Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chtěli velký obývací pokoj. Postavili si ho na zahradě rodinného domu

Majitelé domku v Lublani toužili po velkém obývacím pokoji. Nechali si jej proto postavit na zahradě. Za netradičním nápadem stojí slovinské architektonické studio Bevk Perović Arhitekti. Stavbu o rozloze 240 metrů čtverečních pojmenovali Dům H.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rikki-tikki-taavi

psát se musí...

a) původní dům je opravdu nevzhledný. Doufám, že se v druhém plánu přistoupí k jeho přestavbě (okna, střecha). Ideální by v tomto případě bylo nafotit celou stavbu poté. Ale asi to bude zadáno jinému studiu nebo došly peníze.

b) je mi líto zahrady, protože mám radši kus trávníku než zastavenou plochu. Je hezké, že z obýváku mohu vyjít třemi východy a z každého ujít asi tak dva metry k plotu. Proti stavbě jako takové nic nemám (zajímavý tvar, beton mi nevadí), nicméně...oč lépe by stavba vypadala ve větším prostoru, ale co se dá dělat, majitelé nemají potřebně velký pozemek, ale chtějí moderní stavbu mermomocí, trochu mi to připomíná sousedy ve vedlejším boku, kteří si do průjezdu mezi rodinými domky dali kovaná vrata - kopii vrat do rozlehlých zámeckých zahrad v minulém století. Ti holt zase vyznávají romantiku. A dost možná o nich napíší v nějakém Classic Architecture Magazine. Protože psát se musí....

0/0
4.3.2011 11:46

calypsol

panelak

Pani architekti, takze uz jsou v mode zase panelaky? To je priroda sama, pekne postavime betonovou kostku, co na tom ze nam bude za 10 let vsude zatekat, proste jsou ted modni betonove obludy bez strechy, pres to nejde vlak. Aby nam tam v zime bylo teploucko tak to oplacame polystyrenem, dame plastove okna, ani zdibec tepla neprijde nazmar. A mame hotovy skvost, rozum zase jednou dostal na frak, at zijou trendy. Panum architektum doporucuju zajet se podivat do skanzenu v Roznove pod Radhostem. Tam se muzou podivat, jak se stavelo v dobach, kdy jeste vladl rozum a remeslo nebylo sposte slovo.:-/

0/0
3.3.2011 23:01

Astaroth

Re: panelak

Chtel jsem napsat samostatny prispevek, ale predesel jsi mne. Je to strasne, ze se i bori krasne historicke pamatky za ucelem vztyceni techto krabicovitych hruz. Pritom mezi architekty patri k bontonu neustale hanobeni stylu 90. let, ktery se naopak ve starych stylech vhodne inspiroval.

0/0
4.3.2011 10:52

Doktor Redaktor

Ježiš, to jsou kydy...

"Stavba z leštěného bílého betonu vypadá jako skála náhodně vhozená do přírody." ... "Monolitická stavba z těžké betonové konstrukce... se nad trávníkem doslova vznáší." "Pavilon velmi zajímavého tvaru..." Psáno pod vlivem marihuany nebo LSD?

0/0
3.3.2011 15:56

Astaroth

Re: Ježiš, to jsou kydy...

Oni takhle okecavaji kazdou novostavbu a pritom je to pokazde ruzna minimalisticka variace na panelak. To ty prvni vezaky z 70. let se aspon snazily mit nejaky zajimavy ci futuristicky tvar. Rv

0/0
4.3.2011 10:53

comme il faut

Dřív se na dvorku stavěly kadibudky, teď obýváky

Inu, pokrok nezastavíš.

0/0
2.3.2011 4:34

copy_BA

A to si len tak pristavali k cinzaku?

Alebo ta sediva budova za tym ma byt rodinny dom?!

0/0
1.3.2011 23:36

Pruitt Igoe

Re: A to si len tak pristavali k cinzaku?

Je to rodinný dům. A mimochodem se mi líbí jeho upravené fasády R^

0/0
2.3.2011 1:07

Pruitt Igoe

Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

...vždy posuzuje návrhy architekta podle toho, jak jim by se v tom prostoru žilo a jak oni by se v něm cítlili. Nějak jim ale nedochází, že architekt tento prostor nenavrhoval pro ně, ale pro majitele, který to tak bezpochyby chce. Takže prosím, nedívejte se na ty návrhy vlastní optikou a zkuste je hodnotit s odstupem a trochou objektivity ;-)

0/0
1.3.2011 21:16

papazian

Re: Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

Nenařizujte nám prosím, jaký úhel pohledu můžeme a nemůžeme. Vy se na to dívejte také podle Vašeho uvážení, ale netvrďte, že je to jediné možné vidění.

0/0
2.3.2011 9:46

Pruitt Igoe

Re: Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

já vám nic nenařizuju, berte to jako dobrou radu, jak se zbytečně neztrapňovat ;-)R^

0/0
2.3.2011 13:26

Ladineeek2

Re: Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

jak neztrapňovat? před kým? ;-D každýmu se líbí něco jiného a nikdo nemá právo mu to brát, to mi jediné přijde trapné ;-)

0/0
3.3.2011 13:08

Mýval

Re: Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

taky nevim proc bychom se tady na bydleni nemohli na domy ze sveho pohledu a dle svych pocitu. Me to prije zajimave, jak rozlicne stavby na lidi pusobi.. Tady nejsme na archiwebu..

0/0
2.3.2011 21:52

jirkas13

Re: Líbí se mi, jak většina zdejších diskutérů...

Tato diskuze je právě od toho, aby se nasbíralo co nejvíce právě subjektivních pohledů. Jedině z toho se dá usoudit, jestli architektonické řešení je přijatelné pro potencionální uživatele. Nafrněné mindráky architektů si prosím řešte v odborném tisku. S odstupem.

0/0
4.3.2011 11:26

Petrunka

:-/

Aneb jak zabít slušnou zahradu paskvilem z betonu co prý vypadá jako skála náhodně hozená.

0/0
1.3.2011 19:52

Doktor Redaktor

Re: :-/

R^

0/0
3.3.2011 15:58

aza_

no...

... jsem z toho rozpačitá. nápad zajímavý, ale nechtěla bych to tak

0/0
1.3.2011 19:37

666

Já nevim

obyvák je pro mne prostorem pro oddych, společné bydlení, ke sledování televize... Znamená to i pohodlně se dostat k ledničce pro něco dobrého, vybavit telefonát za dveřma, odskočit si na toaletu, když je potřeba. Člověk stárne, tak ať nemusím do budoucna mezi pokoji moc lítat. Prostor na obrázku je sice pěkný, ale pro mne by byl nepoužitelný.

0/0
1.3.2011 17:27

papazian

Re: Já nevim

A k tomu samé schody nahoru dolů... I tamní majitel časem zestárne, takže bude proklínat, že mu chybí bezbariérový přístup, že je to jen na efekt.

0/0
2.3.2011 9:47

meniskus

Re: Já nevim

No přesně nějak takhle jsem chtěla říct svůj názor.Opravdu nepraktické z praktických důvodů.Nehledě na to,že v zemích bývalé Jugoslávie mě vždycky ohromí to množství betonu.I ploty.

0/0
3.3.2011 14:42

Pruitt Igoe

Paráda!

palec nahoru R^

0/0
1.3.2011 16:55

Cikánek

Re: Paráda!

HNUS !

Palec dolů! Rv

0/0
2.3.2011 18:46

chudacek.blbecek

Sklo

No jako dobrý, moderní, ale i jednostranně průhledné sklo se prosvítí, takže stačí, aby si v někdo rozsvítil lampičku a má z obýváku výkladní skříň. Jednou jsem to takhle viděla, naproti velkému neprůhlednému oknu byla postavená televize, zrovna se tam dívali na porno :-)

0/0
1.3.2011 15:25

mire

Re: Sklo

taky jsem si přesně toto říkal. no ale každý člověk má jiné nároky na soukromí

0/0
3.3.2011 14:21

Třetí kolo u dvoukoláku

šílené :DD

vypadá to pěkně ale je to nefunkční, neumím si představit že si zimě budu chtít skočit do lednice pro pivo, nebo třeba jen na WC.8-o

0/0
1.3.2011 13:27

pomocný učitel Václav Poustka

Re: šílené :DD

A co s tím má zima společného? V létě to bude lepší?

0/0
1.3.2011 13:34

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: šílené :DD

ty neumis v zime chodit, nebo v cem je problem?

0/0
1.3.2011 13:53

gamaorionis

Re: šílené :DD

Asi jsi to nepochopil - je to propojené s tím domem. A ten krček je zastřešený.

0/0
1.3.2011 14:11

jindrich

Re: šílené :DD

žádný problém, pivo  za oknem "na sedmým schodu " je stejně nejlepší a odskočit si je možný do sněhu, a stejně to tak dělá většina chlapů, ... ale stavba je to minimalisticky nádherná a hlavně vůbec nepřipomíná všechny ty "krásné" prosklené čerpací stanice českých arch.studií vydávajících se za rodinné domy "osvícených" investorů.

0/0
1.3.2011 15:55

Mýval

Já se v tom nějak nedokážu

zorientovat.  Na jedné fotce to vypadá jako u paneláku, na tom nákresu jinak. Sakra, poraďte... Jinak smaotný obývák nebo místnost mimo dům proč ne. Jen by se mi nechtělo odbíhat na záchod a pod.. takže zdá se mi mírně nepraktické pro moji povahu...

0/0
1.3.2011 12:59

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Já se v tom nějak nedokážu

Jedná se, podle mého názoru o 3 podlažní dům s několika bytovýma jednotkama. Přístvba je pak provedena k jedné z nich. Poloha na mapě: http://maps.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl  Zde potom stránky architektů: http://www.bevkperovic.com/?id=1,0,4,385

0/0
1.3.2011 13:05

Mýval

Re: Já se v tom nějak nedokážu

díky za odkazy... ty mapsy takhle nefungujou. Nevadí.

Za mě stejně ne - prostě mi to dohromady neštimuje 

0/0
1.3.2011 14:26

POMOCNA STRAZ CENZ0RA

...

Domeček působí organicky ... 8-o

0/0
1.3.2011 12:08

Lavra

Re: ...

Pravda, lepší by bylo, kdyby působil orgasmicky... Ale to možná i na partnerku majitele bude :-)

0/0
1.3.2011 13:39

Adlytolk

Jako odpočívárna dobré,

ale asi bych to nenazývala obývákem..... V momentě, kdy musím vyjít z domu např. do zimy nebo deště, není to obývák. Spíš super zašívárna.....

0/0
1.3.2011 10:56

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Jako odpočívárna dobré,

Jak to myslíte s tím deštěm a zimou? V tom přístavlku se topí, a myslím, že do něj neprší.

0/0
1.3.2011 11:05

mlčanlivý boban

Re: Jako odpočívárna dobré,

Myslela tým podľa mňa, že keď chce do toho obýváku prejsť napríklad z kuchyne, musí skrátka von, trebárs aj na ten dážď.... 8-o

0/0
1.3.2011 12:00

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Jako odpočívárna dobré,

Já na půdoryse jasně vidím průchod, ale mohu se mýlit.

0/0
1.3.2011 12:05

mlčanlivý boban

Re: Jako odpočívárna dobré,

Je to blbo nafotené, nie je to z fotiek zrejmé, či ide o samostatnú budovu alebo je to prepojené. Ak je to prepojené, není o čem debatovat. Pôdorys ukazuje prepojenie, vedľajšia štúdia vypadá jak samostatný objekt....

0/0
1.3.2011 12:15

kocka007

Re: Jako odpočívárna dobré,

Nafocene je to dobre - ten volny prostor mezi domem a pristavkem je zakresleny i v planku. Propojeni je az za nim (cili na druhe strane domu).

0/0
1.3.2011 12:17

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Jako odpočívárna dobré,

Nevím kterou druhou stranu máte na mysli. Propojení je v užší části objektu a je jednoznačně patrné z plánku i z jedné z fotografií z exterieru. Na jedné fotce zevnitř je vidět schodiště spojující přístavbu se stávající částí.

0/0
1.3.2011 12:30

kocka007

Re: Jako odpočívárna dobré,

Mne je jasne, ze jsou oba objekty (dum i pristavek) propojeny vnitrnim schodistem, na planku je to jasne videt. Volny prostor mezi obema objekty v jedne casti je (to je videt i na fotkach), propojeni je uprostred severni steny domu (orientaci na svetove strany beru podle polohy planku, protoze nikde neni zakreslena, tak at je jasne, kterou stenu myslim).

"Druhou stranou" jsem myslela to, ze chodba propojujici pristavek a dum je umistena dale od celni strany domu hned na prvni fotografii v albu. Tam to totiz vypada tak, ze oba objekty spojene nejsou, na coz narazeli diskutujici prede mnou.

0/0
1.3.2011 12:53

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Jako odpočívárna dobré,

Ano, to je pravda.

0/0
1.3.2011 12:56

MirekK1

Re: Jako odpočívárna dobré,

V článku se píše:

Samostatný obývací pokoj se zalomenou střechou je ke stávajícímu rodinnému domu připojen zastřešeným schodištěm.

;-)

0/0
1.3.2011 14:51

kocka007

Re: Jako odpočívárna dobré,

Ja tedy v planku vidim, ze obyvak je propojeny s jidelnou a kuchyni vnitrnimi schody, nikoliv venkovnimi. Takze poznamku s povetrnostnimi vlivy pri ceste do obyvaku vubec nechapu...

0/0
1.3.2011 12:15

papazian

Re: Jako odpočívárna dobré,

Prostě zimní zahrada, trucovna. Obývací pokoj, který není propojen s dalšími místnostmi v domě není nikdy obývákem. Je to prostě nějaká místnost, která něco předstírá, ale ve skutečnosti není. Pro obývák potřebuji mít i zázemí, nejne WC, ale třeba v blízkosti kuchyni, abych si sem mohl naservírovat dobré jídlo a vychlazené pití. To mám pro vše lítat venkem po schodech dolů nahoru a pak zase dolů nahoru za deště, zimě či horku? Jako skleník možná dobré, ale jinak nepraktické po všech stránkách.

0/0
2.3.2011 9:50

já George XVII

čeká mě něco podobného

čeká mne něco podobného. Do stávajících 3+1 100m2 se nevejdu a chci velký obývák. Takže mě čeká výstavba něčeho podobného. Škoda, že tu není cenová kalkulace. Na kolik ta hrubá stavba mohla vyjít? 

0/0
1.3.2011 10:48

jurneff

Re: čeká mě něco podobného

Budeš stavět na trávníku před panelákem?

0/0
1.3.2011 13:32

já George XVII

Re: čeká mě něco podobného

ne, ke svému RD. Zahradu mám dost velkou(1200m2) na to, abych tu přístavbu měl kam dát.

0/0
1.3.2011 13:34

papazian

Zajímavé to jistě je, ale

spíše než o obývacím pokoji bych hovořil o klubovně a za další mi zde chybí bezbariérový přístup, samé schody nahoru dolů. Také zahrada se tímto přílepkem značně zmenšila, kde má místo na gril, letní kuchyni, záhony fazolí a salátů, jak to mají rádi ve Slovinsku? Myslím si, že tato hmota značně narušila funkčnost a celistvost zahrady, tedy zeleně, kterou se projekt tolik chlubí.

Jako lepší kůlna  jistě zajímavé řešení, určitě je to architektonicky na výši, ale pro praktické žití již méně. Zateplení, resp. topení bude podle mne dost drahé, možná na zimu zde bude kytkám jako v zimní zahradě... Ale vážně - nehodnotí se bytová architektura také podle toho, zda je to k žití?

0/0
1.3.2011 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.