Diskuze

Na dům měl mladý pár jen milion korun, architekti si s ním vystačili

Částka, kterou jiní zaplatí za malý pozemek, musela mladému páru vystačit na stavbu celého rodinného domu. Architekti omezené finanční prostředky respektovali, za milion navrhli jednoduchou dřevostavbu se sedlovou "zelenou" střechou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jural

4. 3. 2010 22:37
Ty kr*vo

A kde budou su*at, az budou mit decka? Nebo si to budou setrit jen na leto v prirode?

0 0
možnosti

mnbmnbmnb

12. 2. 2010 8:58
80m dům je hloupost

Bydlel jsem v bytě i v domě a říkám, že 80m2 dům je hloupost - při dvou dětech majitelé velice rychle zjistí, že je to velmi málo. I u bytu je to pro pohodlný život limitní hranice. A musíte počítat, že u bytu pak používáte další společné části domu (chodby třeba) které u takhle malého domu nemáte a přijdete na to, že vám budou chybět - zde třeba to zádveří. Kam dáte třeba bycikly, lyže, sekačku, lopaty hrábě a další věci - pro provoz domu potřebné?

Chápu, že investoři neměli na rozhazování, je ale třeba si rozmyslet, co lze udělat později a co dodělávat nelze- často se to třeba řeší kompletní hrubou stavbou a bydlením v přízemí, patro se dodělá, až budou finance.

P.S. Kdybych měl na dům možnost dát milion, tak bych určitě nedal 120t architektovi, který mi navíc namaluje něco, co je víceméně nepoužitelné - dříve se tomu říkalo zmetek :-))

Spoustě architektů bych přál, aby museli v těch svých výtvorech bydlet

0 0
možnosti

velbloud

13. 2. 2010 14:16
Re: 80m dům je hloupost

lyže, sekačka, hrábě a další podobné záložitosti mohou přece pohodlně uložit do kůlny, kterou si mohou svépomocí postavit do cca 10 tis. Kč (v závislosti na velikosti). Takže v tom problém tohoto domu opravdu nebude. Mně se ten dům opravdu líbí a cena je velmi zajímavá. Češi si až příliš zvykli, že je nutné kupovat drahé stavební materiály a využívat služeb předražených a nekvalitních stavebních firem, kde vám většinou dům staví banda ilegálně pracujících Ukrajinců. Výsledek je pak ten, že kvalita rozhodně neodpovídá ceně a majitel stavební firmy si mastí kapsu.

0 0
možnosti

socbubák

11. 2. 2010 23:14
Líbí se mi to

Vezmu-li v úvahu, že trochu slušný a použitelný pozemek s inženýrskými sítěmi vyjde tak na 0,5 -1mil., tak je celková cena výborná. Dům je pěkný, nikde není psáno, že si jej dodatečně majitel nemůže doladit dveřmi, příčkou apod., výhled do krajiny je super a venkovní ekostyl stavby se mi taky líbí. Pokud se podívám na nabídku realitních serverů v cenové relaci 1,5 - 2miliony, asi není o čem diskutovat. Je to dobrá stavba a architekti odvedli dobrou práci.

0 0
možnosti

Taffey

11. 2. 2010 16:26
Nakonec, proč ne? Jenže, já jsem nedávno dostavěl dům

co má 198m2 obytných ploch, je zděný, zateplený s kvalitními okny, ze 2/3 podsklepený, na střeše bramac. Chce to jen jedno. Nedávat se do rukou těch pijavic, co vám udělají projekt za 3% rozpočtu, takže zaplatíte 100 litrů jen za projekt, který má projektant za tři dny hotov, chce to oběhat si úřady sám a ne zaplatiti další padesátku někomu, kdo to za mě oběhá a chce to mít selský rozum. Mám, například, hromosvody a komplet okapy, včetně rýnháků komplet v mědi. Veškeré firmy, kterým jsem zadal udělat rozpočet, přišly s tímto: pozink - 20 litrů, titanzinek - 45 litrů, měď 70 litrů. U prodejce materiálu jsem zjistil, že matroš sám příjde na 17 tisíc a práce klempíře v důchodu na 5 tisíc. Dělal to 15 hodin. Ptám se tedy, kde je těch rozdílných  50 tisíc? No kde, odpovídám si, přece v kešeni majitele firmy, který by práci provedl. Jistě. On platí sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců a daň, možná, ale jako soukromý účetní vím, že by mě vzal na hůl a to převelice.

0 0
možnosti

Taffey

11. 2. 2010 16:28
Re: Nakonec, proč ne? Jenže, já jsem nedávno dostavěl dům

Jo, neuvedl jsem to podstatné. Včetně kompletně vybavené ložnice a kuchyně mě to stálo 1,4 melounu.

0 0
možnosti

Ranov

11. 2. 2010 11:48
80m2, za ty peníze - dobrý.....

Ale další náležitosti,,,jako ostrý úhel střechy, pro osazení travinami, či absence "zádveří-předsíně"...(vstupuje se rovnou do pokoje).Výkladní skříně, místo oken..(energetické ztráty)...atd.Mladí budou cca.10 let vychytávat mouchy a nadále nenápadně investovat, protože to, co v podstatě musel ošidit projektant, se v blízké době objeví, jako problém.Elektrické topení v tomto objektu = pomalá sebevražda!Vypadá to sice lákavě a docela zajímavě, ale asi bych to koncipoval poněkud jinak.Systémem "částečná zemljanka".

0 0
možnosti

hozec

12. 2. 2010 12:14
Re: 80m2, za ty peníze - dobrý.....

možná by bylo dobře si přečíst celý článek pozorněji a třeba i prohlédnout výkresy, když už jsou k článku přiloženy...pak byste si musel všimnout, že:

- součástí domu je zádveří včetně dostatečně velkých úložných prostor...

- počítá se s vytápěním nejen elektrikou, ale také krbovými kamny...mimochodem pokud je dům dostatečně izolován, náklady na topení nebudou tak veliké...navíc úspory na např. plynovodní přípojku (pokud je vůbec v místě stavby možná), plynový kotel a teplovodní vytápění budou nemalé...

- velké prosklené plochy sice vytvářejí ztráty, narozdíl od malých okýneček ale za slunečného počasí také nemelé tepelné zisky...to bych se spíš obával stínění v  létě...

0 0
možnosti

fi16@seznam.cz

11. 2. 2010 11:44
120 tis. za projekt

Chtěl bych takového zákazníka. To je u nás (třinecko) poměrně nemyslitelná částka. Architekti neví, co by za svou práci chtěli. I když odpočítám platby za PD profesí, tak by mi zůstal pěkný balík :). A zkuste někdy stavět podle projektu architekta. Má praxe je 10 let v projektování a 9 let v realizacích.

0 0
možnosti

Ranov

11. 2. 2010 11:52
Re: 120 tis. za projekt

Ano, souhlas!Projekt, který tvoří více, než 10% ceny je evidentně předražený a tudíž se to někde musí objevit. :-/

0 0
možnosti

Kocourek_69

11. 2. 2010 11:34
A kde má ta maringotka kolečka?

Dyť to takhle nepůjde ani přetáhnout až je to tam omrzí, anebo to budou chtít prodat.

0 0
možnosti

čuk2gek

11. 2. 2010 10:57
nefoukej větříčku, neshoď mi tu boudičku...

můj dům, můj hrad neboli před lotrasama a mordýřema mě ochrání můj bezpečný, protože pevný dům. Tady stačí když Lada  trochu cukne za obyč. tažné lano a mají vyvětráno.

0 0
možnosti

Jaromír Josef Vít

11. 2. 2010 4:06
Dřevník za meloun

Tak to je šílenství. Ty ceny, oni se snad všichni zbláznili. Tohle by pro mě mělo cenu tak 45 tisíc. A ty schody? Hrůza. To tam nemohl být bezbarierák?

0 0
možnosti

Nomad

11. 2. 2010 10:28
Re: Dřevník za meloun

Tak mi prosim posli podklady na tech 45000 a smlouvu. Muzes pro me hned zacit stavet.

0 0
možnosti

vasapro

10. 2. 2010 23:21
tak v takovem

interieru bych se za chvili zblaznil :-/ ... a co teprve az prijdou deti 8-o

0 0
možnosti