Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se pronajímat byt. Rady, jak předejít děsivým problémům

Zkušenosti s pronájmem mohou být hrůzostrašné. Často majitel skončí s dluhy na nájemném a službách a se zničeným bytem. Někdy se přidají i soudní spory. Nakonec vše vzdá, zatrpkne a byt nechá prázdný, a to je škoda. Pronajímání je totiž stejné jako vaření, pokud se dodržují postupy, funguje to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22e73o38š 13P72e40t14r60á56k 2448836792964

To abych byl detektiv ne..? Děkuji mám jednu děsivou skutečnost stačilo, raději prodat a je klid. Opět jsme u vymahatelnosti práva již jsem zde jednou psal kde nic není ani ..... nebere, Soudit se? - nesmysl, obrovské náklady ( znalecké posudky, náklady na zastupování,  soudní poplatky, složité dokazování poškození majetku, čas, atd.), když vyhrajete tak ještě musíte vymáhat....a kde nic není ani... nebere, zbytečná práce. Mimo jiné, kdo jde do nájmu většinou nemajetní lidé.

0/0
7.2.2014 19:23

P18e43t82r 13V54i42n98t25r82l14í58k 3596794121

nájemník je horší jak vlastní dítě, to můžete alespoň seřezat :-)

+7/0
4.2.2014 13:56

T88o86m30á66š 33V58e76s54e53l47ý 5385118790649

chachá, mnou nedávno předvídaný NájemníCHECK je tady ;-D

+2/0
4.2.2014 13:12

E66r66i60k 14H11r95a71d28i68l 6717968495668

Drtiva většina solventních a slušných lidí jde do svého a ten zbytek bych nenastěhoval ani do stodoly.

0/−17
4.2.2014 12:58

J66a38n 69F79r53o91l38í25k 6726360775604

Znám spousty slušných lidí co šli do nájmů. Buď neměli na investici nebo se stěhovali za prací. Je zde i spousta cizinců a zejména s Filipínci, Vietnamci a Korejci mám jen dobré zkušenosti.

+4/0
5.2.2014 14:26

D31a30n63i89e44l74a 53U61r43b58a26n52o53v57á 2834400705286

taky je naopak spoustu neslušných  lidí co si koupí byt - zkrátka z vlastnictví bytu či jeho nevlastnictví nelze automaticky odvozovat cokoli o chování člověka jak si myslí pan Hradil

+2/0
5.2.2014 20:32

M57a68r82t91i20n 25P83a66s84t19y51r49i92k 9399824536797

Je videt, ze o teto problematice vite kulovy

+3/0
5.2.2014 18:21

J74a18n 38P33e95k53a 5863323183

jasně, no.. celá tahle měsíční masáž o "děsivých zkušenostech" je reklama Remaxu, "nechte se zastoupit těmi, kdo tomu rozumí" ... Ovšem vznikne - li skutečný problém, papír-sebelépe napsaný nepomůže, obrátíte se na soud a ten pracuje pooommmaaallluuu....

+12/0
4.2.2014 11:45

D22a26n36i94e17l97a 53U54r77b18a76n39o19v47á 2154760885446

myslím, že tenhle Váš oud není úplně fér - v článku se nikde nepíše a ani podprahově nenabádá, aby se lidi nechali zastupovat tím, kdo tomu rozumí zejména Remaxem - jediné kde je zmíněn je u autora článku, ani pod článkem není reklama. Tak že mi připadá že zbytečně děláte hon na čarodějnice.

Jinak to co je v tom článku napsané je pravda - podstatou úspěšného pronájmu je mít dobrý byt v dobré lokalitě - tzn něco o co je na trhu nájmů zájem , nabízet to za obvyklou cenu aby ste měl hodně nájemců ze kterých si budete most vybrat a v neposlední řadě si nájemce v maximální míře prověřit. Samozřejmě garanci 100% úspěchu nemáte, ale při tomhle postupu máte dobré šance na to nájmu bytu vydělat místo plakat nad tím že vám ho někdo vybydlel.

Jinak souhlasím masáž stále recyklovaným tématem byla neskutečně otravná, ale vidět za tím Remax - jako strůjce všeho zla - není to trochu paranoidní?;-D

Vzhledem k  té téměř nulové reklamě by se jim to těžko nějak významně vyplatilo.

0/0
5.2.2014 13:13

J20a93n 64F85r69o98l77í18k 6316410935604

K té "pravdě" jen tolik. Prověřovat minulost je jistě dobrá věc. Každý zaměstnavatel to dělá. Ovšem klást podobné otázky nájemníkovi je celkem nesmysl. Kdo je poctivý ten odpoví pravdivě, ale nebudete mít problém. Ranaři Vám zalžou a problém mít budete. Základem určitých jistot pro pronajimatele je kauce, potvrzený soupis inventáře včetně popisu a fotek, dobrá smlouva a odběr energií na pronajímatele aby mohl kdykoliv smlouvy ukončit a nechat demontovat měřidla. Dále je třeba mít připraveno silové řešení. Na státní orgány nespoléhat. Pomocnou ruku hledejte na vlastním rameni.;-)

+2/0
5.2.2014 14:23

D25a94n69i12e13l66a 40U88r11b53a94n48o61v73á 2764500655696

Není to nesmysl, samozřejmě může vám lhát, ale průměrný podvodník nemá prostě předem připravené s kamarádem krycí historku, který bude předstírat, že je předchozím pronajímatelem a potvrdí, že vše bylo OK, Máte celkem slušnou šanci, že se do té konstrukce lži někde zamotá a vy  z toho poznáte že lže.

Není to o tom "co vám řeknou" - tzn nekončí to tím, že vám řeknou že byli slušní a vy jim to uvěříte - je to o tom ověřit si informace, které vám řekli a taky zohlednit jak na dotazy reagovali..pokud se nějak vykrucovali, tak je pravděpodobné, že něco tají.

Smlouva není základ to je pojistka na konci, základ je mít takovou prevenci, abyste pokud možno smlouvu "proti nájemníkovi nikdy nemusel použít, protože sebelepší smlouva vás před někým kdo vám byt zničí neuchrání - a pokud je to vykuk na kterého jsou vypsané exekuce kam se podívá, tak si na něm stejně nic nevezmete.

Základem je tedy především prevence.

0/0
6.2.2014 10:43

L32e55o16š 19P76e37t52r35á56k 2368276982754

jsme národ podvodníků, to by jste se divila co lidi vymyslej

0/0
7.2.2014 19:24

T22i59b26o92r 80V69i17z44v47a46r10y 9424664973265

Společné bydlení páru je uspěchané kdy? Kdo to určí? Pár týdnů ...3 jsou málo a 7 moc nebo jak?

+7/−1
4.2.2014 10:46

B34o94h32u36m52i61l18a 47M54a16j28e41r58o77v19á 4147711124

Škoda, že opět není diskuze k minulému článku - takové krásné bydleníčko  :-) nechtěli by mne adoptovat?

+3/0
4.2.2014 10:01

M76y82d87l45á80ř 94A80d57a35m 5844198169756

Nejak nechapu na zaklade jakeho prava muzu pokladat tyto dotazy a na zaklade ceho ma budouci najemnik povinnost mi je pravdive sdelovat. Spis mam obavu, ze po vzneseni otazek a zamitnuti zajemce, muze dojit k soudnim tahanicim a narceni z rasizmu, diskriminace a neopravnene zasahovani do soukromi zadatele.

Dle zakona uz se nemuzete ptat ani na to, kolik osob bude mit najemce v byte, muze jej bez vaseho souhlasu dale pronajimat dalsim osobam atd...

Mame druzstvo. Rada druzstva je tedy opravnena schvalovat pronajmy, ale nechteji to delat z duvodu obav prave pred moznymi dusledky techto dotazu.

Mohl by se k tomuto nejak letmo vyjadrit nejaky pravnik? Podle nas to totiz tak jednoduche neni.

+3/−3
4.2.2014 10:00

M19i39c36h11a61l 13N89o55v24á13k 4215713857623

Ach jo, další člověk, co si ani neutře zadek, pokud mu s tím někdo neporadí.

Není nic snazšího, než se zájemce o ubytování slušně zeptat, zda mu nevadí položení pár soukromých otázek ("Vím, že je to nediskrétní, ale jako pronajímatel bych rád znal své nájemce blíže. Nebude vám vadit pár soukromých otázek týkajících se vaší pracovní a finanční situace?") - pokud mu to vadí či odpovídá neurčitě, tak s ním prostě smlouvu neuzavřu a hotovo. Co do toho pořád tahat zákony a právníky...

+17/0
4.2.2014 10:07

J37a57n 66S37a42l37o40m88o24n 4379870231375

Přesně tak. Má-li někdo potřebu takové věci zkrývat pak to asi s ním nebude úplně košer. Zákony nemusí pokrývat nic a pokud má někdo pocit, že jsou tyto otázky diskriminační, nechť si laskavě uvědomí, že ten dotyčný není povinen mu tu nemovitost pronajmout a že je to majetek toho dotyčného a tudíš je zcela normální že chce vědět kdo mu tam bude žít. I kdyby si na dveře napsal nápis že určité obyvatele do bytu nepřijme, nikdo nemá právo mu v tom nějak bránit a nutit ho aby je tam přijal.

+5/0
4.2.2014 10:34

A55l94e35x33a38n47d39r 18K11o32s75t57k10a 5819556629796

Zapomínáte na to, že existují právníci parazzitující na antidiskriminačních zákonech.

+4/0
4.2.2014 10:48

J75a72n 93S41a52l98o68m56o76n 4789440291245

No, najděte zákon který mě, jakožto majiteli, přikazuje abych si do bytu nasadil někoho, koho tam mít nechci.

+2/0
4.2.2014 10:55

M97a22r47t75i43n 60K87l78u82v33á56n53e36k 9342898793413

Tak napríklad pri prijímaní zamestnancov to celkom iste nejde aby ste sa spýtali či dáma (to sa väčšinou pozná bez otázok) má alebo plánuje mať deti. Z pohľadu zamestnávateľa legitimná otázka, z pohľadu zákona je to kriminálny čin. A podmieňovať prijímací pohovor podmienkou pokladania takychto otazok je nepripustne.

Nech zije superkorektná predp*srat*sť.

Ale inak s vami súhlasím, len nesmiete  naraziť na snaživého blbca.

+1/0
5.2.2014 21:05

J55a83n 36S44a61l25o29m95o13n 4949660761615

Ano, o tom antidiskriminačním opatření co se týká otázek při příjmacích pohovorech do zaměstnání vím. Po pravdě s tím i docela souhlasím, protože zaměstnávání je trochu něco jiného, než poskytování pronájmu bytů :-). U bytů prostě takové opatření neexistuje :-)

+1/0
6.2.2014 6:49

M68y94d88l85á34ř 63A19d34a47m 5944748109926

Nezlobte se, ale nepotřebuju žádného "chytráka" který mi tu bude radit jak to jde udělat nelegálně. Takhle "moudrý" jsem s dovolením taky.

Já potřebuji zřídit komisi družstevníků, připravit dotazník a na základně něj schvalovat nebo zamítat nájemce.

Jakási schůzka na schodech, kde jedna paní povídala, je úplně mimo hru, Obzvlášť ve chvíli, kdy pronajimatelem je jeden konkrétní člen družstva (je jich samozřejmě více) který si sám na vlastní triko shání podnájemníky a komise by je ráda schvalovala, protože s nimi pak samozřejmě všichni ostatní musejí žít.

Nemůžu podílníkovi družstva (který má u nás 2mil investici) říct, že mu jeho podnájemníka, který je ochotný paltit za nájem například 20 tis měsíčně říc, že jsem si s tím jeho borcem popovídal na schodech a něco se mi na něm nezdá.

Musím mu říct konkrétní důvod proč toho konkrétního ano nebo ne.

0/0
4.2.2014 10:49

J48a47n 86S26a74l77o75m44o32n 4599920791455

Bohužel u nás družstvo nefunguje stejným způsobem jako codominium v USA :-P

+2/0
4.2.2014 10:56

K96a28r79e40l 64Š30o11u30m64a60l 1644493108

Podle mého názoru nemůžete nájemci (podílníkovi družstva, který má na byt v družstevním vlastnictví uzavřenou nájemní smlouvu) zasahovat do jeho práva na podnájem bytu. Aspoň tak mi to z nového občanského zákoníku vyplývá. On může byt dál podnajímat bez vašeho souhlasu, pouze Vám nahlásí počet osob v bytě, kvůli rozúčtování nákladů.

Takže komise družstevníků bohužel nebude ....

0/0
4.2.2014 12:34

D35a70n17i18e88l60a 43U68r75b80a18n86o30v88á 2104270455446

může - pokud to mají ve stanovách, zákon to řeší z pohledu kdy smlouva mezi pronajímatelem a nájemcem danou věc nijak neošetřuje. Jednoduše řečeno pokud jste měl smlouvu před rokem 2013 a nijak v ní nebyl řešen možný podnájem, tak jste podnajímat bez souhlasu majitele nesměl- protože to říká zákon, kdežto nyní pokud to ve smlouvě nemáte to podnajímat můžete.

Zákon ale neříká, že nesmíte mít smlouvu, která jako jednu z podmínek nájmu dá to, že ho nesmíte podnajímat!

0/0
5.2.2014 13:27

K94a16r87e66l 89E54n17d 6390541986712

Hele, to sice říkáte dobře, ale nic dotazovanému nezabrání aby lhal jak cigán !!!:-P

+4/0
4.2.2014 11:20

M83y85d31l75á73ř 51A15d36a24m 5704418469766

To můžu mít v dodatku nájemní smlouvy. Důvod výpovědi = nepravdivé údaje uvedené ve vstupním dotazníku.

+2/0
4.2.2014 11:30

J31a47n 70P52e44k41a 5103133293

a jak to uskutečníte, když nebude chttít odejít? Vyházíte mu věci na chodník? zažaluje Vás...

0/0
4.2.2014 11:48

J26a69n 43F22r68o79l62í11k 6586160445954

Dal jsem Vám + za nejlepší vtip roku.;-D

+2/0
5.2.2014 14:31

J90a93n 85P20e55k46a 5943893313

nicméně, každý může lhát... jsou to otázky "mimo záznam" ... a lžou samozřejmě právě ti problémoví...

0/0
4.2.2014 11:46

J72a62n 68F20r45o52l82í63k 6946230975684

S klidem Angličana Vám sdělím, že jsem náměstkem generálního ředitele s platem 200 litrů čistá ruka. Poslední pronajimatel se jmenoval pan Vonásko a nějak jsem na něj kontakt už ztratil. K čemu Vám taková informace bude?

+2/0
5.2.2014 14:30

H64o69n61z42a 61K82o35v73a23r 6223357129803

Podívám se vám na boty, bude mi jasné, že nejste generální ředitel ani omylem, že kontakt na někoho, u koho jste bydlel, hned tak neztratíte, takže kecáte a hledejte si bydlení jinde.

+1/0
6.2.2014 16:21

H39o52n83z42a 87K93o15v22a96r 6523167739113

nebo náměstek

0/0
6.2.2014 16:21

M33a36r78t46i62n 91K46l36u36v34á34n77e93k 9622688263173

Akosi som nepochopil odstavec

Cenu za nájem nastavte tak, jak je místně obvyklé. Pokud je tedy v......

Vy ano? Viete mi to preložiť do zrozumiteľštiny?

0/−3
4.2.2014 8:42

Z59d37e66n39ě15k 10G97l30a16s 7288918568665

aby cena nájmu vůči okolí nebyla přemrštěná.

0/0
4.2.2014 9:13

M12a27r59t64i93n 41K45l94u88v91á78n17e70k 9272358793253

no tak to som pochopil, ale tam pocitaju nieco z celkoveho najomneho, odpocitaju spotreby a dostanu holy najem (ano chapem) ...a....a...no neviem co tym chceli ďalej povedat.

0/−1
4.2.2014 14:42

D56a73n 53J78a69n 9189780199436

to je jako svého času ceny letenek.

Letenka 1000,- mega akce, ale pak na letišti byl poplatek dalších 1500 + 500 na kerosin + 500 zavazadlo + další záludnosti které se často tak zkryli že se našli až na místě a člověk se divil jak "levné to bylo".

Takže cena energií - buď paušál a nebo spotřebované + nájem = celková cena.  Každy by měl vědět KOLIK zaplatí celkem a nebo rozepsaně s celkovou sumou.

0/0
4.2.2014 14:51

M13a70r32t41i10n 93K11l84u13v81á48n65e22k 9862558613763

neee. nerozumieme sa v nerozumení.

Ako som napísal, tak chápem "buď paušál a nebo spotřebované + nájem = celková cena."

Ale:

Cenu za nájem nastavte tak, jak je místně obvyklé. Pokud je tedy v místě obvyklé platit 9 500 korun včetně poplatků a energií za byt 3+1 v dobrém stavu, tak od této částky odpočtěte poplatky a energie a získáte cenu nájmu.

Některé byty jsou provozně dražší, o to nižší pak musí být nájemné, naopak některé byty jsou provozně úsporné, nájemné tedy zde může být vyšší, nájemce totiž vždy zajímá celková platba.Takže získam cenu čistého nájmu.Tým chceli povedať že keď bude nájomca plytvať energiami, tak mu to mám kompenzovať znížením nájomného?

A vôbec: Celý odstavec je postavený zle. Naco sa spomina 9500 ked sa tam uz ine cislo neexistuje?

0/0
4.2.2014 18:06

P33e75t60r88a 42N71o23v59á12k68o21v73á 7418196804548

On tím asi myslí, že když si od těch 9500, co jsou v místě obvyklé, odečtete poplatky a energie, tak vám vyjde, kolik na tom vyděláte.

0/0
4.2.2014 21:25

D44a85n96i27e92l83a 12U58r53b69a97n18o80v97á 2354880205706

vždyť je to úplně srozumitelné.

pronajímatele primárně zajímá jen výše nájmu - tedy jeho zisk, ale nájemce zajímá celková částka kterou zaplatí, tedy i náklady na poplatky na energie a pod.

Pokud nájemce nechce zaplatit víc jak 9500 je potřeba tomu přizpůsobit nájemné. Pokud máte 2 srovnatelné byty ve stejném místě ale u jednoho jsou vysoké poplatky - třeba 4 500 - tak nájemné může být jen 5000 aby to v součtu udělalo těch 9500 - tedy obvyklou cenu.

Kdežto byt, kde jsou poplatky jen 1500 může mít nájemné vyšší - tedy 8000,- .

Nechápu co na tom pořád nechápete.:-/

0/0
5.2.2014 13:18

M81a10r67t81i24n 56K48l34u77v95á16n67e76k 9622758923583

Už chápem čo som nechápal s ohľadom na štylizáciu. A s ohľadom na to že neviem akú bude mať nájomník spotrebu sa mi to nechce chápať ani tak, ale to je tentokrát už naozaj len môj problém.

Osobne by som asi radšej volil udať cenu čistého nájmu. S tým, že spotrebu si predsa platí nájomník sám. Nebudem chcieť dostať 10000 keď spotreba je 9500 a na nájomné ostane 500, že? Ale teraz chápem (to sú teda veci), že  je treba zohľadniť to, koľko obvyklý nájomca môže zaplatiť celkom. Ale len ZOHĽADNIŤ.

Predpokladám, že sme sa pochopiteľne trochu skompatibilizovali.

0/0
5.2.2014 21:00

D26a75n51i79e72l47a 82U37r26b37a74n51o20v14á 2514510785366

ano samozřejmě že jde o zohlednění. :) Jde prostě o to, že nájemník vždy nakonec řeší celkovou cenu. Poplatky ale nejsou jen za spotřebované energie - jsou to taky ostatní poplatky jako například za popelnice, za údržbu společných prostor, za osvětlení společných prostor, za provoz výtahu - tedy něco co nájemník neovlivní úsporami na spotřebě. Často pronajímatelé do poplatků zahrnují i náklady na fond oprav (i když to je nesprávný postup) tak že nájemce tak může ovlivnit úsporami často jen  malé procento z celkových poplatků - proto je poplatky zajímají a proto je zajímá konečná částka. Právě v těch poplatcích "mimo" energierbývají v bytech někdy hodně velké rozdíly - klidně i v řádu několika tisíců a to je pro nájemce už hodně velký rozdíl v konečné ceně, kterou zaplatí.

0/0
6.2.2014 10:53

J67a90n 64F26r97o36l94í62k 6156500225294

Rozumný způsob prezentace nabídky pronájmu je uvést  cenu za holý pronájem a výši záloh za energie a vodu. Jako bonus mohu uvést předpokládaný průměrný náklad za tyto služby. Já třeba dávám určité množství vody a tepla do základního pronájmu a co je navíc si nájemník zaplatí zvlášť. Pokud se dostane pod limit tak mu peníze vrátím. Funguje to nad očekávání bezvadně a většinou i vracím.

0/0
5.2.2014 14:37

M42a82r32t38i46n 22K11l32u13v76á75n24e74k 9392278273553

Jo, to mi príde rozumné. Ale stanovovat cenu holého nájmu tak aby nebol celkový nájom viac ako obvyklý je blbosť.

0/0
5.2.2014 21:11

D84a37n85i24e56l16a 35U39r55b17a84n27o50v78á 2894250495506

jde o to, že když bude celková cena co ten člověk zaplatí výrazně vyšší než obvyklý, tak si od vás byt prostě nevezme a půjde do levnějšího  - to zase mně připadá jako blbost.;-)

+1/0
6.2.2014 10:55

H67o18n77z17a 16K73o77v69a76r 6603977489703

Pokud jste nevyměnil stará paneláková okna za nová plastová, takže do bytu táhne a bude muset víc topit, tak budete muset slevit z nájmu. Není to o plýtvání, ale o kvalitě bydlení.

0/0
6.2.2014 16:23

J16a11n 75S28a49l88o10m27o33n 4919870981895

Cenu nájmu nastavte stejnou, nebo jen mírně odlišnou od okolních nájmů :-). Ono je to logické (i když někdy mě to pěkně štve).

0/0
4.2.2014 10:35

P90e25t17r 85V40i18n49t33r46l89í77k 3766304221

cena nájmu musí hlavně odpovídat bytu, pokud máte pozlacené umyvadlo a novostavbu, tak za to nemůžete požadovat stejnou cenu, jako bytovka sto let stará :-)

0/0
4.2.2014 13:56

J69a21n 96S50a28l76o64m41o93n 4279550911535

Můžete, ale budete za idiota :-). Lidi tu vůbec nějak nechápou, že vlastně můžou všechno ;-D

+1/0
4.2.2014 14:02

A22l98e42x35a88n82d11r 10K12o73s87t68k14a 5399826339476

Například takový IT. Pravděpodobnost, že zůstane zaměstnaný, nebo alespoň sežene jinou práci velmi rychle je absolutní. Ale stejně tak absolutní je jistota, že se v bytě budou scházet divní lidé, ať už na lan pařbu, chlastačky, pracovní porady a podobně.

0/−7
4.2.2014 6:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.