Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší kancelářskou budovou světa je Main Point v Karlíně

V prestižní realitní soutěži MIPIM Awards zvítězila v kategorii nejlepších kancelářských budov stavba Main Point Karlin. Projekt na Rohanském nábřeží vznikl dle návrhu architektonické kanceláře DaM a byl dokončený v červenci 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

syn truhláře

Taky nevím, co je na tom nejlepšího. Spíš úlet.

0/0
18.3.2012 22:16

aXonza

nepraktické

procuji v budově naproti, procházím lávkou a mainpointem téměř denně a nechápu, že si ocenitelé neprohlédli nesmyslné šikmé sloupy, podpírající budovu ze všech stran. Vypadá to ošklivě, je to nepraktické - sloupy zabírají plno místa a pletou se do cesty. Samotná budova zdálky nevypadá nejhůř, ale tenhle jediný prvek vymyslel mag.r.  Honza

0/0
13.3.2012 18:59

Widenak

Blbej barák a ještě k tomu prázdnej

Takže museli zaplati nějakýmu PIMPIMU, aby tomu udělal propagaci, doufajíce, že se na to nějaký hejl chytí :-) Ale je to marný...

0/0
13.3.2012 14:56

Boshinken

Re: Blbej barák a ještě k tomu prázdnej

Az na to, ze v celym baraku bude Kooperativa. Smlouva je uz nekdy z roku 2009:-)

0/0
13.3.2012 15:21

hopajda

Re: Blbej barák a ještě k tomu prázdnej

Už jsou tam i jiné společnosti, prázdná je protože se pořád dostavuje.

0/0
13.3.2012 16:19

sanborn

kdo píše tyto články?

tato budova stejně jako většina byla vystavěna za nějakým účelem a tady jsou to kanceláře.To,že má zajímavý plášt je jedna věc a druhá je jak to vypadá a funguje vevnitř.Není tu jediná fotka ,jediný názor člověka co uvnitř pracuje takže článek  od novináře ,který se o architekturu bohužel nezajímá ..Rv

0/0
13.3.2012 14:53

anglicanCZ

Re: kdo píše tyto články?

Ono to bude z toho důvodu, že tu zkušenost ještě nikdo nemá. Ta budova je prázdná. A můžu bohužel říci, že počet zaměstnanců, který se do tohoto monstra těší, spočítáte na prstech svých rukou..a já to rozhodně nejsem ;-(

0/0
13.3.2012 15:10

RonPaul

Jsem myslel ze v Cechach

;-D

0/0
13.3.2012 14:53

syn truhláře

Re: Jsem myslel ze v Cechach

A fasáda z plechu, kterej vypadá jako měděnej. To sem zvědavej, jestli ...... v noci poznaj, že to měď není.

0/0
18.3.2012 22:19

Bartiqe

Ta budova sa tam vobec nehodi

Dal by som pozitivne hodnotenie, ak by bola umietnena na inom mieste.

Ale vzhladom na okolie, krajinu, susedne budovy je vysledna stavba odporna. Rv

0/0
13.3.2012 14:37

.MichaL

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

To by mě zajímaly konkrétější námitky, a ne jen obvyklé "všechno je špatně". Vzhledem k sousedním budovám - vždyť už jich tam stojí asi pět s podobnou hmotou!  Vzhledem ke krajině - tak velké budovy na pankráckém kopci jsou špatné, velké budovy v údolí u řeky jsou taky špatné.. co by tedy bylo dobré? Kancelářské budovy umisťovat do opuštěných lomů, deset kilometrů za město? Vzhledem k okolí - Karlín byl vždycky pražský Stínov a tyhle kancelářský komplexy z něj dělají čtvrť s, řekněme, přijatelným jménem. To je taky špatně? Že si ničíme rázovité čtvrti, do kterých není radno lézt za šera?

0/0
13.3.2012 15:13

Bartiqe

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Praha je specificke mesto a nemoze si dovolit placat modernu architekturu bez dosledneho zvazenia.

Main Point nie je jedina budova na Karline, ktora svojim charakterom nezapada - suhlasim, ze nejde o vynimku. Bohuzial.

0/0
13.3.2012 15:40

Kulhánková, dcera

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Budovy se nestaví proto, aby zapadaly. Leda ve skanzenu.

0/0
13.3.2012 15:42

.MichaL

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Takže konkrétní výtky se nedozvím, škoda. Nejsem architekt, ale ve stavařině se pohybuju, takže bych možná pobral i odbornější argumenty. Pokud to myslíte všeobecně tak, že nové vedle starého se nemá stavět, tak řešení vypadá asi takto: http://lifeofearth.org/wp-content/uploads/2012/01/urban-sprawl.jpg. Nebo stavět historizující repliky? Nebo plošně omezit výšku výstavby například na čtyři podlaží? Mám pochopení pro to, že spousta lokalit v Praze je mimořádně citlivá, chápu že se vede bouřlivá debata o každé klice na Václaváku, ale proboha, CELÁ Praha je plná sto let starých domů. Pokud Vám rigidní (i když úplatní) památkáři nepřijdou jako dostatečná záruka ochrany pražského urbanismu, tak další stupeň je už snad jen stop stav. Pokud navrhujete něco jako "širší diskuzi", tak to je jen jiný název pro stop stav.

0/0
13.3.2012 15:56

.MichaL

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Takže nic konkrétního, škoda. Nejsem architekt, ale ve

stavařině se pohybuju, takže bych možná pobral i odbornější argumenty. Pokud to myslíte všeobecně tak, že nové vedle starého se nemá stavět, tak řešení vypadá asi takto: http://lifeofearth.org/wp-content/uploads/2012/01/urban-sprawl.jpg. Nebo stavět historizující repliky? Nebo plošně omezit výšku výstavby například na čtyři podlaží? Mám pochopení pro to, že spousta lokalit v Praze je mimořádně citlivá,

chápu že se vede bouřlivá debata o každé klice na Václaváku, ale

proboha, CELÁ Praha je plná sto let starých domů. Pokud Vám rigidní (i

když úplatní) památkáři nepřijdou jako dostatečná záruka ochrany pražského urbanismu, tak další stupeň je už snad jen stop stav. Pokud navrhujete něco jako "širší diskuzi", tak to je jen jiný název pro stop stav.

0/0
13.3.2012 16:00

Bartiqe

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Nie som architekt a tiez netvrdim, ze sa nema kombinovat nove a stare.

-

Ale ked okolo tejto budovy jazdim autom, posobi ako pest na oko. Jednoducho je silne rusiva v suvislosti s okolitou vystavbou. Iny ako esteticky argument vam asi neposkytnem.

+1/0
13.3.2012 16:07

Modrý a zelený blesk

Re: Ta budova sa tam vobec nehodi

Snadno si zvyknete.

0/0
19.3.2012 12:34

marat12345

Co dokáže fotografie

v reálu je to mnohem hnusnější. A je to tam jak pěst  na oko. Budovy přes ulici ve tvaru lodi jsou teda mnohem hezčí.

A taky je zajímavé, že byla dokončena v Červenci 2011, když se tam vesele staví. Ale možná tam nemakají bílé límečky, ale jsou tam v kanceláři samý montérkáři.!;-D

0/0
13.3.2012 14:14

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Co dokáže fotografie

To budou reklamace vad a nedodělků nebo jak se tomu říká, ale hotovo už je:-)

0/0
13.3.2012 14:20

Kulhánková, dcera

----

Škoda jen toho blbýho názvu.

+1/0
13.3.2012 12:26

@agent

Re: ----

Blbý názvy = tradice na bydlení...

0/0
13.3.2012 12:40

JUDr. Marek Kalina

Krásné

Ta kancelářská budova je nádherná, jiná než ostatní, originální... Kdyby byla takové /originální/ všechny...

+2/0
13.3.2012 11:13

mim7

Re: Krásné

Ano, je na tom vidět kreativita. Autoři naštěstí nepoužili oblíbený postup dnešních architektů - tedy zadání trojice souřadnic do počítače plus vylepšení povrchu skeletu podle jedné ze tří šablon.

0/0
13.3.2012 11:39

Crewman

Nevkus

vyhrává

+3/0
13.3.2012 10:50

bobísekbobísek

chtěla

bych vidět ty kanceláře, určitě bude 60 lidí v jedné

+2/0
13.3.2012 10:39

.MichaL

Re: chtěla

To obvykle závisí na klientech - developer postaví vnější slupku s technologiemi, sociální zařízení apod, a prostor pro kancly bývá velká volná plocha, která se v rámci klientské úpravy rozdělí příčkami na míru uživateli.

0/0
13.3.2012 15:04

Zoro.Vomáčka

...lenko, davam vam revolucni navrh....

X...co tak zvednout pozadi ze stolicky a vod compu...

X...vzit fotak a udelat nam par snimku z ruznejch uhlu z pohledu ven z tech kanclu nejlepsi budovy sveta...

X...verte mi, ze by to byl nebyvalej, odvaznej a progresivni prinos vopravdovy zurnalistiky jak pro nas....

X...tak pro vas, anzto by ste dosla z 99% k poznani, ze to co se vocenuje z papiru a na dalku...

X...v realite je jak noc s vodlicenou, ospalou, rozcuchanou dolly buster-bochnickovou v posteli...

+3/0
13.3.2012 10:35

Zoro.Vomáčka

Re: ...lenko, davam vam revolucni navrh....

X...byla jste nekdy na tom komercnim veletrhu MIPIN v Cannes  - ostatne za velky prachy?

X...s arichtekturou to nema nic spolecnyho...

X...jedna se jen vo prachy, prachy, prachy a se prezentovat povetsine peneznim fondum na nakup objektu...

X...a mazat med vokolo huby firmam, jako lakadlo pro jejich sidla, aby drahy najem zaplatil vysoke naklady....

+3/0
13.3.2012 10:45

mim7

pěkné

Asi tak 99% moderní architektury vůbec nemusím, ale tohle se mi líbí. R^

0/0
13.3.2012 9:59

mikimaus007

mě se líbí

R^

0/0
13.3.2012 9:12

Sprintujici.stonozka.4

Re: mě se líbí

jo, ale v jiném prostoru, tady působí příliš hmotně

+1/0
13.3.2012 9:44

mikimaus007

Re: mě se líbí

bydlim v Libni, kolem docela casto jezdim a jsem s tim uplne v pohode

0/0
13.3.2012 14:56

phi

zrovna Main Point povazuju za velmi necitlive umisteny

Rv

+4/0
13.3.2012 9:07

net.Xtreme proti diskriminaci

Proč ení diskuze

u toho komunistického dvougeneračního domku?

+1/0
13.3.2012 8:23

Sprintujici.stonozka.4

Re: Proč ení diskuze

páč na drsnou kritiku není nikdo zvědavý ;-D

0/0
13.3.2012 9:43

hermína

Re: Proč ení diskuze

je docela dobrý. Kdžy je zdroj nějaký ten jiný časopis, diskuzi nedávají.

0/0
13.3.2012 11:38

gamaorionis

Re: Proč ení diskuze

K těmhle článkům jí nedávají, ale tenhle dům si jí zasloužil - je perfektní. Čiší z něj teplo domova a zabydlenost. Hrozně se mi líbí propojení koupelen přes sprchu - připomíná mi to společnou koupelnu Brandy a Brandona ;-)

0/0
13.3.2012 14:11

Winston1984

Hlavně že má Cenu

V jednom podobně oceněném baráku v Karlíně sedím, architekt z Itálie dostale Cenu (architekti se vubec rádi oceňují) 

Drobnou chybu to má - v zimě tu uvnitř bylo 17 stupňů v létě zase  35+  , v několika místnostech je metr od okna zeď falešného štítu - tzn. dva roky jsem koukal do zdi (až mě zavřou budu si připadat jako v práci)  .

Ty chlápky bych vzal a donutil je v těch jejich výtvorech pár let posedět, ono by je to konstruování přešlo.

+2/0
13.3.2012 8:11

Salada

Re: Hlavně že má Cenu

Já v tomhle domě byl, jen v technickém zázemí. A je to super když vám uprostřed technické místnosti vede šikmo sloup. Do rozvodny se proplétáte po železných lávkách zavěčených mezi vzduchotechnikou. Podle mě hrůza. Kanceláře jsem neviděl.

0/0
13.3.2012 8:30

Dark5

Re: Hlavně že má Cenu

Architekti jsou jako showbyznys...ti dobri se prodavaji sami, ti spatni se musi porad dokolecka navzajem ocenovat, aby se o nich vubec mluvilo...

Tyhle ceny jsou dost o znamostech a obecne u architektury byva na prvnim miste extravagantni zjev s vysokou cenou (odmena byva v procentech z ceny) a na poslednim miste funkcnost.

0/0
13.3.2012 9:28

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Hlavně že má Cenu

Což je poměrně škoda, protože architekt by měl vědět, co je praktické a už při navrhování stavby brát v potaz zákazníkovy potřeby... Třeba co naprosto nepochopím je, jak může architekt navrnout v našich podmínkách nevyspádovanou garáž bez nějakého odtoku...vždyť mu musí být jasné, že v zimě tam nastane povodeň...a podobných nedomyšleností se najde celá řada, a to nemluvím o tom, co všechno může zbabrat stavební firma...vážně bych chtěl nějaké ocenění pro architekty, kteří dělají svou práci a místo budování věhlasu hezky vypadajícím nefunkčními zmetky, vycházejí vstříc zákazníkům a dělají pro ně stavby, které jim dobře slouží a navíc nevypadají jak pěst na oko.

0/0
13.3.2012 9:44

.MichaL

Re: Hlavně že má Cenu

Sice souhlasím, že architekti a úředníci jsou zdrojem všeho zla na světě, ale v tomhle bych byl opatrnější - jedna věc je vymyslet barák, druhá věc je umět obsluhovat poměrně sofistikované technologie vnitřního prostředí. U takových budov to bývá složitější, než si doma na termostatu nacvakat teplotu. Nemluvě o tom, že správce baráku má samozřejmě neodbytné nutkání šetřit energiemi:)  BTW: zrovna architekt má spíš menší vliv na výslednou kvalitu vnitřního prostředí - častěji v tom má prsty investor, který přinutil projektanta vzduchotechniky k úsporám, protože ta hejblátka stojí nehezký peníze a zabírají kvanta místa:)

0/0
13.3.2012 15:27

chrobaktruhlik

Karlín

má černou duši ...

0/0
13.3.2012 7:42

Montu

Ten dum v Karline je tak osklivy

a tak se nehodi do okolni zastavby ... kdo se je kdy podiva na nej z Vitkovy ulice, pochopi, jak do okolni zastavby vubec nezapada ....

+1/0
13.3.2012 5:01

.MichaL

Re: Ten dum v Karline je tak osklivy

a s kterým domem konkrétně tak hrozně neladí: s tímhle: http://im.foto.mapy.cz/thumb_bubble/4b8a63b0a77fd2af2e730000.jpg

s tímhle: http://www.realit.cz/files/imagecache/dust_filerenderer_big/files/upload/story_online/danube_house_4af13d305e.jpg

s tímhle: http://www.sipral.cz/sites/default/files/imagecache/velky/0204_nile_house_1_0.jpg

s tímhle: http://www.radekcepelak.cz/slides/architektura/praha-ibc.jpg

nebo spíš s tímhle? http://www.crestcom.cz/tiskove_stredisko/files/download/6/Amazon%20Court%20-%20vnejsi%20pohled%2003.jpg

0/0
13.3.2012 7:12

lu2222

Re: Ten dum v Karline je tak osklivy

asi tak. do Pobřežní se to hodí, tam roste samá nová, futuristická zástavba. všude nemůže být památková rezervace, to by z Prahy vzniknul skanzen. ale to v tý Revoluční je teda šílenost, vypadá to jak obrovskej chladič, tam se to fakt nehodí.

0/0
13.3.2012 9:04

Věrný sluha pana Hraběte

ten barák v revoluční

ty kamna tam fakt budou stavět? to je průsej teda!

0/0
13.3.2012 2:31

Valloun

Re: ten barák v revoluční

zatim jim to neschválili... musíme doufat! ale tlačeji na to hodně! :-/

0/0
13.3.2012 8:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.