Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jižní Město, můj domov. Jak se žije na sídlišti pro 85 tisíc obyvatel

Když se řekne Praha 11, každému se asi vybaví film Panelstory. Domy z betonu tam sice stojí pořád, ale jsou barevné a obklopené spoustou parků. Na "jedenáctce" se už žije dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E45l21i77š38k23a 28S43v68o15b71o94d70o88v13á 6141902391160

V sídlišti se NIKDY nemůže žít dobře...

+2/−3
3.2.2014 10:03

M65a29r69t55i30n 70K27o51c68o60u70r10e40k 4610405567512

Pani Svobodova, na sidlisti JM se celkem snadno zije dobre, letni Jizak je skvostny, chybi nam jen venkovni koupak - az nas bude 200 000, mozna o nem radnice zacne uvazovat, ale to je jina vec:-) Kdo ma negativni zkusenosti z byleni na JM, nebyl v tom spravnem dome, v te spravne ctvrti. Znam lidi z domu, kteri vas rusi, ale jak je napomenete, maji pocit, ze je omezujete jejich pravo delat bordel. Pitomci jsou vsude, nejsou vysadou prave sidliste. Soused, kradouci vam jablka ze zahrady, neni lepsi. ; Na JM se bude zit spatne, az nam to vsude starosta Mlejnsky zahusti. Nasirat lidi zacali v pravy cas, doufam, ze na to obcane JM nezapomenou pri podzimnich volbach!

0/0
3.2.2014 13:17

K78a41r93e28l 36D44r55d80a 6294122617

Střídám bydlení na Jižním Městě, v centru a za Prahou. Rodinný domek nabízí bezprostřední kontakt s přírodou. Vyžaduje práci, která neumožňuje lenošení u TV či vysedávání u počítače. Sousedy pouze neslyšíte, ale vidíte je neustále za oknem a z neustálých sousedských konfliktů či nejrůznějšího obtěžování nevyjdete. ;-)

  Bydlení v centru je skvělé. Tomu říkám bydlení ve městě. Vyjdu na ulici a jsem za 5 minut na Václaváku či na Náměstí republiky. Žádný spěch, žádná křeč z hodin trávených v MHD. Všechny služby dostupné v okolí a v tom nejdostupnějším standardu, a také, za tu nejvyšší cenu... Chybí zde jen OBI či Baumax, takže zajistit provoz domácnosti je kapku problém. Běhat v teplákách po Václaváku či v přehuštěné dopravě také není to pravé ořechové. Ale třeba cyklostezka od Bulhara po Krejcárek je bomba. (O něčem takovém se může Praze 11 jen zdát, ale proč?) Kam se v centru jeden vrtne, davy lidí. Věčné nebezpečí hrozí ze strany feťáků, bezdomovců a násilníků. Neustále řeším ohrožení dětí a mladých holek. Je zde převaha cizinců. Milí, usměvaví a dobře vychovaní lidé. Jaká radost oproti zakaboněným problémovým Čechům. S výjimkou necivilizovaných Rusů, samozřejmě. Praha je silně ruské město.

0/0
6.2.2014 8:12

K50a92r87e92l 35D41r39d64a 6634702697

A Jižní Město Háje? Hodinu to trvá do centra MHD. Autem 20 minut, ale pak není kde zaparkovat. Auto je přitom nezbytné držet, protože jsou běžné služby dostupné jen autem. Nějaké vykradené auto potkám před domem 2x do měsíce. Po 18 hodině, kdy jdu z práce, jsou normální obchody již zavřené. Takže je to tady desítky let noclehárna, kde koupím jen potraviny v neudržovaných obchodech. Oblečení lze koupit leda tak u čongů. Normální město k životu je to tady možná tak v pracovní den dopoledne, což zaměstnaný člověk nezažije, jak je rok dlouhý.

  Trochu to vylepšuje Galaxie - pizza, kino, cukrárna. Ale kam se večer vrtnu, všude prostor zamořují kuřáci, mladí nevychovanci a týpci u piva. Tak je snad lepší místní podniky večer nenavštěvovat. Večer to tady patří asociálům. Lesoparky jsou fajn, ale nikdo tady do veřejného prostoru roky neinvestuje. Třeba vůbec netuším, kde bych si mohl na zdejších zničených chodnících nazout brusle. Hlavně že Praha 11 má nová sportoviště. Kde prosím?

  Tak mi to přijde, že život je tady dobrý jen k jednomu, zařídit si byt a tloustnout v anonymitě u TV až do příjezdu pohřebáků. Volný čas je třeba trávit hoňkou MHD za prací. A pokud jeden hledá změnu, tak ho čeká stejná hoňka za kulturou. Což otravuje a většina lidí končí u TV. Tak trochu je sídliště sociálně vyloučená lokalita a byla zde snaha právě to měnit k lepšímu. Takovou snahu aktuálně postrádám. Chodov zásadně proměnilo Centrum Chodov - tedy konzum a komerce. Smutné, ale funkční.

0/0
6.2.2014 8:41

P14a32v71e64l 79O40d11r34a65z76i78l 6194729747490

Proč?

0/0
4.2.2014 10:34

L35u88c13i69e 73N83o33v69o45t29n83á 4406290365200

Souhlasím:-/ Lidi nemají takhle bydlet nad sebou... A navíc jak je tam všechno slyšet:-/ Hrůza!

0/0
5.2.2014 20:49

K46a85r46e70l 43D88r87d79a 6424852217

Divný argument. Patrové domy se u nás staví cca 1000 let a pokud mohu soudit, tak je obtěžování hlukem v činžovní zástavbě i v rodinných domcích stejným problémem.

0/0
6.2.2014 7:24

P89a12v84e93l 90O74d53r51a89z76i93l 6564289937620

Nejvíc sídliště kritizuji lidé, kteří neznají význam toho slova, a pak také ti, kteří bydlí ve vlhké ratejně 2+1 bez zahrádky a s mikrookénky, ale hlavně, že mají vilu.;-D

0/0
6.2.2014 9:57

K48a94r73e17l 63D88r34d54a 6804132847

Starosta Mlejnský obhajoval nové řešení MHD. Ze stanice Depo Hostivař byly příměstské linky přesměrovány na Háje. Intenzita dopravy je ve špičce vysoká. Háje jsou přeplněné autobusy, ty ohrožují bezpečnost cestujících a hrozí zde nehody. Metro je ráno plné již přímo na Hájích Cestujícím celé Prahy 11 výrazně klesl komfort cestování metrem.

  Večer sleduji obrácený proces, kdy je třeba nakoupit potraviny a cestovat dále za Prahu. Kapacity obchodů u metra na Hájích nestačí. Neustálé fronty jak za dob socialismu. Zboží rychle vyprodané. Zvýšená doprava.

  Linka autobusu 125. Vcelku vydařený nápad do okamžiku, kdy se chopil ROPID bez ohledu na protesty starosty Mlejnského. Nové čisté autobusy, jsou nyní pryč. Nicméně linka funguje jako služba pro Prahu 15 - Horní Měcholupy vcelku obstojně... V Horních Měcholupech roste nová výstavba, která opět bude napojena na metro Háje. K tomu nová úžasná informace, metro D bude! Omezíme metro linky C ve směru na Prahu 11! A to mají stanice metra Roztyly, Opatov, Háje naplánovány v rámci rozvoje mamutí komerční centra... 

  Lesopark Hostivař patří Praze 15. Jeho rozvoj je znatelně znát ze strany Horních Měcholup. Praha 11 jen hostí problematický přístup ke koupališti... Naplánovala zde alespoň výstavbu, která zasáhne koupaliště a poškodí lesopark...

  Praha 11 je tranzitní čtvrtí bez zřetelných výhod. Prochází zde D1 a na Chodově začíná největší dopravní uzel Česka. Jako by to nestačilo. Soustřeďuje se zde čím dál tím víc služeb, které místní omezují. Je to svým způsobem přirozený proces. Tlak na místní je ale obrovský.

+2/−2
3.2.2014 9:08

K92a28r50e21l 24D18r10d77a 6484142217

Napadá mě tranzitní čtvrť ve všech směrech. Mladí zde jen přežívají z nouze a jak to jde, utíkají jinam. Ehm, a to nepočítám mamutí studentské koleje. Byty pronajímá kdejaký zlatokop sociálním případům z celého Česka a místní jsou pak štěstím bez sebe, pokud takoví lidé a jejich bezohlední pronajímatelé rychle tranzitují jinam. Pak samozřejmě doprava. D1, Jižní spojka, Chodov, Spořilov - tranzitní uzel republiky. Dále směr Říčany - Jevany, na kterém se bezohlední řidiči prohání Prahou 11 cestou do centra, či alespoň do Centra Chodov, Top Hotelu či do Babišova Agrofertu. Pak MHD, kdy se Háje nově staly tranzitní stanicí pro cestu Středočechů do Prahy. Přitom stejnou funkci mají již Opatov a Roztyly.

  A budoucnost? Komerční zóny, kam bude polovina Prahy jezdit za prací a možná za zábavou a zase večer utíkat pryč. Aneb, jak otočit funkci noclehárny? Tranzit budiž na Praze 11 pochválen. Nás místní progresivní čeká báječný profit ze všech těch divů. :-P

  Jak do toho zapadají důchodci žádající konečně klidné bydlení? Obávám se, že na to je "sídliště na metru" příliš cenné a důchodci poputují v zájmu podnikání a komerce do zapomnění. Což jsou v zásadě všichni stávající místní. ;-)

  (Je to vše jen taková úvaha pro případnou diskusi. Spíš než minusy uvítám komentáře.)

0/0
3.2.2014 11:23

M39a28r57t21i93n 94K68o75c86o69u93r27e93k 4900475587622

O prezentaci revitalizace Haju zde > https://docs.google.com/document/d/17V7d-2M2_lBD5fm0I0FALdN_5w-_1zTSPHjdRQ99Sjo/edit?usp=sharing

0/0
3.2.2014 13:06

K96a65r56e14l 89D16r80d34a 6104782627

Odpudivý článek. Jak puch ze zahnívajícího periodika Prahy 11 - Klíče. Na konci mudruje starosta Mlejnský. Tak je jasné kdo a proč tento PR článek sesmolil. Když jsme jako občanská opozice procházeli šikanou místní radnice ovládané ODS, stáli proti nám v jednomu šiku s radnicí také redaktoři z MF Dnes. Názory místních cíleně ignorovali, starostu a jeho kliku spojenou s developery podporovali.

  Očividně se na iDNES modrá mafie líbí "i dnes". Všechna ta svinstva Prahy 11 zdejší redaktoři podporovali a stále podporují. Tak píší pro kmotry a ani se za tu podlost nestydí. Aneb, jak šla na iDNES novinářská etika k čertu. :-/

  Vzpomínám, jak před příchodem mafie Mlejnského, byla na Praze 11 silná občanská aktivita. Místní bavilo diskutovat o budoucnosti Prahy 11. Od té doby zde na radnici vládne cenzura, arogance, účelová neinformovanost, každá občanská aktivita je po zásluze trestána. Zelenou mají projekty, o kterých se s občany nediskutuje. Pak se vyhazují miliony za nakašírované Potěmkinovy "kultury v ulicích", aby se prokázala spokojenost obyvatel. Pěkně na povel, jak na komunistického 1. máje. Prokletá čtvrť, ničená nezájmem a apatií místních a cílenou manipulací prospěchářů se starostou v čele. Rv

+3/0
3.2.2014 7:51

M54a58r51t94i39n 84K14o26c24o97u11r56e30k 4750585477792

Pane Drdo, znate web opozice Hnuti pro Prahu 11...? To si poctete! > www.hpp11.cz ; Kontaktujte je, budete o deni na JM aktualne informovan. Info muzete sirit do sveho okoli, muzete cas od casu pomoci s distribuci Jihomestskych novin k dalsim lidem >  http://www.hpp11.cz/index.php/jihomestske-noviny

0/0
3.2.2014 13:43

K22a75r86e92l 26D16r89d40a 6304482697

Znám. Znám i jejich zastupitele.

  Jihoměstské noviny připomínají tragické parte. Pohřeb Jižního Města doprovázený intrikami starosty Mlejnského za zvuků radostného hudlání na garmošku...  Tím pádem nemá tato alternativní partička šanci uspět ve volbách. ;-D

  Problémy odrazují. Zkuste porovnat rozjásaný bulvár iDNES (třeba přímo tento článek) či pestrobarevnou oslavu radnice ODS Prahy 11 - Klíč se suchopárným sdělováním otřesných problémů v Jihoměstských novinách. Jako čtenář Blesku a Aha budu vždy volit usměvavého bezproblémového Mlejnského. Určitě ty problémy Kvítek se Soukupovou zveličují a Mlejnský není tak velký hulvát a zloděj. Krade dnes přece každý, tak co. Proč bych jako volič nevolil dle rady uplacené MF Dnes opět ODS? ;-D

  Kamkoliv se na Jižním Městě vrtnete, všude sedí na dobře placených postech lidi starosty Mlejnského a mají ze života na Jižním Městě skvělý byznys. I to jsou voliči, kteří žádnou alternativu nějakého Hnutí pro Prahu 11 volit nebudou. Nejsou to blázni. Jsou to přece korupčníci a za nimi stojí šiky jejich rodin. Volič vedle voliče.

  Co na Jižním Městě funguje, a vcelku i ke spokojenosti občanů, je ovládnuto lidmi radnice. Hnutí pro Prahu 11 budu volit až přejde na stejné jásavé reklamy plné bezproblémového optimismu, předloží třeba pestrobarevný projekt na městotvorný heliport v Centrálním parku a začne dělat do korupce, aby na tu pestrobarevnost získalo prostředky po vzoru ODS. Pak se teprve stane na Praze 11 volitelným subjektem. ;-D

0/0
4.2.2014 7:48

V66l34a92d98i21m12í35r 71M10a72c91a82n 4338533571854

http://lacosanostra.webnode.cz/famiglia/dalibor-mlejnsky/

0/0
2.2.2014 21:39

V36l18a68d72i10m30í26r 41M82a64c11a23n 4778243841924

Krčský les - kácí se ostošest. Za chvíli tu zbydou jen stromy staré 5 let. Zvěř se už nemá kde schovávat, veškerý podrost se vykácel. Lesní cesty zničené těžkou technikou, vozíčkáři nemají kudy jezdit.

Chodníky propadlé neopravované a cesty mezi vnitrobloky plné děr a bláta. Městská ani státní policie pořádně nefunguje - není týdne, aby zde nedošlo k vykradení několika aut.

Dlouhodobě přetrvávající problémy s parkováním a na výtky a písemné dotazy jen arogantní odpovědi! Zatímco veřejné parkovací plochy na začátku sídlišť, které měly sloužit ZDARMA obyvatelům byly za pakatel pronajaty známým, kteří odvádí tučné provize jistým vlivným komunálním politikům JM..

Asi před třemi roky chtěla radnice zjistit, kolik je na sídlištích parkovacích míst, kolik aut přes den odjíždí a kolik přijíždí. Namísto toho, aby to v rámci své náplně práce udělal odbor dopravy, tak se vyhodilo cca 950.000,-Kč za to, aby tam spřátelená firma poslala několik důchodců, kteří to každý za 5 tisíc spočítal. Kam zmizelo zbylých 900.000,-Kč, to nikdo neví...

Ročně se na MČ Jižní Město prošustruje odhadem asi 200 miliónů korun. Za deset let mohly být za tyto peníze vybudovány na celém JM parkovací domy, opraveny chodníky, rozšířeny a opraveny silnice.... Ano, za ty DVĚ MILIARDY korun, co zmizely v kapsách - hádejte koho?!!! ;-€

+1/0
2.2.2014 21:17

M58a41r88t94i82n 58K36o77c56o84u15r74e30k 4920625497672

Zaver lonske financni zpravy MC P11, velmi zajimava diskuze "kam se to podelo" > http://www.youtube.com/watch?v=MLsznPivRgQ&list=PLPE0_SgFOkq_tqqZq3OoQqKb5rLsgfemG ; Nejcernejsi cerna dira na penize je Jihomestska majetkova a.s. > http://www.youtube.com/watch?v=QWwQTzBh2UY&list=PLPE0_SgFOkq_X0kCoCFuOJEuWwAArdDlG&feature=share&index=11

0/0
3.2.2014 14:26

O26n55d11r22e92j 85F87l97i33d90r 3635620138777

Parkovaci domy byly v planu...jenomze se proti nim zvedla nevole obyvatel, vzniklo nekolik petic a tak to MC radsi stopla....co na tom, ze zaparkovt je problem.

0/0
3.2.2014 17:03

K81a90r25e24l 24D51r21d89a 6114612547

Parkovací domy? Mám před okem parkoviště Plickova - Nešporova a výhled mám na lesopark. Má zde stát 1. parkovací dům na Hájích. Jeho výška se má rovnat domu v Nešporově s kruhovými nájezdy - tedy se vzhledem Centra Chodov. Vznikne zde pak téměř uzavřený "vnitroblok", který se měl přeměnit na park. Starosta Mlejnský ale navrhl odprodání tohoto pozemku na výstavbu obytného domu se startovacími byty. (A tím získání peněz na výstavbu parkovacího domu.)  Domy kolem mají 10 pater, výšku nového domu si lze jen domýšlet. Jde o desítky stávajících bytů, které přijdou o výhled. A noví "startovací sociální sousedé" udělají ze stávajícího bydlení kůlničku na dříví. 

  Dle studie radnice přitom stávající parkoviště Plickova-Nešporova kapacitně plně dostačuje potřebám domů v bezprostředním okolí a na stavu není třeba vůbec nic měnit. Problém s parkováním je všude jinde na Praze 11 vyhrocen mnohem více.

  Stejná studie prokazuje, že parkovací místa akutně chybí v celé části Jižního Města od Opatovské k Milíčovu. Těmto řidičům by parkování v Plickové, tedy na druhé straně sídliště, pomohlo? Vážně? Proč radnice nepodpořila vznik nového parkování pro stávající obyvatele v souvislosti s výstavbou bytů na Milíčově? Neochota?

  ODS prostě razí vícepatrové garáže bez ohledu na smysl a potřebnost takového počínání. Je zde společnost radnice, která tyto garáže Prahy 11 provozuje. To je jediný zájem.

  Registroval jsem tahanice kolem garáží Vojtíškova (Chodov). Jen je radnice dostavěla, údajně rozmístila v okolí značky zákazy stání, aby donutila místní motoristy přejít na placené parkování. Městská policie obratem rozdávala botičky a běžela zde obstojná šikana radnice proti místním motoristům, alespoň co jsem se doslechl. (Někde tady bydlí paní Mlejnská, maminka starosty.)

0/0
4.2.2014 8:33

K82a71r52e86l 31D42r79d75a 6434902297

Proti garážím Plickova-Nešporova vedeme oprávněný rozpor. Radnice nevysvětluje své záměry, jen nás arogantně uráží. Nově vznikla na radnici studie, jak nás zde údajně masivně obtěžují Středočeši svým parkováním v "okolí metra" a radnice naplánovala zavedení modrých zón od metra Háje až k parkovišti Plickova - Nešporova. Zvláštní pojetí pojmu "okolí metra", takové účelové. Nikdy jsem tady přitom žádného Středočecha parkovat neviděl. Spíš tady parkují řidiči z části JM od Milíčova.

  Takže jsme se ozvali proti garážím, že se nám parkuje nyní vcelku dobře. Nyní se tedy můžeme těšit na zcela zbytečné modré zóny a placení. Aneb jednání radnice z první ruky, jen to plesklo.

  Jenže diskuse prokazuje i zde, že plno voličů nevidí ve výstavbě garáží žádný problém a odpor nějakých pár obyvatel považuje patrně za směšný a nepochopitelný. ;-)

0/0
4.2.2014 8:46

K86a32r68e70l 84B15a26r84t49á69k 3599533312656

Ať si říkají co chtějí, ale VH řekl, že to jsou králíkárny, tak to jsou králíkárny!

+1/−3
2.2.2014 21:12

J49a36n 53P49a66v45e34l34k64a 9504297211748

VH také řekl, že za 7 let doženeme Rakousko, nesmíte všemu věřit :-)

0/−1
2.2.2014 23:52
Foto

J81a44r12o24s80l33a94v63a 87Š31v40a75j49c40r75o23v71á 7320272314313

Já bydlím v Hájích. Byly tu lavičky, kde jsme si mohli odpočinout (např. s těžkým nákupem z Lidlu) cestou domů, nebo poklábosit se sousedkou. Byly odstraněny. Když jsem se ptala proč, řekl mi obecní úřad, že si na noční hluk na lavičkách stěžovali místní předsedové SVJ. A že na nich vysedávali bezdomovci a popíjeli. A zanechávali po sobě nepořádek. Na dvě z těch odstraněných laviček jsem dobře viděla ze svého okna v 1. patře domu, kde bydlím. Ničeho podobného jsem si však nevšimla.

Také mám více času než dříve zajít si na procházku, ale ne zase tolik, abych jela do města. Není výjimkou, že děti a mladí muži, vlastně muži v každém věku, zde močí. Nemám jim to za zlé. Vždyť tu veřejné záchodky chybí. I já někdy z těchto důvodů proklínám to slovutné řízení na úřadě.

Nevnímám Jižní Město jako příliš přátelské prostředí k občanům. Jakoby se báli, že se někde usadíme, abychom si se sousedy pohovořili o tom, jak a čím žijeme. 

Zastavíme-li se tedy na pár minut, je to možné jen v komunikační chodbě !

A zeleň na JM ? V Hájích je stará už 40 let. Některé stromy jsou káceny, ale nové nejsou vysazovány.

+3/−1
2.2.2014 21:11

K80a16r35e36l 76D55r93d62a 6664272517

Dle restitucí, má každý chodník a trávník Prahy 11 jiného majitele a někdo jiný je na něm zodpovědný za údržbu. Neskutečná situace. Podívejte se někdy na mapy, podle kterých se orientují správci zeleně a úklid. Pak má tady něco fungovat... 

  Loni smetla vichřice mnoho stromů na Hájích. Naplno se projevila špatná kondice místních stromů související s nedostatečnou údržbou. Měla by zde proběhnout obnova zeleně. K tomu odbor životního prostředí Prahy 11 nekomunikuje a není komu adresovat podněty a žádosti.

  Nechápu. Se životním prostředím Prahy 15 řeším občas Hostivařský lesopark a jednání lidí je na této radnici úplně někde jinde. ;-)

+1/0
3.2.2014 9:25
Foto

J73a39r44o49s46l54a77v30a 36Š12v61a14j23c72r26o15v58á 7200912284113

Souhlasím plně s Vámi. I já mám silné obavy v tomto bodě. A s komunikací na odboru životního prostředí jsem získala stejné zkušenosti, jako vy.

0/0
3.2.2014 13:42

J38a75n 87Š14p77e10c10i31á13n 2870120199949

Jak se asi citili lide, ktere tam komous odsunul z male strany, ze stareho mesta. Sed, blato, nikde nic.

+3/−1
2.2.2014 12:31

R76a27d53e96k 93L28u29k11á22š 6633599508458

Jenom dvě fotografie z tak úžasného  "města"?

0/0
2.2.2014 9:56

A83l85e44x20a70n65d73r 52K35o11s39t11k35a 5699166199316

Dnes se koukáme na sídliště, jakožto na něco podřadného. A poctivě si to přiznejme, ono to není žádná sláva, už jen z hlediska toho, jak krásně vede beton zvuky. Ale z hlediska toho, že se začalo stavět a za pár měsíců tam stálo prvních pár set bytů to byl zázrak.

+1/0
2.2.2014 8:05

J43a74n74a 13S94t34e80h37l63í33k54o37v63á 2579560140476

s těmi zvuky... spala jsem v novostavbě, staré zástavbě, v cihlové bytovce,ale můžu říct, že zlatej panelák!

+3/−1
2.2.2014 8:13

J60i78ř54í 67S27t88e10i85e93r 4521404246195

Nejhorší na tom je, že se mění struktura obyvatel paneláku. Ti movitější postavili vlastní domek nebo koupili lepší byt a na sídlištích se objevují sociálně nepřizpůsobiví. Nájem jim zaplatí sociálka, ale soužití s nimi pod jednou střechou je často hrozné.

+1/−1
2.2.2014 8:48

P46a87v61e63l 81O16d41r29a25z71i52l 6824959867510

Proč každý váš příspěvek začíná "Nejhorší je?"

Vy asi nebudete zrovna optimista, že?

Většina panelových bytů je v DV či OV, takže vámi popsaný případ platí jen velmi omezeně :-)

+2/−2
2.2.2014 11:42

J83i58ř14í 37S23t94e58i37e17r 4901374766395

Mám známé, kteří v těchto bytech bydlí a v poslední době je mi jich líto. Jít k nim na návštěvu je docela dobrodružství. A to ještě před lety byly klidné lokality. A dneska - není kde zaparkovat, venku samé psí exkrementy, rozbité vstupní dveře, pomalované chodby, ve výtahu špína a z okolních bytů slyšet téměř vše.

+1/0
2.2.2014 19:02

J48a57n 80P10a39v70e95l43k97a 9284597381958

Zřejmě státní barák :-/

+1/0
2.2.2014 23:54

P73a16v14e98l 52O68d80r19a80z85i38l 6874609547710

Spíš soukromý a přeměněný na ubytovnu. Má pan Steier asi známé z té sorty lidí, nebo to jsou nešťastníci reliktní z dob regulovaných nájmů.

0/0
4.2.2014 10:37

J39i12ř27í 28V31o14l35k24á86n 3210226621

Není zásluhou pana Mlejnského (podfuckem vystudovaného) rozvoj JM. Dodnes nemá JM všechny chodníky, které jsou součástí vybavenosti obce. Radnice má tah na branku jen za penězi. Potřeby obyvatel mocipány nezajímá. Jen a jen prachy.

Výstavba sportovišť je cinknutá, se zjevnou snahou napakovat se na provizích. Kde má například JM zimní stadion? 

Stačí se podrobně podívat na majetek obce, kde pouze oblíbenci mají snesitelné nájemné a ostatní platí a platí ... Tahle klika už teď zametá stopy, protože už vidí, že končí a další příště už nebude. 

Ať nám někdo sdělí, kolik zaplatili černo+rdelníci za seminář na provizi na Hájích, v místě kde se nesmělo stavět a kde si hrály děti. A to je jen jeden z projektů.

Tahle parta modrýho ptáka je již teď historií a předmětem hledání orgánů činných v trestním řízení.

My tady ale budeme žít dál.

+8/0
2.2.2014 0:02

M70a38r93t44i29n 40K42o84c33o77u86r41e24k 4400665707522

Pane Volkane, vypada to, ze lecco o JM vite, dovolil bych si vam (i dalsim ctenarum) nabidnout obcanskou aktivitu JMinfo, vydavajici obcasne zpravodaje, sirene nenasilnou formou e-mailu. Na e-mail seznamech je pomerne dost obcanu JM, nebot od spousty pratel z JM dostavam informace z JMinfo preposilane. Udelejte si sam predstavu jak Zpravodaj vypada, pro jeho odber si napiste na e-mail: jminfo@volny.cz ; Zpravodaj zde: http://1url.cz/aobN ; Jeho archiv zde: http://1url.cz/dqrl - odber muzete kdykoliv odhlasit, tuto obcanskou aktivitu sleduji cca dva rok a fandim ji. Nedivim se, ze nas radnice povazuje za idioty, kdyz nemame zadne podstatne informace o stezejnich udalostech na JM. Kdo nevi, ten neprotestuje...

+1/0
2.2.2014 0:22

V22í78t 25G33a87b68r26i41e20l 5744683806887

Na co zimní stadion?

0/0
2.2.2014 0:55

M21a40r56t28i48n 52K90o92c67o30u21r86e31k 4600245857142

Zimak povazuji za velmi dobry napad. Kolik verejnych v Praze mame? Tento by mohl stat primo za tim malym bazenkem ve velke krabici, co otevrou v dubnu. Celotydenni brusleni pro obcany JM! Skvele! Je nas tu 82 000 a nebruslime. Zato se budeme koupat ve 25m louzicce za 600 000 000,- - at mi nikdo netvrdi, ze by za to nebyl zimak! A spravene chodniky, a nekolik NOVYCH malych parku mezi domy. Pak se sidlisti nema rikat kralikarna, kdyz tu radni nici zelen misto ni stavi velke super-drahe veci bez predesleho zjisteni, jestli to obcan vubec chce. A tak to funguje porad stejne: k tomu, aby radni postavili kdekoliv cokoliv, se nepotrebuji ptat nikoho. A take se neptaji, proste zadaji studii nejakemu shit-veloperovi a povazuji to za hotovou vec. Kdyz to nevyjde (tj. obcane to nejakym omylem vycmuchaji a peticemi zasypou podatelnu), nevadi - ztrata se splachne na zastupitelstvu s tim, ze za to nikdo nemuze, a objedna se jiny (tajny) vyhodny kseftik, ktery uz mozna projde (tj. obcane mu nestihnou legalne zabranit). Mezitim ukolem Klice je zamestnat obcany pozitivnimi informacemi typu "Zastupitel ODS Jan Gabriel roznasi seniorum jidlo a nic za to od nich nechce" (jen hlas ve volbach v rijnu 2014, pak zase 4 roky roznaset jidlo nebude muset). Tolik k zimaku...

+2/0
2.2.2014 2:08

J71i73ř42í 95V38o81l69k76á12n 3190656721

Velikostí je Jižní Město jako krajské město a většina krajských měst zimák má. Podstatné je, že děti potřebují pohyb všeho druhu. V Čechách máme nepřeberné množství talentů na hokej a je hanebnost toho nevyužít.

Na okraj, kolika jedincům slouží curlingová hala na Roztylech. A přitom jsem rád, že něco takového tady máme, ale zimák by byl pro podstatně větší počet obyvatel.

Umístění by bylo vhodné na Opatově, přímo u metra. Taková hala by mohla přijít tak asi na 150 mil a to je částka, o kterou byla navýšena cena plavečáku.

+1/−1
2.2.2014 9:07

M13a43r65t56i84n 94K91o24c78o58u53r57e14k 4450665177122

Zimak u metra Opatov: idealni misto, lec pozemky jsou rozprodane... je jasne, ze zimak nebude vydelavat, proto radnici P11 prilis nezajima. Opatov bude vypadat takto: https://drive.google.com/file/d/0B9C0npE3FRc8aldxYlRKR1hzOFk/edit?usp=sharing - tedy pokud se o to obcane JM nebudou zajimat. Hned vedle kancelari budou Zahrady Opatov - drahe "socialni byty" 120m2 pro chude rodiny s detmi > http://www.hpp11.cz/index.php/component/content/article/36-zpravy/nejnovejsi-zpravy/319-opozice-praha-11-sve-byty-levne-prodala-jine-ted-nakupuje-draze - vsem je jasne, ze byty si rozeberou clenove soucasne vladni koalice, protoze pri platu 40-80 tisic mesicne (tolik dostavaji za jednani s developery o zastavovani JM a za ignoraci obcana, uspavajiciho Klíčem) na to proste maji a nebylo by moudre, kdyby se porizovaly jen byty pro "socky", jako napr. nedaleky Hotel Sandra / Opatov > http://byznys.lidovky.cz/hlavni-mesto-vyzvalo-prahu-11-aby-nekupovala-dum-za-stamiliony-p6h-/firmy-trhy.aspx?c=A131119_170710_firmy-trhy_ml - kde cimry nemaji ani WC ani kuchyn. Procez se tam za dalsi miliony udelaji rozvody (potahnout se chodbami!) a pak se tam "mlade rodiny s detmi" asi pohrnou. Takhle to u nas na JM funguje... nastesti tu mame solidne fungujici opozici HPP11(.cz) a informace se mezi lidi dostavaji. Rozhodne si uzijte nakupy zchatralych objektu nasi MC P11 coby bytu pro "mlade rodiny s detmi", ktere chteji panove Mlejnsky / Karsky na JM udrzet, video zde: http://www.youtube.com/playlist?list=PLPE0_SgFOkq9lzBiD-b_IWYIayUmjqo_p

+1/0
2.2.2014 13:41

A15l82e31n27a 26N47o97s59k89o65v81á 7247893585639

ten dum v Krejpskeho ulici je ale slavny, ilustruje kazdy clanek kdekoli na webu, ktery se tyka nejen Jizaku, ale panelaku, sidlist obecne :D jesteze ted je tam z pohledu od Central parku :D a ne letecky od dalnice, jak byva zvykem... :D

0/0
1.2.2014 23:31

M47a83r86t93i67n 10K18o97c32o83u22r29e83k 4910915257612

Pani Noskova, dum Křejpského 1514/17 - 1504/37 je nejdelsim domem na JM, proto budi pozornost. Je zateplen, vypada pekne, ovsem pokud si udelate vychazku kolem, zjistite, ze zvenku krasne "polystyrenove domy" maji malokdy nove podlahy / nove vytahy / vymalovano. Nastesti v nasem dome lide vedi (a praxe to potvrdila), ze po 4 letech je pod neprodysnym polystyrenem dum plesnivy a obkladat panel timto materialem jen proto, ze ho ma soused, je nesmysl. Nejprve je dobre opravit strechu, presparovat atiku, zvelebit interier domu, po 40 letech vymenit hlinik za med, poridit vytahy, na chodby novou krytinu, opravit rozebrane zabradli a vymalovat. A pak se rozhlednout, co za izolacni materialy se dnes nabizi... polystyren rozhodne ne. Mozna mohl dum v Křejpského jeste chvili pockat nezateplen a vsadit na modernejsi obklady... nicmene neznam pomery v tom dome, mozna meli neodolatelnou nabidku:-)

+3/−1
2.2.2014 0:01

P73a56v13e81l 51S85ý26k28o57r35a 7157352417641

Kolik platíte za teplo ? Ale polystyrenem [>-] Vaše plíseň nebude. To je jiný důvod. To znám.

0/0
2.2.2014 0:30

M68a94r93t65i61n 78K23o44c54o96u83r98e42k 4140275247662

Nas dum neni zateplen, proto neni plesnivy. A kdo zatepleno polystyrenem ma, nikdy ho svevolne nedemontuje, aby se o plisni presvedcil. Byl jsem informovan o poskozeni obkladu domu, a co pod nim bylo, to lepe nevidet. Jinak zatepleni panelaku stoji jako cca 16 let nakladu na teplo bez zatepleni, o tom se jiz psalo, nekde mam tento clanek schovany, ovsem ne pri ruce. Neznam ve svem okoli na JM dum, kde by na zatepleni meli lide nasetreno, tak ve vysledku splaci uver s navysenim od 300 do 700 tisic. Protoze v ramci akce se casto meni i zabradli lodzii -za 40 let je shnile-, akce je dost nakladna. Nase SVJ je rozhodnuto na zatepleni si nasetrit. Vyjde nas to za tri roky o par kacek levneji nez si ted brat uver a nasledne ho preplacet o stovky tisic.

+2/−1
2.2.2014 1:45

A96l49e30n49a 42N54o80s95k96o69v75á 7197743125729

pokud jste v Krejspkeho vevnitr byl, tak vite, ze jsou tam vymeneny vytahy, jsou tam nove podlahy (dobre, aspon v prvnich dvou podlazich, nova okna atd..... zateplovalo se to zrejme v tramci Zelene usporam v dobe, kdy byl dum jeste ve vlastnictvi MC... delalo se to spolu s vymenou zabradli pred drahnou dobou, vyrazne to snizilo naklady na topeni, a o plesniveni pod jsem tedy nemela tu cest slyset... ze jsou v tom dome jine technicke problemy, to je jina... . dnes je ze vetsi casti zprivatizovan.... nejak se mi nechce verit tomu, ze by to byl nejdelsi dum, podobnych je preci jen na JM vicero... spis je hezky na rane a je videt snad uz z Pruhonic...

0/0
3.2.2014 17:28

P89e28t52r34a 88K36o40v46á48ř39o12v15á 2960511521220

Jako PR ćlánek dobrý. Ale to lakování na růžovo je až moc okatý. Prožila jsem na Jižňáku téměř od narození víc jak 20 let, ke konci i v zeleni a s občanskou vybaveností. Ale zpátky by mě už nikdo nedostal, ani kdyby mi nabízel milion. Králíkárny zůstanou králíkárny, i když je namalujete na barevno kolem nasázíte stromy a horostěny.

+1/−1
1.2.2014 22:37

M11a43r67t17i84n 20K24o35c49o22u68r64e18k 4460355797932

Zalezi na sousedech - soused je tváří domu. Zalezi na vyboru SVJ - pokud na praci kasle, nebo s nim vlastnici bojuji, dum je peklem. Kdyz se lide neznaji nebo kdyz se vlastnici nestaraji, co se deje v dome, ano - dum je cizi. S dobrymi sousedy vyjdete v pohode, staci nebyt idiot, ignorant ci asocial:-) K bydleni na JM nepotrebujete auto. Rozhodne ne k jezdeni na nakup, na postu, do prirody, do skoly, do haly za sportem. Jen kolem domu nesmi nejaky ouřada neustale necim zahustovat... ovsem pokud zahusti, potencial petentů na jednom miste je vice nez solidni. Pokud zacne vam za barackem na odkoupenem pozemku stavet Tesco gigakrabici, mate smulu, jste v tom skoro sama. A pak vam baracek nikdo z JM zavidet rozhodne nebude. Mraveniste ma i sve vyhody: inzenyrske site, odpady, voda tece obou teplot, popelnice, straznici na kazdem rohu, spojeni kdykoliv kamkoliv, taxi pred domem za dve minuty, pohotovost nedaleko, do centra 18 minut metrem. Do panelaku netahne, je v nem teplo, a uklidit byt neni jako uklidit dum, nastravite nad tim cely den. Byt na JM stoji vic nez baracek za mestem - cim to asi bude? Inu, JM je vyborne strategicke misto na bydleni a rozhodne neni pro odpadliky a socky...

+5/0
1.2.2014 23:45

P21e19t24r60a 92K34o39v66á13ř81o20v40á 2490831541530

No jistě, ve srovnání s nekvalitním bydlením v domku jsou králíkárny tím lepším řešením. Ale prohlašovat to obecně je zcestné. Inženýrské sítě mám všechny, popelnici mám čistou a svoji, voda mi též teče obou teplot a kromě toho si můžu ovlivnit, kolik za ni zaplatím, strážníky mám před barákem pravidelně, do centra Prahy to mám MDH jen o pár minut víc než z Jižáku, do baráku mi netáhne (kde jste tohle vzal?) a mám v něm teplo. Děti to mají do školy blíž než v Praze, i já do obchodu, na poštu i na úřad, nikde tam nemusím stát dlouhé fronty. K tomu mám ale klidné prostředí, čistý vzduch, lesy skoro za domem, snídani si dám v zeleni na terase s výhledem na lesy, po práci se plácnu s knížkou na trávu na zahradě, děti si po škole dovádí z kamarády v bazénu, a večer si s kamarády či sousedy na zahradě zagrilujeme nebo si sednu k praskajícímu dřevu v krbu. Božínku nedovedu si představit jediný důvod to vyměnit zpátky za Jižák.

+1/0
2.2.2014 11:15

A57n74e75t16a 93M86a78l14á 6271830765

Správně je to Jižňák, Jižák řikaj náplavy!

+5/−2
1.2.2014 21:36

A67l75e37n11a 14N31o20s85k42o38v60á 7187193385509

jsem celozivotne z Jizaku, opravdu se za naplavu nemohu povazovat :D zvlastni, ze Jiznak rikaji hlave lidi od haju dale na vychod :)))

0/−3
1.2.2014 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.