Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se žije rodině v kvádru: po rozpacích přišlo nadšení a spokojenost

Dům na předměstí se od svých sousedů výrazně liší lapidárním pravoúhlým konceptem a důsledně úsporným vzhledem. Navenek střídmá až minimalistická stavba poskytuje velmi pohodlné bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brblovka

Fuuuuuuuuuuj!

Velenosti, jdu blejt...

0/0
3.7.2011 7:23

wotomtoje.

Líbí se mi kritici z této diskuze ...

A půlka jich bydlí v paneláku! ;-)

0/0
2.7.2011 17:21

Lenka S.

Re: Líbí se mi kritici z této diskuze ...

..a ?

0/0
5.7.2011 10:43

Anahir

Trochu

mi to připomnělo dnešní výrobní haly. Ale vnitřek je pěkný.

0/0
2.7.2011 10:42

Mik8

další chladná krychlička

Další z krychlí ala psí čumák, kterými nás v této rubrice neúnavně bombardují a jaké si pořizují lidé, co chtějí být děsně in. Chudáci sousedi.

0/0
1.7.2011 23:28

error404_is_back

Re: další chladná krychlička

Máš pravdu, předsedo! Jak to nemá zlatý lišty ve voknech a aspoň jednu věžičku, tak to stojí za pytel ;-D

+1/0
2.7.2011 13:09

černej oes

Re: další chladná krychlička

Také něco balustrád by se hodilo....... Zlaté podnikatelské baroko, to je přece krása.

0/0
3.7.2011 11:58

jozko skocdopole

Hrůza, hrůzouci !

Tak snad ani zadarmo. Vzdyt me boli oci, jenom se na to divam. Brrrr!

0/0
1.7.2011 20:27

Posel z Liptákova II.

Re: Hrůza, hrůzouci !

no, není to žádný výstřelek současné architektury, ale špatný to vysloveně není. Taková přísná konzervativní architektura, na nic si to nehraje, neexhibuje, prostě lapidární, relativně vkusný dům R^

0/0
1.7.2011 20:30

Mik8

Re: Hrůza, hrůzouci !

Tím zastánci podobných staveb vždy argumentují - kterak si na nic nehrají a jak neexhibují. Opak je pravdou, když to jako v tomto případě vůbec nerespektuje okolí a vrazí se to mezi domky se sedlovou střechou.

0/0
1.7.2011 23:38

Kuk na strejdu

Hrůza

Náš architekt tvrdí: ploché střechy jsou dvojího typu: do kterých už teče a do kterých téct bude. Praxe má habaděj, takže mu to věřím. Nejvíc mě pobavilo, jak rodina dostala naprostý opak toho, co požadovala, aby po měsíci zjistila, že je to přesně to, co chtěli. Kdyby jim architekt udělal minichobotnici z Letné, určitě by se v tom našli taky. Ale když se jim to líbí... (pokud si to tedy jen nenamlouvají)

+1/0
1.7.2011 20:09

Posel z Liptákova II.

Re: Hrůza

vyměňte architekta, je vidět, že nemá buď žádné zkušenosti a cintá anebo má zkušenosti jen z dob výdobytků socialistické společnosti, kdy se na střechy lepily jen oxidované asfaltové pásy ;-)

0/0
1.7.2011 20:21

l.g

Re: Hrůza

Architekt má pravdu náčelníku. Plochá střecha = zadělat si na průšvih. Teorie izolatérských firem versus všudypřítomná praxe dává panu architektovi za pravdu.

Dobře udělaná plochá střecha vyžaduje dokonalou součinnost několika profesí kdy každá z firem musí velmi přesně vědět, co dělá (to je dnes téměř nerealizovatelný požadavek). Její skladba je natolik složitá a nákladná, že klasická sedlová střecha vás vyjde pomalu levněji. A především sebemenší šlendrián v provedení má fatální následky.

0/0
2.7.2011 11:13

wrah

Re: Hrůza

Dá se udělat plochá střecha, do které neteče. Ale je to velmi pracné a vyžaduje to více vrstev materiálu na sobě. Zjednodušeně řečeno: udělá se 3* stejná střecha na sobě, pokaždé se izolace pěkně posvařují, natřou dalším hydroizolačním nátěrem, prosypou vrstvičkou písku, nebo něčeho podobného atd atd. Největším průšvihem je, když lidé plochou střechu osadí a nedojde jim, že jediným příliš hlubokým kopnutím motyčkou mohou spáchat škodu v řádu desetitisíců KČ. A špatné svary izolací se mohou projevit třeba po osmi letech, když do nich začnou zarůstat kořeny stromků. A opět, stojí to neskutečné peníze. Zas na druhou stranu, kdo nezažil, jak se neuvěřitelně pročistí ovzduší okolo domku, když v parném létě nalijete na střešní zahrádku pár litrů vody...

0/0
1.7.2011 20:21

Posel z Liptákova II.

Re: Hrůza

myslím, že největší jistota je v dnešní době PVC izolace. Kvalitně udělaná vydrží déle bez údržby než dřevěný krov se skládanou krytinou ;-)

0/0
1.7.2011 20:24

l.g

Re: Hrůza

Takhle jednoduché to zdaleka není. Sedlová střecha je konstrukce prověřená staletími a dobře provedená s odolnou krytinou a klempířinou v mědi vás rozhodně přežije. PVC se svařuje sotva 15 let a nikdo netuší, co udělají sváry za dalších 20let. Navíc řešíte napojení odtoků dešťové vody, prostupy hromosvodu, antény a.p. což jsou přesně ta místa, kde dochází k poruchám.

0/0
2.7.2011 11:23

Mik8

Re: Hrůza

Teď už se jim to líbit musí, když za to dali jistě nemalý obnos.

0/0
1.7.2011 23:32

Pro Forma

Klasika

Chtěli klasický dům se sedlovou střechou, dostali kvádr... Architekta, kterej nerespektuje přání klientů, vyhodit...

0/0
1.7.2011 19:54

Posel z Liptákova II.

Re: Klasika

A oni jsou povinni jeho projekt přijmout? Pokud architekt přijde s lepším řešením, než je přání klienta a přesvědčí ho o výhodách jeho řešení, domluví se na pokračování projektu, tak proč by ho vyhazovali??? 8-o

0/0
1.7.2011 20:22

Sibyla01

Re: Klasika

Když on jim tak sugestivně naznačí, že přece nejsou maloměstští zaprdění Čecháčci/Moraváčci, aby trvali na banální, trapné, nemoderní sedlové střeše, lidi jejich úrovně přece musí mít něco, co se bude fotografovat do magazínů a co jim bude každý závidět. A boháči jsou u nás (většinou) strašně nejistí, ještě se nestačili esteticky zorientovat. Tak dostanou tescosklad za trojnásobnou cenu a v něm povinnou výbavu všech projektů: plastové židle, akcidenční žlutou a ovšem bazén.

+4/0
2.7.2011 7:40

Santal

Ani omylem

Ve staré zástavbě vyčnívá - přestavěné skladiště? Být to větší, tak na to můžou napsat "Tesco".:-P

+3/0
1.7.2011 19:26

chrobaktruhlik

místo

fotek / a plků/ bych uvítal půdorysy

0/0
1.7.2011 17:18

Dvořák pravdu nesnáší

Fuj

:-/

+1/0
1.7.2011 15:03

l.g

Architekti

Už jsem se s tím párkrát setkal, ale zde je to extrém. Proč nemá dům žádná okna na sever? To je nějaké přiblblé dogma architektů, že okno je od toho, aby jím do domu svítilo slunce? Výsledek je, že má pak každý na oknech žaluzie nebo rolety.

Přitom severní okna jsou jednoduchý a téměř ideální způsob, jak dosáhnout v našich zeměpisných šířkách rovnoměrného a stabilního osvětlení interieru v podstatě za každého počasí.

+1/0
1.7.2011 12:42

hermína

Re: Architekti

souhlas, do pracovny s počítačem ideál. a překvapivě dobře se tam daří rostlinám

0/0
1.7.2011 12:47

SoloBaron

Re: Architekti

hele jak z fotek poznas kde je sever?

0/0
1.7.2011 14:02

Karelnik

Re: Architekti

přece podle lišejníků, nechodil jsi do skauta? ;-D

+1/0
1.7.2011 14:10

Patrik33

Re: Architekti

Jo, podle lišejníků to jde bezpečně, ale také z textu článku ;-D

0/0
1.7.2011 14:33

l.g

Re: Architekti

Možná si stačí pořádně přečíst článek...

0/0
1.7.2011 20:27

wrah

Re: Architekti

Na sever je příjezd a ulice. Osobně sice do pracovny s počítačem prefefuji část přírodního světla, ale okno na východ/západ by toto mělo splnit dostatečně a klid na práci je též hodně důležitý. Pokud se totiž prací na počítači živíte, tak zjistíte, že hluk dokáže až neskutečně rušit a i sluchátka na uších nejsou ideální. Jednak trochu ruší byť i oblíbená hudba, dvak se pod nimi potí uši. Což se opět nezdá, ale dost ruší od práce.

0/0
1.7.2011 20:14

Sibyla01

Re: Architekti

Souhlasím, severní světlo vyhledávají malíři - apoň ti dřívější, kteří malovali podle modelu - nezkresluje barvy, je vyrovnané a příjemné. Taky nechápu domy, kde je jedna stěna bez oken.

0/0
2.7.2011 7:43

Klement a Denisa

tu zlutou nemusim

jinak dum dle meho gusta

0/0
1.7.2011 12:32

tuana

anketa

kdo by v tom chtěl bydlet - dejte R^

kdo by do toho nikdy nešel bydlet - dejteRv

0/0
1.7.2011 12:26

Mrs. Robinson

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 13:30

mačica

Re: anketa

Rv

0/0
1.7.2011 13:32

Lachenauerin

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 13:53

murphy

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 14:05

nocenka

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 15:03

Dvořák pravdu nesnáší

Re: anketa

Rv

0/0
1.7.2011 15:04

vasek001

Re: anketa

Rv

0/0
1.7.2011 15:20

hlista

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 15:34

spatřil jsem kometu

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 15:52

Anavi

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 15:56

2200

Re: anketa

Rv

0/0
1.7.2011 17:28

Chrochtadlo

Re: anketa

R^

0/0
1.7.2011 18:03

Pro Forma

Re: anketa

Rv

0/0
1.7.2011 19:52

cyankáli v šampaňském

Re: anketa

za vlastní peníze Rv zadarmo R^

0/0
1.7.2011 19:56

jozko skocdopole

Re: anketa

RvRv

0/0
1.7.2011 20:31

Mik8

Re: anketa

Rv A taky bych to nechtěl mít v sousedství a muset se na to dívat.

0/0
1.7.2011 23:21

Elik.7

Re: anketa

Rv

0/0
3.7.2011 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.