 300 tis. dráž, ten kupec by to za to evidentně dal, takže ty Vaše služby "zdarma" šly ve výsledku opět z mých peněz.

0/0
11.2.2014 1:04
Foto

P70a78v44e93l 71M28a44r71e70š 7662411236982

Dobrý makléř vám dokáže vyjednat vyšší cenu, než by kupující dal vám (Tedy spíše menší slevu z vámi původně požadované ceny, protože slevu dnes chtějí všichni a tak nějak se s tím počítá, většina cen nabízených nemovitostí je o cca 30% přepálena aby byl prostor na slevu ).

RK spolupracují s bankami dokážou běžně vyjednat slevu z úrokové sazby hypotéky,sice jen o desetinky,ale při dvoumilionovém úvěru to už je hezká částka.

Ten makléř je totiž obchodník a umí vyjednávat, což přiznejme si běžný člověk tak dobře neovládá, pokud se prodejem neživí

0/0
11.2.2014 18:24

P48a20v16e13l 29O82d50r94a20z31i88l 6724309227680

Netuším, kde berete jistotu, že makléř je obchodník. Někteří asi budou (spolužák má s otcem realitku snad už 20 let a šlape jim to dobře, takže asi budou umět), ale někteří taky ne.

0/0
12.2.2014 8:05

Z19b11y53n51ě95k 93Č23e24j21k62a 5296968251643

Zdarma? Kulový je zdarma, ty 4% z částky si prostě makléř vezme a to za prodej a koupi majetku. Majitel si ho platí sám, ať už to nazveme při prodeji jakkoliv. Nehledě na to, že si radši vezmu svého právníka, než někoho, koho má nasmlouvaného makléř a dost často dělá pitomosti.

+3/0
11.2.2014 9:10

J24a59r57o54s30l51a15v 74H63a60š65e86k 8709120542958

Jo a hlavně nepodepisovat s realitkou zprostředkovatelskou smlouvu, která chrání všechny zúčtastěné strany a zaručí jak dodržení ceny, tak tok peněz. Smlouvu na tarif k mobilu s odkazem na obchodní podmínky mikropísmem v několika stránkách podepíší s klidem.  Smlouvu zajišťující prodej mnohdy jejich celoživotních úspor ale nevyžadují. To mi hlava nebere.Krom toho solidní realitky inzerují na serverech, které by fyzická osoba nezaplatila - se Sreality.cz stojí denní inzerce 60 Kč plus DPH, topování 150 Kč.  Je hezké to mít na Bazoši, Bezrealitky a podobných serverech, úroveň fotek co mají zákazníka oslovit je doslova mizerná, popisy jakbysmet, a o tom jaká je návštěvnost takového inzerátu raději pomlčím... Shora pan Svoboda doporučuje nastudovat si zákony... dobrý .. právnici na to studují léta, otázky daní  také neřeším a zástavní práva atd. je doslova kolikrát oříšek i pro lidi z oboru. Někdy se ptám, zda takoví lidé chtějí prodat, nebo jen prodávat. Kolik lidí se například orientuje v energetických štítcích, ty samozřejmě pomíjejí a díky shora uvedeným pisálkům se vystavují statisícovým pokutám. Pokud prodávám byt, dům, musím mít už v době inzerce uvedený energetický štítek. To málokdo ví. A dokáží si ho zajistit za zvýhodněné finance jako to umí RK. A co nový Občanský zákoník? Lidé ve snaze ušetřit, ač ve většině prodávající RK nic neplatí, vše jde na náklady kupujícího, hazardují v dnešní právní džungli se svým mnohdy životním majetkem. Nevím, pokud si půjdu koupit počítač a nejsem zrovna přeborník ve znalost HW a SW, tak si nechám určitě poradit odborníky a nehraju si na machra a nekoupím první komp ze supermarketu, který nic neumí, nemá vybavením ale je levný . V článku jako takovém jsou dobré věci, ale trvzení, že byt, či dům, co se inzeruje měsíc či dva je ležák, to je tvrzení amatéra.. Dům, dobře naceněný a v dobrém stavu se prodává běžně půl roku až rok. A jsou solidní RK a jsou jen takové, co si na to hrajou..ty vám to udělají právě hned a bez smlouvy.

+1/−1
11.2.2014 0:08

V68i89k21t23o31r 60S13v21o92b77o87d37a 8762648242156

No jo, energetický štítek, to málo kdo ví ... to chce minimálně tři roky na právech :-)

0/−1
11.2.2014 1:48
Foto

P93a20v44e14l 13M45a96r21e73š 7782131576362

Právě že nemovitost prodáváte/kupujete jednou, dvakrát za život. Můžete mít nastudováno, co vše je třeba, čeho se vyvarovat, jaké dokumenty potřebujete. ( ačkoli o tom dost pochybuji, jen podrobná znalost realitních paragrafů z NOZ je dost studia a hlavně, toho co tím chce zákonodárce říct).Přesto neznáte všechny kličky a záludnosti, které mohou nastat.

Makléř prodává podobných nemovitostí desítky a má za zády firmu se právníky, kteří se ve smlouvách vyznají ( nic jiného častokrát nedělají) a zná všechny triky , ví kde může nastat problém, kde můžete přijít o peníze a kde případně zatlačit aby se obchod pohnul. Tedy dobrý makléř a dobrá realitka.

Nehledě na to, že vám ušetří spoustu času, které byste strávil s prohlídkami se zájemci, ale i "realitními turisty", kteří nikdy nic nekoupí.Počítejte s tím, že polovina zájemců na prohlídku vůvec nepřijde a polovina z toho zbytku jsou tipaři neseriózních realitek, kteří si vaši nemovitost nafotí a bez vašeho vědomí nabízejí na internetu.

Zapomeňte na naivní představu, že si vyhodíte jeden inzerát na Sreallity a zájemci se pohrnou. Pokud nejste na maximálně 3 obrazovce, tak neexistujete.Při množství inzerátů to znamená minimálně jednou za dva dny topovat a Seznam vás jako soukromého inzerenta sedře z kůže.Máte představu kolik tam platíte za inzerát na den? Tištěnou inzerci v běžních médiích nikdo nečte.(kromě makléřů :o) ) a do realitních magazínů se s inzerátem vůbec nedostanete.

Makléři vám budou volat tak nebo tak, někteří kolegové se dokonce specializují na takové schválně a berou jako stavovskou čest, že takového odmítače realitek přesvědčí a dostanou exkluzivní smlouvu :o). Ono, když dáváte inzerci den co den 14 dní po sobě, tak vás to otráví, když vám makléř spočítá co vás to stálo a nezapomene dodat, že s ním máte vše zdarma ;-D (jako že máte, platí kupující a to vás pálit nemusí)

+1/−1
11.2.2014 0:03

V90i82k30t20o39r 31S11v55o48b31o27d51a 8422258542516

Nesouhlasím téměř s ničím, co jste napsal :-)

Není to zase tak složité, jak to tu líčíte. Není zapotřebí vystudovat práva, aby člověk prodal/koupil nemovitost. To je základní argument, kterým se nám vy, makléři, snažíte své zbytečné a drahé služby vnutit - tomu nerozumíte, to bez nás nedokážete. Není to tak zlé, dokázal jsem to už 2x.

Ad realitní turisti - ty mi tam realitky budou vodit stejně. Zoufalí makléři chtějí svou provizi a chopí se každé šance. Ad tipaři realitek - to klidně můžou zkusit, a dál co? Prodají mojí nemovitost bez mého vědomí? :)

Ad naivní představa o sreality: teď jste mě fakt pobavil :-D Když někdo kupuje barák, TEN barák, ve kterém bude on a jeho rodina šťastná, tak projede první 3 stránky a když tam není, tak končí? Tohle není kupování trička na ebay, které zase tak nutně nepotřebuju :) Když jsem hledal já, tak jsem projel úplně všechny inzeráty, které odpovídaly mnou zvolenému filtru (cena, plocha, lokalita, ...) a bylo mi úplně jedno, jestli to tam někdo TOPoval, uměle upravoval (fixloval, aby se dostal na první stránku - další z milých charakterových rysů makléřů), nebo byl až na 5. stránce.

A ti Vaši kolegové, kteří se specializují na volání na inzeráty, u kterých je výslovně napsáno "RK nevolat" - opět další ukázka toho, jaká jste smečka bezpáteřních šmejdů. Ještě se k tomu hrdě přiznáte! Moc doufám, že mi takový šmejdíček někdy zavolá. Domluvím si s ním schůzku k podepsání smlouvy a to bude facek jak potlesku v národním.

Když je někdo bezcharakterní hajzlík a snaží se na mě něco ušít hned od začátku (byť by to bylo "jen" hloupé šíbovaní s datumy u inzerátů), tak k němu prostě nemám důvěru a svůj životní obchod do jeho rukou nesvěřím, i kdyby to mělo být pro mě dražší (jako že není).

+2/−2
11.2.2014 0:51

Z13b29y94n87ě33k 11Č77e46j38k62a 5326918981483

ještě malá poznámka - pronajímám prostory ke komerčním účelům. Co mi přivedly realitky, z toho by člověk zvracel. Buď byli chvíli, nebo neplatili, případně si to za pár dní rozmysleli. A makléři těžko můžu říct, že tohohle nechci, protože mu nevěřím.

Firmy, které byly dlouhodbé a bez problémů, jsem získal jinou cestou, ale mj. i vlastním inzerátem.

+1/0
11.2.2014 9:22
Foto

P52a57v54e84l 12M93a66r26e46š 7422221596542

Pronájem je jiná věc.

Vůbec pokud pronajimate komerční prostory, tak předpokládám že máte na to, zaplatit dobrého právníka kvůli smlouvě.Tam souhlasím, pronájem lze zvládnout sám, když nespoléháte na smlouvy stažené odněkud z internetu.

Komerční nemovitosti je jiný level, tam Sreality moc nefungují, alespoň teda mně

0/0
11.2.2014 11:59

Z80b75y97n19ě55k 98Č77e68j95k57a 5226608831853

Mám na to si zaplatit dobrého právníka i pro prodej nemovitosti a ušetřit tak 3/4 nákladů na provizi makléře, i víc. Pokud si chce protistrana najmout ještě někoho k sobě, je to potom jejich věc.

0/0
11.2.2014 12:16
Foto

P81a62v75e72l 56M88a28r75e91š 7122481396772

Ale kolik lidí tohle udělá?

Nebudou přece platit zlodějského právníka, když si smlouvu mohou zdarma stáhnout z internetu...(a už jim nedochází, proč by někdo dával na net neprůstřelnou smlouvu a připravil se o kšeft...)

0/0
11.2.2014 18:27

Z57b65y22n17ě91k 84Č83e75j54k91a 5396418261633

to už ale jsme dost od tématu "potřebnosti" makléře. Nicméně i makléři používají smlouvy stažené z netu, nebo univerzální smlouvy a pak je to ještě horší.

0/0
11.2.2014 21:33

M92o93n14i12k22a 69K37a66r33a27s33o28v97á 3806214356805

Tak z "povzdálí" sleduji komunikaci všech zůčastněných a tak si říkám, zda by jste byl tak laskav a napsal všem v jakém oboru pracujete, aby jsme se mohli pobavit i na Váš účet. Asi moc práce nemáte nebo ji neděláte dobře, když máte tolik času trávit pomlouváním profese o které víte jen velmi málo ... Souhlasím s Vámi jen v jednom, že v této profesi pracují mnohdy neodborníci, kteří by zasloužili rychle vyprovodit. Tak tomu je ale i v jiných profesích a inteligentní člověk si najde toho svého makléře, automechanika, řezníka o kterém ví, že svou práci dělá dobře... neokrade ho a dostane se mu odbornosti a pečlivosti za odměnu běžnou nikoli přemrštěnou.

0/0
14.2.2014 13:01

M14o64n52i51k77a 73K55a76r52a45s22o63v80á 3826364376305

Dovolím si snad již naposledy reagovat. Kdo je stejného názoru jako pan Svoboda a jemu podobní, ať si raději nekupuje vůbec nic, protože všichni obchodníci jsou zloději, hlavně si nekupujte auto, tam vás oberou, do servisu také v žádném případě nejezděte, ten olej si snad vyměníte sami, ne ...(všechno je tak jednoduché, to zvládnete sami, odborníkem je každý, např.makléře umí snad každý ...), vlastně ani si nekupujte jídlo, tam vás také ošidí a zaplatíte za vodu se zahušťovadlem, do restaurace už vůbec nechoďte, číšník, to je strašný zloděj a takto bych mohla pokračovat. Proboha, snad jste inteligentní lidé a poznáte kvalitní služby a kvalitní výrobky. Přeci vás nikdo nenutí uzavírat nevýhodné smlouvy s realitními kancelářemi, umíte číst a snad poznáte nekvalitního makléře, který se třeba schovává i za gigantickou rk. Nebo si zainzerujte třeba na bezrealitky, beztak tento server založil nějaký vykutálený makléř, který našel díru v trhu a nabídne vám jen inzerci a ostatní zaplatíte tak jako tak. A zase se někdo napakuje a nezvedne ani zadek ze židle. Nebo zaplaťe desítky tisíc na Sreality ...  Kdyby jste byli všichni tak chytrý jak píšete, tak pomůžete tím, že oddělíme společně zrna od plev, nebudete jen konzumenty, zaplatíte jen za kvalitu a tím se utvoří trh. Tím myslím obecně ve všem!

Je jednoduché někoho urážet, když si to sám nevyzkoušel... Makléři pracují o víkendech, po večerech, stojí v mrazu a čekají na opožděného klienta před nemovitostí, ať si třeba zmrzne, vždyť je to podle vás parazit. Že na něj doma čeká třeba rodina a zvedá telefon kdykoli a kdekoli, jen aby uspokojil klienta, to také nikoho nezajímá... Opravdu by mě zajímalo zaměstnání všech těchto "chytráků", ať se pochlubí. Tím je pro mě tento článek uzavřen. Všem přeji bezpečný pohyb v tomto konzumním světě ...

0/0
14.2.2014 17:47

M95o15n67i40k32a 22K85a92r85a39s73o16v20á 3276424276295

Dobrý den. Dovolila bych si též reagovat na příspěvek, a to z pozice majitelky realitní kanceláře. Celý článek vnímám velmi rozpačitě, ano poukazuje na ostražitost při vyhledání nemovitosti a ve většině jsem pro a sama klientům doporučuji, v pár názorech jsem ale velmi proti. V oboru pracuji již více jak 11 let a prohlásit, že dobrá nemovitost se prodá za 2 měsíce je holý nesmysl. Trh po krizi je tekový, že i sebelepší nemovitost se prodává několik měsíců, nabídka převyšuje poptávku, atd. Pokud se tedy byt nabízí například půl roku, v Praze to není nic zvláštního a ve většině případů nejde o problém nemovitosti, nýbrž trhu. Už jen ta obrovská nabídka novostaveb... Názor v článku, co mě však udivil mnohem více je, že má zájemce kontaktovat přímo majitele. Mám to chápat tak, že nabádá k obejití makléře??? Jak by se líbilo tomu, co článek napsal, kdyby u v práci řekli, že sice pracoval mnoho měsíců, ale za práci zaplaceno nedostane? Osobně by mi to mohlo být jedno, naše kancelář zastupuje majitele exkluzivně ale co ti další, kteří třeba pracují dobře, ale v kanceláři, de "jedou na kvantitu" a exkluzivní smlouvy nemají? Co se týče skládání rezervací, tam jsem s článkem za jedno, dokonce klientům říkám, ať skládají do advokátní úschovy, nikoli nějakému makléři "do kapsy". U naší kanceláře je advokátní úschova i na rezervaci standardem a jistota důvěry klientů. Závěrem jen, že mi je smutno, což je cítit i s diskuze, že celkově je pohled lidí na RK velmi negativní. Prodávající by si však mohli uvědomit, že existují i kanceláře a pár jich znám, které jsou velmi seriozní, svou práci dělají výborně, prodávající je ušetřen všech starostí, atd. Pracujeme i o víkendech, na dovolenou není čas, přeci jsme zavázáni klientům a nemůžeme si jen tak odcestovat, když čekají na prodej atd..., nekonečný příběh, kdy práci obětuji vše, osobní volno, mnohdy dovolenou a klient je pro mě na prvním místě. Za to pak slýchám fuj RK ... S pozdravem

+7/0
10.2.2014 10:58

M63a49r83e69k 21S56l56a53b85i19h74o34u81d21e34k 7108501292803

Místo "S pozdravem" jste své povídání měla ukončit stylověji: "...a jestli nezemřeli..."!

+1/−2
10.2.2014 11:15

M21o29n22i73k82a 52K90a95r87a29s90o48v57á 3906444326295

Délka příspěvku odpovídá délce článku a mého rozhořčení ze situace na českém trhu a pohledu lidí na RK.

0/0
10.2.2014 11:38

M95a65r86e91k 53S10l38a61b27i32h49o16u83d24e49k 7458491432813

Nejde o délku.

0/0
10.2.2014 12:01

M92o79n69i81k45a 16K74a13r16a30s17o90v44á 3176704416445

A o co Vám tedy jde?:-)

0/0
10.2.2014 14:59
Foto

P45a49v72e95l 15M42a22r32e55š 7402311496242

Slabihoudek, to je známý internetový všeználek, který si zásadně vše lépe udělá sám od upečení rohlíku po stavbu kosmické lodi.

Přece proboha nebude platit za službu odborníkovi, určitě ho všichni okradou.

Asi proto,že mám podobného člověka v rodině tyhle typy domácích kutilů nesnáším

0/0
11.2.2014 18:32

J22a97r71o24s87l13a25v 82H70a11š51e17k 8759920942828

jste king pane Slabimozek...

0/0
11.2.2014 0:26

R51o25m40a27n 52M76i24r43o63s16l52a64v 4597473647656

S námitkami proti obsahu článku souhlasím, též s tím, že exestují velmi kvalitní realitky upřednostňující férovost před okamžitým ziskem. Oproti tomu ovšem též parazitují na tomto podnikání zcela nekvalifikovaní zlatokopové, kde znalosti a odpovědnost nahrazuje bezudná lačnost, Zcela jistě by kvalitě prospělo zařazení živnosti prodejce realit na vázanou živnost (min. SŠ, složení znalostního  testu, možná i zavedení standardů postupu)

+3/0
10.2.2014 14:06

M39o51n94i16k91a 70K97a84r82a39s54o58v67á 3776884826755

Naprosto souhlasím! Bohužel tato problamatika se netýká pouze realitních kanceláří. Selekce by rozhodně neuškodila ve více druhů podnikání.

+5/0
10.2.2014 14:59

J67a66n 56V20o19n47d61r59á92č68e22k 4652248459948

A přitom by stačilo mít rozumné marže a obě strany mohly být spokojené.

0/0
10.2.2014 17:13

V74i29l67é97m 27K27o26s 4252118861444

Jestli se Vám zdají přemrštěné, začněte to dělat...;-)

+2/0
10.2.2014 17:33

P27a98v44e10l 50O65d31r15a77z16i87l 6574519577810

Marže jsou přemrštěné, protože to dělá spousta lidí, kteří na to nemají žádnou průpravu, a protože jich to dělá moc, tak mají málo kšeftů a tak musejí holt mít vysokou marži, aby je těch málo kšeftů uživilo.

0/0
10.2.2014 22:39
Foto

P56a68v45e80l 64M11a48r27e37š 7182681656762

Až budu chtít mít vysoký zisk za málo kšeftů, půjdu na sjezdovku prodávat čaj a kafe. V létě cuc na kládě, kofolu a pivo na Prygl;-D

Tam se nebudu honit kvůli nějakým 3procentům marže, tam si tu marži ( marži, ne zisk!, neplést), ale napálím ji v desítkách a stovkách procent;-)

0/0
11.2.2014 0:31
Foto

P82a46v16e40l 15M48a49r53e42š 7352181126302

To není o maržích. Běžná marže je kolem 3-5 % podle ceny, ale v ní jsou komplet všechny náklady včetně drahé inzerce.

Realitní byznys bohužel není regulovaný, "makléře" může dělat naprosto každý, je to volná živnost. 

Realitnímu trhu by prospěla podobná regulace jako pojištovnictví - dohled státu ( v případě pojištoven ČNB), povinná školení a certifikáty jako podmínka pro vydání ŽL a výkonu profese.

Bohužel zatím není možnost studovat obor na veřejné škole, ale kvalitní školící programy pro makléře existují.Ovšem je to záležitost největších realitek. Ovšem velká realitka známého jména nemusí vždy znamenat dobrou volbu, realitní byznys je o lidech ne o značkách

+1/0
11.2.2014 0:24
Foto

I52v10o 60P93e91t34e75r62k89a 4516445727619

Tak ta poslední věta je 100% pravdivá. Například v Praze najdete snad v každé čtvrti "pobočku kanceláře" CHIRŠ. Jenže to není žádná pobočka. Je to v podstatě bezcenná frančíza, jenom prázdný název, vlastněný jediným člověkem, který zjevně vydělává především na tom, že propůjčuje "zavedené" jméno.

0/0
11.2.2014 9:28
Foto

P37a58v11e45l 42M26a96r56e76š 7902471546172

Tak nejmenované největší realitky jsou až na jednu výjimku všechno frenčízy.

Frenčízový model není v principu špatný, funguje tak McDonald, KFC, řada značkových benzínových pump...

Osobně vidím v realitních frenčízách problém v kvalitě makléřů.Tyto sítě zaměstnávají celorepublikově stovky makléřů, fluktuace u nich je značná, kvalitu dorovnávají kvantitou, špatný makléř se u nich snáze"schová".

Stejně jako špatný zaměstnanec v nadnárodním korporátu.U malé regionální firmy, již majitel vybudoval od nuly si vybírá lidi do firmy mnohem pečlivého, protože jeden blbec může poškodit malou firmu mnohem hůře než franšízu, která prostě dané kanceláři zruší smlouvu a jede se dál

0/0
11.2.2014 12:49

V57i83k35t86o49r 74S11v42o83b87o55d65a 8702868252626

Takže to vy mi denně házíte do schránky ofocený lísteček "koupím byt v této lokalitě", který se snaží vypadat, že vůbec není od realitky, ale od přímého zájemce?

+1/−1
10.2.2014 17:47
Foto

P75a96v47e51l 63M81a85r74e36š 7132611316872

To už dávno nefunguje. 

Tohle zkoušejí nováčci a pár garážistů. Jako zdroj náboru nemovitostí je to zoufale neefektivní, ztráta času. Za to dopolrdne, co bych s lístečkama obešel sídliště zavolám na sto inzerátů z Adolu s mnohem větším efektem

( pro neznalé Adol je takový agregátor nabídek, vycucne z inzertních serverů patřičné inzeráty a předloží vám je pěkně všechny na jednom místě. Kolikrát se tam dovíte zajímavé věci, třeba že ten človíček, co tak vehementně odmítá realitku už inzeruje stejnou barabiznu rok na všelijakých obskurních serverech, protože jsou zdarma ;-D )

0/0
11.2.2014 0:37

V86i68k10t44o71r 76S24v26o80b43o13d25a 8382448752866

Nefunguje? V tom případě moc prosím, abyste tuto informaci posunul mezi všechny své kolegy. Neskutečně mě totiž prudí téměř každý den nacházet ve schránce tyto obtížné spamy. Příštích cca 20-30 let se nemovitost nechystám prodávat a jestli budu celou tu dobu obtěžován tímto hnusem, tak se můžete vsadit, že to ve mně tutově vytvoří neodolatelnou touhu za těch 30 let obvolat všech cca 10 000 lístečků, které jsem si celou tu dobu schovával.

Ad prodejce barabizny: ano, samozřejmě se vždy najde někdo, kdo nemá potuchy o tom, jaká je aktuální tržní cena jeho nemovitosti a nechce dát ani ty 3000 za odhadce. Zde opět zafunguje tržní princip - bude mu to tam viset rok, nikdo to nekoupí, pak mu to možná dojde a půjde s cenou dolů.

Nic to nemění na mnou výše popsaném principu, že jste paraziti v systému prodávající-kupující, které informační a informovaná společnost brzy odvrhne na smetiště dějin :-) Neberte to prosím osobně. Kupování bez prostředníků je prostě směr, kterým lidstvo míří ve všech oblastech.

0/0
11.2.2014 1:22
Foto

P58a38v75e62l 27M82a49r52e33š 7462771116202

Zase nepřehánějte.

Podobný lísteček najdu ve schránce tak jednou za dva týdny, a to bydlím na velkém sídlišti v Brně.

Majitel barabizny nemusí platit odhadce, stačí si na Srealitách vyfiltrovat nemovitosti o stejných parametrech a od uvedených cen odečíst cca 30%.Problém je v jeho hlavě, kdy si nechce připustit, že jeho barák opravdu nemá cenu, kterou požaduje on, ale takovou, kterou je někdo jiný ochoten zaplatit.

Podobná sranda je s majiteli, kteří pronajímají " kompletně zařízený nadstandardní byt". Na fotce sektor se sedmdesátek, nejlevnější linka z Ikei a klasický bílý plynový sporák ....

Realitní makléř je všude ve vyspělém světě vážená profese, opravdu to nevypadá, že by byla odvržena na smetiště dejin:-).Na západě si totiž lidé umí vážit svého čím dál vzácnějšího volného času a nechtějí ho trávit na prohlídkách, když si tuto službu mohou outsourcovat.Dokonce existují makléři, kteří podle přesně zadanych parametrů vyhledají pro klienta konkrétní byt (dva, tři -až do takových detailů jako patro v domě a dispozice místností) a teprve na tyto dva se jde klient podívat osobně.Potom už jen převezme klíče, kufřík s osobními věcmi a vše ostatní včetně stěhování zařídí najatý člověk.

Ono také, pokud se stěhujete přes celou zemi ( nebo dokonce -v USA - přes celý kontinent),těžko budete dvakrát týdne jezdit na prohlídky bytů :D:D.To je pakárna i při stěhování v rámci jednoho velkého města /okresu. Různých zprostředkovatelů spíše přibývá, než ubývá, takže vaše teorie o jejich vymření má trhlinu, možná to je vaše přání, skutečnost je ovšem jiná. Kupování a služby bez prostředníků je záležitost určité skupiny lidí, masová záležitost to nikdy nebude už proto, že pro většinu je prostě pohodlnější řešit svojí potřebu pres prostředníka(ať už kvůli času, odbornosti, nechtění se tím zabývat...). Když chci dvě piva, nebudu si kvůli tomu pěstovat chmel a vařit pivo.Pro salám a pět rohlíků si většina lidí zajde k obchodníkovi, někdo si to pečivo udělá doma v pekárně ale salám v tr

0/0
11.2.2014 12:32
Foto

P80a78v13e56l 53M62a47r73e62š 7872821326962

salám v troubě nikdo vyrábět nebude.

Auto také zavezete do servisu, nebo ke známému automechanikovi, na ulici před domem už nikdo auta neopravuje u moderních vozů to bez speciálního nářadí a diagnostiky ani nejde

0/0
11.2.2014 12:38

V98i23k16t98o64r 98S68v84o81b37o22d95a 8492928402306

To jsou tedy příměry :-) Asi jako - proč bych si čistil zuby sám, když si na to můžu najmout zubní hygienistku? Sám to nikdy nemůžu zvládnout tak dobře, protože ona je na to speciálně vyškolená a má taky speciální nástroje a vybavení. Sám si ty zuby vyčistím špatně a ještě si poškodím dásně, kdežto ona za mnou 2x denně za směšných 800,- dojede a nabídne mi "full service službu v kufříku a na klíč". Nebudu muset řešit shánění pasty, nití, ústní vody, kartáčků a dalších věcí, kterým bych stejně nerozuměl - víte kolik je na trhu různých past a kartáčků?? (beze srandy) A ještě by mě při jejich prodeji někdo napálil.

0/0
11.2.2014 13:58
Foto

P34a21v94e77l 14M68a29r90e40š 7872241656332

V podstatě máte pravdu.

ostatně nedávno tu byl článek,že hodně lidí si neumí správně čistit zuby :-).

A chodit párkrát do roka za dentální hygienistkou pokládám za běžnou a standardí věc.

0/0
11.2.2014 18:36

V42i36k31t67o56r 29S33v19o94b53o85d18a 8302398842816

S 10 tis. lístečky za 30 let samozřejmě pro odlehčení přeháním, není to denně, ale rozhodně častěji, než 2x měsíčně u vás v Brně. Bydlím v Praze a tak každý 2.-3. den je myslím reálné číslo. Letáky oblepené lampy a vchodové dveře nepočítám.

Ohledně barabizen se shodneme, tam není žádný spor, ale nevidím to jako argument hovořící pro obecnou nefunkčnost přímého obchodování a webových služeb. Pár bláznů se vždycky najde a těm nepomůže ani relitka, ani Bůh.

Nevím, jaký status mají realitní makléři v západním světě, byť tam poslední dobou trávím víc času, než v ČR. Každopádně v ČR mají status toho největšího dna, kam může člověk na pracovním trhu klesnout. Resp. níž to jde ještě na pokladnu v Intersparu apod., ale beru teď nějaký střed, bez vysloveně manažerských a vysloveně manuálních pozic na obou koncích spektra. Tam je makléř v ČR někde na úrovni podomního prodejce zaručeně výhodných tarifů na elektriku, plyn, telefon ... případně pojišťovací agenti, finanční poradci z OVB apod. Většinou lidi s max. střední školou okresního formátu, obtížně uplatnitelní na trhu práce, s velmi nízkým morálním kreditem (jak jsme si tu demonstrovali na Vás v jiném příspěvku), o to však průbojnější a dravější, pracující většinou za minimální základ, žijící z provizí, tj. potřebují prodat za každou cenu. Když neuspějí ani na těchto pozicích, musí ještě přitvrdit a následně se z nich etablují vynikající prodejci amway, herbalife, vysavačů rainbow,  a finální štace jsou zájezdy pro důchodce s prodejem hrnců a dek za 30 tis. a registrace k jehovistům :-)

Ale vážně: s USA radši neargumentujte, ten svět znám velmi dobře a nelze to srovnávat. Pokud budu kupovat nový dům každých 5 let (což není ve státech nic neobvyklého), asi nebudu chtít trávit tolik času výběrem a zařizováním a někoho si na to najmu. Pokud se bavíme o ČR, kde většina lidí pořizuje bydlení 1x, max. 2x za život (protože to na rozdíl od Němce splácíme půlku života), tak si to raději bedlivě ošéfuju sám.

0/0
11.2.2014 13:42
Foto

P40a65v63e95l 49M63a46r96e43š 7902291766722

Mate pravdu v tom, že provizní systém je nejlepší pracovní motivace.Ani zaklad se nedává,alespoň takovou RK neznám.

Ono v provizním systému nemusíte řešit lempli a flákače, kterých se jako zaměstnanců nezbavíte.Eliminují se sami, až si dva měsíce po sobě nevydělají ani na chleba.

A spatnej makléř brzo odejde z oboru úplně, realitky i klienti si to řeknou, že to je neschopný obchodník a hajzl...

Zlatokopové v našem oboru dlouho nevydrží, dobré reference a jméno je hodně důležité.

Dneska jsem mohl mít o pár Mega víc, kdybych byl hajzl a podváděl a lhal klientům

0/0
11.2.2014 18:44
Foto

P78a46v57e31l 59M26a94r20e47š 7862831826552

Za posledních 15 let jsem se stěhoval 6 krát, třikrát před celou republiku.

Ono i při stěhování jenom v rámci města je ježdění na prohlídky strašná ztráta času, vůbec, když to je mimo vaše obvyklé trasy (jeden byt v Bystrci,druhý v Líšni, třetí na Lesné a odpoledne zabitý...) V Praze, kde jedete přes město i přes hodinu aby jste si vzal dovolenou.Nakonec zjistíte, že žádný byt nevyhovuje, ze má nějakou chybu, kterou by makléř hned viděl (pokud má informaci, že tohle vám vadí) a vůbec vám takový byt do užšího výběru nedal.

0/0
11.2.2014 20:24
Foto

P42a20v71e20l 41M72a45r94e30š 7772681276722

Paní kolegyně, tady jste na iDnes, překroucené, neúplně a leckdy záměrně lživé články jsou tu standardem ( a byly i před Burešem). Zářnou ukázkou byla naprosto série naprosto nesmyslných a neodborných článků k NOZu.

Pan prezident má naprostou pravdu se svým názorem na novináře, bohužel...

0/0
11.2.2014 0:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.