Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekonstrukce malého bytu z roku 1961: z dob socialismu do současnosti

Po více než padesáti letech dostal byt 2 + 1 novou podobu. Byť je v cihlovém domě, rozměry i dispozice odpovídají spíše panelové výstavbě než klasickému činžáku. Přesto z tmavého a nepříliš útulného bytu vznikl moderní interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

QuasimodoV

Fantazie

Uplne luxusni prestavba, je tam vsechno co bych potreboval. Luxusni barvy inteligentni usporadani proste super.

Kez bych mnel tolik predstavivosti a dokazal si takhle byt predelat i ja ;-(...

0/0
23.10.2012 12:49

maamar

Pěkné

:-)

0/0
23.10.2012 8:00

DanielaE

Pro Miro TR

Úložné prostory:

okomentoval jste, že nikde nevidíte knihovnu. Má odpověď:

To máte pravdu, protože u mě je knihovna vyloženě srdcem bytu, v minulém jsem měla velkou vestavnou knihovnu, teď jsme koupili vilku a knihy budou nejen v obýváku, ale i na schodišti a v hale.... Ale nějak jsem si tak fakt, opravdu zvykla na to, že v "moderních" bytech nejsou knihovny potřeba, že toto jsem přehlédla. Možná i proto, že knihovna pro mě není primárně úložný prostor. Ale na cíchy, ručníky i oblečení jich tam je opravdu dost. Jo, ale knihovna tam chybí, jako ve většině přestaveb ála "Jak se staví sen" a oproti těmto "zločinům" mi tato rekonstrukce přijde povedená.

0/0
23.10.2012 0:18

bow

rada, porada

Zdravim vsechny odborniky. Koukal sem na fotky a docela se mi libila malba na obyvakove zdi netusite, jaka je to barva a co za techniku pouzili?

0/0
22.10.2012 23:03

Madietta

Napsal už někdo, že je to neosobní a studený?

;-D

+1/0
22.10.2012 23:00

Alice2

projektant v Plzni

Nedoporučil by někdo kontakt na dobrého projektanta pro podobnou rekonstrukci panelákového bytu v Plzni?

Nemáme fantazii a sami projekt neuděláme. Pouze pokud máte vlastní dobrou zkušenost.Díky.:-)

0/0
22.10.2012 18:44

Zbygniew

bourání

Kašlu na vzhled a barvičky, je mi to ukradený.

Kašlu na vybavení, nezávidím.

Co by mě ale velmi zajímalo, jak se k bourání nosných zdí postavil statik, rád bych na něj měl kontakt. Bydlím ve stejné typu domu (prostě o jeden vedle) a vím, jaký problém byl pro statika schválit bourání nosné zdi kvůli přemístění dveří o šířce 80cm. Nakonec jsme se na bourání vykašlali, neboť zamítavé stanovisko bylo jednoznačné. Vám z nosné zdi chybí cca 3-4m !!! 8-o

V domě s Vámi bych nechtěl bydlet. Bál bych se, kdy mi spadne na hlavu.

+1/0
22.10.2012 15:03

Bígl

Re: bourání

Já asi blbě koukám..... ale já vidím, že spíše zeď přidali, než že by ji odebrali.

0/0
22.10.2012 15:07

Zbygniew

Re: bourání

http://s11.postimage.org/ly9c2ofk1/byt.jpg

původní dispozice bytu. Mezi "obývákem" a kuchyní je cca 25cm silná betonová nosná stěna. Tato se táhne napříč celám domem v délce bytu, a to opakovaně každých 3,35m(šířka jedné stavební "buňky").

+1/0
22.10.2012 15:13

Zbygniew

Re: bourání

http://s16.postimage.org/nb4645rdf/P1020175.jpg

jedná se o zeď na pravé straně (přímo mezi kuchyní a bývalou ložnicí.

0/0
22.10.2012 15:15

Kham

Re: bourání

Bacha, v tomhle případě ta zeď mezi kuchyní a bývalou ložnicí - nyní obývákem nebyla nosná. Byla to jen příčka. Nosnou zeď máte u tohoto bytu v tom bývalém obýváku, takový ten vystupující sokl na obou stranách. Mám tenhle byt, akorát 3+1 a také tam je jen příčka, zase ale mám v obýváku ten sokl (u Vás na nákresu není) :) Jinak v původní dispozici je to bída, ale aspoň z toho 3+1 to šlo udělat opravdu pěkně. Navíc lokalita, kterou jen tak u novostavby neseženete. Podle mě lepší řešení než pochybná novostavba v polích mezi paneláky. Mám to řešené podobně, třetí pokoj ybyl přístupny z obýváku, předěláno na přístup z chodby - tím se í trochu zvětšila chodba, i když na cenu menších uložných prostor tam. Zachoval jsem 3+1, aby ložnice zůstala umístěná na východ, nechtělo se mi usínat na západ v létě :) Zvětšil jsem o dost koupelnu na úkor kuchyně a ložnice, ale vyšlo to. Jednou, až budu mít manželku a dvě děti, tak tam stejně žít nebudu, ale ve dvou je to paráda :) Rekonstrukce vydařená.

0/0
22.10.2012 15:35

Antonin, topič

Re: bourání

Zřejmě to nebudete mít tak skvělé, když se potřebujete nutně vymezovat proti "pochybným (fuj) novostavbám v polích (fuj) mezi paneláky (fuj fuj fuj)" ;-);-D

0/0
23.10.2012 9:25

Kham

Re: bourání

Já spokojený jsem, akorát nevyhovuje velikost, která jednou stačit nebude a to vím už nyní. Vymezovat se nepotřebuji, bohužel, negativní odezvu na novostavby mám přímo v rodině... hned dvakrát.

0/0
23.10.2012 20:51

Apina_xxx

Re: bourání

Nakonec jsem si té zdi všimla i bez návodu. Jen jsem netušila, že tohle může být nosná zeď. Nicméně v té střední části mají nově vybudovaný kus stěny, snad to bude držet - už kvůli sousedům.

Jestli mi něco bude chybět, tak to jsou tyhle postřehy, ať rekonstrukce domů nebo bytů. Diskuze mi přijdou kolikrát mnohem užitečnější než samotný článek. Nevík, kolika lidem bude stát za to se tu registrovat po 1.11.

+1/0
22.10.2012 15:36

Kham

Re: bourání

Mně ne, ale jak říkají: "velmi stojíme o Vaše názory" :)

+2/0
22.10.2012 15:39

petr-87

Re: bourání

Koukněte na fotografii 12 - tam jsou vidět na každé straně fotky nosné sloupy a přes ně je překlad (tímto pojmem si jistý nejsem - nejsem stavař) - v panelácích celkem běžné řešení, pár bytů už jsem prošel.

Na obrázku 16 (původní plánek) je to vidět taky - ten "překlad" je tam čárkovaně přímo nad jídelním stolem. V chodbě jsou pod tím vestavěné skříně.

+1/0
22.10.2012 15:31

(db)

Re: bourání

pravda, jen bych doplnil že ty "překlady" jsou průvlaky :) Jedná se o konstrukční soustavu T 03B což je v článku uvedeno.  Nosný systém podélný... více zde http://www.kme.zcu.cz/download/predmety/sa1/panelove-objekty.pdf

Ovšem ty duté cihly po obvodu bych chtěl vidět...

0/0
22.10.2012 19:08

jendaweb

a ty světla, to jim poradil kdo?

a u sprchového koutu jim chybí dveře, či nějaká zástěna

jinak by to šlo

+1/0
22.10.2012 13:41

Apina_xxx

celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Celkově tu rekonstrukci vidím jako jedno z mála dostupných řešení - pěkné. Koneckonců ani mi nevadí společná toaleta s koupelnou. V Itálii je to naprosto běžné. Pro 2 lidi je to únosné.

Ale... v tom starém uspořádání vidím mnohem více úložných prostor. Člověk potřebuje mít oblečení na různé sezóny, stejně tak boty. Nejsem si jistá, že to dva lidé v té ložnicové skříni pořídí. Pak musím mít prostor na úklidové prostředky - kýble a košťata nejsou zrovna dokonale skladné, k tomu je potřeba připočítat různé lahve s detergenty. Nezdá se to, ale zabírá to místo.Dále místo na alespoň pár šroubováků, kleští, v lepším případě nějakou tu vrtačku a podobně - prostě prostor na nářadí. Nezdá se to, ale stačí výměna vypínače a bez šroubováku je jeden namydlený.Prostor na koš na špinavé prádlo, prací prášky, koupelnové prádlo, ubrusy... A potom potřebuji prostor na různé papírování - v mém případě toho není málo. A už vůbec nevidím nějakou pořádnou knihovnu, ale to už je jiný vkus každého soudruha.

+3/0
22.10.2012 11:39

barnaked

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

tenhle byt ma moje teta a verte, ze ani v puvodni dispozici neni vice mista na ulozne prostory. Pamatuji se, ze vysavac stal vzdy v koute tehdy jeste detskeho pokoje a je tam i dnes, kdy deti maji odrostle sve vlastni deti. Kuchyn je preplnena prackou, lednickou a tim kosem na pradlo, protoze neni kam dat. Chodbicka je mala , ac s vestavenymi skrinemi velmi neprakticka (puvodni skrine, stejne jako na obrazku promeny). A obyvaci pokoj je velky, orientovany na vychod. Osobne reseni s satnou, nahrazenim starych skrini novymi, jak je v teto rekonstrukci se mi zda velmi povedene. I kuchynska linka je mnohem vetsi. Kdo tento typ bytu nezna osobne nepochopi.

+3/0
22.10.2012 12:02

roedor

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

tak málokdo provozuje úklidovou firmu a na takový byt stačí jeden kýbl, jeden mop, jeden smetáček s lopatkou a jeden vysavač. Lahve s čistícími prostředky se běžně skladují v nějaké polici v kuchyni a na běžné provozní nářadí stačí jeden šuplík v kuchyni. Já tam teda vidím úložných prostor docela dost.

0/0
22.10.2012 12:55

Rubik1

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Lahve s čistícími prostředky patří na záchod nebo do koupelny, samozřejmě do příslušné skříňky. Šroubováky můžou být v nějakém spodním šuplíku v kuchyni, je tam dost místa.

0/0
22.10.2012 19:18

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

No nejsou jen šroubováky, i když těch je zapotřebí docela dost, protože skoro na všechno je třeba jiný rozměr. Jsou různé klíče, kladiva, kleště, sikovky a pod, ale pak je dobré mít po ruce hřebíčky, šroubečky, různá těsněníčka a dalších milion miniaturních blbinek - pěkně rozdělené ve škatulkách podle velikosti. Nebo ideálně ve skřínce na tyto blbinky - a už jsme někde, kde ty kuchyňské šuplíky prostě nestačí. Potom je třeba něco zalepit a máme tu různá lepidla silikonové tmely, lepící pásky nejrůznějších rozměrů. Pak se přidá nějaký ten svěrák (slepené potřebuji stáhnout), elektrická vrtačka a případně další elektrické zařízení. Tedy jsem ženská, ale mé základní výbavě kuchyň nestačí. A to nemám ponk ani kango. Tuhle jsem nadávala, že mi zmizely sikovky, asi si je odnesl jeden z příbuzných, tak musím opatřit jiné.

0/0
22.10.2012 22:54

Antonin, topič

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

NJN tak je pak otázka, jestli hledáte byt, nebo byt s dílnou.

+1/0
23.10.2012 9:29

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Protože nemám ten ponk, tak byt, ale velmi oceňuji tzv. technické prostory bytu, kam lze spoustu věcí uklidit a nemít binec jinde.  Naprosto ideální je slušná komora, dá se kombinovat i se špajzem, pokud má dobrou polohu (vnější zdi a chládek), uskladním tam i brambory na zimu (koupené na venkově za hubičku) a ještě se do ní při troše štěstí (stoupačky a odpady) strčí pračka a nezaclání v koupelně. Celkový úklid je pak jednoduchý - zavřou se dveře. Samozřejmě v bytě, kde není dost úložných prostor to lze řešit průběžným vyhazováním. Koneckonců u oblečení to celkem jde. Nějak mi ale vždy začne chybět přesně to, co jsem zrovna před chvilkou vyhodila nebo "se to ztratilo", třeba ty sikovky.  Další varianta je zbytečně nenakupovat, což koneckonců ušetří peněženku. Ale tak je to se vším. Bohužel u tohoto bytu taková mnohaúčelová komora není a opravdu si nejsem jistá, zda ji současné skříně včetně šatny plně nahradí. Prostě, pokud budu já hledat byt, podívám se dobře také po slušné komoře.

0/0
23.10.2012 11:21

Antonin, topič

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

To souhlasím, asi bych teda nedával brambory, sikovky, ředidla a odpady do jedné cimry, ale je-li větraná, tak budiž. Jenom je takových bytů asi pomálu.

+1/0
23.10.2012 12:12

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

ty brambory už byly drobet v nadsázce, ale ředidla, barvy, tak na to jsem ještě nevzpomněla. Ale přesně tyhle věci člověk mívá po ruce, aby mohl tu něco natřít, tu něco zaretušovat. Tudíž potřebuji i pár štětců :-P Vyhodím barvu nebo ředidlo a určitě mi někdo vzápětí otluče dveře. Nebo tuhle se mi moc hodilo, že jsem měla schovaných pár náhradních součástek od garnýže. Když při blbé manipulaci spadla a částečně se polámala, tak se po několika letech ty kousky hodily. Stejně tak mám schované kachlíky i dlažbu do koupelny - nikdy nevím, kdy se něco zvrtne a bude třeba nějaký nahradit. Náhradní kuchyňské dlažky už se hodily. A do sklepa u nás nelze. 

Ale je pravda, že specielně u nově stavěných bytů jako by ti architekti vůbec netušili, k čemu ja taková komora dobrá. Všude samý design a prostor (je prima, když člověk má opravdu místo), ale je třeba myslet i na tyto věci.

0/0
23.10.2012 13:41

barnaked

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

problem je, ze ten byt nemel ulozne prostory Vaseho typu pred ani po.Proste tohle byla desna kralikarna, ve kt v Ostrave-Porube vyrostl nejeden dnesni ctyricatnik ci padesatnik,A pokud ten byt vlastni 2 mladi lide, kt nevi k cemu ty sikovky jsou, tak jim bude stacit ten spodni suplik v kuchyni, na druhou stranu uschovavat v jedne mistnosti potraviny a chemicke sajrajty je taky masakr. Takze pokud bych si kupovala byt (radeji ne, v domekcu je mi dobre), tak by musel mit dle Vasich atributu, co potrebuji, dilnu (mame), sklad brambor, sklad jablek a hrusek, nekde je treba susit pradlo (pradelna taky je :), spajzku. No pokud mi sezenete takovyto byt a nebude to starsi domek, neb ty nove jsou v podstate byty, tak ano nastehuji se tam, ale jinak ne. Mimochodem k bytu potrebuji i garaz, kde uskladnim kola, surfy, lyzy. brusle, snowbordy, sekacku, kosy, lopaty, motyka a hrabe. Pokud jsem na neco nezapomela, je tam vse krome loznic, kuchyne, jidelny, obyvaku a pracovny o minimalni vymere 150 m2

+1/0
23.10.2012 13:37

barnaked

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

dodatek, tech 150 m2 je jen na obytne prostory. A takoveto prostory bud zdedite nebo jste velmi dobre vydelavajici clovek, normalni clovek je rad, ze ma 3+1(kk) v panelaku o celkove vymere 80 m2)

+1/0
23.10.2012 13:38

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Existují i panelákové 3+1 s komorou. Mimochodem jsem přesně z té generace, která v takových bytech vyrostla, i když já mám kliku na tu komoru a vím, jak je užitečná.  Jenže tahle naše generace si ještě myslela, že věc má také chvíli vydržet, že to není jen spotřební materiál na vyhození.

Ano domeček s dílnou, kam si člověk věc k opravě vezme a nešpiní si doma předsíň,kterou potom může gruntovat, se skladem brambor, jablek, hrušek, pořádným špajzem, sklepem i garáží je k nezaplacení. To dilema domeček nebo byt si každý musí vyřešit sám podle svého životního stylu.

Mimochodem, já ten byt nehaněla, jen je tam pro mě málo úložných prostor, protože už vím, že ledacos je třeba - od prádla po to nářadí a je dobré mít takové věci uložené. Ale chápu, že mlaďoši to ještě nevědí a dojdou na to až časem. Až tyhle věci budou potřebovat a budou se strašně divit.

0/0
23.10.2012 13:59

Bígl

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Přemýšlím, zda je to diskuze ke stejnému bytu, který jsem viděla já. Vezmu šatnu - police se dají udělat až ke stropu. To je málo úložného prostoru? Různé detergenty? Já osobně bych třeba využila prostor nad pračkou? Vysavač, koště, kýbl - třeba vestavěná skříň v předsíni?

0/0
22.10.2012 13:00

roedor

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

R^

0/0
22.10.2012 13:02

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Ta šatna samozřejmě není špatná, ale je otázkou, zda plně nahradí tu původní velkou skříň v ložnici - alespoň na nákresu taková je, když už tam není fotka. Obývák je mnohem provzdušněnější a ta stěna byla hnusná, což o to, ale bylo v ní spousta úložného prostoru. Ten byl zrušen v podstatě bez náhrady. V původní chodbičce ke kuchyni byla také skříň, ta byla zrušena. nota bene, nad dveřmi mohl být další úložný prostor, alespoň babička to takto měla. Nevím, zda se to může všechno dát do kuchyňské linky. Zůstaly ty vestavěné skříně v chodbě - jistě kýble, vysavače, košťata, ale také boty a kabáty, že. A někde je zapotřebí mít to nářadí, nezdá se to, ale chce to prostor. Nedej bože, aby tihle lidé měli nějaké sportovní vybavení - lyže a podobně. Do sklepa nelze, ukradnou ho zloději. Pračka - záleží na tom, jakou mají, pokud s dolním plněním, dejme tomu, že se vršek může využít. A kdyby pracovali také doma, tak jen noťas nestačí. Prostě, já bych nějakou další skříň potřebovala.

0/0
22.10.2012 13:17

Scarlett from Scottland

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

třeba mají sklep, tam se dá dát ledacos. Určitě to nářadí. My tam mívali i sezoní boty.

0/0
22.10.2012 13:14

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Po mé zkušenosti s až příliš přizpůsobivými občany (zásadně neříkám nepřizpůsobiví) do sklepa dávám prázdné zavařovací lahve, prázdné přepravky, stelivo pro kočku, rozbitou televizi před likvidací a podobně. Nebudu riskovat cokoli použitelného.

+1/0
22.10.2012 13:20

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Sousedovi sebrali celou bednu nářadí. Ale řekla bych, že ji asi dokázali "použít" k dalším jejich aktivitám.

+1/0
22.10.2012 13:21

Scarlett from Scottland

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Já mám ve sklepě tři kola a nic :-/ musím je tam furt obcházet...

0/0
22.10.2012 13:22

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Máte kliku, druhému sousedovi vzali právě dvě kola. Další sousedku vykradli ještě než se stihla nastěhovat. Jen si do sklepa uložila pár věcí. Přišla o ně mezi čtvrtkem a následujícím pondělkem. Oni zvizitýrovali také náš sklep, ale protože je prázdné lahve nelákaly, tak to skončilo poškozeným zámkem.

+1/0
22.10.2012 13:42

Scarlett from Scottland

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

jj je to bída.... taky asi záleží na místě a na typu domu. V těch dřevěných kojich co bývají v panelácích bych taky nic moc nenechala. :-/ ale jistej si člověk nemůže být nikde.

0/0
22.10.2012 13:46

zmrzlina

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

My máme v baráku sice dřevěné kóje, ale od vchodu ke kójím jsou to 2 zámky (1 vchodové dveře a pak 1 ke kójím). To už by muselo být, aby si jich nikdo nevšiml.

0/0
22.10.2012 15:19

Apina_xxx

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

V našem případě nikdy nebyly ty hlavní zámky poškozeny, věděli jsme, kdo jsou pachatelé -  tedy alespoň rámcově. V jejich bytě totiž vždy bydlelo neidentifikovatelné množství lidí, a kdyby se jim zkřivil vlásek na hlavě, byli bychom všichni za rasisty. Bohužel nebyli chyceni při činu a tudíž to nešlo dokázat. Kdyby byli trochu mazanější, možná by ty zámky rozbili. Ale asi si byli tak jistí, že jim to nestálo za to.

+1/0
22.10.2012 15:31

zmrzlina

Re: celkem povedené, ale mně by chybělo více úložných prostor

Ještě štěstí, že takové v baráku nemáme :-)

0/0
22.10.2012 15:33

gamaorionis

dobré

Chválím prohození obýváku a ložnice - vzhledem ke světovým stranám je to ponovu lepší.

A tolik kritizivaná "fialová" (kterou já vidím jako sytě růžovou) je příjemné oživení bytu, stejně tak jako ta svěže zelená. Správně aplikovali barvy na stěny (které jdou snadno přemalovat) a nábytek zvolili neutrálního vzhledu.

Architekt R^

+6/0
22.10.2012 10:55

Zbygniew

Re: dobré

Většina těchto bytů má severojižní orientaci s tím, že původní ložnice je spolu s kuchybí na "sever", tzv. na chladné straně. Po prohození je tedy ložnice na jihu, a Vám bych velmi přál usínat v příjemných 28°C, zatímco v obýváku je příjemný chlad.

0/0
22.10.2012 15:06

barnaked

Re: dobré

rekla bych, ze je orientace vychodozapadni, ale to nic, to my rodili Ostravaci zname. Je to s nejvetsi pravdepodobnosti jedna z ulic na 5. porubskem obvodu, soude podle zelene. Na Francouzske to neni, i kdyz jsou tady stejne typy bytu a na ctvrtem obvode zase neni v okoli domu tolik zelene. takze orientace bude vychodozapadni.

0/0
22.10.2012 18:42

sockazpanelaku

Re: dobré

máme to také tak, proto ani nebylo možné dispozici přehodit, byť by se mi to sebevíc líbilo. Navíc oproti výše uvedenému bytu máme balkonek a pod ním rušnou hlavní:-P, takže v létě vedro a ještě kravál.

0/0
22.10.2012 18:59

gamaorionis

Re: dobré

tak se podívejte do půdorysu - je tam severka :-P

nejhorší pro ložnici je severozápad (protože v létě zapadá slunce na SZ) a nejlepší je jihovýchod (budí vás slunce i v zimě a naopak v létě, když vychází hodně brzo vás nechá vyspat, protože vychází na severovýchodě)

0/0
23.10.2012 12:06

soukenikova

Nádhera

Dobrý den, v podobném bytě jsme s manželem začínali a víme, že dispozice byly šílené. Tato proměna je nádherná, i když časem pro rodinu malá. Jako v našem případě.

+1/0
22.10.2012 10:55

mopr6

Podařená rekonstrukce

dobře řešená dispozice. R^ pro architekta.

+6/0
22.10.2012 10:29

bobísekbobísek

hm

skončila jsem u druhého obrázku, bílá a plastové židle - moderní - hm to je už vážnéV

+1/0
22.10.2012 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.