Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chtěla domek z červených cihel. Má dřevostavbu s červenými stěnami

Lucie se narodila i vyrůstala v Praze. Od dětství už ale snila o vlastním domě, pokud možno na venkově. Její budoucí manžel žil v paneláku, a tak se bez problému se snem partnerky ztotožnil. Zbývalo jim jediné: rozhodnout se, kde a jaký dům si postaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chlupy do půl zad

Mr. Padavka

rozhodně nebudu popírat vaši zkušenost s dřevostavbami, ale tvrdit, že dřevostavba má životnost stejně dlouhou jako cihlový objekt Vás odsouvá do pozice jednostranného odborníka vyloženě na dřevostavby ;-)

0/0
28.12.2010 12:10

padavka

Re: Mr. Padavka

hele chlupy az na zada, kdyby jste si precetli moje drivejsi prispevky, najdete na to odpoved. a jeste doplneni, 1770 je nejstarsi dreveny dum co jsem videl, to samozrejme netvrdim, ze nejsou jeste starsi. Nejspise nemohou soutezit co by do stari s kamenem, ale kdo vi, neni to vyzkousene. Spise bych rekl, ze je daleko jednodusi takove objekty zbourat, ohrat si burty a postavit si novy moderni, pokud pamatkari daji souhlas. Vlastne aspon 1 stena musi zustat stat.

0/0
28.12.2010 23:42

padavka

Re: Mr. Padavka

nepisi samozrejme o stavbe  jako je srub (roubenka), ale o normalnim systemu stavby. Samozrejme ze v te dobe bylo na stenach misto sadrokartonu latky, pres ktere byla nahozena omitka smichana s konskymi zinemy.

0/0
29.12.2010 1:46

Chlupy do půl zad

Re: Mr. Padavka

Vážený pane Padavko. Nemusíte mi pokaždé říkat, že si mám vaše příspěvky přečíst.  To jsem samozřejmě udělal a následkem toho vznikla tato reakce. Soudní výrobci dřevostaveb sendvičových stěn o kterých se zde bavíme uvádějí životnost max. 100 let, oficiálně udáváná životnost OSB desek je 80 -120 let. To že mi zde uvádíte  dřevěný objekt z 18. stol., já mohu kontrovat tím, že na českém území stojí kamenné stavby z 10. stol. No ale každopádně jste mi neuvedl žádný argument, že by dřevěné stavby měly stejnou životnost jako zděné. A o tom začátek tohoto vlákna je  :-P

0/0
29.12.2010 9:11

padavka

Re: Mr. Padavka

ale tak daleko jsem tim svym vyrokem nezabihal mel jsem na mysli vicemene funkcni  zivotnost tj. postaveny dum prestane byt vyhovujici po urcitem case. At je to z duvodu uspory paliva, zmeny naroku na bydleni atd. No a to je ten cas o kterem jsem se zminil, napr. Domy postavene pred 200 lety kamenne nebo drevene se vyznacovaly malymi okny, zadnou izolaci, orientaci nebo usazeni domu atd. No a ted se objevuje vyhoda drevenych baraku, vse je mozne obnazit (strip it) na holou konstrukci, zmenit bez problemu rozmery a pozice oken, dveri, pridat izolaci, atd, pripadne otocit nebo posunout cely dum. Znam pripady kdy se cely dum proste nalozil na trailer a odvezel. Nemyslim "mobil house" ty je mozne videt hodne casto na highway 90 Boston - Seattle. Bydlite nekde, leze vam na nervy soused nalozite si svuj "mobil house" na trailer a odjede s nim tam, kde je hezci rozhled do prirody a nebo prodavaji chutnejsi pivo. - treba. Copak udelate vy s tim kameno/cihlovym pokud neni vyhodne to prodat?

0/0
29.12.2010 18:34

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jasně, to můžu bydlet v karavanu a konejšit se tím, že můžu někam odjet. Panáčku a co uděláš s tím pozemkem, co? ;-D

0/0
30.12.2010 8:41

padavka

Re: Mr. Padavka

no co , nic,  proste nezaplati mesicni najem pozemku a pokud ma nejaky dluh na elektriku nebo vodu a nema umysl to zaplatit, pak uz se musi nechat odvezt co nejdal

0/0
30.12.2010 20:59

Deleter

Re: Mr. Padavka

NJN, to je ten americké způsob, žít v nájmu a na dluh.

0/0
30.12.2010 21:43

padavka

Re: Mr. Padavka

ale ne doslova, mysleno obrazne.

0/0
30.12.2010 22:02

padavka

Re: Mr. Padavka

kdo vam tohle rekl, nahodou, pokud se vyplati zit v podnajmu tj bez starosti o udrzbu, placeni dani, vody, pojisteni budovy atd., nema problemy se sousedy a nespekuluje se zvyseni rozdilu cen mezi nakupem a pripadnym prodejem (v soucasnosti je to prave opacne a mnoho lidi ztratilo kosily na tomhle zpusobu prijmu) potom neni duvod si kupovat vlastni dum nebo vlastni byt. Navic se daji nakoupit domy v dobe jako je napr. ted a doufat, ze ceny v brzke dobe stoupnou, vylepsit je a prodat.

0/0
30.12.2010 22:30

Chlupy do půl zad

Re: Mr. Padavka

je zajímavé kam jste schopen tu diskusi až dostat ;-D.

jinak v tomhla fakt bydlet nechci:

http://bydleni.idnes.cz/mobilni-domy-vtrhly-do-ceska-nektere-jsou-i-nizkoenergeticke-ptj-/stavba.asp?c=A090710_180426_stavba_web

0/0
30.12.2010 10:10

Deleter

Re: Mr. Padavka

To je těžký, někdo bydlí v domě pár let, než se za prací odstěhuje na druhý pobřeží, někdo bydlí v baráku, kde jeho rodina žije dvěstě let a na vymítání genia loci nemá zájem.

Rychlá stavba a rychlé a snadné předělávky jsou OK, pokud vám nevadí, že přes ty sádroše slyšíte projevy meteorismu pratety z otcovy strany a projevy dospívání pravnučky z Oregonu.

0/0
30.12.2010 10:40

Chlupy do půl zad

Re: Mr. Padavka

;-D

nechci se nijak navážet do dřevostaveb (nic proti nim nemám), ale známí bydlí v řadovce dřevostavbě a mají ložnici vedle nad sousedovou garáží a večer poslouchají jak soused komentuje plné nákupní tašky manželky. Ale tam je spíš špatná dispozice

0/0
30.12.2010 11:09

Deleter

Re: Mr. Padavka

Takový jsou prý v Brně nové bytovky nad Bystrcí. Příčky jak z papíru, přestože jsou to cihly. Já bydlím t.č. v paneláku, a jedinej problém je zprasená podlaha sousedů nad náma. Je to teda jejich problém, protože my tím pádem rušíme je. Jiní lidi slyšet nejsou.

Stavba libovolné technologie se dá zkazit, to je zřejmé.

0/0
30.12.2010 12:24

padavka

Re: Mr. Padavka

no on je tady jeste jeden problem, je hrdina ten clovek, ktery po pozaru napr. jedne bunky v panelaku da rozhodnuti, ze konstrukce neni pozarem nestabilni a je mozno panelak dale provozovat. Predpokladam, ze nejsou zavedeny strikaci protipozarni rozvody. Drive to celkem nebyl problem kdezto v soucasne dobe, kdy nabytek textil a a vlastne cele vybaveni bytu je vysoce horlave a vyviji vysokou teplotu to uz problem je. Nehlede na to, ze pri pozaru jsou pro lidi vice nebezpecne splodinove plyny nez sam ohen.

0/0
31.12.2010 3:14

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jo... a?

0/0
31.12.2010 8:14

padavka

Re: Mr. Padavka

to se muzu vsadit ze stavitel to osulil na zvukove bariere, vetsinou se dava mineralni vrstva jako pro tepelnou izolaci a navic nesmi byt zasuvky, krabice... naproti sobe mezi 2 byty. To neni jenom z pozarniho hlediska (dokonce i krabice s odolnosti 2hodiny musi mit pridavnou protipozarni vrstvu) ale i prenos zvuku. Pokud jsou steny silne minimalne 2"x4" (x 2,54=cm) a sadrokarton silny z obou stran minimalne 5/8" 1,6cm neuslysite nic i kdyby sousedi po sobe hazeli rucni granaty.

0/0
30.12.2010 20:22

padavka

Re: Mr. Padavka

dale, jestli podlaha je z jenom z betonu, neni se co divit ten je dobrym vodicem zvuku a nepomuze ani podlazni krytina, vzdyt i ve drevenych stavbach kde jsou tramy silne od 15 do 30 cm, 1.6 cm sadrokartonovy strop, 2cm zakladni vrstva a 2cm parkety je to nedostacujici zvukova bariera a tak se dava mezi tramy mineralni izolace. Potom muze mit soused v dalsim patre tanecni zabavu a ve spodnim byte by nemeli o nicem vedet, pokud je soused nepozval.

0/0
30.12.2010 20:34

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jako pár staveb už jsem viděl a vy vyloženě kecáte, nebo máte již opotřebované uši.

0/0
30.12.2010 21:43

padavka

Re: Mr. Padavka

ale v com?

0/0
30.12.2010 22:08

padavka

Re: Mr. Padavka

jestli myslite tu nepropustnost, tak jako dukaz mohu dat pozarni predpisy, ktere pozaduji minihorn v loznici a nestaci 90 decibelova signalizace z chodby i kdyz je jenom pres pozarni stenu a ta neni takova zvukova bariera jako mezi byty. Zalezi kolik chce stavitel investovat do zvukove nariery. Pokud se pouziji plechove pricky, je to trochu horsi pripad, ale stene se na zkukovou barieru davaji pridavne vodorovne 2,5cm plechove profily 

0/0
30.12.2010 22:17

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jak říkám, bude to ušima.

0/0
31.12.2010 0:09

padavka

Re: Mr. Padavka

samozrejme s tou mineralni izolaci o ktere jsem se zminil ze zacatku prispevku.

0/0
30.12.2010 21:33

padavka

Re: Mr. Padavka

ale ne spise spatna zvukova bariera

0/0
30.12.2010 21:18

....s.........y

Re: Mr. Padavka

Nojo, já zase bydlel v CIHLOVÉ novostavbě (Porotherm) a od sousedů pod náma bylo tak jako tak slyšet každé slovo. No a když už jsme u téhle diskuse, zkuste ohodnotit zvukově-izolační vlastnosti toho nejlepšío materiálu - betonu. Pokud vím, paneláky měly vydržet věčnost (a teď se složitě opravují, protože mají vážné statické nedostatky po 30 letech) a je v nich slyšet nejenom pravnučka z Oregonu, ale i synovec z třetího kolena od sousedky.

0/0
30.12.2010 20:33

padavka

Re: Mr. Padavka

i ja jsem busil na stenu loznice panelaku kde soused mel rozvrzanou postel

0/0
30.12.2010 20:51

Deleter

Re: Mr. Padavka

Panelák je zhruba stejně průzvučný, jako cihlák ze třicátých let, co mám možnost srovnat. Nevím o žádných rozsáhlých opravách panelových domů ze statických důvodů, takže vás žádám o nějaký odkaz na tyhle domy hrůzy.

0/0
30.12.2010 21:42

padavka

Re: Mr. Padavka

nahodou, je to velice prakticke na leto se nechate odtahnout k rece ci jezeru, na podzim k rybniku a na zimu do hor. Nechapu ten podvozek? zaklad jsou siny na kterych je dum postaven, takze se nalozi na trajler a uz se frci po dalnici. Dale je zajimave, muzete se napojit na elektriku, vodu, odpad a dokonce i na centralni klimatizaci v parkach na atraktivnich mistech a bez zadneho povolovani, schvalovani atd, kde uredni siml rechta a rechta

0/0
30.12.2010 21:17

Deleter

Re: Mr. Padavka

No to se určitě vyplatí, dojíždět do práce.

0/0
30.12.2010 21:44

padavka

Re: Mr. Padavka

mnoho lidi se ted zivi za klavesnici, pred obrazovkou a s pripojenim na internet. No a to je mozne delat kdykoliv a kdekoliv

0/0
30.12.2010 21:58

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jo, kolik je to mnoho? 1 procento?

0/0
31.12.2010 0:08

padavka

Re: Mr. Padavka

kolik je mnoho? 1%? ha ha ha bankrupcich diky tomu je nejvice za poslednich 70 let naposledy od krachu na burze v 29tem. Proc si myslite ze jsou banky podporovane statem jinak by padaly jedna za druhou? Diky temto investicim, je to jako lavina, lide ztratili na delsi dobu praci, tim se jim nevyplati platit pujcky na baraky ktere tim ztratily  svoji cenu a tak bezne pripady jsou pad cen napr. ze $300t. na 100t  take jsou uz i 2 roky na trhu a nikdo to nechce. Stavitele, vyrobci materialu, remeslnici vsichni jsou bez prace nebo maji praci sem tam, jen ti opravdu dobri se drzi. Zrovna se divam na pekny barak na Floride Royal West Palm beach $200t zakoupen v r.06, nyni na marketu za $75t. Nejhure zasazene jsou Californie, Arizona, Florida. Muzete si to zkontrolovat vcetne cen po cele USA a na mape se projedete po ulici. Tohle ma zatim jenom USA Francie to nechce, jak to dopadne v Anglii je zatim ve hvezdach. http://hotpads.com/search  je tam USA, Canada

0/0
31.12.2010 2:57

padavka

Re: Mr. Padavka

reagoval jsem podle casu a tak jsem napsal trochu neco jineho. 1%? hm, kolik lidi bydli pres leto na severu USA nebo v Kanade a na zimu se seberou a bydli v mobil nebo karavanu treba na Floride? Vice nez dost.. Na jare jedou zase zpatky na sever. Mobil ci karavan tam ma stabilni misto, duvodem je, ze nemusi platit statni dane a mistni poplatky jako kdyz maji stabilni dum.  Napr. Florida ma cele kolonie techto stehovavych ptaku jak jim rikaji a jsou to vetsinou 55+. Cetl jsem jednou clanek ceskeho pitomce o tom, ze Amici jsou chudi ha ha ha, opravdu odborny posudek, to je stejne jako je v USA 10 let a prohlasuje Amerika je takova nebo makova ha ha ha. Ale to vlastne neni soucasti diskuze.

0/0
31.12.2010 3:43

Deleter

Re: Mr. Padavka

No a kolik let musí být v Americe, aby mohl něco prohlásit?

0/0
31.12.2010 8:16

padavka

Re: Mr. Padavka

nejde o cas, kazdy mesto, kazda ctvrt, dokonce kazda ulice je jina, lide jsou rozdilny smet z celeho sveta. Kazdy si privezl svoji kulturu, kostely, druhy jidel, zvyky, navyky, nemoci a buh vi co jeste. Nekdo je tady kratce, nekdo je uz nekolikata generace, nekdo je chudy na welferu, nekdo bohaty a tak ten kdo prohlasi USA je takova nebo makova vlastne popisuje jenom svoje dojmy z mista ve kterem se pohyboval. Kousek vedle to muze byt uplne jine, neni obecne meritko

0/0
31.12.2010 16:11

Deleter

Re: Mr. Padavka

To pro stromy nevidíte les. Samozřejmě, že existuje obecné měřítko a to tam člověk nemusí ani být, stačí se podívat na statistiku U.S. válečných aktivit za posledních 100 let.

0/0
1.1.2011 12:36

padavka

Re: Mr. Padavka

co tohle ma co delat s lidem USA? Ti za to nemohou. USA je tak velke sdruzeni statu, ze si mohou dovolit v podstate cokoliv a zalezi na hlave statu jak se rozhodne. Mysleni lidi je lehce manipulovatelne a to ale plati pro vsechny staty na svete zahrnuji i CR. No a staci aby se nechali zvolit takovi raubiri jako byli kriminalnici B&Ch a je to. Ale to nema co delat s tim jaka je USA a lide podle slov "odborniku".

0/0
1.1.2011 16:37

Deleter

Re: Mr. Padavka

Jistěže mohou, to oni jsou voliči, to oni volili B+C. Kdo jinej jako by za to měl být odpovědnej? Kdo jinej spotřebovává čtvrtinu světové produkce energie a produkuje čtvrtinu světové produkce odpadu? Já snad?

0/0
4.1.2011 10:17

padavka

Re: Mr. Padavka

Deleter, to se ale dejou veci okolo ze ano, nekde zvolili 2 x H do cela a jak to dopadlo, no a je asi kazdymu jasny ze 300mil. lidi vybaveni veskerou technikou neco spotrebuji a neco vyhazi do odpadu i pres to, ze cast jde do "recycle" no a co ma byt? No vy urcite ne

0/0
5.1.2011 8:27

Deleter

Re: Mr. Padavka

Spotřebujete několikrát tolik, co miliarda lidí v Indii, tak se uklidni.

0/0
5.1.2011 8:33

padavka

Re: Mr. Padavka

hm, opravdu genialni argument, a urcite jeste vice nez v Africe ;-D;-D;-D

0/0
5.1.2011 13:06

PepaRUM

Chtěla jen domek z červených cihel

a má internet od U:fona

0/0
28.12.2010 11:14

ertz

Tepelně izolační vlastnosti

Prosím uvedte srovnání cihly a dřevostavby(srovnatelné náklady)

0/0
28.12.2010 8:54

Deleter

---

No a proč to nezkusíte sám, když tvrdíte, že to tak není?

0/0
28.12.2010 10:20

ertz

Re: ---

1. Nejsem odborník jako vy

2. Nic netvrdím

Co jsem setkal s  U, tak byla podobná.

0/0
28.12.2010 10:51

Deleter

Re: ---

Aha, tak to vy se jen tak neznale uchichtáváte, to pak jo. Máte to na předchozí straně, ten váš heluz 50cm heluzu je horší, než 30 cm dřeváku. No?

0/0
28.12.2010 11:05

Chlupy do půl zad

Re: ---

a jak je na tom 35 heluz + 12 cm izolce oproti 30 cm dřevostavbového sendviče?

0/0
28.12.2010 12:11

Deleter

Re: ---

Nevím, mě je to tam, kde vám končí chlupy na zádech.:-)

0/0
28.12.2010 13:22

Chlupy do půl zad

Re: ---

moje chlupy ale rostou ze shora dolů :-)

0/0
28.12.2010 13:26

Deleter

Re: ---

V to jsem doufal :-)

0/0
28.12.2010 20:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.