Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodinný dům ze dřeva a kamene ladí i s blízkým přírodním parkem

Pozemek v téměř nedotčené přírodě s hezkým výhledem a navíc s dobrým dopravním spojením do hlavního města, to zní jako pohádka. Dům, který poskytuje nadstandardní moderní bydlení a jeho výjimečná architektura pokorně ctí unikátní prostředí, najdete v dosahu velkopopovického přírodního parku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muf Puf

Český architekt!

Sice se držel amerického vzoru co do tvarů, ale silně zapmněl dodržet i qalitu materiálů!:-( To černý dřevo nad terasou je sqělá vizitka!:-/

0/0
6.1.2011 10:54

uni

to okolí...

ta příroda kolem je naprosto uchvacující.... Jde jen tiše závidět.... ten klid, pohoda....jééééé R^

0/0
21.12.2010 14:18

ta, která nejsem

Je to takové hezké české souboudí

0/0
21.12.2010 1:24

mowla

Re: Je to takové hezké české souboudí

;-D

Jakoby na kupce nestačilo "ušít boudu" - tady hnele "souboudí"... Krásný terminus technikus...

;-D

0/0
21.12.2010 1:52

Ježikača

divné.

ani átriák, ani srub. nařvané je to a nefunkční..

0/0
20.12.2010 16:47

ja_je_nekdo_jiny

Zvenku se mi to nelíbí,

právě kvůli té, v článku vychvalované, značné členitosti...

0/0
19.12.2010 20:08

Posel z Liptákova II.

Re: Zvenku se mi to nelíbí,

Souhlas, ono by stačilo vyházet ty pultové střechy a dát tam ploché, dostalo by to jednodušší racionálnější objem a celá stavba by byla mnohem elegantnější ;-)

0/0
19.12.2010 20:53

katriska

Re: Zvenku se mi to nelíbí,

Souhlas.  Hraniční to s ukecaností.

0/0
20.12.2010 12:32

mowla

Efektní ptákovina...

Zvenku trošku moc členité (tepelné ztráty??), ale budiž, efekt nemusí nutně být efektivní... BTW - vytápění elekrokotlem taky není zrovna "in"...

Ale uvnitř?? - nadbytečné schody vrámci jedné etáže, už ten hlavní vstup po dlouhém schodišti a nouzový po malém točitém - uáááááááááá...

Prostupy a rezonance zvuku (hluku) z obytné do klidové zóny, vinotéka vedle prádelny, sklep vedle kotelny, z ložnice do koupelny (šatky, na záchod) po otevřené galerii - uáááááááááá...

Kombinace dřeva a kamene s bílými radiátory a další designové ´výstřelky´ - uáááááááááá...

Tohle "investoroval" určitě restituent a designovala jeho manželka shlédlá v émerickéjch seriálech... ;-D

0/0
19.12.2010 20:04

Chlupy do půl zad

Re: Efektní ptákovina...

souhlas. ty radiátory jsou tragické. také mne zaujala propojení šatny a koupelny, která podle plánku je otevřená. ale podle mě je to nesmysl. č. 3 a 4. je šatna. přece nebudou dvě koupelny vedle sebe:-)) jinak jsem nenašel kotelnu, proto nechápu vaši poznámku "sklep vedel kotelny. a i kdyby? no a co? zcela normální rozložení.

Ta prádelna umístění nic moc, ale zas taková tragédiie to není. S těma prostupama zvuku jste to myslel jak? Máte také otevřenou galerii a je to ok.

0/0
20.12.2010 8:35

Chlupy do půl zad

Re: Efektní ptákovina...

tak prej to opravdu  tak je. šatna je otevřená s koupelnou 8-o8-o

0/0
20.12.2010 9:44

mowla

Re: Efektní ptákovina...

"Sklep", cituji, "je vhodné pro uskladnění potravin, případně nápojů , protože se v nich drží stálá, poměrně nízká teplota." Kotelna je technická místnost... Umístění těchto dvou místností oddělených jen dvěma dveřmi určení sklepa "poněkud" degraduje... :-/

U prádelny mi vadí, že je vedle vinotéky - která by měla mít kontrolované klima, tedy problém podobný, jako má umístění sklepa... :-/

Architekt prostě neřeší funkčnost...

Prostupy zvuku - umístit klidovou přímo zónu nad místnosti "společenské" s takto tvarovaným stropem bude mít za následek, myslím, "vhánění" hluku do klidu... Potkal jsem podobné řešení a akustika prostě funguje... ;-)

0/0
20.12.2010 10:24

Chlupy do půl zad

Re: Efektní ptákovina...

myslím si že elektrokotel moc tepla vyzařovat nebude a sklep je obyčejná technická místnost v suterénu kde není topení .

no a s tou vinotékou to bude to samé. vinotéka v tomto případě znamená, že se jedná o místnost s ledničkou na víno, stolem a židlemi. taková pařící místnost:-) s tím hlukem by mě to docela zajímalo. ale v tom baráku asi nikdo nikdy nebydlel.

0/0
20.12.2010 11:07

mowla

Re: Efektní ptákovina...

OK - v tom případě by se to mělo jmenovat sklad a pařírna... :-) Jinak jde o matení pojmů - zavádějící informace - kecy, kecy... ;-D

Elektrokotel pracuje s tepelným spádem z cca 75°C - tedy své izolované (neodvětrávané) okolí vytopí slušně, rozhodně na(d) pokojovou teplotu... :-)

Akustika je jasná - na stropě "chybí" jakákoli clona nebo akusticky pohltivý obklad a úhel - aspoň podle fotek, je "dobrý" - k odrazu a pravděpodobně i k rezonanci... :-)

Zda tam někdo kdy bydlel by mne taky zajímalo - také se domnívám, že ne... Aspoň ne dlouho - nějaké přechodné pobyty tam (skoro) určitě byly...

:-)

0/0
20.12.2010 12:04

Chlupy do půl zad

Re: Efektní ptákovina...

na tu šatnu spojenou s koupelnou jsem se ptal osobně pana architekta a ten mi řekl, že rozhodně nebude problém s vlhkostí, protože cituji:" Jednak mají koupelny i šatny okna, takže jou přímo větrané, jednak je v

koupelnách mechanické odvětrání, které je umístěno nad sprchovými kouty

či vanami, kde dochází k nejvyšší koncentraci par"

Tohle jsem naštěstí nikdy netestoval, ale moc tomu nevěřím :-/

0/0
20.12.2010 13:29

mowla

Re: Efektní ptákovina...

ROFL...

Pan architekt jistě s vlhkostí problém mít nebude... ;-D Bydlí jinde...

BTW - Vidím zcela zřetelně, jak se v zimním období jdu sprchovat - a otevřu si okno...

0/0
20.12.2010 13:33

Chlupy do půl zad

Re: Efektní ptákovina...

;-DR^

0/0
20.12.2010 16:10

Ježikača

Re: Efektní ptákovina...

no, on je to možná architekt vyrostlý v paneláku. jako mnozí, co staví podnikatelské baroko. nevím, co je to za módu, dole taneční sál a na galerii králikárny.

0/0
20.12.2010 16:39

Ježikača

Re: Efektní ptákovina...

asi tak. pro chudé návštěvy na efekt dělaný barák. ona je ale přejde sranda hned, až napadne první sníh. možná při prvním úklidu. pokud na samotu u lesa nedostanou nějakou dělnou duši. Rv

0/0
20.12.2010 16:35

JohnNo5

Re: Efektní ptákovina...

Pri prvnim snehu se nestane nic, ale spadne jim to na hlavu az nechaj na strechu s malym sklonem a ty rovny plochy napadat pres metr snehu. Prvni co me napadlo bylo odhazovani tun sumavskyho snehu... Peklo na zemi !!

0/0
27.12.2010 4:00

vanilka35

Mně to připomíná

stanici Horský služby. Vnitřek nekomentuju, tam se snad nemůžou potkat, i kdyby se snažili.

0/0
19.12.2010 19:34

tripik

barak

vzpomenete si na ten americky barak. co mel kopirovat nebo byt v podobnem duchu jako vila tugendhat ....ta vysla na 10 mega a za tohle chteji 30? hahahaaaaaaa

nechci to srovnavat to ne......ale stejne....:)

0/0
19.12.2010 19:09

Luboš z venkova

Praxe

Mám známého architekta a vím jak takové stavby vznikají. Na začátku je představa investora o jeho vyjímečnosti, potřeby mít něco reprezentativního. Architekt ho v této roli samozřejmě podpoří a ještě jej "hecuje". Pochopitelně, dostane za to královsky zaplaceno.

Stavba proběhne a nadšení postupně vyprchá. Brzy zjistí, že bydlet se v tom nedá, je to příliš velké a neútulné, a i pro slušně zajištěného člověka zbytečně drahé na provoz.

A nastává problém - co s tím? Bydlet se v tom nedá, prodat se to nedá.

Je to neosobní, nevkusné. Ohromné, prázdné prostory, dole vše prosklené - to nemůže přivodit příjemný pocit bezpečí a pocitu domova. Každý v tom bude usínat s pocitem nejistoty, snad i strachu.

Smutná ukázka zvrhlého megalomanství, pocitu vyjímečnosti, neúcty k okolí a krajině, následné zoufalství investora, kdy euforie vyprší a na nastane návrat do reality. Výsledkem je marná a zoufalá snaha obrátit se na realitní kanceláře a jen čekat, jak velká bude finanční ztráta.

0/0
19.12.2010 18:57

ctvrtek

Re: Praxe

naprosto výstižný komentář  R^

0/0
20.12.2010 12:50

zabam

Nevím

Nevím proč si to pan architekt postavil, jestli proto aby tam bydlel (?) nebo na kšeft, ale jak se zdá tak s tím šlápnul do něčeho ne moc voňavého. Jednak je ten dům dost mimo civilizaci a za druhé jeho rozměry odpovídají podnikové rekreační chalupě nebo sídlu multimilionáře. Na to je ale okolo něj dost málo místa navíc vklíněného mezi dvě další parcely cestu a les. A dřevěná fasáda si moc dlouho neudrží současnou barvu, brzy ztmavne až zčerná. 

?????

0/0
19.12.2010 18:53

norma37

.

To se bohuzel moc nepovedlo..

0/0
19.12.2010 18:29

tomaskrecek

kontrast

krásný zvenku, ovšem uvnitř už to pokulhává..škoda

0/0
19.12.2010 15:11

Ardan

Líbí.

Po dlouhé době se tady objevilo něco co se mi hodně líbí. Zvenčí i zevnitř, možná bych v přízemí nemusel mít tak obrovský prostor.Ale jinak dávámR^.

0/0
19.12.2010 14:32

Bender Bending Rodríguez

Drevo

je sice pekny a prijemny no predsa len zivy material.. vykivy teploty a vlhkosti spravia svoje behom rokov

0/0
19.12.2010 14:27

zee

Re: Drevo

jen takova kontrolni otazka.....kolik Te je let a do kolika jsi si naplanoval zivot na tehle zemi? do 80,90,nebo sto let? Verim,ze tenhle dum Te bez problemu prezije ,Tvoje starosti jsou tedy naprosto zbytecne :):) ...a co se pripadnych deti tyce..to uz je jejich starost,co se bude libit jim prece ,mohou si postavit neco,co se bude hodit jim...!!

0/0
19.12.2010 14:43

JohnNo5

Re: Drevo

Tohle je podle me jeden z pristupu, ktery nasi krasnou zapadni civilizaci privede do p****e. Me to prezije a pristi generace at se stara sama ... hauuu. Kam se ztratilo, ze chlap ma (dneska uz v castecne prenesenym vyznamu) postavit dum, zplodit syna a zasadit strom???

0/0
27.12.2010 4:06

Kočipatá

Pěkný, ale velký

Mně se to líbí. Má to styl a dispozice taky nejsou až tak špatné. Jediné, co mi přijde vyloženě špatně, je to WC v zádveří. Tento nesmysl jsme měli v návrhu domu taky. Nevim, na co architekti myslí, z 90% případů přeci chodíme na WC z domu, ne z venku. Osobně bych si taky vybrala jinou kuchyň, ale to je už věc vkusu. Co se týče zbytečných metrů nad obývákem na vytápění navíc, tak člověk, co za to dá 30 mega to asi řešit nebude.

0/0
19.12.2010 13:16

Beránek boží

Re: Pěkný, ale velký

Já ten prostůrek v zádveří viděl v návrhu domu známých jako komoru.... Oni si ovšem prosadili, aby to byl záchod. Přitom v přízemním patře už jiný záchod kromě toho mají.

Výsledkem je, že se teď strašně diví, že jim nějak chybí u vchodu prostor, kam odkládat špinavé boty, mokré kabáty apod. :/

0/0
19.12.2010 14:21

tripik

Re: Pěkný, ale velký

proto jsme to vyresili tak, ze tam mame i zabudouvanou skrin ( v predsini)....myslim ze je to dobra vec...posilas tam nastevy a pokud makas na zahrade a musis,....tak tam klido vletis v botach a neris to....me to vyhovuje

0/0
19.12.2010 18:11

Kočipatá

Re: Pěkný, ale velký

Jo, to chápu, ona to pak manželka vytře, žeano. ;-D

0/0
20.12.2010 21:38

cyankáli v šampaňském

zvenku je to moc pěkný

velikost by mi nevadila, radši víc místa než míň :-) jen ten vnitřek už mě moc neoslovuje, nikdy jsem nechtěla bydlet ve srubu nebo na chalupě.

0/0
19.12.2010 13:04

Censor jedere

Je to pěkný,

ale starat se o to dřevo bych nechtěl. Stačí mi, že musím natírat pergolu a větší zahradní domek, tohle by mě zabilo.

0/0
19.12.2010 11:57

Lanai

Re: Je to pěkný,

Mám ten samý názor .A dřevěnou pergolu kterou když chceme mít pěknou tak se musí čas od času natřít. I když používáme nejdražší barvy.

0/0
19.12.2010 19:27

superkutil

Zvenku nádherný, ale vnitřní topologie divná.

Krásný dům v nádherném místě! Krásné materiály, ale vnitřní topologie divná, nemám rád úzké chodby, naopak preferuji velké prostory.

0/0
19.12.2010 11:28

Cip

dům je nádherný

ale je veliká škoda, že tam není výtah. U tak výškově členitého domu, velmi exkluzivního navíc jistě ne levného, by to ten dům dostalo v uživatelské přítulnosti mnohem výš.Ideálně dva výtahy - jeden jen takovej ten malej z garáže do kuchyně na transport nákupů, druhý pro lidi. Řekla bych, že minimálně z garáže by to byla využívanější cesta než po tom schodišti. No a nahoru do ložnic by se to hodilo taky, když se někomu z rodiny něco stane, ono i s horečkou a blbou chřipkou se člověku blbě chodí. No a pokud v tom domě chtějí vydržet dýl, nebo si tam třeba vezmou starší rodiče, tak je výtah k nezaplacení

0/0
19.12.2010 10:11

Danny_Kay

Re: dům je nádherný

Dva vytahy je rozhodne malo...uvazoval bych tak o 7 nebo 9. Minimum je 5, ale pod to uz bych rozhodne nesel...

0/0
19.12.2010 10:47

ujko.straka

Re: dům je nádherný

Dost blbá ironie. Malý výtah na nákupy, prádlo a pod ze suterénu je náhodou naprosto perfěktní věc. Ani nemusí být elektrický, stačí mechanický s protizávažím. Z půdorysu to zabere necelý čtvereční metr a ušetří práci i běhání.

0/0
19.12.2010 17:58

cuniq

hehe

dobrá reklama. Bydlím kousek a vím, že tenhle dům se snaží prodat již minimálně dva roky. Není divu, skoro 30 miliónů je krapet moc :D Mimochodem, ten dům v té krásné krajině na mě působí velice negativně. Hlavně díky rozměrům a neosobnosti - což je možná tím, že tam nikdo nebydlí. Většině architektů bohužel chybí respekt k okolní krajině a k lidem co tam žijí. Tenhle dům mi tam v širším krajinném kontextu přijde jako UFO a že je dřevěný to nezachrání.

0/0
19.12.2010 10:09

cuniq

Re: hehe

už jen to, když architekt nepoužije k podezdívce místní kámen (žula), který tam mají všechny starší domy o něčem svědčí

0/0
19.12.2010 10:13

Ježikača

Re: hehe

přesně tak. vozit takový kus takovou hmotu je zhovadilost. ekologie tedy asi nee. :-/

0/0
20.12.2010 16:44

SIFL

Re: hehe

Tak to se potvrzuje (je to už asi šestý dům/byt který jsem objevil i v inzerci), že se sem dávají snad pouze reality, co leží na realitkách strašně dlouho a jsou neprodejné.

0/0
19.12.2010 10:44

vegab

Re: hehe

Já si říkala že mi tam chybí vybavení obytného prostoru...Ten barák je hodně předimenzovaný a hlavně nemá příliš dobrou dispozici, která by ho mohla předurčit k něčemu jinému...a kdo s dětmi se odstěhuje do přírody a ráno je pak bude vozit do školy a podobně??? Navíc to dřevo není dobře ošetřené a už je místy šedivé...s třicítkou to silně přehnali;-D

0/0
19.12.2010 10:48

cuniq

Re: hehe

školka a škola je cca 2 km v Popovicích a když to děti vezmou přes les, tak i blíž :) Lokalita je výborná, v tom bych problém neviděl. Obklad je modřín, který se nijak neošetřuje. Šednutí je přirozený proces. Někomu se to šedé líbí víc, mně ale ne. Odkaz na inzerát http://sreality.cz/detail/prodej/dum/rodinny/velke-popovice--/3594994780

Nyní už bez ceny

0/0
19.12.2010 11:03

m.m.m.m.

Z venku pěkný...

Z venku se mi to líbí, ale uvnitř se mi ten rustikální (nebo též chalupářský nebo spíš chatařský) styl moc nelíbí. Pak už jen k dispozici.

1) Pokud pominu wc a koupelnu nebo wc u pokoje pro hosty, je v 1.NP pouze jeden wc a to hned ve špinavém zádveří za vstupními dveřmi. Takhle to bylo ve všech panelácích a pan architekt to zřejmě neumí udělat jinak. Naopak je tam obrovská prádelna. Porovnejte velikost wc v zádveří a prádelny...

2) Dům je zasazen do terénu. OK. Uznávám, že různé výškové úrovně v jednom podlaží dobře vypadají jak v exteriéru, tak v interiéru. Ale ta dvojice schodů mezi obývákem a jídelnou a další dvojice do kuchyně není moc praktická.

3) Poněkud dlouhá vzdálenost (navíc se čtyřmi schody) mezi kuchyní a jídelnou. Kuchyň je totálně oddělena od obýváku nebo jídelny.

3) Ten otevřený prostor nad obývákem s "pavlačí" je opravdu efektní, ale na vytápění asi nebude optimální. Do ložnic se bude tlačit teplo, které bude unikat z obýváku.

0/0
19.12.2010 9:52

kata-skubanek

....

A mě se vůbec nelíbí, materiály které jsou na stavbu použity jsou sice krásné (i když mi uniká třeba smysl dovozu poorfyru až z itálie), ale celková dispozice, členitost a vůbec forma tohoto domu mi vůbec nesedí. Zdá se mi nevyvážený.. takový slepenec.

0/0
19.12.2010 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.