Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům, kde proudí energie, si majitelka nechala postavit podle zásad Feng Shui

Střídmě elegantní vila, postavená v jedné ze starších bratislavských vilových čtvrtí, zdařilým způsobem spojuje současné architektonické trendy s východní filozofií Feng Shui.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Coup de état

Je to moderní a vzdušné.

Mně se to ale i přesto nelíbí. ;-D

0/0
6.12.2010 12:59

vsamotar

Moooc pěkný

Moc se mi to líbí, je tam hodně světla a tudíž to dělá dojem velkého prostoru. Nemám ale rád skleněné výklopné desky coby dveře. Byť do té skleněné stěny prostě patří, tak já je zkrátka nemám rád. Moc zajímavě vypadá krb. Sice bych to asi přímo za krb neoznačil, ale tohle vypadá moc hezky a do toho interiéru to sedne jako ...na hrnec. ;-)

0/0
6.12.2010 7:20

Jean-Luc Picard

dům kne proudí energie je fajn

Zrovna před pár dny měl u nás E-on výpadek a my doma málem po tmě umrzli. Hned jak začala proudit energie, bylo fajn.

0/0
4.12.2010 9:57

Ig-n-or

asi nová příručka...

možná lokální česká mutace "fejk šuej" ...  snad v jádru oddělení horké a vodní zóny :-/ ...  kromě barev ale jinak pěkné bydlení, to s tou čínou bych ale moc nevyzdvihoval, přeci lze kvalitně bydlet i v něčem jiném než třeba v pyramidě ;-) ...  módní výstřelky a trendy kde čeho se vystřídají, užitná hodnota jediná zůstane. Celkově hodnotím kladně R^

0/0
3.12.2010 14:39

foldik

Jeden z nejůzašnějších domů jaký jsem kdy viděl

Architekty musím pochválit.

Je mi vždy velmi smutno když slyším jak by výrazná část naší populace nejraději bydlela v úžasně kulatém a úrazu bezpečném podnikatelském baroku s balustrádičkama, každou místností obloženou naprosto teplým smrkovým dřevem a zdmi zmalovanými všema úžasně teplýma barvama.

0/0
3.12.2010 13:29

zabam

Re: Jeden z nejůzašnějších domů jaký jsem kdy viděl

R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
5.12.2010 17:56

čuk2gek

todlecto je feng-šveng asi jako

že ODS je zááárukou antykkkkorupce s gyndologem f čele.

0/0
2.12.2010 18:01

pefben2

Re: todlecto je feng-šveng asi jako

Šup za Ural, čukugeku!

0/0
3.12.2010 11:17

ted61

můj pohled

Z domu se mi líbí průčelí, vnitřek bych asi řešil jinak A co se týče  feng-šuej jak tady už někdo podotkl  hodně ostrých hran a to právě ve feng-šuej nemá co dělat

0/0
2.12.2010 14:39

Holes

Re: můj pohled

Moc tomu nerozumím, ale hrany nesmí být jen směrem k přístupovým koridorům (nebo tak nějak - nemám čas gůglit), takže dle půdorysů je to v poho. I zakřivená linie přístupového chodníku je v pořádku

0/0
2.12.2010 16:04

RedSquirrel

Co ty ostré hrany?

to není moc ve stylu feng.-šuej..

0/0
1.12.2010 18:10

pefben2

Hezké, ale neobyvatelné

A kde je to švejčužu?

0/0
1.12.2010 14:24

JCage.

Monkovi by se tam libilo!

;-DR^

0/0
1.12.2010 13:37

JCage.

libi se mi

exterier, obyvak a trochu i kuchyn. Zbytek je hruza des.

Hlavne ty sklenene steny... si pripadate jako v praci a ne doma.Rv

0/0
1.12.2010 13:37

ewe7

bio

na mě je to moc bio a homeopatie:-/

0/0
1.12.2010 10:40

Scarlett from Scottland

hm

moc moderní, moc sterilní, moc strohý - nějak neobyvatelný - tedy pro mě :-)

0/0
1.12.2010 10:20

Bejvoc3

podle zásad feng šuej...

Takže tam majitelka může ještě cvičit "čiči" a udržovat si čakry. ;-D;-D;-D;-D

Někteří lidé jsou opravdu velmi hloupí a lehce zmanipulovatelní. ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2010 9:35

ewe7

Re: podle zásad feng šuej...

to je dnes moderní, paní je celá IN a jistě jí jen BIO - asi BIO manželka;-)

0/0
1.12.2010 10:42

J i ř í

Re: podle zásad feng šuej...

Zato některým lidem je všechno jasné, všechno vědí a kdo má jiný názor než oni, je hlupák.

0/0
3.12.2010 8:22

s(h)arka

sterilní kancelář...

feng nebo šuej, to je jedno, je to děsný...;-(

0/0
1.12.2010 8:30

Englishman

Moc pěkné

Jako kancelář to je super, byť ta konferenční místnost s bílými židlemi na mě působí příliš žensky.

0/0
1.12.2010 7:14

kotatkoxxl

DŮM JE NA POHLED NÁDHERNÝ, ALE

bydlet bych v něm nechtěla. Vadila by mi ta všudepřítomná bílá. Chtělo by to více barev a trochu osobních doplňků. Taky by mi vadil "otevřený " sprchový kout. V celém domě moc soukromí není a ještě ho nemít ani při mytí ....

Při menších úpravách by v něm mohlo být parádní bydlení

0/0
1.12.2010 7:08

Kirken

Vypadá to fakt dobře.

R^

0/0
30.11.2010 21:01

panbixby

Je to studené.

Studené, neosobní, sterilní, neútulné. 

Pěkné napohled.Nikoli k životu.

0/0
30.11.2010 18:01

Rubik1

Re: Je to studené.

Souhlasím a přeložil bych to pro ty, kteří těmto slovům nerozumí: studené = příliš studených materiálů a ostrých rohů a hran, takže úraz na sebe nedá dlouho čekat,  neosobní = nedostatek soukromí za prosklenými stěnami, sterilní = potřebujete uklízečku, která bude všechna ta skla a další povrchy dvakrát týdně leštit, neútulné = příliš velké otevřené prostory s holými stěnami ve vás vyvolají pocit, jako když jste v nádražní budově nebo nemocnici.

0/0
1.12.2010 0:03

Spalovač_šancí

Dva technické dotazy:

a) jak můžete vědět, jaké pocity ve mně vyvolávají otevřené prostory s holými stěnami?

b) jak můžete vědět, že pro někoho je pobyt v nádražní budově nepříjemný?

0/0
1.12.2010 1:00

šikovná holka

Re: Dva technické dotazy:

R^

0/0
1.12.2010 11:42

Spalovač_šancí

DŮM JE NAPROSTO ÚŽASNÝ

Dům je téměř bez chyby a architektům za něj uděluji 1***

Zahrada neexistuje, takže nelze hodnotit. Každopádně je možnost na ní zapracovat.

Jediné, co se mi nelíbí, je interiér. Ale u něho má každý jiný vkus. Styl nábytku je v poho, ale dovnitř bytu (kromě stěn) bílá barva prostě nepatří. Chce se to více odvázat a volit výrazné barvy. Toť můj názor. 

0/0
30.11.2010 14:42

těsně před kremací

Nádhera

Chtěl bych pogratulovat jak autorům projektu, tak investorovi za velmi zdařilý počin. Již někdo zde upozornil na to, že lze tuto stavbu zařadit do funkcionalistického stylu, což z hlediska architektury je jedno z období první republiky, které stále láká i dnes. Velice rád bych viděl zařízené byty a domy lidí, kteří na těchto stránkách kritizují, podle mě, překrásný dům. Je vidět, že devastace vkusu totalitního režimu zde zanechala velkou stopu. Pravdou je, že každému se může líbit něco jiného, ale to mi nedává už žádné právo, abych to, co se mi nelíbí, tvrdě odsuzoval a hanil. Stále nám chybí ta tolerance  míry vkusu a rozdílnosti názorů. Myslím si, že docenění tohoto díla můžou jen odborníci v oblasti architektury a hlavně majitel domu, kterému tímto přeji pěkné a spokojené bydlení.

0/0
30.11.2010 0:45

ilna

Re: Nádhera

100% souhlas.

0/0
30.11.2010 7:19

svarak z krabicoveho vina

Re: Nádhera

Opravdu se ti líbí ta průchozí koupelna? Co ti na ni přijde funkčního? 8-o Samozřejmě, pokud tam jsou dveře zasunovatelné do zdi, je to o něčem jiném, ale nevím, já je tam nevidím (možná jen blbě vyfoceno, možná tam opravdu nejsou, aby "energie" mohla proudit"). Jinak kdybys četl pořádně (chápu že těsně před kremací už máš jiné starosti), tak tady neodsuzujem barák jako takový, ale to, že si směšně hraje na něco, co není. Žádné fuk šuk se tady nekoná, stejně tak japonská zahrada NENÍ posečenej čtverec pusté trávy. Takže legraci si tady neděláme z baráku, ale z nabobství a ignorance majitelky a frikulínských redaktorek. Tohle můžu klidně okomentovat, i když nejsem architekt. (Mimochodem, ty nikdy nekomentuješ kvalitu např. shlédnutého filmu? Pokud ano, co ti k tomu dává právo? Jsi snad režisér nebo alespoň scénárista?)

0/0
30.11.2010 11:48

zabam

Re: Nádhera

Milý "svařáku" pravděpodobně Jsi převařenej a proto neumíš číst výkresy, ta koupelna není průchozí, dveře se do ní otvírají dovnitř, to za prvé. A ta japonská zahrada musí nepřed vyrůst, ta se nekupuje hotová ani se nedá postavit jako ten dům, kapišto!?

;-D;-D;-D

0/0
30.11.2010 12:00

svarak z krabicoveho vina

Re: Nádhera

Výkresy jsem nestudoval, ale budiž - mae culpa. Aby mohlo na zahradě něco vyrůst, musí se tam taky něco zasadit. Na fotkách je vidět jen a pouze ožužlaněj trávníček. Doufám, že mi nechceš tvrdit, že ty šutry u terasy jsou tím japonskem?

0/0
30.11.2010 14:15

zabam

Re: Nádhera

Ne tu zahradu si holt musíš vzít brejle, svařáčku! Třeba na ni potom něco objevíš, ty malé stromečky a keříčky totiž potřebují nějaký čas než vyrostou, jak jsem už napsal dospělé se koupit nedají a to dokonce ani v OBI nebo v Bauhausu.

0/0
30.11.2010 16:20

Rubik1

Re: Nádhera

Se svařákem musím souhlasit. Ani když stromky povyrostou, japonská zahrada to nebude. Prostě si autorka v článku tu a tam úplně vymýšlí.

0/0
1.12.2010 0:06

jack007jac

Re: Nádhera

btw dvere do koupelny jsou, koukni do zrcadla :)

0/0
5.12.2010 16:15

ta, která nejsem

Re: Nádhera

Hranaté ještě nutně neznamená funkcionalistické. A co se funkcionalismu týče, myslím, že je v ČR silně nadhodnocený. Ono se v těch prosklených kvádrech zas až tak skvěle nebydlí.

0/0
1.12.2010 0:58

skoro těsně před kremací

Re: Nádhera

Nechci polemizovat o tom zda hranaté neznamená funkcionalistické a zda funkcionalismus je v ČR silně nadhodnocen. Názor, že se v prosklených kvádrech zas až tak skvěle nebydlí vychází z vlastní zkušenosti či z doslechu?

Dovoluji si doložit na mém případě, že život s velkými prosklenými stěnami mi skoro 40 let nedělá žádné potíže – viz.  http://bydleni.idnes.cz/retro-terasa-snu-z-roku-1971-predbehla-svou-dobu-majitelka-ji-postavila-sama-15j-/terasy.asp?c=A100423_161554_terasy_web nebo http://bydleni.idnes.cz/terasy-snu-maji-vsichni-soutezici-ta-nejlepsi-slouzi-svym-majitelum-uz-40-let-18f-/terasy.asp?c=A100721_191519_terasy_rez

0/0
5.12.2010 13:50

honza76

moc pekny

me se to moc libi. Nachapu nektere reakce tady v diskuzi. Pokud se nekomu libi "utulna" chaloupka z perniku a zaprasenyma deckama uvnitr tak at si ji postavi. Nema cenu hazet na spinu na neco o necem nic nevim anebo jen velmi malo. Ja bydlim v panelaku a takovej dum bych bral ihned.Odhaduju ze vetsina kritiku tady v diskuzi taky.

 Kecy o tom ze je to neosobni a studeny vubec nechapu. Ja to vnimam jako velmi pohodlne, optimisticke a velmi komfortni bydleni. Ten feng šuej, cetl jsem o tom knizku a me osobne to prijde trosku jako kravina. Mozna na tom neco bude, no nevim...

0/0
29.11.2010 23:01

Paxa

Re: moc pekny

Mně se dům taky líbí velmi, především zvenčí. Jinak - podle mě může být hezký vcelku jakýkoliv styl, záleží na konkrétním případu.

0/0
29.11.2010 23:08

zijutady

Mě to připadá spíš jako

alegorie na vilu Thugenhat :-).

0/0
29.11.2010 22:47

ta, která nejsem

Re: Mě to připadá spíš jako

Myslel jste "parodie"?

0/0
30.11.2010 0:53

Sean_

asi jsem vyjímečný

ale mně se to opravdu líbí!!!

0/0
29.11.2010 22:43

wrah

Styl?

Osobně vidím jen normální krabici, otvírající se ne do japonské zahrady, ale na sesekaný trávník. Ale Japonské zahrady jsou o tradici, možná za sto nebo dvě stě let bude.

0/0
29.11.2010 21:12

vovák

Kuchyně je fascinující

představa, že mi z pánve vyprskne chilli, nebo pěkně do žluťoučka probarvené karí v té běloučké kuchyni mě úplně fascinuje... To by mi děvenka moje starostlivá ukázala takový feng šuej, že bych byl mrtvej muž. ;-D

0/0
29.11.2010 18:01

old fashioned Vince IV..

šuej podle vzoru Gagová-Jolieovová?

8-o

0/0
29.11.2010 17:48

Petluska

Feng shuej

mluvite mi skoro z duse. Letmo jsem prohledla usporadani pokoju, o jejich barevnosti nemluvim a snad jedina vec, kterou na tom mohu oznacit za feng shuej je umisteni posteli (ale zase neznam nikoho soudneho, kdo by je v takovemto prostoru umistil jinak). A to se nepovazuji za velkeho odbornika ;-)

0/0
29.11.2010 15:06

Petluska

Re: Feng shuej

ups a jeste to neumim zaradit ... :-) odbornik ze mne nebude ani na diskuze

0/0
29.11.2010 15:08

svarak z krabicoveho vina

Tolik peněz a tak hnusný výsledek...

No to mě fenko šukej, co to je za průchozí koupelnu?

0/0
29.11.2010 14:39

ppetr1

sprchy

konecne se zacina objevovat ve sprchovych boxech bezbarierovy pristup.

ty hnus vanicky co se drive objevovaly ve sprchovych boxech je do nebe volajici stupidita.na udrzbu naproste neprakticky.

koupelna nadherna R^

0/0
29.11.2010 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.