Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodiče se obětovali, budou spát v obýváku. Děti dostanou tři pokoje

Manželé se třemi dětmi se rozhodli pro rekonstrukci svého panelákového bytu na Jižním Městě v Praze. Čeká je kompletní modernizace prostoru o velikosti 88 metrů čtverečních. V plánu jsou tři dětské pokoje, obývací kuchyň, koupelna, šatna a spací místo pro rodiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lord Havelock Vetinari

Kachniny

vizualizace mně vždycky tak trošku zvednou sebevědomí, ale dispoziční řešení tentokrát zas tak špatné není. První varianta mi teda přijde lepší, a koneckonců obývák a ložnice rodičů jako samostatné místnosti tam pořád jsou. A když si představím sebe na místě těch dětí, vidím jako důležitější mít vlastní pokoj, než velký obývák. Doma obývák nemáme vůbec, a nějak jsem bez něj přežil...

0/0
15.10.2011 19:55

Mr_Hankee

Možno hej :-)

Pro odpůrce takovéhoto řešení: a co když rodiče celej den makaj, děti už jsou velké a nepotřebují někoho furt za zadkem a na víkend se (všichni nebo třeba jen rodiče) stejně zdekují na chalupu? Děti ten prostor přece jen využijí asi víc než rodiče na přespání.

Pro ty, kdo se tu zamýšlí nad manželskými povinnostmi: po x letech manželství, tvrdém dni v práci, (na)večer vyřídit s 3ma dětma školu atd, možná něco uvařit a v noci na to hupnout a vášnivě se tomu oddávat? Asi nějaký supermani ;-D8-oR^

0/0
15.10.2011 14:49

čita

Re: Možno hej :-)

Vlastní ložnice po x letech manželství není už o tom,že by jsme po dvaceti letech  byli žhaví  do sexu,ale o místu na vlastní soukromí a klid.Děcka se sice s vervou štěkala  dál atd...ale dokud mě neviděli opravdu vstát a projít domem,nesměly  se na dveře ložnice ani podívat ,natož do ní vlézt .Do ložnice si chodím odpočinout,ve společných prostorách  je to o něčem jiném.Já  taky nechodím do jejich pokojů když  dělají úkoly nebo spí.Na chalupu přes víkend nejezdíme,v podobné ratejně bydlíme a to bohatě stačí.

0/0
15.10.2011 16:54

John Camel

S řešením nesouhlasím, ba právě naopak

Rodiče by si měli už při početí dětí přepočítat volné ložnice a podle toho plodit potomky. Kam tento svět spěje, když otec s matkou živoří v pokoji pro služebnictvo, zatímco jejich potomstvo tyje v přepychových budoárech? Trocha pokory té mládeži chybí. Navíc je prokázáno, že manželství nejlépe prospívají oddělené ložnice, proto radím - nezvedené potomky všechny šup do jedné místnosti a otec s matkou nechť si každý zařídí svou vlastní ložnici. Přispěje to pohodě v celé rodině. Děti nebudou využívat tolik populární mamahotel do čtyřicítky, ale naopak se budou snažit se postavit na vlastní nohy co nejdříve, otec s matkou budou mít déle více sil díky kvalitnímu odpočinku.

0/0
15.10.2011 14:28

Bereniké

Mně to zas tak špatné nepřijde

Byt je to poměrně velký - vyrostla jsem v 72m2 a taky nás tam bylo 5, obývák jsme neměli o moc větší než to, co by tady bylo po přestavbě. Jen bych asi zvolila kompromis mezi oběma návrhy, miniložnici k oknu a menší předsíň, aby byly pokoje větší. I do té menší koupelny by se určitě vešla vana a je otázka, jestli jsou opravdu nutná 2 umývadla, měli jsme taky jedno a nikterak nás to neomezovalo.  Taky jsem viděla zajímavé sprchové kouty, něco mezi sprcháčem a vanou, takže to by tako mohlo být řešení.  Z vlastních vzpomínek a ze současných zkušeností vím, že většinu času potomci stejně tráví ve svých pokojích, takže obývák by měl být dost velký na občasná shledání u televize. Jen by to chtělo mít ložničku oddělenou dveřmi, což předpokládám, že by se dalo nějakými vestavěnými šoupacími dveřmi zrealizovat.

0/0
15.10.2011 14:12

Dunja

Re: Mně to zas tak špatné nepřijde

Není to tak dávno, co jsme v malé koupelně předělávali sprch. kout na vanu, protože nějak se nám s dětmi neosvědčil a existují vany zúžené na jedné straně akorát na nohy a nad to patří umyvadlo a musím říci, že to bylo dobré řešení. Zažila jsem velkou koupelnu byla k nevytopení a zbytečná byla i 2 umyvadla. Spíš se ve větší rodině hodí pokud je místo dát záchod i do koupelny.

0/0
16.10.2011 21:32

Dunja

Byt

My jsme se zase konečně dopracovali k většímu bytu a tudíž k vlastní ložnici a tu bych po letech spaní v obýváku či s dětmi v dětském pokoji neobětovala. Jen ať se děti naučí spolu žít, vycházet a respektovat se navzájem. Jeden větší pokoj jim stačí, pokud se dobře upraví, aby měl každý své místečko. Stejně jsme všichni většinou pohromadě v obýváku a kuchyni. A až začnou dospívat, tak bych to viděla na další stěhování do většího.

+1/0
14.10.2011 22:11

Tobinka2.0

byt

my jsme se se setrou krosily způsobem, že nám rodiče taky uvolnili ložnici... Ale věděli, že je to provizorium, protože jsem v té době už platila se současným manželem hypo na byt.  

nicméně soužití v jednom pokoji do dospělosti a nedostatek soukromí ve mně vytvořily slušnou averzi, už od počátku jsem chtěla mít v novém bytě vlastní pokoj, stačí mi osm metrů čtverečních, ale potřebuju je

0/0
14.10.2011 21:49

hermína

je to nanic i pro ty děti

že rodiče přišli o ložnici a že je to špatné jste už popsali.

ale celá rodina přišla také o společný prostor. je jich 5 a nijak velkou obytnou kuchyň zmenší o ložní kout plus omezí provoz v době odpočinku. budou někde hrát společenské hry? koukat v 5 lidech na televizi? vejdou se tam na oslavu narozenin a budou si moc někoho pozvat? kam se vejdou, když přijdou na návštěv babička s dědečkem, tety apod?

nezaregistrovala jsem, jak jsou děti velké, ale vždycky lze nějak rozdělit 3 do dvou pokojů. 2dát ten velký a 1 malý. nebo také 1 pokoj udělat všm dětem denní na hraní, návštěvy a učení a jeden jako dětskou ložnici jen na spaní.

+2/0
14.10.2011 20:57

picoda

Re: je to nanic i pro ty děti

R^R^R^R^R^

0/0
14.10.2011 21:44

čita

Před lety jsme obětovali ložnici

aby naše děti /syn + dcera,3 roky od sebe / měly své pokoje.Dneska už bych to neudělala.My jsme  spali  skoro  osm  let  v provizoriu po celém domě,než jsme ho dokončili .Klid nebyl, děti se hádaly a rvaly  dál,protože se samozřejmě chodily navštěvovat .

0/0
14.10.2011 14:16

picoda

Re: Před lety jsme obětovali ložnici

R^R^R^

0/0
14.10.2011 21:44

RAA

dva pokoje

pro 3 děti stačí. měly by se učit, že nikdy nedostanou vše, co chtějí, měly by se učit i soužití s ostatníma, pak by třeba ubylo rozvodů. Rodiče by ve svém bytě měli mít svůj pokoj, pak si získají repspekt, když ustupují, nemají ani respekt a na stáří ani lásku, jelikož pak stačí jednou říct ne nebo nemohu a dítě to bude cítit jako oborovskou křivdu, protože se nenaučiloRvl, že taky něco nejde.

+6/0
14.10.2011 13:38

DŮCHODCE S DŮCHODEM

Polovina mladých lidí bydlí ještě ve 30 v pokojíčku

a ten zbytek tvrdě až na vyjímky splácí hypotéky na 1+kk nebo na 2+kk, ale tady se dělá věda, že rodiče budou spát v obýváku:-/

0/0
14.10.2011 13:22

Yesname

Re: Polovina mladých lidí bydlí ještě ve 30 v pokojíčku

Omyl. Tady se dělá věda z toho, že nemám ve vlastním bytě soukromí.

0/0
14.10.2011 14:53

Bígl

Výběr

Když bych si měla vybrat, více se mi líbí varianta 1. Spací kout rodičů má okno, v bytě je dost úložných prostor (dostatek není nikdy, i když má člověk sám pro sebe 100 m2 :-)). Možná bych zvolila pouze sprchový kout a přidala do koupelny ještě jednu toaletu, ale já jsem sprchovací a chápu, že někdo vanu potřebuje. Do 88 m2 se asi lépe 5 lidí nevejde a já rozumím tomu, že rodiče nechtějí pořizovat větší. Děti velmi brzy z domu odejdou a co pak s velkým bytem? A co nyní ušetří na energiích a hypotéce, mohou vrazit do volného času a koníčků mimo domov - sport, rodinné výlety, dovolené, kultura.

+1/0
14.10.2011 13:10

Yesname

Taky se po mně kdysi chtělo,

abych chodil kukat do bedny - viz - do ložnice rodičů se světlo dostává přes prosklený pás u stropu. Tak to by teda nešlo, že? Mám svý děti rád, ale sloužit jim nemůžu. To by to pak v životě pěkně odskákali, kdyby si mysleli, že se bude všechno točit kolem nich. Nehledě na to, že mám snad ve svým bytě taky nějaký práva, ne?

+1/0
14.10.2011 11:50

aquilah

Re: Taky se po mně kdysi chtělo,

Mě by zajímalo, jak jsou od sebe ty děti věkově - hlavně ti dva chlapci.  Aby ti rodiče spali v takovém malém kamrlíku nebo dokonce jen za oddělenou přepážkou, to mi přijde celkem nehorázná věc. Nebudou mít žádné soukromí, ani prostor. Děti by se měly uskromnit. Dnes je to ale tak, že všechno se točí kolem dětí a dospělí zapomínají na sebe - pokud to nebude klapat jim - a to pochybuji, že jim to bude v obýváku klapat, tak jsou jim tři dětské pokoje jako rodině k ničemu :-/.My jsme také rekonstruovali byt a také jsme měli pozvaného byt. architekta. Ten nám chtěl ložnici zmenšit o třetinu a ještě vyházet pův. kvalitní nábytek. Stejně by býval nic nevyřešil a z ložnice by byla noclehárna, takhle je to náš manželský pokoj a děti  mají jeden svůj společný.

0/0
14.10.2011 13:59

baru_d

vlastní pokoj

Současná zkušenost - vyčlenili jsme v domku 3 dětem 2 pokojíky - a stejně jsou zatím všichni v jednom a nikdo nechce jít pryčR^:-)

+1/0
14.10.2011 8:29

reneta555

Re: vlastní pokoj

To je asi hodně individuální. Taky mám tři děti. Tak cca do puberty byly spolu, ale pak už nechtěly. Ale kámen úrazu je ten, že máme na tři děti 2 pokoje. Věčná mela

0/0
14.10.2011 8:55

Antonín, topič

Re: vlastní pokoj

Tak je dejte na internát!

0/0
14.10.2011 9:14

Yesname

Re: vlastní pokoj

Kolik jim je a co dělají?

0/0
14.10.2011 11:51

reneta555

Re: vlastní pokoj

Dnes už jsou dvě z domu. / vdané /  to o  čem  jsem psala je tak cca 7 let zpět, to bylo období, kdy po vlastním klidu toužily. Největší problém byl asi fakt, že pokoje byly dva na 3 děti. Jedna prostě  měla výhodu vlastního  a zbytek brblal. snažili jsme se právo vlastního pokoje prostřídat atd. možná, kdyby býval byl jen jeden pokoj na tři takovou neplechu by to nedělalo....;-D

0/0
14.10.2011 13:08

Yesname

Re: vlastní pokoj

Měly se domluvit tak, že by měla volnej pokoj ta, která by si zrovna dovedla návštěvu. :-)

0/0
14.10.2011 14:58

Amanita5

Zajimalo by mne

Jaka byla dispozice bytu pred promenou....

+2/0
14.10.2011 8:18

fufee

Na to už se nedá nic říct

;-D;-D;-D8-o8-o8-o

0/0
14.10.2011 7:56

barnaked

Nerozumim ani nechci

Nechapu a) proc se vzdali loznice (deti z velke casti stejne travi cas v obyvaku a kuchyni, malokdy v detskem pokoji - max. ukoly a kamaradi) b) proc by deti nemohly byt v jednom velkem pokoji (ad diskuze - rodice by meli mit moznost radne relaxace, oni ty deti zivi).

Pokud temto lidem nevyhovuje ani jedno reseni, nez takove radeji koupit neco vetsiho.

0/0
14.10.2011 7:49

Nikol83

Re: Nerozumim ani nechci

R^

0/0
14.10.2011 9:26

Éter1

Re: Nerozumim ani nechci

Mně to přijde naprosto normální. Taky jsme dětem dali svou ložnici, a spali na sklopných postelích v obýváku.

Ubylo dohadovaní a hašeření mezi nimi, a my měli svůj klid. Beztak ložnice byla naprosto neevyužitá, chodilo se tam jen spát. Celý den jste stejně v obýváku a nebo v kuchyni. Mít děti s rozdílem 6 až cca 10 let a starší dítě nutit jít spát v 8, kvůli mladšímu je nesmysl. Jinak přes den si rodiče stejně nemají čas laškovat v ložnici, když máte za zadkem v bytě děti. Ložnice je podle mě nejzbytečnějším pokojem v bytě. Nejlepším řešením by bylo mít každý svůj pokoj, i rodiče :-) PLUS TEDA TU SPOLEČNOUU POSTEL:-)

+1/0
14.10.2011 9:45

Yesname

Re: Nerozumim ani nechci

Mně to spíš přijde, že se podobně vzdá ložnice ten, kdo na laškování rezignoval.

+5/0
14.10.2011 11:53

síma25

Re: Nerozumim ani nechci

Taky by mě zajímalo, kde s takovým přístupem vzali tři děti;-)

0/0
14.10.2011 12:17

DŮCHODCE S DŮCHODEM

Re: Nerozumim ani nechci

to víte, manželství není jen o laškovaní v posteli...

0/0
14.10.2011 13:16

zly.previt

Re: Nerozumim ani nechci

No to je pravda, ale bez toho laškování si je prostě nepořídíte.

0/0
14.10.2011 13:17

síma25

Re: Nerozumim ani nechci

V tom případě se prostě nevdávám. A ještě v domově důchodců spolu budeme "chodit" a laškovat;-D Žertuji, samozřejmě že máte pravdu, ale bez toho laškování to taky nejde, ne?

0/0
14.10.2011 13:58

Nalim27

Re: Nerozumim ani nechci

No to je jednoduche - po 3 detech uz maji proste odlaskovano a v noci se chteji jen v klidu vyspat.

0/0
14.10.2011 13:16

Yesname

Re: Nerozumim ani nechci

Ne že bych jim záviděl.

0/0
14.10.2011 15:00

vegab

???

No letmým pohledem ...ŽÁDNÁ Z LOŽNIC SNAD NEMÁ 8m2!!!!! Na tož 12m2 pro rodiče!!!!

0/0
14.10.2011 7:05

diskutujte neslušně

Jeden záchod na 5 lidí je hrůza

Dala bych druhý do koupelny místo sprchového koutu.

0/0
14.10.2011 1:46

vths111

Re: Jeden záchod na 5 lidí je hrůza

A co na to říká váš lékař?

0/0
14.10.2011 9:39

vths111

Re: Jeden záchod na 5 lidí je hrůza

Pardon, viděl jsem nick až po odeslání. Co na to říká váš lékař, krávo?

0/0
14.10.2011 9:40

obejmi svého censorka za 14,90,-

Re: Jeden záchod na 5 lidí je hrůza

Tak to můžou dělat do koutu, a nejen do toho sprchového.:-P

0/0
14.10.2011 15:50

astrudina

Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

už jsme to tu probírali mnohokrát... Ale podle mne rodiče dělají velkou výchovnou chybu! Pročpak má mít každé dítě svůj pokojík a oni jen spací kout za kuchyní, tedy ve veřejném prostoru, kam může každý přijít ve dne v noci (napít se, něco si sníst, uvařit atd.)!

Bohužel současná generace rodičů má tendenci zbožštit dítě, dávat všechna práva dítěti- i právo rozhodovat od nejútlejšího dětství. Přece mají právo na... (libovolné si dosaďte sami).

ALe ono to tak není, dítě nemá stejná práva jako rodič, už jen proto, že je na rodičích zcela závislé. Rodiče jsou ti hlavní, oni dítě živí, vychovávají a mají svá práva, jedno z nich je právo na to mít v noci soukromí.

Děti byly odjakživa dvě či tři v pokojíčku, podle místa, úkoly si psaly třebas v kuchyni u stolu a to se dřív ve škole opravdu učilo a vyžadovaly se vědomosti a znalosti, ne jako dnes.

Takže tento požadavek je zároveň ukázkou pomýlenosti doby a rodičům se v budoucnu velice vymstí!

+10/0
14.10.2011 1:28

Mýval

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

s tim se neda nez souhlasit. My jsme byli 4 a to uz opravdu nevychazelo - i presto, ze jsme meli rodinny dum. V zadnem pripade jsme netrpeli . Ja byla s brachama - segra pred pubertou dostala vlastni pokojik, do ktereho jsem se opet pred pubertou nastehovala ja - to uz byla vdana. Rodice meli vzdy svoji vlastni loznici stranou deni v dome..

0/0
14.10.2011 2:45

Jana11

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

Mě ten spací kout přišel označený koutem jen slovně, z obrázků jsem vyrozuměla, že to je v podstatě celá ložnice - jen skříně jsou stranou (to by mě osobně vadilo nemít v ložnici hned skříň s oblečením). Ze zkušeností rodiče jsou v ložnici v podstatě jen v noci a případně v době nemoci kdežto děti pokoje opravdu využívají. Pokud ložnice nejde zavřít (dveřmi) tak to je špatně - pokud je to jen o tom, že v ní není víc věcí než noční stolek, příruční knihovna a postele, tak by to vadit nemuselo.

+1/0
14.10.2011 3:19

zly.previt

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

No halt už maj 3 potomky, dál se množit nebudou, nač soukromí;-D

0/0
14.10.2011 6:59

Amanita5

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

Moji rodice mi tez umoznili mit vlastni pokoj za cenu sve loznice a jsem jim za to vdecna a pro sve deti planuji udelat totez.....

+1/0
14.10.2011 8:17

baru_d

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

a sourozence máte?

+3/0
14.10.2011 8:35

Rubik1

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

R^;-D

0/0
14.10.2011 23:46

achesa1

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

Já to naopak považuji za hezké, velmi ohleduplné řešení (k vašemu názoru na zbožštění dnešních dětí, rodiče chtějí a pořizují si děti, ty děti se na svět nevnucují, nikdo se jich neptá). Sama jsem s bráchou byla nejen bez pokojíčku ale i svého soukromého koutku, vlastně jsme jen mohli přespávat v ložnici rodičů;-(, středem bytu byl obývák, kam stejně nikdo nesměl chodit8-o.  My jsme dali dvěma dětem sice jeden pokoj, zato největší. Za jedinou chybu návrhu bytu v článku považuji, že spací kout není uzaviratelný (nebo jsem to špatně pochopila). Co se rozměrů týče, v mnoha bytech je standardní ložnice odpovídající tomuto koutu. Rv

+1/0
14.10.2011 9:01

síma25

Re: Pominu teď vlastní návrhy, hlavně jejich barevnost,

Asi to špatně chápu, ale kde jste teda trávili v dětství čas, když jste spali v ložnici rodičů a do obyváku se nesmělo? V kuchyni? Vaše současné řešení považuji v malém bytě za nejlepší - rodiče soukromí potřebují, takže oddělená ložnice je určitě správná, ale je fakt, že v ložnici stačí postel, kdežto děti si hrají, takže toho místa potřebují víc, vodí si do pokojíčku kamarády, ti někdy zůstávají i přes noc... Takže největší pokoj určitě využijí, ale zachování ložnice je nejen rozumné, ale i výchovné. Děti nejsou střed vesmíru.

0/0
14.10.2011 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.