Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Mexiku postaví zemědrap. Obrátí pyramidu a zapustí ji do země

Mexičtí architekti vyřešili problém s nedostatkem místa v hlavním městě. Jejich pyramida ze skla a oceli bude mířit ke středu Země a vznikne tak místo mrakodrapu zemědrap. Pětašedesát pater bude zapuštěných do historického náměstí Plaza de la Constitución, kterému se také říká aztécky Zócalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andrax

oznaceni zemědrap se mi nelibi

neni dostatecne vystizne. Za lepsi povazuji hloubkodrap nebo hlubokodrap.

0/0
8.11.2011 11:29

Modrý a zelený blesk

Re: oznaceni zemědrap se mi nelibi

No, mrakodrapy drápu mraky, který jsou vysoko. Co se dá drápat hluboko - těžko říct.

0/0
11.11.2011 20:10

VařícípolévkaGazpacho

Asi mám dlouhé vedení

ale nechápu jak se uspoří místo když zastavíte čtverec půdy výstavbou pod povrchem na rozdíl od výstavby do výšky , pokud místo jehlanu postavím normální krychli tak i ten park můžu na střeše vybudovat .

0/0
6.11.2011 23:09

belgian chocolate

Re: Asi mám dlouhé vedení

Jenomže to by si architekt neudělal dostatečnou reklamu.

0/0
6.11.2011 23:42

Hrochomut

Re: Asi mám dlouhé vedení

možná nemáš dlouhé vedení, ale nebylo by špatné si přečíst článek celý. Jde o to, že tamní zákony umožňují stavbu maximálně osmipatrové budovy. Do země můžou udělat pater mnohem víc, takže na stejné ploše větší barák..

0/0
11.11.2011 16:06

belgian chocolate

Český génius je opět předběhl o několik desetiletí

http://www.youtube.com/watch?v=OZ4LOtwfoKU&feature=results_main&playnext=1&list=PLDF2575D4895E7011

0/0
6.11.2011 10:01

belgian chocolate

Re: Český génius je opět předběhl o několik desetiletí

Omlouvám se, je to tady http://www.youtube.com/watch?v=OZ4LOtwfoKU O domech stavěných do zeměkoule mluví zhruba v polovině, když to nechcete poslouchat celé.

0/0
6.11.2011 21:26

qwerty_qwertz

Světlo a zdraví

Světlo skelnými vlákny je nesmysl. Systém Himawari s nimi pracuje. Je závislý na oblačnosti a je neskutečně drahý. Osvětlovat s ním takovou záležitost je nesmysl, nestačily by na to ony miliardy, které to má celé stát.

Jsou studie o vlivu umístění stavby a způsobu jejich osvětlení. Jeden z nich: tři shodné objekty kde se provozovala stejná pracovní činnost. První s denním osvětlením, druhý bez oken, stejně jako třetí. Ten poslední však pod zemí. Sledovala se produktivita práce, psychika lidí, zdravotní stav. Vše mnohem horší v podzemních prostorách.

Architekt se chce proslavit a neví nic o psychice, světle a zdraví

0/0
6.11.2011 8:37

iluminat

volovina, v MexicoCity se stale stavi nejen novemrakodrapy

ale vysoke cinzaky, condominia a kancelare kam se podivate. To Zocalo postavi dolu, jelikoz okolo jsou pamatne budovy z dob spaneske colonie, a nesmi se zbourat. A to Zocalo uz je moc osklive, tak jedina cesta je dolu.

0/0
6.11.2011 3:35

politicky nekorektní trolejbus

prukopníci?

Lidstvo stejně v budoucnu dospěje do bodu, kdy zavrtávat se do podzemí bude jediná cesta.

Hnát obytné budovy stále výš a výš je slepá ulička, většina dnešních mrakodrapů slouží jako kanceláře a pouze jejich nižší patra jsou obytná. Činžáky vysoké několik set metrů jsou velmi drahé, stíní slunce a po celých blocích se asi nikdy stavět nebudou. Jejich výška se nedá zvyšovat donekonečna, myslím, že kilometr vysoký dům, co teď chtějí postavit v Asii je hranice.

Je nás 7 miliard, pokud by všichni lidé na Zemi chtěli bydlet alespoň tak, jako průměrný Čech, tak zastavíme domy všechna pole.

Jít pod zem je logický krok.Povrch bude třeba pro pěstování potravin pro 15 miliard lidských duší, které budou za dvě stě let žít na téhle planetě . Tedy pokud se do té doby nevyvraždíme ve válce o vodu, energii a suroviny, nebo nekolonizujeme vesmír.

0/0
5.11.2011 13:20

Posel z Liptákova III.

Re: prukopníci?

No, z hlediska investic je rozhodně výhodnější stavět do výšky. Je to několikanásobně levnější, než kopat do země. Další věc je, že i z hlediska oslunění je výhodnější stavět do výšky, mrakodrapy sice stíní, ale pořád líp, než když si dům stíní sám svou polohou v zemi. Využití ploch tady bude minimální, využitelné obytné plochy jsou jen po obvodu díry. Jinak nevím, kde jsou limity, budou určitě vyšší stavby, než kilometr (pokud vím, projektují se mílové stavby...

0/0
5.11.2011 13:37

politicky nekorektní trolejbus

Re: prukopníci?

No předpokládám, že v blízké budoucnosti ( hovořím tak o jednom - dvou stoletích) se doprava materiálu a lidí přesune z povrchu do vzduchu a potom by celé bloky míli vysokých budov zřejmě trochu vadili letecké dopravě.

Pokud poroste světová populace tímto tempem, bude zkrátka půda příliš cenná na to, abychom ji zastavovali dalšími silnicemi, parkovišti a mrakodrapy.nehledě na fakt, že výškové stavby jsou vystaveny rozmarům přírody , větru, hurikánům, bleskům a jejich konstrukce s tím musí počítat.Výškové stavby jsou také snadno zranitelné a např.rozsáhlý požár ve vyšších patrech je téměř vždy problém.

již dnes žijí miliony lidí v malých bytech bez balkonu, takže jistě se okna v budoucnu budou dát nahradit obřími LCD obrazovkami, kam se bude promítat krajina, ulice, nebo obrazy dle přání majitele.Vždy budete moci vyjet ven - na povrch,

Schválně si spočítejte, kolik času dnes trávíme uvnitř budov a aut a kolik hodin ročně jsme "venku" za jiným účelem, než přesunu odněkud někam.

0/0
5.11.2011 13:50

Posel z Liptákova III.

Re: prukopníci?

;-D ...o tom přesunu dopravy do vzduchu se sní už dobrých sto let a ještě před 40 lety se zcela vážně pracovalo s předpokladem, že v roce 2000 nebudeme jezdit auty, ale létat osobními létajícími stroji. To jsou utopie. Doprava se nikdy nepřesune do vzduchu v té míře, aby nebylo možné využívat klasické letecké koridory, které se samozřejmě vysokým stavbám vyhýbají, reps. naopak - vysoké stavby se v přistávacích a vzletových úsecích těchto koridorů nesmí stavět ;-) Hory, vysoké 1000, 2000 až 8000 metrů taky nevadí v letecké dopravě, nevidím důvod, aby vadily budovy. Jinak té hodnotě půdy - ano, světová populace roste, ale růst již zpomaluje a roste hlavně v oblastech, kde je půdy stále poměrně dost. Polovina lidské populace se nyní koncentruje cca v pěti poměrně nevelkých oblastech světa...

0/0
5.11.2011 14:01

Posel z Liptákova III.

Re: prukopníci?

...a ve většině světa je půdy stále dost. Navíc intenzifikace zemědělství způsobuje, že půdy je potřeba stále méně (v ČR se využívá půda nejméně asi za posledních 300 let a přitom máme nejvyšší populaci za tu dobu). P.S.: požár v nižších patrch podzemní budovy bude rozhodně mnohem větší problém, než požár mrakodrapu. Vůbec si nedokážu představit evakuaci lidí z této hloubky při nefunkčních výtazích apod., natož samotnou techniku hašení... :-P

+2/0
5.11.2011 14:04

politicky nekorektní trolejbus

Re: prukopníci?

tak pokud k tomu přesunu dopravy do vzduchu dojde, určitě se nebudou používat klasické letecké koridory. Spíše se bude jednat o výšky desítek, maximálně stovek metrů. Protože na třicetikilometrové cestě do práce stoupat do 10 km je jaksi nesmysl. Ano o individuálním cestování vzduchem se sní už desítky let, ale teprve dnes vynalézáme robotizované stroje schopné jezdit /létat bez zásahu člověka, které toto MOHOU v budoucnosti umožnit.

Ono totiž pokud si představíme, že by všechna dnešní auta řízená laiky měla létat, tak to je opravdu utopie, muselo by se jednat o plně autonomní stroje, kterým pouze řeknete kam potřebujete. Takovýto dopravní systém by musel nutně řídit počítač, dva vrtulníky do rodiny a máte pěknou zácpu na nebi, to člověk neuřídí;-D

0/0
5.11.2011 14:17

Posel z Liptákova III.

Re: prukopníci?

To, že se stále v běžné dopravě nepoužívají létající stroje, nesouvisí s ovládáním člověkem, ale s náklady na provoz takových strojů. Ono spotřebovat jedním letem do práce několik desítek nebo stovek litrů paliva asi nebude to pravé ořechové. Tento způsob dopravy je utopický právě z důvodu energetické náročnosti, dále z technologických a infrastrukturních důvodů. Jinak ještě k těm záborům půdy... jaký je rozdíl v záboru půdy mezi klasickým mrakodrapem a tímto zemědrapem? Řekl bych, že zemědrap potřebuje mnohem větší plochu půdy právě z důvodu, že do zastavěné plochy musíte počítat i tu ohromnou díru, která celý dům osvětlí. Mezi námi, je to nehorázně nehospodárný způsob stavění ;-)

0/0
5.11.2011 14:50

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: prukopníci?

Problém paliva nebude tak velký, osobní vrtulníky nežerou víc než takový Hummer a stojí nakonec i podobně, problém je v tom, že to je velké, do města to pořádně nesmí a vůbec byrokracie ve vzduchu je překvapivě dost, ale hlavně nedá se s tím "parkovat" helipadů je minimum a i když nějaká větší kancelářská budova si ho dovolí, tak do ní vrtulníkem může nejvyšší šéf a stovky zaměstnanců pod ním mají smůlu, zatímco do garáží se dostane každý....

0/0
5.11.2011 15:14

Posel z Liptákova III.

Re: prukopníci?

Vrtulníky jsou pro masové použití nepoužitelné, to by se muselo přijít s jiným principem pohonu ;-)

0/0
5.11.2011 15:33

Trupman

Re: prukopníci?

Jste poněkud vedle. Pokud by každý člověk (tj. úplně každý - i batolata, každý zvlášť) chtěl mít svůj rodinný dům i s luxusní zahradou (celkem rozlohou 1000 m²), tak by to dnes nedalo ani rozlohu USA. Každý by se nastěhoval do USA a ještě by zbylo místo pro stavbu infrastruktury. A celý okolní svět by mohl být využívaný pro průmysl, zemědělství, atd.

Takže panika zatím není potřeba.

0/0
5.11.2011 14:29

petr.n_22

Re: prukopníci?

Navíc se pracuje na věcech jako hydroponika.....a výsledky jsou zajímavé.

Voda není problém, na zemi je jí dost a odsolovací technologie taky ne - Izrael má mít v r. 2013 40% veškeré vody z odsolené mořské. Energie by také takový problém být nemusel - třeba uran lze získévat z mořské vody, a to i docela za rozumnou cenu - cca 100 USD/kg, při čemž dnes je běžná tězba na 36 USD/kg. A je ho na milion let. Navíc se blíží i fůze.

Stačí jen nezblbnout a problémy řešit racionálně s chladnou hlavou.

0/0
5.11.2011 14:47

Dr_Britva

No, Japonci už takhle do země dávno staví nová města ...

to jste trochu pozadu...

0/0
5.11.2011 13:15

Katka K.

Re: No, Japonci už takhle do země dávno staví nová města ...

v jižních Čechách už takhle žili lidi ve středověku - viz např. Slavonice ad...;-)

0/0
5.11.2011 13:33

Trupman

Re: No, Japonci už takhle do země dávno staví nová města ...

A kde že jsou v těch Čechách Slavonice? :-P

0/0
5.11.2011 14:33

Posel z Liptákova III.

Re: No, Japonci už takhle do země dávno staví nová města ...

;-D

0/0
5.11.2011 15:03

net.Xtreme proti diskriminaci

Tak uvidíme, jak si poradí s různými existencemi...

0/0
5.11.2011 8:48

fotrtom

a co děti?

už vidím matku volající z okna....PS:jmahí si kde hrát? a třeba: v zemi narodil se krtek...

0/0
5.11.2011 6:43

Potkan2000

Re: a co děti?

Ackoliv se pise o muzeu a kancelarich, se tu zjevil vykuk co premysli nad tim kde matkambude strkat deti. Ano opravdu moudry prisoevek...

0/0
5.11.2011 12:14

politicky nekorektní trolejbus

Re: a co děti?

proč by ta okna nemohla vést do onoho centrálního tubusu?

Docela dobře si to dovedu představit.V ose pyramidy šachta s vertikálním dopravním a klimatizačním systémem, potrubí s vodou a plynem, kanalizace,datové a energetické kabely.Kolem tohoto centra atria jednotlivých pater do něhož ústí okna bytů nejlepších bytů. Dál od "centra" levnější byty, kam je světlo přiváděno světlovody a okna nahrazena velkými LCD monitory na nichž je promítána "venkovní krajina",nebo něco jiného dle přání majitele.Ještě hloub od centra kanceláře, továrny, obchody, úřady, technické zázemí. V jednotlivých patrech horizontální rozvod energií a všeho potřebného podlahou.V samé špičce pyramidy čistírna odpadní vody, spalovna odpadů, případně jaderný minireaktor na výrobu energie ( taková věc již dnes v experimentální fázi existuje).

V budoucnu by mohla existovat celá podzemní pyramidová města se základnou velkou několik čtverečních kilometrů a hluboká klidně 300-400 metrů,energeticky zcela nezávislé na povrchu

0/0
5.11.2011 13:39

belgian chocolate

Bohajeho, Zócalo není aztécky

Nechte si od někoho vysvětlit, co to znamená, než takový nesmysl plácnete.

+1/0
5.11.2011 5:52

kremsa

Při povodni nebo havárii se to celé zatopí

Kdyby něco takového bylo v Praze při povodni v roce 2002, tak by se to asi celé zatopilo stejně jako pražské metro. Snad budou v Mexiku opatrnější anebo tam možná nemívají povodně. Na druhou stranu je to bezpečné před arabskými teroristy v unesených letadlech.

0/0
5.11.2011 3:42

danieel

Re: Při povodni nebo havárii se to celé zatopí

Tak ja nevim.. staci cisterna s benzinem ktera vjede na tu sklenenou desku..

0/0
5.11.2011 11:03

peanutka

Re: Při povodni nebo havárii se to celé zatopí

Hlavně tam nemají řeku, co by to zatopila, že.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/MX-DF-hidro.png

Znázorněná plocha má 1500 km2, takže od onoho centra je nejbližší řeka pěkně daleko.

+1/0
5.11.2011 11:24

Vit I.

Re: Při povodni nebo havárii se to celé zatopí

K povodni nepotřebuješ řeku, stačí lokální přívalový déšť ;-)

0/0
5.11.2011 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.