Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo Stalina a Chobotnice může přijít na Letnou Slovanská epopej

Stalin z Letné zmizel, Slovanská epopej by mohla přijít. Alespoň takovou představu mají mladí architekti Zdeněk Chmel, Jan Kokeš a Miroslav Malý. Situovali Galerii Alfonse Muchy a jeho slavné epopeje na místo bývalého Stalinova pomníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lojzo1

NE!NE!NE!

Doufejme že kdo bude o Slovanské epopeji rozhodovat,nechá ji v MoravskémKrumlově.Jinak je to podraz politiků.

0/0
14.8.2010 21:44

Xladi

Nebude tam epopej

Tam přece má stát socha Michaela Jacksona no ne?;-D

0/0
9.8.2010 13:21

ja_je_nekdo_jiny

Trošku mimo téma

Zvláštní, že Kaplického knihovna má pořád tolik zavilých a doufajících fandů, když seriózní dotažený projekt neexistuje. Celá věc zůstala jen ve fázi modýlku a soutěžního návrhu, odkud je k realizaci ještě dlouhá cesta. Kaplického zkušenosti by snad byly bývaly mohly být zárukou, že se stavbu podaří zdárně dokončit, ale Kaplický zemřel. Stavět knihovnu jen podle Kaplického náčrtů, to je jako malovat Picassův obraz podle jeho skici... a pak tvrdit že je to originál Picasso... A i to je trochu kulhající analogie, protože obraz se vždycky nějak dopatlá, ale taková drahou a nezvyklou stavbu by se možná ani nepodařilo bez původního autora  dostavět tak, aby vše fungovalo, jak Kaplický zamýšlel...

0/0
7.8.2010 21:49

Xladi

Re: Trošku mimo téma

Tak ono by to šlo kdyby se chtělo ale nevím proč s tou chobotnicí pořád otravují, do moderní zástavby by se nepochybně hodila ale vedle Pražského hradu je to vrchol nevkusu to ať tam raději nic nestojí, stejně je už v Praze velmi málo zeleně.

0/0
9.8.2010 13:19

Lola Roflova

To je

:-/ nějaká soutěž, kdo vymyslí na Letnou větší hnusárnu, která tam bude trčet? Doufám, že se tam nebude, pokud možno, stavět nic.

0/0
7.8.2010 18:45

rui

Slovanská epopej na Letnou

 R^

0/0
7.8.2010 18:22

Paa1

NECHTE JI, KDE JE

Bylo by fajn anketně zjistit názor veřejnosti. Ač Pražák, nechal bych ji v Krumlově. Praha nemusí mít všechno.

0/0
7.8.2010 13:22

m.magdonova

Re: NECHTE JI, KDE JE

Moje řeč...

0/0
8.8.2010 18:04

halalik

Stalin, chobotnice a epopej

Epopej zůstane v Krumlově. A pokud na ni nějaký Honzik z Prahe šáhne, tak se se zlou potáže!

0/0
7.8.2010 13:03

volic_plukovnik

Re: Stalin, chobotnice a epopej

A že sám Mucha si přál, aby byla v Praze, ti nevadí?

0/0
7.8.2010 18:51

lojzo1

Re: Stalin, chobotnice a epopej

Voliči_plukovníku,Vaše nevědomost je dost veliká.Charles Crane,Muchův mecenáš dal podmínku,že Slovanská epopej bude v Praze.Kdyby to nebyla jeho podmínka,Mucha by Praze nikdy Slovanskou epopej nevěnoval.

0/0
14.8.2010 21:50

Sergio.Ramos

Blob na Letnou,

Knizak, Klaus a Bem do kirmu, pak bude vsechno v nejlepsim poradku R^

0/0
7.8.2010 13:02

starej_vul

:-) ... konečně nápad...!!!

Za Muchou by se jistě "natáhlo" dost turistů. Mucha má svůj věhlas ...

0/0
7.8.2010 12:57

Daniik_12

Obchodní krabice

Že se všude staví krychle a kvádry obchodních center, to nikomu nevadí. Ale jen co někdo vypracuje návrh, který vybočuje z řady, tak se z toho můžou všichni pos.at a nevědí, jak to pomluvit. Klasická malost. Přitom architektura, která lidi rozděluje je ta, na kterou se potom jezdí miliony turistů dívat.

0/0
7.8.2010 10:30

cicobasket

Re: Obchodní krabice

K nám se jezdí dívat na stovky let starý věci. I věc která "vybočuje" by měla být oku lahodící. Todle mi tak tedy nepřipadá. O chobotnici raději nemluvím.

0/0
7.8.2010 10:35

Daniik_12

Re: Obchodní krabice

To říkali o Eiffelovce taky......

0/0
7.8.2010 10:47

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Obchodní krabice

To je váš subjektivní pocit. Mému oku to lahodí. A co se týká první části vaší poznámky - má být Praha mrtvým muzejním exponátem určeným už jen pro rozvoj turistického byznysu anebo má být živým a proměňujícím se městem jeho obyvatel, tedy Pražanů? Já jsem pro město živé, ne pro vysušený mumifikovaný exponát. Víte, co je na Praze krásné? Přece to, že je tak historicky bohatá, že každá doba od 10-11.století až po současnost v něm zanechala kus sebe. Máme našim potomkům toto dědictví odepřít a přestat tento fenomén rozvíjet? 8-o

0/0
7.8.2010 12:03

cicobasket

Re: Obchodní krabice

Jistě, taky neříkám, že takový názor musí/mají mít všichni. Každá doba něco architektuře dá. Já jen říkám, že toto se podle mého názoru řadí někam do sekce podivností a chobotnice se žánru obludností.

0/0
7.8.2010 12:33

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Obchodní krabice

Nemyslím si. Naopak mi tato studie připadá dost při zemi a odkazuje někam ke světové architektuře 50. a 60. let (Oscar Niemayer aj.)

0/0
7.8.2010 12:38

Petr_V

Re: Obchodní krabice

Souhlas, pamatuji se kolik blbých řečí padlo ohledně Tančícího domu a dnes j to jedna z nejnavštěvovanějších "památek" v Praze.

0/0
7.8.2010 11:10

papazian

Do kopce za obrazy, daleko od parkoviště?

Naivní.

0/0
7.8.2010 10:28

cicobasket

No jo "architekti"

Co to ti naši "architekti" blbnou. To neumějí udělat něco pěknýho. I když tohle je proti chobotnici krása, ale stejnak je to takoví divný...

0/0
7.8.2010 10:18

cassul

Re: No jo "architekti"

Tohle je jen studentský projekt, který si nikdo neobjednal a nikdy se stavět nebude. V podstatě jen zkouška, co by uměli. Něco na způsob - co místo sv. Víta na Hrad? Teoretické cvičení..

0/0
7.8.2010 10:22

cicobasket

Re: No jo "architekti"

Ale jo, já jen říkám, že z těch našich architektů umí vylízt i vcelku oškliví věci ...

0/0
7.8.2010 10:31

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: No jo "architekti"

Umí, ale tahle práce je skvělá! Nebál bych se to otisknout ve světových architektonických časopisech ;-)

0/0
7.8.2010 12:40

Rozdupaná bábovička

Připomíná to trochu...

přečerpávací elektrárnu...

0/0
7.8.2010 9:34

Tomas____

chobotnice = knihovna

a knihovna na Letné je geniální. Nijak netrvám na tom, aby to byla JENOM chobotnice, le knihovnu tam chci a chobotnice přes mnoho výhrad má své kouzlo. Naproti tomu, tohle je jenom nabubřelá demonstrace sto let vyčpělého národovectví. Muchovy obrazy jsou rozhodně slabší než jeho šperky nebo jeho plakáty. Zajímavé je n nich vlastně jen Muchovo jméno a obrovské rozměry. Obsahově jsou naprostý úlet - a vědělo se to už v době, kdy je maloval. Muchovým obrazům to rozhodn víc sluší v Moravském Krumlově a na Letné je nechci ani vidět.

0/0
7.8.2010 9:30

cicobasket

Re: chobotnice = knihovna

Tohle je hnusný a chobotnice je ultrahnusná. To už je lepší standardní kvádr ...

0/0
7.8.2010 10:16

cassul

Re: chobotnice = knihovna

S Muchou souhlas, s knihovnou ne. Knihovna je v Klementinu, těžko najít reprezentativnější místo v centru. Kdyby se depozitáře a archiv, ze kterého se nic nepůjčuje a který se vede jen ze zákona, přesunul kamkoliv na periferii do moderního, funkčního a levného skladu, tak by tam bylo místa habaděj...

0/0
7.8.2010 10:18

Tomas____

Re: chobotnice = knihovna

Klementinum je nádherné, ale knihovně nestačí. Ona totiž není pravda, že se z depozitáře nic nepůjčuje, naopak z depozitáře se tohoho půjčuje většina a díky tomu přetrvává stav, že si jeden den knížku objednáte a pozítří ji teprv máte k dispozici, nehledě na to, že se knížky vozí autama na trase depozitáře za Prahou - Klementinum. A zž vůbec nemluvě o tom, že knihovna potřebuje jednak moderní pracoviště na digitalizaci materiálů a má-li být aspoň trochu srovnatelná se svými protějšky na západ od Aše, musely by ty depozitáře být desetkrát takové. Takhle když chcete něco aspoň trochu odborného, musíte vyrazit do univerzitky v Berlíně.Trapné, ne?.

Kombinace Klementinum pro staré tisky atd. + moderní knihovna na Letné by byla geniální kombinace.

0/0
7.8.2010 11:08

phil.hill

.

Koukam diskuze plna architektu ;-D

0/0
7.8.2010 9:24

V.I.T.A.

Asi jsem kulturní barbar

... nemůžu si pomoct ale nějak mi to připomíná nádržku od haj.zlu  ;-D

0/0
7.8.2010 9:06

brblovka

Re: Asi jsem kulturní barbar

R^...;-D...R^...;-D

0/0
7.8.2010 9:24

Tomas____

Re: Asi jsem kulturní barbar

To nás bude víc.

0/0
7.8.2010 9:26

Já, Claudius

Stavět nelze

Zničí to panorama Prahy, bude vyřazena z památek Unesco.

0/0
7.8.2010 9:00

_unbreakable_debater_

Re: Stavět nelze

Po posvěcení Chobotnice památkáři bych se nedivil, kdyby od slavného architekta povolili panelák na prvním nádvoří. Stačí jim projekt správně naservírovat a povolí všechno. Rv

0/0
7.8.2010 9:04

_unbreakable_debater_

Proč má každý náš architekt potřebu uzmout si kousek...

...panoramatu Letné? 8-oRv

0/0
7.8.2010 8:59

Reg

Re: Proč má každý náš architekt potřebu uzmout si kousek...

Nejspíš proto, že takovouto potřebu měl každý architekt za posledních několik tisíc let.

0/0
7.8.2010 10:00

cassul

Re: Proč má každý náš architekt potřebu uzmout si kousek...

Nesmysl. Do Stalina to byl jenom park na periferii, který nikoho nezajímal.

0/0
7.8.2010 10:16

brblovka

Chobotnice...

...by byla hezčí. Tenhle lavór je hodně divnej.

0/0
7.8.2010 8:51

_unbreakable_debater_

Re: Chobotnice...

No pokud by tenhle "lavór" byl na místě Chobotnice, nebo byla Chobotnice poloviční, jistě už by něco z toho na Letné stálo. Jelikož je ale na Letné maximální výška nové stavby 22 metrů, těžko tam může stát 50m vysoká Chobotnice.

0/0
7.8.2010 9:01

brblovka

Re: Chobotnice...

Já nemluvím o výšce, ale o celkovém vzhledu! A trvám na tom, že chobotnice je hezčí.:-)

0/0
7.8.2010 9:22

Xav

Re: Chobotnice...

chobotnice je stoprocentne hezci, navic je ucelne vymyslena. knihy se v nenici a je mozne si je vypujcit ihned narozdil od Klementina, ci knihoven v jinych mestech.

0/0
7.8.2010 12:17

naif1

Re: Chobotnice...

Chobotnice se mi líb ívíc - ale pokud by se měla Epopej stěhovat do Prahy,tak až do hotového pavilonu a "Ufoun" se mi líbí :-)

0/0
8.8.2010 10:26

pokladník

médium

> a zajištění ohřevu vody a media zajišťujícího vnitřní pohodu prostředí.

Taky bych chtěl médium zajišťující pohodu. Kde se to kupuje?

0/0
7.8.2010 8:49

cassul

Re: médium

Kdekoliv. Hledej víno nebo lihoviny.

0/0
7.8.2010 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.