Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SOUTĚŽ: Půdní byt je skvělým mezonetem. Schodiště kuchyňskou linkou

Dalším příspěvkem do naší soutěže o nejlepší podkroví je půdní byt v Praze-Bubenči. Mladí manželé od města odkoupili část podkroví v činžovním domě z 30. let minulého století. Prostor přeměnili na menší půdní byt 2+kk. Jeho součástí je i galerie, která slouží jako pracovna a pokoj pro hosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rewaquo

pěkné

i když já bych zvolila jinou barvu kuchyně a barevné doplňky. A taky bych nechtěla být hostem, který přijde na "mejdlo" a je mu dáno jako spací místo galerie - pro mě je to vidina jisté smrti ;-D

0/0
4.8.2011 14:49

Limburger

Naprosto nevhodné pro malé děti...

8-o .... proto  Rv, leda že by došlo na odpovídající bezpečnostní úpravy. :-)

0/0
3.8.2011 21:50

Kokodák

...

R^R^

0/0
2.8.2011 22:26

To viš že jo

Hezké,

povedené, i když bych volil teplejší barvy vybavení. Nicméně to schodiště je docela o ústa.... Klidně mohla být linka o 30 sm hlubší a podél schodiště zábradlí až dolu.

0/0
2.8.2011 22:23

knuta

Povedlo se!

Je vidět, že někdo nad projektem přemýšlel. Prostorově vypadá daleko větší. Zrovna si lámu hlavu se střechou v RD, aby z ní nebyla kuča.

Předtím to byly schody, u kterých jsem dospěla k stejnýmu nápadu. Fajn, že vidím, že nebyl tak blbej:)

Pořád mi nedochází proč mi všichni tvrdí, že nadezdívka musí být min.100cm, nejlépe prý kvůli nábytku 120cm, jinak se nehnu a tady to jde...?

A ty cihly! Přesně v takový doufám, vzhled starých, ne novotou jasně červený...

0/0
2.8.2011 22:08

Uplink

výborně

Konečně zajímavé bydlení (a to nejen svými dispozicemi a velikostí, ale i finančně). Žadný super-designový prvky a pod.. Každej si z toho bytu může vzit nějaký nápad (mě ale hlavně nelíbí ten sporák ve schodech, ale nádap se cení!)... Před rokem jsem bydlel na nájmu v bytě a v podkroví baráku byla úplně stejná půda (skoro totožná) akorát byla 2x větší (zrcadlově)... v tu dobu se prodávala (škoda, že jsem si nezjistil cenu :-/ aspoň orientačně)

Ještě se zeptam na jednu dost podstatnou otázku. Kdysi jsem četl, že pokud někdo chce postavit byt v podkroví nájemního baráku (prostě několikapodlažní zástavba)... tak jestli se musí stavět i výtah či ne? (ve většině případů ten výtah nelze nikam umístit a celou stavbu prodraží o 1m...). Někde jsem to kdysi četl a to byla jediné negativum, které jsem viděl na podkrovních vestavbách. Jak to tedy je?

0/0
2.8.2011 17:47

Uplink

Re: výborně

A druhá otázka: Pro představivost: velký blok. kolem kterého jsou postaveny bytové domy jeden na druhém (historické) a tyto domy maj nádvoří, které troří tranvnaté zahrádky... Když by se jednalo o historické centrum. Může se upravovat tvar nebo vzhled střechy směrující k těmto zahrádkám? (tím myslím, jestli tam člověk může upravit okna- za větší a víc oken) a jestli je třeba možné tam udělat i malou vyseknutou terasu... děkuji (i když jsou to dost specifický otázky, tak mi jde spiše o to jestli se to vůbec dovoluje a tak).... abych věděl jestli v dálné budoucnosti při pořizování si takového bytu můžu počítat s veelkým omezením.. :D

0/0
2.8.2011 17:51

Lord Havelock Vetinari

Re: výborně

Záleží na tom, co řekne v tomhle konkrétním případě památkář a jestli/jak ho člověk podmázne.

0/0
3.8.2011 0:30

jidany

Re: výborně

bez ohledu na památkáře - člověk by to neměl pohledově zprasit ;-))

+1/0
3.8.2011 0:36

Lord Havelock Vetinari

Re: výborně

R^

0/0
3.8.2011 1:27

Uplink

Re: výborně

to je mi jasný že to musí vypadat vkusně a decentně (ale třeba ve střeše jsou třeba 4 malý okna - tak výměna za větší a pod.) jinak je zvláštní, že památkáři nenamítaj nic na ty televizní kabely, na ty APčka přidělaná k parapetům a ty vystrčené satelity. To mě třeba přijde ohavný, když du his.centrem. a ze stŘechy do prvního patra tam vysí koax. a takhle třeba 4-5 kabelů do různých pater, + ty jóó extra co si přidělaj skorem metrovou parabolu pod okno... brr

0/0
3.8.2011 3:07

jidany

Re: výborně

k "drátům" a satelitům se památkáři nevyjadřují - není to stavba ve smyslu stavebního zákona (a navíc je to snadno demontovatelné);

tady jde spíš o to, že jestliže jsou v domě pod nástavbou okna třeba 2x1 m, neměla by ta nad tím být 4x2 m, jsou-li dole bílá, neměla by nová být fialová s puntíkama ap. (když to přeženu); měl by se prostě maximálně respektovat charakter domu, na němž přistavuji, i jeho okolí; jistý kompromis je samozřejmě možný - ale když se někdy podíváte na to, co úpravou vznikne - darmo mluvit! jiná situace je u domu třeba z 20. a 30. let či novějšího, jiná u starší zástavby; vy si taky k renesanční róbě nevezmete na hlavu přilbui na motorku ;-)) (tedy aspoň doufám)...

0/0
3.8.2011 7:01

Profesionalka

Re: výborně

Ta linka není dobře řešená. Jak budete chodit, tak vám ta špína padá na tu linku.

0/0
2.8.2011 21:47

jidany

Re: výborně

schodiště musí být od 5. nadzemního podlaží (vstup do nového půdního bytu); viz Obecně technické požadavky na výstavbu, v Praze je to vyhl. č. 26/1999 Sb. hl. m. Prahy, mimopražskou z hlavy nevím;

0/0
3.8.2011 0:35

Sibyla01

Re: výborně

Výtah musí být, pokud jde o novou výstavbu v pátém a vyšším poschodí, bez něj to nezkolaudují (je ovšem možné bydlet v nezkolaudovaném, nevím, jaké to má důsledky). Je-li dům nižší, výtah není nutný. Bydlela jsem v půdním bytě na Vinohradech, a domácí musel výtah za 250000 vybudovat právě kvůli těm dvěma novým bytům, a ještě měl tahačky s památkáři, kteří vyžadovali, aby do šachty výtahu do vnitrobloku vestavěl původní okna z odpočívadel. Soudím, že změnit se nedá skoro nic, všechno musí vypadat jako původní. Ale povolili mu zvednout střechu do vnitrobloku - ne do ulice - a ovšem střešní okna.

0/0
3.8.2011 21:52

Dawwwe

!

Moc hezky, hned bych se nastehoval. At se dobre bydli

0/0
2.8.2011 16:46

EvčaSobotková

Re: !

Souhlasím, krása! Moderní a přitom útulné!

0/0
2.8.2011 17:17

Uplink

Re: !

strašně se mi líbí to, že tam nejsou žádný super-designový prvky a pod. A taky mi strašně padly do oka ty komínové cihly (asi jsem se zamiloval)

0/0
2.8.2011 17:52

prooser

je to pecka

možná to bude chtít dotáhnout nějaký ty zábradlíčka ale kompletně je to pěkně vymyšlené... vidím tu víc práce než u ostatních bytů "z katalogu". Jo a mimochodem ta vana pod oknem je fajn... i když věřím že je to okno při koupeli spíš zamlžené :-)

0/0
2.8.2011 14:39

kalifkaca

Re: je to pecka

ty zábradlíčka mně taky zarazila, ale to bude tím, že mám tříleté neposedné dítě. Jinak fakt nádhera.

0/0
3.8.2011 15:56

chorchloj

Schodiste

Chtel bych videt jak tohle schodiste proslo kolaudaci nebo prohlidkou po oznameni o uzivanii stavby. 

Koneckoncu i pri realnem uzivani je to skutecne na zabiti

0/0
2.8.2011 12:30

lu1

Re: Schodiste

je vidět, že jste ještě nekoulaudoval nebo jste narazil na stavebním úřadu na magora, jde to vyřešit celkem snadno :)

0/0
2.8.2011 15:59

cerveny

Re: Schodiste

nasroubovat pred kolaudaci, odstranit po kolaudaci :) proste.

Uz jsem videl nepovolena stresni okna hezky na kolaudaci zakryta sadrokartonem (z ulice to neni videt, vrtulnikem se kolaudace nedela :) tak tohle mi prijde jako minimum.

Mimochodem existuje nejaky rozumny duvod proc stat buzeruje lidi jaky maj mit doma zabradli???

+1/0
2.8.2011 16:09

Lord Havelock Vetinari

Re: Schodiste

Ono je vcelku nepravděpodobné, že by z toho někdo zchrastil přímo dolů. Je to spíše psychologická záležitost, stejně jako postranice u patrovky, a přitom z postele nikdo ve spaní nepadá. Ale dokážu si představit, že po tom půjde někdo jen v ponožkách, uklouzne na leštěném povrchu schodu a nabije si zadel. Proto by bylo lepší madlo prodloužené až dolů, a nějaké ergonomičtější. A je pravda, že ouřadovi by po zábradlí v soukromém bytě nic být nemělo.

0/0
3.8.2011 0:03

jidany

Re: Schodiste

bohužel mělo - on totiž svým souhlasem s užíváním stavby v podstatě potvrzuje, že byly dodrženy normy a předpisy, zejména bezpečnostní, a stavba je provedena dle předložené dokumentace a schopna užívání bez vady - tedy i s minimalizací úrazů; a je to koneckonců jeho jediné krytí, až si tam nějaký blb zláme vaz; vemte jed na to, že v opačném případě se po něm hned začne vozit pojišťovna, polici i soudy....jak mohl povolit užívání schodiště bez zábradlí nebo se zábradlím nevyhovujícím;

0/0
3.8.2011 0:33

příspěvatel_do_diskuze

Naprosto skvělé

Nejvíc závidím výhled z vany na nebe. A knihovnička na záchodě je chytrá náhražka za časopisy pohozené na podlaze.

Nejpíš budou muset dodělat zábradlí na schodišti, až budou děti, a už to nebude tak ladné, ale zatím R^

0/0
2.8.2011 10:54

Rebrambora

Re: Naprosto skvělé

Konečně někdo přišel s řešením na porno časáky jen tak volně pohozené po podlaze

0/0
2.8.2011 12:33

příspěvatel_do_diskuze

Re: Naprosto skvělé

;-D no každý tam máme něco jiného :-)

0/0
2.8.2011 12:49

Fotze

Kuchyschod

Tak takovou vopičárnu jsem dlouho neviděl.Jo a v té rádoby galerii lézt po čtyřech je tedka moderní?

0/0
2.8.2011 10:32

Franz Ferdinand I.

Takové schodiště bych doma rozhodně mít nemohl.

Pokaždé když se vracím v noci jako kára bych patrně spal ve dřezu :-P

0/0
2.8.2011 10:21

Pajus

Re: Takové schodiště bych doma rozhodně mít nemohl.

;-D;-DR^

0/0
2.8.2011 11:24

kokrspanel

Re: Takové schodiště bych doma rozhodně mít nemohl.

To byste musel být dost na káry, abyste zapomněl, že ložnici máte v přízemí...

+1/0
2.8.2011 13:01

Ric-pic

Re: Takové schodiště bych doma rozhodně mít nemohl.

no, i to se někdy přihodí....;-)

0/0
2.8.2011 15:21

behounekpetr

žádný "designový" hnus nebo přebarvená hrůza

je to moc pěkný byt, skvěle vyřešená kuchyň s využítím mista pod schody, gratuluji majitelům

0/0
2.8.2011 9:46

Pes na koze jel

až na tu kuchyni pod schodištěm

hezké R^

0/0
2.8.2011 9:42

fixaman

.

Jedním slovem nádhera! A palec nahoru za knihovničku na záchodě R^

0/0
2.8.2011 9:16

Pes na koze jel

Re: .

NA čtení na záchodě pozor. S ohledem na chladnou mísu, se při dlouhodobém pobytu na záchodě tvoří hemeroidy ;-)

0/0
2.8.2011 9:41

kolecicko

Re: .

Souhlas... Nevím, jestli s tím souvisí chladná mísa, ale jak člověk dlouho sedí v této pozici, svalstvo (svěrače) jsou povolené a to není dobré...

0/0
2.8.2011 10:07

Pes na koze jel

Re: .

kdesi jsem to slyšel. možná je to blábol. se svěračema se mi to zdá rozumnější  :-)

0/0
2.8.2011 10:41

jidany

zábradlí - norma

jde o ČSN 74 3305

link ke stažení např.: http://www.uloz.to/2061853/csn-74-3305-pdf

0/0
2.8.2011 9:10

Patrik33

Dispozičně ano, barevně ne

Líbí se mi dispoziční řešení kuchyně a pokojů, velká koupelna s oknem, samostatný záchod a je tam pár dobrých vychytávek (skrýš pro pračku a sušičku, skrýš pro varnou konvici apod.). Nemám rád kuchyňoobýváky, ale to je věc názoru, co každé rodině vyhovuje a někdy u malých bytů to ani jinak nejde. Zábradlí na schodech si dokončí, na to přijdou sami po prvním držkopádu nebo až bude dítě na cestě. Co se mi ale vůbec nelíbí, je barevné řešení - hnědá, šedivá, černá, je to jako nechutné vizualizace od Kateřiny Mlejnkové.

0/0
2.8.2011 8:37

chrobaktruhlik

povrch

linky mi evokuje sektor Universal  brrr no a cihly a knížky na toaletě to celé korunují ... bleee

0/0
2.8.2011 8:33

jjeffrey

Kuchyn pod schodistem?

Hmm byt peknej, ale ta kuchyn pod schodistem? Jinymi slovy - je libo veceri s nanosem bordelu ze schodiste ci prvniho patra? Rv

0/0
2.8.2011 8:32

Big-M

Moc hezké

až přibydou "osobní" doplňky, bude to ještě hezčí. Volila bych jinou barvu koupelny, ale to je můj pohled.

0/0
2.8.2011 8:31

vegab

Ty schody

Ty schody jsou na zabití..jen nevím, zda majitelů, nebo návštěv...je z nich patrné, že výška=šířka, což je špatně...a chybějící zábradlí? Dejme tomu, že to ukecali na to, že nahoře nikdo bydlet nebude, že to bude jen šatna,ale stejně nevěřím, že by si to stavební úřad vzal na triko nenapsat podmínku, že bude doděláno...Ale jinak, lidi, co vám říká slovo obraz, socha nebo grafika? Asi nic. Po včerejšku už druhý interiér, kde není ani tečka na stěně, natož něco pověšeného, nebo položeného...

0/0
2.8.2011 7:26

Peťulák2

Re: Ty schody

Mě by spíš zajímala šířka takových schodů - chtěla bych je sice jen do žehlícího hnízda pod střechou a pod ně "obývakovou stěnu", nicméně nejak nemám tucha, jestli by do relativně úzké místnosti stačily třeba jen půl metru široké (a zábradlí tam chci - sice se mi děsně líbí bez něj, ale nechci se zabít). Nicméně ta šířka - z půl metru zábradlí ubere ještě asi 10 cm...? Takže bych chodila po schůdkách šířky 40 cm.

0/0
2.8.2011 11:45

Harpa-gon

To je moderní,

schodiště bez zábradlí? Aspoň madlo mohli protáhnout. dolů.

0/0
2.8.2011 6:55

babucha

zajímalo by mně, jak prošlo schodiště bez zábradlí

kolaudací?

+2/0
2.8.2011 6:53

jidany

Re: zajímalo by mně, jak prošlo schodiště bez zábradlí

třeba jako podmínka, kterou pak už nikdo nekontroloval ;-))

a hlavně - podle nového stavebního zákona se už nekolauduje ve smyslu vydání kolaudačního rozhodnutí! pokud jde o jeden půdní byt, pravděpodobně se to odehrálo pouze jako "oznámení užívání dokončené stavby" podle § 120 SZ; a tam stačí doložit doklady, revize, souhlas hasičů ap. a není vždy bezpodmínečně nutné provést závěrečnou kontrolní prohlídku stavby (i když u půdní vestavby by být měla); a protože to oznámení lze podat ještě před dokončením prací, i ta prohlídka může proběhnout v té době; ale tam není možné už do protokolu dávat žádné podmínky, protože to není správní akt a nebyly by vymahatelné; tam lze pouze stavbu pro nedostatky zakázat a následně už po jejich odstranění vydat kolaudační souhlas; a pokud by byla jediná závada absence zábradlí, pravděpodobně by stavební úřad do zákazu nešel....

0/0
2.8.2011 7:15

jidany

a ještě doplnění - zábradlí galerie

mimochodem ani to zábradlí galerie neodpovídá technickým požadavkům - pokud tam není jako zábrana třeba sklo, tak tahle forma, kde lze propadnout pod madle, je naprosto nepřípustná a i na tohle by se dalo užívání zakázat; i pro zábradlí platí normy a předpisy (např. vzdálenost "šprušlí", aby tam dítě nestrčilo hlavu, o povinných zábranách proti propadnutí nemluvě....

0/0
2.8.2011 7:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.