Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studentky architektury vytvořily oázu uprostřed pekla strahovských kolejí

Dalším příspěvkem do soutěže je pokoj na strahovských kolejích. Dvě studentky architektury odmítly žít v šedém standardu. Svůj dočasný domov proměnily za dva dny a dvě noci. Oškrábaly stěny, ušily sedací vaky a z průmyslového odpadu vyrobily doplňky. Výsledkem je příjemné, pohodlné a hravé bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

politicky nekorektní trolejbus

když jsme u toho Strahova (trochu OT)

Dva Strahováci se rozhodli chovat na pokoji prase.

"no,o,ale kde bude bydlet?"

"jeden měsíc u tebe pod postelí, druhý u mně"

"A co ten smrad?"

"neboj, ono si zvykne...";-D;-D

0/0
30.5.2010 15:22

politicky nekorektní trolejbus

na Strahově jsem za studií bydlel

To byla doba klasických PC monitorů a velkých beden pod stolem. na stůl už se toho moc jiného nevešlo..

Holky mají výhodu, že dnes vystačí i architekt s NB.

Ta úprava se mi líbí, jenom ty postele pod oknem mi nepřijdou ideální, ale na tomhle půdorysu se nic moc lepšího vymyslet nedá

0/0
30.5.2010 14:55

krepajana

šikovné holky,

mají to tam moc pěkné, trošku tma, ale třeba chodí kreslit návrhy někam do ateliéru... jinak o to křeslo nevím, jak se podělí, spíše bych ho přála nějakému mladému páru, co spolu již sdílí byteček..

0/0
26.5.2010 6:45

Tady.mi.psenka.nepokvete

Co na to SÚZ?

Zajímal by mě názor Správy účelových zařízení ČVUT 8-o Existuje ten pokojík ještě anebo bylo vše uvedeno do původního stavu pod pohrůžkou ztráty bodů potřebných pro příjem na kolej příští semestr? ;-DR^

0/0
21.5.2010 23:44

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: Co na to SÚZ?

Jo, holky a pozdravujte Janičku Říhovou na studijnim VVV

0/0
21.5.2010 23:46

q33ny

Re: Co na to SÚZ?

Desítka je v tomhle hodně volná a v minulosti se FA za studenty vůči SÚZ postavila - Prý je tohle také součástí studia a pomáhá to rozvíjet tvořivého ducha budoucích architektů V..jinak viděla jsem tu i hustější přestavby (například že do toho pokoje nacpali ještě spací patro)

0/0
24.5.2010 15:24

q33ny

Re: Co na to SÚZ?

BTW..vylepšit pokoj je tu kolikrát nutnost..protože když před tebou řádil umělec s černou lihovkou (tagy napříč vším), nebo ještě větší hustoň se sprejem..žít se v tom dlouhodobě moc nedá.

0/0
24.5.2010 15:34

houmi

Re: Co na to SÚZ?

jo to jo.. ale kluci co znám a udělali si to tak, tak tam stejně moc nespali.. nedalo se nahoře vůbec dýchat.

0/0
24.5.2010 20:32

q33ny

Re: Co na to SÚZ?

To je druhá věc..ono se kolikrát nedá moc dýchat ani dole :-/..

0/0
25.5.2010 7:48

politicky nekorektní trolejbus

Re: Co na to SÚZ?

když někdo na vlastní náklady zrenovuje pokoj, proč by to mělo SÚZ vadit?

na Strahově jsem 3 roky bydlel, tahle úprava se mi líbí a za doby studií jsem viděl mnohem brutálnější přestavby ( spací patro s kostrou z lešenářských trubek ve třetím podlaží polejí muselo být odstraněno, protože dole se prohýbal strop:-P. )

Ty koleje byly původně postaveny jako zázemí pro spartakiádu a provizorní ubytovny pro cvičence, všechno je lepší, než pvodní stav

0/0
30.5.2010 14:52

M-Kk83

bez diskuze

fakt super do puntíku využitý prostor a přitom vypadá i esteticky

0/0
21.5.2010 21:55

seveřanka jižní

.

tak mě ještě napadá to křeslo pro vítěze je poněkud danajský dar,  není to moc univerzální kousek v té jásavé zeleni. Ale třeba dostane vítěz na vybranou (nemyslím ber nebo nech být :) 

0/0
21.5.2010 21:04

Mám rád svou vlast Boehmen

Moc pěkné

Chválím za iniciativu a za předělání kolejního pokojíčku. Pro mě by toho ale byla škoda, na koleji pokud nepočítám spánek strávim tak hodinu mezi návratem ze školy a pozvánkou do hospody ;-D

0/0
21.5.2010 20:28

oId fashioned Vince III..

kdyby ty kabely na zdi byly delší a víc zauzlovaný,

mohly i by fajn topit;-)

0/0
21.5.2010 17:51

Robin of SherwOod

Re: kdyby ty kabely na zdi byly delší a víc zauzlovaný,

;-D;-D

0/0
21.5.2010 19:28

AdmiralJamato

Re: kdyby ty kabely na zdi byly delší a víc zauzlovaný,

To by rozhodně nemohlo, protože jsou z měděného kabelu velkého průměru. Běžný kabel je dimenzovaný minimálně na 10A. Takže to snese 10*230=2300VA. Takže takový kabel by musel být extrémně dlouhý, aby na něm byl dostatečný úbytek. A to jen při dostatečném proudu, jinak by se do pokoje takový kabel ani nevešel. Spočítejte kolik tam je žárovek. Dneska může mít žárovka maximálně 60W, což dává 38 žárovek, aby se vůbec projevil úbytek na kabelu.

0/0
21.5.2010 21:08

Lorysmus

Re: kdyby ty kabely na zdi byly delší a víc zauzlovaný,

Ahoj

0/0
21.5.2010 21:54

politicky nekorektní trolejbus

Re: kdyby ty kabely na zdi byly delší a víc zauzlovaný,

nemohli.

na Strahově hořeli pojistky , když jeden pokoj kromě obou PC zapnul rychlovarnou k onvici a někdo v kuchynce mikrovlnku;-D.

A pochybuju, že by se v nezrekonstruovaných blocích předělávala elektrika

0/0
30.5.2010 14:57

jirka černák

Feng Shui - radost z prostoru

není vůbec důležité to, jestli se to někomu líbí nebo ne. důležité je, aby ti, kdo tam bydlí byli spokojeni, cítili se skvěle a uživali si tak radost v životě. a z příspěvku se zdá, že toto se právě prodařilo. to je to pravé feng shui:-)

musíme vědět, že prostor, ve kterém žijeme, by měl být měl být jako my, odrazem našeho já. tak jako se oblékáme podle toho, kým chceme být nebo jsme, tak i bydlení by mělo mít náš charakter. pak se v něm cítíme dobře a energie takového místa nás nabíjí a nevyčerpává. a zdá se, že tento prostor holky přímo "nakopává" do života, tak si to hlavně pořádně užívejte;-D

0/0
21.5.2010 16:25

Petas7

SH

To byly časy... :-) Ale technický stav SH kolejí byl fakt bídný (2006), ty shnilý okna a příšerný nábytek, sprchy, elektrické rozvody... :-/

0/0
21.5.2010 16:00

Petas7

Re: SH

ale PC síť za 1* R^:-)

0/0
21.5.2010 16:03

c00ler

Re: SH

Nic se nezměnilo ;) PC síť špičková.

0/0
21.5.2010 21:55

motylek_02

hmmm

tak vedeni koleje zakazovalo cokoliv lepit na steny, pod ruznymi pohruzkami. a tady dovolilo vymalovat pokoj??? hmmmm

0/0
21.5.2010 15:55

phi

Re: hmmm

on se asi nikdo neptal :)

0/0
21.5.2010 17:22

infinity1

Nechapu

Ty dve chytracky naprosto znicily kouzlo koleje, tohle s jedinecnou atmosferou koleji nema nic spolecneho Rv

0/0
21.5.2010 15:21

Chytracisko

Re: Nechapu

já naopak myslím, že takovéto excentrické pokoje jsou právoplatnou součástí každých kolejí, tedy i Strahova:-)

0/0
21.5.2010 15:53

jarwampaa

Re: Nechapu

;-D;-D;-D

woe, co to placas???

;-D;-D;-D

0/0
21.5.2010 18:01

hurkadavid

Strahov

Znám to. 5 let jsem bydlel. Ale my jsme to nemohli....

0/0
21.5.2010 15:13

sirco

Žádný zázrak

Přestěhovaly postele, stoly (kam zmizel druhý peřiňák nevím), skříňka na nádobí nejspíš zůstala na svém místě. Jinou barevnou úpravu má na každém patře minimálně jeden pokoj a světla na stěně taky žádný revoluční zázrak. Ale oceňuji, že s přichycením kabelů si opravdu vyhrály.

K těm pravidlům. Na Strahově platilo, že každý si může dělat v pokoji co chce, ale tak, aby při odchodu mohl vše vrátit do původního stavu.

0/0
21.5.2010 14:54

politicky nekorektní trolejbus

Re: Žádný zázrak

na co peřiňák?

On opravdu ještě někdo uklízí postel do peřináče?

0/0
30.5.2010 14:59

Albert.Pes

Postele?

Postele takhle u sebe? Holky, holky...  :-)R^

0/0
21.5.2010 14:34

Pesimismus

Mají to pěkný...

Jen bych dodala, že možnost vylepšit si pokoj podle svého je na Strahově ne ani tak výhodou jako nutností, protože ta příšernost, do které člověk přijde první den po nástupu na kolej nevypadá jako studenstký pokoj, ale spíš jako vězeňská cela. Příšerná, místy propálená, neumytelná podlaha, roky nevybílené zdi, starý nábytek, žalostný nedostatek úložného prostoru, někde (hodně) špatně těsnící okna... S tím se každý student na Strahově musí vyrovnat sám. Ale když se člověk snaží, dají se ty pokoje vylepšit pěkně....

0/0
21.5.2010 14:09

sirco

Re: Mají to pěkný...

No co, život taky není žádný med a je potřeba si zvykat už od začátku :)

0/0
21.5.2010 14:18

celim

Re: Mají to pěkný...

no s těmi neutěsněnými okny to až tak zlé nebylo. Mnozí v noci spíš neustále větrali. Ale s těmi okny si vzpomínám na návštěvu u mé milé na Jarově, kde topili opravdu dobře a tak po prváku vložili do okna tlustou bichli Politické ekonomie od Kozlova a ta jim celá studia k tomuto účelu úspěšně sloužila!:-)A na můj dotaz, jestli jim náhodou nemůže také sloužit ke studiu, jsem se dozvěděl, že"to už je překonané" a moudra z ní nikoho nezajímají(ani zkoušející).;-D Jó ekonomové! Takové Maxwellovy rovnice ! Ty jen tak překonány nebudou.Říkali nám, že kdo je zná, tak zná celou elektrotechniku. Já už teď jen vím, že byly čtyři v integrální podobě a čtyři v diferenciální!

0/0
21.5.2010 14:21

Hucul

Re: Mají to pěkný...

No nevim, kdyz jsem bydlela na desitce, tak jsem mela v okne takovou skviru, ze kdyz venku chumelilo a trosicku fouknul vitr, letaly mi i dost velke vlocky nerusene do postele. :o)

0/0
21.5.2010 14:29

sirco

Re: Mají to pěkný...

na elektrotechniku Ti stačí Ohmův zákon :) U=R*I , I = U/R a R=U/I , když ho napíšeš ve zlomcích I = 1/R * U nebo pro náročnější v diferenciálním tvaru j = gamma * E budeš všude za kinga :) 

0/0
21.5.2010 14:37

celim

Re: Mají to pěkný...

jenže pokud si matně vzpomínám, tak Ohmův zákon se dá z některé odvodit.

0/0
21.5.2010 15:00

sirco

Re: Mají to pěkný...

S výklopnýma oknama mám dobrou příhodu. Na blokobém fóru se jednou objevila zpráva "To prase, co právě zvracelo z okna (4.-5. patro), nechť to laskavě přijde na pokoj 316 uklidit" :D

0/0
21.5.2010 14:30

femmefatalegia

Re: Mají to pěkný...

;-D;-D

0/0
22.5.2010 14:50

Lovila veverky v korunách stromů

Re: Mají to pěkný...

Ségra?

0/0
25.5.2010 14:54

Live_in_the_death

No tady je peklo brněnské :-)

a skvěle zážitky ze života studentského brněnského

ppv.cz

0/0
21.5.2010 13:47

Simakj

Re: No tady je peklo brněnské :-)

R^

0/0
21.5.2010 17:16

poznamka

Všechno jde, jen když se chce

Pobyl jsem před mnoha lety na Strahově několik spokojených let. Je to jako vždycky - když se chce, tak se dá udělat z mála hodně. Jen je potřeba, aby nějaká byrokracie nehatila plány záměrně. Tenkrát byrokracie byla úžasná, ale hned jste na pokoji poznali, kdo je zvyklý na "chlív" a kdo má "kulturní šmrnc".

0/0
21.5.2010 13:41

Webpawson

Tak trochu reality

Ne, že by se mi pokoj nelíbil, ne že bych souhlasil se SÚZem (provozovatel kolejí), ale tohle je už moc:

1) Veškeré zásahy do vybavení pokoje jsou zakázané, maximálně na povolení hospodářky (pochybuju že ho dala), což neznamená, že se to nedělá

2) Velice přísné podmínky ohledně revizí (částečně aby nevyhořeli, což by byl u paneláku docela problém, ale taky kvůli pojištovně, aby to pojistila), takže by mě zajímalo, jestli jim někdo na geniálně řešenou nástěnnou lampičku dal revizi. I když taky jeden blok (350 studentů) údajně jeden borec zvádne za 2 hodinky :)

3) Mají měněná okna, což má jen cca 5% Strahova a je to nouzové řešení, protože na to aby se vyměnily všude nejsou peníze a neví se, jestli by to bylo systémové řešení (opravovat/zbourat a postavit znova, respektive postavit jinde znova).

Jak vím z vlastní zkušenosti z panelového bytu (ne Strahov), s novými okny je to hned o něčem jiném.

0/0
21.5.2010 13:41

celim

Re: Tak trochu reality

ad2) tak jsem si tak vzpomněl na zimu 1968-69, kdy jsem se byl podívat za kamarády na podolské koleji a tam jsem spatřil nevídaný způsob vytápění, který byl praktikován ve velmi hojné míře, protože blbě topili. Měli na pokoji tři cihly, přičemž dvě sloužily jako podstavec a okolo té třetí byla namotána topná spirála z vařiče, která se tehdy dala bez problémů koupit! Rozvody a trafačka nad tím dost plakali, ale jinak to nešlo. Občas cihly byly využívané i na Strahově, ale ne již v takové míře. A také problémy s elektrikou, jaké vyvrcholily v 67. pochodem na Hrad se již později neopakovaly.

0/0
21.5.2010 14:12

f0rr35t

Je sranda sledovat

jak tady mají lidi selektivní paměť.  Naštěstí mě tato úchylka nepotkala.

0/0
21.5.2010 13:08

jrozec

Re: Je sranda sledovat

:0)) Což evidentmě naznačuje, že oni mají alespoň nějakou paměť..

0/0
21.5.2010 13:19

f0rr35t

Re: Je sranda sledovat

;-D No já si ale opravdu pamatuju věci tak, jak se staly a ne jen to dobré. A na tu chvilku co jsem vydržel na kolejích v dobrém teda nevzpomínám. Ale asi to bude tím, že moji původní spolubydlové nastoupili na jinou školu a mě tam po měsíci šoupli nějaké po*ebané studenty humanitních oborů, ze kterých jsem prostě šílel.

0/0
21.5.2010 13:29

f0rr35t

Re: Je sranda sledovat

Podotýkám že nemluvím přímo o Strahově ale o kolejích všeobecně.

0/0
21.5.2010 13:30

Hucul

Re: Je sranda sledovat

Mne se teda na Strahove libilo tehdy a mam na to hezke vzpominky i dnes. Ale fakt je, ze ja jsem byla vzdycky tak trochu vagus. :oD

0/0
21.5.2010 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.