Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co s malým bytem se špatnou dispozicí: majitel se bourání nevyhne

Byt v domě v pražských Holešovicích má všechny znaky typické pro dobu, ve které byl postaven. Je zde poměrně velká předsíň, kuchyň s pokojem jsou přibližně stejně velké, koupelna miniaturní. Majitel zde zatím bydlí sám, rekonstrukci se však vyhnout nemohl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel-v

blbost blbostí

Ten návrh kdy je spojena kuchyň, obývák a ložnice je na hlavu.

0/0
17.10.2012 8:37

Za pět minut dvanáct

jak je ten byt velký?

v m2 myslím.

0/0
13.10.2012 14:32

bobomyl

Jen aby to s tím bouráním nepřehnal a

nespadlo mu to na hlavu.

0/0
13.10.2012 14:19

Apina_xxx

jen malý dodatek k 1+1

Kdysi jsem měla příležitost si přečíst způsob stěhování rodin, jak to zařizovalo OPBH někdy v 50. letech. Z jednoho bytu vystěhovali původní rodinu (holt boháči, tak co chtěli). Tento byt dali dvěma rodinám, každé s 1-2 dětmi a rozdělili ho. Tyto rodiny se odstěhovaly z bytů 1+1, do jednoho z těchto uvolněných bxytů nastěhovali jiného zájemce s rodinou a celkem asi 5 dětmi. Podotýkám, že v té době ještě nebyly běžně k dispozivi pilulky a i u normální populace bylo možné se dočkat takového počtu dětí. Nějak jsem nepochopila, že ten velký byt, když už původní rodina, která si ho zaplatila, byla neúnosná,  nedali tomu s 5 dětmi, asi to byl malý soudruh. Ale i tak se žilo. Prostě se jich do nějakého 1+1 muselo poskládat celkem 7. Jen už nám to celkem oprávněně přijde nenormální a chceme žít lépe.

0/0
12.10.2012 12:27

ojojoj2

Re: jen malý dodatek k 1+1 - poděkování

Děkuji, nejsem normální - mám pět dětí. [>-]

0/0
12.10.2012 14:43

Apina_xxx

Re: jen malý dodatek k 1+1 - poděkování

Pokud děti uživíte, zajišťujete jim jejich potřeby, vychováváte z nich slušné lidi a nemáte je jen pro braní dávek, tak gratuluji. Jen jsem poučena z rodiny svých bývalých sousedů, kde ty děti existovaly jen kvůli dávkám, škola bylo téměř sprosté slovo, ale krást a svá práva ("Máte proti nám důkazy?") se naučily rychleji než školní látku. Ale to už je jiné téma.

0/0
12.10.2012 15:16

ojojoj2

Re: jen malý dodatek k 1+1 - poděkování

Hlady neumírají ale jinde by se jim vedlo líp, potřeby jim nezajištuji ale snažim se jim pomáhat, snad se k sobě chováme slušně, dávky jsme brali jen kdysi chvilku, spíš jsme vždycky byli malounko nad hranicí, nevím jestli je k čemu gratulovat, děti existující jen kvůli dávkam jsem zatím nepotkal. Agresivita je obecně lidmi vysoce hodnocena a slušné jednání je považováno za hloupost. Současná společnost nemá ráda vícečetné rodiny.

0/0
13.10.2012 15:09

Apina_xxx

WC?

Posunutí WC ve varantě 1 a 3 vidím za cenu nějakého kalového čerpadla, aby se výkaly dostaly k původní trubce, nebo to chce sakra dobře vyspádovat. Navíc ta hlavní díra, kam se to musí svést, bude pod pracovním stolem, no nevím.  

Varianta 2 je z pohledu WC ještě komplikovanější, kam chce ty výkaly odvádět? Nějak to nechápu. Pokud jde o koupelnu a odpadní vodu (jak varianta 2, tak asi i 4), je to to samé. Čistá voda se přivede natlakovanou trubkou, ale odpady půjdou jen díky kalovému čerpadlu, u sprchového koutu je odpad už tak nízko.Čerpadlo potřebuje nějakou energii, může se ucpat a k tomu nevydrží věčně. Do budoucna to vidím spíše jako komplikaci.

Já nad něčím podobným bádám také - ani ne tak WC, ale nad eventuelním přestěhování kuchyně od jediného odpadu v bytě přes dvoje dveře bez bourání kvalitní parketové podlahy a neprobourání se dolů k sousedům. Asi se na to vykašlu.

Tyhle diskuze mi budou chybět. Myslím, že spousta lidí už tu nebude chtít od listopadu diskutovat - včetně mě.

0/0
12.10.2012 12:18

Zly_Soused

Ideální varianta

by podle mě byla na způsob varianty pro 2 s tím, že by se vyměnila ložnice s obývákem a ten obývák se zvětšil na úkor právě ložnice posunutím příčky. Tím by zůstaly zachovány 2 neprůchozí pokoje a obývák by navíc získal balkon. Jediná nevýhoda, která by zůstala by byl společná záchod s koupelnou.

0/0
12.10.2012 11:17

Zly_Soused

Nejlepší je asi varianta pro 2

až ten společný záchod s koupelnou. Ale fajn jsou ty neprůchozí pokoje.

0/0
12.10.2012 11:09

HankaS

Stoupačky

To stěhování WC může být problematické. Mělo by být co nejblíž stoupačce, takže varianty single a pro rodinu můžou mít v praxi často ucpaný odpad. U varianty pro pár je záchod přestěhovaný do koupelny, kde zase hrozí, že odpadová stoupačka nebude mít dostatečný průměr. Takže buď původní dispozice nebo otevřený prostor. ;-)

+1/0
11.10.2012 19:51

S_a_n_k_o

dispozice pro dva je celkem OK

jenom by mi asi vadilo, že je balkón v ložnici a ne v obýváku. Hulit chodí na balkón i návštěvy a aby se mi courali po ložnici, to by se mi zrovna dvakrát nelíbilo :-) .... a prosím o zdržení se protikuřáckých keců. Toto je praxe :-)

+2/0
11.10.2012 14:49

Amidala

Re: dispozice pro dva je celkem OK

Dispozice pro dva je asi nejlepší. S dítětem už bych tam bydlet nechtěla.

0/0
11.10.2012 17:59

jaroslav-s

a co varianta brod

A co varinata pro rodinu s 5 dětmi, prababičkou kde každý chce být single?l

+1/0
11.10.2012 13:51

Cenda22

Re: a co varianta brod

nic složitého, všechno se vybourá, postaví se na a vedle sebe 6 kojí 1,5x2m (děti jsou malé a babička se stejně časem zmenší), rodiče budou bydlet v koupelně a ještě zbyde místo na psa...

+4/0
11.10.2012 14:12

Le Miserable

Re: a co varianta brod

Já bych z toho udělal pět rozlehlých bytů po půl metru na výšku. Babička se umí plazit ještě z dob branných cvičení a děti si prodlouží batolecí věk.

0/0
11.10.2012 21:08

Tod Howado

studene a neosobni

kouknul jsem se na ty fotky je to studene a neosobni

+3/0
11.10.2012 13:28

Rubik1

Re: studene a neosobni

Nejsi nahodou opravdu to, k cemu se svym nickem priznavas?

0/0
11.10.2012 15:46

Vomáčka.Zorro

...toz reznickovic redaktorky by se zorro rad optal?

X...k jakymu ucelu slouzi takovy a podobny nevyznamny banality

X...na, vzdyt preci nejinformovanejsim, idnesu ?

0/0
11.10.2012 13:17

luke777

dispozice pro dva

je tak oprimalni protoze z jednopokojaku 3+1 neudelate ani kdyby jste se na hlavu postavili nehlede na to ze v ostatnich variantach je zachod pokazde jinde uz vidim to tahani trubek po byte. jo soudruzi premysleli asi dobre a vedeli co delaji kdyz koukam na puvodni stav

0/0
11.10.2012 12:11

Scarlett from Scottland

varianta pro single se mi líbí víc

a přijde mi vhodná normálně pro pár. Nic singloidního na ní vlastně nevidim.

+2/0
11.10.2012 10:59

chrobaktruhlik

bych to napsal takto : Co s malým bytem se špatnou dispozicí : vyměnit za větší z dobrou dispozicí

0/0
11.10.2012 8:57

ojojoj2

Re: já ...jsem trochu mimo?

...tak od toho je snad architekt aby udělal ze šptné dispozice dobrou?

0/0
11.10.2012 9:09

chrobaktruhlik

Re: já ...jsem trochu mimo?

a hlavně:  přidá i m2 bez toho aby se proboural k sousedům ?

0/0
11.10.2012 10:20

Scarlett from Scottland

Re: já ...jsem trochu mimo?

malé byty jsou pěkné a tento z článku má taky kouzlo

0/0
11.10.2012 11:01

ojojoj2

Re: já ...jsem trochu mimo?

...určitě přidá. Má to své meze, ale i výhody. V malém bytě je fyzicky prostoru méně, ale zase méně protopíte, méně uklízíte a méně platíte. Tyhle "úspory" zase padnou na vybavení a promyšlení spousty detailů, je to hra s centimetry ale jde o to vytvořit důstojné a pohodlné bydlení i v malém bytě. Je to sice pracné a drahé ale dlouhodobě se myslím investice vrátí: Musíte přemýšlet nad každými dveřmi, skříní, poličkou, do toho vložit materiály, barvy, světla, vhdnou kombinaci nebo kontrast a hlavně dobrý nápad. Čím menší prostor tím pracnější.  Malé místnosti - do 4m2 může dobré řešení pocitově dvojnásobit, malé byty do cca 40 lze pocitově zvýšit o cca 30%. U větších bytů je to méně.

+1/0
11.10.2012 11:03

OtaRákosník

Re: já ...jsem trochu mimo?

Mlejnková to umí ;-)

0/0
11.10.2012 15:17

ojojoj2

původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

V první variantě je ostudná (a prostorově ztrátová) chodba, druhá vairinata je stísněnější než původní stav a má hůře využité kouty, i třetí verze má zbytečné komunikační prostory na balkon a do kuchyně, ve čtvrté spinkání 1 m od linky není opravdu nic moc... místo invence a nápadů je to jenom hra s přestavováním nábytku. Varianty jsou na "jedno brdo"  a mají stejnou nemoc - nechuť pracovat s prostorem a pořádně se nad tím zamyslet. V malém prostrou je třeba praovat s centimetry a ne metry. Ostuda a špatné řemeslo. Je jasné, že dobrou práci nechce nikdo zaplatit ale není se s čím chlubit. Původní dispozice má alespoňin minium ztrátových míst a tři vcelku vyvážené prostory (byť menší). Když už je to vybourané tak ať si pan architekt trošku napne  rozoumek. Jinak za moře peněz je snížení kvality prostoru - ztrátová investice. .

0/0
11.10.2012 8:54

Psí zadek

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

V té původní dispozici je dost nešťastná ta koupelna uvnitř průchozí ložnice - to je věc, která by se aspoň mně nelíbila, i kdybych bydlela sama.

0/0
11.10.2012 9:42

Antonin, topič

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Hm, ale to není původní dispozice, to je "návrh pro single."

Původní koupelna, přístupná přes kuchyni, je vidět ve fotogalerii a i v "návrhu pro pár."

0/0
11.10.2012 10:59

ojojoj2

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Hmm.. původní dispozice je obrázek č.4 ve fotogalerii, a bylo míněno rozložení prostorů místností, to má něco do sebe (lepší než předkládané návrhy) nikoliv rozmístění nábytku. Návrh pro single původní prostory zmenšuje o různé přístavky a vestavky.

+1/0
11.10.2012 11:11

Antonin, topič

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Naprosto netuším, k čemu se vyjadřujete. Já jsem pouze opravoval názor předřečníka, že v původní dispozici je koupelna uvnitř průchozí ložnice, protože prostě není.

0/0
12.10.2012 10:33

Antonin, topič

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Aha, už tuším, asi k "Psímu zadku." Tak pardon.

0/0
12.10.2012 10:34

Guarana12

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Souhlasím. Navíc ve velké předsíni je nejlepší udělat velké úložné prostory nebo rovnou komoru. Uvolní to spoustu prostoru v ostatním bytě.

+2/0
11.10.2012 14:18

Zly_Soused

Re: původní dispozice je myslím -bohužel- nejlepší

Ale zase  v té variantě pro 2 díky té chodbě získá 2 celkem velké a hlavně neprůchozí pokoje, to je velká deviza.

0/0
12.10.2012 11:11

himself

metry

Já tam nevidím nikde metry, ale extra malé mi to nepřijde.

Hláška "průchozí pokoje" znamená u 1+1 asi průchozí pokoj, ne?

0/0
11.10.2012 8:13

skokánek

Re: metry

měla jsem podobný byt v Libni,bez předsíně a koupelny to mělo 64m2

0/0
11.10.2012 9:39

avlyslakecod

Re: metry

64m2 bez předsíně a koupelny? to vůbec není malé, tam se vejde normální 2+1

0/0
11.10.2012 12:11

skokánek

Re: metry

to nebyl malý byt,navíc stropy 3,20m,jestli je to byt ve starých Holešovicích,tak bude mít také vysoké stropy,škoda toho prostoru nevyužít

0/0
11.10.2012 12:34

barnaked

Pro me asi nejlepsi otevreny prostor

nejspis bych asi oddelila WC od koupelny, ale proti gustu ... nebo zvetsila prostor kouplnozachodu o cast chodbicky k balkony. nemyslim si, ze by mela jine vyuzit nez jako cestu do tetot mistnosti.

0/0
11.10.2012 8:04

ino

koupelna součástí ložnice

V této variantě se koupelna stala přímo součástí ložnice, vešel se do ní pohodlný sprchový kout a umyvadlo.

Tak to je opravdu odvážný projekt R^

0/0
11.10.2012 8:02

AmalkaVila

rodina

Taky mi přijde šílená varianta spát na rozkládačce. Tyhle rozkládací gaučíky jsou vhodný tak pro přespání návštěvy a ne pro normální spaní!!Rv

+1/0
11.10.2012 6:15

blazab

Re: rodina

Když si koupíte pořádnou rozkládačku, není problém. Horší je to se soukromím, ale malá a mladá rodina to takhle přežije, s jedním dítětem jsme takto s bydlením také začínali, akorát bez rozkládačky, ale s "manželskou palandou".

0/0
11.10.2012 7:18

Malýřezanýlimonáda

Re: rodina

Je vidět, že jste nebydlel/a nikdy v malém bytě 1+kk... ;-)

0/0
11.10.2012 7:20

Antonin, topič

Re: rodina

Znám lidi, kteří tak žili 30 let, tak co.

0/0
11.10.2012 8:17

Huckleberry

Záleží, co si na spaní koupíš

Já si před 14 lety koupil rozkládací gauč s lamelovým roštem (primárně je na spaní, spíš sekundárně na sezení) a spíme na něm dodnes, i když bychom si už mohli koupit normální dvoupostel, pže máme už velký byt. Rozložitelný je za 5 sekund i jen jednou ženskou rukou (když jsem na něm udělal vychytávku s připevněním zadních nožiček ke zdi). Nemůžu asi kvůli reklamě uvést název firmy, ale najdi si v Google "Duo Kolinger" a pak si dohledej výrobce samého.

Jinak ostatní rozkládací postele z gauče, co jsem kdy kde viděl, jsou skutečně problematické. Nic moc spaní a ještě rozkládání/skládání bere 5 minut.

Možná by šly nějaké výklopné postele, ale to zase bere prostor jinak.

0/0
11.10.2012 8:27

Rubik1

Ta posledni varianta pro rodinu s ditetem

... je proste silena. Dite bude mit velky pokoj a rodice musi spat v kuchyni na rozkladacim gauci. A ani nemaji prakticky zadne ulozne prostory na svoje veci a obleceni. Ostatni varianty na prvni pohled nevypadaji zle.

+3/0
11.10.2012 5:53

nasson

Re: Ta posledni varianta pro rodinu s ditetem

Ulozne prostory se v takovych pripadech obvykle davaji do detskeho pokoje. Podle me je normalni, ze dite dostane samostatny oddeleny a casto nejvetsi pokoj a rodice spi na rozkladacim gauci (jak jinak to udelat?). Ale jinak souhlas s tou kuchyni "vedle" gauce na spani. To je velmi nestastne reseni.

0/0
11.10.2012 8:16

elegani

Re: Ta posledni varianta pro rodinu s ditetem

Mame dve deti (3, 1) a spime vsichni v loznici 12.5m2. Byt 2+1, zijeme v obyvaku 26m2. Deti nevzbudi ani vystrel z Aurory. "Setrime" na 4+1. Nejpozdeji, az deti pujdou do skoly.

0/0
11.10.2012 9:35

Rubik1

Re: Ta posledni varianta pro rodinu s ditetem

To je nejlepsi reseni. Pripadne lze pozdeji udelat i lehkou prepazku mezi postelemi deti a rodicu.

0/0
11.10.2012 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.