Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům do důchodu: hlavně žádné schody, oddělené ložnice a velká koupelna

Opustit dvougenerační dům, který člověk postavil, prožil v něm značnou část života a vychoval děti, chce pořádný kus odvahy. A najdou se i tací, kteří se pustí do výstavby nového domu, který odpovídá jejich životnímu rytmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KarelV

Celkem (dispozičně) se mi to líbí...

ale výhrady bych měl... na co třeba zdravou, dřevěnou, difuzně ortevřenou konstrukci, když dům oblepíte nedýchajícím difuzně neprůchozím polystyrenem ??? ... apod. :-/

0/0
31.8.2011 8:19

Chi Chin

Souhlasím s oddělenými ložnicemi

Nechápu, proč se oddělené ložnice doporučují až důchodcům.

0/0
17.8.2011 12:16

maryfox

Re: Souhlasím s oddělenými ložnicemi

Ktomu ještě 2 koupelny, jedna je opravdu málo.

0/0
1.9.2011 11:39

Patrik33

Líbí se mi to čím dál tím víc

Materiál na stavbu domu ani to, že jde o reklamní článek teď neřeším. Dispozičně i barevně se mi interiér líbí: velká oranžová koupelna, druhý samostatný záchod, krytá terasa, kde se dá sedět i v dešti, oddělené ložnice, světlá kuchyň s 2 okny, šatna a technická místnost (kumbálek mně vždy potěší).

0/0
30.7.2011 10:50

Vaclav Hanus

je to papundeklovej hnus

Nebude to mit dobre tepelnoizolacni vlastnosti zejmena bude-li vice foukat, Po nekolika letech to bude vypadat zvenci omsele. Bude treba drevo neustale sanovat nejakymi chemickymi pripravky, jinak se do toho pusti drevokazni hmyz, nebo plisne v kombinaci s vlhkosti. Dojde li ke zmene mistniho klimatu budou si s takovym domem tornado hrat hru poustim si draka. Zivotnost je cca polovicni jako klasicky dum. Paklize potomkove budou chtit bydlet na rodicovskem pozemku, budou muset provest kompletni sanaci a postavit novy papundekl, nikoli vymenit rozvody ohodit sokl a vymenit stresni krytinu.

0/0
27.7.2011 7:51

Vaclav Hanus

Re: je to papundeklovej hnus II

(pokrac.)..No a z ekonomickeho uhlu pohledu je pomer cena/vykon neadekvatni pouzitym materialum a  stavebni technologii jinymi slovy se u techto typu domku dosahuji pro firmy vyssi obchodni marze. Zapomente ze v tom dva dny topite pak prestanete a dalsi den je v tom porad teplo. Tam vypnete topeni a za 2 hodiny je tam zima jak v psinci, fouka-li je zima za 30 minut. Zapomente ze v prubehu nejvetsich veder je tam prijemne klima. Ja li venku vedro tam vevnitr je jako po pekacem otocenym vzhuru dnem.

0/0
27.7.2011 7:52

M777

Re: je to papundeklovej hnus II

A vy jste v takovým domě bydlel, že to tak dobře víte? Máme Novu od Atria a jsme spokojeni. Náklady na vytápění nižší než v polovičním panelákovým bytu, a daleko nižší  ve srovnání se zděným, kdy jsme byli předtím. A fo nám tady venku pěkně fouká.. V létě jde teplo dovnitř hlavně okny, a ty mají všechny baráky. Stačí venkovní žaluzie.

0/0
27.7.2011 12:10

Vaclav Hanus

Re: je to papundeklovej hnus II

Ne, nebydlel. Je to muj osobni nazor, ktery neni podepren empirickou zkusenosti. Nicmene nejaky nazor jsem si udelat musel plnevac jsem byl postaven pred nutnost prijmout rozhodnuti mezi obema alternativami. Nicmene nekolik poznamek k vasi reakci. Srovnavat naklady topeni domku s bytem je irelevantni vzhledem k memu prispevku. Kdyz posleze srovnavate naklady topeni versus zdeny dum pak se ptam - a Vy jste ve zdenem bydlela, kdyz to dokazete srovnavat? A dale, dokazi si predstavit, ze neklady na vytapeni papundeklu jsou nizsi v jistych specifickych situacich. Bydli-li v nem nekdo, kdo zije stylem - dynamicke zmeny v intenzite topeni v prubehu casu. Treba bydli -li jeden clovek ktery rano odjede do prace a vecer se vrati akorat aby si dal sprchu a ulehl.

0/0
28.7.2011 7:24

Vaclav Hanus

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

... Dale. Mozna je ta vase drevenice nova. Tomu take verim, ze to ma mozna srovnatelne tepelnoizolacni vlastnosti pokud je to nove, ale neverim zi si je podrzi i po 30 letech...Co se tyce zivotnosti, trvam si na svem..Dale pridavam zvukoizolaci...

0/0
28.7.2011 7:24

o vaše názory nestojíme

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

Bydlíme v dřevostavbě z roku 1964, jediné, co jsme potřebovali udělat, bylo vyměnit okna. Zateplená je slušně a v případě potřeby není problém vrstvičku přidat. Když se chceme ohřát, nastavíme termostat a za 5 minut je teplíčko. V tu chvíli vzpomínám na náš bývalý cihlokamenný dům, který jsme po návratu ze zimní dovolené zahřívali několik dnů, až jsem z toho dostala zápal plic.

0/0
29.7.2011 21:44

Vaclav Hanus

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

Tak dobra. Omlouvam se za ten ofenzivni nazev me reakce. Mozna se mylim. Nicmene nas rozdilny nazor by patrne vyresilo pouze expertni setreni. Uzivajte si hezky uprseny den!

0/0
1.8.2011 15:10

Vaclav Hanus

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

Nicmene, je li puvod stavby v roce 1964 tak to patrne bude spise roubena chalupa. A nikoli ten papundekl tolik modni dnes. Roubenka je o necem jinem samozrejme.

0/0
1.8.2011 15:25

o vaše názory nestojíme

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

Nikoliv, klasická kanadská dřevostavba. V našem městečku je ještě výhoda, že se v té době stavělo z pralesa, takže do trámků nejde ani zatlouct hřebík.

0/0
1.8.2011 20:24

bobbie

Re: je to papundeklovej hnus II, reakc II

Drevo vydrzi dlouho. Ja mam drevenku v Krkonosich a zaznamy mluvi o tom,ze uz v r.1803 byl domek poprve prodan, coz znamena,ze byl postaven nekdy 17.. + . Az v roce v 1990 jsem musela delat zasadni opravy. I ted ziji v drevenem dome a musim rici, ze je prijemnejsi, nezli zdeny. Hned se vytopi,kdyz je teplo, pres den se vyhreje a zustava v nem krasne cely vecer i noc. To ve zdenem je kosa, ze si clovek musi vzit dlouhy rukav, ci dokonce pritopit. Navic je ekologictejsi drevo, nezli betonove tvarnice z popilku apod. Vsak se vi,ze hodne domu je radioaktivnich.

0/0
7.8.2011 20:09

ujko.straka

Re: je to papundeklovej hnus II

Vážený pane. Vygooglujte si něco o finských domcích a pak mluvte. Po 2 sv. válce byly stavěny v rámci obnovy právě tyto domy z odpadního dřeva a plánovanou životností 15 let. Měly buďto kamenné základy nebo zděné sklepy a byly navrženy tak aby se po těch 15 letech zbouraly a na základech se postavil klasický zděný dům. Ty domy dodnes stojí, mnohé v původním stavu, stále fungují a náklady na vytápění jsou dokonce o něco málo nižší než u zděných staveb stavěných v 50 a 60 letech. A kupodivu se ani po těch letech nebourají ale provádí se rekonstrukce. Více než 40 let po ukončení plánované životnosti!

0/0
7.8.2011 22:34

babucha

schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

do zahrady, bude to asi problém.. O domu od společnosti Atrium jsme uvažovali také /cca ve stejné situaci jako je nastíněna zde/, při zvážení ceny za klasicky postavený dům a tohoto montovaného, kdy je nutno provést nějaké úpravy, je jednoznačně výhodnější vybrat solidní firmu a postavit cihlový. Ale reklama dobrá ;-)

0/0
27.7.2011 4:43

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

A už bydlíte? A jste spokojení?:-)

Tady vidím jako pozitivum, že se nerozvedli, rychle to postavili a udrželi vztah - viz oddělené ložnice, ale málokdo je přizná... při tom je to chytré řešení a prospěšné, lidi se aspoň snesou a zbytečně se neotravují... a každý má svůj pokoj, svůj klid, svůj prostor... jen se ale asi občas u pána sejdou, když přijedou mladí a děti... když pokoj paní je i hostinský...;-)

+1/0
28.7.2011 1:01

o vaše názory nestojíme

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Oddělené ložnice má spousta lidí, kteří mají dobré manželství. Ještě lepší jsou pak oddělené koupelny, ale to už Češi vůbec nepochopí.

+2/0
28.7.2011 1:59

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Ale to ano, souhlas, jenže když bydlí v paneláku, tak tam je holt jen jedna...

Podle mě je ideální, aby měl každý svůj pokoj a u něj i koupelnu, ale v nových barácích - až na výjimky - je teď asi vrcholem, že jedna koupelna je dole a druhá v patře, někdy je jedna rodičů a druhá dětí, k tomu jsou tam často zároveň i wc, což si myslím, že by mělo být samostatné, k tomu ta místnost může být často obsazena jen pro jeden účel, ale pokud je v domě 5 koupelen, přeháním, a u každé wc, tak to problém není... když mám vedle svého pokoje i koupelnu spojenou s wc, tak je to ligické - ještě mě zaráží, že u nás nefrčí bidety, ale co... co bych chtěl... nebo tedy sprška v rámci wc...

0/0
28.7.2011 12:13

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Jo a myslím si, že zpočátku společná ložnice nevadí, je normální... to až třeba po letech se člověk začne rozčilovat a vadí mu (na druhém) to, co předtím tolik ne, co mu třeba přišlo roztomilé a přehlížel to. ale s věkem se některé (zlo)zvyky zhoršují, druhému lezou víc na nervy... tak je lepší se oddělit a vzájemně se neštvat...

0/0
28.7.2011 12:18

Patrik33

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Jsem také příznivcem oddělených ložnic, každý má svůj klid, může si pozdě do noci číst (telefonovat, dívat se na TV, poslouchat rádio atd.). Usnadňuje to soužití.

0/0
28.7.2011 21:24

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Tak tak, jen o tom (vhodně, milem chytře) přesvědčit i druhou stranu, aby si to špatně nevyložila - holt někdo žije do noci a tolik spánku nepotřebuje, nebo zase moc větrá... atd. A někdo zase ještě dělá na pc... nebo si čte...

0/0
29.7.2011 17:46

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Naposledy:

Ty oddělené koupelny by pochopili, kdyby je vyzkoušeli...

takhle nevědí, o co přicházejí - já ji měl 8 měsíců na zahraničním studijním pobytu (vlastní malá koupelna se sprchou, wc a umyvadlem) a vlastně i na koleji, když jsem měl jednolůžák - tedy "jen" wc a umyvadlo, sprchy byly společné mužské, nebo ženské, ale byly blízko a v pracovní dny byly uklízeny...

0/0
28.7.2011 12:22

Mýval

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

s tim souhlasim. Mym rodicum se blizi 80. Zhruba tak 10 let zacali kazdy na noc okupovat jine pokoje. Otec zustal v loznici, matka spi v obyvaku. Je fakt, ze odlisne nastaveni hraje v stari velkou roli - otec chodi spat uz kolem 8, matka ta jeste vysiva nebo dela jine prace do noci. Vstavaji skoro stejne, matka ma mensi potrebu spanku.. Vidim, ze v mem manzelstvi to bude podobne. Ale tady chodim spat brzo ja..

0/0
30.7.2011 6:44

Patrik33

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

R^R^R^

0/0
28.7.2011 7:42

babucha

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

pracuje se na tom - spokojenost mám naplánovanou, takže BUDE !

0/0
29.7.2011 16:36

bobbie

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

Ty rozdelene loznice neznamenaji,ze manzele jsou na rozvod. kdyz je clovek stary, ma rad svuj klid . Maji treba lehke spani, nekdo z nich chrape a rusi druheho, jiny rad cte dlouho do noci a svetlo rusi druheho, jiny za rad koukne na TV pred spanim, atd. Nekdo v noci stava kazdou chvilku na WC,ci ma nejake zdravotni potize a pak druheho partnera rusu.Nekdy staci,ze partner sebou stale hazi a otaci se na bok a vzdy druheo budi. Proto jsou oddelene loznice dobrym resenim. :-)

0/0
7.8.2011 20:16

Grimkin

Re: schody v domě nejsou, ale až se budou belhat od bazénu

S tím vším souhlasím, moje slova. A je dobré mít v jednom pokoji velkou postel, aby bylo pohodlí, když chtějí být spolu. Ale u spousty lidí je bytová situace taková, že si oddělené ložnice nemohou dovolit, protože volný pokoj navíc zkrátka není a nebude, byt se nenafoukne. A k tomu jsou skvělé i vlastní / oddělené koupelny u těch ložnic...

0/0
8.8.2011 10:10

aldozzz

Reklamní sdělení

to jsou ještě u nás nějaký ovečky, který nepoznají, že v iDnes "zapomněli" dopsat k článku Reklamní sdělení? ;-D Jen bych chtěl mít představu kolik společnost Atrium takový článek stál ;-)

0/0
27.7.2011 0:34

vidocqcz

hm

Dům do důchodu? V 30ti je to můj ideál :-)

0/0
26.7.2011 22:17

Grimkin

Re: hm

No, tak se těš, za 40 let...;-);-D

0/0
28.7.2011 1:02

pavlicakidnes

čekal jsem jiný článek,

0/0
26.7.2011 21:30

pavlicakidnes

Re: čekal jsem jiný článek

čekal jsem jiný článek - jaký mít dům na důchod, spíš je to jen pěkná reklama. Méně takových článků, více doporučení, to by spíš pomohlo. Ale zase chápu že někdo ten web musí platit když to čtenáři nejsou, tak aspon firmy...

0/0
26.7.2011 21:32

mp8

Bungalov = drahé topení plynem nebo elektřinou.

komína na pevná paliva musí být vyšší aby měl tah.

0/0
26.7.2011 21:14

mp8

Re: Bungalov = drahé topení plynem nebo elektřinou.

Teplou vodu do radiátorů asi krb nevytápí. Primární je tam elektřina. Nepíšou že by tam byl krbový výměník.

komín u krbu buď nemá účinnost nebo tam musí být nucený odtah.

0/0
26.7.2011 21:27

Cenda22

Re: Bungalov = drahé topení plynem nebo elektřinou.

vzhledem k tomu, že je to dům na důchod - dožití, tak asi tuhá paliva nebou prioritou. Krb bude jen na večerní chvíle.

0/0
28.7.2011 8:33

Vaclav Hanus

Re: Bungalov = drahé topení plynem nebo elektřinou.

Jooo, pockejme si na pomer cen eletriky a plynu k vysi bezneho duchodu za cca 15 let....a pak si na toto tema opet popovidejme.

0/0
28.7.2011 8:55

sincos

Jak v noci v létě?

Přízemní dům kvůli stáří a schodům vypadá logicky, ale osobně bych s obavami usínal v přízemí při otevřeném okně. Zločinci si nevybírají mezi vsí a městem, člověk z ochranky, na kterou je napojen náš dům říkal, že je to jen otázka štěstí. Probudit se třeba s cizím, maskovaným chlapem v ložnici? Děkuji, nechci. Můj děda, co má 91 let, vyjde do našeho patra v pohodě. Pravda, není to úprk, ale jde to. Spíme klidněji v patře se zakódovaným přízemím.

0/0
26.7.2011 20:12

SIFL

Re: Jak v noci v létě?

;-D;-D;-D

0/0
26.7.2011 21:19

samuel05

Re: Jak v noci v létě?

nechapu, zlodej se jako na 1 poschodi uz nedostane?

0/0
26.7.2011 21:36

hermína

Re: Jak v noci v létě?

;-D

0/0
26.7.2011 22:18

sincos

Re: Jak v noci v létě?

Dostane, ale když vleze do přízemí, začne houkat siréna, což nás vzbudí a celkem rychle přijede ochranka, jsou za pár rohy.

0/0
27.7.2011 18:33

o vaše názory nestojíme

Re: Jak v noci v létě?

Pootevřenou ventilačku lze zabezpečit. Při správné orientaci ložnic není třeba v noci větrat ani v létě, stačí vyvětrat večer.

0/0
26.7.2011 22:58

sincos

Re: Jak v noci v létě?

I při správné orientaci ložnice si myslím, že se spí lépe při otevřeném okně. I když ventilačku zabezpečím, je to jednou otevřené okno a zloději jsou hodně šikovní... Se zavřeným oknem se zřejmě dobře spí v domě s rekuperací, či jak se ten systém využívání tepla a větrání jmenuje, nebo s klimatizací, to je možné a možná majitelům téhle techniky můžu závidět. Na to my, bohužel, zatím nemáme, jsme rádi, že normálně splácíme to, co jsme si mohli dovolit. Tohle všechno je věc názoru, jsem prostě ve spánku raději v prvním patře s ochrankou "za zadkem."

0/0
27.7.2011 18:40

Brundi

Dispozicne vcelku dobre

interier horsi, ale asi to odpovida vkusu starsich majitelu. Celkem by me zajimalo, kolik jim tedy vlastne je, jen pro zajimavost. Interier by napovidal spis vic, ale uz to, ze se vrhli do neceho takoveho, vcetne bazenu, svedci o velke odvaze a vitalite. Po letech stravenych v dome musi byt problem uz i zmena lokality, sousedu, zabehlych stereotypu ap. ani mladsim by se do toho nechtelo.

0/0
26.7.2011 14:44

o vaše názory nestojíme

Re: Dispozicne vcelku dobre

Nikde není psáno, že změnili místo - může to být za rohem od původního domu. A u některých sousedů je změna výhrou.

Obvykle se takováhle změna doporučuje udělat několik let před odchodem do důchodu, ale není to podmínka. Češi stěhování zbytečně dramatizují.

0/0
26.7.2011 17:50

mačica

Re: Dispozicne vcelku dobre

Nemohu souhlasit s větou, že "Češi stěhování zbytečně dramatizují." Sama bydlím ve velmi starém domě, který postupně s manželem svépomocí rekonstruujeme. Kamkoliv se v tomto domě podívám, všude vidím svou vlastní práci a energii do tohoto domu vloženou. Tak nějak s tím domem srůstáme a ten dům milujeme. I když to zní strašně pateticky. Oba dva máme také velice silné vazby na místní komunitu (vesnička 150 obyvatel) a velice nám záleží na výborných sousedských vztazích. Prostě nebereme dům jako konzumní věc, kterou odhodíš pokud tě přestane bavit. Raději budu dělat práci za méně peněz než bych se z našeho domu odstěhovala. A navíc, mí rodiče mají ke svému domu podobný vztah jako my s manželem k našemu. Moc ráda se do domu svého dětství vracím, protože to místo je plné vzpomínek. Nejsme sice finančně zrovna za vodou, ale svým způsobem jsme opravdu bohatí.

0/0
26.7.2011 18:23

o vaše názory nestojíme

Re: Dispozicne vcelku dobre

Vám se bude hodně těžko umírat.

0/0
26.7.2011 19:10

Arsene Lupin-Wenger

Re: Dispozicne vcelku dobre

Mě ne, já mám stejný traktor jako pan Franc. :-)

0/0
26.7.2011 19:14

Brundi

Re: Dispozicne vcelku dobre

Za rohem to samozrejme byt muze, ale uplne se mi nezda, ze by v lokalite, kde jim v puvodnim dome odrostly deti, byly hned nadosah takovehle stavebni parcely. Stehovani neni az takove drama, stehujete-li se do hotoveho, ale postavit si na "stara kolena" barak z gruntu, je docela zahul.

0/0
26.7.2011 18:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.