Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kontroverzní pražské stavby: podívejte se na banku s parkem na střeše

Nechtěli stavbu z mramoru, ale otevřenou budovu s důrazem na ekologii. Takovou chtělo vedení banky. Úředníci se otevřeného prostoru bez soukromí spíše báli. I po pěti letech provozu se názory na budovu ČSOB různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_lu

...

podotýkám, že k této ekologické stavbě patří ještě pozemek pod stanicí metra, ano ten, který hyzdí okolí skladem koberců a vrakovištěm, nebo snad nějakým zapomenutým pneuservisem, areál je krásně vidět když přijíždíte k bance zespodu a moc ekologicky ani architektonicky nepůsobí...

0/0
28.11.2011 13:07

MPík

Budova ČSOB

Nevím kolik hodnotitelů zde píšících zde pracovalo, pracuje či budovu navštívilo. Tipuji drtivá většina tuto zkušenost nemá. Já v této budově pracuji od počátku. Ano, má to tu sem tam nějaké mouchy. Např. "carusel" u vstupu do jídelny. Open space je věc zadavatele a prostě tu je. Když to srovnám se zavřenými kancelářemi v ponurých chodbách Na Příkopech (původní sídlo ČSOB), tak tohle je mnohem příjemnější. Střecha je famózní záležitost. 99 budov ze 100 by na střeše udělalo anglický trávník. My zde máme louku. Doslova. Jetel, křoví, pravidelně se chodí "kosit". A léto s notebookem na střeše, kde je třeba i stánek se zmrzlinou? Bomba! Měl jsem to štěstí a zažil jsem dvě prohlídky s paní, která pracovala v kanceláři pana Pleskota. Projektovat tuto budovu asi nebylo jednoduché. Velké množství lidí, metro dole, atd. Např. na modelu přesypávali fazole - valící se lidé. Možná se tu někomu nelíbí, já tu bbudovu považuji za nádhernou. A pracuji zde rád. MP

0/0
27.11.2011 21:26

tromi18

Re: Budova ČSOB

ten dřevěnej obklad venku už je otřesnej

0/0
12.12.2011 16:18

stop populismu

.

No ona je jedna vec, ze se to nekomu i treba nahodou v podstate castecne snad malicko muze libit, ale... Na praci to skutecne neni.

0/0
27.11.2011 7:58

Kalen1212

ing.arch je idiot

jak 80 procent tady. není mozné aby "člověk" na začátku zmiňoval v holoprostoru ze nastava uvolnění. Dement, já si dám taky sam sobe vyznamenání. !!

0/0
27.11.2011 0:37

ujko.straka

Pán z Bohnic?

Je to video a článek reálné nebo je to fake? Pan architekt mi svým projevem připomíná jednoho pacienta z Bohnic kterého jsem potkal když jsem tam vozil kamaráda. On to totiž líčí tak jakoby tomu sám i věřil.

0/0
26.11.2011 21:55

3josseff

..ego...

....český architekt...český výsledek....úroveň této profese u nás je zoufalá. Kdo má tu smůlu a musí pracovat s architektem, ví o čem mluvím.Je to vždy souboj s jeho egem,to je to nejhorší co Vás na stavbě může potkat.Vize, nesmysly,pózy,bláboly,nulová odbornost,ignorance fyzikálních zákonů,totální nevkus,technická omezenost,atd..atd .....to je bohužel současný architekt........budova za stovky milionů,bábě v účtárně táhne na záda,neslyší vlastního slova a má z toho nervy v kýblu.......to je výsledek...realita.......všiměte si těch nesmyslů co ten člověk na videu plácá,...je to jak v politice, můžete být úplně neschopný,ale musíte to umět okecat.To bude asi při studiu architektury,hlavní předmět..........architekt do baráku,hůl do ruky....

+1/0
26.11.2011 20:27

julie k.

Re: ..ego...

Vážený, asi netušíte, že architekt Pleskot patří k nejlepším současným českým architektům. Pokud si dáte práci, třeba zjistíte, kolik prestižních ocenění už získal. Blbec ale rozumí všemu nejlépe, ten nemá nikdy pochybnosti, že... 

Mimochodem - už to tu někdo napsal, architekt zhmotní svou vizi, ale hlavní slovo má vždycky investor. Alespoň to byste mohl vědět, když už tak machrujete.

0/0
26.11.2011 22:50

3josseff

Re: ..ego...

.....ano, vím že arch.Pleskot patří mezi uznávané současné architekty,ale v tom je ta tragedie.........otázka je kdo mu ty ocenění dává......uživatelé jeho ,,zhmotněných vizí,, to určitě nejsou........souhlasím,že ,,blbec rozumí všemu,, tuto zkušenost mám  na stavbě každou chvíli ,když vysvětlujete technickou nemožnost realizace zhmotnělé vize architektovi,o to hůř i ověnčenému řády.........arogance,nabubřelost,pozérství,totální nezodpovědnost vůči investorovi,tedy většinou budoucímu uživateli ,....... za to se dnes dávají architektům ocenění..........musím se však přiznat, že znám několik jednotlivců,ale když řeknu číslem 3-4(určitě neoceněných metály).............ale ty desítky ostatních,těm bych dal ocenění,ale ke stavbě bych je raději nepouštěl......je to často o nervy a životu nebezpečné!!!

+1/0
27.11.2011 10:09

Spalovač_šancí

JAK BY ŘEKL KLASIK: STUDENÉ A NEOSOBNÍ

Povzdechy na open space jsou irelevantní, neboť koncepci budovy zadává investor. Architekt potom buď musí splnit zadání, anebo se na to může vykašlat a nechat to někomu jinému. 

...

Chceme-li tedy alespoň trošku objektivně hodnotit tuto stavbu, musíme vzít v úvahu výchozí omezení pro architekta, a to sice, že má udělat budovu s maximálně otevřeným prostorem. A ruku na srdce, kolik znáte v ČR lepších open space budov s takovou promyšleností, vztahem k okolí a pracovišti relativně přívětivým i k pracovníkům, nejenom ekonomickému hledisku. Z čistě technického hlediska je to prostě úžasná budova, která navíc v rámci omezení stanovených investorem poskytuje zaměstnancům výrazný pracovní nadstandard.

0/0
26.11.2011 19:26

old-fashioned Kokodák

Re: JAK BY ŘEKL KLASIK: STUDENÉ A NEOSOBNÍ

temná chodba, plná vopřenejch a vomlácenejch paravánů je skutečně úžasná;-D;-D

0/0
26.11.2011 19:59

kackapohodarka

Re: JAK BY ŘEKL KLASIK: STUDENÉ A NEOSOBNÍ

ta chodba tam samozrejme takhle neni porad...to misto stale pracuje a stale se v nem neco meni, za provozu.

napracuji tam, ale byla jsem tam nekolikrat na navsteve.

0/0
26.11.2011 20:06

old-fashioned Kokodák

Re: JAK BY ŘEKL KLASIK: STUDENÉ A NEOSOBNÍ

budiž, ale jako trvalý stav tedy nic moc...Pleskota mám jinak rád;-)

0/0
26.11.2011 20:09

Planet

Re: JAK BY ŘEKL KLASIK: STUDENÉ A NEOSOBNÍ

Koupili asi ty nejlevnější paravany co jsou na trhu a nekecají zaměstnancům do toho jak je dementně rozestavují. Zakrývají průduchy klimatizace na podlaze čímkoli co je po ruce, aby na ně netáhlo, do se dá pochopit, architekt to samozřejmě neocení a remcá :-) "Mosty", přechody mezi jižními a severními bloky, mají nejhorší pracovní místa - kolem té paní ve videu klidně projde stovka lidí za hodinu, reakce od ní je zcela adekvátní. Menší open plany podél obvodu baráku (vyšší patra a spíš na jižní straně) mají relativně klidná místa.

0/0
27.11.2011 15:06

Inkvizitor Johny

Nadpis

Asi by se autor měl podívat do slovníku, co znamená kontroverzní;-)

0/0
26.11.2011 17:24

old-fashioned Kokodák

Re: Nadpis

nic by mu to nepomohlo:-/

0/0
26.11.2011 19:58

stop populismu

Znám

Znám, pracoval jsem cca rok v téhle budově a byla jedním z důvodů, proč jsem původní zaměstnání opustil.

Naprostá tragédie, v něčem takovém pracovat. Když jsme se stěhovali, dostali jsme podrobný manuál, kde nám bylo vysvětleno, proč se stěhujeme z původních budov (v Radlicích samozřejmě lepší kooperace, budeme si blíž, blablabla)... dále jsme v balíčku dostali DEODORANT a špunty do uší. Ano, přesně tak.

Vůbec se té paní nedivím, že je naštvaná, stejně jako se nedivím strachu prohlásit něco upřímného na kameru. Je to novodobá továrna, bláboly o klidových místech jsou mimo (protože jakmile nejste chvíli na svém místě, tak už se po vás někdo shání, jaképak odpočívání), kolem dvanácté se všichni nahrnou do výkrmny s plastovým táckem, za půl hodiny nakrmeno a ke strojům.

Hnus, opravdu, a jsem moc rád, že jsem pryč.

0/0
26.11.2011 17:01

petr____22

Re: Znám

A jak by to melo byt jinak ? Na obed mas narok po 4 hodinach prace, pokud prijdou vsichni v 8, tak je jasne ze do jidelny jdou zase vsichni ve 12. Takhle to funguje v kazde firme. Nevim o nikom, kdo by posilal zamestnance na obed do restaurace nebo jim obidek objednaval v grandhotelu.

0/0
26.11.2011 18:44

ewl

Re: Znám

vsak je moznost vyberu...tady kolega se necitil a sel...ja jsem se taktez necitil a sel take po mnoha letech... jsem spokojeny, nedrci mi 20 telefonu u ucha a nemusim cely den sedet v sede mistnosti s sedym stolem a cernou zidli....a nesledne naskocit do preplnene ulepene tramvaje nebo metra...jestli vam to vyhovuje... budiz...

0/0
26.11.2011 19:03

stop populismu

Re: Znám

No to máte samozřejmě pravdu, ale mě na tom štvala ta uniformita a kecy (lži) vedení o tom, co za stěhováním je. Primárně chtěli (a to jim nelze zazlívat) ušetřit a zefektivnit řízení, docílili toho, že tam z lidí udělali roboty. Měl jsem to štěstí, že jsem si mohl dovolit odejít. Někteří tam hnijou dodnes a upřímně jim nezávidím (a lituji).

0/0
26.11.2011 20:24

papazian

Hrozná budova, která si žádnou pozitivní cenu nezaslouží!

Snad anticenu za děs a běs! Nikdy bych zde nechtěl pracovat jako řadový zaměstnanec. Ale ani jako vedoucí, protože pracovat s vědomím, že moji podřízení pracují jak otroci na plantážích je hrozná představa. Stavba působí velmi špatným nepovedeným dojmem a divím se, že KBC v Bruselu stále neodvolala neodvolatelného generálního ředitele a jeho partu, která se na tomto divadle přiživila. ČSOB pod vedením KBC jinak upadá do šedi a průměrnosti, pravda, může potěšit, že osud Živnostenské banky v podobě unisono credito je ještě bizarnější, slabá to útěcha.

0/0
26.11.2011 15:52

ewl

DES A HRUZA

budovu jsem navstivil nekolikrat a nic pozitivniho jsem na ni nevidel..ano, posubi ohromnym dojmem..nicmene po vstupu vas zacne decimovat pretlak hmoty, vystresle sedive barvy, kycovita zakouti...kdyby to bylo muzeum valky jako v Dunquerke, kde pocit uzkosti snad je zadouci, tak nereknu..takhle jsem mel pocit jako v morbidnim romanu od Kafky..a ta kavarnicka je ulet sam od sebe, kazdej se tam prohlizi, vedou se psoudodiskuse na tema urovne noveho CRM a jeho vyuziti...hruza..nekomentuji 30 kolegu v jednom prostoru, kdy jednomu je zima, druhy kasle, treti se poti, ctvrtej ji nudle od cinana a vsichni z tama chcou hlavne uz vypadnout...

0/0
26.11.2011 15:35

petr____22

Re: DES A HRUZA

Takhle vypadaji pracovni prostory v temer kazde firme, nic zvlastniho. Standardni openspace.

0/0
26.11.2011 18:40

ewl

Re: DES A HRUZA

ja jsem v necem podobnem pracoval, proto vim, jake to je.... mne byla zima, kolega se potil...tretimu to bylo jedno, ctvrtej chtel vetrat kvuli sve pizze, ctvrtej si neustale vyrizoval soukrome hovory a hadal se s manzelkou... jsem rad, ze v necem podobenm nedelam dale a mam svuj kanclik, kde mam svuj klid...asi to bude tim, ze jiz pro nikoho  nedelam...hlavne si tam vsichni hrajou na to, jaka je to prima particka a za zadama si tam jdou po krku, aby se stal zastupcem, senoir neceho... atd...mate moznost seldovat ruzne lidske stvury, analni lezce atd...nic pro mne, tak to taky nedelam

0/0
26.11.2011 18:56

planesvideo

budova je to opravdu hezká

mě na tom vadí, že kvůli tomu zrušili jedno z dalších P+R parkovišť, i když je otázka jak to bylo s pozemkem, čí byl před tím. Z parkoviště ale asi nikomu nic nesypalo do kapsy :-(

0/0
26.11.2011 13:29

Azreael

Pekne

To se to stavi za ty miliardy co si tu banky vybiraji na poplatcich :-)) Jinde ve svete banky krachuji jenom v Cechach stale zvysuji svoje zisky, propousteji z duvodu krize a stale zvysuji nenapadne svoje poplatky :-)) Ten cesky kapitalismus je proste nejlepsi :-))

+2/0
26.11.2011 13:06

pussymagnet

Budova je to super

Je to super budova, kdo tam nebyl a nezná to, neměl by to týhle diskuze vůbec přispívat.

V té budově samozřejmě nejsou jen openspacy, ale taky relaxační zóny, čítárna, kavárna s barem, jídelny, konferenční místnosti a mnoho dalšího. Navíc, jako třešnička na dortu, tam je pro zaměstnance i pobočka České pošty a notářská kancelář, kde nejsou fronty a zaměstnanci si tam můžou cokoliv vyřídit.

Dostupnost cca 20 vteřin od metra ke vchodu je taky skvělá.

0/0
26.11.2011 12:00

lucky_24

Re: Budova je to super

Mě se to taky docela líbí a byl jsem u její stavby, tak snad právo přispívat mám. Je to něco jinýho, odvážnýho a i docela hezkýho, není to jen naleštěnej kvádr skla. Jak architekt, tak ČSOB si určitě zaslouží uznání za odvahu. Co ovšem já považuju za průser a snad mi nedá čas za pravdu jsou ty panely ze sklocementu. Je to křehký a podle mě se to časem rozpadne, při výrobě a montáži s tím byly docela velký problémy. A střecha, to je skvost.

0/0
26.11.2011 12:13

darkbrain

Re: Budova je to super

budova je super kdyz mate vlastni kancelar, jinak mi to prijde hrozny... a ano znam to tam, nejsem zamestnanec, ale nase firma tam dodavala cast systemu rizeni budovy

je fakt, ze ta strecha nema chybu, ale treba citarna ma tak 12 mist k sezeni? coz je dost malo vzhledem k tomu kolik lidi tam pracuje a navic citarnu casto vyuziji spis lidi kteri cekaji na nekoho ze zamestnancu

0/0
26.11.2011 12:15

zkouškamikrofonu

Re: Budova je to super

třešnička na dortu ;-D ..."notářská kancelář" je otevřena jediný den v týdnu na cca 2 hodiny, celé léto byla zavřená úplně a během té čtvrteční chvilky tam stojí docela pěkná frontička. Mimochodem, kvůli téhle chvilce je natrvalo blokovaná celá zasedací místnost.R^

0/0
26.11.2011 13:31

Roteiro

Re: Budova je to super

V té budově dělám a je to hrůza ... Chápu, žě že když někdo přijde na exkurzi, tak sem tu může líbit ... Ale dlouhodobě zde dělat je děs ....

0/0
26.11.2011 14:14

IQ pouhých 41

Mne to prijde super

R^ A s tou pani bych se do pulhodiny nejspis pohadal taky ;-)

0/0
26.11.2011 11:58

maelmord

open space

Je vidět krásně rozpor pana architekta, který žije v říši snů a obyčejných lidí, kteří v práci tráví (ideálně) 8 hodin 5x týdně. Každý člověk potřebuje na práci klid a alespoň elementární soukromý prostor. Je normální, že si ho vytváří, protože tam zaměstnanec není pro okrasu, ale musí odvádět výsledky. Panu architektovi se velmi nelíbí paravany. Určitě ve svém atelieru tvoří v open space se stopadesáti dalšími kolegy, kteří se mu za ramenem vybavují, hlasitě se smějí, nadmíru větrají či topí...

+4/0
26.11.2011 10:30

beknem

Re: open space

upřímně řečeno, většína architektonických kanceláří funguje open space ...

0/0
26.11.2011 10:40

Posel z Liptákova IV.

Re: open space

To jo, ale s tím, že v místnosti nebývá víc jak 10 lidí ;-D;-)

0/0
26.11.2011 11:28

mubu

Re: open space

máte naprosto pravdu. Ale myslím si, že ten architekt jen plnil zadání investora. To právě investor (banka) měl brát ohled na určitý pracovní komfort zaměstnanců. V open space se lidé navzájem ruší, o tom není sporu. Ale asi chtějí mít vedoucí přehled, co se u nich děje.

+1/0
26.11.2011 11:23

Posel z Liptákova IV.

Re: open space

Jinak máte pravdu, architekt neví, co to je být v práci 8 hodin, když tam standardně tráví nejmíň 12 hodin ;-)

0/0
26.11.2011 11:29

vegab

Re: open space

..kdyby jen 12... někdy i 24...

0/0
26.11.2011 11:37

Posel z Liptákova IV.

Re: open space

Já to myslel v průměru, jinak nocovky před odevzdávkou jsou samozřejmě standard ;-)

0/0
26.11.2011 11:39

Dr. Fe (5)

Re: open space

Ale jdi ty nocovko, řeč je o kancelářích typu open space, kde se nedá pracovat.

0/0
26.11.2011 12:08

Posel z Liptákova IV.

Re: open space

a v uzavřených kancelářích se "nechce" pracovat ;-D;-)

0/0
26.11.2011 12:11

Dr. Fe (5)

Re: open space

Musíš si vybrat lidi, co pracovat chtějí a kontrolovat jejich výsledky a ne mít přímý dohled na každým jejich úkonem včetně smrkání a škrábání se kdoví kde. Bez trochy soukromí a klidu se nedá žít ani pracovat.

0/0
26.11.2011 12:13

darkbrain

Re: open space

na celé budově je x upozornění které nabádájí k tichu , aby se nerušilo ostatní pro práci, proč asi?

nejlepší místa jsou u kopírek a u kuchyněk, tam si lidi užijí... plus vlastně asi ještě místa u "lávek", ty zase lidi používají pro průchod do další části budoby

tam dělat je za trest

0/0
26.11.2011 12:23

letadlo26

Re: open space

nás je v kanclu 6, 6 stolů s počítači a už je to moc, když dva začnou něco řešit a baví se, nedá se přitom soustředěně nic dělat.

0/0
26.11.2011 13:40

vegab

Re: open space

..ale je to o tom, o čem jsem dole psala - špatně navrženém interiéru...

0/0
26.11.2011 11:39

IQ pouhých 41

Re: open space

Nevim, proc zobecnuje ("Každý člověk") - nekomu open plan kancelare vyhovujou :-P

0/0
26.11.2011 12:01

Dr. Fe (5)

Re: open space

Troufnu si tvrdit, že takových lidí je naprosté minimum. Vyhovuje to možná některým nadřízeným, kteří mají v tomto prostoru téměř absolutní kontrolu podřízených, takže z nich krátkodobě možná vyrazí vyšší výkon. Je to ovšem natolik stresující a nelidské, že z dlouhodobého hlediska naprosto kontraproduktivní.

0/0
26.11.2011 12:11

Seven of Nine

Je to dokonalá stavba a to posezení na střeše nemá chybu!

Dokonce má ta budova i vlastní metro, neboť ta stanice je asi nejvíc využita těmi zaměstnanci ČSOB ;-D

-

Byla jsem tam kdysi, ale pracovat tam? Nic horšího snad ani neexistuje! V okolí není vůbec nic, všechno se odehrává v té budově, jídelna s táckama jako někde v menze,... Normální fabrika pro dělňase!

+1/0
26.11.2011 8:22

opportunity

Re: Je to dokonalá stavba a to posezení na střeše nemá chybu!

R^R^

0/0
26.11.2011 9:42

Posel z Liptákova IV.

Re: Je to dokonalá stavba a to posezení na střeše nemá chybu!

a co jiného by to mělo být? Kancelářské krysy jsou dělnickou třídou dneška...

0/0
26.11.2011 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.