Diskuze

Manželé v malém bytě našli řešení. Z lodžie vybudují další místnost

Čtenářka si neví rady se zařízením bytu 2+1. Žije v něm se svým manželem a do budoucna plánují i děti. Svých 52 metrů čtverečních chtějí co nejlépe využít. Proto se rozhodli zrušit lodžii, zasklít ji plastovými okny a vybudovat v ní pracovnu, případně ložnici. Ze současné ložnice bude dětský pokoj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

salinka

25. 1. 2011 9:53
novostavba

Na jednu stranu není špatné řešení předělat lodžii v obytný prostor, ale... Proč si tedy kupuju malý byt, který časem bude logicky navyhovovat? Proč? Není lepší ho prodat a koupit velký i s balkonem?? 8-o 

Ad návrhy. Proč umělec, co tvořil návrhy, nevyboural balkonové dveře, okno a zeď? Jáky to tam má význam? Stavební povolení je potřeba tak jako tak. A do úzké chodby patří rozhodně posuvné dveře, jinak budou uživatelé nešťastní. Vlastní zkušenost.

Celkový dojem - rozpačitý.:-/

0 0
možnosti

adviser

25. 1. 2011 18:35
Re: novostavba

.... Proč umělec, co tvořil návrhy, nevyboural balkonové dveře, okno a zeď? Jáky to tam má význam? ....

No o tom převážně je diskuze na třech stránkách. Je to obvodová zeď baráku a tu nelze zbourat jen proto, že někdo navrhl udělat další obytný prostor za ní.

S úzkým tunelem z chodby do obývákokuchyně souhlas, ale to je folklór zdejší návrhářky.

0 0
možnosti

Miko+

23. 1. 2011 0:44
Tak trochu proti zákonu

Nepřijde mi to chytré, ložnice není přímo větraná ani dostatečně osluněná. Tím nesplňuje požadavky vyhlášky o obecných technických požadavcích na výstavbu.

A pokud je pod a nad lodžií opět lodžie, tak těch požadavků bude porušeno víc, třeba ten o ochraně energie

(pochybuju že dají na podlahu i trop 20 cm izolace, co by pak zbylo...)

Nejsem architekt ale inteligentní, a uplně nečekané řešení ja následující:

Přestěhovat se do většího

0 0
možnosti

hermína

21. 1. 2011 14:58
tenhle neměl nikdo postavit

a nikdo kupovat.

Opravdu je koupelna větší než kuchyň? Opravdu se z předsíně chodí do bytu přes ložnici? Nebo ten plánek okótoval úplný truhlík?

A dneska už to teda neprodají. Leda daleko pod splacenou cenou (kupní+hypo).

0 0
možnosti

Venus_7

21. 1. 2011 16:23
Re: tenhle neměl nikdo postavit

A dle první varianty je koupelna dokonce větší než ložnice/dětský pokoj!!! Celkově je to neskutečný paskvil, jedině to prodat. Rv

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

21. 1. 2011 13:28
Novostavba

Tohle je problém výstavby posledních 10 let a hypotečního bůmu. Lidi si brali hypotéky na malé byty, kterým spadla cena a ještě jsou nedostačující pro budoucí rodinu. To je takový úpis ďáblu.

0 0
možnosti

Scarlett from Scottland

21. 1. 2011 13:48
Re: Novostavba

cena určitě nespadla jen u malých bytů, ale buď u všech a nebo spíš u velkých. Nebo  možná podle krajů, ale myslím, že všeobecně je stále větší zájem o menší byty než o větší a cenový rozdíl mezi nimi není až tak markantní. Nebo alespoň JČ.

0 0
možnosti

jidany

21. 1. 2011 11:34
ložnice přestane být obytnou místností

touhle úpravou rázem přestane být ložnice (nebo co tam vznikne) obytnou místností - každá obytná místnost musí být přímo větraná a osvětlená, což zasklením lodgie plastovými (a hlavně těsnícími) okny, rázem přestane platit a účel místnosti se okamžitě dostane do rozporu s OTP (= obecně technické požadavky na výstavbu, což je závazná vyhláška)!

stejně se tím mohou dostat do rozporu s požadavky na osvětlení a oslunění dané místnosti.... rovněž vyhláška + příslušná ČSN;

je sice pravda, že podle nového stavebního zákona se většina úprav v bytě (pokud není zasahováno do nosných konstrukcí nebo se nemění vzhled domu atd.) nemusí už ani ohlašovat, to ale vlastníka nezbavuje povinnosti dodržovat příslušné normy a předpisy;

0 0
možnosti

Peťulák2

21. 1. 2011 11:42
Re: ložnice přestane být obytnou místností

Kdo jste? Předpisy asi znáte, ale lodGie vidím poprvé :)

0 0
možnosti

la.sicak

21. 1. 2011 11:21
Hmm

bud to udelaji nacerno, nebo ten byt prestane byt bytem. Takovato uprava zpusobi, ze prestane splnovat pozadavky na osluneni, osvetleni a take vetrani. Clovek se opravdu nestaci divit.

0 0
možnosti

mikookim

21. 1. 2011 11:23
Re: Hmm

co konkretne zpusobi omezeni osluneni osvetleni a vetrani?

0 0
možnosti

hrcprcsalala

21. 1. 2011 11:07
Úplně ujetý

A nebylo by ve skutečnosti podstatně lepší ten byt prodat, přidat statisíce ušetřené na Kachnu, stavební úpravy a nový nábytek, a pořídit si skutečný byt pro rodinu, byť horší kvality?! 8-o Podle fotek původního stavu (nejsou-li vycucané z prstu) je to evidentně buď novostavba nebo dům po rekonstrukci. Je úplně absurdní představa, že stavbení úřad i vlastník domu(vlastníci ostatních bytů budou souhlasit se zprzněním domu přilepením další místnosti na místo lodžie. Já osobně bych nesouhlasil a udělal bych vše pro to, aby tato sorta obyvatel z domu co nejrychleji zmizela a neničila hodnotu mého bytu. Rv

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

21. 1. 2011 11:09
Re: Úplně ujetý

Naprostý souhlas R^!

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

21. 1. 2011 10:46
2+1 s 52m2 pro 4člennou rodinu???

No, když majitelé chtějí...

0 0
možnosti

skoda-lasky

21. 1. 2011 10:44
2+1 s dětmi

2+1 s dětmi nelze imho řešit jinak, než že děti budou mít pokoj a rodiče budou spát na rozkládacím gauči v obýváku.

0 0
možnosti

Anna Rakouská

21. 1. 2011 12:53
Re: 2+1 s dětmi

A navíc je to vlastně 1+1, jelikořž jde asi o novostavbu, tak 2+kk. Kdo ví, možná , že navíc nemají a mít nebudou. Mne tedy nejcvíc fascinuje veliká koupelna a pidiložnička, ale pro jedno děcko, no bydlelo takto hodně lidí a lepší to sotva bude.

0 0
možnosti

Scarlett from Scottland

21. 1. 2011 9:13
sice dobrý nápad

zase další prostor, ale zase bych se asi lodžie úplně nevzdávala...... zasklít ano, ale s možností kdykoliv otevřít..... takže asi ne jako místnost....

0 0
možnosti

skoda-lasky

21. 1. 2011 10:36
Re: sice dobrý nápad

Nevím, jestli by tam nebyla příliš velká zima na opravdové bydlení.

0 0
možnosti