Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dosáhli neuvěřitelné kombinace: mají moderní půdní byt s elegancí 30. let

Půdní byt s nepromyšlenou dispozicí byl zmetek. Přestavba půdy z devadesátých let 20. století na obytný interiér se totiž výrazně nepovedla: schodiště do patra překáželo a chyběly úložné prostory. Nově se dá po schodech vystoupat až skoro do nebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Teleke z Toloko

"moderní" půda po 2324x

a opět stejně R^ co je na téhle vyjímečného?

0/0
23.9.2010 2:56

maarr

Mě se to líbí...

...líbí se mi dispozice, líbí se mi otevřený prostor, výhled, prosklení...barevné řešení je otázka vkusu, není to zrovna můj šálek čaje ale nebydlím tam, koupelny taky dobrý...mám rád teplo, světlo, volný prostor a tohle řešení to splňuje, domnívám se, že pokud se rozhodli prosklít si tak ložnici, že ví co dělají, nikde na snímcích není vidět okolí, jestli tam je vidět nebo ne...ale je to taky jen jejich věc...neodsuzuji názory ostatních (intimita, klima, údržba, atd.), jen mi to přijde jako mlácení prázdné slámy, majitel si postavil bydlení pro sebe a viz. výše, mě se to - až na některé výhrady - líbí ...tak mě nekamenujte....;-)

0/0
22.9.2010 17:37

Fw 190 D

To je pěkná půdička....

tam se jim to bude věšet :-P

0/0
22.9.2010 13:48

Brundi

Celkem dobre, ale mam par poznamek

1) prosklena loznice - uz zminovali mnozi - problem z teplotou i s intimitou.

2) ty bile lazurovane tramy mely zustat prirodni - takhle to vypada jak tramy z chliva natirane vapnem.

3) odpustila bych si ten "japonsky" kamen

4) zajimalo by me, jak se udrzuje ten kaminkovy sprchovy kout a obklady.

Jinak fajn, decentni barevnost nevadi, to se roztristi zabydlenim.

0/0
20.9.2010 17:30

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Barevnost tam není takřka žádná. Kamínky se zřejmě neudržují, pokud nevypadávaj. Celkově je to podle mého patří mezi nejlepší interiéry, co tu lze vidět.

0/0
21.9.2010 9:39

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

1) Problém s teplotou ani intimitou není: řeší klimatizace a předokenní roleta + žaluzie uvnitř.

2) To záleží na individuálním vkusu každého.

3) Viz 2)

4) Voda + houba + čistící prostředek.

0/0
21.9.2010 11:47

Brundi

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

1) to uz se tu resilo, ze klimatizace neni v loznici uplne idealni a problem s intimitou rolety uplne neresi, protoze to je o psychice v takovem akvariu a ten neprijemny pocit rolety neodbouraji. Ale ja v tom nebydlim, majitele to treba citi jinak.

2) Pisu jen svuj nazor - hadam, ze zpetnou vazbu vitaji, kdyz to vystavuji.

3) Viz 2)

4) Ma to milion spar, ve kterych se budou drzet plisne a spina. Proti obkladum se to mechanickym zpusobem bude cistit mnohem hur, spis je to prakticky nemozne. Tohle je mozne jedine vystrikat Savem nebo jinou agresivni chemii a tomu nejsem moc naklonena a pokusila bych se tomu predejit uz pri vymysleni koupelny. Ale zase - moje koupelna to neni.

5) Nemusis nutne nesouhlasne reagovat na vsechno, co napisu. Dik. :-)

0/0
21.9.2010 12:02

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

1) Proč není klima v ložnici "úplně ideální"? Pokud je zvolený vhodný typ a pokud ji majitel umí správně nastavit, pak je to bezva věc (mluvím z vlastní zkušenosti). Ani jeden nevíme, kam okna z ložnice vedou. Je dost možné, že tam nikdo z venku nemůže vidět a proto to majitelé takto mají.

4) Zase jen spekuluješ. Nevíš, jak je povrch ošetřen, jestli tam ty "miliony spár" jsou atd. Plíseň se navíc tvoří jen tam, kde k tomu má vhodné podmínky - koupelnu stačí mít dobře odvětranou a je po plísních.

5) I tentokrát si do mých textů přidáváš něco, co v nich není...

.

Píšeš hodně zaujaté komentáře, které ale mnohdy nemají základ ve znalosti toho, o čem píšeš (viz klima, okna, spáry...). Poskytuju ti alternativní pohled na věc - abys věděla, že to zdaleka nemusí být tak, jak sis to vysvětlila ty. Za to bys měla být ráda, to člověka, který je ochtný přijímat i názory druhých, obohacuje ;-).

0/0
21.9.2010 12:16

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Nevím nevím, jestli je vrčící fučící klima realizovatelná tak, aby mi nevadila. Ovšem nevylučuji to.

0/0
21.9.2010 12:20

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Určitě záleží na konkrétním modelu. Vrčící fučící klima je ale u dnešních split jednotek s nočním režimem kvalitní dysfemismus. "Hluk" z klimy je sluchem téměř nepostřehnutelný, a třeba tišší než "šum" středně velkého města při otevřeném okně u bytu v klidné lokalitě.

0/0
21.9.2010 12:50

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

No to asi těžko a i kdyby, tak to fučí, že. Nicméně asi tu klimu potřebujou spíš ve dne, než v noci.

0/0
21.9.2010 13:27

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

"No to asi těžko" - hm, není nad relevantní argumentaci ;-D.

"tak to fučí, že" - opět silně záleží na konkrétním modelu. Mluvím o tom, co znám z vlastní ložnice: v nočním režimu samozřejmě nic "nefučí", otáčky ventilátoru jsou minimální, chlad se z jednotky spíš jen tak pomalu line než aby to někam foukalo...

0/0
22.9.2010 9:06

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

No jasně, a 20dB je naprostý ticho. Jo, pokud je někdo hluchej, tak určitě.;-D

0/0
22.9.2010 10:11

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

"20dB je naprostý ticho." - ne, není. Někdo tu píše, že 20dB je naprosté ticho 8-o ?

.

Jen pro zasazení do kontextu toho, co jsem napsal dříve: 20dB je hluk odpovídající tichému bytu v klidné lokalitě (zdroj: MFCHT pro střední školy, Prometheus, 1984).

0/0
22.9.2010 12:55

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Chlapče, podle tebe je hluk klimy téměř nepostřehnutelný. Zdravej člověk má hranici postřehnutelnosti u 0dB, nejtišší klimy jedou na 20dB, takže buď seš hluchej, nebo navedenej.

No jistě, 20dB je hluk tichého bytu v tiché lokalitě, tak když tam přidáš dalších 20dB, co se stane? ;-D

0/0
23.9.2010 8:20

Ardan

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Ohledně klimatizace kecáš voloviny. Spoustě lidi "šumící" klimatizace vadí. Nechává si ji vypínat. Zkušenost z praxe v hotelnictví.

0/0
21.9.2010 18:03

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Hm, hotelových klimatizací jsem už pár také zažil, ať už těch podokenních (běžné v USA) nebo těch zabudovaných do hotelové vzduchotechniky. Oproti správně vybrané a používané domácí mají mnoho nevýhod: omezená možnost regulace foukání, minimální možnost nastavení směrovosti, omezený rozsah teplot, výrazně vyšší hlučnost, kvalita vzduchu...

.

Že vadí v hotelech chápu. Tady je ale řeč o úplně jiném druhu klimatizací...

0/0
22.9.2010 9:09

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Zkuste mi vysvětlit, proč by v hotelu nemohla být stejná klimatizace, jako u vás v ložnici.

0/0
22.9.2010 10:15

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Nevím, instalace klimatizací do komerčních prostor není můj obor. Ale řekl bych že především kvůli pořizovacím a provozním nákladům, problematičnosti umístění tolika venkovních jednotek, problematičnosti chlazení / topení na chodbách, v restauracích, sálech atd.

0/0
22.9.2010 13:03

dikobraz

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Hmm, že o tom víš prd, to je vidět. Vnitřní jednotky můžou být stejné v bytě i v city toweru (a taky jsou), liší se jen ta venkovní.

.

Už je na čase, aby sis změnil nick. Stačila by jen drobná změna, takové "Nahlas se mi smějou" by tě vystihovalo mnohem líp ;-D ;-D

0/0
22.9.2010 15:46

paskudilek

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Jsi ubozakRv

0/0
22.9.2010 21:31

dikobraz

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

A to je všechno? Žádné velké stavební moudro o šachtách a podhledech nám nesdělíš? To snad ani nepřežiju - máš mě na svědomí.

0/0
23.9.2010 8:38

paskudilek

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

U novych hotelu se to asi dela ze to mas napojene vice pokoju a je to resene nejakou sachtou, nebo v podhledech, neco jako kdyz mas treba klimatizaci v restauraci, ze to mas v podhledu, ale normalne se to resi pri rekonstrukci spis na principu mobilni klimatizace, nebo to je nejlevnejsi a taky to staci pro tak maly prostor, nejde to ani vsude udelat, ze vedes trubku, aby to vypadalo uspoojive. proto je ta jednotka pak v pokoji a je to hlucnejsi, co mam zkusenosti.

0/0
22.9.2010 21:27

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

V ŽIVOTĚ jsem nebyl v hotelu, kterej by měl klimu řešenou jinak, než rozvod chladicího média, jednotky na pokojích a společnou venkovní na střeše. Žádný společný šachty, proboha, to je tak na nějakej hostel.

0/0
23.9.2010 8:22

dikobraz

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Tos neměl, .teď ti to vysvětlí - nebo možná spíš vytmaví. Ale jinak máš pravdu, přesně tak se to dělá, jen to umístění venkovní jednotky nemusí být zrovna na střeše.

0/0
23.9.2010 8:31

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

To je pravda.

0/0
23.9.2010 10:15

Brundi

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Jem ochotna prijimat nazory druhych, rada se necham obohatit, o zminovane problematice neco vim.

Jen s tebou proste nesouhlasim a nebavi me to omilat porad dokola. Pises hodne konfrontacni komentare, ktere vetsinou neprinasi az tak alternativni pohled na vec (rozhodne ne vic nez ostatni komentare, ktere - kupodivu ;-) - take ctu) a temer nikdy nerespektuji to, ze nekdo proste MA jiny nazor bez ohledu na to, ze ty ten svuj povazujes za lepsi, nerkuli jediny relevantni.

Respektuju tvuj nazor a bohate mi ho staci cist v reakcich a jine nez moje prispevky.

0/0
21.9.2010 13:06

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Jen osobně zaměřený obecný psaní pro psaní.

Škoda, že neumíš věcně reagovat na položené otázky, třeba ohledně klimy, milionech spár atd. Uznat omyl dělá hodně lidem problém.

0/0
21.9.2010 13:21

Brundi

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Umim, ale nebavi me to touhle nucenou formou. Jestli na tom trvas, muzu ti klimu i spary napsat do mailu, ale udelam to jen jednou a se sebezaprenim.

0/0
21.9.2010 13:23

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Já na tom netrvám, je mi to jedno. Předložila jsi argumenty, které jsou velmi sporné, resp. které jsou dnes lusknutím prstu řešitelné tak, že zmíněný problém přestane existovat (klima, spáry, soukromí). Já jsem tě na to jen upozornil a buď to přijmeš nebo ne. Tvá věc ;-).

0/0
22.9.2010 13:08

Brundi

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Spor bude zrejme v tom, ze to, co ty a ja povazujeme za vyreseny problem jsou dost rozdilne situace.

0/0
22.9.2010 13:14

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Možná. Já za vyřešený problém s klimatizací v ložnici považuju takové řešení, které nehlučí více, než jaký je např. přirozený hluk pozadí při otevřeném okně a které nefouká studený vzduch tak, aby byl jeho pohyb cítit v posteli. Oboje dnešní klimy zvládají.

Za vyřešený problém s rizikem tvorby plísní na porézních obkladech považuju kombinaci dobrého odvětrání (mělo by být standardem bez ohledu na materiály) a vhodné povrchové úpravy porézního materiálu. Oboje dnes není žádný problém a existuje mnoho variant řešení.

Za vyřešený problém s intimitou v ložnici považuju stav, kdy lze pohodlně dosáhnout toho, aby nebylo vidět dovnitř. To soudě dle fotek do velké míry zajišťuje umístění domu a pokud by to nestačilo, mají tam přeokenní i vnitřní rolety. Tedy pro mne vyřešeno.

0/0
22.9.2010 13:45

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

5) Tak každej má nějaký hobby, né? ;-)

0/0
21.9.2010 12:19

Brundi

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Mas recht. ;-)

0/0
21.9.2010 13:01

paskudilek

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

4) s temi kaminky nemusi byt az tak velky problem, zalezi cim to maji vysparovane apod. My mame neco podobneho v jedne koupelne, misto klasicke vanicky jsme nechali udelat na dno jen mozaiku, vypada to dobre, je vyhoda, ze to neklouze, vyjde to i levneji, nez bezbarierova vanicka, je tam pouzita protiplisnova sparovaci hmota a pod tim je dana tepelna rohoz, jako v cele koupelne(podlahove topeni), takze to vyschne a plisen zadna neni.

0/0
21.9.2010 18:51

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

...aneb jsou lidé, kteří hledají důvody a lidé, kteří hledají způsoby. Taky patřím k těm druhým, naštěstí...;-).

0/0
22.9.2010 9:10

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Jo? A kdo tady psal, že barák za míč postavit NEJDE, co? ;-D;-D;-D

0/0
22.9.2010 10:13

Nahlas se ti směju

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

To nevím. Já jsem to nebyl určitě. Já jsem psal něco jiného. Už zase si vymýšlíš, nebo, jak ty říkáš, tipuješ?

.

;-D

0/0
22.9.2010 12:46

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Jen se necukej, frajírku, a přiznej barvu. ;-D

0/0
23.9.2010 8:24

Deleter

Re: Celkem dobre, ale mam par poznamek

Podpora pro amnetického chechtala: "Takhle napsaná informace o domu za 1 mil. Kč je bez dalších podrobnějších údajů a bez uvedení toho, co do stavby počítáš a co ne, jen plácnutím do větru. I tak je to ale velmi divné. Za tuhle cenu máte dům buďto úplně miniprťavoučký nebo jste museli naprosto drasticky šetřit na úkor kvality na všem."

---

Jenom kecy, jenom kecy.

0/0
23.9.2010 8:26

beef-eater

Elegance 30. let?

No jen další "krematorium" v řadě. Ale ať koukám, jak koukám, eleganci 30.let v tom fakt nenacházím...

0/0
20.9.2010 15:21

paskudilek

je to zajimave,

ale nepisi nic o venkovnich roletach, v lete tam bude nedychatelno

0/0
20.9.2010 15:14

Veveřice x

Re: je to zajimave,

Když mají klimatizaci, tak třeba nebude.

0/0
20.9.2010 17:08

Deleter

Re: je to zajimave,

Jukni na fotku "Na terasu lze vstoupit i přímo z ložnice" a tam bych řek, že je vidět něco jako venkovní roleta.

0/0
21.9.2010 9:36

paskudilek

Re: je to zajimave,

jj jsem si pak vsimla..

0/0
21.9.2010 18:52

mayva

Nádhera

Krása, jednoduché, elegantní, ten japonský kámen je nádherný! Koupelny se mi moc líbí, uvažovali jsme taky o stěrce, ale rozmluvili nám ji v koupelnovém studiu, že ráda po čase plesniví. Tak nevím... Ale vypadá to moc pěkně.

Škoda že tam není celý byt, moc by mě zajímaly ostatní místnosti. 

Jen to bílé dřevo moc nemusím, líbily by se mi tam přírodní trámy, ale i tak R^R^R^

0/0
20.9.2010 14:32

6x zablokovaný exorciska

Re: Nádhera

Japonský kámen, ono to zní tak cizokrajně a lze tomu pak přidat příslušně cizokrajnou cenu, než kdyby se napsalo, že krb je obložen pásky z břidlice, kvarcitu , či ruly, z fotek si přesně netroufnu prohlásit co z toho to je.

Stěrka není, žádný konkrétní materál, ale označení materiálu, který se nanáší stěrkováním, tedy roztahuje po zdi stěrkou, prohlásit o ní, že ráda plesniví je dosti odvážné, záleží na tom z čeho je ta stěrka.  Pokud ze sádry tak jistě pokud půjde o směs cementu a pryskyřic, třeba s přidavkem stříbra, tak na tom plíseň nevypěstujete i když budete chtít., obecně to je prostě nesmyslné tvrzení. Na druhou stranu stěrka nikdy nebude glazovaná dlaždice ani mramorový obklad.

0/0
20.9.2010 15:05

mayva

Re: Nádhera

Měla jsem na mysli stěrku Pandomo, tohle vypadá taky jako ono ;-) O té jsme uvažovali, tu mi paní v koupelnovém studiu rozmlouvala, ukazovala mi dokonce i fotky po třech letech od vystěrkování Pandomem, celé zelené od plísně. Ale to, že plesniví, netvrdím, jen jsem psala, co mi řekli ve studiu, když jsme plánovali koupelnu. Prý je to fajn kamkoli, kde to nepřijde do styku s vodou. Ovšem výrobce tvrdí opak, kde je pravda, nevím. Každopádně mě odradili, s rekonstrukcí začínáme za 14 dní, doufám, že se to povede natolik dobře, abychom na byt nemuseli nejmíň 20 let nějak zásadně sáhnout.

0/0
20.9.2010 15:27

Nahlas se ti směju

Re: Nádhera

Exorcistův příspěvek doplním tím, že existuje celá řada hydrofobních postřiků určených jak pro venkovní (odolnější) tak pro vnitřní ochranu porézních materiálů jak proti znečištění, tak proti plísním. Postřik nemění vzhled ani strukturu ošetřeného materiálu, jen zamezí vniknutí vlhkosti do spár.

0/0
21.9.2010 12:54

Carlos

Tedy....

...nejsem architekt, ale nejak mi unika, kde onen byt odkazuje na 30.leta Rv

0/0
20.9.2010 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.