Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti odmítly nudnou klasiku: chtěly funky pokoj plný barev

Byt v suterénu, orientace na sever, málo místa. Přes všechnu snahu rodičů se dospívajícím dětem jejich pokoj líbit nemohl. Potomci pohrdli otcovým kutilstvím a přihlásili rodinu do televizní show.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rosinanta

hezké

Ale jo, je to hezké, zvlášť ty nápisy jsou vtipné. Ale nedokážu si to moc představit, šestnáctiletej kluk a třináctiletá holka v jednom pokoji, chudáci. Bejt ten kluk, zdrhnu někam na intr, i tam by měl víc soukromí než na pár metrech čtverečních s pubertální ségrou. :-P

0/0
23.1.2012 13:19

mamina2

Re: hezké

Na intru soukromí?

0/0
23.1.2012 14:14

xyz315

Re: hezké

Bydleli jsme tři v pokoji - 2 holky a kluk - a to až do nástupu na VŠ. Jde o zvyk.

0/0
24.1.2012 12:32

Amáálie

Viděla jsem v televizi,

pořád se mi více líbila dřevěná verze/ ale jsem starší ročník :-) / ale pro mlaďochy pěkné až na předěl, překáží mým očím, udělala bych průhledné, kde by se dala spustit třeba roleta a židlička fakt brutálně do prostoru- nu vot žizň, v nudličce se zázraky moc nedají dělat

0/0
23.1.2012 12:27

Jitřní dar

pianino

To nové není pianino, ale elektrické klávesy, s pianinem se to nedá srovnávat. Kam ho vůbec dali? Vyhodili?

+1/0
21.1.2012 20:05

Patrik33

Re: pianino

V článku se píše o vypůjčeném pianinu, tak ho asi vrátili.

0/0
22.1.2012 4:48

Antonín, topič

Re: pianino

Proto je zřejmě v textu slovo pianino uvedeno v "uvozovkách." Klávesy to samozřejm nejsou, tohle je elektronické pianino s kladívkovou mechanikou a s pianinem se to dá srovnávat poměrně dost dobře.

+1/0
23.1.2012 16:52

Patrik33

Líbí se mi to

Viděl jsem to teď v televizi a líbí se mi to. Krásné sluneční barvy, místnost nepřecpaná nábytkem, u mně to má šmrnc. Jen bych stolní desky dal o cca 15 cm delší a židle rozhodně ergonimické a takové, aby šly zasunout pod stůl. U počítače budou sedět (křivit se) hodiny a všechno to nevhodné sezení se po letech vrátí.  Tatínkovi fandím, je to šikovný kutil, ale přece jenom to udělal ve stylu, v jakém se dětské pokojíky dělaly před 30 lety.

0/0
21.1.2012 19:22

lucinkapes

Celkem pekne ale ty ceny ??

Mne se to reseni vcelku zamlouva, ale nechapu ty ceny. Treba polozka stavebni prace byla ohodnocena na cca 35 tisic. Loni jsme delali novou omitku v celem sklepe (34 m2) a podlahu samonivelační stěrkou a vyšlo to i s někaými dalšími drobnostmi a nátěry na cca 17 tisic. Pravda - delali jsme si to z casti sami a z casti pomahal zednik s odmenou "cista ruka", ale i tak nechapu jak je mozne za vybourani kusu steny, zacisteni sten stavajicich a vymalbu v jednom malem pokoji dat takovou strasnou palku.

0/0
21.1.2012 19:03

Barbarka_CZ

nejhorší

je jednoznačně skutečnost, že dva dospívající lidé rozdílného pohlaví obývají společně jeden pokoj, který by se hodil spíš na archiv... ale samozřejmě chápu, že to jinak nejde, prostě nějak a někde bydlí a aktuálně se nemohou či nechtějí stěhovat do většího...

co se týká rekonstrukce samotné, původní pokojík byl pěkný, ale přecpaný, nový je světlejší, jakoby větší, ale nepraktický... v tomhle prostoru se ovšem mnoho udělat nedá, aby to bylo ideální...

nicméně mě hlavně šokovala závěrečná nabídka na půjčku 175 tis Kč od "buřinky" na další přestavbu zbytku bytu, jejíž délka (17 let) a výše měsíční splátky (něco přes 1400 Kč) znamená, že dotyční přeplatí více než 110 tis. Kč! 8-o

+1/0
21.1.2012 19:02

mamina2

Re: nejhorší

Ten pokoj je malý a poměrně tmavý, ale rodina asi nemá na větší, takže s tím se asi nic neudělá. Ale co je tak strašného na tom, když spolu bydlí dvě děti opačného pohlaví, zvlášť když spolu dobře vychází? My jsme bydleli s bráchou až do dospělosti a vůbec nijak nás to nepoškodilo, naopak vždycky jsme si dobře rozuměli. Podobně bydlel i manžel se sestrou, švagrová s bratrem, naše děti, bráchovy děti a ty bydlí dokonce v docela velkém domě, kde by se ty dva pokoje zařídit daly. A nikdo s tím nemá žádný zásadní problém.

+2/0
22.1.2012 14:51

Barbarka_CZ

Re: nejhorší

Já si to moc neumím představit, a to jsem mladší sestra starší sestry. :-) Se ségrou máme dobré vztahy, ale přesto jsem byla hrozně ráda, když jsem někdy v 11-12 letech dostala vlastní pokoj. Kdyby nic, tak už jen proto, že ségra v 17 potkala svého nynějšího manžela, který s ní často trávil dlouhé hodiny v jejím pokoji. A u této proměny si myslím, že mladík, kterému je 16, by asi taky rád trávil čas jinak než jeho 13letá sestřička, byť by ji měl seberaději.

+1/0
22.1.2012 17:00

mamina2

Re: nejhorší

Já si to představit umím, protože jsem to zažila. Samozřejmě nebylo by možné trávit dlouhé hodiny v pokojíčku se svým partnerem, ale to přece není nic, co by bylo nutné. Společný čas se dá trávit i jinde. Nám to teda náš soukromý a intimní život nijak nenarušilo, oba jsme měli a máme normální partnerské vztahy.

Mám taky syna o tři roky staršího než dceru a samozřejmě někdy mají každý jiné představy o trávení času, ale tak se prostě musí přizpůsobit. Nakonec teď bydlí už oba na koleji a tam se musí přizpůsobit společnému bydlení dokonce s někým původně úplně cizím. A umět se přizpůsobit se myslím v životě dost hodí.

0/0
23.1.2012 9:37

síma25

Re: nejhorší

Máte pravdu, umět se přizpůsobit je dneska dost podstatné a průprava z domu není na škodu, ale co se týká dětských pokojů musím souhlasit s Barborkou. Sama jsem zažila soužití se starší sestrou v jednom pokoji asi do 11 let, později jsme měly každá vlastní pokojík a ve svém vlastním pokoji jsem byla jednoznačně šťastnější. Se sestrou máme krásný vztah, i v době mého dospívání jsme trávily dost času společně, ale soukromí je podle mě pro dítě (puberťáka) hodně důležité.

0/0
23.1.2012 13:43

mamina2

Re: nejhorší

Já samozřejmě nedovedu posoudit, jestli bych byla ve vlastním pokojíku šťastnější, ale skoro myslím že ne, protože nás dost bavilo si právě před spaním povídat. Rozhodně můj sen tehdy byl větší pokoj, ne samostatný a v jednom pokoji jsme s bráchou  vždycky spávali třeba i na chatě, kde byly v podkroví dvě volné ložnice, takže bychom si tam mohli to soukromí užívat. Ale každý je jiný.

0/0
23.1.2012 14:14

Barbarka_CZ

Re: nejhorší

Tak ale zase pozor, my se ségrou měly společný pokoj až do mých cca 12, ale taky jsme spaly celou dobu v ložnici s prarodiči, později jen s babičkou (od mých 6 let). Sama jsem začala spát až někdy ve 13, když se sestra vdala a odstěhovala a já si k obrazu svému (a možnostem rodiny) předělala její původní pokoj. Ten můj byl totiž v přízemí a rodiče nechtěli, abych tam spala, když byly všechny ložnice v patře.

0/0
24.1.2012 3:52

Antonín, topič

Re: nejhorší

"nechtěli, abych tam spala, když byly všechny ložnice v patře..." 8-o

0/0
24.1.2012 8:03

Barbarka_CZ

Re: nejhorší

Co se divíte? Prostě o mě měli strach, kdyby se někdo vloupal do baráku, byla bych první na ráně. :-)

0/0
24.1.2012 9:20

Barbarka_CZ

Re: nejhorší

My se se ségrou vždycky hrozně hádaly, že to museli slyšet až ve městě. A taky jsme si dělaly spousty naschválů. Nicméně dodnes vzpomínám, jak mi četla před spaním pohádky (je o 5 let starší), čímž mě ke čtení vlastně přivedla, a jak si vždycky naši mysleli, že ten bordelář jsem já. No, pravda se ukázala právě poté, co jsme každá dostala vlastní pokoj. ;-D A ještě dodám, že dneska bydlí ve vlastním rd jen cca 80 m od tho našeho (já zůstala "doma") a navzájem si pomáháme, kdykoliv je třeba.

0/0
24.1.2012 3:57

Tutek v.1.1

No je vidět, že tatínek byl praktik

a za to mu patří R^

0/0
21.1.2012 16:48

xcarolx

Obdivuji tatínka za to, co vytvořil pro své děti

Pokud není vyučený truhlář tak klobouk dolů. Každé řešení pokojíku má svoje plus i mínus a chápu děti, že v jejich věku chtějí něco cool:-) Mě se ale líbí původní řešení.

+1/0
21.1.2012 11:22

FoDa

Klasicky příšerné...

přehlídka křiklavých barev a hlavně ten stolek bránící vstupu do postele je mimořádně praktický !

+2/0
21.1.2012 9:46

Duke._.Nukem

Re: Klasicky příšerné...

celkove je to cele out,jak by rekli dizajneeeri.Proste puvodni pokoj byl domov,ta promena z nich udelala dlouhodobe navstevniky crazy hotelu..:-)

+4/0
21.1.2012 10:20

Duke._.Nukem

mozna ta veta dont panic,

je vzkaz dizajneru nam,ze oni za to fakt nemuzou,ze to vse sponzori...;-D

0/0
21.1.2012 9:32

mu-li

Já to nechápu :-)

V původním pokojíčku byla jedna skříň plná knih plus dvě police nad dívčí postelí zaskládané knížkama. V novém pokojíčku jsou celkem čtyři malé police na knihy. Jak se to tam vejde? Tatínek je sice domácí kutil, kterým děti pohrdly ale využít místo uměl bezezbytku, narozdíl od architektů.....

+9/0
20.1.2012 22:52

aji

Těžko říct, co je horší. Nejhorší je ten úzký prostor

pro 2 dospívající děti navíc dohromady kluka a holku a byt 56 m2. To si neumím moc představit. Rodiče dělali, co mohli. Dřevo tam bylo hezké, bylo tam hodně úložného prostoru na knihy a pod. Nová verze má pěknou barevnost a i určitý nápad s nápisy.

0/0
20.1.2012 21:14

vzdyt_to_rikam

stoly

U podobných stolků jsem jedla ve špitále po operaci. Takové nic, na které nedáte ani ten příbor, aniž by spadl, když se trochu pohnete. Na tom se budou učit do školy?? Kam si dají sešity a knížky??

+1/0
20.1.2012 21:08

barunnna

Nápisy a plakáty

Mně se ta proměna celkem líbí, i když samozřejmě není dokonalá. Skvěle to sedí k věku dětí, co tam budou bydlet. Pro ty, kterým se nelíbí nápisy a plakáty: Co jste měli v pokoji v pubertě na zdech vy? Nebo co jste tam chtěli mít? Já teda každý půl rok něco jiného a vždy jsem z toho byla strašně nadšená a měla jsem svůj pokoj ráda, adolescent potřebuje ukázat, ať už oblečením, hudbou, výzdobou, že někam patří. V tom novém pokoji se dá, jak už tu někdo napsal, volně dýchat, i když paradoxně na fotkách vypadá o něco menší než ten původní přeplněný.

0/0
20.1.2012 20:07

robirob

smekam pred tatou kutilem ;-)

Precizne vyuzite misto, vymazlene, utulne, me se to moc libilo.

Novy design se mi tezce nelibi. Ten nabytek je silene neprakticky, vyuziti mista tragicke. Napisy stejne jako plakaty mi prijdou na nic. Muzou vas pobavit poprve, po druhe, pak uz vas nijak neinspiruji, pokud zrovna nepredstavuji neco co pro vas simbolizuje nejaky cil nebo smer, ktery si chcete pripominat.

Coz ty napisy asi nebudou.

+6/0
20.1.2012 19:10

Geralt z Rivie

Re: smekam pred tatou kutilem ;-)

Ty nápisy jsou dost uhozené, takové si píšu o hodině do sešitu a nezaprasim si tim celou zeď

0/0
20.1.2012 22:55

picoda

Re: smekam pred tatou kutilem ;-)

R^R^  100% souhlas !  nelibi, neutulne, neprakticke, studene ...RvRv:-(:-/

0/0
21.1.2012 1:33

Duke._.Nukem

Re: smekam pred tatou kutilem ;-)

az na ty cedule na zdi,to trosku nevychytal..:-)

0/0
21.1.2012 9:12

MadYsha

To je fakt diskuze k ničemu

bože, těm děckám se to líbí! To je snad hlavní, ne?

Nelíbil se jim pokoj od táty, no a co? Mají snad právo na to, rozhodovat o svým životním prostoru. Budou tam většinu svého času...

Všichni tady lamentujou nad "trapnýma nápisama", blbou barvou, úložným prostorem a velikostí stolů, aniž by akceptovali fakt, že teenageři maj prostě jinej život, jiný představy a jinak využívají prostor.

Boha, oni koukají na seriály, 90% času surfují po netu, žerou pizzu z krabice a je jim úplně u ***, jak byste to dělali vy! Nechte je trochu se vyblbnout.

Za našich časů nás rodiče nechali, abychom se rozhodovali v pubertě sami a na případný následky si přišli a vyžrali je taky sami. To by mě fakt nas*alo, kdyby se rodiče montovali do ergonomie mejch židlí a velikosti mýho stolu...

+1/0
20.1.2012 17:27

impresario ze smyrny

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Nerozčiluj te se, kvůli takovým blbostem:-). Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku:-).

0/0
20.1.2012 17:37

Pes na koze jel

Re: To je fakt diskuze k ničemu

a ono se to dětem líbí?

0/0
20.1.2012 17:50

palomino123456

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Souhlasím pokud se to dětem líbí tak neni co řešit.

+2/0
20.1.2012 18:39

perthuis

Re: To je fakt diskuze k ničemu

A proč to teda proboha lepí na veřejnou stránku "Bydlení "? A jak, rozhodujou si sami? Vždyť to dělal buď taťka nebo dizajnéři.

8-o

0/0
20.1.2012 18:56

pomocný učitel Václav Poustka

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Pominu-li fakt, že ve třinácti letech není vůbec podstatné to co se dětem líbí, ale to co dětem zaplatí rodče už podstatné je, pominu - li fakt, že většina takových dětí vůbec neví co je pro ně dobré, pominu - li fakt, že naprostá většina dětí nejen že nemá právo rozhodovat o svém životním prostoru ale je spíš ráda že nějaký prostor má, pominu-li fakt, že většinu dětí v tomhle věku je problém udžet v dostatečné vzdálenosti od drog, chlastu a pohlavních nemocí aniž by vám na truc prchali z domu, musím jenom konstatovat, že by měli bez ohledu na komické dyzajnéry být rádi za to co mají, neboť to není v žádném případě jejich zásluha. Nevím jak jste stará a nevím co vám vaši rodiče dovolili, navíc to v souvislosti s touhle legrační přeměnou (ani s žádnou jinou) to není podstatné. Podstatné je to, že tato je nepovedená, ostatně jako drtivá většina v tomto pořadu. Děti a jejich názor s tím nemají co do činění.

0/0
20.1.2012 19:18

Krak

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Chudáci tvoje děti... ;-D

0/0
21.1.2012 1:34

Duke._.Nukem

Re: To je fakt diskuze k ničemu

proc myslis...8-o

0/0
21.1.2012 9:14

Krak

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Já teda netuším, kolik máš dětí, ale prohlásit, že není vůbec podstatné, co se jim líbí, se ti zdá normální?

0/0
21.1.2012 16:09

Duke._.Nukem

Re: To je fakt diskuze k ničemu

asi jsem nebyl cool,ale nikdy me nenapadlo ani ceknout do toho,co kupuji rodice,uz jen z toho duvodu,ze ja to neplatil..:-)

0/0
21.1.2012 9:28

mamina2

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Vy jste ve třinácti nebo dokonce v šestnácti ještě vůbec neprojevil své přání, když rodiče kupovali něco Vám?

0/0
22.1.2012 14:57

bobísekbobísek

Re: To je fakt diskuze k ničemu

souhlasím až si na to vydělají atťsi tam dají do pokoje třeba koňskou hlavu!!!!!!!!!!!!

0/0
21.1.2012 9:46

mamina2

Re: To je fakt diskuze k ničemu

Tak neohlížet se na to, co se dětem líbí je pěkná blbost, stejně jako by byla blbost přestavovat pokoj za takové strašné peníze na vlastní náklady. Ale když si děti zařídily, že jim to televize Prima zaplatí, tak proč ne?

0/0
22.1.2012 14:54

Dunja

....

ještě jsem zapomněla, že by v jejich případě stálo spíše zamyslet se nad tím, zda není zbytečné investovat do bytu, který není zrovna nejvhodnější pro rodinu s dospívajícími dětmi a třeba i za cenu bydlení za Prahou. Břevnov znám dobře i jeho byty a tak vím, že mnohdy není, o co stát. Řešili jsme kdysi podobnou situaci v podobném obec.břev. bytě a na konec se nám výměna za větší i za cenu dojíždění do práce na Kladno vyplatila a za 2 roky jsme se vrátili do Prahy, ale už do svého. ;-)

+1/0
20.1.2012 17:08

mamina2

Re: ....

To je snad každého věc, jestli radši bude bydlet v menším bytě v Praze nebo dojíždět jak pako. Každý má své prioriy a nedá se říct, že něco je obecně dobře nebo špatně. A v tomhle přípěhu je podstatné, že rodina nic neinvestovala, takže nemá cenu řešit, jestli mohla investovat líp.

0/0
22.1.2012 15:00

Dunja

Líbí a nelíbí

jsem z toho dost rozpačitá, rozhodně mi nepřijde, že děti budou mít více soukromí a těch barev tam moc nevidím hlavně odstíny žluto oranžové, což nevím, zda kluka uchvátí, zřejmě proto ty nápisy.  Moc se mi nelíbí umístění stolků, přilepených k postelím. Když není třeba velké prac.stoly, tak se mohlo najít lepší řešení.

A zdá se mi, že tedy ta částka za to nic, je dost vysoká.

0/0
20.1.2012 16:52

impresario ze smyrny

Mě se to tedy líbí...

Většina realizací tohoto pořadu se mi moc nelíbí, ale tohle mi pro mladé lidi, přijde super. Jednak vytvoření šatny,je skvělé, v pokoji nemusí být žádné skříně a je tam více místa. A ty stolečky, mi přijdou dostačující, prošla jsem všemi stupni vzdělání (od základky po vysokou) a ač sem měla veliký stůl v pokoji, nikdy sem ho nevyužila. Učila sem se zásadně v posteli a když bylo něco rozměrnějšího tak na zemi. Jen v první a druhé třídě jsem psala úkoly u stolu(ale v kuchyni, aby mi to mamka mohla kontrolovat). Původní pokoj byl hrozně přeplněný, v podobném pokoji sem bydlela v podnájmu a můžu Vám řict, že máte pocit, že na vás všechno spadne a je to nepříjemné, tady se dá dýchat. Jediné co bych v pokoji nechala by bylo piáno, protože na klávesy nehraju ráda(ale to je spíš moje osobní záležitost) jinak pro mladé lidi super.

+3/0
20.1.2012 16:18

neumisa

milý tatínku ...

... zjevně jste velmi manuálně zručný a vaše děti to neocení ... takže pokud byste se chtěl realizovat v nějakém dalším dětském pokoji, mohu nabídnout pokoj svých dětí ;-D

+4/0
20.1.2012 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.