Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Varšavě vyroste uzounký dům

Polští architekti ze studia Centrala dokázali, že k bydlení lze využít jakékoliv místo. Ve varšavské ve čtvrti Wola našli mezeru mezi dvěma domy, která lidem sloužila jako skládka odpadků. Právě v tomto místě má vyrůst dům Keret House ve tvaru trojúhelníku. Bude v něm mít zázemí izraelský spisovatel Etgar Keret.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MirekBrab

Myšlenka není originální.

Asi tak před sedmi lety jsem podobný dilatační byt viděl v jednom japonském časopise. V Tokiu jsou totiž pozemky vekmi drahé, pokud vůbec nějaké jsou. Mezera mezi domy údajně sloužila pro eliminaci otřesů při zemětřesení, jsem tehdy nepochopil, že to úřady povolily.

0/0
5.8.2011 15:47

příspěvatel_do_diskuze

Re: Myšlenka není originální.

jj, šířka byla 60 cm.

0/0
5.8.2011 21:14

mire

.

tak to je opravdu smutný když dům uprostřed tak velkého města je připojen jen k elektrice jako dům na konci světa. asi moc velká byrokracie, ale spíš bych to přičítal že byli prostě líní jako prase

0/0
2.8.2011 21:36

Ig-n-or

Re: .

no nevím, jelikož to nebude trvale obývané ale jen něco na způsob občasného víkendového přespání, tak asi nemá cenu rozkopávat chodníky, dělat přípojky a platit celoročně stočné...   také by všechny ty roury a odpady zabraly v té nudli velké procento šíře domu - pochybuju že by mohl 110mm odpad za sekat do fasády některého z domů...

0/0
2.10.2011 19:30

badboybiker

SPECIÁLNÍ LÁTKA

ví někdo jak se tato látka jmenuje ? byl bych velmi rád za jakoukoli informaci o teto technologii..

0/0
1.8.2011 22:58

yndes

hmmm, nic nového

http://www.inewidea.com/2010/03/14/25768.html

0/0
1.8.2011 20:54

MirekBrab

Re: hmmm, nic nového

Děkuji za odkaz. Zajímavé.

0/0
5.8.2011 15:51

pětník

Povodeň si vyžádala oběti.

Ponorka vklíněná mezi dva baráky, to jsem ještě neviděl.

0/0
1.8.2011 20:53

Skippik

Koukám, že většina diskutujících neumí číst

Protože v článku se jasně píše, že tenhle dům bude využíván nikoli k trvalému bydlení, ale k přespání při majitelově pobytu ve Varšavě. A k tomu to myslím bohatě postačuje.

0/0
1.8.2011 19:23

Patrik33

Re: Koukám, že většina diskutujících neumí číst

Postačuje bohatě? Spíše s bídou. Vidíte někde sprchu?

0/0
1.8.2011 21:10

Oodi

Re: Koukám, že většina diskutujících neumí číst

místnost se záchodem je kombo - na zdi je i sprcha načrtnutá.

0/0
2.8.2011 13:02

Romantický Kanec

No nevím, nevím...:-))))

...co až bude chtít mít třeba rodinu, děti! A až bude starší, to ho chci vidět, jak leze po tom žebříku. Nebo třeba s kbelíkem vody, když to uklízí... Také myslím, že tam má málo místa pro knihy!;-D;-);-D

0/0
1.8.2011 15:42

Stíhací bombardér Karel 6

nechal bych tam půl roku

bydlet toho, kdo to navrhl! ;-D

0/0
1.8.2011 13:29

Patrik33

Re: nechal bych tam půl roku

Nebuďte surový!;-D

0/0
1.8.2011 14:27

Antonín, topič

---

Naprostá hrůza a v ČR nepovolitelná (legální cestou).

0/0
1.8.2011 12:39

cau decka

zachod

hovinka a curanky vynasi jako ostatni odpad? nebo se to spaluje v nejakem tom biokotli a pak si tim ekologicky sviti?

0/0
1.8.2011 10:39

ivdo

Re: zachod

Jako na kosmické lodi, takže recykluje a pak i pije :-)

0/0
11.8.2011 10:00

Vaclav Hanus

miluji todle!

...takovydlenc zivotni filosofie. Asi se tim zacnu zabyvat aktivne.

0/0
1.8.2011 7:24

georghios

moooc by mne zajímalo,jak to má vymyšleno

s dámskou návštěvou.....:-P

0/0
31.7.2011 22:50

My.WinCleaner

Re: moooc by mne zajímalo,jak to má vymyšleno

Na návštěvy bude chodiit on.

0/0
31.7.2011 23:27

Linde CZ

Re: moooc by mne zajímalo,jak to má vymyšleno

Padaji v uvahu pouze stihle kousky :-)

0/0
31.7.2011 23:30

Guarana12

Opravdu neuvěřitelné bydlení

;-D

0/0
31.7.2011 22:12

obejmi svého censorka za 14,90,-

Když už chtěl být zajímavý,

měl to využít na něco účelného, třeba hřbitov.

Pochybuji, že tam někdo vydrží bydlet, leda nějaký KLAUSTROFIL.;-D

0/0
31.7.2011 21:54

spatřil jsem kometu

Dóóst dobrý

;-D;-DR^R^R^

0/0
31.7.2011 21:52

korsičan

škoda,

že tady není smajlík, co si ťuká na čelo. jsem přesvědčen, že by byl u tohoto článku silně vytížen.!!R^

0/0
31.7.2011 19:51

jan.banos

V nejširším místě bude mít stavba 122 cm

;-D;-D

0/0
31.7.2011 18:47

vrgf

-

opet krasne vyrenderovane. co tak neco realne?

0/0
31.7.2011 17:19

osobnostx

...

Nedávno jsem viděl dokument o Japonsku, že takových výplní se tam teď staví mnoho. Je to přinejmenším zajímavé.

0/0
31.7.2011 15:44

Linde CZ

Re: ...

To musi byt dost nebezpecne. V Japonsku jsou mezery mezi domy kvuliva zemetreseni :-)

0/0
31.7.2011 20:24

fanda357

Re: ...

tak, tak, to bylo neuvěřitelné, kam všude japonci nacpali domy či spíše "domy" - po schodiště (nudle široká tak metr, dlouhá asi 100 m), na pozemek o rozměrech asi tak 2 x 3 metry a ještě nepravidelného tvaru .. do každého možného kouta, trojúhelníčku, nad parkoviště ....

0/0
1.8.2011 12:37

Truestory

Tam by se Artur sotva vešel

takže je to  k ničemu!

+1/0
31.7.2011 14:54

Inkvizitor Johny

Nadpis příspěvku

Je to pěkná blbost.8-o

0/0
31.7.2011 14:34

pan_kacena

...tomu rikam ego pojmenovat dum po sobe

skoda, ze se ten vyvoleny nejmenuje treba Jajteles - to by znelo zajimaveji...;-D;-D

+1/0
31.7.2011 13:46

Sprintujici.stonozka

Tak

na vyspání stačí a rychle pryč

0/0
31.7.2011 13:11

bound

Není to žádná novinka..

..takové stavby mají svůj původ v Japonsku. Tam už je taková stavba realizovaná, kdy ale schodiště je realizované jako houpačka s kotvením uprostřed a následně se překlápí z jedné části budovy do druhé.

0/0
31.7.2011 12:56

bad_azz

:D

tohle nemá s bydlením nic společného.

0/0
31.7.2011 12:04

Linde CZ

Tak na trvale bydleni to asi neni, ale...

...na to aby tam clovek obcas prespal kdyz prijede do mesta - proc ne :-)

+2/0
31.7.2011 11:52

zabam

Re: Tak na trvale bydleni to asi neni, ale...

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
31.7.2011 17:54

Patrik33

Celé je to dobré jen na reklamu pro studio Centrala

a jeho architekty. Účel to splnilo, zviditelnili se a ví se o nich. Bydlet se v tom nedá.Rv

0/0
31.7.2011 10:37

l.g

Re: Celé je to dobré jen na reklamu pro studio Centrala

Naprosto souhlasím. V tomhle mít byť jen kancelář je za trest a náklady na stavbu jsou naprosto neúměrné užitné hodnotě. Jinak řečeno jako studie vtipné, ale v praxi nerealizovatelné.

Krom toho by mě zajímalo, jak by se řešila agenda kolem stavební parcely.

0/0
31.7.2011 11:26

fanda357

Re: Celé je to dobré jen na reklamu pro studio Centrala

viz jinde - japonci v tom normálně fungují, ještě v menších dokonce

0/0
1.8.2011 12:37

navstevak nakopne socana

Re: Celé je to dobré jen na reklamu pro studio Centrala

;-D ne ze bys nemel castecne pravdu. Ale takove stavby se staveli vzdycky. Treba takovy prazsky hrad. Bydlet se v tom neda, zbytecne mamuti a cele je to jen na efekt. Znamena to ze to pujdeme strhnout a potavime neco uceloveho?

0/0
31.7.2011 11:49

Linde CZ

Re: Celé je to dobré jen na reklamu pro studio Centrala

Treba nejake prakticke garaze... ;-D

0/0
31.7.2011 11:52

mam-rad-pivo

Nó rozhodně zajímavé

Ale jednou, když jsem byl po banálním úraze, jsem si uvědomil, jak nepříjemné můžou být v domě schody a on tam chce mít žebř :-) Nebo kdyby ho na patře chytl hexenšus, tak si nedojde ani na haj*l ;-D ale ty výklopné schody, jak do lítajícího talířa :-)

0/0
31.7.2011 9:27

l.g

Re: Nó rozhodně zajímavé

Rozhodně to není bezbariérové. To máte pravdu. ;-D

0/0
31.7.2011 11:28

Vlastíček

Re: Nó rozhodně zajímavé

Souhlas. Je mi sice jen 25 let ale až budu stavět dům, tak v něm nechci ani jeden schod.

0/0
31.7.2011 12:06

Patrik33

Re: Nó rozhodně zajímavé

To je velmi prozíravé. Když už by se muselo stavět i první patro, tak by byt v přízemí měl být schopen fungovat jako samostatná bytová jednotka (pokoje, kuchyň, sprcha, WC).

0/0
31.7.2011 14:15

Vaclav Hanus

Re: Nó rozhodně zajímavé

Nechtej! Nechtej! Priplatis si za pozemek (porizovaci cenu) a take pripadne na dani za zastavenou plochu. A take pripadne poplatek za vyneti z pudniho fondu...

0/0
1.8.2011 10:50

Antonín, topič

Re: Nó rozhodně zajímavé

U slušného domu je jedno, jestli má barák 150m2 zast pl a zahrada 1350, nebo barák 300 a zahrada jen 1200.

0/0
1.8.2011 12:36

Vaclav Hanus

Re: Nó rozhodně zajímavé

to je laciny trik. Uvadis premrstene velikou rozlohu pozemku touzice zamaznout rozdil mezi 1350 a 1200. Tyhle velikosti jsou ale zcela netypicke pro zastavbu RD v mestskych aglomeracich. Patrne mas nekde v zapadakove chalupu na parcele, ktera byla kdysi polem....Pro aglomerace o ktere pojednava clanek jsou typicke spise parcely od 400 do 700. A prave na te 400-500m2 se da postavit slusna vilka pokud nema veliky pudorys ale vice pater a jeste zustane i na kousek prirody a posezeni venku. Ale zkus tam postavit bungalov o podlahove plose 360 metru...a kolik ti tam zbude jeste venku prostoru?

0/0
2.8.2011 7:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.