Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak ideálně zařídit dětský pokoj pro puberťačku a její dvouletou sestřičku

Čtenářka by potřebovala poradit s proměnou dětského pokoje. V něm bydlí třináctiletá mladá slečna s teprve dvouletou sestřičkou. Největším problémem je věkový rozdíl obou dětí a také malé rozměry místnosti. Jejich maminka chce pokoj především funkční a s nábytkem, který obstojí i v budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

motiva

rodiče

si pořídí druhé dítě s jedenáctiletým odstupem a potrestají svou starší dceru tím, že jí dvouleté mrně hodí na krk? proč si mladší dcerku nenechají u sebe v ložnici, bylo to přeci jejich rozhodnutí mít druhé dítě, ne? z vlastní zkušenosti vím, že tak malé děti ještě potřebují dohled rodičů (matky) i v noci, pláčou, občas se počůrají atd. , to by opravdu měla v první linii řešit ta matka a ne třináctileté dítě. To je tak velký věkový odstup, že se prostě nemohou v jednom pokoji srovnat. Ta starší má jiné nároky na trávení volného času, učení, kamarády, zatímco mrně musí chodit brzo spát, krámuje s hračkami, bude té starší ničit její věci, což ji samozřejmě bude nezměrně štvát a dalo by se pokračovat donekonečna.

0/0
2.10.2010 10:14

Jolika

Re: rodiče

R^ naprosty souhlas, vite o cem mluvite. Narozdil od vas ja myslim trochu jinak jedine to, ze i mladsi dite muze velkym vekovym rozdilem hodne trpet. Ale starsi asi casteji.

Jak to mam vypozorovano, i pro dobre, obetave a charakterni rodice je vychova tak rozdilnych deti zrejme doopravdy nadlidsky ukol a proto ani cast tohoto ukolu by nemeli prehazovat na starsi dite.

Pokud nekdo tady v diskuzi ma s touto situaci dobre zkusenosti, blahopreji vsem zucastnenym. Ale ja pro to rozhodne nejsem, videla jsem jen zkusenosti spatne.

Zpet ke clanku:  asi by nezbylo namiste vynechat toto tema - pokoj pro dve rozdilne deti, protoze v zivote se to stava. Uspech nebo neuspech ale rozhodne nelezi ve spravne zarizenem pokoji.

0/0
2.10.2010 15:08

IfčaX

Re: rodiče

Víte, mně se zdá, že ty špatné zkušenosti, které znáte vy, asi nebyly vyvolány velkým věkovým rozdílem dětí, ale zřejmě psychickou nemocí matky.  Což jsem si  uvědomila až teď, jak jste mluvila o nějakých zevních projevech klimakteria či o matce pobrečující zavřené v pokoji... Tohle věřím, to může rodinou pěkně zamávat... Ale jestli v té rodině byly zrovna i děti s velkým věkovým rozdílem, byla nejspíš  jen shoda okolností. V tom ten průšvih asi nebyl...

0/0
2.10.2010 15:46

Jolika

Re: rodiče

Taky vam debata nejde z hlavy a pritom to obe vidime z jinych uhlu. Objasnim.

Vy mate skutecne vlastni zkusenosti a myslite si, ze i ja mluvim na zaklade zkusenosti v moji rodine, ze to tak i u nas bylo.Nebylo. Jsou to ponejvice pozorovani, co mam ja. Nekolika rodin.Prusvih velkeho vekoveho rozdilu mezi detmi a vyssim vekem matky (pak uz oba rodice postarsi) tam byl vzdycky. Jen jedna matka  byla nervove labilni, ale nikoliv postizena psychickou nemoci.

Vetsinou beznadejne nezvladaly matky (otcove jakz takz) a v drtive vetsine pripadu vice trpely starsi deti vice nez ty o hodne mladsi.

Asi bylo na case, ze jsem konecne potkala nekoho, kdo ma i za techto okolnosti zkusenosti dobre. Ale stejne jsem stastna jako blecha, ze jsem si poridila deti rychle za sebou.

Hezkou a slunecnou nedeli vam preju.

0/0
3.10.2010 12:49

IfčaX

Re: rodiče

No, právě... taky mám docela dost nejen vlastních zkušeností. Se mnou ve třídě byla ještě jedna spolužačka, co jsme měly (prvního) sourozence skoro současně. Moje nejlepší kamarádka si své druhé dítě pořídila dokonce čtrnáct let po prvním...

Já to znala jedině z úhlu, že mi brášku kamarádky záviděly, rodičům dospělí gratulovali. Stejně tak jsem se setkala s všeobecnou radostí u té mé kamarádky... Nikdy - fakt NIKDY - jsem nezažila, že by do toho někdo vlezl skuhráním typu: jéééžíšmarjáááá, chůůůůďata ty nešťastné dětičkyyyyy s táááákovým óóóbrovnským věkovým rozdílééééém, ty budou asi trpěěěět...  A je mi tento přístup k životu naprosto nepochopitelný.

0/0
3.10.2010 17:41

IfčaX

Re: rodiče

Jinak - souhlasím s tím, že malý věkový rozdíl je lepší. Ale upřímně

řečeno, vlastně z opačného pohledu než vy. Protože  jsem nikdy

"netrpěla". Nikdy jsem se nemusela o nic dělit (nemyslím ani tak v

materiálním smyslu, ale třeba pozornost rodičů), nikdy jsem se nemusela proti nikomu prosazovat či vymezovat a tahle škola mi do života chyběla. Bráška, ke kterému jsem měla vztah víc mateřský než sourozenecký pochopitelně nebyl a nemohl být konkurencí... takže zatímco skoro stejně staří sourozenci se o spoustu věcí pohádají, porvou, dělají si naschvály a pak se zas udobřují, vztah velké holky s mrnětem tyhle výkyvy nemá... a pak člověk přijde mezi "sobě rovné", ať už ve škole, v práci, či partnerství... a občas neví, co s tím. To ale není problém velkého věkového rozdílu, to je problém jedináčka, kterým holt v takovéto rodině jsou paradoxně obě děti... (ale pořád jsou na tom líp, než ty, co neměly sourozence vůbec žádné).

0/0
3.10.2010 17:47

Deleter

Re: rodiče

Jo, jedináček, když něco vyvede, tak to nemá na koho svést, nemá se s kým spolčovat a taktizovat v "boji proti rodičům" ;-D to potvrzuji

Jinak dříve bylo normální, že byla rodina o sedmi i více dětech a to žili v JEDNÉ CIMŘE VŠICHNI. A taky to šlo.

0/0
4.10.2010 8:36

mamina2

Re: rodiče

Moje maminka měla o pět let starší sestru a o devět let mladšího bráchu.  Navíc když byly bráchovi tři roky, babička musela do práce na směny. Takže mamka mívala bráchu na odpoledne docela často. A víte, že se z toho nezbláznily ani děti, ani babička? Dokonce je ani nenapadlo, jak vlastně trpí. ;-)

0/0
4.10.2010 11:02

kytickaaa

:-/

obě varianty  jsou na nic. v té první - jak je asi velká ta spodní postel? holčičce bude ta postel brzy malá a když budou chtít pořídit větší, tak jak to asi udělají, když tam jsou ty skříně s šuplíkama???

ta druhá - spaní na zvýšených kavalcích nic moc a sezení u stolu do L ani nekomentuju (to je prostě kravina).

0/0
1.10.2010 23:11

Deleter

To je furt debat.

Lidi nebydlí v malých bytech obvykle proto, že se jim velkej nechce uklízet, ale proto, že na velkej tak nějak finančně nedosáhnout. Jakékoliv úvahy o tom, jestli tam jsou vzteky suchý jak troud, nebo se bezmezně milují, jsou čisté spekulace.

0/0
1.10.2010 19:15

Jolika

Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

verim vam, ze to u vas klapalo. Zkratka jste pro mne spis  vyjimky.

Ale rozhodne  nejsem presvedcena, ze je dobre mit dite az po triceti, nebo mit deti s velkym vekovym rozdilem mezi nimi. To bych ani za nic nechtela.

Pokud by se uz nejakym zpusobem stalo, ze by se mi prece narodilo druhe dite o hodne pozdeji nez prvni, vsemi silami bych se snazila zabranit tomu, aby musely sdilet stejny pokoj.

A asi bych vuci nim stejnak moji vinu porad citila.

0/0
1.10.2010 12:48

Hroznej_puberťák

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

Kolik ti je?

0/0
1.10.2010 12:55

Kulmofén

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

tss. to se nesluší se ptát na věk ;-)

0/0
1.10.2010 12:56

Hroznej_puberťák

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

Mě to zas tak přesně nezajímá, jen mě udivuje ta míra naivnosti představ, možná v kombinaci s vymytostí hlavičky trendy článečky v ONA, Cosmopolitanech a podobných věcech...

0/0
1.10.2010 13:00

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

;-D puberťáku, mozna bude pro vas prijatelnejsi jit debatovat do hospody, treba tam tu uroven budete povazovat za lepsi a pobavite se lepe. Rozeberete jak byste lepe vladli kdybyste vladli a nemuseli byste poslouchat vylevy nekoho, kdo chce pro sve  dite/deti v ramci moznosti zajistit pokud mozno nejlepsi podminky k zivotu.

0/0
1.10.2010 13:05

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

nemám se zač stydět 35

0/0
1.10.2010 15:11

Hroznej_puberťák

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

To byl dotaz na tu pipku s těmi úděsnými představami, u vás ostatních rozumných to za a) většinou vím z předchozích diskuzí a za b) se to dá celkem z těch vašich zkušeností odhadnout...

0/0
1.10.2010 15:15

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

:) já vím kluku jeden ušatej :), vždyť se tu na inesu scházíme každou chvilku

0/0
1.10.2010 15:16

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

No, přiznám se, že tento přístup nechápu...Zaplaťpánbůh, že rodiče ke mně žádnou vinu necítili a toho vytouženého brášku mi pořídili...  Pro mě jsou spíš výjimky lidi, co si vzájemně tolik nepřetržitě lezou na nervy, že je nutno se všemi silami snažit zabránit tomu, aby se nějak moc často dostali dohromady... (Tím neříkám, že jsme se nikdy nechytli, pochopitelně.)

0/0
1.10.2010 13:01

KKaty

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

My jsme s brachou dokonce jeden cas, ac jsme meli oddelene pkoje, dobrovolne vlezli do jednoho a tak spali asi 2 roky, nez jsem zacala mit jine zajmy, nez brachu

Ne kazdy ma moznost detem poskytnout samostatny pokoj, znamena to snad, ze by mene majetni nemeli mit deti? To je preci nesmysl.

0/0
1.10.2010 13:14

mamina2

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

My jsme měli s bráchou společný pokoj až do dospělosti. Je teda pravda, že já jsem jen o 15 měsíců starší. Ale malý společný pokoj s jedním pracovním stolem nám nikdy nedělal žádné problémy. Prostě se jeden z nás učil jinde.

0/0
1.10.2010 13:18

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Jasne, taky to jde. Ty se uc v tomhle koute a ty v tomhle nebo si treba hraj. Dobry, to jde.  Predstavte si jinou situaci.

Vase velka dite studuje treba na houslistu. Musi cvicit kazdy den nekolik hodin. Jak to udelate? Reknete mu hele jdi si s tema houslema do koupelny?

Tam to mladsi dite stejne uslysi a velke dite musi i presto ke zkouskam umet.

Je na vine male dite? Muze za to velke dite? Nebo to zaridite tak, ze rekntete velkemu diteti - hele zlato, nenarodil ses v pomerech, ktere by ti umoznily vystudovat tohle.

Kdo mu to neumoznil? Fakt ty pomery? NEBO VY? Velke dite hodi housle do kouta a pujde se ucit treba holicem. Pochopi to timto zpusobem, naucilo se brat ohledy. Nebo taky jinym. Najde si partnera/partnerku, v jehoz byte se da cvicit neomezene. Odejde z domova driz nez je zdravo. Bez vyberu, jestli je to partner vhodny. Pro nej vhodny je, protoze v jeho byte studijni omezeni neexistuji. Prusvih prijde az pak. BUDE NA VINE TO DITE? Tezko. Takhle jste to prece chtela vy.

0/0
1.10.2010 14:52

paskudilek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Zbytecne to prozivas, pokud budes chtit idealni podminky na porizeni ditete, tak to dite mit nikdy nebudes. Dite predevsim potrebuje spokojene rodice.

0/0
1.10.2010 14:56

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Zametate problem pod postel.

Mimochodem, dve deti pomerne rychle za sebou uz jsem si stacila poridit.

0/0
1.10.2010 15:20

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

"Problém"? Jaký problém? Kromě vás přece nikdo žádný problém nevidí!

0/0
1.10.2010 15:21

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

tak se ptám, kde je problém, pokud si už další pořídit nehodláte, tak se vás to netýká, nebo ano?My vám jen sdělili naše osobní zkušenosti a problém v tom nevidíme ani jeden jediný.

0/0
1.10.2010 15:30

paskudilek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Problem je snad v tom, ze mas pocit, ze ty deti potrebuji urcity standard k tomu, aby byly spokojene. Pro tu starsi je urcite lepsi, ze ma sestru, nez aby byla jedinacek a mela vsechno. To jak ziji ted neznamena, ze tak budou zit do konce zivota. Taky mam dve deti od sebe a problemy v tom nevidim, spis vyhodu. Muj model ale nikomu nevnucuju, jako dokonaly.

0/0
1.10.2010 15:38

_m-

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Bože můj - můj mladší syn je cellista, starší miluje metal a dost divokou muziku. Byly  kvůli tomu občas boje, ale zvládnutelné. muzikant prostě cvičil v obýváku (matka a otec přežijí všechno) a ten druhý si po několika urgencích tu muziku ztlumil, nebo si nasadil sluchátka.

jestli ti to zatím nikdo neřekl, tak život je o spolužití a o kompromisu. Není nad to, naučit se to včas.

0/0
1.10.2010 15:06

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Ano, sluchatka. Ale co kdyz budete mit dva celisty nebo dva houslisty? Budete muset rozepsat cvicebni hodiny.

Tim se predpokladaji deti temer stejne stare.

0/0
1.10.2010 15:14

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

ano, až budeš mít děti, pochopíš, že na dobu cvičení a učení se musí udělat harmonogram, jinak budeš mít dětičky blbé, protože jim nebudeš věnovat svůj čas ani jednomu dostatečně. Na každého si musíš udělat čas zvlášť i kdyby jich bylo třeba šest. Navíc když je starší sourozenec pomůže mladším , ale to je normální ať jsou od sebe deset let, nebo jen rok. Můžu se zeptat kolik máš sourozenců a v jakém odstupu?

0/0
1.10.2010 15:19

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

No, na tu otázku "co když" jsem se ptala předtím já. Mně vychází jako jediné možné řešení ta polstrovaná zvukotěsná cela pro každého. Jinak to prostě nevyřešíte. ;-D

0/0
1.10.2010 15:20

_m-

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

A co když si naplánuješ jedno dítě, vytvoříš mu ideální podmínky a narodí se ti paterčata. Nebo se narodí jedno, ale nějak poškozené.

Na co když se nehraje - jak život jde, tak se žije.

0/0
1.10.2010 15:25

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

ze života :)

0/0
1.10.2010 15:31

Supermama

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Konečně rozumný názor.

0/0
8.10.2010 8:16

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Hmmm... a jak to budete dělat, když ty děti budou stejně staré? A budou mít dva pokoje? Taky to to jedno uslyší a to druhé bude muset umět. Takže vybudujete každému členu rodiny zvukotěsnou polstrovanou celu, aby se náááhodou ani neslyšeli? Protože jinak chudák, se nenarodilo v poměrech? Tohle je docela děsivá představa, že optimální poměry jsou jen takové, kde se sourozenci vzájemně nevidí, neslyší... hlavně že je jim umožněno studovat na houslistu. 8-o

0/0
1.10.2010 15:10

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Proboha, aby se nevidely a neslysely, o tom rec nebyla, to uz jdete do extremu a pritom se k dotazu samotnemu nevyjadrujete.

0/0
1.10.2010 15:12

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Jak to, že nebyla? "Mladší to stejně uslyší", to jste psala vy... Nezlobte se, na čem se mám na tomhle vyjadřovat? Mám tři děti a KAŽDÉ hrálo na nějaký hudební nástroj. A ne, že by bylo jedno malé, takže by potřebovalo cvičit jen jedno. Mám je těsně za sebou, takže potřebovaly denně cvičit všechny, všechny psaly úkoly. Pět lidí v jednom malém baráku - rachot tam byl celkem pořád. A doteď nevím, proč to mám považovat za šíleně dramatickou situaci... Vážně, neblbněte, proboha! Pokud povedete dítě s takovou hysterií, že jen ty naprosto dokonalé podmínky jsou dost dobré, tak se za chvíli nestačíte divit...

0/0
1.10.2010 15:18

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Nemyslim naprosto dokonale podminky, ale aspon takove, ktere ja povazuji za dobre.

Mate 3 deti rychle za sebou, vase osobni detstvi vyslo,  tak uz ted plno chapu. ;-D

Nezlobte se, musim pro tento tyden odplout. Preju hezkou sobotu a nedeli.

0/0
1.10.2010 15:27

IfčaX

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

To jo, moje dětství vyšlo, těm mým potomkům taky. Jenže pro mě, že nám to vyšlo, znamená, že jsme byli ( snad jsme pořád) všichni zdraví... Tohle za dobré (až skoro dokonalé) podmínky považuju já... Všechno ostatní jsou nepodstatné drobnosti... (Teda abych nekecala, bydlet pod mostem a vybírat popelnice by mi asi ani při plném zdraví ke spokojenosti nestačilo, ale to zas není případ, který by se lidem běžně přiházel.)

Pěkný víkend i vám.

0/0
1.10.2010 15:32

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

to není recept na život, my zase budeme mít 4 děti, první dvě deset let od sebe, protože to prostě nešlo, a další dvě od drhé budou tři roky, to by mě zajímalo do jakých tabulek a harmonogramu by jsme spadali my :)))

0/0
1.10.2010 15:34

mamina2

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi-potes vas Pan Buh

Tak na tohle mě zrovna nenachytáte. My jsme samozřejmě s bráchou oba chodili do hudebky a každý jsme hodinu denně cvičili. On na housle, já na flétnu.  V obýváku, jeden po druhém. A kdybychom to dotáhli až na konzervatoř, tak bychom mohli cvičit ve škole. Nakonec máme kamarády, dva bratry, kteří vyrostli ještě s mladší sestrou v malém třípokojovém bytě a dnes hrají všichni tři v České filharmonii. To je podle vás neuskutečnitelné a oni fakt existují. :-P

0/0
1.10.2010 15:20

paskudilek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

To jsou urcite predstavy, ale zivot si presne nenaplanujes.

0/0
1.10.2010 14:53

Jolika

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

Ano, pravda. I do toho ledacos muze vlezt s cim se nepocita. Ale aspon se pokusim vyvarovat chyb.

Prehnane receno: Kdyz patrim do socialni skupiny, ktera je schopna vychovat a zajistit dve deti, nebudu si jich porizovat 12.

0/0
1.10.2010 15:17

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

no tak to náš případ bohudík není, ani jak vím Ivčix, my jsme zabezpečení nejmíň do druhé generace, ale to s počtem dětí taky nemá co dělat. buď je chci a vím, že je uživím, nebo je nechci tak zajistím jinak, ale protože já pracuju pořád a manžel taky, a máme tu výhodu, že děti můžu mít za"zadkem, tak mě se vaše úvaha netýká.

0/0
1.10.2010 15:25

_m-

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

Jo? A CO KDYŽ se ti místo druhého narodí trojčata?  Nebo CO KDYŽ se tvému sourozenci něco stane (ošklivého) a jeho děti bude potřeba vychovat. CO KDYŽ onemocní jedni nebo druzí rodiče a budeš se o ně muset postarat a vzít je k sobě?

CO KDYŽ.......

0/0
1.10.2010 15:29

polibek

Re: Ifco, Kiwi, Polibku a dalsi

asi by redukovali, strašná představa

0/0
1.10.2010 15:39

astar z ptáh

njn, chtyrejch tu ale je..

no.... vůbec nechápu, proč se stavějí byty větší než 2+KK, když tu dost diskutujících tvrdí, jak by se tam vešli... jen si to zkuste... děti Vám budou jistě vděční, když je natlačíte do malých kobek... ano, jsem hrozněj suchar a sobec, ale mám velký 3+1 a děti maj krásnej pokoj 21m2, takže tyto chujoviny naštěstí už řešit nemusím.. hodně štěstí všem garsonkářům, pořidte si děti at můžete všude psát, jak je to cool a super, bydlet všichni v garsonce...R^

0/0
1.10.2010 12:02

Deleter

Re: njn, chtyrejch tu ale je..

Ježiš a proč nemá každý děcko svůj pokoj? Jak to těm nebožátkům můžeš udělat?8-o

0/0
1.10.2010 12:05

_m-

Re: njn, chtyrejch tu ale je..

;-)R^

0/0
1.10.2010 12:15

bertmax

Re: njn, chtyrejch tu ale je..

;-D;-Dtaky mě napadlo,proč ta nebožátka nemají každé vlastní pokoj;-Dve srovnaní s našima dětma,jsou v těch 21m chůďata,naše mají každé pokojík 25m sámo pro sebe;-D;-D

0/0
1.10.2010 17:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.