Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Devět triků pro malou kuchyň. Víme, jak ji zařídit, aby se do ní vešlo vše

Největší chybou při rekonstrukci kuchyně je okopírovat stávající dispozici s jejími přednostmi i nevýhodami. Nejobtížnější bývá řešení malé kuchyně. Proto přinášíme některé praktické tipy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Poslední pokus

"No, pokud si fakt, že má 2,2kW plotýnka uvaří 1l vody rychleji než 2,3kW konvice, vykládáš jako můj omyl, pak prosím... "

--

Žádám autora tohoto citátu, aby vysvětlil, jak je uvedený fakt možný, když varné konvice mají stejnou či lepší izolaci, než hrnec. Sázka 100:1, že to nedokáže.;-D

0/0
5.1.2011 12:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Hm, prohráls. Bylo vysvětleno.

.

"varné konvice mají stejnou či lepší izolaci, než hrnec" - ;-D;-D;-D

0/0
5.1.2011 13:01

Deleter

Re: Poslední pokus

Věděl jsem, že na to nemáš, abys to vysvětlil. Protože fyzikální blbosti vysvětlit nejdou.

Plastová konvice pochopitelně má lepší izolaci, než kovový hrnec, co ti na tom přijde tak veselé?

0/0
5.1.2011 13:12

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Pokud tak rychle zapomínáš, přečti si mé dnešní příspěvky (a dělej si výpisky, kdybys během čtení opět zapomněl).

"Plastová konvice pochopitelně má lepší izolaci, než kovový hrnec, co ti na tom přijde tak veselé?" - já se žádné větě o plastové konvici a kovovém hrnci nesměju. Zase máš tu svou fata morgánu?

.

;-D;-D;-D

0/0
5.1.2011 13:15

Deleter

Re: Poslední pokus

Nemám, jenom vidím, že prostě nejsi schopen vysvětlit ten úkaz, o kterém píšeš. Já vím proč - jednak protože na to nemáš dostatek mentálních schopností a erudice, druhak proto, že je to naprostá blbost.

Voda v konvici o příkonu 2,3kW bude vařit dřív, než voda v hrnci na indukční plotýnce o příkonu 2,2kW. Zkus prokázat něco jiného. ;-D

0/0
5.1.2011 13:43

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Hm, už se cyklíš. Dokola se domáháš zodpovězení zodpovězeného. Nudíš.

0/0
5.1.2011 13:50

Deleter

Re: Poslední pokus

Dej link, kde je ta tvá odpověď. Jestli se na to zmůžeš ovšem, zatím ti to moc nejde.;-D

0/0
5.1.2011 13:59

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Opět, viz výše.

Zbav se pocitu, že ti budu vše dokola opakovat. Je marný.

0/0
5.1.2011 14:08

Deleter

Re: Poslední pokus

Mně to stačí jednou, kromě blábolů o uhlí a uranu jsi ze sebe nevypotil vůbec nic.;-D

0/0
5.1.2011 15:15

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Vida, pár hodinek tvé píle a začínáš být na dobré cestě k pochopení tak zapeklité věci ;-D.

Popros nějakého ochotného dospělého ve tvém okolí, ať ti vysvětlí, co ta slova takto seřazená znamenají, když i tohle pro tebe bylo nesrozumitelné.

.

A zkus jej pak poprosit i o vysvětlení toho pro tebe záhadného perpetua mobile s připojením 380V varné desky na 230V rozvody...;-D.

0/0
5.1.2011 15:24

Deleter

Re: Poslední pokus

Uhelné i jaderné elektrárny znám poměrně dobře, jejich technologii, provedení a řízení znám.

Ve varné konvici je topná spirála (tu vynecháme), nebo topné dno, které je ohříváno přímým průchodem elektrického proudu ze sítě a to ohřívá vodu. Kromě toho také ohřívá dno konvice, které je na povrchu plastové a tudíž tepelně málo vodivé, ztráty jsou malé.

Při indukčním ohřevu zahřívá vodu v hrnci zejména dno, které je ohříváno vířivými proudy, které jsou v něm inudukovány indukční varnou deskou. Kromě hrnce se zahřívá elektronika desky, která musí být chlazena a ztráty jsou proto větší.

Z toho logicky a neodvratně vyplývá, že stejný objem vody se za jinak shodných podmínek ve 2.3kW konvici přivede k varu rychleji, jak na indukční plotýnce o 2.2kW.

Velmi silně pochybuji, že je na typovém štítku tvé Siemens indukční desky uvedeno napětí 380V, protože tam velmi pravděpodobně je uvedeno 400V, což je jádro tvé erudiční insuficience.

0/0
5.1.2011 20:06

Deleter

Re: Poslední pokus

Dávat do souvislosti s různými napěťovými hladinami perpetuum mobile je dalším důkazem velmi nízké fyzikální zdatnosti.

0/0
5.1.2011 20:07

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

Krom topné spirály jsi toho vynechal povícero. "Náhodou". Ono by ti to totiž zásadním způsobem nabouralo manipulaci.... ;-D.

"Velmi silně pochybuji, že je na typovém štítku tvé Siemens indukční desky uvedeno napětí 380V" - o tom klidně velmi silně pochybuj. Nic takového tu o typovém štítku nikdo totiž nenapsal...

.

A jak jsi myslel to, že "já už dnes na tebe nemám nervy."? Nebo už netušíš už ani to, žes to sám napsal?

;-D;-D;-DRv

0/0
5.1.2011 20:42

Deleter

Re: Poslední pokus

Tak copak jsem vynechal, Cimrmane, hmm? Nevíš, neznáš, protože jsi nekonečně mimo.

Stejně mimo jsi se svou deskou Siemens, protože prostě na 380V není ;-D

0/0
5.1.2011 22:06

Deleter

Re: Poslední pokus

P.S. máš na to celou noc, ber to jako domácí úkol, já už dnes na tebe nemám nervy. Připomínáš mi jednu učnici, co se na maturitu z matematiky připravovala tak, že se všechno naučila zpaměti, včetně příkladů. No tak ty jsi na tom zhruba stejně.;-D

0/0
5.1.2011 14:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Poslední pokus

"já už dnes na tebe nemám nervy." - Zase jsi zapomněl, cos sám napsal...;-D;-D;-D.

0/0
5.1.2011 15:25

rewaquo

hm, tak mě by tedy z těchto rad nepomohlo asi nic..

mám kuchyň, ve staré zástavbě, která dřív bývala balkonem. Rozměr 1,5m na 2,3m. na proti dveřím je přes celou stěnu do 3m výšky okno, takže linka je rozdělena po stranách. Horní skříňky nemohou mít ani ten 1,5, protože by se pak nedalo otevřít okno. Trouba je cca 30cm od dřezu - jinak se prostě nevejde. Stěží se vejde mikrovlnka, topinkovač máme postavený na zemi....Takže teď designéři raďte. Jasně, že se tam dá uvařit, zajímalo by mě, jak by mi s tímto "neprostorem" poradili oni skvělí dizajnéři...myslím, že vyobrazená kuchyň je oproti té naší velice prostorná (PS:obývák s kuchyní nespojím, jsou přes dlouhou chodbu, leda snad se záchodem :D)

0/0
4.1.2011 16:56

hermína

Re: hm, tak mě by tedy z těchto rad nepomohlo asi nic..

babička v létě dávala remosku na verandu ;)

0/0
4.1.2011 17:10

Nahlas se ti směju 2

Re: hm, tak mě by tedy z těchto rad nepomohlo asi nic..

Neznám důvody, které tě vedly k pořízení takového bytu, ale ze svého pohledu bych se nesnažil o nemožné a šel bych bydlet jinam - tedy pokud neexistuje něco subjektivního, co tě na místě drží a co je důležitější než nevyhovující kuchyň. Pokud ano, pak nezbývá než se s takovou kuchyní smířit.

0/0
4.1.2011 17:29

Deleter

Mno,

a) spojení místností: ještě jsem nezažil, že by se puchy při vaření, zvlášť pro víc lidí (tj. větší objem jídla) nešířily do obývací části. Možná by pomohla lepší vzduchařina, ale hospodoský odtah 3x2 metry je poněkud neestetický a kdoví, jestli by pomohl.

b) výklopné horní skříňky: kromě toho, že lze otevřít dvě sousední, aniž by do sebe narážely úchytkami (což neplatí v případě zapuštěné úchytky či bezúchtkového provedení dvíře) netuším, jaká je výhoda. Podstatně dražší kování a pro menší postavy komplikace při manipulaci.

0/0
4.1.2011 14:24

hermína

je to výčet čeho se vyvarovat ?

alespoň něco mi tak připadá. Spojte kuchyň s obývákem.. Metry se nenafouknou a užitnost obou místností klesne.

Hlavně mám pocit, že mnoho lidíchce nacpat do maličkého bytu kuchyň plnou nádobí, přístrojů a zázraků. Ve zdejších proměnách ještě stůl pro 6-8 osob do bytu 2+1. Mám-li malý byt, bude se mi v něm líp bydlet, když se tomu přizpůsobím. Vykašlu se na velké sady nádobí, 8 speciálních strojů (supermixér, pekárna, waflovač, lis na ovoce....), téměř nepoužívané verky (forma na beránka, mlýnek na mák...) a celkem si vaření zlehčím a usnadním.

Naopak dobrá je myčka, šetří místo na kterém by leželo nadělané nádobí a umožní zmenšit dřez a okapávací plochu. Jo a hodně místa ušetří, když se vykašlete na třídění odpadu, ale psst, to se nesmí říkat. ;-D

0/0
4.1.2011 13:16

Nahlas se ti směju 2

Re: je to výčet čeho se vyvarovat ?

"Metry se nenafouknou a užitnost obou místností klesne." - tohle pro některé interiéry platí, pro jiné iteriéry to neplatí. Navíc rozhodující není jen půdorys a velikost bytu, ale i provoz a zvyky majitelů.

0/0
4.1.2011 13:25

Danela xxx

Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

My teda máme dvouplotýnkový vařič, ale musím říct, že mi všechno déle trvá. Jsme dva a čtyřplotýnka by se hodila. Přemýšlela jsem i nad indukcí. Tady jsem našla nějaké info http://www.living.cz/elektronika--bila-technika/vybirame-varnou-desku/2685  Nemáte s tím někdo zkušenosti? Opravdu to rychle vaří?

0/0
4.1.2011 11:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Indukci lze jedině doporučit. Má výhody plynu (okamžitá reakce, vysoká hřejivost) i elektřiny (plošné působení tepla, absence otevřeného plamene, absence té divné mastnoty z plynu, možnosti automatické regulace časovačem, snadná údržba...).

.

Litr vody indukce uvede do varu rychleji než rychlovarná konvice a celkový komfort vaření je s indukcí IMO nejlepší. Jen potřebuješ nádobí s feromagnetickým dnem (=udrží se na něm magnet).

0/0
4.1.2011 12:26

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Jasně, proto všichni profi kuchaři jak v restauracích, tak v pořadech v bedně z jakéhosi zvrhlého důvodu vaří na plynu. ;-D

0/0
4.1.2011 12:44

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Ano. A podle stejné logiky je naprostý nesmysl, aby si rodina pro ježdění na víkendy na chatu kupovala kombík, když všechna závodní silniční auta jsou sedany/hatchbacky...

.

Ale díky za názor.

0/0
4.1.2011 12:50

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Tak tomu srovnání, přiznám se, nerozumím. Auta mají různý účel, tady se prostě jenom vaří. Kde je rozdíl?

0/0
4.1.2011 14:26

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

V odlišných požadavcích a kriteriích uživatelů. Pokud nerozumíš, nech to plavat.

0/0
4.1.2011 14:31

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

No vidíš, tak co tady každýmu vykládáš, že indukce je pro ně to nejlepší, když pak připustíš, že to záleží individuálně? Nejlepší pro mě je kombinace indukce-plyn, co si o tom myslíš ty je mi ale úplně fuk. ;-D

0/0
5.1.2011 8:43

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

"každýmu vykládáš, že indukce je pro ně to nejlepší" - tohle jsem nikde nenapsal, zas jen tvůj výmysl, abys měl s čím polemizovat...;-D.

0/0
5.1.2011 9:18

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

"vaření je s indukcí IMO nejlepší"

0/0
5.1.2011 10:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Někde si vygoogli, co znamení IMO. A pak se někoho dospělého zeptej, jaký je významový rozdíl mezi "podle mne je to lepší" a "je to pro vás to nejlepší".

.

Tvá planá urputnost přicházející pokaždé vniveč je zábavná ;-).

0/0
5.1.2011 10:34

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Aha, pán je světák. Když tam nenapíšeš IMO, tak nepíšeš svůj názor? Ale to je zajímavé, pokračuj.;-D

0/0
5.1.2011 11:04

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Ehm.

Někoho dospělého se zeptej, jaký je významový rozdíl mezi "podle mne je to lepší" a "je to pro vás to nejlepší".

0/0
5.1.2011 11:07

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Vykrucuješ se jako had, ale nic ti to není platné. Pro tebe je důležité, že se litr vody na indukci vaří dřív, a ani vzdáleně netušíš, proč tomu tak je. Když se to snažím tvému zanedbanému mozku vysvětlit, tak se mi vysmíváš. Ostatně, NIC jiného ani neumíš.

0/0
5.1.2011 11:09

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

To, že ti neskáču na mnou nenapsané nesmysly, které mi vkládáš do úst, znamená, že se vykrucuju? No tak ok ;-).

A tvé "vysvětlení" o 7kW příkonu CELÉ indukční desky se 4 vařiči vs 1,8kW konvici jsem četl a jen se mu smál...

0/0
5.1.2011 11:24

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Jistě, protože nic jiného neumíš.;-D

0/0
5.1.2011 11:24

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Souhlas, na podobné příspěvky jinak reagovat neumím...

0/0
5.1.2011 11:32

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Ano, na pravdivé příspěvky reaguješ výsměchem, protože by jinak vylezl na světlo tvůj pocit méněcennosti, který si tímto kompenzuješ.

0/0
5.1.2011 12:02

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

No, je sice pravda například to, že pokud bys nějakým způsobem ohříval 1 litr vody na 4 plotýnkách o celkovém příkonu 7kW a porovnával to s rychlostí ohřevu 1,8kW konvice, tak že by indukce zvítězila drtivě. Tomu se také nesměju. Já se směju myšlení lidí, které takové srovnání vůbec napadne.

0/0
5.1.2011 12:21

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Upozorňuji, že srovnání indukce a konvice jsi tu vyplodil ty. Ostatně, tvá nejsilnější plotýnka má zoufalých 2,2kW? ;-D;-D;-D

0/0
5.1.2011 12:51

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

"srovnání indukce a konvice jsi tu vyplodil ty" - a vyplodil jsem já srovnání 7kW vs 1,8kW, kterému se směju?

"tvá nejsilnější plotýnka má zoufalých 2,2kW?" - Jak tě napadlo ptát se na takovou ptákovinu? Zkus svou bujarou fantazii krotit rozumem, pokud rozumíš tohuhle zadání.

0/0
5.1.2011 13:05

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Moji fantazii nech na pokoji a zkus osvětlit své bláboloviny.:-)

0/0
5.1.2011 13:13

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Otázky zněly jinak. Čti pozorněji.

0/0
5.1.2011 13:17

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Otázky tady kladu JÁ.

0/0
5.1.2011 13:44

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Zas máš fata morgánu...;-D.

0/0
5.1.2011 13:50

Deleter

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

Nevíš, co to je, tak o tom nemluv, a už vůbec netušíš, kdo to kromě tebe má, puso.

0/0
5.1.2011 14:00

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

8-o?

0/0
5.1.2011 14:09

hermína

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

v hospodě se smaží většinou jedna porce v jedné pánvi (jak snažší je příprava masa), vaří se rychle, na čas, ne na úsporu, nekouká se na dietnost a vhodnost potravin a jejich přípravy (smažení na vrtsvě oleje, dochucovadla, umělé omáčky).

v hospodách se používá relativně levné nádobí, které se může poškodit, vyhodit a koupit nové. Kuchtíci se vykašlou na opatrnou údržbu pánví greenpan, po smažení tam nalejou ledovou vodu a pak to odřou drátěnkou, např. 

některé profipostupy vůbec domácí přípravu jídla nepřipomínají.

0/0
4.1.2011 15:12

Nahlas se ti směju 2

Re: Malá kuchyň neznamená, že se málo vaří

To je jen házení hrachu na tupce.

Ale možná výrobci gastrozařízení a spotřebičů do profi kuchyní houfně vyrábějí elektrické sporáky právě proto, že "všichni profi kuchaři v restauracích vaří na plynu"...

;-D

0/0
4.1.2011 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.