Diskuze

Staví klidně i z hlíny a slámy. Má totiž rád ekologii v praxi

Dům s deštníkem ho proslavil. Možná se však tato stavba ze slámy a fólií v podobě deštníku nad střechou stala mediální až příliš. Architekt Petr Suske, který se zcela programově věnuje ekologické architektuře, postavil totiž celou řadu dalších zajímavých objektů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NSN

net.Xtreme se nevzdává

4. 12. 2011 15:43
Studené a neosobní

;-)

0 0
možnosti
JP

norma37

5. 12. 2011 12:25
Re: Studené a neosobní

:-)

0 0
možnosti
SDVNCP

Své dukáty věnuji na chudé psy

4. 12. 2011 13:29
Pan architek mi mluví z duše, konečně slyším někoho říct

nahlas, co si musí každá myslící bytost spočítat - že všechny ty eko- pasivní a já nevím jaký ještě dotovaný stavby jsou z principu nesmysl. Vezmeme-li v úvahu, že největší nákladovou položkou u stavebních materiálů jsou energie spotřebované na jejich výrobu a přepravu, pak snad musí být každému jasné, že jestliže návratnost investice činí nějakých 10-15 let se státní dotací 60-80% nebo kolik se na to dává, pak tu něco zavání... Eko to není ani trochu, jde jen o přesejpání peněz od daňového poplatníka ke stavebním firmám.

.

Slaměný barák krásný, jen bych tu slámu nenechal tak "pohledovou" - to je jak pozvánka pro ptáky k zabydlení. Když vidím kolem našeho domu, co jsou všechno schopní odtahat (od uschlých keříků z kusu ozeleněné střechy až po sušené kytky z věnce na dveřích...), tak bych z toho měl trochu strach. Nemluvím o hlodavcích...

1 0
možnosti
PK

minutos007

7. 12. 2011 5:17
Re: Pan architek mi mluví z duše, konečně slyším někoho říct

Dobrý den, není pravdou, že pasivní stavby jsou z principu nesmysl a pokud vím v současné době nejsou dotovány. Uniká mi vztah mezi energií, jako nákladovou položkou a návratností investice. Ona návratnost je takové ošidné téma. Například jaká je návratnost ústředního vytápění na plyn v porovnání s lokálním topidlem na pevná paliva? Ono také hraje roli pohodli a určitý standart při užívání.

1 0
možnosti
PD

pivodlak

3. 12. 2011 20:50
Hele

já mám 200 let starou chalupu s 90cm kamennými zdmi. Když se o ni budoucí majitelé (snad potomci, ale později nejspíš Číňani :-)) budou dobře starat, klidně tam bude stát i za 1000 let. Na slámě ať si bydlí kravky ve stáji.

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

4. 12. 2011 15:53
Re: Hele

Také jsem přemýšlel, na kolik by mě vyšlo postavit si barák z kamených kvádrů nebo něčeho podobného, co vydrží.

0 0
možnosti
MT

fcbfbm

3. 12. 2011 18:27
Už se nemůžu dočkat...

Na jaro stavím slaměný dům a nemůžu se dočkat až tam budu bydlet,zkusil jsem to u známých v Rakousku a je to paráda.to klima se nedá srovnat s betonem.jo a samozřejmě bude zelená střecha.:-)

0 0
možnosti

andy_warhol

3. 12. 2011 19:00
Re: Už se nemůžu dočkat...

zdravim, chystam se do trech ctyrech let postavit slameny dum na sumave. Nemohl byste mi na sebe dat nejaky kontakt, ze bych vas nekdy navstivil a nasal od vas nejake zkusenosti. dekuji

0 0
možnosti
A

Auriga

3. 12. 2011 16:38
Fajn

a nevíce vyhodím peněz za vyhánění pavouků a další lůzy, která se do takového výtvoru jen pohrne.

0 0
možnosti
JZ

já George XVII

3. 12. 2011 18:36
Re: Fajn

pavouků budete mít v domě obklopeném přírodou vždy dostatek. Je jedno, jestli je postavený z cihel, slámy, betonu či tvárnic.

0 0
možnosti
K

kkr

3. 12. 2011 15:58
EKO TECHNOLOGIE

Myslím, že ten architekt uvažuje v zásadě rozumně a snaží se dělat ekologii bez hi-tech legrácek. Kvůli obavě o životnost takové stavby bych asi nechtěl dům "ze slámy". Jsou tam ale další nápady a "low-tech" technologie, které stojí za úvahu.

0 0
možnosti
VK

Teletabis

3. 12. 2011 15:37
Plně souhlasím

Žiji také v baráku z batin. A řeknu vám, že pokud je venku horko, uvnitř je krásně chládeček. A pokud je -10°C tak topíme pouze jednou dva dny. Nevěříte? Váš problém.

0 0
možnosti
JH

anatema

4. 12. 2011 7:54
Re: Plně souhlasím

Co je to za materiál - "batiny"?

0 0
možnosti
E

ertz

3. 12. 2011 10:37
Tak nevím

Co se týká materiálu na obvodové zdivo, tak to není zrovna největší položka(cca 250 tisíc). Nějak mi unikají výhody slaměného domu? Myslím, že kdyby měli naši předci k dispozici dnsšní materiály, tak by ze slámy nestavěli?

0 0
možnosti
E

ErikM

3. 12. 2011 12:35
Re: Tak nevím

jo asi by si taky "užívali" ytong, lepidla, pěny, styreny, vinyly... a jiné chuťovky

0 0
možnosti

honzasl

3. 12. 2011 9:47
Povodeň

Co se stane s hliněným domem po záplavě? Mám takový pocit, že ti naši předkové nezavrhli vepřovice jen tak z plezíru, ale moc dobře věděli, proč dělají cyhly pálené....

0 0
možnosti

Mablung

3. 12. 2011 10:10
Re: Povodeň

Záplava je průšvih i pro domy z pálené cihly. Povodeň dobře postavené hliněné domy přežijí stejně dobře jako domy z pálených cihel, ale záplava je je zničí

0 0
možnosti
MC

babucha

3. 12. 2011 9:31
Při hledání investora je asi problém?

I když inovativní přístupy se zájmem sleduju, jako investor bych do toho nešla. Snad využití Trombeho stěny - to se dá aplikovat i na klasickou stavbu. Ale na Ocelota bych se cítila opravdu málo avantgardní a pro stavění ze slámy a hlíny musí být člověk hodně přesvědčený o návratu k přírodě.

0 0
možnosti

Mablung

3. 12. 2011 10:07
Re: Při hledání investora je asi problém?

Nebo musí mít čas a chuť pracovat. Ono se na tom dá něco ušetřit, ale až tolik to nebude.

0 0
možnosti