Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup novostavby v Praze: spočítejte si cenu bytu a tvrdě smlouvejte

Pražský realitní trh nabízí přes sedm tisíc nových bytů, přičemž tři pětiny jsou ty malé. Kupující se stále víc zajímají o větší byty. Rozhoduje cena za metr čtvereční. Je ale třeba hlídat, aby nebyla přemrštěná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

olifo

nejlevnější byty se v Praze prodávají bez slevy

Já jsem teď kupoval nový byt 2 kk v Jesenici a developer Bemett mi neslevil ani korunu, protože tyhle menší byty má skoro úplně vyprodané. ;-(

Takže u levných bytů žádnou slevu nezískáte, ale u dražších bytů má článek pravdu, tam je pravěpodobvné, že vám z ceny něco sleví :-)

0/0
25.4.2012 23:56

mladej.milionar

Re: nejlevnější byty se v Praze prodávají bez slevy

na kolik vyšel ?

0/0
26.4.2012 16:45

Point

Re: nejlevnější byty se v Praze prodávají bez slevy

Tyhle levný malý byty se prodávaj pořád  dobře, ještě levnější jsou Jinočany, tam je cena asi 33 tisíc za m2.

Ale nechápu, jak si někdo může koupit byt za 50 tisíc za m2, to by tam musel mít zlatý kliky a mramorový obklady, což tam samozřejmě není. Nový byty v Praze dnes  vypadají všechny skoro stejně bez ohledu na to kolik stojí, ;-)

takže to chce dobře vybírat!

0/0
26.4.2012 17:37

Jurena

Re: nejlevnější byty se v Praze prodávají bez slevy

Já mám v Jesenici 2+kk za 1,7 milionu.  Co jsme se koukal, teď už mají v nabídce jen větší byty kolem 60 metrů a s cenou nad 2 mega, ale zase dávají na dokončený byty slevu 5 % 8-o

0/0
28.4.2012 2:11

certik_bertik

lidi

koupí všechno když je na tom napsáno sleva

0/0
24.4.2012 18:41

Soul

Osobní zkušenost s hledáním bytu

Taky jsem posledních pár týdnů brouzdal internetem a hledal byt dle mých představ, k mému údivu jsem vypozoroval velmi nepříznivý jev (teda nepříznivý pro mě) byty které se mi líbí lokalitou mají absolutně nesmyslně poskládané dispozice (obyvak 25m2 ložnice 20m2....nechápu proč mám mít ložnici skoro větší jak obyvák) atd. na druhou stranu, byty, který jsou úžasně navržený prostorově jsou v absolutně pro mě nepřijatelných lokalitách....děs běs, prohlédl jsem stovky půdorysů a nevybral jsem si...:-/

0/0
24.4.2012 9:39

SuperTrooper

Archivy...

...promlouvají: http://www.finmag.cz/cs/finmag/bydleni/zpatky-do-kralikaren/

0/0
23.4.2012 16:31

Scarlett from Scottland

teď to myslím všeobecně

ale není mi jasné, proč za byt v centru přičíst + 25% a na kraji města hodnotu ceny bytu snížit. Když jsem uvažovala, zda chci žít v centru, kde je sice všude blízko, ale to je tak všechno a nebo na kraji města ve větším klidu, tak jsem pro kraj města.

0/0
23.4.2012 13:33

Hroznej.puberťák

Re: teď to myslím všeobecně

Holt asi víc lidí uvažuje opačně... tím líp pro ty, kdo chtějí bydlet na kraji, mají větší nabídku za menší ceny.

0/0
23.4.2012 13:38

205

Re: teď to myslím všeobecně

Každý uvažuje jinak a taky podle toho, kde se přes den nejvíc pohybuje. Mohl jsem koupit byt za kraji města nebo jít ven z Prahy. Ale když jsem si spočítal, kolik peněz a času by mě stálo každodenní dojíždění, rozhodl jsem se pro centrum.

0/0
23.4.2012 16:12

fsp1111

Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

Myslím takových, kde celý dům patří jednomu majiteli a může tak zajistit jistý komfort a pořádek. Pronájmy bytů v osobním vlastnictví je divočina.

+3/0
23.4.2012 11:24

lojzicekodvedle

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

protoze se to majiteli nevyplati pronajimat byty.same starosti a vynos 0 0 nic

0/0
23.4.2012 11:44

fsp1111

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

Vyplatí, ale dnešní developeři chtějí rychle točit prachy. Zainvestovat a do tří let se toho zbavit. U nájemního bydlení je návratnost 10+ let a musíš se navíc starat o provoz. Což není nic levného, při dnešní kvalitě odvedené práce :-)

0/0
23.4.2012 12:38

lojzicekodvedle

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

chteji tocit prachy,ale jinym zpusobem,takze se jim to nevyplati.:-)Ucetni odpisy byty,domu jsou velke vic si domysli sam.U najemniho bydleni je navratnost 10 let,ale ne v Praze,tady 20 a vice let,tudiz je to spatna investice.

0/0
23.4.2012 12:48

Lachenauerin

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

Na tomhle se hodně podepsala přerušená kontinuita vlastnictví. Protože ony i dřív ty činžáky vynášely spíš až v dalších generacích.

0/0
23.4.2012 16:18

Scarlett from Scottland

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

no a kdo by to chtěl vlastnit a mít ty starosti? :-/

0/0
23.4.2012 13:34

radaumacher

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

Když si to uspořádáte dobře, starosti celkem rychle přejdou.

0/0
23.4.2012 16:17

roedor

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

stěžuj si Křečkovi a podobným zoufalcům. Díky nim si každý majitel domu podobné dobrodružství velmi rozmyslí;-)

0/0
23.4.2012 13:47

net.Xtreme se nevzdává

Re: Naprostý nedostatek kvalitních nájemních bytů

Asi jsi nikdy neměl regulovaný nájem, to je fakt k pláči být pak majitel...jinak obecně je problém s tím, že se ti nájemníci nesnesou mezi sebou, jeden dělá problémy, ukončíš s ním smlouvu a on si odveze kromě dveří i umyvadlo...udat jeden byt dobrému nájemníkovi je vp ohodě, udat jich více a nedočkat se problémů je dnes těžší...

0/0
23.4.2012 21:52

Hroznej.puberťák

Vzorec

Ano, ten vzorec je dobré vodítko. Jen je do toho vhodné započítat také nějakou neobsazenost bytu v případě pronajímání, takže se zpravidla uvažuje obsazení pouze 10 měsíců v roce. Tzn. vzorec pak je měsíční nájemné krát 200. Ovšem když tento vzorem aplikujete na ty nabízené předražené splácaniny, zjistíte, že byste za ně měli zaplatit pouze tak třetinu jejich inzerované ceny - což pravda za takové situace bych takový byt klidně koupil taky, ale pochybuji, že se dá usmlouvat až o tolik.

+3/0
23.4.2012 9:58

Marcus67

Re: Vzorec

Bedlivě sleduji situaci na trhu nemovitostí ve Španělsku. Tam jsou cca o tři roky před námi. Takže jak se vypořádají s nemovitostní bublinou tam, může být dobré vodítko i pro nás. Já zatím setrvávám v nájmu v očekávání světlých zítřků. Developeři a makléři laskavě prominou ;-)

+1/0
23.4.2012 10:14

Hroznej.puberťák

Re: Vzorec

A aktuální stav je tam jaký, jen tak pro zajímavost?

+3/0
23.4.2012 10:23

Hroznej.puberťák

Re: Vzorec

Děkuji za doporučení, ale radši bych odpověď ;)

0/0
23.4.2012 12:22

kritik kritiku

Re: Vzorec

To jsem psal ja a doporucil jsem to proto, ze chci taky slyset odpoved :-)

0/0
23.4.2012 12:34

Marcus67

Re: Vzorec

Aktuálně je to (v okolí Barcelony) na cca 60% předkrizových cen a negativní výhled. Chlapi omlouvám se za zpoždění, ale občas musím také dělat něco jiného než číst diskuze. Zatím se mějte.

0/0
23.4.2012 17:41

Hroznej.puberťák

Re: Vzorec

Tak to je zhruba jak u nás.

+1/0
23.4.2012 20:14

Tobinka2.0

Re: Vzorec

Jasně. Škoda jen, že se ceny garsonek v Praze prakticky nehly...

Potřebuju jednu pro ségru.

0/0
27.4.2012 0:09

lojzicekodvedle

Re: Vzorec

nas rodinny znamej koupil pred x lety apartmany k  pronajmu ve Spanelsku,realitky ho presvedcily.nakoupil jich asi 10,chtel mit prijem z pronajmu a cele leto chtel byt u more v teple,zije v UK.jenze prisla krize a obsazenost apartmanu se snizila na minimum.No a ted apartmany prodal asi po roce vetsinu z nich a prodelal na kazdem asi 30% ceny a byl rad, ze neprodelal vice.Ted si drbe hlavu

0/0
23.4.2012 11:48

Dusan321

Re: Vzorec

Spanelsko je v prdeli neporovnatelne s CR. az tu budeme mit 25% nezamestnanost a nezamestnanost u cilove skupiny kupujicich nemovitosti (mlade rodiny) vysoko pres sedesat procent, tak verim ze i u nas ty ceny pujdou dolu. Takova stavebni bublina jako ve Spanelsku u nas nikdy nebyla a takova krize snad take nebude.

0/0
23.4.2012 12:20

lojzicekodvedle

Re: Vzorec

vem si jak padly ceny nemovitosti v Irsku nebo USA,Nemecku?nezamestnanost maji take do 10%,zpravidla jeste mensi USA a Nemecko.V Detroitu cele ulice domu zborili,protoze v domech nikdo nechtel bydlet ani zadarmo:-)

V CR padly ceny v nekterych lokalitach i o 50% hodnoty oproti predchozim rokum.V Praze mirne lezou dolu take

0/0
23.4.2012 12:40

Smelldor

Re: Vzorec

tak Detroit je úplně o něčem jiném, tam je to spíš multikulturní problém

0/0
23.4.2012 13:38

lojzicekodvedle

Re: Vzorec

ja myslim, ze problem je trochu nekde jinde.Tato situace se muze stat i tady.kdyz se zeptate makleru,ktery prodavaji nemovitosti v urcitych regionech,tak vam reknou,ze nemovitosti tam nejsou prodejne ani za 100 000.Spatna lokalita,vysoka nezamestnanost,kriminalita.jedno s druhym.Uz tady je bezne, ze lidi se berou hypa na 4 miliony na vrcholu cen nemovitosti.kdyz klienti nesplaci,tak banka vam proda nemovitost ve drazbe za treba polivinu ceny.A vy stale dluzite.Staci se mrknout na centralni adresu a podle ica banka projet nemovitosti za kolik se drazily a kolik byl aktualni dluh.

treba tady odkaz na Detroit.

http://blisty.cz/art/51468.html

0/0
23.4.2012 15:13

Marcus67

Vzorec

Pan Korec používá dobrý vzorec, který je běžný i jinde na světě. Jen ta konstanta, tedy 20, se mi zdá příliš vysoká. Pokud budu totiž počítat se stejným, tedy 5%-ním výnosem z peněz, tak po uplynutí těch 20-ti let mi zbude stejná částka jako na začátku, zatímco byt bude potřebovat kompletní rekonstrukci... Je samozřejmě otázka, jakým směrem se budou ceny nemovitostí ubírat, ale s nějakým zdražováním se asi počítat zatím nedá. Na trhu v USA jsem se setkal spíše s konstantou 10, přesněji stonásobkem měsíčního nájmu. Tam už lze hovořit o nějaké investici s reálnou návratností. Tohle je zkrátka příliš drahé. Ale když těm lidem banky půjčí, tak se snížení cen jen tak nedočkáme... :-/

+1/0
23.4.2012 9:49

wrah

Re: Vzorec

po těch dvaceti letech máte stejnou částku jako na začátku, A (sice zralý na rekonstrukci) ale byt v ceně pár milionů. Opravdu špatná investice že?

+1/0
23.4.2012 12:17

lojzicekodvedle

Re: Vzorec

samozrejme je to spatna investice

+1/0
23.4.2012 12:41

Vobyčejný člověk Jiřího Paroubka

Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Když koukám na ty ceny tak je my jasné že na byt v Praze se poctivou prací vydělat nedá. Rv;-€;-O!!

0/0
23.4.2012 9:39

Alowen

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

děkuji, že mě máte za zloděje....:-/

+2/0
23.4.2012 9:50

Petrik73

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Poctivě pracovat neznamená pouze dělat prodavače nebo ve fabrice u pásu.

+8/0
23.4.2012 9:53

wrah

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

TO sice ne, ale živí se tak cca třetina národa, takže je jich dost. Ve vyspělých zemích (francie třeba) existují pro podobné poctivě pracující lidi defakto sociální byty, které nejsou dotované, ale ani ziskové. A víte co? Funguje to. Ono totiž, pokud jste dělník a manželka prodavačka, tak nevyděláváte jako v ČR 20000 kč dohromady, ale tak 50000 a z toho v pohodě nájem 8-10 tisíc zaplatíte. A kupodivu, dům, kde je čistý příjem z jednoho bytu cca 5000 měsíčně nechátrá, není důvod.

+1/0
23.4.2012 12:05

civess

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

přesně ... proto je lepší si koupit dům se zahradou :-P

+1/0
23.4.2012 9:56

fsp1111

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Rodiče na jaře 89 koupili polorozpadlou vilku na pražském předměstí za 210000 Kčs. Museli si vzít půjčky i příbuzných. Po převratu se z restitucí celá přestavěla, dala do kupy zahrada, rozvody,...dneska cena osmimístná. Jsou to zloději?

0/0
23.4.2012 11:29

Strnisko

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Nejsou. Prostě měli štěstí. A já jim to přeju a nezávidím. Ale možná moje přejícnost tkví v německém původu, kdybych byl čech jak poleno, tak vás asi "sežeru".

0/0
23.4.2012 13:30

Strnisko

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

V Praze se vydělávají obrovské peníze v porovnání s jakýmkoli jiným místem v ČR. Jezdím přes 10 let do Prahy z Pardubic. Pracuji v IT oborou jako specialista, už v třetí pražské bance. Začínal jsem v pardubické pojišťovně za 18 hrubého, dnes tam mají moji kolegové 35. Já v Praze 70 tisíc. Nemluvě o bonusech. A to vím o lidech, kteří na mé pozici berou i 100 hrubého, v Praze samozřejmě. Kdybych neměl v Pardubicích hezký dům, děti co jsou zvyklé na místní školy a taky dost příbuzných, tak už bydlím v Praze v nějakém luxusnějším bytě. Na dům bych tam samozřejmě neměl ikdyž bych ho rád.Žena dělá za směšný plat v porovnání s Prahou, ale na pokrytí energií atd.. nám to stačí, zhruba 25 tisíc měsíčně spořím a zhodnocuji.Strávím hodně času dojížděním, ale nedovedu si představit vzdát se toho místa a těch peněz.Kolem sebe vidím tu bídu kdy kamarádi přicházejí o místo a nemohou jiné

sehnat.Kdyby mě teď propustili, máme na účtě pár milionů jako jistotu.

+1/0
23.4.2012 13:42

Hroznej.puberťák

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Tak z Pardubic je dojíždění v pohodě, sednout v klidu do vlaku s notebookem, řadu věcí vyřídit už cestou...

0/0
23.4.2012 13:57

-Jentak

Re: Byt v Praze si může dovolit jen zloděj.

Sám jsi zloděj. To že jsi nula s rukama dozadu, ještě neznamená, že ostatní taky.

+1/0
23.4.2012 16:15

fenafena

realna cena stavby

chyba je v porovnani s cenou jinych, stejne predrazenych bytu v okoli. Cenu by mel porovnat se skutecnou cenou bytu. tj. cenou za m^3 stavby, ktera je u zdeneho domu kolem 5000Kc/m^3 stavby + cena pozemku a infrastruktury.

2+kk byt, 50 m^2 v Praze (pozemek 2000 Kc/m^2) = 50*2.000/6pater + 50*5.000*3m podlazi= 16.000 + 750.000 = 770.000 Kc = cena nakladu, za kterou byl byt postaven. Takze i kdyz zapocitam nejaky zisk a naklady na koupi pozemku okolo domu, prijezdovou silnici a infrastrukturu a dam cenu 3x, tak bych takovy byt nekoupil nad 2.500.000 Kc. Pokud nekdo takovy byt koupi za 3-4.000.000 Kc, tak mohl mit kousek za Prahou 100m^2 dum a 1000m zahradou.

+4/0
23.4.2012 8:40

destre

Re: realna cena stavby

mas to dobre propocteneR^

0/0
23.4.2012 8:44

mihor

Re: realna cena stavby

Že na tohle vůbec někdo reaguje ... ještě to aktuálně tři lidi doporučili  ... 2.000,- metr stojí právě kousek za Prahou :) člověk kterej zbastlí takovejhle výpočet o Praze nanejvýš slyšel :))

+1/0
23.4.2012 12:43

lojzicekodvedle

Re: realna cena stavby

2000kc za 1m2 st .pozemku sezenete i 1 km od hranice Prahy,ale horsi dopravni dostupnost

0/0
23.4.2012 22:44

fenafena

Re: realna cena stavby

ted jsem spocital cenu za nas panelak, 6. pater na okraji Prahy v dobre dostupnosti, ktery vlastnik pred 7mi lety rozprodal najemnikum a novym vlastnikum. Vychazi to na 8100Kc/m^3, 250000Kc/m^2 trzni ceny:

byt 2+kk 42m2 = 35000 Kc/m2 = 12000 Kc/m^3

byt 3+kk 72m2 = 27000 Kc/m2 = 8800 Kc/m^3

0/0
23.4.2012 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.