Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Squat, ateliéry, demolice. Co bude s nákladovým nádražím na Žižkově?

Bezcenná budova určená k demolici. Nebo také cenná kulturní památka. Nákladové nádraží Žižkov bojuje o přežití. Zda se funkcionalistická budova ze 30. let skutečně stane kulturní památkou, definitivně rozhodne ministr kultury Jiří Besser. České dráhy jsou proti, jinak se obrátí na soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doktor Redaktor

Nebo ten Pražský hrad

Tzv. "odborníci na achitekturu" to chválí, ale prosím vás - je to staré, chátrá to, nic to nevynáší, bydlí tam jeden člověk a ten prej ani neplatí nájemné... Buldozery by to srovnaly, nějaký developer by namaloval krásné multifunkční centrum, parky, vodotrysky... no, pak by postavil jednoduchou lacinou krabici a rychle by to střelil,  jako na Karláku, byly by z toho prachy, stavbaři by měli co dělat a národní hospodářství by si libovalo.

0/0
17.2.2011 14:16

p555

nac rezidencni ctvrt?

naproti pprez ulici, za budovami posty, se postavilo nekolik ohyzdnych

krabic - a stoji tam prazdne... vecer tmave, prez den vlaje

transparent: byty na prodej...

0/0
14.2.2011 14:14

mnbmnbmnb

Vážené ministerstvo kultury!

Chcete opravdu chránit tuto "památku", když už nyní nemáte korunu na ty současné? Protože vyhlášení něčeho za kulturní památku je zásadním omezením majitele nakládat svobodně se svým majetkem, měl by být postup následující:

1) Při vyhlášení objektu Památkou se Ministerstvo kultury dohodne s majitelem a smluvní formou se zaváže, kolik bude do objektu pravidelně investovat.

2) V případě nedodržení je to důvod k ukončení smlouvy, neboli objekt přestává být památkou.

0/0
14.2.2011 9:31

Don Hemenex

Ovčanské sdružení

Jen mě zaujala jedna věc: Občanské sdružení protestuje proti zbourání, ale když se ta budova nezbourá, bude nutné investovat do jejího zachování stovky milionů korun. Je hezké, že se tak mocně protestuje, ale chybí mi tam ta druhá strana mince - aby dané sdružení a jeho sympatizanti také sdělili, jak hodlají tuto rujnu dále udržovat při životě, aby tam nežil kde kdo a hlavně aby to tam někoho v průběhu příštích let nezabilo. Jestli tam hodlá pan Sekyra stavět kdo ví co, je mi jedno, jen mě zajímá, jak tedy hodlají protestující dále postupovat. Nebo to zase "zaplatí stát" tedy my všichni? Děkuji, bez toho bych se obešel.[>-]

0/0
13.2.2011 21:44

stefi_ul

Re: Ovčanské sdružení

No podle nich je to prece jednoduchy... jen SE TO OPRAVI a BUDE TO KRASNY... Zapomeli jen na takovy ty malinkaty kulatoucky penizky, ktery by se do toho musely nacpat a nekolikanasobek by pak stala pravidelna udrzba...

Ten uzasny architektonicky skvost za to stoji, to je jasny.

Nekdo dole vzpomel neco o Tesnovu. Tesnovskyho nadrazi je skoda, ale tohle se s tim prece neda srovnat. Navic je proste uz pryc a nikdo s tim nic nenadela. Tohle je sice rozsahly objekt a mozna nekdy hezky vypadal,ale to co je tam ted je k nicemu a o nicem.

0/0
13.2.2011 22:41

mnbmnbmnb

Re: Ovčanské sdružení

Ano, přesně tak. Uvědomte si prosím, že všichni tito mladí, alternativní a multikulturní lidé /takoví současní svazáci/ jsou povzneseni nad něco tak nízkého, jako jsou peníze. Zdroje u přece jsou! A u zeleného soudruha Stropnického se tomu vůbec nedivte, ten si stejně jako jeho tatínek v životě nevydělal korunu, to jejich tajtrlíkování platíme všichni ze svých daní !

0/0
14.2.2011 9:21

dodo125

Re: Ovčanské sdružení

Nejsem multikulturní, alternativní, přesto bych budovu zanechal. Jedná se o ojedinělý unikát. Peníze nerostou na stromech, právě proto bych byl pro komerční využití původní budovy. Chybějící okna nejsou překážkou (komu chybí v Tescu, Globusu, outletovému krámu ve štěrboholech?) Skladovací prostory jsou rozsáhlé, nebyl by problém vytvořit nákupní galerii, která by si na provoz vydělala (lepší, než stavět montovaná monstra). Výdělečné využití je, ale sekyra by pak nemohl sázet moderní "paneláky" plné garsonek, kde se vše rozbíjí po uplynutí záruční doby (podle dané věci záruka 2-3 roky). Jsem majitelem podobné ptákoviny a opravdu si nevymýšlím. Chce to jen upravit podnikatelský záměr a najmout architekta jako Architekta......

0/0
15.4.2011 0:34

ppeppe

To by mě zajímalo,

jestli tam potom nechají ty "krásný" baráky na Olšanský po Telecomu. Nebo to bude taky památka?

0/0
13.2.2011 21:04

unbreakable debater vol.17

Re: To by mě zajímalo,

Pokud budou budoucí architekti a památkáři stále stejně vygumovaní, tak se památkové ochrany dočkáme i u hypermarketů. ;-D

0/0
13.2.2011 21:31

AAA3

Re: To by mě zajímalo,

nebo panelaku na Jizaku, ne? neni to funkcionalismus jak vysity?

0/0
13.2.2011 22:25

p555

Re: To by mě zajímalo,

neni

0/0
14.2.2011 14:11

Inkvizitor Johny

Navrhuji...

Navrhuji odstřel všeho a odvezení nebezpečných konstrukcí. Pak znaturalizovat...vysadit stromy, zajistit zdroj vody a nechat být.

0/0
13.2.2011 18:09

unbreakable debater vol.17

Re: Navrhuji...

Dělat z brownfieldů parky nemá smysl, protože náklady na sanaci ekologické zátěže bývalého provozu jsou prostě příliš vysoké. O takové místa ať se starají developeři za své. Jinak nechápu, proč by zrovna na Žižkově mělo být tolik parků? Vždyť hned za rohem je Parukářka, Vítkov, Židovské pece, Pražačka, Malešický park a dva hřbitovy.

0/0
13.2.2011 20:57

Irtebergen

A co Těšnov

Hodnotná architektura a místo je už pryč - nádraží Těšnov.  A teď budeme zachraňovat něco tak nesmyslného.

Jiná otázka je jaký architektonický skvost tam potom vyroste. Přimlouvám se za park, staveb a někdy hodně hrůzných je v Praze už dost.

0/0
13.2.2011 15:20

varak

pise se rok 2025

Ropy je nedostatek, benzin a naftu na pridel dostavaji jen policejni, hasicke a zachranarske slozky. A dosla nafta, do centra Prahy jezdi elektricke vlaky a zasobuji obcany. Nakladova nadrazi se obnovuji. Postavene dalnice a silnice jsou temer prazdna. Je to opravdu nerealne??

0/0
13.2.2011 15:03

tulipaan

Re: pise se rok 2025

dlouho mě nic tak nepobavilo, jako tento výkřik ze tmy : )

dneska už vám elektromobil zrychlí z nuly na sto pod pět vteřin, pane.. LSD aneb Logicky Si domysli, v čem se buem prohánět  za patnáct dvacet let, kdy bude ropy ještě habaděj .)

0/0
13.2.2011 15:17

nikas123

Re: pise se rok 2025

jiste ano ;-D;-D;-D;-D.

Ropa dochazi a jedni z nejbohatsich lidi sveta, kteri jeji zdroje ovladali si nechaji vyschnout potoky penez. Opravdu neprejdou na jine zdroje energie, ktere muzou ropne produkty plne nahradit.

To jste me mily pane moc pobavil vasi vidinou sveta ;-D;-DR^

0/0
13.2.2011 19:22

tulipaan

Prý "uznávaný historik"..

I průměrně inteligentní bytosti je hned na první pohled jasné, že tento vskutku ohyzdný objekt nemá a ani nemůže mít nějakou historickou hodnotu, ikdyby byl postaven v roce nebreč. Srovnávat ho s budovou bývalého nádraží v Paříži, nyní Musée d''Orsay (http://www.musee-orsay.fr/), může snad jen opravdový neználek!!

Ikdyby do toho napumpovali miliardy na potřebnou rekonstrukci, jak jinak, než z peněz daňových poplatníků, tak to nikdy nebude mít takový efekt a využití, jako plánovaný developerský projekt.

Fakt jeníkov toto...

0/0
13.2.2011 14:44

pefben2

Re: Prý "uznávaný historik"..

Á, pán je odborník na architekturu! ;-D

Developerský projekt s jakoukoliv estetickou hodnotou jsem už dlouhodlouho neviděl! :-PRv

0/0
13.2.2011 18:56

tulipaan

Re: Prý "uznávaný historik"..

vskutku netuším, kde žiješ šefiku, ale zajímavých novostaveb znám docela dost .)

srovnávat toto monstrum, na které čumím denně při cestě z a do práce, se zmíněným nádražím v paříží, může skutečně jen trubka. jestli si říká "uznávaný historik", pak ano, jsem odborník na architekturu .)

0/0
15.2.2011 20:41

Depresivní Robot Marvin

Jsem pro rezidenční čtvrť

Rezidenční čtvrť by mi tam vůbec nevadila. Hlavně aby bylo nákladové nádraží už pryč a nejezdily tam kamiony. Ta budova je ošklivá a nebude mi vadit, když zmizí. Park by tam podlě mě byl až zbytečný. Hned vedle jsou Židovské pece a Žižkov má i jinak parků docela dost. Naopak, spíš škodí, že je tam prázdný prostor a mezi Žižkovem a zbytkem světa vzniká docela velká proluka (Nákladové nádraží + hřbitovy). Kažodpádně je spíš nereálné, že by byla poptávka po 5000 bytech (to tak odpovídá 15 000 lidí). Naproti přes ulici stojí Central Park Praha, což je velký krach, protože se to nepodařilo rozprodat. A je to mnohem menší. Na druhou stranu nechápu, proč by to měl dostat Sekyra bez výběrového řízení.

0/0
13.2.2011 14:38

p555

Re: Jsem pro rezidenční čtvrť

a nac...? naproti, za budovami posty, se postavilo nekolik ohyzdnych krabic - a stoji tam prazdne... vecer tmave, prez den vlaje transparent: byty na prodej...

0/0
14.2.2011 14:14

czx

Re: Jsem pro rezidenční čtvrť

Vážení, kdo blízko bydlí, jako já, tak musí změnu vítat! Je to tam ohyzdné! Pokud jste někdo koukali do plánů kolem územního řízení, tak tam poblíž bude metro a tak by MHD to by stačili k tramvajkám. Vůbec nechápu kde by se vzali peníze na zásadní změnu, kdyby to měl řešit stát - při např. zachování stávajících staveb????! Raději budu, když tam bude žít o pár lidiček více. Jinak srovnávat Central Park s Nákladovým nádražím - tedy předpokládaným projektem tam, nelze - v Central Parku stojí jeden velký byt až 50 milionů, to asi není nic pro "běžného" člověka. Á propos, tvrdí, že je tam už prodáno cca1/3, což při takových cenách je až s podivem:-) A obecně ve městě by měli žít lidi a ten projekt vůbec nevypadá zle právě pro ně! Tak doufejme, že se tam něco k lepšímu změní ať už panem Sekyrou a nebo jiným developerem. Jinak si myslím, že už dneska se nebudou developeři snažit stavět tak, aby cena metru čtv. přesáhla 50 tis. za metr, jinak je to podle mne prostě na naše podmínky až moc!

0/0
21.2.2011 16:28

Fare.l

žižkov

Zajímal by mě názor residentů. Pokud by se tam postavily luxusní byty, nevěřím, že všichni budou využívat MHD. Zahustilo by se to automobily. Ideální by bylo dostavět MO, který povede 1,5 odtud, ale to je ve hvězdách (minimálně 10-15 let)

0/0
13.2.2011 12:03

Dusan321

Re: žižkov

Automobilova doprava zrovna v tom miste neni tak hrozna, uzka mista jsou jinde, kolem NN Zizkov to docela jede. Spise by se musela upravit hromadna doprava, protoze cele okoli obsluhuje par tramvaji, ktere pri planovane velikosti cele nove ctvrti bude potreba pomerne masivne posilit.

0/0
13.2.2011 13:18

hermína

Re: žižkov

Na druhou stranu je naděje, že 15 tisíc bohatších lidí nebude dojíždět auty do centra z okrajových částí Prahy a satelitů. Sice to zahustí v pátek při výjezdu ven, ale v týdnu se ulehčí dopravě do centra.

0/0
13.2.2011 15:28

Fare.l

Re: žižkov

Z okrajových částí by nejezdili přece po Olšanské, ne? Tudíž by se to zhoršilo i ve všední dny.

0/0
13.2.2011 18:18

AAA3

Lukes navrhuje, Lukes si predstavuje...

... ale Lukes to platit nebude, ze...

0/0
13.2.2011 10:48

odborar

Jak chcete prosazovat náklady na koleje z kamionů bez

nákladových nádraží a ramp? :-/ To pak budou skládat kontejnery na hlavním? :-/

0/0
13.2.2011 10:23

AAA3

Re: Jak chcete prosazovat náklady na koleje z kamionů bez

to se jako budou kamiony prekladat na zeleznici a zpet v centru mesta? nechtel bys je treba prekladat rovnou na hlavaku?

0/0
13.2.2011 10:49

unbreakable debater vol.17

Re: Jak chcete prosazovat náklady na koleje z kamionů bez

Kontejnerový terminál je v Uhřiněvsi. ;-)

0/0
13.2.2011 11:30

Don_Alex

Re: Jak chcete prosazovat náklady na koleje z kamionů bez

a od řeho je terminál v Uhříněvsi, Lovosicích, Mělníku, Nýřanech... jaký je důvod mít kontejnerový překladiště v centru Prahy? Už takhle je pražský uzel přetížený, takže každý nákladní vlak který do něj nebude muset zajet je dobrý... Navíc překládat se musí na něcoú z něčeho, takže zase těžká nákladní doprava ve městě... zkus trošku přemýšlet..

0/0
13.2.2011 12:14

AAA3

Re: Jak chcete prosazovat náklady na koleje z kamionů bez

to bys chtel po odborari moc

0/0
13.2.2011 12:30

Lukaso1

Proc se nevyuziva

Spise nechapu dnesni pohled na tuto vec. Proc neni snaha nadrazi vyuzivat? Asi ne uplne plnokapacitne, ale proc se nedela vse pro to, aby ty stovky kaminonu denne, ktere vozi naklad, nahradilo par vlaku, ktere naklad dovezou po kolejich skoro az do centra Prahy, resp. do sirsiho centra? Vzdyt tam zazemi bylo, sklady atd. Bytu je vsude spousta, park je sice hezka vec, ale v okoli je parku hodne a dalsi tak velky nikdo nezacvaka....

0/0
13.2.2011 10:10

Damik

Re: Proc se nevyuziva

ono se toho do centra zas tolik nevozí, továrny a obchodní centra se už dávno přesunuly na periferie. Pro těch pár vlaků by stačilo překladiště ve Vršovicích.

0/0
13.2.2011 10:23

unbreakable debater vol.17

Re: Proc se nevyuziva

Tohle nádraží bylo zařízeno na vykládku skříňových vagonů, které se dnes už nepoužívají. Prakticky veškerá doprava zboží, krom sypkých a kapalných materiálů, se provádí v kontejnerech. Na to není Žižkov zařízen a i kdyby byl, tak by se zřejmě tamním nelíbilo, kdyby odtamtud proudily kamiony s naloženými kontejnery.

0/0
13.2.2011 11:34

vi_ze

Pan Lukeš

Rozhodně fandím myšlence pana Lukeše. Dokážu si představit, že by na nákladovém nádraží bylo to, co by se dalo nazvat slovem "alternativní". Chápu, že zkorumpovaná radnice je zamázlá "investory", ale Žižkov je přece specifická čtvrť, která by si koncept pana Lukeše zasloužila.

0/0
13.2.2011 10:01

Damik

Re: Pan Lukeš

by mě zajímalo, kdo to "alternativní" bude platit.

0/0
13.2.2011 10:09

AAA3

Re: Pan Lukeš

no pan Lukes urcite ne.

0/0
13.2.2011 10:52

monty darty

Re: Pan Lukeš

Velmi prosím pokud možno nepoužívat slovo "alternativní", a ještě takhle před obědem. Většině lidí se z něho totiž dělá špatně. A kupodivu jsou to hlavně lidé, kteří se neštítí práce, nežijí ve squatech, prostě taková nudná skupina lidí bez fantazie...

0/0
13.2.2011 10:35

chilli81

Re: Pan Lukeš

kazdy developer investuje do projektu s realnymi zaklady, to jest adekvatni uzemni plan ci dokonce uzemni rozhodnuti. objekty, pozemky, ktere tyto zaklady nemaji, investori casto nechteji. Vsichni, co uz sve uplatky dostali a utratili je, se nyni musi velmi snazit, aby sveho "slibu" dostali a projekt byl pro sekyru schvalen. verime, ze je pan ministr neuplatny a bude jednat dle sveho cisteho svedomi . zizkovsky vysilac je na v pruvodcich moderni architektury spolecne s tancicim domem tak proc ne dalsi projekt na zizkove? Central group stavil Central park u posty na Olsanske, sliboval bydleni pro stovky lidi, tento projekt je pres ulici tohoto planovaneho a bytu zatim moc neprodali, ale tento planovany projekt by byl jiste za lidovejsi finance, ze pane sekyro?

0/0
13.2.2011 10:36

dondon

Re: Pan Lukeš

Naprosto výstižné R^R^R^

0/0
13.2.2011 12:30

Dusan321

Re: Pan Lukeš

Ale vy nerozumite o cem to je. To neni o tom jestli zbourat a nebo zrekonstruovat. Naklady na rekonstrukci by byly tak velike a komercni vyuzitelnost i zrekonstruovaneho nadrazi tak mala, ze hodnota nemovitosti v teto variante je proste zaporna. Takze varianta je bud sbourat a nebo ponechat pomalu se rozpadajici sklady pro pomerance Vietnamcu kombinovane s nocleharnou pro bezdomovce a skryse nakradeneho lupu z okoli.

0/0
13.2.2011 13:15

chilli81

Re: Pan Lukeš

asi jste odbornik, co si to uz na 20 let spocital dopredu nez napsal tento vyrok, ze? ze vam stalo za to se kvuli diskuzi tak namahat a takove vysledky si zpracovavat ;-)

0/0
13.2.2011 16:17

Damik

Orsay

Porovnání s Orsay hodně kulhá. Orsay je přímo v centru paříže hned u Louvru, takže není divu že je teď hojně navštěvované.  Je to krásná secesní budova z 19.století a ne funkcionalistické betonové monstrum.  Dalo by se víceméně porovnat s Masaryčkou.

0/0
13.2.2011 9:57

Mik8

nechránit vše za každou cenu

Jsem pro přísnou památkovou ochranu hodnotných objektů, ale tohle je přesně případ, kdy ochrana na místě není. To, že se ozve nějaké povykující sdružení s šašky jako je Stropnický, které ten objekt ze svého rozhodně neopraví, by nemělo vést k tomu, že tam bude strašit zchátralé monstrum dalších sto let místo bytů.

0/0
13.2.2011 7:44

littlelioncz

Re: nechránit vše za každou cenu

Možná kdyby se ti "šašci" tam zašli podívat, zjistili by, že není o co stát. To že je něco staré neznamená, že je to zajímavé, hezké a že je potřeba to chránit.

Osobně nejsem fanouškem megalomanských developerských projektů, ale v tomhle případě by to místu mohlo jen a jen pomoct...

0/0
13.2.2011 7:48

Damik

Re: nechránit vše za každou cenu

přesně tak. Když se podíváte na tu alternativu od občanského sdružení, bude vám jasné, že nic takového tam žádný soukromý investor nikdy stavět nebude.  Méně bytů za více peněz, to se na to radši vykašlou a nechají to jak je to teď.

0/0
13.2.2011 10:00

kulischek

Re: nechránit vše za každou cenu

jasne, vsude postavime byty, uz tak v prelidnene zastavbe, at je nas tam a aut jeste vic...

0/0
13.2.2011 9:57

Fare.l

Re: nechránit vše za každou cenu

A co takhle park, to se tu snad ještě nestalo:D

0/0
13.2.2011 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.