Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dominanta náměstí ještě nestojí a už znesvářila radnici i Prahu 6

Na dostavbu čeká Vítězné náměstí v Praze 6 už desítky let, jenže polyfunkční budova Line, kterou zde má postavit PPF, vyvolává silnou kritiku opozice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a81r93t37i15n 30P78l57í41v94a 9705517647233

Tento stavební záměr bych označil jako "Agresivní architekturu", která naprosto ignoruje své okolí i původní záměry dostavby náměstí. Prostě pokud by to mělo stát na Zličíně nebo poblíž nákupního centra Šestka nic bych nenamítal, ale tady to nemá co dělat. V článku se uvádí inspirace autora Guggenheimovým muzeem v New Yorku a muzeum v rakouském Grazu. Zatímco  Guggenheimovo muzeum je vcelku přijatelnou přiměřenou stavbou tak u muzea v Grazu mám podezření, že vzorem byla chobotnice přejetá kombajnem.

0/0
14.2.2013 19:08

T29o83m 62P31á83l82e82k 1741606469618

Mohlo by tam být P+R, protože až tam zavedou modré zóny, tak potěš pánbů místní obchodníky. RvRvRv

0/−1
6.2.2013 22:17

L19e81n50k30a 35S20v61o90b51o40d66o33v62á 2136235317295

Obyvatelé Prahy 6 se stavbou rozhodně nesouhlasí, nesouhlasí taky s očividnou korupcí a vztahy mezi PPF a radnicí!! http://praha6ztracitvar.cz/podpora  http://praha6ztracitvar.cz/fotogalerie/co-na-vystave-p6-meni-tvar-chybelo   http://praha6ztracitvar.cz/clanky/line-ledni-medved-ocima-architektu paní Jiřičná by se měla stydět!!

+2/−1
6.2.2013 10:26

T83o22m29a97s 20F62a53b83i26a74n 8629448572429

Souhlasím s paní Evou Semerákovou, Praha potřebuje nové výrazné dominanty. Po vzoru jiných velkoměst by se měly stavět nové budovy s prvky moderní architektury. Příkladů je mnoho, i z minulosti. Například Eiffelova věž byla v době své výstavby odsuzovaná dnes je oslavována. Taktéž Pompidu centre.

+1/−2
5.2.2013 20:26

L55e40n30k28a 61S19v31o71b78o52d26o59v21á 2566325407615

Ano? To jsou dva příklady, Eiffelova věž ovšem není součástí husté zástavby, nesouhlasím také, že je třeba stavět nové budovy s prvky moderní architektury v místech, kam prostě nepatří. Co takhle postavit toto http://img.ihned.cz/attachment.php/440/39956440/iu8BCDFGHLMOkPQcefgqrxyz0TUw2ARm/Vojta_vecere_hlavni.jpg přímo před Pražským hradem? - kulturní škoda by byla nenahraditelná!

0/0
6.2.2013 10:33

J87o58s37e34f 95V62o51m19á72č65k77a 5743764773324

Prosím posuzovat případ od případu. Eiffelovka je hezká, nicméně Pompidou je hnusnější budova než objekty, z nichž v Ústí nebo v Ostravě vystěhovávají nájemníky bez platné smlouvy...

0/0
6.2.2013 17:01

R75u30d57o82l11f 11R37u90b64e22š 3429755811604

no a co... Česká komora architektů???

Další banda zkorumpovaných pitomců stejně jako Ochranný Svaz Autorů, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání atd.

Projekt pana Hubičky je naprosto krásný, kdyby se postavil někde uprostřed Sahary... ale navrhnout něco takového do staré zástavby může jen naprostý ko....t...Rv

+5/−4
5.2.2013 15:09

L50u95k60á84š 22N73o84v30á17k 4586776772183

Chalupa by měl držet pysk! Výhodně investoval cca 600mil.Kč z městské kasy do Key Investments - ty peníze už nikdo nikdy neuvidí. On, jeliman, který vystudoval až x-tou školu a pak se okamžitě, bez jakékoliv životní praxe, jen díky rektálnímu horolezectví, stal starostou Prahy 6, který stál za změnou trasy prodloužení metra A (pro odlehčení: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida) a ostentativní blokací modernizace železnice na letiště a Kladno....on, který ve volební kampani odpřísáhnul vznik nového městského parku v místě Strnadových zahrad, aby v tu samou dobu přiklepl pozemky zvláštním firmám a prosadil změnu územního plánu tak, aby zde  vznikly uzavřené bytové komplexy (to je asi ta nezbytná praxe pro funkci ministra životního prostředé). A tak by se dalo dlouho pokračovat....hlavně, že chodil navštěvovat domovy důchodců a platil nejdražší zahradníky ve střední Evropě, aby byly všude záhony a na prolezlých lampách visely květináče...;-O

+11/−1
5.2.2013 10:08

M88a52r52t95i12n 74C93h83a90r98v49á39t 1593607670711

Jestli už nepracuješ u pámátkářů, měl by ses určitě přihlásit, takové předpotopní nazory co tu prezentuješ milují....ale koukám, že ono je to spíše osobní.

+3/−4
5.2.2013 12:56

M22a62r85t69i58n 31P68e26t89r 6633132468549

On je Chalupa v jedné partičce s Bémem. Pokud jste jejich obdivovatelem, tak prosím... Ale pro mě tato partička tvoří zosobnění velké části špatných věcí, které se v Praze dějí...

+5/0
5.2.2013 14:43

L22u97k14á32š 92N48o48v21á25k 4406106872753

Ono je vyjádření k Chalupovi (zmíněn v článku) a pak k samotný budově. Chce to před napsáním příspěvku víc sledovat diskuzi a taky trochu přemýšlet.

0/0
7.2.2013 9:46

L58u96k21á55š 62N23o27v57á93k 4946906182593

beztak to s tou veřejnou vybaveností dopadne stejně jako v sídle PPF na Evropské, kde veřejnou vybavenost zastupují autosalony Ferrari a Maserati.

+7/−2
5.2.2013 10:02

R66o82m35a16n 48Š71n56a38j77d11r 7448161668225

Náměstí má mít určité atributy, kulaťák je spíše obrovská křižovatka.

A opravdu by mě zajímalo, jaký má GENIUS LOCI. To si jen nějaký zneuznaný genius honí triko a šlape po úspěšněnjších a schopnějších kolezích. Nehledě k tomu, že ta budova nebude v centru , ale bude logicky doplňovat obvod té "křižovatky" a trochu vyváží další megabudovy, např. MO.

+9/−7
5.2.2013 8:42

L28u60k96á32š 84N81o81v72á71k 4146436112883

je vidět, že nejste z Dejvic, nic nevíte.

+5/−4
5.2.2013 10:00

P28e96t28r 12H22e24l42l80e64r 5853196904384

Já tam jezdil pěkných pár let do školy a taky mi přijde, že jediný Genius Loci je v tom hnusu podivné pláně, náměstí bych to ani nenazval. :-)

+4/−4
5.2.2013 11:43

T40o46m80á95š 76Z48e94m11a98n 3955968724155

Co je špatného na kusu trávníku v městské zástavbě?

Jako student jsem byl rád, že mohu jít po vleném prostranství a ne uličkou "moderní architektury" jakou nám třeba z kancelářské čtvrti Chodova.

+3/0
5.2.2013 23:02

B35a76r93b20o30r71a 46V81l37c41e59k 9977317917331

Presne kdybychom se donekonecna ohaneli Geniem Loci, tak se z Prahy brzo stane skanzen.

+3/−3
5.2.2013 11:43

L40u62k74á87š 40N56o50v45á90k 4756376942153

"Barbora Vlcek"..to vypovídá za mnohé :-/

+1/−4
5.2.2013 11:51

B87a29r10b30o39r17a 87V65l86c53e64k 9467547567121

Ano, to vypovida o tom, ze bych si prala, aby se Praha rozvijela, aby bylo vice architektonickych soutezi. Aby pritahla svetoznama jmena. Nemyslim si, ze je neco spatneho mit vedle sebe kontrasty...naopak moderni architektura muze historicke obejkty jeste vice zvyraznit.

+4/−3
5.2.2013 12:20

L15u30k97á54š 56N70o69v45á31k 4196416582843

jenže tohle nebyla architektonická soutěž v pravém smyslu! Proti známým jménům (ale ne těch, kteří jen žijí z minulosti, nebo se pod projekt jen podepíší) nelze nic namítat, stejně jako proti moderní architektuře. Ale je třeba respektovat určitá pravidla, nelze ze 100let starého náměstí pravidelného geometrického tvaru udělat nepravidelnou a nevyváženou změť.

+3/−3
5.2.2013 12:35

B41a12r44b92o76r41a 93V18l40c38e67k 9247137677521

Nemluvila jsem primo o teto soutezi, to jak jsou vypisovane souteze u nas, je kapitola sama o sobe o tom neni rec. 

Jedinne co je treba respektovat je regulacni plan a ten v tomto pripade respektovan byl. Jedinne o cem se spekulovat je objem stavby, ktery presahuje Vami zminenou ulicni linii, ale tohle sou veci, ktere se daji doladit v prubehu projektu.

0/0
5.2.2013 12:43

B18a19r50b85o10r48a 39V69l77c82e48k 9437277837771

A Vase posledni veta si protireci s tou prvni vetou. Proti moderni architekture nic nemate a vzapeti se vam nelibi nepravidelnost a nevyvazenost, coz jsou atributy moderni architektury.....tak potom nevim.

+4/−3
5.2.2013 12:46

L20u97k57á13š 33N84o19v71á69k 4226616932733

moderní architektura je fajn, ale musí být použita rozumně. Když se staví na zelené louce, tak ať to je klidně 150úhelník, ale když se jedná o dostavbu ceněnného urbanistického projektu, pak to má respektovat daná pravidla!

PS: regulační plán respektován právě není.

0/0
7.2.2013 9:48

B91a39r39b52o13r27a 36V21l67c54e58k 9467117417661

Rozumim Vam, je dulezite uplatnovat regulacni principy. Ale jak uz sem rekla, trochu pochybuji, ze muzeme uplatnovat stejne klasicistni principy staveni, ktere panovaly pred sto lety, v dnesni moderni dobe.

Myslim, ze zalezi na interpretaci regulacnich predpisu. Kdybychom byli uplne dusledni tak projekt od Cigler Marani splnuje kriteria skoro do puntiku. Ale ten barak je teda studenej jak psi cumak.

0/0
7.2.2013 15:20

V19ě38r96a 76G33a61b27r69i66e98l43o67v98á47, 80I72n47g53.64A77r47c52h94. 2402104569660

Vyzvat 5 architektů, ať udělají návrh není soutěž... http://www.cka.cc/souteze/vysledky/navrh-objektu-na-viteznem-namesti-na-parcelach-c.p.-1104-1-1104-2-1104-3-k.u.-bubenec

+1/0
5.2.2013 8:41

L51u52k98á66š 32N52o51v61á41k 4256846692223

projekt Cigler Marani Architects a.s. R^

+1/−1
5.2.2013 10:13

L73u69d72v52í69k 58G36a73j86d80o20š91í45k 2625283664422

Být ta stavba tak o 3 patra nižší, tak s ní nemám příliš problém.

+2/−1
5.2.2013 8:32

E65v76a 76S94e75m26e67r42á20k24o56v85á 2499562623

krasny dum, Praha potrebuje nove vyrazne stavby.

+8/−5
5.2.2013 8:19

L83u52k14á77š 79N51o70v50á29k 4926646702873

1) nerespektuje linii náměstí  2) první podlaží je pod úrovní terénu  3) nerespektuje výškkový limit pro danou oblast  4) kompletně zastavuje i vnitroblok  5) obsahuje někoilk pater předimenzovaných garáží, které svým provozem dopravně naprosto zahltí okolí (dopravně i emisemi hluku a splodin)  6) tyhle pohledy jsou účelové, neodpovídají realitě.

+7/−3
5.2.2013 10:12

L74u85k89á33š 94N97o58v18á92k 4276966522153

7) nevhodně zvýrazněný parter (nesoulad se "zbytkem" Kulaťáku).

Jsem velký fanda Kaplického knihovny, protože to měla být nová stavba, zapadající do okolí, nová domoninanta nenarušující horizont. Nová budova na Kulaťáku má mít za úkol tento prvorepublikový projekt dostavět, ne ho narušit!

+3/−5
5.2.2013 10:41

B20a58r43b79o86r47a 34V57l17c92e57k 9507867907941

Jak ste prisel na to: "Nová budova na Kulaťáku má mít za úkol tento prvorepublikový projekt dostavět, ne ho narušit!"?Tento projekt je umisten do zastavby, takze vzdy tam bude nejaka inetrakce s okolnimi domy. A dostavet prvorepublikovy projekt....tim myslite kopirovat domy z prvni republiky??To snad ne! Rika Vam neco vyvoj architektury?

+3/−4
5.2.2013 11:36

L35u56k12á20š 55N78o66v34á34k 4336906502963

vývoj architekry je jasná věc, nikdo nwříká, že se mají stavět stejné budovy (píšu to snad někde???). Jenže když je prapodivně schválen objekt, který narušuje ceněnou linii náměstí, který porušuje prakticky veškerá pravidla, tak to je jednoduše špatně. Že to není můj výmysl si přečtěte zde: http://praha6ztracitvar.cz/clanky/line-ledni-medved-ocima-architektu 

Architekt Engel vytvořil pro Dejvice naprosto nadčasový regulační plán. Není důvod najednou vymýšlet různé novoty, které navíc pouze a jen jdou na ruku určité skupině zájmových skupi a developerů, které zastřešuje jeden zpřátelený (či spíše "šéfující") konglomerát.

+4/−3
5.2.2013 11:50

B54a90r35b16o35r73a 40V21l17c49e15k 9277467397661

Nepisete, ale trochu to z toho vyplynulo. 

Ja porad nechapu, jakym zpusobem ten dum narusuje linii? Nebo je to jen vas dojem. Hezky to popsal p. architekt Pleskot v odkazu, ktery ste mi poslal. Tam pise, cituji:"moderni archtektura(cili architektura dnesni doby) opustila tradicni kanonickou pltaformu dnesni doby (nepracuje s radem, nezna rimsu, neguje strechu, nepouziva cleneni zdi pomoci oken...). 

A regulacni plan od pana prof. Engela, ktery mj. vsechny projekty respektuji, je velmi prisny a prave vychazi z tech tradicnich hodnot, ktere panovaly pred sto lety.

+2/−2
5.2.2013 12:13

L92u41k82á17š 17N63o81v45á24k 4866966352523

"vyčuhuje" do ulice Jugoslávských Pratyzánů, a to dosti výrazně. Stejně tak (bohužel to musím pořád opakovat) nerespektuje ani linii náměstí, výškovou linii daného území atd. Není umění postavit budovu, která bude výrazná (to je i DonGiovanni u stanice metra Želivského), je umění postavit kvalitní moderní budovu, která odkazuje na historii území, která navazuje na okolní budovy, nijak je "neutiskuje" a která je přesto výrazná. Tančící dům sice taky trochu "uhýbá", ale jinak přesně splňuje vše výše zmíněné (navíc u nábřeží či uličního rohového domu je situace trochu odlišná). "Lední medvěd" svou hmotou připomíná spíše hrůzostrašný a přeplácaný Myslbek...

+2/−1
5.2.2013 12:41

B33a19r56b95o95r36a 13V26l66c50e25k 9227597837271

Ja se s Vami hadat nechci, mame na to ocividne kazdy jiny nazor. Ale to co rikate je nepravda. Ano vycuhuje do ulice Jugoslavskych Partyzanu, ale svym objemem, nikoliv pudorysnou plochou, takze jako chodec si toho nevsimnete. 

Vysvetlete mi prosim vyraz: "nerespektuje linii namesti"? To je nejake pravidlo?

A co se tyce vysky, dum ma 250m, ta predni cast se bude jeste upravovat/snizovat, co sem cetla, a v okoli domy maji nektere 240m nektere i zminenych 250m. 

Regulacni plan stanovuje napr., ze vysky a rimsy maji byt v jedne rovine...takze Tancici dum by takhle nemohl vubec vzniknout, takze tim se neohanejte. Nechapu jak jak pro Vas muze byt Tancici dum prijatelny a barak od Hubicky ne. Mozna je to tim, ze ste si na nej uz za tech 20 let "zvyknul"....

Rika se, ze regulacni plan je jen bicem uradu a navodem architekta bez fantazie.

0/0
5.2.2013 15:12

R16o95m92a18n 49R10y40b91á50r 8822432438719

"...takze jako chodec si toho nevsimnete." LOL, tak to asi chodíte o slepecké holi!

+3/−1
5.2.2013 21:09

B54a20r29b37o48r86a 86V97l92c18e30k 9207367497351

No tak vy o ni asi brzy chodit zacnete, jestli pri chuzi koukate 200m nad sebe......

0/−1
5.2.2013 22:03

L90u67k94á56š 79N63o39v28á92k 4876856522923

ona ta budova má mít 200m? Ono, když pracujete s těmi metry, tak tím je myšlena nadmořská výška! A tím je vidět, že tady je jakákoliv diskuze zbytečná...

0/0
7.2.2013 9:53

L26u16k23á61š 91N40o71v56á31k 4866726712953

1) vyčuhuje to půdorysně, stačí si vyhledat vícero obrázků této stavby. 2) nebýt regulačních plánů, tak dnes v žádné ulici nejezdí tramvaje, v širším centru Prahy panuje dopravní kolaps atd. 3) pořádně čtěte text, je rozdíl mezi novostavbou na nároží a na náměstí postaveném dle jednotného urbanistického záměru. 4) četla jste špatně. Samotný návrh je tak nejednoznačný, že se z něj vůbec nedá vyčíst budoucí (doufejme, že jen teoretická) podoba budovy. V článku uvedené návrhy jsou jen velmi hrubým odhadem a jakousi druhou fází skic.

0/0
7.2.2013 9:52

B29a23r87b71o96r22a 60V15l11c82e86k 9857637177251

Moc nechapu proc mi stale odepisujete a rvete se za svou pravdu, kdyz diskuze se mnou je zbytecna.

Za ty n.m. se omlouvam, to je samozrejme ma chyba, ale na ve vysledku se na tom nic nemeni.

Prosim Vas odkazte me na vykres, kde dum prekracuje hranici pozemku? Nic takoveho sem nikde nenasla, ani v prezentaci ani jako vytku od komise. 

Nemusite mi vysvetlovat k cemu je regulacni plan.

ad 3.) to tak uz byva, ze namesti ma urbanisticky zamer a obcas se tam postavi dum na narozi, tyto dve veci se nevylucuji

ad 4.) necetla jsem spatne, to je ve vyjadreni komise, to ste si vy spis neprecetl.

0/0
7.2.2013 13:36

M91i35c48h62a44l 93T80r86i94s68k28a 2940767772687

Vypada to, jako by tam zapomneli leseni.

+6/−5
5.2.2013 2:10

T79o31m83á82š 43Z25e39m31a89n 3725918864255

Mně tedy přijde kulaťák zastavěný až až.

+4/−6
5.2.2013 1:28

L33u35d74v37í32k 56G64a94j47d20o37š11í48k 2365913134782

To je zvláštní, vzhledem k tomu, že do uzavření kruhu náměstí (jak to mělo původně být) chybí zastavět téměř polovinu obvodu.

+7/−2
5.2.2013 8:30

T26o82m36á41š 12Z65e12m79a72n 3985618144585

A je štěstím že se tak ještě nestalo.

+4/−5
5.2.2013 9:03

J88i52ř16í 65Č63e68r92m89á71k 5300235738427

Přesně tak. Přijde mi to podobné, jako kdyby si někdo stýskal nad tím, že v Praze je moc parků, lesíků, travnatých ploch a zeleně vůbec, a že by se to mělo sofort všechno hned zastavět.

0/0
11.2.2013 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.