Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brně vymysleli plavání v nebi. A hodně lidí tím provokují

Moderní architektura má schopnost provokovat lidi, tvrdí architekti z brněnského studia D.R.N.H. Vědí o tom své. Jejich dva bazény, první v areálu Kraví hora v Brně a druhý v Litomyšli, jsou toho přesvědčivým důkazem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

speedy07

Kravák

Kravák mám skoro za domem a chodím tam jen když není kam jinam. Strašné množství chemie ve vodě a to co tam sem tam plave fuj hnus!!! Stačí se přiblížit k budově na 50m a už je chemie cítit ve vzduchu. Kdyby tam někdo poslal hygienu, tak to hned zavřou. Jenže chodí tam opravdu velké množství lidí a na 25 je to asi moc a tak se snaží tu kvalitu vody zachránit chemíí, ale to je dost strašné. Ovšem výhled je tam nádherný!!!

Lužánky jsou staré  a zchátralé, je tam zima a studená voda, ale plave se tam podstatně lépe. Ve vodě není tolik chemia a 50m je taky příjemnějších. Radši volím tento bazén. Doufám, že ho postupně opraví.

0/0
6.10.2011 17:13

meela

proč se tam chodí

protože Brno má katastrofální nedostatek bazénů (50ka Lužánky- plíseň a zima, 2 pětadvacítky a tento). Bazén je možná hezký, ale má hodně uživatelských nedostatků, už se tu objevily : přístupová cesta nejdřív nahoru do kopce a pak zase po schodech dolů, neoznačené prosklené plochy (terno pro krátkozraké), prosklené dveře jsou fakt chuťovka pro exhibicionisty, ve sprše málo odkládacích míst, divné skvrny  ve vířivce, atd.

0/0
4.10.2011 9:36

Mac4872786

Re: proč se tam chodí

Těch závad tam bylo mnohem víc, postupně se některé odstranili. Architekti očividně nikdy nechodili plavat. Když vyjdete ze sprch tak jste ve smíšené šatně, tedy plavky na sobě. Když je sundáte v kabince tak není plavky kam vyždímat. Podlaha není spádovaná takže plavčíci chodí jak pošuci celou pracovní dobu a stírají podahy v šatnách gumovou stěrkou. V bazénu ze začátku nikde nebyli hodiny, řešilo se dodatečně. Na konci dráhy byl okraj stejně jak na boku, tedy zarovnaný s hladinou, což stačí rekreantům, ale když tam nahnali plavce tak nebyli schopni udělat obrátku, řešilo se to dodatečně montovanou nerezovou stěnou. Problémy s vlhkostí kolem velkých ploch oken. A co trvalo hodně let, ve "sportbaru" u vstupu neměli točené limonády, takže po treninku vám nabýdli 2dcl za pěkných téměř 30 Kč. Kopnout tam dva půllitry do dehydrovaného těla opravdu nepřicházelo v úvahu. Bylo toho ještě víc, architektura opravdu dobrá, ale diletantsky nedomyšlený provoz.

0/0
4.10.2011 12:49

mirexvo

Moc se mi to líbí...

..nechápu,jak proti této stavbě může někdo produkovat nějaká negativní hodnocení.Vždyť v těch místech před výstavbou stejně nic kloudného nebylo,park je přece úplně někde jinde.Už se těším,až si najdu trochu času a půjdu si tam zaplavat.Už nebydlím v Brně, ale když se začalo stavět koupaliště,tak jsme na stavbu chodívali s klukama řádit.Je to už pěkně dávno.To jsem bydlel ještě nedaleko.

Ale ještě chci poděkovat ČT za pořad proSTORY,můžeme vidět konečně taky něco jiného,než jen ty hrůzy bující kolem měst v uniformních satelitech.Obzvláště jsou zajímavé reakce tzv. starousedlíků.Co my jsme to za národ...

+1/0
3.10.2011 8:45

člověk z půdy

Plavání v nebi...

Brněnští Ilumináti si vymysleli plavání v nebi a hodně lidí tím provokují. Jen se milí Brňané nesnažte je hnát k nám do Prahy, to by tu už vážně bylo, jak se říká, přeiluminátováno. Když už,tak aspoň ke knížeti.;-D

0/0
3.10.2011 0:17

Prophet

Líbí se mi to

My ty atrakce máme v bazénu a jen tam řvou děti tak, že to člověka, který si chce jen tak relaxačně zaplavat odradí. V tom s nimi souhlasím. Tohle vypadalo moc hezky a i jako nápad se mi to líbí. Je to jako nebe pod sebou i nad sebou.

+1/0
2.10.2011 17:44

žepré

Chem, chem,

v Litomyšli si prostě vynikající architekti neohlídali tuto jednu skutečnost... Je to smutné, architekt je zodpovědný, ale když je vůle odstranit nedostatek, tak se tam dá udělat s tou podahou něco, aby si děti mohly hrát... Holt se chybička vloudila...

0/0
2.10.2011 0:25

Switz

To se ptali určitě

nějakejch zaprděnejch sucharů, co nadávají na kde co.... Kravák je bezva, jak na procházky, tak bazén. Všude se najde pro a proti, ale celkově je to určitě zajímavá stavba. Ještě štěstí, že se ji podařilo dokončit a nezaměřila se na ni pozornost nějakýho místního eko-teroristickýho sdružení, jak je v Brně bohužel zvykem.... viz. tunely, sjezdovka atd... :-/

+2/0
1.10.2011 23:20

Ubaram

Re: To se ptali určitě

Souhlasím s vámi že to je "zajímavá stavba". Jenže i když mi přijde pěkný, je odtam hezký výhled atd. tak mi přijde, že z hlediska praktického je to docela bída.

Když bych měl vytáhnout nedostatky - přístupová cesta je hladká, když je mokro nebo zima tak je to jak na ledě. Do toho chodník vylepšen o možnost zabít se skrze zapuštěná světla. Je to možná zajímavé řešení, ale praktické určitě ne. Chudákům z RZS vůbec nezávidím, z přízemí skákat s tonoucím po schodech nahoru, skrze halu a ven (kde na ně čekají ještě u země zakopávací světla). V případě otevřeného "venku" se fronta nemá kam schovat takže na vás pere slunko, taky ne moc šťastné řešení. Úzké dráhy v krytém jsem zmiňoval níže, to že při otevření byly na záchodech i u sprch z obou stran dveře z čirých skel taky za vychytávku nepovažuju (tuhle evidentní blbost samozřejmě hned po otevření vyřešili). I tak mi skleněné dveře moc praktické nepřijdou.

0/0
2.10.2011 0:58

Ubaram

Re: To se ptali určitě

Jednoduše řešeno - Kravák je hezký na pohled, pokud tam jdete relaxovat tak parádní místo, večerní výhled na Špilas je moc pěkný... ale přijde mi že některé věci šlo řešit o dost praktičtěji.

0/0
2.10.2011 1:09

jupikjupik

Re: To se ptali určitě

Kravák je super celkově, nejen plavečák.... Koupák suprově zasazený do terénu, 9 nebo kolik antukových kurtů mezi topoly, draken s hřištěm na házenou, nohejbal, nejlepší hvězdárna v republice, hezký trávníky, pár dětských hřišt, skály s endemitickými rostlinami, co tu chybí?

0/0
2.10.2011 11:28

mirexvo

Re: To se ptali určitě

...tak,tak!!

0/0
3.10.2011 8:47

mu-li

Bazén na Kraví hoře

Bazén na Kraví hoře se mi docela líbí, až na dveře na toaletách z matného skla (detaily sice nevidíte, ale to že si někdo mění tampon snadno rozpoznáte) a vstup ze sprch do bazénu, kterým jde vidět na sprchující se ženy :-/

0/0
1.10.2011 21:26

Lofoten

Re: Bazén na Kraví hoře

Co je špatného na sprchujících se ženách?? :-P

0/0
2.10.2011 23:06

VerneP

Kravak ...

... na plavani neni spatny, ale asi to bude fakt energeticka cerna dira. V zime je potreba si s sebou brat zabky, jinak hrozi slusne prochladnuti od nohou a v detskym bazenku by byla o 3°C teplejsi voda taky dobra. Nicmene jestli se zmeni prideleni dani obcim, tak na Kravaku pujde vstupny dost nahoru, protoze to pry radnice nebude moct dotovat. Mozna se pak konecne zacnou starat o to, aby tam nebyly takovy tepelny ztraty /cemuz neverim, protoze jen proste zvednou vstupny a uberou na topeni/.

0/0
1.10.2011 15:40

Kulatá_krychlička

Je potřeba jen doplnit bazén řádným časoměrným zařízením!!

Doporučuji k bazénu přemístit onen falický Onderkův chronometr. Je také navíc krásně černý a přispěl by tak k vyhřívání vnitřního prostoru. Na Svoboďáku by tak konečně vznikl prostor pro umístění alespoň malinkaté špetky zeleně...

0/0
1.10.2011 15:01

username

hmm

já bych hlavně chtěl podotknout, že v Praze se za poslední snad půlstoletí žádný bazén neudělal, maximálně se drobně zrekonstrovaly a i to stojí za pikaču. Třeba na Jižním městě, které má obyvatel jako celé Brno není ani jediný bazén (byť se teď slibuje na Chodově, ale bůhví jak to tam bude). Nejbližší pořádný areál je pár kilometrů za Prahou, běžné rodiny tam ale na jeden den musí celý měsíc šetřit.

Takže Brňákům jejich monte bu závidím

0/0
1.10.2011 14:04

volic_plukovnik

Re: hmm

A co akvapark na Barrandově nebo Aquapark v Čestlicích? Nejsou to sice typické bazény...

0/0
1.10.2011 14:15

Antonín, topič

Re: hmm

Jižák nemá ani pětinu obyvatel v porovnání s Brnem.

0/0
1.10.2011 14:43

Duke._._Nukem

Re: hmm

taky jsem vytrestil oci...;-D

0/0
1.10.2011 16:32

Dannyelek

Re: hmm

pětinu má :-) má 80 000 a Brno má 400 000 ne? tak je to pětina

0/0
1.10.2011 20:05

Antonín, topič

Re: hmm

No jo no.:-)

0/0
3.10.2011 9:54

Rosinanta

Vůbec nechápu

Vůbec nechápu, co to říkají?? Proti bazénu na Kraváku jsem v životě neslyšela jediné slovo, naopak, skoro všichni známí chodí jedině tam. Sama to považuju za nejlepší bazén v Brně, je to tam super. R^

+2/0
1.10.2011 13:10

trasprd

Re: Vůbec nechápu

Jediné, na co jsem kdy na Kraváku slyšel někoho brblat, bylo to, že tam bývá někdy moc lidí. Jinak je to perfektní stavba jak po stránce účelnosti, tak po stránce estetické.

0/0
1.10.2011 13:18

pacama

Re: Vůbec nechápu

Po stránce estetické perfektní, jenom plavat se tam moc nedá. Víc jak dva lidi na dráhu už je masakr.

0/0
1.10.2011 15:42

Mildred

Re: Vůbec nechápu

Souhlasím, celý areál na Kraví hoře je perfektní a příjemný, v létě i v zimě. Někdy mě to připadne, že brněnští novináři musí vždy za každou cenu najít někoho, kdo bude na danou věc remcat (a vždy se pochoipitelně někdo takový najde) a hned z něj udělají odborníka "pro své vyvážené zpravodajství".

0/0
1.10.2011 19:55

Konstrukter

Re: Vůbec nechápu

novináři no...

0/0
1.10.2011 22:53

pavlik05

kraví hora

v Brně ;-D;-D nemuzu se nepousmat ;-D

0/0
1.10.2011 12:51

Rosinanta

Re: kraví hora

Brňáky přezdívaná Monte Bú. :-)

+1/0
1.10.2011 13:11

alderamin

Re: kraví hora

A co teprve Kozí horka, nebo-li Monte Cap? ;-D

0/0
2.10.2011 13:13

jupikjupik

Re: kraví hora

a čemu jako, hlupáku? je to opravdu hora, bydlím pod ní, ideální pro rekreaci, do centra pět minut. když "Žít Brno", tak tady.....

0/0
1.10.2011 15:00

pavlik05

Re: kraví hora

a ňo, tak se hned nečerti

0/0
2.10.2011 15:50

glumik

.

Ten v Litomyšli jsem na vlastní oči neviděl, ale komu může proboha co vadit na bazénu na Kraváku? Snad jen sucharům nebo konkurenční firmě.. :-P Jeden z nejlepších, ve kterým jsem byl...

0/0
1.10.2011 12:37

Ubaram

Re: .

Mně na Kraváku dost vadí úzké dráhy, nedá se tam vůbec předplavávat - a i bez toho stačí jeden dva prsaři a jste dokopaný jak kdybyste byl na hodinách sebeobrany. V tomhle jsou Lužánky úplně zlaté, dráhy snad o metr a čtvrt širší.

0/0
1.10.2011 12:57

sombreri

Re: .

Naprosty souhlas. Bazen na Kravaku je pekne, moderni, krasnej vyhled...to je vsecko pravda...Ale taky ma uzky drahy, jen 25m delky a spousty lidi. Proto mam take radeji Luzanky, kde tech lidi je podstatne mene a drahy jsou perfektni.

0/0
1.10.2011 14:27

jupikjupik

Re: .

šak jo, choďte do Augecu, a nechte nám kravec, místním :)

0/0
1.10.2011 15:01

Fuck_the_people

Re: .

Když ho finančně uživíte.....za to, co nabízí, je to vlezný docela drahý..... Rv

0/0
1.10.2011 15:15

jupikjupik

Re: .

uživíme, je nás dost ...

0/0
2.10.2011 11:24

jupikjupik

Re: .

teda uživíme, tak jak se dá uživit takováto věc, koupaliště, hala na plavání si málokdy na sebe vydělá, to už musí bejt....

0/0
2.10.2011 11:25

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Kravák je hezkej, jenom možná uvnitř trochu předesignovanej - moc nerezu a skla. Třeba dveře do sprch, jak je tam nastojato vypískovanej nápis ve skle, tak sem málem vlezl na dámy, než sem to rozluštil. A ty společný šatny sou napoprvé taky divný. Plavání s výhledem na Špilas je naopak super. Jen by to takových bazénů chtělo po Brně víc.

0/0
1.10.2011 12:06

Grimkin

Re: Hmm

Hm, tak bez brýlí bych také asi šel jinam, než bych měl... a z výhledu bych nic neměl... těch dioptrií mám holt dost... takže bych musel plavat a chodit po bazénu s brýlemi... ještě jsem tam ani nebyl...

0/0
1.10.2011 12:26

keraj

protiskluzná podlaha klouzala

... byl jsem na Kraváku párkrát, ale hned na poprvé jsem sebou málem liskl jak ta prý protiskluzná podlaha klouzala (takze je hodne smutné pokud se nepoučili)Rv, pak také odpadalo na proti vířivce obložení 1mx1m a v šatnách nezaoblené ocelové police tak akorát na rozbití šišky neposedných dětičekRv. Prostě více myslet na bezpečnost a předcházet možnosti zranění. Jinak architektura se mi líbí, fajn je sauna.R^ Venku jsem bohužel ještě nebyl.

0/0
1.10.2011 11:26

nikolita123

komedianti!

Kritizujou a sami se tam chodí koupat - vtipné!!Až je tam někdy potkáte, nezapomeňte se jich zeptat, proč tam lezou! Mohli se jich zeptat rovnou do kamery, to by pak byla zajímavá odpověď pro čtenáře. Kraví hoře chybí jediná věc - ten bazén měl být větší!!

0/0
1.10.2011 11:18

pavelthelong

cikcak bazen v Litomysli

se mi moc libi.....takhle si predstavuji moderni architekturu. Ten brnensky - to nevim, v klipu je malo zaberu, ale nepripada mi nicim vyjimecny, vyhled na mesto z bazenu mely uz pred 30 lety hoste hotelu Thermal v K. Varech

0/0
1.10.2011 9:57

defi

to jsou keci

neznám nikoho komu by Kravák vadil a to tam chodím plavat dost často. Asi se ptali těch tří důchodců ci tam sedí na lavičce, nudí se a nadávali by na cokoliv na co se jich zeptáte. ;-O!!

0/0
1.10.2011 9:52

vioš

dobrý

Dyť je to pěkný. Mohlo tam být více vířivek. Společné šatny jsou dnes asi nutností, to se nedá nic dělat. Bazén musí naplnit kapacitu.

0/0
1.10.2011 9:11

o.kostal

nechapu smysl clanku ani poradu...

+1/0
1.10.2011 9:02

Grimkin

Re: nechapu smysl clanku ani poradu...

Reklama pro architkety...;-) prostě PR.R^

0/0
1.10.2011 12:27

Cofola

Re: nechapu smysl clanku ani poradu...

Jak říkáš.  A aby to nebylo tak okaté, dali tomu "kontroverzní" nálepku, to je teďka hrozně in...

0/0
1.10.2011 14:37

voloda44

krAvák je supr

nevím co prudí :D

+2/0
1.10.2011 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.