Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokud svítit, tak pomocí světelných diod. A občas i humoru

Žárovky končí, vládnou LED diody. To hlásal poslední veletrh Light + Building, světový veletrh pro architekturu a technologii ve Frankfurtu nad Mohanem. Rychlost, s jakou se nové světelné zdroje prosazují, tu brala dech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ujko.straka

Zdravý rozum

Skoro v celém baráku mám LED osvětlení. Vybrání správných typů z hlediska výkonu i pohody nebylo zrovna jednoduché a rozhodně ne levné, leč povedlo se a zatím všichni hodnotili osvětlení kladně. Odběr všech ledek v baráku dohromady při maximálním osvětlení je 115W a to opravdu svítíme jak václavák. je Ovšem ve čtecích lampičkách mám stále klasické žárovky a rezervu ve výši asi 300 kusů na půdě. Zatím jsem nenašel úsporku či LEDku která by docílila stejné pohody při čtení jako normální poctivá žárovka.

0/0
9.5.2012 22:44

VerkaII

Re: Zdravý rozum

Jsem rada, ze "LEDkar" prizna, že LEDka neni vzdy to prave.

0/0
11.5.2012 7:51

petr.n_22

Re: Zdravý rozum

Základní problém je v tom, že se neudává spektrální charakteristika. Pak by se "to pravé" vybíralo daleko lépe.

0/0
13.5.2012 14:15

ZZZZZZZZ

Re: Zdravý rozum

Udava se teplota, to je jedina barevne meritelna velicina u bilych ledek ktera se da merit a tridit strojove. Bila ledka vznika zluty fosfor pres modry chip, svetelnou charakteristiku si jiste dovedete predstavit takze neni mozne je odlisit jinak nez teplotou. Jinak LEDky jako domaci zdrojs vetla jsou nesmyslne precenovany a az se lidem co pouzivaji usporna svetla z ledek ci jina zacnou za 10-15 let rapidne zhorsovat zrak tak na to prijdou sami.

0/0
14.5.2012 6:03

Modrý a zelený blesk

Re: Zdravý rozum

No, není to tak jednoduché a když se podíváte na spektrum LED, tak je lepší, než u starších zářivek (nové T16 jsou také docela zajímavé). Přežil jsem x let školní docházky výhradně pod zářivkama a není to teda žádnej med, ale na zhoršování zraku bych si nestěžoval. Jako příjemné světlo ale beru takřka výhradně halogenovou žárovku (a vhodně rozptýlené Slunce).

0/0
22.5.2012 12:41

Modrý a zelený blesk

Probůh,

to je zase novinařština. Kdo si myslel, že to žárovky ustojí? No asi tak někdo, koho minula informace, že jejich prodej byl úředně zakázán, ne? Rychlost prosazování LED bere dech? Komu?

+1/0
9.5.2012 15:13

Fantomazz

pokud svítit...

.. tak v případě že je to potřeba. A s čim je zrovna po ruce. Nějak nevim co by na tom mohlo být "humorné". Možná když si někdo zláme hnáty na schodišti s nedostatečným osvětlením pomocí LED? No hlavně že se spoří. hahaha Rv

0/0
9.5.2012 11:23

net.Xtreme se nevzdává

Re: pokud svítit...

To je jeho blbost, že svítí na schodišti slabými ledkami, já používám žárovkové LEDky a světla mám jak se žárovkami...(ne v lustru jsem neměl 4 200W žárovky...)

0/0
9.5.2012 19:11

medved.m

Re: pokud svítit...

"žárovkové LEDky"

Svatá prostato, to jsou zase prasotvary 8-o

(Ale budiž, jsem schopen skousnout "LEDkové žárovky" - tedy objekt ve tvaru _podobném_ žárovce, opatřený E-závitem a osazený spoustou LEDek - když ovšem pomineme, že z nich teda asi žádnej velkej ŽÁR nebude...)

0/0
9.5.2012 23:28

Modrý a zelený blesk

Re: pokud svítit...

No, kdyby to bylo nějak důležité, tak za prasotvar označím spíš ty vaše ledkové žárovky. A co G-závit?

0/0
10.5.2012 9:18

Modrý a zelený blesk

Re: pokud svítit...

... ehm, G-patice...

0/0
11.5.2012 12:39

venecek.nebo.rakvicku2

Vycmrndlé hnusné světlo....

ještěže mám nakoupeno dost žárovek.

0/0
9.5.2012 11:05

on7.

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

musite zvolit spravnou teplotu svetla a spravny vykon. Pak LED zarovku nahradi (akorat je to furt dost drahe)

0/0
9.5.2012 11:30

VerkaII

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Ono ani tak nejde o teplotu ale o barvu svetla (Ra). Ukazte me nejakou LEDku, ktera se vejde do normalniho svetla, tzn. bez potreby masivniho chladice (a to prej LEDky netopi), svitivost srovnatelnou aspon s 60W žárovkou  a ma Ra >90. Jen aby nestala vic, nez usporim ..., jestli teda v soucasne dobe existuje - krome laboratori.

0/0
9.5.2012 15:23

net.Xtreme se nevzdává

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

LED je na teplotu citlivější, koneckonců je to dioda...A Ra je poměrně zavádějící údaj...

0/0
9.5.2012 19:17

VerkaII

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Muzete me vysvetlit v cem je zavadejici?

0/0
9.5.2012 22:10

Modrý a zelený blesk

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Je to jenom přibližný popis reality. I zdroj s dobrým podáním barev nemusí působit přijemně, že.

0/0
9.5.2012 22:51

VerkaII

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

A proc se teda vsichni lepsi vyrobci snazi vyrabet bile LED s Ra>90? Tohle je bez komentare, kdyz tomu nerozumite. Kupte si a kazte si oci cim chcete. Skoda pismenek ...

0/0
10.5.2012 8:48

Modrý a zelený blesk

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Protože jim to trubičky jako ty žerou. Jistěže tomu nerozumím, pouze jsem to úspěšně studoval na VŠ.

0/0
10.5.2012 9:19

VerkaII

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Po tomhle vyroku, bych se tim radeji nechlubil ...

0/0
10.5.2012 17:44

Modrý a zelený blesk

Re: Vycmrndlé hnusné světlo....

Po kterým?

0/0
11.5.2012 9:51

tojsouveci

Hmm

Nic proti LEDkám, sám jich několik používám, ale musím se zase vrátit k zákazu prodeje klasických žárovek, který nechápu a nesouhlasím s ním. Je nesmyslný podobně jako jeden z hlavních argumentů pro jejich zákaz: "odpadní teplo". :-/

0/0
9.5.2012 10:29

vransen

Re: Hmm

V principu se jedná o Kjotský protokol a asi taky o všeobecný trend zvyšování efektivity. Pokud jsou na trhu už přes deset let úsporné ledničky nebo pračky, byly žárovky asi jen otázkou času.

0/0
9.5.2012 11:21

arnost-ek

Re: Hmm

Dokud se nezakáže topení elektřinou, nemá smysl zakazovat žárovky, boha jeho.

A někdo zakázal výrobu ledniček a praček podle jejich efektivity? Slyším prvně, ale možné je všechno.

A kdy se zakážou žehličky s teplotou vyšší, než je potřeba na silon?

0/0
9.5.2012 11:42

vransen

Re: Hmm

Arnoštku, to máš takhle - topení elektřinou je z hlediska celkové spotřeby naprosto zanedbatelný faktor, takže není potřeba nijak regulovat. Dále bych si dovolil podotknout, že žehličky taky nikdo nebude zakazovat jenom kvůli tomu, že ty jsi frustrovaný moula, který má potřebu nadávat na vše, čemu nerozumí.

0/0
9.5.2012 11:55

arnost-ek

Re: Hmm

Super, takže to, že žárovka víc topí, než hřeje, je nevýznamný faktor, kvůli kterému se ale zakáže.

Ano, to má logiku. Evropskou.

+1/0
9.5.2012 12:01

vransen

Re: Hmm

Arnoštku, ten tvůj přípěvek nemá ale logiku vůbec žádnou. Co se nám tady vlastně snažíš sdělit?

0/0
9.5.2012 12:05

arnost-ek

Re: Hmm

Snažím se sdělit to, že z hlediska efektivity je (téměř) jedno, jestli se topí přímotopem, nebo žárovkou, přičemž ale přímotopy sežerou té elekřiny řádově víc, tam se řeší kilowatty, ne watty. Takže pokud někdo topí elektřinou, tak v zimě vlastně svítí zadarmo, protože by stejné množství elektřiny stejně protopil, neušetří se nikde nic, a to ani v Kjótu.

A obecně  nechápu, proč bych měl být omezovaný si něco koupit, když jsem ochotný platit provoz, i když je dražší.

0/0
9.5.2012 12:21

vransen

Re: Hmm

Což je takový velmi laický pohled na věc. Abych uvedl na pravou míru

- Žárovky svítí i v létě

- Topná tělesa se dávají na zeď, nikdy ne na strop. Má to určitou souvislost s konvekcí a vertikálním rozdělení teploty v interiéru. Vliv té žárovky na teplotu v místnosti je tedy minimální

- Už jsem tady psal, že přímotopy mají na celkové spotřebě elektřiny jen zanedbatelný podíl, zkus to aspoň vzít na vědomí.

Arnoštku, nekritizuj EU, když ty sám nejsi stavu dohledat si ani elementární fakta.

0/0
9.5.2012 12:33

rebar

Re: Hmm

No asi netopíte elektřinou, a proto vaše domněnka, že žárovka pod strpem nijak nepřispívá k topení je pěkná hloupost, já jí topím vdfobře zatepleném domě a proto vím, že mi často večer místo zapnutí topení stačí k  udržování teploty rozsvítit a proto mi úsporky nesmí do chalupy.

+1/0
9.5.2012 13:19

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

To jste přehnal, nesouznít s názorem komunistické strany Evropy, jejímž je vransen hrdým členem, to je opravdu trestuhodné!!!

0/0
9.5.2012 22:54

tojsouveci

Re: Hmm

- Žárovky svítí i v létě, ale podstatně kratší dobu než v zimě. A z toho je ještě X letních dnů tak chladných, že teplo po setmění prostě odpadem není.

- Nikdy ne na strop? A to si myslíte nebo jste to i hledal?

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/dennert-dx-stropni-system-pro-bytovou-vystavbu/

- pokud mají přímotopy na celkové spotřebě elektřiny zanedbatelný podíl, tak musí mít žárovky ještě mnohem menší a tudíž není důvod je zakazovat

Když chceš poučovat Arnoštka, tak to zkus trochu intelihgentněji, ano?

+1/0
9.5.2012 13:41

vransen

Re: Hmm

Na rozdíl od toho tapetovače pod vámi se snažíte o jakousi argumentaci. Oceňuji, ale není úplně od věci zjistit si dopředu fakta.

- Rozdělení teplot, co jste si nebyl stavu dohledat: http://www.tzb-info.cz/docu/clanky/0022/002204o1.gif

- Žárovky 16%, Přímotopy v kategorii ostatní < 8%. http://www.ekowatt.cz/obrazky/infostranky/spotrebic_54.jpg

Pokud se mnou chcete nadále diskutovat, tak sem dejte nějaké odkazy na zdroje. Vaše intheligentní dojmy jsou bohužel mimo realitu...

0/0
9.5.2012 19:37

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

;-D;-D;-D Ty seš mimo jak rampouch na sahaře.

0/0
9.5.2012 22:54

tojsouveci

Re: Hmm

Rozdělení teplot? Vy jste fakt nic nepochopil.....:-)

0/0
10.5.2012 6:10

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

To není nic neobvyklého.

0/0
10.5.2012 7:18

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

Ano, vransen, technik-samouk eurohujerský obecný. Nic nevíš, ničemu nerozumíš, z jaderné energie máš paniku a žárovky podle tebe asi spotřebovávají kolik energie (víš, Kjóto není jen o elektřině)? ;-D;-D;-D

EUkomici, byli byste vtipní, kdybyste to nemysleli vážně !!

0/0
9.5.2012 15:16

minutos007

Re: Hmm

Arnoštkův příspěvek logiku má a na rozdíl od vašeho na Arnoštek i vlastní rozum. Zakazovat žárovky je hloupost s nulovým přínosem...

0/0
11.5.2012 6:04

Petr1120

LED osvětlení

Obsah článku můžu jen potvrdit. Strávil jsem na veletrhu ve Frankfurtu dva dny a trend je jasný. LED zdroje světla jsou již nyní nejvhodnější technologií pro osvětlení. Jen pro běžné spotřebitele je těžké se v obrovské nabídce zorientovat, protože na trhu je stále mnoho produktů s neznačkovými diodami, které mají nízkou svítivost a krátkou životnost.

Dalším aspektem, který si mnozí neuvědomují je kvalita světla. Sám jsem strávil více než půl roku laděním vhodné barvy spolu s výrobcem tak,  aby teplá bílá byla co nejvíce podobná klasické žárovce.  Mnoho LED zdrojů světla má totiž lehký nádech do zelena a to včetně některých značkových produktů. Proto jsme se hned od začátku rozhodli pro distribuci LED osvětlení pouze se značkovými diodami. Za jak dlouho se Vám investice do LED světelných zdrojů vrátí si můžete spočítat na kalkulačce, kterou najdete zde  www.almicra.com :-)

0/0
9.5.2012 8:55

vths111

_

"Hodně skandinávský styl, který vychází z praktičnosti i kvality prostě zmizet nemůže." wut?

0/0
9.5.2012 8:39

cadel

diody

LED diody prosim neexistuji....bud LE diody nebo LED ...posledni slovo ve zkratce LED je totiz diode....X

+2/0
9.5.2012 8:32

Mithril

Re: diody

Ano, ale LED dioda je ustálené spojení, které se užívá i v odborné literatuře. Tak si prosím nehrajte na chytráka, když o tom nic nevíte.

0/0
9.5.2012 8:38

cadel

Re: diody

To, ze v tom delaji chyby a ze to tak pisou vsichni neznamena, ze to je spravne :):-)

+2/0
9.5.2012 8:40

vths111

Re: diody

Tak si najdi, co to je pleonasmus, proč se v těchto případech toleruje a příště neotravuj.

0/0
9.5.2012 8:49

Mulder77

Re: diody

R^

0/0
9.5.2012 11:14

kritik kritiku

Re: diody

Nenoste hlupakum svetlo dne. Spoustakrat jsme se presvedcili ze opakovana lez se stane pravdou. Podobne jako opakovana blbost se stane pleonasmem.

0/0
9.5.2012 9:43

Leto_II

Re: diody

tak když můžeme mít OSB desky, tak se musíme smířit i s LED diodami... je to smutné, ale je to tak.. humanismus a hloupost vládnou světu

0/0
9.5.2012 10:56

J.Bill

Lasvit

Co to je za firmu, když nemají ani pořádně fungující webovky. A co je to za českou firmu, když je nemají komplet v češtině :(

+2/0
9.5.2012 7:24

Modrý a zelený blesk

Re: Lasvit

Třeba jim to tak stačí, co je tobě do toho?

0/0
9.5.2012 15:17

ZZZZZZZZ

Re: Lasvit

Presne tak hlavne zakaznici LASVIT jsou high-end velci zakaznici po celem svete (v Cesku naproste minimum pokud vubec nejaci), delaj svitidla na zakazku. Napriklad petihvezdickove hotely, miliardarska sidla atd.

0/0
14.5.2012 6:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.