Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři lidé v minibytě: jistí to sklopný stůl a nábytek na kolečkách

Zařídit na 17,5 metrech čtverečních obývák, kuchyni a jídelnu pro čtyřčlennou rodinu je problém, zejména když chybí nápady i finance. I proto se mladá rodina obrátila s prosbou o pomoc na designéry z televizní show.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fixaman

fx

Tahle diskuze přesně ukazuje dnešní společnost.. Hlavně si udržet vysoký životní standard.. No a když někomu stačí málo ale vykompenzuje si to radostí, kterou mu přináší děti, hned je to pro ostatní nepochopitelné, jelikož většina lidí si dnes raději pořídí dítě jen jedno, aby si mohlo koupit velký byt a jezdit na drahé dovolené.. Názory níže, že 3plus1 je tak akorát pro pár, to je opravdu jak z jiného světa ;-D

0/0
23.3.2011 2:47

kachne123

Já tomu asi nerozumím..

.. a rozumět nechci. Ty průhledný plastový židle a ta abstraktní citronková stěna... Pořád to vypadá malý, protože pro 4 lidi to prostě je malý, a kromě podlahy nechápu, co se na tom zlepšilo :-/

 

0/0
18.3.2011 12:06

sem-a-tam

Zajímalo by mně kolik si developer účtuje za tuto

králíkárnu !!! Jinak mám dotaz na redakci, proč čtyřčlenné rodině TV Prima koupila jen 3 židle ke stolu ??? ;-D;-D;-D;-D

0/0
13.3.2011 9:47

drsnobill

To tedy nevím

kdyby takovéto kajuty stavěly komunisté,co by na to řekl pravdoláska.

0/0
12.3.2011 23:11

aswe2

to ten balkon

zazdili? Je tam strasna tam i kdyz je roznuto a bila kuchynska linka opticky zvetsuje cely prostor. Ja bych tam sam citil uzkost :( Ale asi to je tim, ze jsem rozmazleny a porad sam bydlim v 71m2. Na druhou stranu porad mam "tlustou tv" a vyhovuje ;)

0/0
12.3.2011 12:53

hlava-mapa

Budeme jak v Indii!

Oslavujeme bydleni 4 lidi na 17m2!!!

Ukazka ceskeho standartu - zivotni urovne!

KDE DOMOV MUJ....8-o

VUBEC SE NEDIVIM, ZE NAS V ZAPADNI EVROPE TAK NEMAJ RADI!

Jsme stale bliz a bliz svetove spodiny - to je slavy!!! [>-]

0/0
12.3.2011 5:32

old fashioned Vince VIII.

Re: Budeme jak v Indii!

R^

0/0
12.3.2011 7:47

picoda

Re: Budeme jak v Indii!

R^;-D:-/:-/

0/0
12.3.2011 10:32

Venus_7

Re: Budeme jak v Indii!

Ale no tak... není to tak dávno, kdy tu byl oslavný článek na nějaký "byt" kdesi v zahraničí o velikosti asi 15 m2. A nebylo to  v Indii, nýbrž v západní Evropě (myslím).

0/0
12.3.2011 15:15

Venus_7

Re: Budeme jak v Indii!

Tak to byl Seattle a 17 metrů (CELÝ BYT).... http://bydleni.idnes.cz/byt-ma-17-metru-ctverecnich-zarizoval-ho-sedm-let-ted-ma-dokonaly-klenot-1m1-/dum_osobnosti.asp?c=A110210_182723_dum_osobnosti_web

0/0
12.3.2011 15:18

Venus_7

Re: Budeme jak v Indii!

to bydlení je na 48 metrech. :-P

Jinak já se jich nezastávám, bydlet bych v tom nemohla (pokud bych nemusela), ale i v západní Evropě existují malé byty, ve kterých žijí rodiny.

0/0
12.3.2011 15:21

old fashioned Vince VIII.

typická socko-rodinka:

vysoko do žlabu, žerou z akvaria hadry na podlahu, ale TV na primu a novu je širší než delší;-D;-D

0/0
11.3.2011 22:35

mire

Re: typická socko-rodinka:

a na těch integrovaných mini-reproduktorů v telce si českou superstar hodně užijou

0/0
14.3.2011 0:24

comme il faut

Haha, skládací stůl

http://www.youtube.com/watch?v=-hAQxBSH63g

0/0
11.3.2011 20:58

picoda

Re: Haha, skládací stůl

Ty zidle ke stolu jsou priserne RvRvRvRvRv

0/0
12.3.2011 5:18

comme il faut

Re: Haha, skládací stůl

Představte si, když do nich usedne korpulentnější dáma v kraťasech - to je podívaná nevídaná neslýchaná.

0/0
12.3.2011 6:06

Lanolin

Ten svetr si nesvlíkej

Také jste jistě viděli tento roztomilý kousek "bolševické" kinematografie (mě se to líbilo a líbí) a tohle mi to připomnělo. Hráli tam opravdoví herci a každá scéna (byť nejstřelenější) vypadala stokrát věrohodněji než dnešní umělci v kouzelných a uchvacujících nekonečných seriálech, kde hrají jak začínající ochotníci v malé vesničce.

0/0
11.3.2011 20:47

IvaZik

Re: Ten svetr si nesvlíkej

to byla původně divadelní hra a až teprve potom podle ní natočili film. Jenže na rozdíl od téhle úpravy, jak v divadelní hře, tak ve filmu měli vymyšlené úložné prostory. Tady jakjakékoliv skříně nebo něco, kam se dají uložit nezbytné věci naprosto chybí.

0/0
11.3.2011 21:01

Lenka S.

Hezké to sice je..

..ale jakmile odjedou fotografové, a z poliček si vezmou všechny mísy, vázičky ,obrázky a svíčky jejich místo zaplní stejné hnusné krabice s harampádím které tam byli předtím.. taky bych tipla, že se na úložiště okamžitě změní i "podhled" a bude po vzdušnosti..Nevím jestli se mi to zdá,anebo je opravdu móda nedát do pokoje žádný pořádný úložný prostor-asi v rámci "nezaplácávání" pokoje..jelikož každý kdo doma tráví aspoň nějaký čas se po chvilce do minipoliček a jedné komodky nevejde a začne si prostor přidávat svépomocí prostřednictvím různých krabic a pod, přijde mi to vyhýbání sa jedné skříni navíc kontraproduktivní:-/

0/0
11.3.2011 16:59

minio

Re: Hezké to sice je..

No podle mě je tam úložných prostor tak akorát. Myslím, že je zbytečné cpát do obýváku velké skříně, pokud se dá udělat pořádná vestavěná v chodbě nebo jinde v bytě, kde nebude moc překážet. Pak už stačí v každém pokoji jenom něco malého.

0/0
11.3.2011 18:29

Lenka S.

Re: Hezké to sice je..

Samozřejmě souhlasím, že obývák se nemá rovnat sestava monstrózných skříní..Jen mi opavdu přijde, že pro 4 člennou rodinu v 2kk toho není nikdy dost..třeba konkrétně místo toho "obrkřesla" by se jim hodilo třeba nějaké s úložným prostorem..Případ, kdy je dostatek místa na chodbě a pod. je určitě ideální, nicméně případy kdy tahle možnost k dispozici není a přesto se ostatní pokoje za každou cenu zařídí tímhle stylem taky jsou a po pár měsících se prvotní efekt rychle vytratí a nahradí ho binec..tolik moje zkušenost:-)

0/0
11.3.2011 19:45

comme il faut

Re: Hezké to sice je..

Kde vidíte úložné prostory?

0/0
11.3.2011 20:13

ppeppe

Nechápu

Proč si někdo kupuje krcálek v novostavbě, když chce děti a nemá na přádný byt?

0/0
11.3.2011 16:31

old fashioned Vince VIII.

Re: Nechápu

protože na půjčku;-D;-D;-D

0/0
11.3.2011 22:30

hlava-mapa

Re: Nechápu

Neboj - budem tam vsichni! Za chvili nebudem mit vubec na nic! Rv

0/0
12.3.2011 5:37

Wabo

Re: Nechápu

Hádejte, do kolika m2 na osobu se narodila naprostá většina "Husákových dětí", než jejich rodiče získali nárok na vlastní byt! (Kdyby neměli děti, získali by v řadě měst nárok nanejvýš na ubytovnu.)  To ani nemluvím o generaci jejich rodičů a prarodičů. Jasně, čekáme pokrok, ale to neznamená, že se na tom prostoru nedá žít a vychovat děti. Mám mnohem větší sympatie k lidem, kteří si nežijí nad poměry, než k těm, co si musí hrát na hogo fogo, a pak jejich nesplacené úvěry zaplatíme bankám všichni.

A nedělejte si iluze, takhle bydlí v Západní Evropě mnoho mladých rodin a ydaleka nejde o socky. O Japonsku ani nemluvím.

0/0
19.3.2011 16:30

Lam0r

extrém

Bože, v takovejch podmínkách dneska ještě někdo žije ? Bydlím s přítelkyní ve 3+1 a je to pro dva akorát. 2+kk a 4 lidi 8-o8-o

0/0
11.3.2011 15:26

Lam0r

Re: extrém

a ještě na úvěr 8-o Tomu se říká pořádně si podělat život.

0/0
11.3.2011 15:36

Profesionalka

Re: extrém

Kde žijete? Některé rodiny jsou rády i za to málo co mají.  Až budete mít děti, tak poznáte, co je živit 4 krky. Každý nevydělává 30tisíc měsíčně, aby si mohl vzít hypotéku na 3+1 :-P Z průměrného platu si můžete dovolit max. 2+kk a to ještě nemáte jistotu, že vám banka dá hypotéku.

0/0
11.3.2011 20:00

Lam0r

Re: extrém

Každý ne. Slušný příjem mají jenom ti, co se snaží, to je pravda. Jinak až budu plánovat děti, tak samo počítám s rodinným domem, do 3+1 bych rodinu nedával, tam je to dobrý tak pro ty 2 dospělý. No a když z platu nemám na hypotéku, tak si jí snad neberu a jdu do adekvátně velkého nájmu, ne? Z průměrného platu (18 čistá) si splácet hypo na průměrný byt (+-2,5 mega-15tis hypo) dovolit nemůžete, to je přeci jasné.

0/0
12.3.2011 17:35

Profesionalka

Re: extrém

Snažit se můžete jak chcete, je velká poptávka a malá nabídka, což plno zaměstnavatelů využívá. V naší republice má každý třetí vysokou a tyto lidé běžně dělají za 18 hrubého !!!! Pokud takový člověk vyleze ze školy, tak nemá praxi a není o něj zájem, takže musí brát co je.

0/0
12.3.2011 18:34

Lam0r

Re: extrém

VŠ rozhodně každý třetí nemá, dle posledních výzkumů má VŠ stále jen 14% populace, což je sotva každý sedmý. A pokud člověk vyleze ze školy a stále nemá žádnou praxi, tak je to jen jeho problém, že ho potom nikdo nechce - může si za to sám, měl už na sobě při škole makat. Kdo se snažil, nabral x-let praxe už při škole a nástupák tak může být mnohem vyšší, jen se snažit ! V Česku bohužel patří k národnímu koloritu vymlouvat se na to, jak je trh nespravidlivý, kde jsem měl asi při škole nabrat praxi, atd. To jsou potom ti, co brečí, že musí dělat za 18 hrubého (pokud je vůbec někde vezmou) :-P

0/0
12.3.2011 19:17

politicky nekorektní trolejbus

Re: extrém

Ale potom si nepořizuju byt v novostavbě, ale spíš 3+1 v paneláku. ten když se zateplí, dají se plastový okna, vymlátí se to hnusný umakartový jádro dá se v tom celkem pohodlně bydlet. Časem si to byt opravím jak mám peníze...

nebo si byt nepřizuju vůbec a jdu do nájmu.

A mimochodem, 30 tisíc měsíčně, za to se fakt dá uživit 4členná rodina? To mám sám pro sebe když je špatný měsíc a je to minimum, abych poplatil to co musím, uživil auto a něco zainvestoval na stáří...

0/0
13.3.2011 11:06

Profesionalka

Re: extrém

Tomu se neříká podělat si život, ale realita !!!!!!!!!!

0/0
11.3.2011 20:01

Hroznej.puberťák

Re: extrém

Ano, podobná finanční negramotnost je opravdu každodenní realitou.

0/0
11.3.2011 21:38

Lam0r

Re: extrém

souhlas. Holej nerozum tohle. Chudáci děti ;-(Rv

0/0
12.3.2011 17:37

iwwi

hmm

koupí si takovou obří tv a nemají ani na stolek pod ní...co to je proboha za lidi? :O hlavně pokud mají mrňouse, jak málo stačí vrazit do té krabice a dítě i tv budou na kaši ;)

0/0
11.3.2011 13:48

skoda-lasky

Re: hmm

R^

0/0
11.3.2011 13:49

terezav

Re: hmm

no, taky teda nechápu priority této rodiny; jednak si koupili mrňavou novostavbu - není platit nájem pro trochu menší byt a až když budu mít něco ušetřeno, tak si vzít hypo na nějaký starší 3+1 na sídlišti, který zrekonstuuju podle sebe? Tohle nechápu.... a taky ta tv, je vidět, že na něčem opravdu nešetří, možná jsou hodně mladí a jsou hodně na prachy, težko říct

0/0
11.3.2011 13:58

Mr_Hankee

Re: hmm

Sice si taky nejsem úplně jistej, jak to mají s prachama, co je k tomu vedlo a proč si nenaplánovali život  malinko jinak, ale s tím, co je lepší, neviděl bych to tak jednoznačně.

1. počkej za 2-3 roky, bude velkej rozdíl platit topení v nezatepleném panelákovém bytě a novostavbě s menší plochou; on je to rozdíl i teď, ale až se zdraží topení... My třeba v novostavbě topíme, až když je míň jak minus 10. To nekecám.

2. rekonstrukce paneláku stojí prachy, fond oprav stojí prachy a kdo ví, jak dlouho bude stát ten panelák, i když obávám se, že dlouho a dlouho bude polykat peníze nejen z fondů oprav, ale i ze všelijakých státních fondů dotovaných daňovými poplatníky.

3. Ta TV - podívej se, kolik ty bedny dneska stojí, tobě to připadá jako drahá věc? Navíc s děckama toho ve volném čase zrovna mimo byt moc nenatrávíš, za kulturou nemáš moc nárok apod., jestli je to jediná "světská" radost...

4. v novostavbách bydlí lidi podobnýho věku a starostí, na sídlišti všechno možný

0/0
11.3.2011 19:06

Hroznej.puberťák

Re: hmm

1. nikdo ale neříká, že si mají koupit nezateplený. Zateplených je dnes na výběr mraky.

2. jako 1 - to vše se dá zjistit předem. Nadto "kvalita" většiny novostaveb je natolik šílená, že o to, jak co bude stát dlouho bych se mnohem víc obával u nich než u většiny paneláků.

3. nekomentuju, nemám TV, takže nemohu posoudit.

4. ano, kamarád se z novostavby se ztrátou stěhoval, když půlku novostavby koupili "novije růsskije".

0/0
11.3.2011 21:36

Mr_Hankee

Re: hmm

1. byt k rekonstrukci je pravděpodobně nezateplený (může, ale nemusí, to přiznávám)

2. a jak to zjistíš předem? Odděláš polystyrén nebo vatu a podíváš se, jak kvalitně jsou dělané spoje (které jsou tím zateplením zakryty a jsem zvědav, až zreznou, to se zas daňoví poplatníci plácnou přes kapsu). Krom toho, u novostaveb si taky můžeš zjistit, do čeho jdeš, narozdíl od většiny paneláků projektová dokumentace ještě existuje. Za komunistů se rozhodně líp jak teď nestavělo.

4. případ od případu. Podobné zkušenosti (ukrajinci) mám z paneláku. Ale byli lepší než příslušníci toho diskriminovaného etnika, kteří bydleli v sousedním baráku na sídlišti.

0/0
11.3.2011 23:06

Hroznej.puberťák

Re: hmm

Byt nemusí být úplně vybydlený, ale prostě jen ve standardním stavu, bude mít plastová okna, ale se zbytkem se moc nedělalo, možná tak ještě zděné jádro - takových je v zateplených a rekonstruovaných domech celkem dost.

A projektová dokumentace je sice strašně hezká, ale ty novostavby jsou domrvené díky její nedodržení a nedodržování technologických postupů. Takže ve výsledku k ničemu. Typicky - plísně, "zapomenutá" zvuková izolace (pod oblíbenou plovoučkou cosi chybí), nutnost výměny stoupaček po ani ne 10 letech už taky pár známých zažilo. Reklamace? Ha ha... Z toho, co vidím teď se teda za komunistů rozhodně líp stavělo, ale je v tuto chvíli irelevantní, každopádně u staršího baráku sice nezjistím konstrukční věci, ale rozhodně předem zjistím, jak dobře funguje společenství vlastníků a co všechno kdy na baráku dělalo a řešilo. A to je zpravidla podstatně cennější než nedodržená projektová dokumentace ošizené rychlokvašené slepeniny, kde majitele řešení průserů teprve čeká.

0/0
12.3.2011 23:52

skoda-lasky

Re: hmm

Nemluvě o tom, že většina novostaveb dnes nemá klasické vnitřní zdi, ale jen pitomý sádrokarton.

0/0
13.3.2011 21:39

schovanka

pořád dokola

        Byty,které tady máme snad obdivovat,jsou stále na jedno brdo,nevím ,čím to je,ale nějak se mě všechny články slévají do jednoho.Stále stejný styl,barvy,nábytek,dekorace--co se tak poohlédnout někde jinde?Je to strašná nuda,nebo je možné,že redaktorovi téhle rubriky se tento styl líbí a podle toho vybírá?Rv

0/0
11.3.2011 13:37

Dalšínickvpekle6

A co třeba

tenhle kvelb střelit , přidat to co tahle přeměna stála a koupit větší byt ?

0/0
11.3.2011 13:22

skoda-lasky

Re: A co třeba

Ta přeměna byla zadarmo -od sponzorů z televize.

0/0
11.3.2011 13:30

Lam0r

Re: A co třeba

vyhozený prachy za takovej krcál

0/0
11.3.2011 15:35

skoda-lasky

investice peněz

Nemají na slušný sporák ani na svítidlo do kuchyně, ale na televizi jako k... ano?8-o Proměna se mi celkem líbí, jen si nedovedu představit, jak se musí pracovat u počítače na té barové stoličce. Oceňuji tabuli na psaní vzkazů u kuch. linky, na druhou stranu ty plastové židle mi přijdou dost nepohodlné, jak už tu někdo psal.

0/0
11.3.2011 12:45

MirekK1

Re: investice peněz

A co teprve ty opruzeniny ;-D

0/0
11.3.2011 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.