Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potomci slavného rodu Kinských zbourali kapli s hrobkou

Kaplička v Žehuňské oboře na Nymbursku nebyla památkou. Přesto se odborníci shodují, že stálo za to pokusit se o její záchranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petratuc

Kdyby se v té ruině někomu všetečnému,

kdo tam vlezl, něco stalo, ještě by s tím majitel měl oplétačky. Sice mi takové malé sakrální stavby může být líto, ale vůbec se majiteli nedivím .

0/0
2.8.2010 19:51

hrabě Artstetten

Kapli bych nezboural nikdy!

Zvlášť, když to by to bylo spojeno s hrobkou předků. Zachránit se dají i poničenější stavby, kaple je navíc malá, takže by to nebyl žádný velký problém.

U užitkových staveb, jako jsou např. sýpky a stodoly, je to pochopitelně něco jiného, i když i s nimi se dají udělat úžasné věci, nebo je alespoň stabilizovat a zabezpečit, aby se s nimi mohli zabývat potomci. Když to zbouráte, už z toho nikdy nic nebude.

0/0
2.8.2010 11:02

???...!

Re: Kapli bych nezboural nikdy!

Třeba tam vystaví něco aktuálnějšího než je nějaká kaple.

Třeba tam bude stát krásný nový parkovací dům.R^:-)

0/0
2.8.2010 11:45

Albína

no je to škoda.

to jo. ale popravdě, nedivím se - mám známé, kteří restituovali, malý zámeček. Nádherný objekt, jen co je pravda. Jenže - za komunistů v něm sídlela cosi jako armáda, to už přesně nevím - většinu zahrad zabrali, tam teď stojí paneláky, to už jim nikdo nevrátí. Dřevěné podlahy nahradil beton a lino, fresky zabílili vápnem, v každém patře udělali patero umakartových záchodků, no prasárna. peníze jim na to nedá nikdo a oni to horko těžko vlastníma rukama obnovují. chtěla bych vidět ty chrliče špíny, jak by se svým domácím rozpočtem dávali dohromady zámek.Rv

0/0
2.8.2010 10:08

Sub7

jestli ono ...

Jestli ono to spíš nebude tím, že rodina Kinských dostala v zuboženém stavu restituci rozsáhlý majetek, jehož historická a umělecká hodnota byla výrazně vyšší, než hodnota této kapličky - tudíž jeho záchrana dostala přednost.

0/0
2.8.2010 9:20

Hroznej puberťák

Fotka

Jestli to takhle hrozně vypadalo už v r.85, nechtěl bych vidět, jak to vypadalo po dalších 25 letech....

0/0
2.8.2010 9:14

Tomas____

soukromá věc?

Nechci nickonstatovat nebo nedejbože někoho soudit. Zní celkem logicky, že když dědeček na zahradě postaví kůlnu a vnuk dojde k tomu, že tam jen překáží, má právo ji zbourat. Ale když tu padlo, že je to jejich soukromá věc, co když si Egypťané v referendu odhlasují, že pyramidy jsou nprosto k ničemu, ochranu si nezasluhují a nejlepší způsob, jak je využít, je rozebrat je na stavební kámen? Je celkem jedno, že to neudělají, jde mi o zamyšlení, jak to je s hranicemi vlastnictví. (Pokud někoho moc rozohním, tak omluva předem ):-)

0/0
2.8.2010 8:50

broukpitlik

Re: soukromá věc?

zřejmě sis nepřečetl , že se nejednalo o památku . Neboli pokud to stát označí za památku , pak zakazujme bourat majitelům a podílejme se jako stát na opravách . Jinak do toho nekecejme . Už vidím jak si pan redaktor nechá  kecat do toho jak se chová ke svému bydlení .

0/0
2.8.2010 8:56

Hrochomut

Re: soukromá věc?

Víš, kdyby tak uvažovali ti feudálové i předtím, moc by tady toho po nich nezbylo.. Neměli problém jít dopředu, bourat a přestavovat staré novým. Když dnes přijdeš k nějakému jejich sídlu, nenapadne tě, že je škoda, že v 15. století zbořili tu dřevěnou tvrz a postavili kamenný hrad, že o 150 let pozděj toho hradu půlku ubourali a dvakrát víc přistavěli v novém stylu, o 200 let pozděj zase přestavěli něco jiného, při čemž některé věci nenávratně zmizely. Prostě to bylo jejich a chtěli to změnit, tak to změnili. A Kinští jsou majitelé, kteří si zhodnotili, že ta kaple jim nestojí za tu investici. A myslím si, když jsem viděl fotky, že to zhodnotili správně. S významem pyramid, jako posledním dokladem vyspělosti jisté prastaré společnosti, se nemůže tato kaplička srovnávat.

0/0
2.8.2010 9:08

???...!

Re: soukromá věc?

Naprostý souhlas!

Velmi pěkně vysvětleno. Není co víc dodat.

0/0
2.8.2010 9:20

Chytracisko

Re: soukromá věc?

nutno dodat že tu kapličku "přestavěli" dost svérázným způsobem, připadá mi že ji spíš zbouraliRv

0/0
2.8.2010 11:06

???...!

Re: soukromá věc?

když si Egypťané něco takového odhlasují, tak si my můýžeme o tom myslet, že je to hloupost a pošetilost, ale to je asi tak všechno, protože by to skutečně byla jejich soukromá záležitost do které nám nic není.

0/0
2.8.2010 9:19

redi

Re: soukromá věc?

naprosto přesné, koneckonců taliban též rozstřílel unikátní obří budhy a to vzdor protestům z celého světa.

0/0
2.8.2010 9:38

Novakbob111

typicky cesky ...

vetsina cechu je totalni luza bydlici v polorzpadlych vesnicich a sidlistich. K tomu patri jeste basa piva, totalni ateismus a 20let stara vojetina... Jedinou starost kterou typicky cech ma je strkat rypak do cizich veci ! Zacnete neco delat vy benesovi deti a uvidite ze zivot bude mit i pro vas smysl.. jednou

0/0
2.8.2010 8:48

petratuc

Re: typicky cesky ...

Zato vy jste něco lepšího,že?Málem honorace.  Akorát že nemáte úplně jasno, jak je to s psaním i a y,

0/0
2.8.2010 19:44

broukpitlik

Kinský

to postavil a taky to zboural . Představte si , že si postavíte na svém pozemku něco , co už po desítkách let nechcete a nemáte zájem to opravovat , tak to ale nezbouráte protože někdo říká je to hezký nesmíš to zbourat jen proto , že mě se to líbí .

0/0
2.8.2010 8:18

Morrison

Re: Kinský

Nechám stranou tuhle ruinu (otázka je, zda to byla ruina i v těch 90. letech), ale ta mladá "hrabátka", kterým majetek Kinských spadl do klína, pobývající většinu roku v Itálii, jsou typickými šlechtickými degeneráty - svůj nákladný životní styl nedokážou financovat vlastní činností, tak umějí pouze rozprodávat rodinný majetek.

0/0
2.8.2010 8:31

???...!

Re: Kinský

....což je ovšem pouze jejich soukromá záležitost do které nikomu z nás vůbec nic není.:-)

0/0
2.8.2010 8:35

Morrison

Re: Kinský

To nepochybně, já to pouze komentuji.

0/0
2.8.2010 13:38

Novakbob111

a co je ti do toho?

pletou se snad taliani do tveho sidliste nebo polorozpadle vesnice?

0/0
2.8.2010 8:49

Morrison

Re: a co je ti do toho?

Já se jim do ničeho nepletu, pouze komentuji. A jestli prodají "náš" zámek ruským zbohatlíkům, tak se to mě osobně asi trošku dotkne. Tedy ne, že bych s tím něco zmohl...

0/0
2.8.2010 13:40

gumidos

Předpokládám

že tak je už v těchto krajích dobrým zvykem, ti zmínění "odborníci" včetně pana starosty neměli v žádném případě v úmyslu shánět malicherných 8-12 milionů na rekonstrukci kapličky. Pak ale měli držet ústa a respektovat právo vlastníka zbourat ruinu.

0/0
2.8.2010 8:13

roedor

Re: Předpokládám

R^100% souhlas

0/0
2.8.2010 12:20

jbubik

jak tvrdí známý bonmot,

památkáři je skupina lidí, které vůbec nezajímá, když objekt chátrá, ale projevují neuvěřitelnou aktivitu, když jej někdo chce opravit. A pak si kladou takové neuvěřitelné podmínky, že se  na tu opravu leckdo vykašle.

Před pár lety v jednom domě na pražském Smíchově chtěli investoři - družstvo bydlících - postavit půdní byty a z výtěžku prodeje pak kompletně renovovat dům - např. odstranit OPBH hliníkové dveře, opravit staré kované zábradlí, zrušit žluté trubky plynu vedené secesním schodištěm......neudělali nakonec nic. Památkáři jim zakázali půdní byty postavit, povolil jim jen investici do domu. Na otázku, kde na to mají družstevníci vzít, následovalo jen pokrčení ramen - to je vaše starost....... 

Tohle je stejný případ: co dělali památkáři v 80. letech, když se kaple dostávala do stavu, v jakém je na fotce? NIC. Drželi ústa a krok.;-€

0/0
2.8.2010 8:01

Kovis

V 90. letech

Pěkný příklad. Současný majitel dostal zpět ruinu s děravou střechou, do které kdovíjak dlouho pršelo a kterou systematicky ničili vandalové a oni se diví, že to nakonec zboural namísto toho, aby vyhodil peníze na opravu objektu, který k ničemu nepotřebuje. Kdy už přestane být zvykem strkat rypák do cizích věcí a raději se starat o svoje? Nepředpokládám, že by v Kněžičkách neměl pan starosta do čeho píchnout.

0/0
2.8.2010 7:54

RAA

hezky

řečeno. Až do 90 let se o to nikdo nestaral a když to přebrali majitelé, tak celý majetek byl v dost zuboženém stavu, že nevěděli kam dřív skočit, tak holt museli zbourat, co už zachránit nešlo, nebo nebylo tak slavné. Do těch 90 let to nechal chátrat kdo? Vždyť když je chycená střecha, jde to se stavbou hezky rychle dolů.

0/0
2.8.2010 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.