Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S kamarádem jsem koupil řadovku. Každý máme svou vlastní polovinu

Posledním příspěvkem do naší soutěže o zateplení domu je příběh dvou kamarádů, kteří své bydlení vyřešili poměrně netradičně. Společně si koupili řadovku v Brně-Maloměřicích, vybudovali v ní dvě bytové jednotky a zároveň si splnili sen o domku se zahradou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i31c16h48a35l 84K97r30č79á23l 6378178896302

Kdyby jste to zbourali a postavili znovu a pořádně uděláte líp. Takto to nebude nikdy ono. Pořád budou někde praskat zdi, pořád bude někde vlhko a hlavně nebudete mít nikdy místnosti tak jak byste potřebovali. Pořád budete žít v nějakém kompromisu.

Jenomže cena takového baráku je cena pozemku minus náklady na demolici a uložení sutě. Takže mnohdy záporná. To si málokdo uvědomuje a nejmíň původní vlastník.

0/−3
29.11.2012 15:59

J91a76n98a 65N44o95v80á88k10o92v78á 7939241274443

Uz jsem se divila, ze toto zatim nikdo nenapsal, byva to tu tradici:)...Jasne, jsou tu nejake problemy, ale vlhkost se da odstranit (plus ktery stary dum s ni problemy nema), praskani zdi ma vzdy nejakou pricinu, kterou lze take odstranit.

S dispozici mate castecne pravdu - stavet novostavbu na stejnem miste, nebude vypadat uplne stejne. Musime se smirit s tim, ze z koupelny a loznic se nechodi do chodby, jak bylo nize zmineno, nebo ze nektere prostory by mohly byt prostornejsi/lepe orientovane. Ale myslim si, ze i tak nakonec nejsou dispozice spatne a pokud je nekde problem, ktery nevidime, treba nas na nej upozorni diskutujici:)

ALE situace "stavet novostavbu na stejnem miste" je nerealna. Zkuste za stejnou cenu (minus naklady na novostavbu ovsem) sehnat pozemek, prip. pozemek s ruinou ke zboreni, ktery by mel stejne dobrou dostupnost jak do centra, tak do prirody. Kluci se o to snazili dost dlouho. Navic takhle mame behem stavby kde bydlet a nemusime za praci (na domku) dojizdet a

+3/−1
29.11.2012 16:56
Foto

M35a24r81t67i52n 19P35o28d60z90e62m42n37ý 9221895708377

Vaše rozhodnutí je racionální. Jsou ovšem případy, kdy je lepší strhnout stavbu, za kterou, mimo pozemek, člověk také zaplatil. Je to vysoká cena za atraktivitu pozemku. Hrubá stavba, kterou jste z původníhu domu vytvořili, by vás jako nová, ve stejných podlahových plochách a svépomocí vyšla tak na 1.7mil. To i se zateplením, okny s trojskly a celkově v nízkoenergetickém standardu a netrvala by déle než rok.

V každém případě vám fandím a R^

0/0
30.11.2012 7:36

D98a25v65i10d 65B96u42r30e71š 2135170874131

pozor na degradaci pasek, ktere checte pouzit u oken, pravdepodobne nebudou UV odolne a jestli budete zateplovat pozdeji, tak uz nemusi moc fungovat

dale pokud chcete zateplovat vatou, tak bych to nelepil - difuzni odpor lepidla je velky

+1/−1
29.11.2012 15:08

J62a37n13a 12N87o39v38á39k43o70v52á 7539341534883

Děkuji za připomínku ohledně pásek. Poslala jsem dotaz výrobci pro ověření. Co se týče lepení vaty - už jsou dostupná i paropropustná lepidla. Bohuzel u KI jsem je zatím nezaregistrovala.

+1/−1
29.11.2012 16:11

J84a36n77a 37N27o83v24á62k21o73v78á 7499191654113

Mate pravdu. Material ma podle odpovedi vyrobce

omezenou

mechanickou i UV odolnost. Do 3 mesicu je treba pasky zafixovat a prekryt.

+1/−1
29.11.2012 16:59

D40e49n82a 60H40o92j38s71á22k74o21v17á 9573922930745

Velmi vam fandim abyste vyhrali. Presne vite co delate a ne jen nadseni/pokus/omyl/dalsi nadseni jako rada zajemcu pred vami. Pokud postoupite do uzsiho vyberu, mate muj hlas.

+1/−1
29.11.2012 13:39

J19i20ř43í 94Š63v28e54h46l11a 1504844652596

No ten výhled na ty zahrádky je exluzivní..:) Výhled na ulici na komín už tak exluzivní není..:)

+1/−1
29.11.2012 12:32

J55i96ř36í 24Š42v54e26h97l76a 1724664742986

Ale do ulice se stejně nikdo nekouká. Takže za výhled na zahrádky palec nahoru:)

+1/−1
29.11.2012 12:34

A16l30e83x68a61n10d75r 67K13o77s90t85k53a 5279706509456

Hm, a co to řešit zvenku obložením polystyrenem a větrání s rekuperací? Vlhkost nebude a spotřeba elektřiny na odvětrávání celého barášku je jen pár W. (odhadem tak 20-20 by mělo stačit) Možná jedno větrání i do toho sklepa, nevěřili byste, kolik vlhkosti se dovede odpařit a odejít z řádně větraného sklepa ven a nikoliv zdí nahoru.

0/−1
28.11.2012 22:33

J86a48n31a 79N17o97v69á62k50o11v92á 7449321134843

Řízené větrání sklepa se jeví jako dobrý nápad. Děkujeme za typ. V podlahách nad ním sice bude použita parozábrana, ale ta stěny neřeší a pořádně provětrat prostor přirozeně moc dobře nelze.

Polystyren nechceme z vícero důvodu:

-neprodyšně uzavírá stěny (nějaká vlhkost přeci jen půjde i z podloží zdmi, ikdyž by většinu měl odstranit odvětrávací systém v rovině podlah a venkovní nopovka a drenáž kde to půjde - podřezání kvůli zděným základům nepřipadá v úvahu - takže ji rekuperace nemá šanci odvětrat) 

-otázka uvolňování styrenu do prostředí (nepotřebujeme si přidávat další potenciální zdroj škodlivin, když můžeme použít nezávadný materiál) +  degradace/ubývání materiálu  

-ekologické aspekty (složitost a náklady na výrobu oproti jiným izolačním materiálům). O rekuperaci uvažujeme, ale zatím je to hudba budoucnosti:)

+1/−1
29.11.2012 9:11

P42a82v18e62l 72O89d19r91a13z66i85l 6694559637280

Držím vám palce, určitě je váš příběh a přístup z těch nejsympatičtějších zde. Rekuperaci lze v domku provést i svépomocí, ale není to pravda to nejjednodušší.:-)

+1/−1
29.11.2012 10:44
Foto

H74a39n40a 60A93n65t30o14n64o29v90á 6347399964904

První zimu jsme přežili v 17 stupních, a to jsme měli plně puštěné radiátory.

Zdroj:http://bydleni.idnes.cz/zatepleni-domu-01t-/rekonstrukce.aspx?c=A121127_103126_rekonstrukce_web - To je zvláštní, když tam známá bydlela, měli tam normálně pkojovou teplotu, ani čepici jsem na návštěvě nepotřebovala.

+1/−1
28.11.2012 21:10

J35i29ř68í 38H22r62d17l77i47č77k11a 2778741250873

To jsou blázni ;-D

+1/−2
28.11.2012 17:11
Foto

E32v39a 32P88a16l36l23o27t47t64o 6508580787654

Sympatická bandička. Výhru bych jim přála, už jen za ty odmakané hodiny ... ;-D Taky mám na hrbu starej barák, a při rekonstrukci aplikujeme podobné stavební postupy jako oni - baba dře s pneukladivem, chlapi se v sedě šťouraj krumpáčkem v písečku, a ták ... ;-D

+7/−5
28.11.2012 16:19

J81a64n88a 33N74o53v33á61k76o25v50á 7739611644453

Díky. A se stavebními postupy jste nás pobavila:)

+1/−1
29.11.2012 9:36

J16a42n 89J81e75l22í63n20e21k 8583355842706

Jsem zastánce toho, že by každá místnost měla mít dveře do chodby. Do koupelny přes obývák, do ložnice přes obývák, no nic moc:/

+6/−1
28.11.2012 16:08

J88a72n40a 97N28o54v72á33k77o26v96á 7989471574773

Jsme zastánci stejného principu, v tomhle konkrétním případě to lépe nešlo (ne na úkor zásadních statických úprav a totální změny ve smyslu zbourat patro a postavit znova). Zásadní ale je, ze domáci to nevidí jako problém, takže k nim ani nebyl důvod.

+1/−1
29.11.2012 9:35

M66a53r10e93k 33F45l71e51k85a47č 2670164552793

což o to, chlapi jsou splachovací a kde co snesou...ale co až tam budou mít oba holky...a ty dvě si polezou na nervy...to teprve bude prča:)

+7/−1
28.11.2012 15:14

V28á43c11l23a34v 43H32o52s26c95h 8446678452671

Ta pani je teda poradnej chlapak, takhle s vrtackou :-)

+9/−2
28.11.2012 13:34

P83e22t24r 31K22o69s86i75k 7866825973337

?? Ja tam vidim kango

+2/−2
28.11.2012 15:00

V21á70c20l52a82v 74H56o30s61c42h 8986188412191

jj, ja si nevedel spomenout, co to je, priklepka, nebo co, jasne ze asi nebude beznou vrtackou vyndavat cihly.

0/−2
28.11.2012 16:32

I21r30e49n39a 26A60m91l29e72r80o93v22á 6455381160435

Taky jsem si to zažila a nejen s vrtačkou.

+2/−1
28.11.2012 16:39

L20u81c16i53a61n 91P88a47p32a78z25i23a80n 5594757541465

Teď jsou kamarádi, co za 20 let? A co dědicové, budou také vzájemně kamarádi? Asi těžko, proto tento model nedoporučuji. Sice nyní přinese rádoby nějaké úspory, ale rod v dalších letech pocítí tuto slevičku velmi draze.

+9/−4
28.11.2012 13:11

P53a80v71e39l 46O21d46r15a98z35i80l 6454489637730

Jistě. Zatímco kdyby si každej koupili svůj domek, tak by se určitě nemohlo stát, že by se o dědictví porvaly jejich vlastní děti, že, to se nikdá nestalo.;-D

+2/−2
28.11.2012 14:44

M24a18r80e16k 28F92l86e41k15a36č 2570654842463

No ale to se budou hádat v rodině..takto se ještě budou hádat dvě rodiny. Uplně si dokážu představit jak jedna rodina druhou npouští na zahradu protože chodba vede přes jejich část a podobně

+5/−2
28.11.2012 14:59

P81a28v98e32l 81O97d27r69a38z21i56l 6354179227380

To si dovedu představit také, ale třeba oni ne. V jejich věku uvažovat o osudu dědiců není nutné a nakonec to už nebude jejich problém.:-)

+2/−1
28.11.2012 16:37

M24a33r23t97i18n 93S86o72u43š48e20k 8948253869915

Pchá, to ještě nic není. Skvělé třeba je, když jeden z dědiců prodá svůj "byt" cizímu ;-D

+2/−1
28.11.2012 17:43

P64a91v46e81l 26O36d62r74a20z51i27l 6884109677760

Ošetřeno předkupním právem. Nečekám, že by tam zřizovali dvě jednotky.

0/−1
29.11.2012 10:00

P14a69v73e43l 95O41d70r92a50z97i71l 6324839457890

Hups, tak jo, to je papírování navíc, ale i tak lze předkupní právo zřídit.:-)

0/−1
29.11.2012 10:46

J43a34n33a 55N94o29v71á42k12o85v95á 7439221404413

Na tohle riziko jsme samozřejmě taky mysleli. Byty budou majetkově odděleny a bude přesně řečeno, co jsou společné prostory (chodba, sklep a zahrada). Takže v podstatě klasický bytový dům, jen pouze s dvěma jednotkami.

+1/−1
29.11.2012 9:42

A89n26n98a 10S51o77u34k31u45p92o91v68á 9619467350918

Držím palce!!!! A přeju ať to vyhrajete. Spousta lidí je tu děsně chytrých, asi už zapomněli, že byli taky mladí.  A nebo nikdy mladí nebyli, a o to je to smutnější. Ať Vám to nadšení vydrží co nejdýl, a ať se Vám tam dobře žije. R^  Taky jsem byla mladá a žila v Majlontu s kamarádama. A i když už to dnes není pravda, nikdy na to nezapomenu.

+4/−4
28.11.2012 11:09

J37a51n64a 56N97o26v67á64k90o17v35á 7609131644513

Děkujeme:)

+1/−1
29.11.2012 9:43

M53i93c50h55a92l 97P61e98t95r 9504649700188

ten barák vypadá hlavně zezadu dost šíleně - přístavby, nástavby bez ladu a skladu, ale s mnoha skladišti... Nezbývá než chlapcům popřát hodně štěstí!

+7/−1
28.11.2012 8:58

J68a37n43a 89N47o38v97á26k54o74v49á 7819891474953

Však se ho v rámci rekonstrukce snažíme i zvenku trochu "učesat". Ale máte pravdu, teď vypadá dost šíleně:)

+1/−1
29.11.2012 9:45

J86a35r80k37a 94K47r97e70j98č47í 8394506721790

Osobně bych do toho nešla, ale lepší než bydlet s rodiči :-) Podle mě jsou to borci, zvládli tam kus práce. Pokud spolu bydleli už předtím a bylo to ok, tak proč ne, v paneláku se taky dělíte o společnou chodbu, výtah...

+15/−1
28.11.2012 8:00

P55a86v70e82l 76O27d61r19a18z16i37l 6244699627550

Však to taky kolikrát stojí za to.;-)

+6/−1
28.11.2012 8:33

J53a68r67k27a 34K13r58e52j93č71í 8704396851700

jj, v paneláku kde jsem před pěti lety bydlela, byla pod námi paní, která dělala problémy všem okolo. Kámoška přišla na návštěvu s dvouletým synem, běhal po pokoji kde byl koberec a ona mlátila do topení, přitom bylo odpoledne. Jednou na nás dokonce přes stupačky křičela, že moc nahlas š.. Za týden když měla na chodbě nějaké připomínky, jsem jí řekla, že si to mají s manželem taky užít. ;-)

+7/−3
28.11.2012 8:54

P20a90v51e37l 43O76d56r87a71z80i41l 6684719657270

Problémy se sousedy můžete mít vždy, když nějaké máte. Je úplně jedno, v jaké stavbě bydlíte a kolik těch sousedů je :-)

+14/−1
28.11.2012 9:25

P81a50v78e40l 53H74l43á79d97e77k 6184835571839

Jsem zvědavej, co bude dotyčný dělat, až mu kamarád začne brousit přítelkyni ;-D. To půjde veškerá idyla kamarádskýho soužití stranou

+15/−9
28.11.2012 7:33

P22a66v35e20l 81O74d38r80a36z96i80l 6234849957110

Třeba žijí symbioticky, takže je už nic nepřekvapí.:-P

+11/−3
28.11.2012 8:29

O98n51d62ř78e21j 49Š95r37u58b86a91ř 1125171925526

Moje přítelkyně už brousit nepotřebuje, je ostrá dost :-)

+1/0
29.11.2012 10:50

Z30d20e30n77ě89k 16G12l87a45s 7688458678655

tento dům a na tomto místě ani zadarmo, natož plýtvat energií /svou/ a penězi. Přístavky se u nás staví tak, že ten 1. se nechce uklízet tak se postaví další atd. Rv

+7/−4
28.11.2012 7:00
Foto

P81e39t53r 32P80r11o86c38h21á56z97k95a 3302636282264

Tak nevím zda bych do toho šel.Spousta práce,která se jen velmi těžko zůročí.Navíc kamarádství je dobrá věc,ale společně bydlet byť v částečně oddělených bytech není moc dobré.Stačí drobný problém a ze spolužití se stane peklo.

+23/−3
28.11.2012 5:54

P38a53v28e59l 58O16d74r21a95z60i42l 6634839957950

Nejde o to, jestli se ta práce zúročí. Jde o to, že v rámci svých finančních a fyzických možností mají nějaké bydlení a zřejmě je to baví. Když chodíte běhat, taky nepřemýšlíte, že jste mohl v daném čase pracovat a za vydělané peníze se vozit autem, že.

+16/−1
28.11.2012 8:34

J69a55n68a 31N96o89v48á84k14o15v42á 7489101494943

P.Odrazil: Přesně tak, díky za koment:)

+1/0
29.11.2012 9:48

H66a73n68s 30W81u53r72s57t 8962549236379

Když vidím takovou levnou barabiznu u spalovny: zlatej panelák! ;-D

+6/−6
28.11.2012 2:04

P68a73v79e92l 37O36d74r83a15z34i70l 6534939307500

No to určitě, ale proč to píšete k tomuto článku? Ten komín patří maloměřické cementárně (kde výroba skončila r. 1998). Ta lokalita není špatná. A k tomu paneláku, ty v Novém Lískovci mají až pod 40kWh/m2a. Ale něco za něco: polystyren, rekuperace a hlídací čidla proti větrání.:-)

+9/−1
28.11.2012 8:32

P58a54v60e43l 80O42d39r78a17z20i79l 6884179567280

Errata: Jak píše pan Krátký, komín skutečně patří k teplárně. Legenda o cementárně je však docela rozšířená.

+1/0
30.11.2012 8:36

R10a56d26e95k 20H57o38d31a36ň 9236397951113

http://goo.gl/maps/JLf6u

Mám pocit že "křivý komín" už dost dlouho nejede, ta tramvaj před domem by mi vadila víc. Ale imho to není tak zlé místo - před domem sice tramvaj ale za domem řeka, prakticky u baráku park a Cacovický ostrov, a ghetto ještě minimálně tak 10 let dostatečně daleko.

+9/−1
28.11.2012 8:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.