Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S každou změnou je Prior horší, tvrdí rakouský kritik architektury Tabor

Nevšední pohled na stavby pro Jihlavany všední nabídl rakouský teoretik umění a vysokoškolský pedagog českého původu Jan Tabor. V sobotu, u příležitosti Mezinárodního dne architektury, navštívil krajské město Vysočiny. Popsal své nelichotivé pocity, které v něm vyvolal Prior.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nazi punk

zbourat zbourat zbourat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to je suverenně nejhnusnější obludnost, která se v čssr v oblasti architektury stala. i když ten hnusný socvýkal bude zbourán, zbouraný špalíček historických domů, který byl kvůli této neuvěřitelné zhůvěřilosti zbourán, to jihlavě nevrátí ;-(;-(;-(

0/0
5.10.2012 12:07

old fashioned Kokodák...

jedině zbourat...

R^

+1/0
2.10.2012 19:08

atvar

To se nemůže zbourat

to symbolizuje českou vládu nad Jihlavou.

0/0
2.10.2012 16:55

no to snad neni mozny

Zborte

tu hruzu!

+1/0
2.10.2012 16:18

Věrný sluha pana Hraběte

zapálit, sbourat

a postavit tam novýho krásnýho lídla R^

0/0
2.10.2012 14:32

cassul

barák je to hnusnej...

ale přesto mě fascinuje "expert", co vyleze z auťáku, otevřeně tvrdí, že tam nikdy nebyl, nevyzná se tam a vůbec nic o tom neví, ale přesto okamžitě začne vykládat, co je špatně a co by se mělo a nemělo...

... nechci nijak hájit ten Prior, ale ono to třeba může být i tak, že v nějaké době bylo potřeba víc prodejní plochy a nešlo to z nějakého důvodu udělat jinak. Nevím, ale může to tak klidně být, každopádně bych si netroufl bez jakékoliv znalosti situace a souvislostí začít pištět, že by se něco mělo....

+1/0
2.10.2012 13:38

nazi punk

Re: barák je to hnusnej...

nešlo to udělat jinak? tak to se mohl i v praze na staromáku zbourat orloj i se staroměstskou radnicí a postavit tam toto krematorium. dobrého není nikdy dost, ne?

nechápu, proč v jihlavě nemohl prior vyrůst dál od centra, tím pádemtřeba jen za cenu zbourání třeba prvorepublikových domů, a ne středověkého špalíčku !!!!

0/0
5.10.2012 12:11

_lu

...

pardon ale podobných šíleností se postavilo i po revoluci dost, čili všichni ví, že je to špatně, ale dělá se to dál. krásným příkladem může být Palladium v Praze, kdy za kulisou domu je šílenost zvaná obchoďák anebo tesco na Andělu, kde "architekti" nechali pouze štít, takových hrůz jsou ale stovky po čr. na jaké fakultě studovali tito nekulturní kýčaři se dá jen domýšlet...

+1/0
2.10.2012 13:36

l.g

Jsem zvědav

Jestli v Jihlavě někdy budou natolik osvícení radní, že město Prior odkoupí a nechá zbourat.

+2/0
2.10.2012 12:49

awalker

Re: Jsem zvědav

Za 23 let ani náznak. :) Přes stavbu takového fotbalového stadionu (např.) se toho dá odklonit mnohem více. Je tak zajímá nějakej starej Prior.

0/0
2.10.2012 13:00

cassul

Re: Jsem zvědav

jedna věc je totiž mlít pantem a druhá je šáhnout do kapsy... Všem takovým radilům vždycky říkám: Za své a na svém si dělej, co umíš... Chceš zbourat Prior? Kup si jej a zbourej...

0/0
2.10.2012 13:40

awalker

Re: Jsem zvědav

Do kapsy nám šahá stát a co bude dělat za peníze, které nám odtud vytáhne, do toho máme právo mluvit. Je to totiž za naše. Chceš plácat do diskuze? Na svém si dělej, co umíš. Založ si vlastní vlákno a tam se vykecej.

0/0
2.10.2012 13:43

cassul

Re: Jsem zvědav

No ale přesně o tom mluvím. Je rozumné, aby stát sáhl do naší kapsy a koupil a zboural nějaký barák jen proto, že se někomu nelíbí? Já beru, že se dělají z veřejných peněz šílené kotrmelce, ale tohle by se mi hrubě nelíbilo.

... ale pokud to chce udělat nějaký soukromník za své, budiž mu to přáno...

0/0
2.10.2012 13:45

awalker

Re: Jsem zvědav

Demokracie stojí na většině. Co by se Vám hrubě nelíbilo je Vaše věc. Pokud by to přivítala většina obyvatel města, platilo by to město, pak nic proti. Jak jsem dříve uvedl, platí se tu horší věci. Jen na stavbu fotbalového stadionu přispělo město přes čtvrt miliardy a to je rozhodně méně veřejná věc, než je náměstí.

0/0
2.10.2012 13:55

mim7

Re: Jsem zvědav

Zbourání Prioru v Jihlavě je v zájmu celého města, protože to prospěje turistickému ruchu.

0/0
2.10.2012 18:54

mim7

Re: Jsem zvědav

To chce hlavně osvícené občany, kteří si budou volit osvícené radní.

0/0
2.10.2012 18:50

Opinion

levná demokratická záležitost

Co to je za výraz "levná demokratická záležitost" ? Taktnehle nálepkuje , že komunizmus byl konzumní, jiní zas říkají , že nic na trhu nebylo . Tak jak to vlsatně je . Mám v tom hokej .

0/0
2.10.2012 10:57

231/4

Re: levná demokratická záležitost

Konzumní společnost a nedostatek zboží se přece nevylučuje.

0/0
2.10.2012 11:04

Premysl999

architektura šmarchitektura

To je furt keců o nějakých barácích... ono když se přijede do Německa a je to furt všechno stejný, tak to je taky nic moc. Ono i to stejný Rakousko, když se to vezme kolem a kolem....

Co takhle zabývat se tím, že vedle mě kouřej dva sousedi uhlím? A že oni to maj levnější než já, kterýžto topím plynem?

0/0
2.10.2012 10:45

neverleft

tak asi zbourat by bylo nejlepsi

Divi me tez ta nostalgie po komunistech. Kdyby jste meli v obchodech to, co tenkrat bylo k dostani, to byste cumeli, kolik by vam jeste zbylo.;-D

+2/0
2.10.2012 10:02

Dluhousek Mirda Parkanovic

podle meho nazoru

tou strihovitosti vice mene udelali redaktori z vypovedi architekta nesouvisle blaboly

cele to pusobi jako ani ryba ani rak a ze vsude je to vytrzene z nejakeho kontextu

+3/0
2.10.2012 9:54

Liberální konzervativec

interzáchod

;-DRv

0/0
2.10.2012 9:46

Jan Roháč z Dubé

Školy, galerie, kavárny, disko...

;-D

0/0
2.10.2012 9:45

Opinion

Re: Školy, galerie, kavárny, disko...

Sex Shop ;-D

0/0
2.10.2012 11:08

Bridge1

Je to opravdu největší ...

architektonická zhovadilost. Když jsem to viděl poprvé, podotýkám, že nejsem architekt, málem jsem vyletěl z kůže. Něco tak necitelnýho, hnusnýho, jak z venku tak zevnitř, jsem nikdy neviděl. To náměstí by bylo tak krásný, kdyby tu ohizdnost zbourali ...to se ale, bohužel, nestane.

+8/0
2.10.2012 9:37

Praotec

Re: Je to opravdu největší ...

Bohuzel novodoby komousi si to nedovoli vydat povoleni ke zbourani,to by se jim Husak otocil v hrobe.V[>-];-)

+2/0
2.10.2012 9:47

lena030

Re: Je to opravdu největší ...

a to jste neviděl co nám stojí v Prostějově a místo toho aby uvažovali o demolici, uvažují o přestavění a opět na obchodní dům. Opět otřesný návrh mimochodem. Přitom jak by to bylo krásné kdyby se tam udělala odpočinková zelená zóna, obě náměstí Husserla i T.G.M by se tím krásně sjednotila. Takhle je to hnus velebnosti.

0/0
2.10.2012 14:47

rebbe

Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

http://www.deutsche-schutzgebiete.de/kuk_iglau.htm

samozřejmě s tendenčním komentářem. Gretsl (Grätzel) byl jakýsi ohryzek uprostřed náměstí s mnoha jmény- od Franz-Josef-Platz, přes Masarykovo náměstí a Adolf Hitlerplatz k dnešnímu, mně momentálně neznámému.

Architektonicky byl Gretsl bezcenný, byly to domy z konce 19. století a dost vybydlené. Na jejich místě by mohla být přízemní kavárna- terasa, která by nezastiňovala největší náměstí v Evropě. Možná i tržnice, jako je ta v Krakově, ale rozhodně pouze jedno podlaží. Sklepy jsou tam hluboké a mohou být využívány třeba jako vinárna nebo jiný podnik, který nemá rušit okolí. Kam se vlastně poděly ty "kočičí lebky", žulové kameny, kterými bylo náměstí původně vydlážděno? Nebyly náhodou rozkradeny soudruhy kafály?V

0/0
2.10.2012 9:37

Praotec

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Ty kocici lebky si strc nekam....................to bylo na konky dobre,dnes asi uz ne.Rv;-€

0/0
2.10.2012 9:49

honya007

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

správně, do centra města patří dálnice!

0/0
2.10.2012 10:14

Praotec

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Hele Kalubicaku nepomlouvej prazaky za tu dalnici na Vaclavaku jo,mimochodem byl jsi tam uz ?V[>-]

0/0
2.10.2012 10:34

kuck.fsčm

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Neni nejvetsi v Evrope.

0/0
2.10.2012 10:09

awalker

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Druhé nebo třetí. Větší je myslím např. karlák.

0/0
2.10.2012 10:53

231/4

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Karlák určitě, protože je nevětší náměsí v Evropě.  Druhé u nás je Václavák. Jak to je dál, už nevím.

0/0
2.10.2012 11:10

awalker

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Pouze je občas předmětem sporů, zda lze i park počítat jako náměstí.

0/0
2.10.2012 11:15

rebbe

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

Václavák je spíše hlavní ulice, magistrála, než náměstí. Poměr šířky k délce nesouhlasí. Na Karláku je ovšem i park a různé průjezdy, třeba Ječná, Žitná, nepůsobí vůbec jako jeden celek. Z těch zachovaných klasických středověkých náměstí je Jihlavské a potom snad i Plzeňské rozhodně plochou i architekturou nejvýznamnější.V

0/0
2.10.2012 21:29

bastard666

Re: Jak vypadala Jihlava dříve, najdete tady

V Evropě ani zdaleka, ale 3. největší v CZ ano.

http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_town_square

http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/2011/velikosti-namesti-v-cr (až na ty krychlový metry ;-D )

0/0
2.10.2012 12:22

jupikjupik

Říká se

že Jihlava je pedel Evropy.... ta stavba tam patří i s těma záclonkama.....

0/0
2.10.2012 9:32

Oldox

Re: Říká se

Jojo, svatá pravda. A to jsem prosím pěkně jihlavák.

0/0
2.10.2012 9:42

uživatel eliminován v23.0

Zbourat tu hrůzu

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+2/0
2.10.2012 9:17

Dr.Fe (12)

Re: Zbourat tu hrůzu

Souhlas, to je jediné možné řeení.

0/0
2.10.2012 9:30

awalker

Re: Zbourat tu hrůzu

To by se majiteli asi nelíbilo a pochybuji, že to za tímto účelem město od něj odkoupí. Jinak souhlas.

+1/0
2.10.2012 9:33

beda7

jaký je rozdíl

s opěvovanou vilou Tugendhat ?

+2/0
2.10.2012 9:16

apri

Re: jaký je rozdíl

to nemyslíš vážně;-D

+6/0
2.10.2012 9:25

beda7

Re: jaký je rozdíl

to je otázka

0/0
2.10.2012 9:28

apri

Re: jaký je rozdíl

jestli na to chceš odpovědět, tak je to otázka. Jinak spíš myšleno jako smutné konstatování, že někoho může napadnout taková blbost.

0/0
2.10.2012 9:30

Dr.Fe (12)

Re: jaký je rozdíl

Jaký je rozdíl mezi Trabantem a Rolls-Roycem ? ! No přece žádný, vždyť obojí je auto, viď. :-P

0/0
2.10.2012 9:29

rebbe

Re: jaký je rozdíl

Tugendhat si postavil tu vilu v okolí, do kterého se hodila. Jinde by silně vadila.V

0/0
2.10.2012 9:40

awalker

Re: jaký je rozdíl

Zeptám se spíš, čím to proboha souvisí?

0/0
2.10.2012 10:00

mim7

Re: jaký je rozdíl

Tugendhat je větší zlo, klonů má narozdíl od jihlavské zrůdnosti spousty.

0/0
2.10.2012 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.