Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekonstrukce domu vyvolala emoce sousedů: na dům nelze nemít názor

Rodinný dům v Opavě je přibližně 100 metrů vzdušnou čarou od vlakového nádraží, ale v ulici s příjemnou starou zástavbou. Jeho rekonstrukce vzbudila velký ohlas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja_je_nekdo_jiny

Tohle spojení tradiční architektury s mansardovou střechou

a další variací funkcionalismu v jedné budově není nejšťastnější řešení...

+1/0
19.8.2012 20:36

Bětka

Módní vlna

Po vlně podnikatelského baroka je tady vlna hranatých krabic. Mám ráda čisté linie a tento RD by se mi líbil,ovšem ne v této zástavbě.Ta ulice má jednotného ducha,ano časem si na ten nvý dům zvykneme,ale já s takovou přestavbou nesouhlasím.Máme ve městě 2 takové ulice, jedna (trochu mimo) jzůstala stejná, ta druhá,rušnější teď dostala další ránu. První byl "domek" exposlance Ambrozka, druhá je RD současného starosty. "Obyčejní" lidé rekonstruovali domy tak,aby se zachoval ráz vilek z let 1920-1930, 2domky jsou nové,ale zvenku podle původní dokumentace. A pak přijdou tito 2 a nechají postavit hranaté krabice s plastovými okny a černou hliníkovou krytinou.Příští generace si bude ťukat na čelo,jak někdo mohl být tak nesoudný a nevkusný.

+3/0
16.8.2012 16:27

vanilka35

A tak pěknej konferenční stolek tam mají,

to se zas musí nechat.R^

0/0
16.8.2012 15:45

svob

líbí se mi

Povedená rekonstrukce. Klobouk dolů!

0/0
15.8.2012 14:16

KubaAuer

Schodiště

To schodiště je opravdu moc pěkné... R^ ..........do toho domu je ho úplná škoda!!!

0/0
13.8.2012 20:54

Gaston

hmmmm

Jak může někdo napsat, že dům je "v ulici s příjemnou starou zástavbou" a v dalších větách chválit takovou prasárnu?!

+5/0
13.8.2012 9:23

KarelV

Některé místnosti byly velmi špatně osvětlené

i podkroví bylo velmi tmavé... A tak tam majitelé nechali dát  VELKOFORMÁTOVÁ OKNA, která šupem zastínili bytelnými horizontálními žaluziemi ... ;-D R^ ... ale no jo, ty žaluzie se v zimních měsících (kdy je chladno a je málo slunečního světla) jistě dají srolovat...  ;-)

+2/0
13.8.2012 8:55

Jircak

Re: Některé místnosti byly velmi špatně osvětlené

Nevím co je na tom k nepochopení, externí žaluzie nemají jenom stínit proti světlu(slunečním paprskům), ale fungují i jako závěs a do interiéru si nemusíte dávat vnitřní závěsy.  Externí žaluzie jsou v tomto domě předpokládám elektricky ovládaná a je to nejlepší možná varianta zastínění, kterou bych taky zvolil  pro velkoformátová okna. V případě potřeby se dají srolovat a prakticky ani z exteriérové strany nepoznáte, že je zde máte(vestavěný box v zateplovacím systému). Existuje zde možnost napojení na inteligentní systém, který může žaluzie řídit podle vnitřní teploty, aby se nemuselo moc chladit vzduchotechnikou atd. Největší prasárna je si dát velkoformátová okna a místo externího stínění (markýzy, žaluzie) si dáte do okna různé "heat" fólie, které sice stíní, ale do interiéru Vám pronikne málo světla bez možnosti regulace, nehledě na to, že je to jen asi o cca 1/3 levnějsí než exteriérové žaluzie...

0/0
13.8.2012 13:09

Antonín, topič

Re: Některé místnosti byly velmi špatně osvětlené

Nemám nic proti žaluziím, kromě toho, že se teda musí často umývat, ale proč by měly být teploodrazivé fólie prasárna a co konkrétně si představujete pod pojmem "pronikne málo světla" u velkoformátových st. otvorů?

0/0
13.8.2012 14:18

Jircak

Re: Některé místnosti byly velmi špatně osvětlené

Odpovím Vám emailem, sofistikovaná odpověď je velice dlouhá :) ozvěte se jircak(a)centrum.cz

0/0
13.8.2012 15:04

maraz

Za 25 mega???

To snad není možný... ale tvrdí to tady:

http://www.dk1.cz/292/rodinna-rezidence-opava-dum-na-ktery-nelze-nemit-nazor

0/0
12.8.2012 22:46

Hrochomut

Re: Za 25 mega???

z toho bude tak půlka pro stavební úřad :-)

+4/0
13.8.2012 8:23

zabam

Za ty peníze by byl nový zámek

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.8.2012 12:48

daňový poddaný

Re: Za 25 mega???

vidíte, já odhadoval pětinu, asi jsem z levnýho kraje..ale je fakt, že bůhví co tam všechno nacpali..ale těch 25 mio za TOHLE bych určitě tda nedal, za 25 je to vlastně hnusný, za 5 tak akorát

0/0
21.9.2012 16:48

mimetla

a mě se to nakonec i líbí

až na vybavení inteieru.Velká okna jsou fantastická a z ulice ten dum zas az tak arogantní není.Lépe tak, něž zateplit, na oranžovo a okna v bílém plastu *BLINK*

+1/0
12.8.2012 20:49

Antonín, topič

Re: a mě se to nakonec i líbí

Tak skoro vždy se to dá udělat ještě hůř, ale to neznamená, že to nemohlo být lepší.

+1/0
12.8.2012 21:15

minutos007

Re: a mě se to nakonec i líbí

Co máte proti oranžové? Má to něco společného s tažením proti "meruňkové"? Jaká barva bude na indexu příští rok? Šedá a bílá? Lidi přestaňte blbnout a používejte vlastní hlavu....

0/0
13.8.2012 6:22

mimetla

Re: a mě se to nakonec i líbí

Mám cokoliv proti masové bezhlavosti, která trvá doslova 9 let.Oranžová správně spracovaná může pracovat i dnes, nicméně ne v již zmíněném kontextu.Jak zde někdo moudře podotkl, máme rok 2012, ne 2003.

0/0
13.8.2012 8:03

oldfashioned Kokodák v1b

zflikovaný paskvil...

(to je na husí kůži...:-/RvRv)

+1/0
12.8.2012 20:11

mlada_fronta

Ne každý to umí a DK1 to tedy zrovna moc neumí ...

Nekonečná fascinace funkcionalismem a bauhausem první republiky je zdá se nekonečná. Musí se ale umět, a toto, bohužel, je příklad toho, jak by se to dělat nemělo.

---

Ono nestačí udělat jenom hranatý barák s čistou fasádou a myslet si, že "toto je funckionalismus". Nechme stranou to, že systém vetknutých kubusů, který obvykle tvoří hmotovou dispozici funkcionalistické stavby, není v tomto případě příliš nápaditý (asi omezení torzem původního domu); je zde ale mnoho zbytečných chyb, které plynou buď z neznalosti architekta, nebo jsou důsledkem tlaku investora: vyložený balkon ze šopované oceli působí zcela nepatřičně a lacině - má být použita vzdušná ŽB skořepina, taktéž všechna vnější zábradlí - má být použito zábradlí nautické. Rušivě působí i dešťová kanalizace na fasádě - u "opravdových" staveb by měla být zapuštěna do niky. No a satelitní anténa na střeše ... to je už jen projev provinciálního buranství (je toto v době kabelových televizí se stovkami programů ještě opravdu nutné?)

+3/0
12.8.2012 19:03

jesterkasploutvema

Re: Ne každý to umí a DK1 to tedy zrovna moc neumí ...

jenze on bude problem ne u raelizatora Kozla, ale u architekty z Donlice, ktera neustale kopiruje smaa sebe. Vsechny jeji vytvory jsou podobne jako vejce vejci. Obcas ma neco zajimaveho, ale ve finale je vsechno v tolhe duchu a to bez ohledu na lokalitu.

0/0
12.8.2012 20:38

pedr64

Re: Ne každý to umí a DK1 to tedy zrovna moc neumí ...

no, satelity a antény maji i na sousedních barácích, takže to "buranství" tam dobře zapadá

0/0
13.8.2012 7:49

2vivi

fuj..

fuj,fuj,fuj....:-/

0/0
12.8.2012 17:49

fredie_b

Já teda nevím, mě se ten dům celkem líbí,

ale sem se mi zdá, že se moc nehodí. Nicméně to chvíli trvalo, než mě dikutující s nickem krub přesvědčil, ale uznávám, že se mu to celkem povedlo. Rozhodně si myslím, že spíš urážíte vy jeho, než on vás. Poslední ohlasy typu :"on je za to zodpovědnej" jsou toho důkazem a já jen nechápavě kroutím hlavou, co vám udělal. Jedině snad to, že opravdu o té architektuře něco ví a vám to leží v žaludku, že se tu opovažuje hájit něco, co vám nesedí(v jistém slova smyslu, jako mně).

  Jsme divnej národ ;-)

+1/0
12.8.2012 17:49

Antonín, topič

Cynyc_

se tak intenzivně bije za "čest" té "rekonstrukce," hahaha, že je nejspíš za ni odpovědný.

;-D;-D;-D

+1/0
12.8.2012 14:03

o.m.g.

Re: Cynyc_

I mi to tak připadá. Např. jak píše: "Ovšem nactiutrhání majitelů" (to je reakce na to, když napíšete, že dům se vám nelíbí)......přecitlivělý až hysterický výrok;-D

0/0
12.8.2012 14:14

Antonín, topič

Majitel se snažil

ochránit schodiště, ale pak mu schoďař (???) řekl, že udělat nové bude LEVNĚJŠÍ.

Co dodat?

;-D;-D;-D

+1/0
12.8.2012 13:55

Antonin, topič

Aneb

jak si moci snadno odpomoci od genia loci.

+3/0
12.8.2012 13:40

o.m.g.

krub

zase jeden ubožák, který ostatní uráží. Doufám, že ti to ty chudáčku alespoň pomáhá. Opravdu jen hloupý člověk, neví co je to diskuze a vyjádření svého názoru. Názor, byť opačný, než tvůj, je zase jen a pouze názor. Ale nevím jestli jsi schopný to vůbec pochopit. Mne jsi nazval "Máňou z prasečáku"aniž by jsi mne znal. Ráda bych věděla, kterou Zvláštní základní školu jsi úspěšně v osmnácti letech ukončil;-D

+1/0
12.8.2012 13:16

krub

Re: krub

To chce klid, Máňo

0/0
12.8.2012 14:36

o.m.g.

Re: krub

Ale já jsem v klidu, mě idioti opravdu nerozhodí. Zase ta tvoje schizofrenie, která tě opravňuje nejen lidi posuzovat, ale předvídat i jejich pocity? To jsi mne opravdu rozesmál;-D

0/0
12.8.2012 14:56

krub

Re: krub

Tak bacha, ať při tom smíchu nezaskočí slina (nebo slinty?)

0/0
12.8.2012 15:04

o.m.g.

Re: krub

Já při smíchu neslintám, takže smůla, chudáčku

0/0
12.8.2012 15:12

krub

Re: krub

Fakt? Ale můj názor je, že slintáš. Dle tvého názoru bys to měla tolerovat. A ne se mě snažit urážet.

0/0
12.8.2012 15:17

o.m.g.

Re: krub

já kdybych měla snahu tě urazit, tak se nebojím (ani v tvém případě), že bys to nepochopil:-)

0/0
12.8.2012 15:32

krub

Re: krub

Zkus něco sama

0/0
12.8.2012 16:06

o.m.g.

Re: krub

Tak teď jsem něco zkusila? Schválně, jestli to uhodneš:-)

0/0
12.8.2012 16:12

krub

Re: krub

Prdla sis. To je slabý. Já chci něco,abys mě rozbrečela. Jako,že mi to fakt nandáš a odejdeš jako vítěz

0/0
12.8.2012 16:28

o.m.g.

Re: krub

To si asi nerozumíme, já nemám žádný mindrák, že bych musela tady na diskuzi někoho urážet.

Kopíruji: Já chci něco,abys mě rozbrečela. Jako,že mi to fakt nandáš a odejdeš jako vítěz.

Nevím jestli jsi dítě za počítačem rodičů, anebo je to jen nějaká nová sexuální úchylka, každopádně mě to nezajímá.

+2/0
12.8.2012 16:35

krub

Re: krub

Super, Máňo. Jsi vítěz

0/0
12.8.2012 21:02

P1tbul

Líbí

Mě se dům líbí, nádherně a chytře řešené, zahrady vypadá taky parádně.

+1/0
12.8.2012 12:02

PokHanss

Re: Líbí

Souhlas ...

0/0
12.8.2012 13:05

PokHanss

Pěkný dům a

jestli některé sousedy vytáčí, tak jim to přeju ...

+3/0
12.8.2012 11:32

petrnahodne

což o to, domeček je to pěknej

ale v té zástavbě působí jak "pěst na oko" :-/

0/0
12.8.2012 11:08

heaven

Pěst na oko

Nelíbí se mi to hlavně proto, kde to postavili. Kylešovský kopec je plný krásných prvorepublikových vil (jasně, jsou mezi nimi i baráky postavené za komunismu), ale člověk by si to místo musel projít, aby pochopil jeho kouzlo. Každopádně jen o kilometr dál začíná v Kylešovicích tzv. "milionářská čtvrť", kde by se tento nový baráček přesně hodil. Akurát tam by si ho nikdo nevšiml, protože tam jsou takových (a mnohem dražších, modernějších a extravagantnějších) stovky. Bydlím v Opavě a chtěli jsme si na zahrádce za městem rozšířit půdu. Stavební úřad nám to nedovolil. A v centru Opavy vznikne toto.

+6/0
12.8.2012 11:08

PokHanss

Re: Pěst na oko

Nádherně do té místní zástavby zapadá. Přímo perfektně.

+1/0
12.8.2012 12:50

o.m.g.

Re: Pěst na oko

Nádherný a přímo perfektní černý humor:-)

+1/0
12.8.2012 13:23

PokHanss

Re: Pěst na oko

Právě že naopak. Myslel jsem to naprosto vážně.

+1/0
12.8.2012 14:05

Antonín, topič

Re: Pěst na oko

To je jasné, vaše názory jsou tak nějak hodně mimo mísu. Tohle tam nezapadá ani tvarem, ani objemem, ani výškou, ani šířkou, prostě vůbec nijak.

+2/0
13.8.2012 10:39

Antonín, topič

Re: Pěst na oko

P.S. jako ten dům samotný je OK, ale to spojení s okolím u mně teda ne.

0/0
13.8.2012 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.