Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jediný lustr uprostřed pokoje: zabiják očí a socialistický lapač prachu

Dny se zkracují, takže správné umělé osvětlení v bytě je teď důležitější než třeba v létě. Mělo by vytvořit příjemnou atmosféru a zároveň vám nesmí kazit oči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lolek77

Autor zaspal dobu,

jinak by nám nemohl nabízet instalaci silnější žárovky nebo mluvit na téma stmívání žárovek. EU povolené 15 W žárovky (brzká realita) není třeba stmívat. Budoucnost je v ekologických svíčkách. 100 ks kalíšků Vás příjde na 50 Kč a jeden vydrží hořet 4 hodiny. Při ceně fotovoltaické elektřiny za 3 roky (kdy pomine Nečasovo změkčení ceny) nebude svíčkám nic konkurovat vyjma LED. ;-D

0/0
16.1.2011 13:20

Ig-n-or

slabé osvětlení kazí oči????

snad špatné... nikoli slabé nebo nedostatečné...  kdyby to bylo opačně,   to by všichni indiáni a domorodci byli slepí (kupodivu jejich zrak je mnohem lepší než náš civilizovaně osvícený)  a naopak eskymáci nebo horští šerpové by byli ostrozrací (v nepálu je nejběžnější slepota, eskymáci si chrání od věků zrak třeba dřívkem s vdlabanou škvírou aby si chránili zrak před nadměrným světlem)   Tahle fáma skončila s érou komunistického zdravotnictví, ale proč jí šířit i teď?

0/0
1.11.2010 21:40

Ig-n-or

Re: slabé osvětlení kazí oči????

Kdo má špatný zrak, potkal se někdy s očařem nebo ho téma jen zajímá (zrojů je dnes už spousta, strýček google poradí) tak ví své... první seriózní web který vyhledávač vyhodí  http://ocni-vady.zdrave.cz/procvicujte-oci-a-zbavte-se-nadobro-bryli/

"I čtení při tlumeném světle procvičí  - Ne, tohle není vtip. Navzdory rozšířené pověře, že čtení při špatném

osvětlení kazí zrak, ho naopak trénuje. Háček je ovšem v udržení správné

čtecí vzdálenosti. Ta mi měla být minimálně 30 centimetrů. Jinak krátká čtecí vzdálenost, dívání se na televizi a nadměrné osvětlení patří k hlavním faktorům, jež způsobují kažení zraku."

0/0
1.11.2010 22:06

Vit I.

Re: slabé osvětlení kazí oči????

... Jinak krátká čtecí vzdálenost, dívání se na televizi a nadměrné osvětlení patří k hlavním faktorům, jež způsobují kažení zraku...

Uf, to je blábol 8-o

Hlavně tomu nikdo nevěřte, jsou to nesmysly...

0/0
2.11.2010 13:59

pakostič

mudrc!

"Jediný lustr uprostřed pokoje: zabiják očí a socialistický lapač prachu" Chtěl bych váženého leč neznalého autora upozornit, že zcela srovnatelné lustry byly v té době i na západě a že tam tedy lapaly kapitalistický prach. Člověče nebuďte směšný a než něco napíšete tak se o tom zkuste něco dozvědět

0/0
1.11.2010 20:55

patrona

k clanku Neuvěřitelný byt

Diskuzi tam radeji nepovolili, nicmene by me docela zajimalo, kolik takovy byt s celou znackovou vybavu muze radove stat, 50 mega?

0/0
1.11.2010 13:51

HancickaP

Re: k clanku Neuvěřitelný byt

jak uz nekdo podotknul, diskuse nejsou u hodne clanku v rubrice "Na Navsteve". Asi proto, ze si tam spousta lidi s bytem vcetne zarizeni po babicce chodila lecit mindraky....

0/0
1.11.2010 14:58

dedust2000

Re: k clanku Neuvěřitelný byt

Ano, reklamu udelame, ale beda kdyby se k ni nekdo mohl vyjadrit, ze? ;-) ja jsem to chtel treba pochvalit, je to takove teple, pratelske :-)

0/0
1.11.2010 17:33

HancickaP

Re: k clanku Neuvěřitelný byt

podivejete se na tehle diskuzi o neco niz, tam uz se do nich nekdo pustil, ze je to pro dva moc veliky.... ;-D

ono o vyjadreni nejde, ale nekteri lidi jsou fakt trochu mimo.

0/0
1.11.2010 19:10

Kozel_

Článek má nešťastný nadpis, věcně má pravdu

Určitě je pravda, že místnosti mají být silně osvětlené. Např. pro pokoj o 20 m2 výkon žárovka 240W nebo ekvivalent jiných zdrojů zcela odpovídá. Potíž je, že svítí-li lampy / žárovky přes nějaké sklo, ztráta může být klidně 40% - u čistého lustru. Je-li tam prach, tak se klidně ztratí i přes 50% světla.

Socialistické lustry nebyly všechny tak špatné. Vidím je srovnatelné s těmi dnešními, jen byla jiná móda. Problém nebyl v technické kvalitě, ta dnes v tomto sortimentu moc lepší není.

0/0
1.11.2010 11:29

Wrunx

Re: Článek má nešťastný nadpis, věcně má pravdu

souhlasím, plno dnešních svítidel je řešeno zčásti anebo zcela diletantsky vzhledem ke svému účelu. Není divu, když se dovážejí kdejaké šmejdy kdoví odkud, a pak se tu prodávají jako značková svítidla...

0/0
1.11.2010 20:46

HancickaP

byt rizeny iPhonem

skoda, ze tam neni diskuze. i kdyz je to mozna dobre....

je to nadherne, naprosto a totalne bez chyby. R^R^R^R^

0/0
1.11.2010 11:00

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: byt rizeny iPhonem

Jo jeden tábor by tam diskutoval o tom, že to jsou bukvice, druhá pak, že to ovládají "tou sra.kou Iphonem". Ale škoda, inteligentní domácnostimě zajímají a myslel jsem že se dozvím nějaké poznatky. Bohužel to vyhořelo na něčí malosti, že nedokáže zkousnout to že je někdo gay. :-(

0/0
1.11.2010 11:33

Venus_7

Re: byt rizeny iPhonem

Klídek. Stačí se podívat na články v části "na návštěvě" a u většiny není diskuze. Aspoň poslední dobou. Takže s teplýma to asi nebude mít nic společného, nedělejme z nich chudáky (minimálně ti v tom článku chudáci rozhodně nebudou).

0/0
1.11.2010 11:48

ujko.straka

Re: byt rizeny iPhonem

Ale no tak. Na vybavení inteligentní domácnosti není nic složitého a ani iPhone netřeba. Už v roce 2002 jsme s Nokií 9210, měli vzdálený přístup do firmy, včetně otevírání garážových vrat a vstupních dveří do objektu, žaluzií, klimatizace, topení, sauny a zabezpečovačky. A to dálkové ovládání audio-video techniky už uměla i 9110 a byla postavená ještě na GeOSu.

0/0
1.11.2010 14:22

Deleter

Re: byt rizeny iPhonem

DO přes SMS zvládne i 5110.

0/0
1.11.2010 14:33

HancickaP

Re: byt rizeny iPhonem

jeste by tam byl treti tabor, ktery by resil to, ze to maji moc velky, moc neosobni, moc moderni, moc neprakticky.... LOL

0/0
1.11.2010 14:53

cvergl

Re: byt rizeny iPhonem

každopádně hoši moc nešetřili.

Ovládání je fajn,ale nesmí vypadnout eletrika.Předpokládám,že mají záložní zdroj,případně malej agregátek.Jinak si bez proudu ani neškrtnou,respektive neotevřou dveře..

0/0
1.11.2010 19:55

Kaslunavas

Zajimave

To jsou rady, no nejlepsi je si v nejakem programu (relux, wils a podobny navrhnout osvetleni) ono ani 240W v pokoji o rozloze do 20m2 nezajisti ze to bude lepsi nez jednen lustr. A nechat si radit od architekta je skvele pokud milujete adrenalinove sporty. Staci se podivat na par projektu kde je koupelna v prostred domu (bez oken) okno od zachodu u vztupnich dveri :-)

0/0
1.11.2010 10:22

Simakj

Ta naše úroveň...

Slabé osvětlení vadí ba dokonce kazí oči? Kde jste to milá redakce zase vzali? :-P

0/0
1.11.2010 9:13

opportunity

Re: Ta naše úroveň...

R^

0/0
1.11.2010 9:35

ironstat

Re: Ta naše úroveň...

R^ slabé osvětlení může tak maximálně například při četbě rychleji unavovat, ale určitě oči nekazí

0/0
1.11.2010 9:42

Hrochomut

Re: Ta naše úroveň...

a jsme u toho, unavené oko může být náchylné k tomu se kazit.. lidí, kteří si čtením při špatném osvětlení zkazili oči, je hodně..

0/0
1.11.2010 10:28

mamina2

Re: Ta naše úroveň...

To je jen pověra, která není nijak podložená.

0/0
1.11.2010 10:46

Hrochomut

Re: Ta naše úroveň...

praxí.. samozřejmě je každý člověk jiný, ale myslím si, že je docela evidentní, že mezi těmi, co čtou za špatného osvětlení, je mnohem vyšší procento "obrýlených", než mezi těmi, co nečtou.. samozřejmě jsem nedělal žádnou rozsáhlou odbornou studii, pokud mě budete chtít "nachytat" na přesných číslech. Ale troufám si i bez toho tvrdit, že to tak je..

0/0
1.11.2010 10:52

ww+

Re: Ta naše úroveň...

to souvisi i s fixaci oka na pevnou vzdalenost a na dlouho dobu.

0/0
1.11.2010 11:03

mamina2

Re: Ta naše úroveň...

Já taky nemám sama studii a doma mi taky říkali, že si mohu čtením při špatném světle zkazit oči. Ale naše oční paní doktorka tvrdí, že je to nesmysl. Předpokládám, že jako očařka, má tu zkušenost mnohem větší než Vy nebo já.

0/0
1.11.2010 11:14

Deleter

Re: Ta naše úroveň...

Oko se dřív unaví a taky u lidí, kteří čtou, se oční vada projeví dřív, než u těch, kteří nečtou. Tož tak.

0/0
1.11.2010 14:34

CCblue

Re: Ta naše úroveň...

Oční vada se projeví dřív, ale jen když už je v oku dávno předtím. Oči může poškodit silné světlo, šero ne. :-)

0/0
1.11.2010 18:32

Deleter

---

Zářivky pochopitelně vadí, někomu, protože nemají spojité spektrum. Tím pak chybí barvy a je po světelné pohodě.

Jinak LED žárovky, kde je nasázených x 5mm diod jsou blbost a vyhozené peníze, neboť nemají šanci se uchladit, pokud svítí alespoň trochu přijatelně. Modul s 910lm je běžně v prodeji.

0/0
1.11.2010 8:45

Simakj

Re: ---

LED ale nehřejí, co tam hřeje, měnič? (ale o tom pochybuju) - Nevím, "LEDovku" doma nemám.

0/0
1.11.2010 9:15

Salada

Re: ---

LED samozřejmě hřejí. Mají mnohem větší účinnost než žárovky ale zdaleka není 100%ní. Proto se třeba dělají ty výkonové LED moduly (3W, 5W) na hliníkové destičce fungující jako chladič. Schválně si na takovouto LED šáhněte. 5mm LED hřejí taky ale vzhledem k malému výkonu a velké ploše to není tak patrné.

0/0
1.11.2010 10:27

vasek001

Re: ---

LED hreji, ale ty VYKONOVE, obycejne male 5mm nehreji. Vykonove byvaji casto uz napajene na podlozce, ktera je sama o sobe chladic., Podivejte se treba na vykonove LED od LUXEON. Je rozdil jestli je "LED zarovka" udelana z 50kusu 5mm led nebo ze 3kusu vykonovych led. Ty vykonove hreji docela hodne :-)

0/0
1.11.2010 14:13

Deleter

Re: ---

Obyčejné 5mm LED hřejí také, ale velmi málo. Ony totiž také velmi málo svítí.

0/0
1.11.2010 14:40

Spravedlivý hněv

Re: ---

Kde jsi přišel na u hloupost s chlazením ? Už jsi sahal na LEDku ?

0/0
1.11.2010 9:27

Deleter

Re: ---

Ano, sahal. LED hřejí. Doporučuji držet zapnutou 5W LEDku v ruce tak dlouho, než vám to dojde.

0/0
1.11.2010 14:37

ironstat

Re: ---

no nevím, kde jste na ten nesmysl přišel, s LEDkami už doma nějakou dobu žiju, samozřejmě se nehodí na všechno, ale jsou místa, kde jsou ideální a že by hřály???8-o

0/0
1.11.2010 9:42

Deleter

Re: ---

Ano, LED hřejí, doporučuji držet zapnutou 5W LEDku v ruce tak dlouho, než vám to dojde.

0/0
1.11.2010 14:36

Kozel_

Re: ---

Není to pravda a není to tak jednoduché. Např. denní zářivky, třípásmové, mají v oblasti vyšších teplot spektrum spojité. Žárovka má spojité spektrum, které j ale ohraničené teplotou vlákna. Tj. od denního světla se výrazně liší. Dennímu světlu se nikdy nevyrovná, při delším čtení má část lidí potíže.

Zářivky můžou působit problémy - pokud blikají (nějaké za 30Kč kompaktní), nebo je jejich světlo slabé, tak je nepříjemné. U kvalitních lamp je podání barev velmi slušné, při vyšší barevné teplotě věci vypadají srovnatelně s denním světlem, na rozdíl od světel žárovek. Lidé, co naříkají na zářivky je zpravidla mají na pracovišti. Tam si leckdy nestěžují.

Žárovka má jistě své místo, např. kde se často ale krátce rozsvěcí, nebo kde má světlo zároveň topit (akvária, líheň kuřat).

0/0
1.11.2010 11:25

Deleter

Re: ---

Dejte mi odkaz na zářivku se spojitým spektrem. Děkuji.

0/0
1.11.2010 14:36

vasek001

Nejak nechapu

Nejak nechapu co ma existence lustru spolecneho se socialismem? To jako hned po revoluci meli vsechni presedlat na bodovky a a vselijaka prapodivna designova svitidla? Treba takova znama "pampeliska" z Ikea skutecne prach nelapa a perfektne se cisti.... :-P

0/0
1.11.2010 8:23

opportunity

Re: Nejak nechapu

R^

0/0
1.11.2010 9:37

mamina2

Re: Nejak nechapu

Přesně, nemám ráda jeden lustr uprostřed pokoje, je to neútulné, ale není to ani zabiják očí, ani socialistický výmysl.

0/0
1.11.2010 10:48

ta, která nejsem

Proč není pod bužíčkama diskuse?

0/0
1.11.2010 5:25

chrobaktruhlik

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

právě proto !!!

0/0
1.11.2010 7:06

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

Kvůli takovým zoufalcům jako si ty, co si tam chodili léčit svoje mindráky.R^ Jinak byt se mi líbí. Hoši maji vkus.

0/0
1.11.2010 7:11

vasek001

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

No nevim datle, proc by si nekdo lecil mindraky. To mozna tak Idnes se snazi byt svetova a nestranna :-P Nejak nechapu byt 2x200m2 pro dva zoufalce, kteri budou vzdy jen dva zoufalci a vice jich nikdy nebude. No hlavne ze maji pro sebe tihle partneri vlastni kino pro 9 lidi.

0/0
1.11.2010 8:36

Štěpán Binko

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

Tak důležité je, že to chápou oni, ne? A já jim také rozumím. Máte s tím nějaký problém?

0/0
1.11.2010 8:48

vasek001

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

Jasne mam s tim ohromny problem....zjistim si jejich adresu a hned to tam bezim resit Stepane ;-D

0/0
1.11.2010 8:59

Štěpán Binko

Re: Proč není pod bužíčkama diskuse?

Že s tím máš ohromný problém je vidět. Mě by třeba nenapadlo řešit bydlení druhého a chtějí-li mít pánové velký byt, je to čistě jejich věc. Já jim ho přeju a z těch, co se snaží ostatním vnutit svoji "normu", mám akorát srandu.

0/0
1.11.2010 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.