Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze Žižkova utekli do řadového domku za Prahou. Mají tu lekníny i rybky

Stěhování z žižkovského bytu do řadového domu za Prahou bylo pro manžele se dvěma dětmi o to radostnější, že se vraceli do míst svého dětství. Nalákala je informace, že v obci, kde oba vyrůstali, začala výstavba řadových rodinných domů na klíč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MBi

Nepochopení

Nechápu neustále házení špíny na podobné typy staveb. Neříkám, že se nedá žít lépe, ale kdo si může dovolit prostorný luxuní prostorný dům, skvěle architektonicky řešený, s velkým pozemkem... ? Tyto domy mají skutečně menší pokoje  - dětské pokoje, ložnice, na druhou stranu, ale např. obývací pokoj, kde rodina tráví většinu času je poměrně velkorysý - rozhodně větší než obýváky v paneláku. Pozemky nejsou nijak velké, ale k čemu pozemek o rozloze 1000m2?

O tom, že v této obci není nic - žádné služby a infrasktruktura - by se skutečně dalo diskutovat - pošta, lékař, zubař, základní obchody, školka s poměrně velkou kapacitou, škola a naprosto luxusní dostupnost do centra Prahy - lepší než z panelákových síldišť v Praze. Co se týká poznámky v jednom příspěvků, že místní tomuto "sídlišti" říkají Chanov - je zřejmé, že neví co Chanov je a přál bych jim to zažít....!!! Každý ať žije tak, jak je mu blízké a příjemné a jak mu to vyhovuje, bohužel z řady příspěvků skutečně mluví pouze závist!

0/0
25.8.2010 10:23

ewe7

řadovka?

Proč mají v kuchini tak vysoko okno, je to nepřirozené. Kuchyň mě připomíná panelákové výbavu, spotřebiče z umělé hmoty...jídelní stůl pod schody...

Řadovka je v řadě, toto je rádoby samostatně stojící dům, ale  s tím, že vidí k sousedům. Třeba jsou šťastni.

0/0
22.8.2010 18:39

entony13

Rozhodoval jsem se mezi bytem a ŘD

a zvolili jsme raději byt nad 100 m2 za 60% ceny řadovky :-) o ploše cca 85 m2 a pokoje v patře,hrůza. Na zahradků  se musí jet obývakem atd. Kousek od bytovky má chatu tchyně a tak pohoda, chalupumáme  u vody, toto vše by bylo nutné prodat,aby bylo na pididomeček

0/0
19.8.2010 22:06

nocenka

Re: Rozhodoval jsem se mezi bytem a ŘD

A v tom bytě máte zahradu kde?

0/0
20.8.2010 15:51

entony13

zahrádku máme u chaty i u chalupy

a nechci zahradu, kam mně kouká mnoho lidí a je široká na rozpažení. Kam musím vozit hnojivo skrz obývák :-)

0/0
25.8.2010 20:28

Madietta

Tak tyhle domky znám

Vím přesně, z které je to vesnice,byla jsem i uvnitř na návštěvě... jako na řadovky v satelitu jsou to vzhledově domky celkem pěkné. Ale ten vnitřek - je to prťavé, opravdu maličké, pokoje jako myší díry, na metry to má snad míň než průměrný panelákový byt, není tam ani pořádná komora nebo šatna, což by člověk v domě tak nějak očekával... Rv v okolí kulový a ne infrastruktura... satelity zkrátka u nás nejsou nic moc, i když uznávám, že oproti jiným místům se tady snažili asi o něco víc. Vnitřní zařízení nekomentuju, normální průměr, nepotěší, neurazí.

0/0
19.8.2010 14:40

Juanxyz

Re: Tak tyhle domky znám

Kupodivu přímo v téhle lokalitě bydlíme a komoru máme. Vnitřní zařízení je otázkou každého, jak si ho zařídí. O infrastruktuře už nebudu raději více psát, opakoval bych už jen to, co napsali jiní...

0/0
31.8.2010 12:28

purplepickle

Ach jo,

ja se zase divim jak sladili ty barvy. Kuchyn vypada zastarala,preplacana-neladi to a ty nerezove spotrebice? Mycka nerezove bila?

Moc lide skutecne nema vkus.

0/0
19.8.2010 7:27

superkutil

Re: Ach jo,

Ta myčka opravdu hodně bije do očí a mě teda ještě irituje to zábradlí schodiště, je hodně masivní a s divným sklonem. Jsem pro vzdušnější a dřevěné konstrukce.

0/0
19.8.2010 13:58

baru_d

Re: Ach jo,

taky zírám - tímhle se někdo chlubí??? To je normálně nově postavený domek, nově vybavený, ovšem jestli s vkusem, o tom by se dalo s úspěchem polemizovat. Takto obdobně vypadá půlka novostaveb (jistě jsou i horší) a nikdo se tím nechlubí, protože by tu (i jinde) nebylo nic jiného!

0/0
19.8.2010 20:11

mam.to.v.hlave.srovnany

Jak někdo může...

...utíkat z krásného Žižkova s jeho geniem loci do těch tupých a odlidštěných přípražských bordelů? To ti lidé ještě nemají žádný rozum?

0/0
18.8.2010 23:30

nocenka

řadovka?

Hmm, tedy pod pojmem řadový dům si představuju něco trošku jiného.

0/0
18.8.2010 15:57

metafrik

ekonomický typ bydlení - řadovky

Tento typ bydlení je mi moc sympatický, v západních zemích je již desetiletí preferovaný i podporovaný.

U nás má zatím jednu chybu: díky reguláči a socialisty zprasenému trhu bydlení je předražený a v nedostupných lokalitách. Ve městě takovéto lokality s řadovkami spočítáte na prstech...

0/0
18.8.2010 15:30

Fillmore

Re: ekonomický typ bydlení - řadovky

naprostý souhlas. marně takovýto typ bydlení sháním, ale ceny začínají za 5 M korun... :-/

0/0
18.8.2010 16:00

kanarek1

domy

Všiml jsem si, že disktutujícím se nelíbí téměř žádné domy zde. Nemám k dané lokalitě ani domu žádný vztah, ale opravdu nerozumím pořád omýlaným řečem, jak jsou baráky nalepeny na sobě, že je to sídliště naležato a že přes plot vidíte souseda. A z těchto důvodů byste zde žít "opravdu nemohli". Projděte se teda po Praze nebo jiném městě a zjistíte, že i tam mají běžné rodinné domy menší pozemky a je možné vidět přes plot souseda. To byste museli bydlet někde na samotě, abyte nikoho neviděli, nejlépe uprostřed lesa. Jsou to jen hloupé fráze. Myslíte si, že když se stavěly nové ulice ve městech, že vypadaly jinak? Ono to trvá roky, než doroste zeleň a dům nevypadá, že stojí na poli. Trochu přemýšlejte, než začnete psát nesmysly plné zášti a závisti.

0/0
18.8.2010 14:42

My.WinCleaner

Re: domy

No toto je ovšem taky typický příspěvek, který jakýkoliv jiný názor a nesouhlas odůvodňuje závistí. Ideální bydlení si přece takhle představovat nemusím a nebudu tedy nadšeně chválit.

0/0
18.8.2010 14:52

roxxor

Re: domy

No nevim, co bych jim mel zavidet. Bydlim v sousedni vsi, ale nastesti ve stare zastavbe. Sice taky nemam zadny architektonicky skvost, ale mam ho s velkou zahradou a i dum je vetsi. Stal me min penez, ale to bude take tim, ze ceny vyrazne stouply. Tyhle domy se mi proste nelibi a nevidim duvod, proc to nenapsat. Majitelum se treba (skoro jiste) nebude libit ten muj. A taky nebudu tvrdit, ze mi ho zavidi.

0/0
18.8.2010 15:16

kanarek1

Re: domy

Tak s tou závistí to nemyslím tak vážně. Jen omýlám tady hesla, která se zde pořád píší. Komu se něco nelíbí, tak závidí. A kdo má novostavbu, tak by to nikdo nechtěl, protože údajně vidí sousedům do talíře.

0/0
18.8.2010 16:42

Haui1

Re: domy

... omílání ...

0/0
18.8.2010 20:15

Juanxyz

Re: domy

Každý má něco, každý má jiný vkus. Je dobře, že jste spokojený s tím co máte. Já bydlím v Zelenči, právě v tomhle satelitu a jsem také spokojený.

Bydlíte v sousední vesnici, smím se zeptat v jaké? Už jste nám to v minulých příspěvcích několikrát sdělil, jen se nějak nechcete pochlubit v jaké.

Já bych v jakékoliv sousední vesnici bydlet nechtěl (třeba kvůli spojení, škole, školce). Také necháváte zaparkované auto v Zelenči u nádraží, když jedete do centra vlakem? Nebo vozíte děti do školy, školky někam mimo tu Vaši vesnici? Vidíte, my nemusíme. Na vlak dojdeme a školy a školky máme v obci...

Ale jak už jsem psal, každý je spokojený s něčím jiným.

0/0
31.8.2010 12:36

velitel mesta bugulmy

Re: domy

Absolutní souhlas. A malá poznámka: kousek života jsem strávil v JZ Německu ve vesničce poblíž většího města. Domy měly pozemky tak 400-500 metrů, ne víc. Ale vesnička celkem vypadala daleko líp a nabídla daleko lepší bydlení než zdejší staré vesnice s tzv. velkými pozemky. Důvod? Němci to měli perfektně upravené, hezky oddělené zelení, skvěle udělané chodníky, vše čisté. U nás mají majítelé na velkých zahradách taková ta neuchopitelná česká souboudí (Werichův termín) z nakradeného materiálu (co dům dal), rezavé vany, rozpadávající se kabiny od vejtřasek... Před domem bahno místo chodníku, opodál zrezlou a pomalovanou autobusovou zastávku, největší dominantu obce pak představuje ruina kravína. No a tihle lidé tu pak na diskusi vykřikují, že maj to své soukromí a že nad jejich dědinu není...

0/0
18.8.2010 17:16

wrah

Re: domy

Jediné co potřebujete je obětovat půl metru široký pruh podél hranice pozemku a tam vybudovat solidní živý plot.

0/0
18.8.2010 17:45

superkutil

Re: domy

Ještě jsem viděl zajímavé řešení v podobě valů v místě plotů. Val má 1-1,5metru výšku a na něm je teprve plot, ale třeba jen 1metr vysoký. Val je většinou porostlý dřevinama a někdy je místo něj kamenná zídka. V rovině tento prvek dokáže udělat divy. A musím říct, že u malých pozemků se místo s živým plotem setkávám se solidním zděným nebo kamenným s výškou 2-2,5metru a někdy i vyšším.

0/0
19.8.2010 14:01

superkutil

Re: domy

Rozdíl mezi minulostí a dneškem je v poměru velikosti domu a pozemku. Dřív byly malé domky na malém pozemku a větší na větším. Zastavěnost od 5-15%. Dnes je vidět zastavěnost i přes 30% a někdy i 60%. Chudáci sousedi, když jim někdo v provizorní kolonii nebo chatové osadě postaví vilu přes celý pozemek s 1-2 metry trávy po obvodu.

0/0
19.8.2010 13:56

sajdka

Náhodou...

Zeleneč ruuulllzzzzz!!! Bydlíme U Obory a je to super! A to jsme třeba bydleli i na Bílé hoře, kde stojí m2 pozmeku cca 5 litrů... U Kapličky jsou ještě dva velké baráky voný!!! :-)

0/0
18.8.2010 14:13

duci55

Zeleneč je pohoda

Ano, opravdu se jedná o jižní okraj Zelenče, ale s ostatním nelze souhlasit. Je to sice placka, ale má perfektní moderní infrastrukturu, spoustu zeleně, cyklostezky na všechny strany, ráj pro kola a inliny. K Labi a do Klánovickéhol lesa se dá na nich dojet za pár minut. Málokterá obec má tolik moderních sportovišť, či dětských hřišť. Jedno krásné s desítkou atrakcí a hřištěm s umělou trávou je přímo na náměstí uprostřed domů. Na vlak je to 5 minut a do centra dalších 20 (jezdí každých 30-60 min), hospody i obchody jsou v pěším dosahu. Architektura je věcí individuálního vkusu, ale tato minimalisticko funkcionalistická se na nic nehraje, je účelná, moderní, prosvětlená, na hony vzdálená od podnikatelského baroka. Nechápu zmínku o úzkých oknech - i z fotek je zřejmé, kolik je tam světla. Od silnice jsou domy odděleny zeleným protihlukovým valem, všude jsou optické kabely...R^

0/0
18.8.2010 11:28

roxxor

Re: Zeleneč je pohoda

Ktere cyklostezky mas na mysli a hlavne: Kudy chces jet na inlinech k Labi a do Klanovic? 8-o

0/0
18.8.2010 11:37

roxxor

Re: Zeleneč je pohoda

Jen to upresnim. My tam na kolach obcas jezdime, ale radsi si je hodim

na auto a dojedu do Tousene. Tam je shodim a jezdime po lese v  Karanym a

okoli. Nebo jedem do Klanovickeho lesa. Nastesti ale nemusim po

silnici.

0/0
18.8.2010 12:15

kkkyslik

?

naprosto obyčejný dům, je jich všude plno. ale určitě lepší než panelákový byt.

Bohužel každý nemá to štěstí mít domek svých snů, jak je to tu v každym článku napsaný

0/0
18.8.2010 11:27

drátek99

Žižkovu a Libni,

zdaleka se vyhni! Kdopak z Vás ví, proč se to asi říká;-D

0/0
18.8.2010 11:15

Levicový populista II

Re: Žižkovu a Libni,

Spis by me zajimalo, jak se stat takovym drsonem krutohustodrsnym jako ty ;-D:

Když jdu k přepážce,tak hned spustím

toto: "Dobrý den, ani mi nemusíte říkat naučené fráze, chápu, že to máte v popisu práce, ale nemám o nic zájem a hlavně mám naspěch, děkuji.":-)

    * 04.08.2010 10:08

    * drátek99

0/0
18.8.2010 11:29

drátek99

Re: Žižkovu a Libni,

a co je na tom divného? spěchám a jim ušetřím námahu:-)

0/0
18.8.2010 11:32

Levicový populista II

Re: Žižkovu a Libni,

No prave, z tebe by mel respekt i Chuck Norris :-P

0/0
18.8.2010 11:34

mcmany

cena

frknete tam jeste cenu a zjistite ze na to jen tak nekdo nedosahne a nadruhou stranu za takovou cenu neni problem skoro pro nikoho udleat si pekny bydleni.

0/0
18.8.2010 10:57

???...!

Re: cena

Podle ceníku developera to stojí cca. 6.6 milionu vč DPH a je to už prakticky všechno rozprodané.

Když uvážím tu polohu a velikost pozemku (cca. 350m2), tak se přiznám, že musím opravdu silně valit bulvy nad tím, že si ten projekt našel tolik zákazníků.:-P

0/0
18.8.2010 11:09

???...!

Domky jsou to celkem pěkné, ale

pokud se opravdu jedná o obec Zeleneč, tak pro mě osobně by byla nepřijatelná poloha. Jednak je to dle mého názoru pouhé sídliště naležato bez jakékoliv infrastruktury a fantazie - prostě noclehárna kam se jedu vyspat, ale nic mě neláká abych tam pobýval přes den. Dále  dostupnost do města mě připadá šílená - nutnost spolehat se ve všem pouze na auto a nutnost auto neustále používat (při každodenní cestě do práce, na nákupy, když chci něco vyřídit...) to je pro mě osobně celkem černá můra. A neposlední řadě je to prostředí, které nejen nevybízí, ale ani neumožňuje dělat nějaké výlety a výpravy do okolí - např. projet se na kole, připnout si v zimě u baráku běžky a proběhnout se s nima v nějaké zajímavé krajině, vyrazit s košíkem na houby. Tohle bych já osobně asi nerozdejchal. Mám názor ten, že stavba se vždy dá změnit, zrekonstruovat, vylepšit, upravit...ale s polohou se nedá udělat nic. Takže podle mého názoru, poloha je v případě domu/bytu vždy to vůbec nejdůležitější.  :o))

0/0
18.8.2010 10:44

Juanxyz

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Co mysliš tou chybějící infrastrukturou? V Zelenči je škola, dvě školky + 1 soukromá,  praktická+dětská doktorka, zubní doktorka, dvě hospody, pošta. Jedno hobby centrum, solárko, kosmetika, 3 menší obchůdky / koloniály... Na vesnici s 2000 obyvateli mi to nepřipadá tak špatné. S tím autem máš pravdu částečně. Vlak ve všední dny jezdí každou půlhodinu a trvá to opravdu 20minut na Masarykovo nádraží. Pak je tu bus na Černý Most...

Možná neznáš úplně okolí, ale právě to je výborný na cyklovýlety...Kup si mapu.

Nikdo tu nezmínil velmi pěknou cestu podél celé vesnice až do Počernic pro in-line bruslaře...

Co se běžkování týče, tak v zimě jsem viděl dost běžkařů v samotné Zelenči a na přilehlých polích...

Souhlasím s Tebou snad v jediném - poloha je opravdu velmi důležitá a tu má Zeleneč opravdu výbornou. Zdá se mi, že píšeš o nějaké jiné vesnici anebo jsi v Zelenči nikdy nebyl....

0/0
18.8.2010 11:18

roxxor

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Me to na cyklovylety moc super neprijde, ale asi to bude tim, ze jsem narocnejsi. Bydlim v jedne z okolnich vesnic a nepripadam si, ze mame skvelou polohu. Dostupnost jo. Doma jsem z kanclu driv, nez rada Prazaku.

0/0
18.8.2010 11:32

Levicový populista II

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Tak to si muzes uzivat prima dlouhy kulturni vecery u televize. Nebo i treba zajit do putyky ;-D Vybavenost je vybavenost ;-D

0/0
18.8.2010 11:35

roxxor

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Koukam, ze prezto ze jeste neni poledna, tak Ty uz si v putyce byl. Jinak nevim, co to placas. A hlavne jakou vybavenost mas na mysli.

0/0
18.8.2010 11:40

???...!

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Ono samozřejmě velmi záleží na tom, jaký konkrétní obsah si kdo představuje pod pojmem "výborná poloha". Já váš názor vůbec nesdílím. Pod pojmem "výborná poloha" si představuji polohu, která má jednak podstatně lepší dostupnost do města a zároveň se nejedná o pouhé bezfantazijní sídliště naležato, lokalizované kdesi v polích...., ale chápu, že se jedná o čistě můj subjektivní názor a váš názor je zase zcela jiný. Vzhledem k tomu, že je tam domů prodaných docela dost (viz. stránky developera), tak lidí se stejným názorem na věc jako máte vy, se zjevně našlo docela dost.:-P

0/0
18.8.2010 12:17

sajdka

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Opravdu nechápu, co podle Vás znamená dobrá dostupnost do města. Ze Zelenče do Prahy - Masarykovo nádraží je to 20 minut jízdy v příjemném CityElephantu. To autem neuděláte, leda tak v noci a stejně budete muset někde překročit povolenou rychlost... Zeleneč má jedno obrovské štěstí a to je starosta, který nenechá sekat barák za barákem bez toho, aby měl dost dopředu naplánováno, co s těma lidma pak... Postavila se fugl nová škola, která ještě bude přistavovat, aby zde mohly děti chodit až do 9. třídy. Děti, které mají nárok na školku a to myslím již od 3 let, jsou bez problému umístěné. To se podívejte na jakoukoliv SUPER DOSTUPNOU lokalitu v Praze a zeptejte se tam, jak jsou na tom s přijetím do místní MŠ... To, co v Zelenči postavila Singa, vypadá 100-krát lépe, než co třeba staví slavný CentralGroup a jemu podobné molochy... CentralGroup vám pozemek ani neoplotí!!! Singa a obec Zeleneč naprosto přirozeně osázela vzrostlými stromy všechny nové ulice...Ukažte mi to jinde!!!

0/0
19.8.2010 0:03

sajdka

Re: Domky jsou to celkem pěkné, ale

Díky za to hobby centrum :-)

0/0
18.8.2010 14:05

drátek99

Pročpak ten útěk ze Žižkova?

Možná jim vadili nepřízpůsobiví sousedé, hluk, smrad z aut, místo hřiště pro děti jen hospoda na každém rohu,výhled na oprýskanou stěnu protějšího činžáku a děti raději nepouštěli ven, protože by je přejela tramvaj. No tím nechci říci, že satelit je výhra:-)

0/0
18.8.2010 10:31

Levicový populista II

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

no jasne - ukaz nam, kde bydlis ty.... ;-D

tady mas Zizkov:

http://www.mapy.cz/#mm=F@sa=s@st=s@ssq=zizkov@sss=1@ssp=140470256_134810416_140994544_135249456@x=133220736@y=135978560@z=15

0/0
18.8.2010 10:38

drátek99

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

Ty jsi dobrý eman;-D, ukážeš 5% část žižkova, kde je trochu více zeleně, všichni ostatní jsou narvaní ve starých činžácích, myslíš, že jsem nikdy nebyl na žižkově? neztrapňuj se, prostě to pro rodiny s dětmi není až na malé výjimky za spoustu megaR^

0/0
18.8.2010 10:59

Levicový populista II

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

ale jdi ty, pindo, a klidne si zaroluj po okoli. A hlavne nam ukaz to svy jizni mesto, frikuline. Na bydleni na Zizkove ty nikdy nevydelas, tak alespon kafras pikacoviny, cos zahlidl v nejakym filmu z prvni republiky. ;-D

0/0
18.8.2010 11:06

drátek99

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

na jižním městě a stejně tak na žižkově bych nechtěl bydlet ani zadarmo, věř nebo ne:-) a pokud si myslíš, že 99 % žižkováků bydlí v zeleni, tak si za tím stůj, tvoje věc;-D

0/0
18.8.2010 11:09

roxxor

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

tak nejak. Viz Wikipedie:

Žižkov, někdy také nazývaný pražský Montmartre, je čtvrtí činžovních domů z přelomu 19.  a 20. století. Žižkov, bohémská čtvrť plná nočního života, kaváren, barů a umělců se rozkládá na vyvýšenině, proto jsou místní ulice úzké a strmé. Přestože je zde životní úroveň všeobecně nižší, než v okolních městských částech, nacházejí se zde i některé hotely.

 ;-D Ja vim ze treba na Parukarce je hezky, ale taky je to extreme draha lokalita

0/0
18.8.2010 11:08

drátek99

Re: Pročpak ten útěk ze Žižkova?

to je jako kdyby pražák ukázal někomu z krkonoš jen část stromovky, já fakt nemůžu;-D

0/0
18.8.2010 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.