Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodinný dům, v němž jsou tři podlaží naplněná technickými vychytávkami

Nádherný výhled na město a záplavu pravých úhlů nabízí technicky unikátní rodinný dům ve Staré Boleslavi. A také bazén v suterénu, jehož vodu ohřejí solární panely či tepelné čerpadlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hrustic

Je to pekne

ikdyz ne podle meho gusta ... Jsem priznivcem modernich pristupu a technologii, ALE kdyz se v tomhle pripade projekt chlubi krasnym vyhledem na historicke centrum, mel by k te okolni historii mit trochu respekt ...

0/0
14.12.2010 23:45

New York New York

.

Hm, nic moc :-/

0/0
13.12.2010 19:51

mstuc

Kde na to vzali ?

Poctivou prací si prostě v ČR na dům prostě vydělat NELZE.Již jsem tuhle otázku,či konstatování napsal,ale opravdu mi nikdo nebyl schopen napsat KONKRÉTNÍ příklad jak lze POCTIVĚ v ČR vydělat na dům člověku,který se neživí ,,podnikáním",ale je zaměstnancem a chodí do práce,kde poctivě pracuje.Prosím o konkrétní příklad,protože bych rád taky vydělal na lepší bydlení,tedy dům.Děkuji za radu,jak na to.!!!!

0/0
13.12.2010 18:19

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Rad jsme ti napsali několik. Čti pozorněji diskusi. Máš to níže.

0/0
13.12.2010 18:20

New York New York

Re: Kde na to vzali ?

Aha, takže zase nic.

0/0
13.12.2010 19:51

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Pokud neumíš číst, je to tvůj problém.

0/0
13.12.2010 20:10

mstuc

Re: Kde na to vzali ?

Díky za ,,rady".Ale žádné konkrétní jsem v diskusi nenašel.Je tam psáno o dvou bytech,v jednom se bydlí a druhý pronajímá.To není rada ,ale vyčůranost,což je více,než evidentní.Mimochodem,kde na ty byty vzít ? Tedy poctivě , to prostě nelze.A jinak ? Nechápu,ale opravdu nechápu jak někdo může tvrdit,že je schopenušetřit 400000 kč ročně.Prací to prostě nelze a poctivě už vůbec né.Kdo tvrdí,že to jde,tak ať uvede KONKRÉTNÍ příklady jak na to.Rád bych to také udělal.A po opětovném přečtení diskuse jsem opravdu žádnou konkrétní radu,jak na to nenalezl.Jestli je někdo ochoten poradit,tak mu za to předem děkuji a doufám v jeho solidnost.Zatím to tak není.!!!!

0/0
15.12.2010 16:49

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

Ten tvůj modelový případ jak vydělat 80000 hrubého je sice fajn, ale za ty prachy si dům za 6 mega stejně nepořídí. S podobnou částkou mám zkušenosti a když bych moc nerozhazoval, tak ušetřím maximálně kolem 400000 ročně a na podobný dům bych škudlil nějakých 15 let. Obvykle to ale stejně neušetřím, takže reálně tak 20-25 let. Možná kdybych měl motivaci, tak bych tak neutrácel, ale nevím jestli bych to těch 15 let vydržel. A to mám firemní auto, telefon a podobné zbytečnosti, které bych si jinak musel taky platit sám. Jinak ovšem souhlasím s tím, že se podobná částka dá vydělat zcela legálně třeba za rok, ale jen stěží tady bude někdo vykládat jak na to...

0/0
13.12.2010 19:51

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

1) Nepředpokládám, že člověk žije celý život sám, tedy těch 80 tisíc měsíčně může jít celých na spoření.

2) Pokud bys na podobné pozici doopravdy byl, věděl bys, že samozřejmostí jsou čtvrtletní a roční bonusy, u čtvrtletních je standard 100% měsíčního platu, u ročních závisí na výsledcích, ale v praxi to bývají další 1-3 měsíční platy - to je ročně třeba 400 000 hrubého navíc...

3) Netvrdil jsem, že je nutné celou částku našetřit. Dá se našetřit část, pak třeba hypo kombinovaná s nějakou investicí, z výnosů umořovat část hypo - to je jen příklad, dá se vymyslet hafo kombinací, zvlášť pokud má člověk k dispozici statisícové částky.

4) Pokud člověk není úplně blbej, tak své peníze vydělané prací použije k tomu, aby vydělaly další peníze a nenechává je hnít na nějakém spořícím účtu.

0/0
13.12.2010 20:10

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

I kdyby šlo, tak je to stejně necelých 700000 ročně, což dobu sice zkrátí, ale 8,5 roku taky není zrovna málo a to ani nemluvím o tom, že těch 6 mega určitě ve finále nebude stačit. S tou tvojí samozřejmostí bonusů jsi taky dost mimo mísu, když se firmě nedaří, dostaneš nadloubáno, takže s tím počítat nemůžeš. Nevím na jaké pozici bych měl podle tebe být, ale zaměstnávám se sám, takže si můžu říkat jak chci. A co se zbytku týče, máš z větší části pravdu, ale já osobně bych do hypotéky nešel.

0/0
13.12.2010 20:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

"I kdyby šlo, tak je to stejně necelých 700000 ročně, což dobu sice zkrátí, ale 8,5 roku taky není zrovna málo" - patrně záměrně ignoruješ moje body 3) a 4), aby ti výpočet vycházel co nejhůře.

"S tou tvojí samozřejmostí bonusů jsi taky dost mimo mísu" - říká člověk, který na takové pozici nebyl? Třeba já mám čtvrtletní bonusy pevně dané a nenarazil jsem zatím na firmu, kde by to bylo jinak. Roční jsou závislé na výsledcích našeho oddělení a firmy jako celku v určitém poměru.

"A co se zbytku týče, máš z větší části pravdu" - díky za reálný pohled na fakta

"já osobně bych do hypotéky nešel." - tvá osobní preference ale nemá nic do činění s otázkou co dělat pro to, aby si člověk mohl dovolit podobné bydlení. S modelem, který popisuju, to jde bez významného rizika.

0/0
13.12.2010 20:32

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

Dohady v teoretické rovině, ty ti jdou dobře, to je ostatně vidět v každé diskusi kterou svou přítomností obšťastníš. Pokud to tak je i v reálu, budiž ti to přáno. Nevím kolik firem už jsi vystřídal, ale je fakt, že já mám informace spíše z doslechu. Dělat někomu šaška, byť na relativně vysokém postu mi bylo vždycky proti srsti a raději jsem se vždy staral sám o sebe. 

0/0
13.12.2010 20:49

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

To jsi skutečně myslíš, že být zaměstnancem automaticky znamená "dělat někomu šaška" nebo to je jen povinná negace a snaha o shození druhého?

0/0
13.12.2010 20:54

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

To jsi špatně pochopil. Je to jen můj osobní pocit, nechtěl jsem tím říct, že každý zaměstnanec je šašek. Po škole jsem se mohl nechat zaměstnat ve firmě rodičů a určitě bych se měl ze začátku mnohem lépe. Možná bych na tom byl lépe i teď, minimálně bych měl méně starostí, jenže bych byl něčí podřízený a to je mi tak nějak proti srsti. Patent na rozum nemám, věřím že to mnoha lidem vyhovuje a nevidím důvod proč je za to shazovat.

0/0
13.12.2010 21:11

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

OK. Souhlas, že každé má něco do sebe.

0/0
13.12.2010 21:34

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Jo, abych odpověděl. Jsem ve 4. firmě a pracuju o stupeň níž, než jakou pozici jsem popisoval v tom příkladu s bydlením.

0/0
13.12.2010 20:56

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

A jak vlastně řešíš bydlení v reálu? Uplatňuješ už svou teorii i v praxi?

0/0
13.12.2010 21:16

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Už "pár let" jo ;-). Bydlení teď neřeším, mám prozatím vyřešeno. Bydlím ve vlastním bytě (vlastním, ne banky) v širším centru Prahy, který nám zatím vyhovuje. Plus pronajímám teď už vlastní 2+kk v paneláku. Dřív jsem pronajímal 2, ale ten druhý padnul za oběť současnému bydlení - bylo pro nás výhodnější jej prodat a nebrat si hypo.

Mimochodem ty dva byty k pronájmu mě stály skoro rok velmi nuzného (VELMI VELMI nuzného) života a skororozchod s tehdejší přítelkyní, současnou manželkou.

0/0
13.12.2010 21:32

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

To je přesně problém mnoha hypotékařů. Prvotní nadšení z domu odezní, člověk si pět let odtrhává od požeráku a když ho to pomalu přestává bavit, tak zjistí, že mu zbývá splácet ještě nějakých 20 let a to rodinnému štěstí zrovna nepřidá. Do toho můžou přijít děti, vypadne jeden příjem, vzrostou náklady a je vymalováno. Podle mého je lepší, aby si člověk raději pořídil něco dostupnějšího a pak když se daří, může pomýšlet na něco většího. Na leasing si beru jen auta. Když by se nedařilo, tak si je s pánembohem vezměte zpátky. Koupím si v bazaru nějakou rachotinu za sto tisíc, ale budu pořád mít kde přespat. Já bohudík bydlení řešit nemusel, byt jsem dostal po rodičích a stejně je mi teď zbytečně velký. Jeden pokoj, kuchyň a obývák prakticky nevyužívám... 

0/0
13.12.2010 21:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Hm, to se máš. Mě v životě nikdo nedal ani ň, pokud mám hovořit o hmotných statcích...

.

Jinak nerozumím návaznosti tvého textu o hypotekářích s mým příspěvkem, ale to neva. Obecně souhlasím, jen spousta lidí nemá jinou možnost, resp. hypo je pro ně menší zlo než házet peníze z okna při nájemním bydlení.

0/0
13.12.2010 22:10

Crocodylus anthropophagus

Re: Kde na to vzali ?

Myslel jsem to tak, že pro mnoho hypotékařu, je to co popisuješ jako nuzný život, obvykle velmi známá věc a nejsou v tom jenom rok. Téma hypotéka versus pronájem se tu už řešilo několikrát. Osobně jsem rád, že tuhle volbu podstoupit nemusím. Rodiče si postavili dům a byt jsem zabral já. Sestra od nich dostala peníze, takže taky nepřišla zkrátka. Kromě toho bytu jsem od rodičů v osmnácti dostal první auto, ale to jsem ještě nevydělával a pak už jsem od nich nikdy nic nechtěl. I tak je to myslím dost a jsem jim za to vděčný.

0/0
13.12.2010 22:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Kde na to vzali ?

Hele, to neumím takhle maušálně posoudit, jak žijí hypotékáři, ale nikomu nepřeju, aby na tom musel být tak, jak jsme byli my (fakt nebylo skoro ani co jíst a ten cca rok jsme si nekoupili nic jiného než to jídlo).

Osobně znám několik hypotékářů a jsou to normálně žijící rodiny, co mají děti, jezdí na dovolené, když se rozbije pračka tak obratem koupí novou... Tím neříkám, že neexistují takoví, kteří si na sebe upletou takovou hypo, že na konci každého měsíce jsou -100 Kč, ale to už je spíš tou finanční negramotností...

0/0
14.12.2010 9:11

PLSFS

Re: Kde na to vzali ?

Staci napr. vymyslet nejaky novy software, ktery pak budes pres Internet prodavat. Neni to az tak tezke, jakse zda. Oni i ti podnikatele jsou v naproste vetsine poctivi (nesmis si myslet, ze podnikatele jsou jen ti, o kterych se pise v reportazich z Kajmanskych ostrovu - to nejsou podnikatele, ale obycejni zlocinci). O tech skutecnych podnikatelich se nikde moc nedoctes.

0/0
14.12.2010 9:20

Gaston

hmmmm

Mám rád věty o tom jak krásný mají ti krabicoví lidé na starou zástavbu a vůbec jim nepřipadá blbé, že ti druzí musí čumět na tu jejich nevzhlednou krychli.

0/0
13.12.2010 14:40

Gaston

Re: hmmmm

sorry

vypadl mi z věty ten "výhled"

0/0
13.12.2010 14:41

Nahlas se ti směju 2

Re: hmmmm

Ale notak...

0/0
13.12.2010 14:49

mlčanlivý boban

zaujímavé, ale

ta pracovna vypadá jak basa...

0/0
13.12.2010 14:09

kanarek123

...............

Zas diskuze plná odborníků.Lidi, puste mě k vám dom, chci vidět ta vaše dokonalá bydlení s polovalbami, balustrádami, předsazenými schodišti.Co ste si sami črtli na mm papír, bo architekt je hovado na nic,že?? Ona taková spolupráce s architektem se vypácí neuvěřitelně, protože málokdo z vás má oko pro dokonalost detailů apod. Tu vyloženě vyvstává pocit ze všech, že pan architekt vnutí investorovi své myšlenky, popř.plně znásilní představi budoucích uživatelů do architektonické líbivosti bez funkce.Takový omyl.Vlastní bydlení je výsledek spolupráce architekta, stavaře, dodavatelské firmy s investorem a hotové dílo je pak přivedeno k dokonalosti dle investora.Nebo by to tak mělo být.A to vše v mezích daných uzemními regulativy a vyššími stupni územního plánování.Tak ať má investor třeba místo oken kulatý čtverečky.. je to jeho věc.Jsou tam proto, že se mu líbí.Jo a sou i špatní architekti:-P

0/0
13.12.2010 9:28

J0Ei

Náklady?

Jak vědí, jaké budou náklady, když to je jen na papíře? Rozpočet, to možná... Náklady pak budou tak o 30-80% víc, podle toho, na co všechno se zapomnělo a co se semele...

0/0
12.12.2010 23:08

hnusil VII. neoblíbenec idesu

Re: Náklady?

A bude po kamaradstvi s "architekty", tak jako ve vsech jinych pripadech ;-D

0/0
13.12.2010 8:36

KirovReporting

UŽ TO MÁM!

Kradou architekti a kradou traktory! Klienti jsou nedostudovaný čerpadla. Všichni jsou teplí! :-/

Barák - velmi solidní řemeslo! R^

0/0
12.12.2010 20:51

kvín

nádherný dům

R^

0/0
12.12.2010 20:05

hnusil pátý

Zasnu.

Zasnu nad tou odpornou krabici a co me dostava je skutecnost, jak si muze nekdo, kdo navrhne satnu do loznice, rikat architekt? To neni architekt, ale obycejny cmaral v autocadu, ktery se nejakym zpusobem proflakal k maturite na stavarne.

Jinak vzkaz pro mistni zavistivce, 6M za dum neni moc, pokud na to budu brat hypoteku napr. na 20let na celou castku, tak je splatka cca 42tis/mesicne, coz pro vzdelany a sikovny par nemuze byt absolutne zadny problem. Takze pokud s tim ma nekdo problem, mel by se nejprve zamyslet sam nad sebou a ne hned nekho obvinovat.

0/0
12.12.2010 19:48

Crocodylus anthropophagus

Re: Zasnu.

U nás ve firmě pár takových vzdělaných a šikovných taky máme. A ani jeden z nich nemá dvakrát klidné spaní. Pokud by někdo neušetřil ani floka a pak by si stylem banzai uvázal na krk splácení 42000 měsíčně po dobu 20 let, byl by to fakt borec. :-P

0/0
12.12.2010 20:04

stroker

Re: Zasnu.

kdyz pominu vetsinu textu, tak nejak nerozumim vasemu problemu se satnou v loznici...muzete mi to nejak osvetlit? ja jen abych vedel, jestli si nahodou taky nemam rikat, ze jsem se proflakal k maturite na stavarne...i kdyz jsem ji nestudoval

0/0
12.12.2010 20:22

Carlos

Re: Zasnu.

Přesně takoví, co si myslí, že 42 tis/měs není moc, na to dost často doplatí. Stačí rozvod, úraz, delší pracovní neschopnost a je to hned. Ale zase díky takovým si potom ten dům můžu koupit cash za přijatelnější cenu.

0/0
12.12.2010 20:42

Rubik1

Re: Zasnu.

Tak, tak. Přitom rozvod do 20 let hraničí s jistotou.

0/0
13.12.2010 5:18

Nahlas se ti směju 2

Re: Zasnu.

V ČR se průměrně rozvádí 50% manželství. To má do "hraničení s jistotou" velmi daleko.

0/0
13.12.2010 8:20

Nahlas se ti směju 2

Re: Zasnu.

Osobně neznám člověka s nadprůměrnými příjmy, který by žil od výplaty k výplatě. Takoví lidé většinou uvažují a proto mají rezervu na pokrytí neočekávaných situací. Tedy představa, že pro toho, kdo si může dovolit plati 42 tis. Kč měsíčně za hypotéku, nějaká dvouměsíční pracovní neschopnost neznamená existenční problémy.

0/0
13.12.2010 8:12

hnusil VII. neoblíbenec idesu

Re: Zasnu.

Ty si ten dum mozna koupis, ale jsou taky lide, kteri chteji zit podle vlastnich predstav. A 42tis opravdu neni moc, u solidne vydelavajici rodiny je to sotva 1/4 jejich prijmu, takze ani rozvod apod neni zadny problem.

0/0
13.12.2010 8:31

Smrdí mi z otvoru.

Re: Zasnu.

Bože to jsou řeči člověka, který snad nikdy nepracoval, nikdy neplatil žádný úvěr a netuší, jak to na trhu práce chodí. Hypotéku 42 tisíc měsíčně si na krk uváže jen opravdu šílenec.

0/0
12.12.2010 21:10

hnusil VII. neoblíbenec idesu

Re: Zasnu.

A tvoje reci mam asociovat k cemu? K bezdomovci, ktery se omylem pripojil k internetu? Zkus nekdy pracovat, jestli vubec chapes smysl toho slova.

0/0
13.12.2010 8:35

Nahlas se ti směju 2

Re: Zasnu.

A uměl bys napsat proč?

0/0
13.12.2010 8:51

Huckelberry Švédd 4

sterilní hnus

RvRv

0/0
12.12.2010 16:08

starej od starý blažkový

to bude mít Svatý Václav

pěkný výhled na ornamentální fasádu

0/0
12.12.2010 15:39

kanarek123

..

Super bydleníčko.... R^R^R^

0/0
12.12.2010 15:03

Crocodylus anthropophagus

Re: ..

Jako trafostanice s výkladní skříní, to fakt celkem ujde, ale od kdy se jí říká bydleníčko?

0/0
12.12.2010 20:06

padavka

Re: ..

taky mam takovy dojem, neutulne neuklidnujici prostredi spise nervozni az arogantni. Takovy jednorodinny panelak.

0/0
12.12.2010 23:02

kanarek123

Re: ..

Dovoluji si vyslovit názor ten, že nevidím nic špatného na tom, že se mi líbí jiné věci než třeba lidem ostatním, popř.jinak omezeným ;-D;-D;-D  

0/0
13.12.2010 9:11

Crocodylus anthropophagus

Re: ..

Tvůj názor ti samozřejmě nikdo nebere, jen bych měl výhrady k tomu, že nenápadně nazýváš omezeným každého, kdo s tebou nesouhlasí. Mimochodem - nevadí ti, že ta skoro padesátimetrová obytná hala má nízký strop? 

0/0
13.12.2010 12:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.